Husk meg
Brukernavn
Passord

Pressekonferanse på stadion idag!

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

palespen

Juniorspiller

Ble medlem: 08 nov 04
Innlegg: 202

Lagt til: 17 des 06, 18:10
Tango...spar oss for alle disse "søple-kommentarene" dine!Får da være måte på så mye piss!Nå ble jo det her en søpple kommentar og...men det fortjener du faen meg.Kom i d minste med noe fornuftig,ikke bare DRITT

---------------------------

PÅL


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 17 des 06, 18:10
Opprinnelig postet av Cosmic
Opprinnelig postet av A.Scheie

Og når en trener stiller utlimatum, må en være forbedredt på å ta konsekvensene av ultimatumet.

Tja, forsåvidt, men nå fremgår det jo i et presseoppslag at Knut Torbjørn Eggen har nedfelt i kontrakten sin at han skal ha det øverste sportslige ansvaret, og hvis dette medfører riktighet så kan man vel trygt si at det her er snakk om et rent kontraktsbrudd.

 

Skal være enig i at du har et poeng der, Cosmic, men jeg regner med at noenlunde oppegående mennesker tar høyde for slike avtaler når de vedtar en litt annen organisasjonsmodell. Og (nå uttaller jeg meg uten at jeg 100% kjenner innholdet i den nye modellen) det var jo ikke slik at Eggen skulle bli fratatt det overodnede sportslige ansvaret, men det var vel mer en endring i hvem den som har det overordnede sportslige ansvaret (Eggen) skulle ha som nærmeste overordnet? Men mulig at Eggen oppfattet det som å miste makt at han måtte gå via Morgan for å få viljen sin.

Og man kan sikkert diskutere styrets vurderinger. Personlig synes det som skjer er helt greit, men det skjer, en måned for sent. Disse diskusjonene som styret og Eggen tydeligvis har hatt den senere tiden, burde vært avgjort for lenge siden. Altså, etter mitt syn, ikke et gunstig tidspunkt å miste treneren på, men det finnes også verre tidspunkt.

Når det er sagt, mener jeg Eggens sammenligning med et teater blir litt feil (ref: http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1098) Det er jo ikke teatersjefen som sitter med det kunstneriske ansvaret med hvem som skal gjøre hva og hvordan. Det er jo regissøren av den enkelte forestilling som sitter med dette ansvaret. Teatersjefen har jo ansvaret for hele den daglige driften.

PS! Nå er det kanskje nok fra Tango sin side eller? Hvis det finnes noen aktive moderatorer her, kunne det kanskje være på sin plass å be ham lese regelverket i det minste....

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 17 des 06, 18:14
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Opprinnelig postet av TothNR1

Nå må dere skjerpe dere!Morgan hadde ingen ting med det her å gjøre!blir redd når jeg hører hvor dumme dere er.

Jeg er selfølgelig lei meg, men dere må ikke gjøre dette verre enn det er, Dette var styret som ville ha det mer proft, det er ikke noe mer å gjøre nå!

Ikke begynn å jage vekk folk som ikke hadde noe med dette å gjøre.

Er du blind og døv...... problemet er personkjemien mellom Eggen og Morgan......... Hvis du tror Morgan ikke har noe med dette å gjøre tror jeg heller du skal gå i deg selv enn å utrope andre som dumme.....

Dette er IKKE Morgans verk. Det er styret som står bak dette og der er ikke Morgan med. Morgan var ikke engang til stede i de siste møtene mellom Eggen og styret. Eggen uttalte også at dette ikke hadde noe med Morgan som person å gjøre (selv om det skinner litt igjennom at de ikke går godt overrens), men at Eggen og klubben er prinsippielt uenige om en del ting. Derfor går Eggen av.



Dette er over hodet ikke noe du kan legge over på Morgan Andersen alene.

Cosmic

Knøttespiller
Ble medlem: 18 okt 04
Innlegg: 52

Lagt til: 17 des 06, 18:19

Kan jo utdype litt hvorfor jeg som RBK supporter gidder å engasjere meg. Jeg gir egentlig blaffen i hva FFK bedriver, men det er en prinsipp sak. I RBK har man den samme modellen FFK nå bytter til, hvor Bratseth er øverste sportslige sjef. Vi har hatt så mange trenerskifter de siste årene at jeg mister tellingen, men likevel sitter Bratseth fortsatt som sportslig ansvarlig. Og han kan (og gjør det helt sikkert) legge føringer for treneren, og begrense treneren i hans arbeid. Man har da en situasjon hvor treneren er kontrollert av en direktør, men likevel er det treneren som blir kasta på dør om det går dårlig. Det er ikke akkurat gunstige vilkår å jobbe under som fotballtrener.

 

I England har man som kjent en liknende modell, men da med en manager. De er langt mer involvert i det sportslige (laguttak, spillerkjøp, kampledelse osv). Og det er også de som blir sendt på dør om det går i dass sportslig.

 

Saken er at når man skal ha en sportslig ansvarlig, så må denne personen faktisk ha ansvaret også, og ta konsekvensene når det ikke lykkes, og det bør strengt tatt være noen som er egnet til å ha sportslig ansvar (å ha spilt ishockey gjør en ikke egnet til å styre det sportslige i en fotballklubb). Denne nye norske trenden blir en slags mellomting mellom den engelske og den gamle tradisjonelle norske, som etter mitt syn forværrer vilkårene for treneren. Derfor blir det også helt feil i mine øyne å presse ut Eggen (for styret visste utmerket godt at han ville gå av), som tross alt har hatt sportslig suksess, for å sette inn Morgan Andersen (som neppe er egnet som trener) i en manager/sportsdirektør rolle. Og å tro at Morgan Andersen ikke har sagt et pip internt i denne saken er rimelig naivt..

---------------------------

- Cosmic

«No ska vi hjæm å snu kjerringa!» - Jørn Jamtfall


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 17 des 06, 18:23
Opprinnelig postet av Cosmic

Kan jo utdype litt hvorfor jeg som RBK supporter gidder å engasjere meg. Jeg gir egentlig blaffen i hva FFK bedriver, men det er en prinsipp sak. I RBK har man den samme modellen FFK nå bytter til, hvor Bratseth er øverste sportslige sjef. Vi har hatt så mange trenerskifter de siste årene at jeg mister tellingen, men likevel sitter Bratseth fortsatt som sportslig ansvarlig. Og han kan (og gjør det helt sikkert) legge føringer for treneren, og begrense treneren i hans arbeid. Man har da en situasjon hvor treneren er kontrollert av en direktør, men likevel er det treneren som blir kasta på dør om det går dårlig. Det er ikke akkurat gunstige vilkår å jobbe under som fotballtrener.

 

I England har man som kjent en liknende modell, men da med en manager. De er langt mer involvert i det sportslige (laguttak, spillerkjøp, kampledelse osv). Og det er også de som blir sendt på dør om det går i dass sportslig.

 

Saken er at når man skal ha en sportslig ansvarlig, så må denne personen faktisk ha ansvaret også, og ta konsekvensene når det ikke lykkes, og det bør strengt tatt være noen som er egnet til å ha sportslig ansvar (å ha spilt ishockey gjør en ikke egnet til å styre det sportslige i en fotballklubb). Denne nye norske trenden blir en slags mellomting mellom den engelske og den gamle tradisjonelle norske, som etter mitt syn forværrer vilkårene for treneren. Derfor blir det også helt feil i mine øyne å presse ut Eggen (for styret visste utmerket godt at han ville gå av), som tross alt har hatt sportslig suksess, for å sette inn Morgan Andersen (som neppe er egnet som trener) i en manager/sportsdirektør rolle. Og å tro at Morgan Andersen ikke har sagt et pip internt i denne saken er rimelig naivt..


Godt sagt, RBKer. Det er akkurat slik jeg også føler at det henger sammen, men jeg klarte bare ikke å sette orda sammen så bra :-)

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 17 des 06, 18:24
Opprinnelig postet av A.Scheie

 Morgan har faktisk ikke hatt noe med denne avgjørelsen å gjøre i det hele tatt.



Det blir iallefall for dumt å mene! Ærlig talt, litt kontakt med virkeligheten må vi da ha!

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 17 des 06, 18:26
Endret: 17 des 06, 18:27
Jeg er enig i Holters. Dette er IKKE Morgans verk. Det er Bjørn Jensen og FFK-styret som har klart å rote seg inn i dette surret. Først ved ansetelsen av en daglig leder som ikke fungerer sammen med treneren (SAMRT???)  Så ved å gi Høili og de andre investorene tilbake den makta Eggen klarte å fravriste dem. Det kommer jo fram av FFK sin pressemelding at Investorene "forventet" en ny struktur! Ja, og de forventet vel å bli kvitt Eggen også!

Neste stopp 1. divisjon. Faan meg patetisk!!

Subbie

Knøttespiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 51

Lagt til: 17 des 06, 18:29
500% enig med cosmic

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 17 des 06, 19:05
Jeg synes det er synd at FFK sparket Eggen, men vil vente med å uttale meg om det er en katastrofe eller ikke. Får se hvordan erstatteren gjør det først.

---------------------------

Fredd


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 17 des 06, 19:09

Opprinnelig postet av Fredd
Jeg synes det er synd at FFK sparket Eggen, men vil vente med å uttale meg om det er en katastrofe eller ikke. Får se hvordan erstatteren gjør det først.

 

Han gikk vel av helt frivillig selv....?


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 17 des 06, 19:09

Opprinnelig postet av Fredd
Jeg synes det er synd at FFK sparket Eggen, men vil vente med å uttale meg om det er en katastrofe eller ikke. Får se hvordan erstatteren gjør det først.

 

 

ehhhhh. eggen trekker seg vel gjør han ikke???

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 17 des 06, 19:11
Vanskelig å si om dette vil få en positiv eller negativ virkning på klubben men det kom i allefall ikke som noe sjokk at Eggen trakk seg, og å påstå Morgan Andersen ikke har noe med det å gjøre er å være uvitende for å si det pent.

Eggen har hatt for mye makt i anarkiet som har vært i klubben.
Vet ikke om noen har lagt merke til det men han ville helst hente gamle kamerater og gamle kjenninger i det kjedsomlige, ett typisk eksempel på noen som ikke klarer å for mye makt.

Takk får alt, kanskje dette blir en god ting for klubben, ingen er større enn klubben.

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 17 des 06, 19:17
Endret: 17 des 06, 19:18
Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Fredd
Jeg synes det er synd at FFK sparket Eggen, men vil vente med å uttale meg om det er en katastrofe eller ikke. Får se hvordan erstatteren gjør det først.

 

Han gikk vel av helt frivillig selv....?

 

Jepp. Stemmer det. Tar den på min kappe. Synd at Eggen gikk, skulle det vært.

---------------------------

Fredd


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 17 des 06, 19:25

Om Mklubben og dens økonomiske støttespillere hadde ønsket eggen videre hadde han fortsatt. dette med å tviholde på en org.modell er bare en måte å skyve eggen vekk på.

Morgan har svart unnvikende helt siden han ble ansatt i forhold til eggen,og høili har vel også ønsket eggen bort. maktkamp ,intet mindre...

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 17 des 06, 19:29
Opprinnelig postet av Vlad
Om Mklubben og dens økonomiske støttespillere hadde ønsket eggen videre hadde han fortsatt. dette med å tviholde på en org.modell er bare en måte å skyve eggen vekk på.


Ja ha? For å snu på flisa, så betyr vel det du sier at Eggen ønsket seg bort da? Siden han tvilholdt på -sin- måte å organisere en klubb på? Man kan lese inn nøyaktig hva man selv ønsker i dette, så slutt med alle de tøvete konspirasjonsteoriene dere finner opp.

Klubben vil nå bli ytterligere profesjonalisert og klubben har valgt en modell som er helt vanlig i norsk toppfotball.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 17 des 06, 19:34
Opprinnelig postet av Tango
Hater Morgan Andersen- disipler. Vet det er jul og greier, er jo kanskje noen som blir litt Jolly i denne tida...men vær så snill da...
du er faen ingen ffk supporter,da du tydligvis ikke liker at vi satser for og komme oss opp i toppen av norsk fotball

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 des 06, 19:37

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Tango
Hater Morgan Andersen- disipler. Vet det er jul og greier, er jo kanskje noen som blir litt Jolly i denne tida...men vær så snill da...
du er faen ingen ffk supporter,da du tydligvis ikke liker at vi satser for og komme oss opp i toppen av norsk fotball

 

Og det er du som bare prekær piss om mannen som fikk oss tilbake til toppen. Du synes kanskje Morgan er sterkere enn Eggen faglig sett også?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 17 des 06, 19:44
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Tango
Hater Morgan Andersen- disipler. Vet det er jul og greier, er jo kanskje noen som blir litt Jolly i denne tida...men vær så snill da...
du er faen ingen ffk supporter,da du tydligvis ikke liker at vi satser for og komme oss opp i toppen av norsk fotball

 

Og det er du som bare prekær piss om mannen som fikk oss tilbake til toppen. Du synes kanskje Morgan er sterkere enn Eggen faglig sett også?

hehe nei men det er rart at enkelte her inne ennå ikke har forstått at dette var eggen sitt valg og at det var en uenighet mellom han og styret.morgan har ikke engang hvert med på noen møter ang,dette den siste uken og selv eggen går jo ut og sier at dette har ingen ting med morgan å gjøre!!!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 17 des 06, 19:46
Endret: 17 des 06, 19:47
Opprinnelig postet av Cosmic

Saken er at når man skal ha en sportslig ansvarlig, så må denne personen faktisk ha ansvaret også

 

Poenget i et nøtteskall. Det er umulig å jobbe som trener når for mange personer er med og bestemmer over ting som treneren må ta ansvaret for. Det er treneren som må gå hvis de sportslige resultatene uteblir. Da må også treneren få ha det øverste ansvaret for de sportslige valgene som gjøres.  Det er ikke Eggen som er for maktsyk her, men de som vil være med å bestemme over det sportslige uten at de risikerer jobben sin om det går dårlig. "Vi bestemmer, du tar ansvaret hvis det går dritt." Hvilken seriøs trener vil ha en slik jobb?


hhem

Knøttespiller
Ble medlem: 08 mai 06
Innlegg: 32

Lagt til: 17 des 06, 19:48
snakk om idioter!

Velge Morgan framfor Knut T.

FFK kommer nok til å spille i Adeccoligaen våren 2008.

mvh
RBK-tilhenger


Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340