Husk meg
Brukernavn
Passord

Referat fra sangverksted 5. januar 2007.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 06 jan 07, 14:38
Endret: 06 jan 07, 15:02
På denne sangkvelden møtte det opp nesten 30 ivrige sangere og sanginteresserte, og det må sies å være et meget bra fremmøte.

Som forrige gang så ble denne kvelden en lett blanding av sosialt samvær og en voldsom sangglede.

Vi fikk laget noen opptak med litt begrenset utstyr og noen smakebiter av disse opptakene vil ganske snart bli lagt ut på Plankehaugensidene, så bare følg med.

Plankehaugen spanderte både mat og drikke i form av kaffe, kaker, sjokolade/gotteri, pølser/lomper, samt en gjenstand brus/øl.

I tillegg ble det planlagt en supportertur til Hamburg neste helg og hvor det allerede i løpet av sangkvelden ble påmeldt mer enn 20 supportere.

Zoran vil annonsere denne turen på annen måte, så derfor får de som er interessert bare følge med.

På to sangkvelder har vi i alt snekkret sammen 7 nye låter. Et par av de vi laget forrige gang ble kassert i går og det viser vel bare at vi er en kresen gruppe mennesker som kun aksepterer at det beste er godt nok.

Personlig synes jeg fortsatt vi mangler noen sanger til noen av våre spillere, så det bør de som har evner eler interesse for det, prøve å finne på melodier som kan brukes enten det er med eller uten tekst. Det første som er viktig for at en sang skal bli god, er at man finner gode og i ørefallende melodier, da kommer som regel tekstene lett av seg selv.

Allerede nå har vi fått satt opp en liste på 17 sanger som kommer til å bli de prioriterte i sesongen 2007 og av disse så er som tidligere nevnt 7 nye sanger.

Det blir ikke nødvendig å ta med alle disse sangene på vår nye CD, fordi noen av sangene er sanger som alle kan og en CD skal jo først og fremst bidra til at folk flest lærer alle sangene våre.

Av de 17 prioriterte sangene er det vel 12 eller 13, som vi kommer til å bruke på den nye CD`en, så derfor er det fortsatt plass til enda flere sanger på den.

Vi skal ha et møte med lydstudio/produsenten i neste uke og vi har også fått signaler på at et par av byens proffesjonelle artister vil bidra med å lage en skikkelig flott tribunesang, som vi også kan bruke på CD`en. Men dette vil vi komme tilbake til senere. Tidspunktet for neste sangverksted vil også bli bestemt senere, men så fort som mulig etter at vi i samarbeid med lydstudio har fått fram en framdriftsplan.

De som blir med på supporterturen til Tyskland neste helg vil få en god mulighet til å være med på å både lære og å prøvesynge de nye sangene, og det skulle ikke forundre meg om det også vil dukke opp enda en sang eller to i bussen på vei nedover.

Vi går en fantastisk sesong i møte, både på banen og på tribunen. Vi gleder oss alle veldig, eller er det noen som ikke gleder seg?

Her er en forløpig liste over de sangene som blir prioritert i 2007:


1.  Vi synger for Fredrikstadlaget

2.  Hællæ - Hællæ!

3.  Når ballen rullær.

4.  Tippeligaen (Molde byttes med Godset i teksten)

5.  For Fredrikstad jeg synger høyt.

6.  Pål, Pål, Pål Andre Czwartek. (Ny sang)

7. Vi elsker rødhvitt

8. Når Fredrikstad spiller en kamp (Ny i høst)

9. Sha la la la la la la la la - Ååååå Fredrikstad.

10. Kom, kom, kom til Fredrikstad stadion

11. Å Rami Shaaban, Å Rami shaaban.
       Står i mål, står i mål, står i mål - mål - mål. (klappes på-mål-mål-mål)
       Å Rami Shaaban, Ååå Rami Shaaban.
       Står i mål for Fredrikstad
       (Ny sang, melodi: Bella Chiao)

12. Du er vår Gerrbrandt, vår Patrik Gerrbrandt.
       En super Svenske, som gjør oss glad.
       Når andre floppær, du ballen stoppær,
       Patrik Gerrbrandt fra Fredrikstad.
       (Ny sang, melodi: Ringbergsangen)

13  Når Fredrikstad spiller, da hopper vi og synger.
       For vi er Plankehaugen, og i dag får dere bank.
       Fredrikstad fotball, sha la la la la, sha la la la la
       Fredrikstad fotball, sha la la la la la.
       (Ny sang, melodi: Pippi Langstrømpe)

14.  Åååååååå ut å krige - for oss alle - for byen vår.
        Å hele laget blør med rød og hvite drakter på.
        Å Fredrikstad er derfor helt umulige å slå.
        (Ny sang, melodi: Oo Paokara exo trela. Kan synges uavbrutt i 5 min.)

15.  Det er Jonna Bjørkøy. (klapp-klapp-klapp)
        Jonna Bjørkøy er vår.
        Han er steintøff, Jonna.
        Ja, Jonna er vår.
        ( Den gamle Risholt sangen)

16.  Han spiller for plankebyen, Raio Piiroja.
        Han blør for drakt og byen, Raio Piiroja.
        Raio - Raio - Raio - Piiroja.
        Han blør for drakt og by, Raio Piiroja.
        ( Ny sang, melodi: Pay me my money down, Bruce Springsteen)

17.  Jeg er Rødhvit til jeg dør, er Rødhvit til jeg dør.
        Jeg vet jeg kan, jeg vet jeg vil. Er Rødhvit til jeg dør.
        (Ny sang, melodi: ukjent, men lett. Kan synges uavbrutt i 5 min.)
 

---------------------------

FFK på toppen i 2006


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 06 jan 07, 16:25

Høres knall bra ut. Gleder meg til å høre dem på plankehaugens sider. Det er jo flere gode sanger, men det er dem vi bør kunne ganske godt nå, så det er vel derfor du ikke har nevnt dem. "Å ramberg er fra Fredrikstad", "For Fredrikstad", "Verdens beste Raymond", "Pirojaaaaaa", "Heia Fredrikstad" og "Rød og Hvite er de beste".

Ble det snakket noe om tromma eller ropert?

Hva med forslaget mitt da? Virket som folket her inne likte den hvertfall. Tekst av snæbbuss

 

youtube.com/watch

Vi er røde, Vi er hvite

Lala -- lala -- lalalalala

alle synger - Fredriksta - a

Lala -- lala -- lalalalala RØDHVIT!


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 06 jan 07, 16:45
Endret: 06 jan 07, 16:46
nå kan du høre et lite utrag av de nyeste låtene på plankehaugen.no

---------------------------

Er det noen som klarer det er det du D


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 06 jan 07, 16:52
Opprinnelig postet av danan2

Høres knall bra ut. Gleder meg til å høre dem på plankehaugens sider. Det er jo flere gode sanger, men det er dem vi bør kunne ganske godt nå, så det er vel derfor du ikke har nevnt dem. "Å ramberg er fra Fredrikstad", "For Fredrikstad", "Verdens beste Raymond", "Pirojaaaaaa", "Heia Fredrikstad" og "Rød og Hvite er de beste".

Ble det snakket noe om tromma eller ropert?

Hva med forslaget mitt da? Virket som folket her inne likte den hvertfall. Tekst av snæbbuss

 

youtube.com/watch

Vi er røde, Vi er hvite

Lala -- lala -- lalalalala

alle synger - Fredriksta - a

Lala -- lala -- lalalalala RØDHVIT!

 

Alle de sangene som gjelder spillerne, som du nevner, vil selvfølgelig også være med fra tribunen neste år, men disse sangene kan jo alle, så de trenger ikke å være med på CD`en.

 

Når det gjelder din sang, som jeg skrev tekst til, så prøvde vi den i går, men flertallet synes ikke den ga trøkk nok, dessverre. Men det er ikke noen grunn til å glemme den, for den kan jo prøves igjen.

 

Når det gjelder tromme, så ble vel det så vidt nevnt i går. Zoran er for å bruke tromme, det er jeg også og mange andre, men vi får se hva det blir til.

Jeg regner med at de som skal ta opp sangene våre i studio har mulighet til å legge på en basstromme, slik at vi kanskje kan få hørt noen av sangene både med og uten tromme.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 06 jan 07, 17:46
Glimmrende referat Snæbuss. Takk for jobben og takker alle sammen for en fin og produktiv kveld i går

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 06 jan 07, 22:16
Godt referert!

Jeg er fortsatt imot tromme, og håper aldri vi bruker det på nye stadion. Erstatt det med ropert.

---------------------------

9. april gjenforenes vi!

Let`s go fucking mental!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 06 jan 07, 23:09
Opprinnelig postet av Martin_
Godt referert!

Jeg er fortsatt imot tromme, og håper aldri vi bruker det på nye stadion. Erstatt det med ropert.


Bruk begge så er alle fornøyde!

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Propellen

A-lagspiller

Ble medlem: 26 jan 05
Innlegg: 277

Lagt til: 20 jan 07, 21:24
Blir det flere sangkvelder??

---------------------------

Å bli far første gang - Stort, å få barn nummer 2 - Større, MEN Å VÆRE EN AV 25.000 PÅ ULLEVÅLL 12/11-06 - KONGE, DET BLIR IKKE STØRRE!!!!!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 jan 07, 22:00
Opprinnelig postet av Propellen
Blir det flere sangkvelder??


Tidspunktet for neste sangverksted vil også bli bestemt senere, men så fort som mulig etter at vi i samarbeid med lydstudio har fått fram en framdriftsplan.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 21 jan 07, 01:56
I følge plankehaugen.no er det  sangkveld allerede førstkommende fredag

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24