Husk meg
Brukernavn
Passord

Rykte: Trond Sollied og Martin Andresen så godt som klare for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 11 4

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 06 jan 07, 18:10
Fikk en telefon av en kompis istad, han fortalte at hans far hadd snakket med en i FFK og det er på det rene at Sollied er i løs samtaler med FFK og at noe er i lufta, utifra hva han sa så så det også lyst ut. Blir spennende og se om det faktisk stemmer.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 06 jan 07, 18:56
Endret: 06 jan 07, 19:09
Opprinnelig postet av Klaus_Brann

Vet ikke helt om jeg skal ta deg seriøst, men hvis du prøver å være seriøs så bør du ikke komme med den om at det viktigste for de som tar sølv og bronse er å delta! Det faller på sin egen urimelighet å si at Brann nøyer seg med å delta, du har kanskje ikke ært i Bergen?
Engasjementet rundt klubben og byen er av en helt annen art her, enn andre steder i Norge, her konkurrerer ikke avisene om nyheter, de konkurerer om Brann nyheter! BA har minst EN sak om Brann hver eneste dag, og det de markedsfører avisen med er "vi er best på Brann"...Når de nylig lagde en sak om det evigvarende regnet i Bergen, så var headingen "Husker du da Thorstein Helstad sikret sølvet? Siden da har det regnet"

Når t.o.m. Kvisvik som er fra Fredrikstad (Greåker?) er Brann fan så sier det litt det om at ting er spesielt her borte. Han sidestilte jo det å vinne cupen med Brann med å vinne cupen med FFK, og gikk med Brann i tillegg til FFK skjerf etter finalen på Ullevaal...Det var deilig å se at Super Ray fortsatt har hjertet i Brann!

Så dere er bedre enn RBK?Dere kunne vunnet serien hvis dere ville, men det er mye morsommere i nedrykksstriden, så dere holdt dere der?

Nei, Norgesmester betyr IKKE at du er det beste laget i Norge. Som oftest i cupen så spiller man mot ganske mye dårligere motstand, det er kun i 3-4 kamper man møter tl motstand, så jeg vil vel kalle de som vinner serien mot tl lag hver uke, Norges beste lag.

Det hjelper vel dere ikke så mye med en flott historie, for det er en flott historie, når dere sliter med nedrykkskamp hvert år...



Kjære klaus-brann, det store likhetstrekket mellom ffk-supportere og brann-supportere er at også vi lar oss rive hodestups med bare det går et lite rykte om suksess, og dermed blåses alle forventninger ut av sine proporsjoner(som da bergenserne lagde gulløl og gullkake tre-fire uker før serien var sikret) . Denne tråden er et strålende eksempel i så måte, hvor et løst rykte om Sollied og Andresen resulterer i at folk utrolig nok begynner å spekulere i et eventuellt seriegull allerede i år. Jeg er en av de som tror at FFK nå går inn i en ny storhetstid, men at det blir seriegull i år( eller uoverskuelig fremtid) har jeg null tro på, og heller ikke stor tro på noen topp fire denne sesongen, men vi er faen meg på gang

---------------------------

Å skulle sensurere ordet Hottentott fra Torbjørn Egners barnesang er den stinkende, kvalmende toppen av politisk korrekthet.

EffEffKå!


Bever

Juniorspiller

Ble medlem: 14 apr 04
Innlegg: 141

Lagt til: 06 jan 07, 19:28
Trond sollied er klar!!!! =)

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 06 jan 07, 19:38

Opprinnelig postet av Bever
Trond sollied er klar!!!! =)

 

Hva mener du med klar? Klar i hode? Klar til en samtale med Morgan? Klar til å komme hjem til Norge?

UFF....jeg liker dårlig innlegg som dette

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 06 jan 07, 19:38
tull rett og slett tull

geko

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 5

Lagt til: 06 jan 07, 19:38

Silly season...alltid mye rykter. Er ikke lenge siden folk på Lillestrøm sa at Koren var klar for Rosenborg....

FFK har kanskje historisk de siste 100 årene, meritter å vise til, i forhold til andre klubber..

 

Men få det inn i skallen en gang for alle. FFK VAR bra for mange herrens år siden...de rykket opp i Tippeligaen i 2003, og har siden den gang kjempet en hard kamp hvert år for å holde seg der. Før det har de 18 år i 2. divisjon.

Det er tre gode spillere på laget, Kvisvik , Tarik og Shaban. Simen Brenne er i LSK...og det spørs vel om Tarik og Shaban blir så veldig lenge.

At det er rykter rundt Trond Sollied og at han nærmest er klar, er pga følgende :

1. Nylig blitt arbeidsledig

2.Uttalelser til en altfor ambisiøs Morgan Andersen

3.Folk tar av og tror på det...pga Cupgullet og positive investorer.

Det er mye optimisme med sterk og god økonomi. Husk det ! En annen ting er å være realistisk.

Trond Sollied er på vei oppover i Europa...hvorfor skulle han dra til en industriplass av en småby i Østfold ?

Trene et bunnlag/middelmådig lag, i en Norsk liga.... det rimer ikke. Han har ledet topplaget Club Brugge til Gull, topplaget Olympiakos til Gull.... skal han ta FFK til Gull nå ?

Hvor mange tilskuere har FFK i snitt ? Rundt 10 000 ? Det er helt greit, men kommer ikke opp til toppklubbene Rosenborg, Brann, Vålerenga, Viking og Lillestrøm...

På toppen av det, har de 5 lagene, mye bedre spillerstall enn FFK. Det er klart at FFK kan bli like bra som hvilken som helst andre, men det vil ta laaaaaang tid med den stallen de har i dag..for å ta igjen de andre topplagene må FFK styrke stallen med mange klassespillere...ihvertfall 5 stk.

De siste 10-20 årene er det Rosenborg som er Norges desidert beste, mens Brann har tatt flere sølvmedlajer og bronse, og ligger på en solid 2. plass.

At FFK har tatt mer medaljer enn Brann de siste 100 år spiller liten rolle idag.

De 10siste årene har Brann tatt  3 Seriesølv og 2 SerieBronse. 1 Cupgull og 1 Cupsølv.

De 10siste årene har FFK vært i tippeligaen i 3-4 år og slitt for å holde seg unna nedrykk. Skal de bli et topplag, kommer det til å ta lang tid, og det skjer ihvertfall ikke denne eller neste sessong.

Alt er mulig. Ikke glem at med den penge galoppen så har alle klubbene utenom Sandefjord høye ambisjoner....

Start skal bli topplag og ut i Europa, det samme skal Viking, FFK , Stabæk og Lyn... de skal alle bli blant topp 4, samtidig som Brann, Vålerenga og Lillestrøm har som ambisjon å ta Gullet fra Rosenborg.

Det blir 9 lag som skal være blant de 4 beste...alle har penger idag, tv avtalen og investorer har sørget for en vill gallopp, hvor alle investerer og kjører på...hele 9 hovedtrenere gikk fra sin jobb i 2006, og det gir en liten indikasjon på hvor gale det er blitt. Alle kan ikke bli nr 1. Høye krav i alle klubber, og stor optimisme.

Husk at de som ligger i toppen, RBK, Brann, VIF og LSK satser like mye på videreutvikling og nye spillersigneringer, og er minst like galen som FFK, Start, Stabæk.

Toppklubben har det enklere med å få tak i de beste, siden det er mer atraktivt å spille for dem. Derfor er det vanskelig for klubber som Start, FFK, Stabæk osv å hente de beste...

hvordan skal FFK ta dem igjen ?  en liten småby langt nede i østfold....alt er mulig, men jeg kjøper den ikke.

KOM DERE NED PÅ JORDEN

 

 

 

 


Klaus_Brann

Knøttespiller
Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 41

Lagt til: 06 jan 07, 19:39
Endret: 06 jan 07, 20:12

Opprinnelig postet av Snæbbis


Kjære klaus-brann, det store likhetstrekket mellom ffk-supportere og brann-supportere er at også vi lar oss rive hodestups med bare det går et lite rykte om suksess, og dermed blåses alle forventninger ut av sine proporsjoner(som da bergenserne lagde gulløl og gullkake tre-fire uker før serien var sikret) . Denne tråden er et strålende eksempel i så måte, hvor et løst rykte om Sollied og Andresen resulterer i at folk utrolig nok begynner å spekulere i et eventuellt seriegull allerede i år. Jeg er en av de som tror at FFK nå går inn i en ny storhetstid, men at det blir seriegull i år( eller uoverskuelig fremtid) har jeg null tro på, og heller ikke stor tro på noen topp fire denne sesongen, men vi er faen meg på gang

Takk for dette! Endelig en fyr med litt normal virkelighetsoppfatning. Du holder det i alle fall på et nogenlunde beskjedent nivå. Klart dere kommer til å komme dere opp fra sumpa, men å etablere dere i toppen tror jeg ikke dere gjør på en god stund. Vet ikke helt hva du legger i storhetstid, men hvis det er å vinne serien ganske regelmessig, og vinne cupen regelmessig, så tror jeg du tar feil. Til det er norsk fotball altfor jevn.

Tror vi kommer til å se at de største klubbene rykker fra sportslig og økonomisk fremover, da spesielt Brann, RBK, Viking, kanskje VIF og LSK..Kan jo bare nevne at Brann`s butikker omsatte for 3 mill bare i desember, like mye som hele årsomsetningen i 2003!

Kanskje ikke helt enig med sammenligningen ang supportere, men dere er bra dere og:-)

Dere får ha lykke til med å komme dere vekk fra nedrykksstriden neste sesong!

 

 


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 06 jan 07, 19:43
Endret: 06 jan 07, 19:43
Hørte også  fra noen som står klubb og investorene nær, at Sollied har underskrevet i dag. Martin Andresen er visst også i byen, men er ikke klar ennå. Ryktene sier han vil til Fredrikstad, men Brann vil ikke slippe ham.

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 06 jan 07, 19:52
Endret: 06 jan 07, 20:13

ER så mye dumme rykter ute og går her. Er det virkelig noen som tror at Trond Sollied skal trene FFK?

 

Er det virkelig noen som tror at Martin Andresen skal til FFK?

 

Hallo? Sollied skal vel ha 5-10 mill i årslønn. Martin Andresen koster vel 8-12 mill minst. Hvem skal betale dette da?

 

 


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 06 jan 07, 19:55
Opprinnelig postet av oleberg

ER så mye dumme rykter ute og går her. Er det virkelig noen som tror at Trond Sollied skal trene FFK??????

 

Er det virkelig noen som tror at Martin Andresen skal til FFK????

 

Hallo? Sollied skal vel ha 5-10 mill i årslønn. Martin Andresen koster vel 8-12 mill minst. Hvem skal betale dette da?

 

 



vår onkel betaler vel du følger med eller ? hehe

---------------------------

Er det noen som klarer det er det du D


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 06 jan 07, 19:56

Opprinnelig postet av aavdst
Hørte også  fra noen som står klubb og investorene nær, at Sollied har underskrevet i dag. Martin Andresen er visst også i byen, men er ikke klar ennå. Ryktene sier han vil til Fredrikstad, men Brann vil ikke slippe ham.

 

fikk nettop en meling om at sollied har skrevet under for 3 år...mn trur det er bullshit

---------------------------

CUPVINNER 06


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 06 jan 07, 19:56

Opprinnelig postet av aavdst
Hørte også  fra noen som står klubb og investorene nær, at Sollied har underskrevet i dag. Martin Andresen er visst også i byen, men er ikke klar ennå. Ryktene sier han vil til Fredrikstad, men Brann vil ikke slippe ham.

 

Helt utrolig hvis det skulle stemme

Da har Høyli virkelig raslet med lommeboka

Hvis det også stemmer med Andresen,så står Brann overfor det dilemmaet.....få mye for Andresen NÅ....eller få mindre til sommeren......null neste sesong,bosmann

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 06 jan 07, 20:01
Hørte rykter om en 3 års kontrakt og at det var snakk om at Høili spyttet in 2/3 deler. Vi får se hvor lenge de klarer å vente før de må til med pressekonferanse. Siden det er lørdag skjer det vel ikke før på mandag.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 jan 07, 20:43
Opprinnelig postet av aavdst
Hørte rykter om en 3 års kontrakt og at det var snakk om at Høili spyttet in 2/3 deler. Vi får se hvor lenge de klarer å vente før de må til med pressekonferanse. Siden det er lørdag skjer det vel ikke før på mandag.

Vel, klubben innkalte til pressekonferanse i all hast søndag kl. 17:00 midt i EM-finalen i håndball for kvinner, da Eggen valgte å trekke seg. Ikke noe tilsier at de har forandret politikk siden den gang, så det sekundet Sollied (eller en annen trener) blir klar, da blir det pressekonferanse. Enkelt og greit.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 jan 07, 20:51
Sms fra Morgan Andersen:
- Vi har ikke kontaktet Sollied ennå og de to vi har er meget bra.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 06 jan 07, 20:54
riktig hverken sollied eller andresen kommer til ffk holters

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 06 jan 07, 20:57
jeg skjønner ingenting nå ihvertfall, fikk melding av to, vidtt forskjellige personer som ikke kjenner hverandre (som jeg vet) om at sollied har skrevet under konrakt med ffk.... men jeg vet ikke hva jeg skal tro...

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

Jeg vil ha en ny FFK trener så fort som mulig!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 06 jan 07, 21:02
dere får tro hva dere vil,jo mer dere tror ryktene jo større blir skuffelsen

HBL

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03
Innlegg: 144

Lagt til: 06 jan 07, 21:06
Det er for j..... mange rykter i denne saken. Hvis det er noen som kan komme med noefakta om dette, så kom med det NÅ. Kommer noen av dem eller kommer ikke noen av dem. På tide å avslutte dette rykte greiene, følelsene går i berg og dalbane.

---------------------------

ffk
arsenal
evig aristokrat
Plankehaugen trenger ingen ULTRAS


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 06 jan 07, 21:17

fakta og fakta,tar jeg feil i at sollied ikke kommer så stryk meg fra dette forumet



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 11 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340