Husk meg
Brukernavn
Passord

Rykte: Trond Sollied og Martin Andresen så godt som klare for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 11 7

SveinHjalmar

Juniorspiller
Ble medlem: 18 mai 06
Innlegg: 101

Lagt til: 07 jan 07, 01:20
Endret: 07 jan 07, 01:22
En jeg bekjent jeg snakket med i dag, sa at det var noe av det latterligste han hadde hørt, men at det var lov å håpe.

Han forteller meg det som regel når det er noe nytt (patrik g., simen, eggen osv...), men denne gang hadde han ikke noe å "raportere"....

Siden han sa det var lov å håpe, velger jeg å håpe

Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 07 jan 07, 07:57

Opprinnelig postet av SveinHjalmar
En jeg bekjent jeg snakket med i dag, sa at det var noe av det latterligste han hadde hørt, men at det var lov å håpe.

Han forteller meg det som regel når det er noe nytt (patrik g., simen, eggen osv...), men denne gang hadde han ikke noe å "raportere"....

Siden han sa det var lov å håpe, velger jeg å håpe

Som sagt, dette er vrøvl.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 jan 07, 09:05

Nå blei jeg spent!! Håper han kommer som mange har hørt!!

 

Hadde vært konge å fått han hit!!


HBL

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03
Innlegg: 144

Lagt til: 07 jan 07, 09:41

Opprinnelig postet av Klokan
Skjønner egentlig ikke hvordan og med hva dere tenker. Mener dere virkelig at klubben skal grave opp 4-5 milioner kroner per år for en trener? Vi bruker ikke så mye på nye spillere og så skal vi betale dette til en trener? Leser dere ikke aviser hvor det står svart på hvitt at klubbe nsliter økonomisk? Kan ikke tenke meg at noen i klubben kan spytte ut så mye for en trener som vil skrive 3 år ? Tør ikke å tenke om noe slikt skjer og det viser seg at mannen passer ikke i klubben? Skal du sparke en man som skal ha 10-12 millioner for sparken? Nei takk . På tide å vokne opp folkens.

 

Jeg håper ikke Morgan tenker slik som deg Klokan, redd for å satse. Skal man tjene penger må man bruke penger. For å erstate Eggen som trener tror jeg FFK og Morgan må tenke stort, Stort = Dyrt. Men med høyli på lag er ikke 12 mill. lang uten for grensene. Jeg sier ikke at Trond S kommer til FFK for det har jeg ingen formening om, men det koster å satse i TL, så noen risker må man ta.

---------------------------

ffk
arsenal
evig aristokrat
Plankehaugen trenger ingen ULTRAS


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 jan 07, 10:41
Opprinnelig postet av Klokan
Skjønner egentlig ikke hvordan og med hva dere tenker. Mener dere virkelig at klubben skal grave opp 4-5 milioner kroner per år for en trener? Vi bruker ikke så mye på nye spillere og så skal vi betale dette til en trener? Leser dere ikke aviser hvor det står svart på hvitt at klubbe nsliter økonomisk? Kan ikke tenke meg at noen i klubben kan spytte ut så mye for en trener som vil skrive 3 år ? Tør ikke å tenke om noe slikt skjer og det viser seg at mannen passer ikke i klubben? Skal du sparke en man som skal ha 10-12 millioner for sparken? Nei takk . På tide å vokne opp folkens.


110% enig, Zoran. Sjøl om man fikk tak i en mann som Sollied, så ville det være vanvidd å bruke så mye penger på en trener, i det minste med den stallen vi nå har.

En ting er det at Høili nå spøtter penger inn i klubben, en annen ting er det at Høili ikke har nesten uendelige mengder over lang tid, og at klubben/ASA må regne med å stå på egne ben, og jo før man setter igang med økonomisk bærekraftig drift, dess bedre, for i økonomi er det ingen som tilgir, konkurs er konkurs.

Å basere idrettslig suksess på rike onkler er som å pisse i buksa for å holde seg varm...

Med lang idretts-administrativ bakgrunn kan jeg med sikkerhet si: Hvis vi skal bruke Høilis penger, så må de brukes på områder som ikke skaper utgifter sånn at man kan dra nytte av et stort beløp uten at det kommer et årelangt haleheng med utgifter. I idretten (og ideelt sett alle andre steder) skal sikre inntekter brukes til sikre utgifter, og usikre inntekter brukes til usikre utgifter, sånn at en kollaps i inntekter forårsaker minst mulig for den vanlige drifta av en klubb.

Høilis midler bør gå til sign-on og overgangspenger, eventuelt alle lønnsutgifter for en kontraktsfesta periode. Lønnsutgiftene er det som drar over litt tid, så her må en være varsom!

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 jan 07, 10:47

Du har veldig mange gode poenger, Asgeir.

Men jeg mener det ville være en skandale dersom FFK som klubb ikke tar imot en gavepakke fra Høili i form av Sollied - dersom det er *noe* hold i disse ryktene.

Hvis jeg husker rett ble Europris solgt for nærmere 1,8 milliarder kroner..  Det skulle bety at Høili i nærmest ubegrenset fremtid kan bruke MYE penger på FFK.

Gitt eksempel: Dersom Høili har frigjort 500 millioner kroner i kapital, vil ett års rente av dette (3%) utgjøre 15 millioner kroner...  Men Høili er vel smartere enn å sylte ned alle penga på bok - som gir dårligst avkastning...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


geko

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 5

Lagt til: 07 jan 07, 10:49

Hvorfor i alle dager skulle Høyli spytte inn 12-15 millioner på en trener  ? Han får ikke solgt treneren og tjent penger på ham...

Kjøper han en god ung spiller, så kan han videreselges, og det gir bod butikk.

Martin Andresen er 29 år gammel, og bruker han 12 millioner i overgang + 3-4 mill i lønn pr¨år i en 3 årsavtale, så er totale kostnader oppe i over 20millioner, for en mann som han mest sannsynlig ikke kan selge videre med fortjeneste.... Andresen er på topp nå, men han blir ikke yngre med årene...

KOM DERE NED PÅ JORDEN. Dere skal glede dere over cupfinalen og optimismen rundt laget, men ikke ut av dimmensjoner...Det blir ikke Trond Sollied eller Andresen på dere...innse det.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 jan 07, 10:59
Opprinnelig postet av geko

Hvorfor i alle dager skulle Høyli spytte inn 12-15 millioner på en trener  ? Han får ikke solgt treneren og tjent penger på ham...



Trur du Abramovich kommer til å tjene på investeringene han gjør i Chelsea? Abramovich har til og med januar 2006, i følge Wikipedia, brukt 440 millioner pund - omtrent  5,4 MILLIARDER kroner.

Det er faktisk ikke slik at alle på død og liv MÅ tjene penger på alt de foretar seg. Noen ganger kan det være naturlig å kreve noe igjen, andre ganger gir man mer med hjertet enn hodet.

Høili har tidligere spyttet inn penger i FFK-systemet uten å få annet enn sportslig suksess tilbake. Det kan tenkes at han fortsatt har slike ambisjoner.

Det må også være lov å ha drømmer.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 07 jan 07, 12:37
Rent hypotetisk: Dersom jeg var Høili og sa til Morgan at han kunne hente en trener fra øverste hylle ville jeg også ha gått inn med betydelig summer for å forsterke laget markant. Hva er vitsen med å hente en trener til 10-20 mil totalt, dersom laget ikke er godt nok til annet enn å kjempe om 5-8 plass.

Dersom Høili har sagt seg villig, tror jeg vi er i ferd med å se en av de største offensivene hva anngår rene investeringer i spillergruppe/trenerteam.
Tenk dessuten for en læremester det ville vært for Tom Freddy Aune.

I tillegg til Høili, sitter det flere andre investorer i investeringspoolen som er gode for veldig mange millioner, for ikke å si milliard tilsammen. Herregud dette er i såfall for godt til å være sant.

Er dette det utenkelige ryktet som blåste seg opp og vokste seg så stort at det etterhvert har fremstått som "litt" troverdig for så å vise seg sant,  eller smeller boblen snart, og vi sitter igjen med Drillo som hoved, og Karen Espelund som assistent!?

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 jan 07, 12:43

Har du mer info idag Paco????

 

Du er den eneste her som har peiling på detta trur jeg...

Vær så snill å si noe a....

Klarer ikke vente mer på om det er noe i dette eller om det bare er tull...


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 07 jan 07, 12:46
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av geko

Hvorfor i alle dager skulle Høyli spytte inn 12-15 millioner på en trener  ? Han får ikke solgt treneren og tjent penger på ham...



Trur du Abramovich kommer til å tjene på investeringene han gjør i Chelsea? Abramovich har til og med januar 2006, i følge Wikipedia, brukt 440 millioner pund - omtrent  5,4 MILLIARDER kroner.

Det er faktisk ikke slik at alle på død og liv MÅ tjene penger på alt de foretar seg. Noen ganger kan det være naturlig å kreve noe igjen, andre ganger gir man mer med hjertet enn hodet.

Høili har tidligere spyttet inn penger i FFK-systemet uten å få annet enn sportslig suksess tilbake. Det kan tenkes at han fortsatt har slike ambisjoner.

Det må også være lov å ha drømmer.


Enig. Høili har enda ikke, og vil nok heller aldri komme til å tjene penge på sine investeringer i klubben. Dersom jeg hadde 2 milliarder "på bok" skal du ikke se bort ifra at det kunne falt meg inn å "kose bort" noe av det på klubben i mitt hjerte. FFK  er klubben i Høilis hjerte.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 07 jan 07, 12:49
Veldig spent på hva du kategoriserer som et  stort trenernavn Paco. OK Sollied er urealistisk, og ville kanskje vært en dårlig investering. Hvem ligger i kategorien under, og er "ledige" på markedet. Håper ikke Semb er navnet som dukker opp av hatten iallefall!

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 07 jan 07, 15:08

Hvis det skulle være noe hold i disse ryktene. Så må jeg bare si at jeg blir litt skeptisk til at FFK/Investorer(Høyli) skal bruke så mye penger på en topptrener, og en spiller som kanskje har hadt sine beste år på fotballbanen.

På den annen side,så kan dette bare være starten på en storsatsing av FFK? Det er det som gjør at jeg blir veldig "gira" av disse ryktene

Morgan sier jo: Topp 4 i år.

Det sier han allerede nå? Så tidlig i sesongen? Snakk om å legg hodet på bokka folkens!

Ser ikke bort fra,at Andresen f.eks. er tilbudt en jobb i FFK ved siden av å være spiller. Assistenttrener eller noe? Mannen har jo lederegenskaper. En vinnertype.

Hvis dette er noe Høyli ev. skulle stå bak. Så tror jeg virkelig han ønsker å få FFK opp på toppen av Norsk fotball snarest mulig. Da kan det nok komme 2-4 toppspillere til, denne sesongen. Sollied kan jo ha blitt forespeilet en vanvittig satsing av FFK,for å få klubben til topps i Norsk fotball? CVèn er viktig for en trener. Å ta FFK fra et middels lag til et topplag i Norge på 3 år+den feteste trenerlønningen i Norge noensinne,kan kanskje være lokkende på Sollied?

 

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 jan 07, 16:35
Sier seg selv at ingen av disse kommer da,ehhh , hva tror dere Høili er da? Tett i hue, neppe, mannen tenker penger penger og penger igjen når det gjelder sine investeringer i FFK, litt med hjertet også da, men ikke nok til å hente Andresen eller TS.

tubbs

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 06
Innlegg: 64

Lagt til: 07 jan 07, 16:42
Tror vel også det egentlig. Men nå er det på tide noe skjer! Kan ikke noen snakke med Morgan og høre hva som skjer? Eventuelt få han til å avkrefte Sollid ryktet?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 jan 07, 17:00
Endret: 07 jan 07, 17:00
Opprinnelig postet av tubbs
Tror vel også det egentlig. Men nå er det på tide noe skjer! Kan ikke noen snakke med Morgan og høre hva som skjer? Eventuelt få han til å avkrefte Sollid ryktet?

ffksupporter.net:
Trond Sollied IKKE klar for FFK!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 jan 07, 17:02
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Sier seg selv at ingen av disse kommer da,ehhh , hva tror dere Høili er da? Tett i hue, neppe, mannen tenker penger penger og penger igjen når det gjelder sine investeringer i FFK, litt med hjertet også da, men ikke nok til å hente Andresen eller TS.

Tror du VIRKELIG Høili tenker penger, penger, penger når det gjelder sine investeringer i FFK? Tviler sterkt på at Trygve Hegnar går ut i media i morgen og anbefaler folk å investere i fotballklubber for høy avkasting. Stort dårligere investeringer kan man ikke gjøre...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 jan 07, 17:18

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Sier seg selv at ingen av disse kommer da,ehhh , hva tror dere Høili er da? Tett i hue, neppe, mannen tenker penger penger og penger igjen når det gjelder sine investeringer i FFK, litt med hjertet også da, men ikke nok til å hente Andresen eller TS.

Tror du VIRKELIG Høili tenker penger, penger, penger når det gjelder sine investeringer i FFK? Tviler sterkt på at Trygve Hegnar går ut i media i morgen og anbefaler folk å investere i fotballklubber for høy avkasting. Stort dårligere investeringer kan man ikke gjøre...

Du vet jo selv hva Høili og investorpoolen betalte for 50% av FFK som jeg kaller det, et ran kaller jeg den dealen.


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 jan 07, 17:19

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av tubbs
Tror vel også det egentlig. Men nå er det på tide noe skjer! Kan ikke noen snakke med Morgan og høre hva som skjer? Eventuelt få han til å avkrefte Sollid ryktet?

ffksupporter.net:
Trond Sollied IKKE klar for FFK!

 

Bra jobba igjen Holters


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 07 jan 07, 17:22

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av tubbs
Tror vel også det egentlig. Men nå er det på tide noe skjer! Kan ikke noen snakke med Morgan og høre hva som skjer? Eventuelt få han til å avkrefte Sollid ryktet?

ffksupporter.net:
Trond Sollied IKKE klar for FFK!

 

Det er fortsatt forunderlig,at de ikke avviser Sollied som ny trener i FFK? Kan jo være at noe av ryktene stemmer? Sollied kan ha vært tilbudt 12 mill,og vil bestemme seg i slutten av Januar? Han har sikkert flere tilbud å tygge på?

Vi får bare vente å se nå folkens

 

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 11 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340