Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem blir ny hovedtrener?

Flat Trådet Nøstet
Side 25 av 31 25

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 22 jan 07, 11:19
Opprinnelig postet av Holters
Tja, erfaring som hovedtrener får man ikke før man selv er i førersetet. Personlig tror jeg ikke en assistenttrenerrolle fra eller til gjør all verdens når man allerede har vært tilknyttet en klubb på toppnivå. Aune har tross alt vært tilknyttet FFK i to sesonger nå, og sett hvordan A-laget har blitt drevet i forskjellige situasjoner. Aune er ikke blind. Han trenger ikke Grönis som førerhund for å tilegne seg erfaring. Det klarer han nok fint på egenhånd.


Men det å ha en god trener å lære av er jo ikke så dumt... Eventuelt å ha en dårlig trener, slik at man iallefall lærer hva man ikke skal gjøre når man selv blir hovedtrener.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 22 jan 07, 14:39
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Vlad
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Jeg tror uansett om det blir aune eller grønis, at FFK får en god trener, men enda bedre hade vært begge to, grønis som hoved trener,  med aune som assistent, da ville aune fått erfaring på TL nivå før han ble kastet til ulvene.

Men jeg tror faktisk at grønis blir presentert jeg, har ingen signaler eller rykter om det, men magefølelsen sier at grønis blir pressentert iløpet av uka.

Veldig enig idet. En vinn/vinn situasjon

Tja, erfaring som hovedtrener får man ikke før man selv er i førersetet. Personlig tror jeg ikke en assistenttrenerrolle fra eller til gjør all verdens når man allerede har vært tilknyttet en klubb på toppnivå. Aune har tross alt vært tilknyttet FFK i to sesonger nå, og sett hvordan A-laget har blitt drevet i forskjellige situasjoner. Aune er ikke blind. Han trenger ikke Grönis som førerhund for å tilegne seg erfaring. Det klarer han nok fint på egenhånd.

Jeg er ikke enig i det du sier. Tror ikke aune fikser det presset som er i tippeligaen. Vil mye heller ha en erfaren trener enn å sjanse på en ingen hvet hvordan fungerer på toppnivå. Har mye mer tro på Grønis. Er ikke rart vi har slitt når vi bare satser lavt

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 22 jan 07, 14:45
Opprinnelig postet av MegSelv
Evnt hvem den første er, kanskje Grönhagen er den andre, så hvem er da den første??


Står vel mellom Ove Christensen og Anders Grönhagen da.

---------------------------

SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859

Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 22 jan 07, 15:32

Artig å lese at majoriteten her inne nå ser på Aune som et godt alternativ til å overta som hovedtrener etter KTE. Da Morgan andersen først gang uttalte at de også ville vurdere interne ressurser i prosessen med å finne ny hovedtrenere var det ingen som tok han alvorlig i den uttalelsen. De fleste så på den uttalelsen kun som en tillitserklæring til Aune & Co og så for seg at det alternativet ville bli strøket fra blokken etter første runde med evaluering.

 

Og nå er de samme personene plutserlig fullt ut kompetente til å gjøre en god jobb som trenerteam for A-laget til FFK.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 22 jan 07, 15:37
Ove blir det nok ikke,står vel mellom Aune og Grönhagen,jeg satser på Grönhagen.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 22 jan 07, 15:39
Endret: 22 jan 07, 20:26

 

Opprinnelig postet av schpa84

Jeg er ikke enig i det du sier. Tror ikke aune fikser det presset som er i tippeligaen. Vil mye heller ha en erfaren trener enn å sjanse på en ingen hvet hvordan fungerer på toppnivå. Har mye mer tro på Grønis. Er ikke rart vi har slitt når vi bare satser lavt

 

En erfaren trener som Tørum og Myhre, eller Steinar Nilsen, Bjørneby? Eller en med Erfaring som Drillo, Høgmo og Prahl som taker presset. Det er ingen garanti for suksess med en trener som angivelig skal ha mer efaring o takler presset bedre. Alder og erfaring har både ulemper og fordeler. Fordelen med en ung og ambisiøs type er at man sannsynelig vis har en mer moderne tinærming i fotballen, ikke kjørt seg fast i ett mønster man ikke rikker seg fra fordi det fungerte for 4-5-10 år siden. Fotball forandrer seg og jeg tror en yngre trener har større forutsetninger her. En eldre type med mer erfaring kan kanskje takle presset bedre mtp media og slike ting, men det er ingen garanti for dette. Typer som Tørum og Myhre har klart seg veldig bra og man burde ta det med i vurderinga på om man skal velge erfaring fremfor den lokale varianten. Jeg tror at den viktigste egenskapen er hvordan forholdet til spillerne er. Skal man levere resultater så må trener apparatet ha full tillit hos spillerne, noe Aune og Haugen har idag, samtdig som spillerne er veldig fornøyd med slik tingene er idag. Det at det kommer inn en ny type med en veldig autoritær måte og være på kan skape utryghet i laget og kan ødelege for prestasjoner. Uansett er det vanskelig og forutsi hvordan sesongen blir utifra sann ting foreligger idag.

Mod: Rettet siteringen, husk å sjekk om siteringen blir riktig etter at innlegget er postet


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 22 jan 07, 15:40

Opprinnelig postet av paco
Ove blir det nok ikke,står vel mellom Aune og Grönhagen,jeg satser på Grönhagen.

 

endelig har paco begynt å komme med navn, ikke bare enkle, "jeg vet hvem" uttaleleser... hehe

Bare en liten spøk paco....:-)

 

Sattser også på grønhage, men mener at aune ikke er noe dårlig alternativ.

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Jeg vil ha en ny FFK trener så fort som mulig!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 22 jan 07, 15:40
Spillergruppa er enige ang.den nye trener kandidaten

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 22 jan 07, 15:59
Styret er enige i den nye trenerkandidaten.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 jan 07, 16:01

Her er det noen med inside info og kontaktene i orden.

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 22 jan 07, 16:05
Jeg er enig med Dracula om at her er det noen med insideinfo og kontaktene i orden.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 jan 07, 16:15
Endret: 22 jan 07, 16:16

Opprinnelig postet av paco
Spillergruppa er enige ang.den nye trener kandidaten

... hva skjedde med trenerens internasjonele meritter og "stort navn i Europa"?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 22 jan 07, 16:51
Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av paco
Spillergruppa er enige ang.den nye trener kandidaten

... hva skjedde med trenerens internasjonele meritter og "stort navn i Europa"?

Drømte om Laudrup jeg da hehe

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 22 jan 07, 17:09
Opprinnelig postet av Kent

Artig å lese at majoriteten her inne nå ser på Aune som et godt alternativ til å overta som hovedtrener etter KTE. Da Morgan andersen først gang uttalte at de også ville vurdere interne ressurser i prosessen med å finne ny hovedtrenere var det ingen som tok han alvorlig i den uttalelsen. De fleste så på den uttalelsen kun som en tillitserklæring til Aune & Co og så for seg at det alternativet ville bli strøket fra blokken etter første runde med evaluering.

Og nå er de samme personene plutserlig fullt ut kompetente til å gjøre en god jobb som trenerteam for A-laget til FFK.



Det har skjedd ting i mellomtiden. Blant annet har vi lest (rykter?) at spillerne har vært kjempefornøyde med Aune og det han har gjort. I tillegg har vi som ikke har så mye kjennskap til Aune kanskje lært litt om han og så har vi sett at tiden har gått...

Selv om det virker rimelig sort/hvitt med en gang er nok dette bildet mer nyansert.

Personlig blir jeg litt skuffet dersom FFK ikke klarer å skaffe en annen trener, siden jeg er av den oppfatning at Aune fortsatt, minst, er et tredjevalg (etter at vi allerede har fått noen nei??).   Men det betyr ikke at jeg tror Aune vil gjøre en dårlig jobb - bare at andre kan gjøre den bedre.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 22 jan 07, 17:27

Er blitt fortalt at valget står mellom den nåværende duoen (Aune/Haugen) og en ekstern kandidat. Har ikke tenkt til å navngi personen som fortalte meg dette, men han er såpass nærme prosessen at han har forutsetninger for å vite noe, men likevel såpass utenfor at han vet langt fra alt.

 

Så noen spekulasjoner for egen regning:

Det er vel nærliggende å tro at den eksterne kandidaten er nevnte Grönishagen. Slik jeg tolket min kilde, hadde de ikke helt bestemt seg for hvilken løsning klubben ville gå for. Ut ifra spillernes tilbakemeldinger tror kanskje at Aune/Haugen har styrket sitt kandidatur de siste ukene. Altså fra å være en "ikke-optimal" løsning til et seriøst alternativ som førstevalg.

Jeg vet mine spekulasjoner er noe annerledes enn hva Morgan Andersen har sagt i media, men det trenger ikke bety noe. Man sier mye rart til media hvis det er nødvendig....

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 22 jan 07, 17:32

Jeg ser at hver gang det nevnes den "lokale løsningen" Aune/Haugen som alternativ, så virker det likevel som om folk flest da tenker på Aune alene som hovedtrener. Og ikke likestilt med Haugen. Jeg kjenner personlig ingen av de to og vet ikke så mye om dem annet enn det som er skrevet på dette forumet. Vil det da si at det er Aune alene som kan bli ny hovedtrener og at Haugen blir assistenttrener? (hvis vel og merke det er den "lokale løsningen" som blir foretrukket) Har hørt svært lite om tanken på Haugen som hovedtrener (alene eller sidestilt).


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 22 jan 07, 17:40
Liker ikke at ansvaret er delt 50/50. Det må da vel være ên hovedtrener? Hvilke profesjonelle klubber har 2 hovedtrenere egentlig? Jeg tviler på at Svennis og Morinho er de neste til å trene England sammen med hverandre...

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 jan 07, 18:52
Opprinnelig postet av Shadar
Liker ikke at ansvaret er delt 50/50. Det må da vel være ên hovedtrener? Hvilke profesjonelle klubber har 2 hovedtrenere egentlig? Jeg tviler på at Svennis og Morinho er de neste til å trene England sammen med hverandre...

I Odd er Gaute Larsen og Arne Sandstø nå likestilte hovedtrenere. Espen Olafsen og Hans Knutsen var det samme i Lyn - under Morgan Andersen...

Men jeg er enig. Ønsker én hovedtrener. Det er mye ryddigere utad.

For øvrig er jeg verken stor tilhenger av den interne eller den eksterne løsningen som skisseres (Grönhagen). Da diskusjonen raste som verst på forumet her på høstsesongen i fjor, og mange krevde Eggens avgang, var mitt synspunkt at vi neppe ville klare å ansette en like dyktig trener etter Eggen. Derfor mente jeg at vi burde beholde Eggen, som jeg mener er en svært god trener og hadde mye ugjort i FFK. Nå endte det som kjent med at Eggen selv valgte å gå, men poenget blir jo uansett det samme; det blir et sjansespill om vi klarer å hente en like solid trenerkapasitet til klubben som Eggens arvtager, og akkurat nå ser det ikke ut som oddsen er på vår side. Jeg forhåndsdømmer på ingen måte verken Aune, Haugen eller Grönhagen - men jeg ville følt meg langt tryggere med Eggen bak roret.

Det er ikke meningen å gjøre dette til en ny Eggen-diskusjon med snøen som falt i fjor og alt det. Men jeg tror mange ikke er klar over hvor solid trener vi har hatt i Eggen, og hvor vanskelig det ville bli å finne en ny trener av samme eller bedre kvalitet.

Men i valget mellom Aune/Haugen og Grönhagen, ville jeg nok valgt sistnevnte og hans rutine i den situasjonen FFK er nå.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 22 jan 07, 19:16

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Shadar
Liker ikke at ansvaret er delt 50/50. Det må da vel være ên hovedtrener? Hvilke profesjonelle klubber har 2 hovedtrenere egentlig? Jeg tviler på at Svennis og Morinho er de neste til å trene England sammen med hverandre...

I Odd er Gaute Larsen og Arne Sandstø nå likestilte hovedtrenere. Espen Olafsen og Hans Knutsen var det samme i Lyn - under Morgan Andersen...

Men jeg er enig. Ønsker én hovedtrener. Det er mye ryddigere utad.

For øvrig er jeg verken stor tilhenger av den interne eller den eksterne løsningen som skisseres (Grönhagen). Da diskusjonen raste som verst på forumet her på høstsesongen i fjor, og mange krevde Eggens avgang, var mitt synspunkt at vi neppe ville klare å ansette en like dyktig trener etter Eggen. Derfor mente jeg at vi burde beholde Eggen, som jeg mener er en svært god trener og hadde mye ugjort i FFK. Nå endte det som kjent med at Eggen selv valgte å gå, men poenget blir jo uansett det samme; det blir et sjansespill om vi klarer å hente en like solid trenerkapasitet til klubben som Eggens arvtager, og akkurat nå ser det ikke ut som oddsen er på vår side. Jeg forhåndsdømmer på ingen måte verken Aune, Haugen eller Grönhagen - men jeg ville følt meg langt tryggere med Eggen bak roret.

Det er ikke meningen å gjøre dette til en ny Eggen-diskusjon med snøen som falt i fjor og alt det. Men jeg tror mange ikke er klar over hvor solid trener vi har hatt i Eggen, og hvor vanskelig det ville bli å finne en ny trener av samme eller bedre kvalitet.

Men i valget mellom Aune/Haugen og Grönhagen, ville jeg nok valgt sistnevnte og hans rutine i den situasjonen FFK er nå.

 

100 % enig!!!


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 22 jan 07, 19:21
Trenerkandidaten har nå tatt en endelig avgjørelse.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad



Flat Trådet Nøstet
Side 25 av 31 25

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f