Husk meg
Brukernavn
Passord

Pressekonferanse på stadion idag!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 9 sider Alle

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 17 des 06, 14:59
Endret: 19 sep 07, 05:52

Klokka 1700. Ifølge Dagbladet handler den om Eggen......

http://www.dagbladet.no/sport/2006/12/17/486320.html

 

Etter å ha tenkt meg litt om håper jeg det er klart at Eggen senior stepper inn som ass. trener

 

Mod: Da stenger vi denne og fortsetter diskusjonen her.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 17 des 06, 15:10
endelig da er det vel byebye til eggen,takk for alt eggen men nå trenger klubben nytt blod hvis de skal etablere seg i toppen.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 17 des 06, 15:10
Dååååhhh.....nå er jeg grusomt spent på hva de har å si her ass.

---------------------------

Å skulle sensurere ordet Hottentott fra Torbjørn Egners barnesang er den stinkende, kvalmende toppen av politisk korrekthet.

EffEffKå!


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 17 des 06, 15:10

Kastastrofe er dette!hvem skal liksom overta nå?ingen gode trenere på markede.Er 99% sikker på at Eggen forsvinner, det var jo han som skaffa oss stadion, så får han ikke være med. Vi kommer sikkert til å få en trener som spiller kjedelig fotball, Eggen fikk jo FFK til å spille underholdene fotball 

---------------------------

CUPVINNER 06


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 17 des 06, 15:12

Shit, jeg gruer meg!

Om Eggen går, blir jeg utrolig trist. Han kan ikke gi seg nå!

 

---------------------------

9. april gjenforenes vi!

Let`s go fucking mental!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 des 06, 15:13
Endret: 17 des 06, 15:15
Ikke overrasket. Jeg fikk vite at klubben var i et møte i dag og at en avgjørelse ville bli tatt.

Får hive meg i dusjen og finjustere turboen på bilen, så jeg rekker konferansen.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 17 des 06, 15:15
jeg vil at ffk skal slutte og kjempe i bunnen hvert år og jeg vil ha en trener som ikke tror han er gud og som kan forholde seg til ledelsen sin uten og leke enmanns show,tåler ikke sutrekoppen og ha en øverste leder så kan han jo starte et gatekjøkken eller noe og sette seg opp som direktør der

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 17 des 06, 15:16
Opprinnelig postet av Holters
Ikke overrasket. Jeg fikk vite at klubben var i et møte i dag og at en avgjørelse ville bli tatt.

Får hive meg i dusjen og finjustere turboen på bilen, så jeg rekker konferansen.


Fikk vel aldri høre et lite hint om hva de besluttet eller?

---------------------------

Å skulle sensurere ordet Hottentott fra Torbjørn Egners barnesang er den stinkende, kvalmende toppen av politisk korrekthet.

EffEffKå!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 des 06, 15:17
Endret: 17 des 06, 15:18
Da er det bare å telle minuttene da, jeg regner med at Eggen forsvinner, så blir det spennende å se om de har noen erstatter klar eller om vi må ut på trenerjakt. Jeg har mine ønsker...

Henning Berg til FFK, Knut T. Eggen til Lyn?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 des 06, 15:17
Endret: 17 des 06, 15:18
Opprinnelig postet av Snæbbis
Opprinnelig postet av Holters
Ikke overrasket. Jeg fikk vite at klubben var i et møte i dag og at en avgjørelse ville bli tatt.

Får hive meg i dusjen og finjustere turboen på bilen, så jeg rekker konferansen.

Fikk vel aldri høre et lite hint om hva de besluttet eller?

Hint er hint, så... En bekreftelse kommer snart, men Eggen trekker seg.

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 17 des 06, 15:19

Synes det er helt på trynet om eggen går. hvem i all skogis skal ta over ???

kanskje det er pressekonferanse for å melde om ansatt manager og at eggen blir ????

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 des 06, 15:20
Jeg har fått vite at Henning Berg og Torgeir Bjarmann ikke er de beste venner for tiden, kanskje Henning er på vei hit?

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 des 06, 15:23

Opprinnelig postet av paco
jeg vil at ffk skal slutte og kjempe i bunnen hvert år og jeg vil ha en trener som ikke tror han er gud og som kan forholde seg til ledelsen sin uten og leke enmanns show,tåler ikke sutrekoppen og ha en øverste leder så kan han jo starte et gatekjøkken eller noe og sette seg opp som direktør der

 

I Moss var det også mange som sa som deg paco..... Kanskje bedre med 8-10 plasser når vi er i en etableringsfase enn nedrykk vel. Er ganske sikker på at vi hadde vært i adeccoligaen idag hvis Eggen ikke hadde vært vår trener etter at vi rykket opp.......


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 17 des 06, 15:24
Endret: 17 des 06, 15:25

Huff, dette skulle skjedd mye før når det var gode trenere ledig på markedet..

Slikt jeg kan se det nå og som jeg har trodd lenge så kommer vel semb til å ta over ffk, det frykter jeg! Men håper på at de kjøper berg ut av kontrakten

 

Kommer pressekonferansen på radio fredrikstad?

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 des 06, 15:26
Jeg er fryktelig skeptisk om klubben lar Eggen slippe og samtidig ikke har en god løsning i bakhånd. Det er ikke heldig om vi står uten hovedtrener veldig lenge nå, så jeg håper virkelig klubben allerede har en løsning mer eller mindre klar. Forutsatt at pressekonferansen handler om Eggens avgang.

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 17 des 06, 15:30
Det er nok Eggens avgang, både tv2 og dagbladet har fått en innkalelse hvor det står at det på agendaen handler om hovedtrener Knut Torbjørn Eggen... så dette blir spennende.... hmmm

---------------------------

Ikveld, skal jeg drekke meg drita full og gå opp og danse på bordet etterpå =) Enerly til tv2 =)


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 17 des 06, 15:30

Opprinnelig postet av Costanza
Jeg er fryktelig skeptisk om klubben lar Eggen slippe og samtidig ikke har en god løsning i bakhånd. Det er ikke heldig om vi står uten hovedtrener veldig lenge nå, så jeg håper virkelig klubben allerede har en løsning mer eller mindre klar. Forutsatt at pressekonferansen handler om Eggens avgang.

 

veldig enig der costanza !!! og den løsningen som tar over for eggen bør være faen så bra..

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 17 des 06, 15:31
Opprinnelig postet av A9$h

Huff, dette skulle skjedd mye før når det var gode trenere ledig på markedet..

Slikt jeg kan se det nå og som jeg har trodd lenge så kommer vel semb til å ta over ffk, det frykter jeg! Men håper på at de kjøper berg ut av kontrakten

 

Kommer pressekonferansen på radio fredrikstad?

Jeg tviler på det A9$h... jeg prøvde å ringe fredrikstad blad nå, men der var det ingen såe... tviler på det :/

---------------------------

Ikveld, skal jeg drekke meg drita full og gå opp og danse på bordet etterpå =) Enerly til tv2 =)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 des 06, 15:33
Opprinnelig postet av A9$h

Huff, dette skulle skjedd mye før når det var gode trenere ledig på markedet..

Slikt jeg kan se det nå og som jeg har trodd lenge så kommer vel semb til å ta over ffk, det frykter jeg! Men håper på at de kjøper berg ut av kontrakten

 

Kommer pressekonferansen på radio fredrikstad?

 

De har ikke lagt ut nyheten engang.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 17 des 06, 15:35
Opprinnelig postet av A9$h

Huff, dette skulle skjedd mye før når det var gode trenere ledig på markedet..

Slikt jeg kan se det nå og som jeg har trodd lenge så kommer vel semb til å ta over ffk, det frykter jeg!

 



Faen mann, du må ikke si sånt, kan få psykoser av mindre!

---------------------------

Å skulle sensurere ordet Hottentott fra Torbjørn Egners barnesang er den stinkende, kvalmende toppen av politisk korrekthet.

EffEffKå!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 17 des 06, 15:39

Dette er utrolig synd syntes nå jeg!!

Skal bli spennende å se hvem som da blir ny trener!!

 

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 des 06, 15:40
Jeg liker ikke dette.

Håper pressekonferansen handler om at de har funnet en løsning på de interne problemene mellom Andersen og Eggen, sånn at begge fortsetter i klubben. Men det er kanskje naivt...

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 17 des 06, 15:43
Jeg liker ikke dette jeg heller :/ Hva om eggen går, og vi ikke har noen erstattere påplass :( Det er lovå håpe at de har funnet ut av problemene altså...

---------------------------

Ikveld, skal jeg drekke meg drita full og gå opp og danse på bordet etterpå =) Enerly til tv2 =)


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 17 des 06, 15:43

Jeg liker dette.

Håper dette betyr at vi får ny trener. Tusen takk for alt KTE! Det har vært noen fine år...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 des 06, 15:43
Opprinnelig postet av Costanza
Jeg liker ikke dette.

Håper pressekonferansen handler om at de har funnet en løsning på de interne problemene mellom Andersen og Eggen, sånn at begge fortsetter i klubben. Men det er kanskje naivt...


Hadde vel vært litt rart å innkalle til hastepressekonferanse da? Vil være synd hvis vi ikke har en fullgod erstatter klar, har vi dette, så ser jeg positivt på trenerbytte.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 des 06, 15:45

Opprinnelig postet av Costanza
Jeg liker ikke dette.

Håper pressekonferansen handler om at de har funnet en løsning på de interne problemene mellom Andersen og Eggen, sånn at begge fortsetter i klubben. Men det er kanskje naivt...

Tror ikke hele medienorge er invitert for så lite.


MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 17 des 06, 15:46
Spennende saker. Dersom Eggen går er det nitrist. Har prøvd å komme opp med noen alternativer på trenersiden, men hjernen er som et jomfruaktig lerrett. Kan vi kanskje håpe på en eller annen god svenske...?

---------------------------

-exit body, exit mind-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 des 06, 15:46

Bastionen spekulerer i om Henning Berg bør få sparken i Lyn.

www.bastionen.no/forum/viewtopic.php


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 17 des 06, 15:47
Opprinnelig postet av Patrioten
Jeg har fått vite at Henning Berg og Torgeir Bjarmann ikke er de beste venner for tiden, kanskje Henning er på vei hit?


Nevnte det her om dagen jeg, men da ble det protestert heftig her inne!

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 des 06, 15:48

Opprinnelig postet av MotorWerk
Spennende saker. Dersom Eggen går er det nitrist. Har prøvd å komme opp med noen alternativer på trenersiden, men hjernen er som et jomfruaktig lerrett. Kan vi kanskje håpe på en eller annen god svenske...?

Husk det går an å kjøpe ut trenere, så vi kan fort få en trener fra hvem som helst Tippeligaklubb.

Og penger har Mr. Høili.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 des 06, 15:49
Jeg liker typen Henning Berg og har stor respekt for han både som trener og ikke minst fotballspiller. Men hans filosofi som trener er vel ganske annerledes enn Eggen sin, og hvis han blir ansatt må vel det bety endel endringer i vår måte å spille fotball på som jeg kanskje ikke setter like stor pris på...

Uff, jeg liker kontinuitet jeg :)

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 17 des 06, 15:50

Merkelig at det ikke står noe om dette på f-b,men på de andre avis-sidene!!?

Noen som vet om det blir sendt på radio?

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 des 06, 15:51
Opprinnelig postet av GurrBass
Merkelig at det ikke står noe om dette på f-b,men på de andre avis-sidene!!?


Merkelig? De er jo kjent for å være sist med det siste ;)

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 des 06, 15:51
Holters drar på pressekonferansen for ffksupporter.net og planen er at han skal ha telefonkontakt med meg, så oppdaterer jeg live her på sidene eller så fort jeg klarer. Tviler på at Radio Fredrikstad overfører.

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 17 des 06, 15:53

Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av GurrBass
Merkelig at det ikke står noe om dette på f-b,men på de andre avis-sidene!!?


Merkelig? De er jo kjent for å være sist med det siste ;)

 

Jammen det er jo litt merkelig at det skal komme ut i Døla avisa før Fredrikstad blad!?!? 

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 17 des 06, 15:54
Henning Berg? Tja, han er jo en rett-fram type som aldri er redd for å si hva han mener... Han gifta seg i Fredrikstad, gjorde han ikke? Har han no` familie i byen?

---------------------------

-exit body, exit mind-


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 17 des 06, 15:56

Vet ikke hvorfor,men har ikke sansen for deffensive spillere som har blitt trenere!!

Lyn har jo liggi høyt på tabellen,men de scorer jo nesten ingen mål... Og se på HamKam,de rykka jo rett ned! 

Skeptisk!! 

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 17 des 06, 15:56

Hva med Sven?Gamle England treneren!

Kan jo prøve å gi et tilbud, noen som har noen forslag om nye trenere?Blir frustret at FFK måtte gjøre det så sent!Jeg ønsker at Eggen skal forsette!

Men syns det er dårlig gjort av Eggen å gjøre dette på dette tidspunktet, syns det viser at Eggen tenker mer på seg selv enn klubben!

---------------------------

CUPVINNER 06


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 17 des 06, 15:59
Hva med Enerly folkens? Kom på dette nå, men han kan minst være med i trener teamet?

---------------------------

CUPVINNER 06


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 des 06, 15:59
Morgan er ikke der i alle fall. Han er på noe Hockey-greier. Det er styret som har drevet med dette i dag.

Pressekonferansen er på FMV for øvrig...

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 des 06, 16:01
Endret: 17 des 06, 16:01
Opprinnelig postet av TothNR1
Hva med Enerly folkens? Kom på dette nå, men han kan minst være med i trener teamet?


Han har vel ikke engang trenerkurs? Eller er det bare i England trenerne må være kvalifiserte? Og hvordan skulle han i praksis utføre en slik oppgave? Skeptisk!

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 des 06, 16:09
Opprinnelig postet av TothNR1

Hva med Sven?Gamle England treneren!

Kan jo prøve å gi et tilbud, noen som har noen forslag om nye trenere?Blir frustret at FFK måtte gjøre det så sent!Jeg ønsker at Eggen skal forsette!

Men syns det er dårlig gjort av Eggen å gjøre dette på dette tidspunktet, syns det viser at Eggen tenker mer på seg selv enn klubben!

Synes det er tull å nevne Sven G i denne tråden, da kan du bruke rykte tråden. Du vet jo at Enerly ikke kan være noen hjelpetrener slik han er pr dato.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 17 des 06, 16:13

jaja, at eggen gir seg er jo utelukkende positivt, hvem som kommer inn er jeg ussikker på, men håper på en skikkelig storfisk av en trener,

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 17 des 06, 16:15
henning berg kommer ikke til ffk og det er selvsagt ingen ny trener klar,hvordan skal det være mulig når det er eggen selv som har valgt og trekke seg

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 des 06, 16:17
Bengt Eriksen, kunne kanskje vært et alternativ?

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 des 06, 16:19
Opprinnelig postet av Patrioten
Synes det er tull å nevne Sven G i denne tråden, da kan du bruke rykte tråden. Du vet jo at Enerly ikke kan være noen hjelpetrener slik han er pr dato.


Sven Göran Eriksson har vel også undertegnet for Marseille, så da kan vi i hvert fall avkrefte det, som om det ikke var vilt nok forslag fra før...

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 17 des 06, 16:19
Opprinnelig postet av paco
henning berg kommer ikke til ffk og det er selvsagt ingen ny trener klar,hvordan skal det være mulig når det er eggen selv som har valgt og trekke seg

Er alltid morsomt når skråsikre påstander som dette blir motbevist, føler det kan skje i ettermiddag...

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 des 06, 16:20

Opprinnelig postet av paco
henning berg kommer ikke til ffk og det er selvsagt ingen ny trener klar,hvordan skal det være mulig når det er eggen selv som har valgt og trekke seg

Styret har vist om dette en god stund, så de har hatt tid til å jobbe med dette.

I forhold til at Henning og Torgeir er uvenner, er det TV2 som har kommet med denne uttalsen.


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 17 des 06, 16:21
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

jaja, at eggen gir seg er jo utelukkende positivt, hvem som kommer inn er jeg ussikker på, men håper på en skikkelig storfisk av en trener,


Utelukkende positivt?

Det at Eggen gir seg er KUN positivt om det er en bedre trener som tar over. Slik som jeg ser det så er det ingen trenere på markedet nå som jeg ser for meg at kan gjøre en bedre jobb en Eggen i FFK.

Og har du tenkt over Eggen sin forkjærlighet til å ta med seg spillere når han skifter klubb?
Jeg syns ihvertfall ikke det er positivt om det her ender med at Eggen går og FFK ansetter Semb/Nordmark/Teitur/Grodås eller lignende.
Og om Eggen tar med seg spillere han har forkjærlighet for som som Raio, Bjørkøy osv... så er det ihvertfall ikke positivt.
Jeg vet at det ikke bare er å "ta med seg" spillere, men det holder å viske noen ord i øret dems om at de er ønsket i Eggens nye klubb, så nekter de å forlenge med FFK oss FFK må selge...
Minner bare om hvor mange ex-mossinger som har vært FFK-aktuelle i tiden Eggen har vært her....

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 17 des 06, 16:28
Opprinnelig postet av JJunior
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

jaja, at eggen gir seg er jo utelukkende positivt, hvem som kommer inn er jeg ussikker på, men håper på en skikkelig storfisk av en trener,


Utelukkende positivt?

Det at Eggen gir seg er KUN positivt om det er en bedre trener som tar over. Slik som jeg ser det så er det ingen trenere på markedet nå som jeg ser for meg at kan gjøre en bedre jobb en Eggen i FFK.


Helt, fullstendig enig! En ny trener trenger ikke være noen katastrofe, men ingen trener nå like før oppkjøringa til neste sesong skal i gang vil være det, IMHO. Jeg frykter at en eventuell (håper i det lengste...) trenerjakt vil overskygge jakten på helt nødvendige forsterkninger. Også det faktum at en eventuell (please....!) ny trener sikkert gjerne vil ha et ord med i laget når det skal hentes nye spillere, kan forsinke den viktige prosessen...

Er fryktlig spent, men sånn saken har sett ut i media, blir jeg VELDIG overraska hvis ikke Eggen tar sin hatt og går om en halv time :-(

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 17 des 06, 16:29
Opprinnelig postet av Planken
Opprinnelig postet av paco
henning berg kommer ikke til ffk og det er selvsagt ingen ny trener klar,hvordan skal det være mulig når det er eggen selv som har valgt og trekke seg

Er alltid morsomt når skråsikre påstander som dette blir motbevist, føler det kan skje i ettermiddag...
hehe tar jeg feil? setter huset mitt på at berg ikke kommer og at det heller ikke foreløpig er hentet en ny trener

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 des 06, 16:31
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Planken
Opprinnelig postet av paco
henning berg kommer ikke til ffk og det er selvsagt ingen ny trener klar,hvordan skal det være mulig når det er eggen selv som har valgt og trekke seg

Er alltid morsomt når skråsikre påstander som dette blir motbevist, føler det kan skje i ettermiddag...
hehe tar jeg feil? setter huset mitt på at berg ikke kommer og at det heller ikke foreløpig er hentet en ny trener


Tar imot det veddemålet jeg, har ikke noe å tilby men, det gjør vel ingenting for deg :o)

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 17 des 06, 16:31
Opprinnelig postet av JJunior
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

jaja, at eggen gir seg er jo utelukkende positivt, hvem som kommer inn er jeg ussikker på, men håper på en skikkelig storfisk av en trener,


Utelukkende positivt?

Det at Eggen gir seg er KUN positivt om det er en bedre trener som tar over. Slik som jeg ser det så er det ingen trenere på markedet nå som jeg ser for meg at kan gjøre en bedre jobb en Eggen i FFK.

Og har du tenkt over Eggen sin forkjærlighet til å ta med seg spillere når han skifter klubb?
Jeg syns ihvertfall ikke det er positivt om det her ender med at Eggen går og FFK ansetter Semb/Nordmark/Teitur/Grodås eller lignende.
Og om Eggen tar med seg spillere han har forkjærlighet for som som Raio, Bjørkøy osv... så er det ihvertfall ikke positivt.
Jeg vet at det ikke bare er å "ta med seg" spillere, men det holder å viske noen ord i øret dems om at de er ønsket i Eggens nye klubb, så nekter de å forlenge med FFK oss FFK må selge...
Minner bare om hvor mange ex-mossinger som har vært FFK-aktuelle i tiden Eggen har vært her....

 

noe av det dummeste jeg har hørt, at eggen tar med seg spillere skjer bare ikke, FFK, eggen og spillere i FFK er proffe, er ikke manager spill dette her, er virkelighet! Hvis du tror det bare er å ta med seg en spiller som rajo og bjørkøy så tror jeg du tar fantastisk feil!  og, det finnes flere alternativer en dine antagelser på ny hovedtrener....

 

Og foruten cuptriumfen 2006, hva har eggen fått til i hans kariere som TL trener??  (les hva jeg har skrevet nå, i TL, gjelder da altså IKKE opprykkene fra 2 div og opp i eliten, gjelder fra 2004 og fremover til i dag!)

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 17 des 06, 16:33
Opprinnelig postet av paco
hehe tar jeg feil? setter huset mitt på at berg ikke kommer og at det heller ikke foreløpig er hentet en ny trener

Kan meget vel være at du har rett, jeg vet svært lite i denne saken...men du sitter kanskje med sikre kilder? Hvis du bare gjetter er det jo latterlig å uttale seg som du gjør.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 17 des 06, 16:37
hehe håper dere legger dere flate når pressekonferansen er over da

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 17 des 06, 16:39
Opprinnelig postet av paco
hehe håper dere legger dere flate når pressekonferansen er over da

Fordi? Så lenge du ikke gir noe annet inntrykk enn at dette var ren gjetting, og et safe bet, så er det ingen grunn til at noen skal legge seg flate for noe som helst...

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 17 des 06, 16:39
Eggen er ferdig, sånn er det, dette har jeg hørt fra en av spillerne allerede.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 17 des 06, 16:40
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

noe av det dummeste jeg har hørt, at eggen tar med seg spillere skjer bare ikke, FFK, eggen og spillere i FFK er proffe, er ikke manager spill dette her, er virkelighet! Hvis du tror det bare er å ta med seg en spiller som rajo og bjørkøy så tror jeg du tar fantastisk feil!  og, det finnes flere alternativer en dine antagelser på ny hovedtrener....

 

Og foruten cuptriumfen 2006, hva har eggen fått til i hans kariere som TL trener??  (les hva jeg har skrevet nå, i TL, gjelder da altså IKKE opprykkene fra 2 div og opp i eliten, gjelder fra 2004 og fremover til i dag!)


Jeg skrev jo selv at "det ikke bare er å ta med seg", men at Eggen har en litt liten horisont når det gjelder spillermarkedet.
Om du ikke har lagt merke til at en del mossinger har vært FFK-aktuelle de siste årene, så er ikke det mitt problem.

Når det gjelder å bytte ut Eggen trenger ikke det nødvendigvis å være negativt, men (Som jeg skrev istad) så ser jeg ikke noen andre trenere som er ledige/vil til FFK som kan gjøre en bedre jobb enn Eggen.

Personlig hadde jeg helst sett at Eggen fortsatte i FFK i ett år til sånn at FFK hadde god tid til å finne en erstatter. Hvis Eggen skulle blitt bytta ut så hadde jeg heller sett at dette skjedde rett etter sesongen når det tross alt var noen ledige trenere på markedet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 des 06, 16:41
Opprinnelig postet av paco
hehe håper dere legger dere flate når pressekonferansen er over da


Det er jo du som har alt å tape på dine uttalelser. Det er ingen som har sagt at Henning Berg blir FFK-trener garantert. Den eneste som er hundre prosent sikre på noe er deg, så den eneste som må legge seg flat er om Berg eventuelt blir FFK-trener...

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 17 des 06, 16:43
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Eggen er ferdig, sånn er det, dette har jeg hørt fra en av spillerne allerede.

Noe annet ville overraske med veldig! Man kaller ikke inn til pressekonferanse i all hast på en søndags ettermiddag midt i julerushet for å fortelle at alt er som det var før helga...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 17 des 06, 16:43
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av paco
hehe håper dere legger dere flate når pressekonferansen er over da


Det er jo du som har alt å tape på dine uttalelser. Det er ingen som har sagt at Henning Berg blir FFK-trener garantert. Den eneste som er hundre prosent sikre på noe er deg, så den eneste som må legge seg flat er om Berg eventuelt blir FFK-trener...
det vil snart vise seg hvem som har rett hehe å ja jeg er 100% sikker

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 17 des 06, 16:44
Opprinnelig postet av paco
det vil snart vise seg hvem som har rett hehe å ja jeg er 100% sikker

Ærlig talt, den eneste som er opptatt av å ha rett her, er deg...og det er bare patetisk etter hvert.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 des 06, 16:45
Opprinnelig postet av paco
det vil snart vise seg hvem som har rett hehe å ja jeg er 100% sikker


Jeg har mitt på det tørre jeg, har ikke sagt noe sted at Berg blir trener, så om Berg ikke blir trener så har ikke jeg tatt feil på noen som helst måte.

For å spørre igjen, hvorfor er du 100 % på dette?

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 17 des 06, 16:47

Opprinnelig postet av paco
hehe håper dere legger dere flate når pressekonferansen er over da

Nå må du roe ned litegrann, paco. Hvorfor skal folk legge seg flate for kvalifisert gjetning? Man trenger ikke være spesielt smart for å skjønne at en haste-pressekonferanse for hele Norges sportspresse midt under finalen i håndball-EM betyr drastiske ting. Man trenger heller ikke være spesielt smart for å skjønne at når ting blir gjort på så kort varsel, er det ikke stor sannsynlighet for at det står en ny trener klar.  Det meste tyder på at du har rett, paco. Men det er ikke det folk reagerer på. De reagerer på at du slår ting bombastisk fast på den måten uten å referere til noen kilder. Greit man ikke alltid kan røpe kildene sine, men det har noe med måten du sier det på....

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 17 des 06, 16:48
FFK har helt sikkert kandidater på trenersiden,men at det er en ny trener som er klar allerede er jeg ikke sikker på!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


tajo

Knøttespiller
Ble medlem: 18 jul 05
Innlegg: 42

Lagt til: 17 des 06, 16:50

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 des 06, 16:53
Endret: 17 des 06, 16:53
NRK meldte visstnok at Eggen går, og at ny trener ikke er klargjort ennå...

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 des 06, 16:55
Det blir som forventet: Eggen går av - ingen erstatter presenteres i dag.

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 17 des 06, 16:56

Skjønner ikke hva vitsen er med pressekonferanse siden media vet alt før ting blir offentliggjort!?

Men det er bare å ønske Eggen lykke til videre og takke han for at han fikk oss tilbake i toppen!! 

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 des 06, 16:57
Da var det ikke akkurat gode nyheter. Er ikke verdens største Eggen-fan, men bedre med Eggen som trener nå, enn ingen trener...

adecco

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 des 06
Innlegg: 7

Lagt til: 17 des 06, 16:57
Rimelig teit spørsmål kanskje, og det viser vel at jeg ikke har fulgt helt med, men hvor er Tor Trondsen og hva med ham i det nye trenerteamet som nå da med stor sannsynlighet kommer ?

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 des 06, 16:58

Ufattelig synd!!

Ser ingen trener i Norge som er bedre enn Eggen men når ting har blitt som døm har blitt så trur jeg detta er det beste for laget!

 

Håper værtfall vi slepper Semb!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 des 06, 16:59
Opprinnelig postet av adecco
Rimelig teit spørsmål kanskje, og det viser vel at jeg ikke har fulgt helt med, men hvor er Tor Trondsen og hva med ham i det nye trenerteamet som nå da med stor sannsynlighet kommer ?


Han er vel fortsatt trener i Lisleby tror jeg...

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 17 des 06, 16:59
Opprinnelig postet av GurrBass

Skjønner ikke hva vitsen er med pressekonferanse siden media vet alt før ting blir offentliggjort!?

Men det er bare å ønske Eggen lykke til videre og takke han for at han fikk oss tilbake i toppen!! 


Det mest interessante nå er vel hvordan Eggen begrunner dette. Hvilke ord han velger å bruke...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 17 des 06, 17:00

Det her går så greit, det var på tide med en ny trener som ikke var så husvarm

Er rimelig sikker på at ny trener er på plass i løpet av kort tid.

En person igjen


adecco

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 des 06
Innlegg: 7

Lagt til: 17 des 06, 17:02

Er det ingen som har tenkt muligheten at Eggen har funnet ny klubb?


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 des 06, 17:04
Opprinnelig postet av adecco

Er det ingen som har tenkt muligheten at Eggen har funnet ny klubb?

 

Nei. Trur nok detta kun er pga Morgan og Eggens "krangel"


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 17 des 06, 17:04

Dette er ikke bra. Har mer tro på kontinuitet på trenersiden og eggen har på ingen måte spilt seg ut via resultatene heller.

<bare ikke vi nå får berg,semb eller en annen idiot med forbundskontakter. Høgmo vel.!!!!phøy.

Ikke fornøyd med dette,og synes FFKs styre og stell driter seg ut.

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 des 06, 17:05

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 des 06, 17:05
Opprinnelig postet av tomroar

Det her går så greit, det var på tide med en ny trener som ikke var så husvarm

Er rimelig sikker på at ny trener er på plass i løpet av kort tid.

En person igjen

Jensen?


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 17 des 06, 17:06
Fått no oppdatering enda,Costanza??

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Subbie

Knøttespiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 51

Lagt til: 17 des 06, 17:11
dette er for dumt..   

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 17 des 06, 17:13
Morgan Andersen kan brenne! Det samme kan styret!

Jævla rassehøl!

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 des 06, 17:13
Det var veldig kort og greit uten noen overraskelser (har akkurat hørt ferdig pressekonferansen nå). Knut Torbjørn Eggen går av pga uenighetene vi har visst om. Klubben sier de ønsket å beholde han, men partene kom ikke til enighet. FFK har ingen navn på blokka om nye trenere ennå, det har de ikke rukket, den prosessen starter nå. Og de innrømmet at det er noe som haster...

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 des 06, 17:14

Nå er det sagt at ny trener ikk er klar. leitinga starter nå, la oss håpe på en offensiv trener!

Ikke Berg, Semb eller andre kjedelige trenere..


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 17 des 06, 17:15
Nei det var noe dritt.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 des 06, 17:16

Opprinnelig postet av Costanza
Det var veldig kort og greit uten noen overraskelser (har akkurat hørt ferdig pressekonferansen nå). Knut Torbjørn Eggen går av pga uenighetene vi har visst om. Klubben sier de ønsket å beholde han, men partene kom ikke til enighet. FFK har ingen navn på blokka om nye trenere ennå, det har de ikke rukket, den prosessen starter nå. Og de innrømmet at det er noe som haster...

 

Kan du slette det med Henning Berg Constana, stemte tydeligvis ikke.


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 17 des 06, 17:16
Vet ikke hvorfor,men får en liten følelse på at Erlandsen kanskje kan dukke opp 

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 17 des 06, 17:18

Opprinnelig postet av Tango
Morgan Andersen kan brenne! Det samme kan styret!

Jævla rassehøl!

 

hva faan har morgan gjort for noe gæli?? er eggen som trekker seg, selv om FFK har sagt at de ønsker å beholde han, så vil han ikke være der, kun pga at han får en person over seg i systemet, at den personen er morgan kan jo ikke han noe for!

 

dette er kun pga eggen slekta er som den er, "ingen er bedre en oss" filosofi er ikke bra i proffesjonell fotball!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 17 des 06, 17:18

Opprinnelig postet av Tango
Morgan Andersen kan brenne! Det samme kan styret!

Jævla rassehøl!

 

Javel?

 

Kunne godt tenkt meg noen saklige argumenter for hvorfor? Og hva har Morgan gjort her? Det er faktisk styret som ansetter både trenere og direktører. Det er styret som bestemmer organiseringen av den sportslige ledelsen. Når Knut Torbjørn Eggen bruker store ord, så må han regne med å måtte stå for dem. Truer man med å gå av, må man ta høyde for at det kan skje.

 

I andre debatter er det blitt sagt at ingen er større en klubben. Dette er vel et kroneksempel? Klubben har et ønske som hovedtrener nekter å følge. Han tar konsekvensene av det og trekker seg.

 

A.Scheie som komme sterkere tilbake i denne debatten ved en senere anledning.

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


Subbie

Knøttespiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 51

Lagt til: 17 des 06, 17:19
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

dette er kun pga eggen slekta er som den er, "ingen er bedre en oss" filosofi er ikke bra i proffesjonell fotball!


??!?   dette er det mest latterlige jeg har hørt noensinne..

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 17 des 06, 17:20

Opprinnelig postet av GurrBass
Vet ikke hvorfor,men får en liten følelse på at Erlandsen kanskje kan dukke opp 

 

Erlandsen? Mener nå han akkurat har fått seg ny jobb jeg. Og hvis FFK først skal kjøpe fri en trener, velger de neppe Erlandsen.

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 17 des 06, 17:21
Dette trengs da virkelig ikke argumenteres for. Dette er faktum. Morgan Andersen er et rassehøl, og jeg visste at det kom til å bli helvete med ham.

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 des 06, 17:22
Opprinnelig postet av A.Scheie

Opprinnelig postet av GurrBass
Vet ikke hvorfor,men får en liten følelse på at Erlandsen kanskje kan dukke opp 

 

Erlandsen? Mener nå han akkurat har fått seg ny jobb jeg. Og hvis FFK først skal kjøpe fri en trener, velger de neppe Erlandsen.



Han har vel knapt begynt jobben sin i Hamkam, så det er heldigvis rimelig utelukket.

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 17 des 06, 17:23
Opprinnelig postet av Subbie
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

dette er kun pga eggen slekta er som den er, "ingen er bedre en oss" filosofi er ikke bra i proffesjonell fotball!


??!?   dette er det mest latterlige jeg har hørt noensinne..


100 % enig. Dette er da de mest jordnære trenerene vi har hatt i norsk fotball. Grasrota..
Latterlig du Arne Scheie...

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 des 06, 17:28

Dette skriver f-b:

Ingen ny på plass

Hvem som tar over som hovedtrener i FFK er i øyeblikket et helt åpent spørsmål.
- Vi har ingen trenerkandidater per idag, ettersom Eggens avgang kom såpass brått på. Ny hovedtrener blir hastesak, understreker FFK-leder Bjørn Jensen.

Eggens fremtid er også helt åpen:
- Jeg har ingen ny jobb å gå til. Jeg skal bruke tiden fremover til å skaffe meg mer kompetanse som fotballtrener - det er jo det jeg er. Med mitt kontaktnett har jeg mulighet til å gjøre det hos flere av de største klubbene i Europa, fortalte Eggen til pressen.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 17 des 06, 17:30

Opprinnelig postet av Tango
Opprinnelig postet av Subbie
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

dette er kun pga eggen slekta er som den er, "ingen er bedre en oss" filosofi er ikke bra i proffesjonell fotball!


??!?   dette er det mest latterlige jeg har hørt noensinne..


100 % enig. Dette er da de mest jordnære trenerene vi har hatt i norsk fotball. Grasrota..
Latterlig du Arne Scheie...

 

ja, jordnær, helt til det kommer til familien, da er alt "gamlefar" eggen noengang har sagt eller mener det som gjelder, prøver noen å si noe på dette så blir de karakterisert som asfalttert fra skuldrene og opp o.l. det ligger nok mer bak denne avgjørelsen en akkurat dette utsagnet, men når eggen jr har fått en sjef, som ikke er likt av eggen sr. så er det ikke aktuelt å jobe for han,

 

Og desuten, eggen OG MORGAn er begge ansatt av FFK STYRET, og FFK STYRET bestemmer hvem som skal rapportere til hvem, og at styret velger at morgan skal være "over" eggen i systemet, så er jo ikke det morgan sin feil-.....

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 17 des 06, 17:32
Nei

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 17 des 06, 17:33
Syntes alle her inne burde spørre seg selv hva FFK er! For min del er det i alle fall ikke Morgan Andersen, Jensen eller noen av de andre skrullene. Skammer meg over FFK i dag.

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 17 des 06, 17:34
Endret: 17 des 06, 17:36

Opprinnelig postet av Tango

Latterlig du Arne Scheie...

 

Hvorvidt jeg er latterlig eller ikke, er ikke opp til meg å vurdere. Jeg lar innleggene våre tale for seg selv, så får andre avgjøre. Dette er uansett  ikke en tråd om hvor latterlig jeg er, men om pressekonferansen som nylig har vært avholdt på FMV.

 

Siden du hevder at Morgan er et stort rasshøl og at Eggen er den mest jordnære treneren i Norge, regner jeg med at du har inngående kjennskap til begge to. Ettersom jeg er så latterlig, er jeg nødt til å ha det inn med T-skje. Jeg vil derfor ha noen seriøse argumenter for hvorfor Morgan er et rasshøl. Og hvis ikke du klarer det, så ber jeg det kutte ut slike usaklige personangrep, mot Morgan og andre, og heller holde deg langt bort i fra dette forumet.

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


Cosmic

Knøttespiller
Ble medlem: 18 okt 04
Innlegg: 52

Lagt til: 17 des 06, 17:35
Endret: 17 des 06, 17:36

Som en utenforstående kan jeg ikke gjøre annet enn å ta av meg hatten for det som ser ut til å være Tippeligaens mest inkompetente og amatørmessige styre.

 

La oss sende treneren som dro oss ut av 2.divisjonsgrøfta og til cupfinale-seier på dør, så Morgan Andersen kan få tilfredsstilt egoet sitt med litt mer makt. Vi har riktignok bibelgutten sittende som øverste sportslige sjef her i Trondheim også, men han har i det minste fortid som profesjonell fotballspiller på internasjonalt toppnivå (selv om han er en pengegrisk idiot).

 

Men hva vet jeg, kanskje en middelmådig norsk ishockey-spiller er bedre skikket til å lede det sportslige enn en utdannet fotballtrener med erfaring både som spiller og trener på øverste nivå her i landet....

---------------------------

- Cosmic

«No ska vi hjæm å snu kjerringa!» - Jørn Jamtfall


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 17 des 06, 17:36
Endret: 17 des 06, 17:37
Flott at du er så saklig. Nesten så jeg blir rørt her jeg sitter gitt... Du og FFK-styret får ta å stikke fingern i jorda Scheie!

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 17 des 06, 17:38

La oss bare si at du som utenforstående bommer en smule. Mye kan sies om FFKs styre, men Morgan og hans eventuelle ønske om makt, kan umulig trekkes inn her. Morgan har faktisk ikke hatt noe med denne avgjørelsen å gjøre i det hele tatt.

 

Og når en trener stiller utlimatum, må en være forbedredt på å ta konsekvensene av ultimatumet.

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 des 06, 17:39
Lurer på om Simen sluttet fordi Eggen gjorde det, hva tror dere andre?

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 17 des 06, 17:40
Utenforstående?

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 17 des 06, 17:40

Opprinnelig postet av Patrioten
Lurer på om Simen sluttet fordi Eggen gjorde det, hva tror dere andre?

 

tviler på det egentlig. tror simen hadde bestemt seg for en tid siden

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 des 06, 17:42
Opprinnelig postet av Patrioten
Lurer på om Simen sluttet fordi Eggen gjorde det, hva tror dere andre?


Tror egentlig sjansen for at Brenne hadde blitt hadde vært til stede om han visste at Eggen dro, selvsagt om vi fikk en skikkelig trener som erstatning. Tror Brenne ville prøve å utvikle seg på toppnivå med en annen trener enn Eggen som han har hatt i ganske mange år.

Men dette betyr vel med stor sannsynlighet at også Per Egil Ahlsen er ferdig som assistenttrener? Er vel sjeldent at assistenten blir værende når en ny trener ankommer? Drar han i så fall til Brann mon tro?

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 des 06, 17:42
Opprinnelig postet av Vlad

Opprinnelig postet av Patrioten
Lurer på om Simen sluttet fordi Eggen gjorde det, hva tror dere andre?

 

tviler på det egentlig. tror simen hadde bestemt seg for en tid siden

Eggen og Simen har nok snakket om litt av vært, passer jo bra med tidspunktet.


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 17 des 06, 17:44

Opprinnelig postet av Tango
Utenforstående?

 

Ja, når cosmic selv  kaller seg utenforstående, synes jeg det er helt greit å svare ham med det. Og hvis du tror det er deg jeg svarer, så bør du sjekke tråden da vettu.

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 17 des 06, 17:45
Kan nok tenkes ja! Eller så kan det snus på hodet... Kanskje Eggen går når FFK selger spillere som Brenne

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Cosmic

Knøttespiller
Ble medlem: 18 okt 04
Innlegg: 52

Lagt til: 17 des 06, 17:46
Endret: 17 des 06, 17:49
Opprinnelig postet av A.Scheie

Og når en trener stiller utlimatum, må en være forbedredt på å ta konsekvensene av ultimatumet.

Tja, forsåvidt, men nå fremgår det jo i et presseoppslag at Knut Torbjørn Eggen har nedfelt i kontrakten sin at han skal ha det øverste sportslige ansvaret, og hvis dette medfører riktighet så kan man vel trygt si at det her er snakk om et rent kontraktsbrudd.

---------------------------

- Cosmic

«No ska vi hjæm å snu kjerringa!» - Jørn Jamtfall


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 17 des 06, 17:47
Mulig Simen gikk pga dette men det jeg vil si er at det virker som vi er på vei tilbake til de problemene som rådet for mange år siden med tisking og hviksing med en elendig personalpolitikk. Jeg har sagt det før og sier det igjen at jeg ikke var blandt de som jublet når Morgan Andersen kom, og vi ser her ennå en grunn til det. Hvis vi erstatter Eggen med en "lintern løsning" el lign tror jeg vi rykker ned, mulig vi rykker ned uansett siden vi nå må ansette en trener som "danser etter Morgan Andersens pipe"

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 17 des 06, 17:47
Endret: 17 des 06, 17:47
Hater Morgan Andersen- disipler. Vet det er jul og greier, er jo kanskje noen som blir litt Jolly i denne tida...men vær så snill da...

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 17 des 06, 17:53

Nå må dere skjerpe dere!Morgan hadde ingen ting med det her å gjøre!blir redd når jeg hører hvor dumme dere er.

Jeg er selfølgelig lei meg, men dere må ikke gjøre dette verre enn det er, Dette var styret som ville ha det mer proft, det er ikke noe mer å gjøre nå!

Ikke begynn å jage vekk folk som ikke hadde noe med dette å gjøre.

---------------------------

CUPVINNER 06


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 17 des 06, 17:55
Endret: 17 des 06, 17:56
Er det ikke unskyld utrykket    naivt å tro at Morgan Andersen ikke hadde noe med dette å gjøre?

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 17 des 06, 18:00
det er uansett styret i FFK som tok avgjørelsen om hvem som skal rappotere til hvem, og at eggen havnet under morgan på den rang stigen har alt å si for eggen sin avgjørelse, dette er IKKE morgan sin feil!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


erikjorstad

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 455

Lagt til: 17 des 06, 18:01
Opprinnelig postet av Tango
Kan nok tenkes ja! Eller så kan det snus på hodet... Kanskje Eggen går når FFK selger spillere som Brenne


Ja du har jo skjønt det.

---------------------------

A struggling player, then sing his name....
Support him with honour, he`ll come good again....

Test dine managerferdigheter - Hattrick.org


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 des 06, 18:01
Opprinnelig postet av TothNR1

Nå må dere skjerpe dere!Morgan hadde ingen ting med det her å gjøre!blir redd når jeg hører hvor dumme dere er.

Jeg er selfølgelig lei meg, men dere må ikke gjøre dette verre enn det er, Dette var styret som ville ha det mer proft, det er ikke noe mer å gjøre nå!

Ikke begynn å jage vekk folk som ikke hadde noe med dette å gjøre.

Er du blind og døv...... problemet er personkjemien mellom Eggen og Morgan......... Hvis du tror Morgan ikke har noe med dette å gjøre tror jeg heller du skal gå i deg selv enn å utrope andre som dumme.....


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 17 des 06, 18:01
Opprinnelig postet av A.Scheie

La oss bare si at du som utenforstående bommer en smule. Mye kan sies om FFKs styre, men Morgan og hans eventuelle ønske om makt, kan umulig trekkes inn her. Morgan har faktisk ikke hatt noe med denne avgjørelsen å gjøre i det hele tatt.


Vel - jeg synes dette lukter stygt som en intern maktkamp. En maktkamp mellom Eggen og Morgan der Morgan hadde styret med seg og Eggen måtte gå. Og skulle det være noe i det har Morgans eventuelle ønske om makt definitivt noe med dette å gjøre. Jeg er dermed ikke sikker på om den utenforstående bommer med den smulen du nevner her, Scheie. Men for all del: Dette blir kun spekulasjoner fra min side...
Opprinnelig postet av A.Scheie

 

Og når en trener stiller utlimatum, må en være forbedredt på å ta konsekvensene av ultimatumet.


Selvsagt. Det store spørsmålet her, som jeg sikkert får svar på når jeg får lest referatet fra pressekonferansen pluss de kommentarene som sikkert kommer fra begge parter i avisene i løpet av uka, er HVORFOR Eggen stilte et slikt ultimatum. Fordi han så makta han så griskt har tilrevet seg i løpet av fem år smuldre, eller fordi han mente at de tiltenkte endringene ville gjøre jobben hans vanskelig(ere). Hvilken av disse to man havner på, virker å ha ha med å gjøre hva man synes om Eggen i utgangspunktet...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 17 des 06, 18:10
Endret: 17 des 06, 18:12
Dette er det værste som kunne skje klubben! Nå er jeg så oppgitt at jeg ikke gidder forsøke være saklig en gang. Dette er en katastrofe! Faans direktører gror jo på trær! HDet er bare helt utrulig at FFK ofrer Eggen for et latterlig prinsipp om hvordan de vil ha ting organisert!! Det må da gå ann å jenke seg litt for å beholde Gull-treneren??

Uten god trener: Ingen gode spillere, ingen sponsorer, ingen morro. Men nå får vel MOrgan Andersen det som han vil. Han kan styre og ordne og handle og selge spillere og tjene penger: Fy faan, jeg er så jævlig opprørt!!

Det er Bjørn Jensen og hele det rottne styreapperatet som er skyld i dette. Eggen og Ahlsen har ført klubben til toppen av norsk fotbalkl. Hva har Jensen fått itl i samme tidsrom?? Han har klart å fjerne Kværneng. Han har ikke klart å utvikle organisasjonsapperatet et døyt, han har ansatt TO undugelige direktører (Mokkelbost/Andersen) og nå klarer han faan meg å la Eggen gå for dette tullete kravet fra Andersen om å besemme. IDIOT.

palespen

Juniorspiller

Ble medlem: 08 nov 04
Innlegg: 202

Lagt til: 17 des 06, 18:10
Tango...spar oss for alle disse "søple-kommentarene" dine!Får da være måte på så mye piss!Nå ble jo det her en søpple kommentar og...men det fortjener du faen meg.Kom i d minste med noe fornuftig,ikke bare DRITT

---------------------------

PÅL


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 17 des 06, 18:10
Opprinnelig postet av Cosmic
Opprinnelig postet av A.Scheie

Og når en trener stiller utlimatum, må en være forbedredt på å ta konsekvensene av ultimatumet.

Tja, forsåvidt, men nå fremgår det jo i et presseoppslag at Knut Torbjørn Eggen har nedfelt i kontrakten sin at han skal ha det øverste sportslige ansvaret, og hvis dette medfører riktighet så kan man vel trygt si at det her er snakk om et rent kontraktsbrudd.

 

Skal være enig i at du har et poeng der, Cosmic, men jeg regner med at noenlunde oppegående mennesker tar høyde for slike avtaler når de vedtar en litt annen organisasjonsmodell. Og (nå uttaller jeg meg uten at jeg 100% kjenner innholdet i den nye modellen) det var jo ikke slik at Eggen skulle bli fratatt det overodnede sportslige ansvaret, men det var vel mer en endring i hvem den som har det overordnede sportslige ansvaret (Eggen) skulle ha som nærmeste overordnet? Men mulig at Eggen oppfattet det som å miste makt at han måtte gå via Morgan for å få viljen sin.

Og man kan sikkert diskutere styrets vurderinger. Personlig synes det som skjer er helt greit, men det skjer, en måned for sent. Disse diskusjonene som styret og Eggen tydeligvis har hatt den senere tiden, burde vært avgjort for lenge siden. Altså, etter mitt syn, ikke et gunstig tidspunkt å miste treneren på, men det finnes også verre tidspunkt.

Når det er sagt, mener jeg Eggens sammenligning med et teater blir litt feil (ref: http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1098) Det er jo ikke teatersjefen som sitter med det kunstneriske ansvaret med hvem som skal gjøre hva og hvordan. Det er jo regissøren av den enkelte forestilling som sitter med dette ansvaret. Teatersjefen har jo ansvaret for hele den daglige driften.

PS! Nå er det kanskje nok fra Tango sin side eller? Hvis det finnes noen aktive moderatorer her, kunne det kanskje være på sin plass å be ham lese regelverket i det minste....

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 des 06, 18:14
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Opprinnelig postet av TothNR1

Nå må dere skjerpe dere!Morgan hadde ingen ting med det her å gjøre!blir redd når jeg hører hvor dumme dere er.

Jeg er selfølgelig lei meg, men dere må ikke gjøre dette verre enn det er, Dette var styret som ville ha det mer proft, det er ikke noe mer å gjøre nå!

Ikke begynn å jage vekk folk som ikke hadde noe med dette å gjøre.

Er du blind og døv...... problemet er personkjemien mellom Eggen og Morgan......... Hvis du tror Morgan ikke har noe med dette å gjøre tror jeg heller du skal gå i deg selv enn å utrope andre som dumme.....

Dette er IKKE Morgans verk. Det er styret som står bak dette og der er ikke Morgan med. Morgan var ikke engang til stede i de siste møtene mellom Eggen og styret. Eggen uttalte også at dette ikke hadde noe med Morgan som person å gjøre (selv om det skinner litt igjennom at de ikke går godt overrens), men at Eggen og klubben er prinsippielt uenige om en del ting. Derfor går Eggen av.



Dette er over hodet ikke noe du kan legge over på Morgan Andersen alene.

Cosmic

Knøttespiller
Ble medlem: 18 okt 04
Innlegg: 52

Lagt til: 17 des 06, 18:19

Kan jo utdype litt hvorfor jeg som RBK supporter gidder å engasjere meg. Jeg gir egentlig blaffen i hva FFK bedriver, men det er en prinsipp sak. I RBK har man den samme modellen FFK nå bytter til, hvor Bratseth er øverste sportslige sjef. Vi har hatt så mange trenerskifter de siste årene at jeg mister tellingen, men likevel sitter Bratseth fortsatt som sportslig ansvarlig. Og han kan (og gjør det helt sikkert) legge føringer for treneren, og begrense treneren i hans arbeid. Man har da en situasjon hvor treneren er kontrollert av en direktør, men likevel er det treneren som blir kasta på dør om det går dårlig. Det er ikke akkurat gunstige vilkår å jobbe under som fotballtrener.

 

I England har man som kjent en liknende modell, men da med en manager. De er langt mer involvert i det sportslige (laguttak, spillerkjøp, kampledelse osv). Og det er også de som blir sendt på dør om det går i dass sportslig.

 

Saken er at når man skal ha en sportslig ansvarlig, så må denne personen faktisk ha ansvaret også, og ta konsekvensene når det ikke lykkes, og det bør strengt tatt være noen som er egnet til å ha sportslig ansvar (å ha spilt ishockey gjør en ikke egnet til å styre det sportslige i en fotballklubb). Denne nye norske trenden blir en slags mellomting mellom den engelske og den gamle tradisjonelle norske, som etter mitt syn forværrer vilkårene for treneren. Derfor blir det også helt feil i mine øyne å presse ut Eggen (for styret visste utmerket godt at han ville gå av), som tross alt har hatt sportslig suksess, for å sette inn Morgan Andersen (som neppe er egnet som trener) i en manager/sportsdirektør rolle. Og å tro at Morgan Andersen ikke har sagt et pip internt i denne saken er rimelig naivt..

---------------------------

- Cosmic

«No ska vi hjæm å snu kjerringa!» - Jørn Jamtfall


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 17 des 06, 18:23
Opprinnelig postet av Cosmic

Kan jo utdype litt hvorfor jeg som RBK supporter gidder å engasjere meg. Jeg gir egentlig blaffen i hva FFK bedriver, men det er en prinsipp sak. I RBK har man den samme modellen FFK nå bytter til, hvor Bratseth er øverste sportslige sjef. Vi har hatt så mange trenerskifter de siste årene at jeg mister tellingen, men likevel sitter Bratseth fortsatt som sportslig ansvarlig. Og han kan (og gjør det helt sikkert) legge føringer for treneren, og begrense treneren i hans arbeid. Man har da en situasjon hvor treneren er kontrollert av en direktør, men likevel er det treneren som blir kasta på dør om det går dårlig. Det er ikke akkurat gunstige vilkår å jobbe under som fotballtrener.

 

I England har man som kjent en liknende modell, men da med en manager. De er langt mer involvert i det sportslige (laguttak, spillerkjøp, kampledelse osv). Og det er også de som blir sendt på dør om det går i dass sportslig.

 

Saken er at når man skal ha en sportslig ansvarlig, så må denne personen faktisk ha ansvaret også, og ta konsekvensene når det ikke lykkes, og det bør strengt tatt være noen som er egnet til å ha sportslig ansvar (å ha spilt ishockey gjør en ikke egnet til å styre det sportslige i en fotballklubb). Denne nye norske trenden blir en slags mellomting mellom den engelske og den gamle tradisjonelle norske, som etter mitt syn forværrer vilkårene for treneren. Derfor blir det også helt feil i mine øyne å presse ut Eggen (for styret visste utmerket godt at han ville gå av), som tross alt har hatt sportslig suksess, for å sette inn Morgan Andersen (som neppe er egnet som trener) i en manager/sportsdirektør rolle. Og å tro at Morgan Andersen ikke har sagt et pip internt i denne saken er rimelig naivt..


Godt sagt, RBKer. Det er akkurat slik jeg også føler at det henger sammen, men jeg klarte bare ikke å sette orda sammen så bra :-)

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 17 des 06, 18:24
Opprinnelig postet av A.Scheie

 Morgan har faktisk ikke hatt noe med denne avgjørelsen å gjøre i det hele tatt.



Det blir iallefall for dumt å mene! Ærlig talt, litt kontakt med virkeligheten må vi da ha!

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 17 des 06, 18:26
Endret: 17 des 06, 18:27
Jeg er enig i Holters. Dette er IKKE Morgans verk. Det er Bjørn Jensen og FFK-styret som har klart å rote seg inn i dette surret. Først ved ansetelsen av en daglig leder som ikke fungerer sammen med treneren (SAMRT???)  Så ved å gi Høili og de andre investorene tilbake den makta Eggen klarte å fravriste dem. Det kommer jo fram av FFK sin pressemelding at Investorene "forventet" en ny struktur! Ja, og de forventet vel å bli kvitt Eggen også!

Neste stopp 1. divisjon. Faan meg patetisk!!

Subbie

Knøttespiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 51

Lagt til: 17 des 06, 18:29
500% enig med cosmic

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 17 des 06, 19:05
Jeg synes det er synd at FFK sparket Eggen, men vil vente med å uttale meg om det er en katastrofe eller ikke. Får se hvordan erstatteren gjør det først.

---------------------------

Fredd


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 17 des 06, 19:09

Opprinnelig postet av Fredd
Jeg synes det er synd at FFK sparket Eggen, men vil vente med å uttale meg om det er en katastrofe eller ikke. Får se hvordan erstatteren gjør det først.

 

Han gikk vel av helt frivillig selv....?


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 17 des 06, 19:09

Opprinnelig postet av Fredd
Jeg synes det er synd at FFK sparket Eggen, men vil vente med å uttale meg om det er en katastrofe eller ikke. Får se hvordan erstatteren gjør det først.

 

 

ehhhhh. eggen trekker seg vel gjør han ikke???

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 17 des 06, 19:11
Vanskelig å si om dette vil få en positiv eller negativ virkning på klubben men det kom i allefall ikke som noe sjokk at Eggen trakk seg, og å påstå Morgan Andersen ikke har noe med det å gjøre er å være uvitende for å si det pent.

Eggen har hatt for mye makt i anarkiet som har vært i klubben.
Vet ikke om noen har lagt merke til det men han ville helst hente gamle kamerater og gamle kjenninger i det kjedsomlige, ett typisk eksempel på noen som ikke klarer å for mye makt.

Takk får alt, kanskje dette blir en god ting for klubben, ingen er større enn klubben.

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 17 des 06, 19:17
Endret: 17 des 06, 19:18
Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Fredd
Jeg synes det er synd at FFK sparket Eggen, men vil vente med å uttale meg om det er en katastrofe eller ikke. Får se hvordan erstatteren gjør det først.

 

Han gikk vel av helt frivillig selv....?

 

Jepp. Stemmer det. Tar den på min kappe. Synd at Eggen gikk, skulle det vært.

---------------------------

Fredd


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 17 des 06, 19:25

Om Mklubben og dens økonomiske støttespillere hadde ønsket eggen videre hadde han fortsatt. dette med å tviholde på en org.modell er bare en måte å skyve eggen vekk på.

Morgan har svart unnvikende helt siden han ble ansatt i forhold til eggen,og høili har vel også ønsket eggen bort. maktkamp ,intet mindre...

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 des 06, 19:29
Opprinnelig postet av Vlad
Om Mklubben og dens økonomiske støttespillere hadde ønsket eggen videre hadde han fortsatt. dette med å tviholde på en org.modell er bare en måte å skyve eggen vekk på.


Ja ha? For å snu på flisa, så betyr vel det du sier at Eggen ønsket seg bort da? Siden han tvilholdt på -sin- måte å organisere en klubb på? Man kan lese inn nøyaktig hva man selv ønsker i dette, så slutt med alle de tøvete konspirasjonsteoriene dere finner opp.

Klubben vil nå bli ytterligere profesjonalisert og klubben har valgt en modell som er helt vanlig i norsk toppfotball.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 17 des 06, 19:34
Opprinnelig postet av Tango
Hater Morgan Andersen- disipler. Vet det er jul og greier, er jo kanskje noen som blir litt Jolly i denne tida...men vær så snill da...
du er faen ingen ffk supporter,da du tydligvis ikke liker at vi satser for og komme oss opp i toppen av norsk fotball

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 des 06, 19:37

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Tango
Hater Morgan Andersen- disipler. Vet det er jul og greier, er jo kanskje noen som blir litt Jolly i denne tida...men vær så snill da...
du er faen ingen ffk supporter,da du tydligvis ikke liker at vi satser for og komme oss opp i toppen av norsk fotball

 

Og det er du som bare prekær piss om mannen som fikk oss tilbake til toppen. Du synes kanskje Morgan er sterkere enn Eggen faglig sett også?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 17 des 06, 19:44
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Tango
Hater Morgan Andersen- disipler. Vet det er jul og greier, er jo kanskje noen som blir litt Jolly i denne tida...men vær så snill da...
du er faen ingen ffk supporter,da du tydligvis ikke liker at vi satser for og komme oss opp i toppen av norsk fotball

 

Og det er du som bare prekær piss om mannen som fikk oss tilbake til toppen. Du synes kanskje Morgan er sterkere enn Eggen faglig sett også?

hehe nei men det er rart at enkelte her inne ennå ikke har forstått at dette var eggen sitt valg og at det var en uenighet mellom han og styret.morgan har ikke engang hvert med på noen møter ang,dette den siste uken og selv eggen går jo ut og sier at dette har ingen ting med morgan å gjøre!!!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 17 des 06, 19:46
Endret: 17 des 06, 19:47
Opprinnelig postet av Cosmic

Saken er at når man skal ha en sportslig ansvarlig, så må denne personen faktisk ha ansvaret også

 

Poenget i et nøtteskall. Det er umulig å jobbe som trener når for mange personer er med og bestemmer over ting som treneren må ta ansvaret for. Det er treneren som må gå hvis de sportslige resultatene uteblir. Da må også treneren få ha det øverste ansvaret for de sportslige valgene som gjøres.  Det er ikke Eggen som er for maktsyk her, men de som vil være med å bestemme over det sportslige uten at de risikerer jobben sin om det går dårlig. "Vi bestemmer, du tar ansvaret hvis det går dritt." Hvilken seriøs trener vil ha en slik jobb?


hhem

Knøttespiller
Ble medlem: 08 mai 06
Innlegg: 32

Lagt til: 17 des 06, 19:48
snakk om idioter!

Velge Morgan framfor Knut T.

FFK kommer nok til å spille i Adeccoligaen våren 2008.

mvh
RBK-tilhenger

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 17 des 06, 19:50

Opprinnelig postet av hhem


FFK kommer nok til å spille i Adeccoligaen våren 2008.

 

Jeg tar ikke noe veddemål her. Men det beror vel på om de klarer å fiske fram en god erstatter. Kanskje en utlending, markedet her til lands er ganske tørt om dagen.


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 17 des 06, 19:53

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Vlad
Om Mklubben og dens økonomiske støttespillere hadde ønsket eggen videre hadde han fortsatt. dette med å tviholde på en org.modell er bare en måte å skyve eggen vekk på.


Ja ha? For å snu på flisa, så betyr vel det du sier at Eggen ønsket seg bort da? Siden han tvilholdt på -sin- måte å organisere en klubb på? Man kan lese inn nøyaktig hva man selv ønsker i dette, så slutt med alle de tøvete konspirasjonsteoriene dere finner opp.

Klubben vil nå bli ytterligere profesjonalisert og klubben har valgt en modell som er helt vanlig i norsk toppfotball.

 

Den ene teorien og synsingen er vel ikke værre enn andre holters.

Ingen som sitter på retten til å avfeie andres tanker og meninger på forumet her eller`?

så lenge han har gitt sin klare mening i lang tid om dette  og klubbens styre velger annen løsning er jo e tegn på at de ønsket ham vekk..eller er eggens krav på trynet. Jeg vet ikke nok om organisering av fotballklubber til å vurdere hvorvidt den ene eller andre typen org. er best.

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 17 des 06, 20:15
Endret: 17 des 06, 20:15
Opprinnelig postet av Vlad

Jeg vet ikke nok om organisering av fotballklubber til å vurdere hvorvidt den ene eller andre typen org. er best.

 

Det kan ikke jeg skryte av å gjøre heller, men noe mener jeg å ha forstått. Det er styret som beslutter hvem som skal være trener i klubben. Styret bør til enhver tid være best mulig informert om hva treneren gjør, hvordan han tenker, hva han prøver på, hvordan han forklarer det som lykkes såvel som det som mislykkes. Det er vanskelig å se hvordan et eller flere mellomledd mellom treneren og styret gjør denne informasjonsflyten bedre. Dårligere informasjonsflyt gjør styret dårligere rustet til å ta de rette beslutninger i spørsmålet om hvem som bør trene klubben.

 

Men det er tydeligt at noen har andre oppfatninger om dette.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 des 06, 21:24
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av Cosmic

Saken er at når man skal ha en sportslig ansvarlig, så må denne personen faktisk ha ansvaret også

 

Poenget i et nøtteskall. Det er umulig å jobbe som trener når for mange personer er med og bestemmer over ting som treneren må ta ansvaret for. Det er treneren som må gå hvis de sportslige resultatene uteblir. Da må også treneren få ha det øverste ansvaret for de sportslige valgene som gjøres.  Det er ikke Eggen som er for maktsyk her, men de som vil være med å bestemme over det sportslige uten at de risikerer jobben sin om det går dårlig. "Vi bestemmer, du tar ansvaret hvis det går dritt." Hvilken seriøs trener vil ha en slik jobb?

 

Mulig du har et poeng der, men jeg tror nok at strukturen i beslutningsaparatet er noe mer kompleks enn det du skisserer opp der. Når de skal kjøpe/selge en spiller,så må treneren/manager uansett snakke med ledelse og de som sitter på pengesekken. Er vel greit at de som har noe med dette samles ved samme bord, når de skal bestemme om en spiller skal kjøpes/selges?

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 17 des 06, 23:07
Jeg har ikke helt skjønt hvorfor Eggen synes den nye strukturen er så vanskelig å ha med å gjøre jeg da.. Er det flere klubber som har liknende lederstruktur eller skiller FFK seg ut på dette området?

---------------------------

FFK for alltid!


magge

Juniorspiller
Ble medlem: 21 mai 04
Innlegg: 81

Lagt til: 17 des 06, 23:22
Endret: 17 des 06, 23:23
Opprinnelig postet av RuneT
Jeg har ikke helt skjønt hvorfor Eggen synes den nye strukturen er så vanskelig å ha med å gjøre jeg da.. Er det flere klubber som har liknende lederstruktur eller skiller FFK seg ut på dette området?
Er ikke dette den vanlige strukturen innen norske toppfotball klubber? Brann, Lillestrøm, Viking mfl. har vel alle denne organiseringen. Så vidt meg forstått.

---------------------------

Fredrikstad i TL:D:D
- vi er kommet for å bli!


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 17 des 06, 23:26
Endret: 17 des 06, 23:29
Det er nok flere ting enn bare den organisatoriske biten som har spilt en rolle når Eggen har tatt sin avgjørelse. Det var trist å se video der Eggen tydelig er beveget.. Trist er alt man kan si..

---------------------------

FFK for alltid!


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 17 des 06, 23:27
Opprinnelig postet av Cosmic

Kan jo utdype litt hvorfor jeg som RBK supporter gidder å engasjere meg. Jeg gir egentlig blaffen i hva FFK bedriver, men det er en prinsipp sak. I RBK har man den samme modellen FFK nå bytter til, hvor Bratseth er øverste sportslige sjef. Vi har hatt så mange trenerskifter de siste årene at jeg mister tellingen, men likevel sitter Bratseth fortsatt som sportslig ansvarlig. Og han kan (og gjør det helt sikkert) legge føringer for treneren, og begrense treneren i hans arbeid. Man har da en situasjon hvor treneren er kontrollert av en direktør, men likevel er det treneren som blir kasta på dør om det går dårlig. Det er ikke akkurat gunstige vilkår å jobbe under som fotballtrener.

 

I England har man som kjent en liknende modell, men da med en manager. De er langt mer involvert i det sportslige (laguttak, spillerkjøp, kampledelse osv). Og det er også de som blir sendt på dør om det går i dass sportslig.

 

Saken er at når man skal ha en sportslig ansvarlig, så må denne personen faktisk ha ansvaret også, og ta konsekvensene når det ikke lykkes, og det bør strengt tatt være noen som er egnet til å ha sportslig ansvar (å ha spilt ishockey gjør en ikke egnet til å styre det sportslige i en fotballklubb). Denne nye norske trenden blir en slags mellomting mellom den engelske og den gamle tradisjonelle norske, som etter mitt syn forværrer vilkårene for treneren. Derfor blir det også helt feil i mine øyne å presse ut Eggen (for styret visste utmerket godt at han ville gå av), som tross alt har hatt sportslig suksess, for å sette inn Morgan Andersen (som neppe er egnet som trener) i en manager/sportsdirektør rolle. Og å tro at Morgan Andersen ikke har sagt et pip internt i denne saken er rimelig naivt..

Ja, det er utrolig ulogisk at alle disse sportslige lederne blir sittende når noe går galt. Med Eggen visste FFK hva de hadde og FFK har hatt en jevn stigende kruve mht sportslig suksess. Eggen hadde fortjent å lede FFK inn på ny stadio og han hadde fortjent å ha det ansvaret han mener han bør ha ihvertfall ut kontraktstiden. Denne modellen FFK velger nå er en del av den moderne fotballen, pengefotballen.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 17 des 06, 23:28

Opprinnelig postet av RuneT
Jeg har ikke helt skjønt hvorfor Eggen synes den nye strukturen er så vanskelig å ha med å gjøre jeg da.. Er det flere klubber som har liknende lederstruktur eller skiller FFK seg ut på dette området?

greit at andre har den strukturen.er ikke dermed sagt at eggen liker den.

eggen liker den ikke for at han mister makta si.han er ikke lenger den som bestemmer.å det tålte han ikke.

jeg mener at treneren er den som skal bestemme hvilke spillere han vil ha til klubben,så er det opp til styret om de har råd.

med den nye strukturen så mener jeg at den treneren vi får bør ikke sparkes hvis det går dårlig.da det ikke er han som har ansvaret for dette lenger.da bør det bli han på toppen som får sparken først.

men det er langt mellom teori å praksis.trur det blir treneren som går først jeg.selvom det ikke skulle vært sånn


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 17 des 06, 23:44
Opprinnelig postet av benksliter`n
  

Mulig du har et poeng der, men jeg tror nok at strukturen i beslutningsaparatet er noe mer kompleks enn det du skisserer opp der. Når de skal kjøpe/selge en spiller,så må treneren/manager uansett snakke med ledelse og de som sitter på pengesekken. Er vel greit at de som har noe med dette samles ved samme bord, når de skal bestemme om en spiller skal kjøpes/selges?

Joda, det er utvilsomt mange avgjørelser som skal tas, og treneren alene verken kan eller skal bestemme alt på egenhånd. Spillerkjøp/salg er jo også et spørsmål om økonomi, ikke bare sportslige vurderinger.

 

Jeg forstår godt at Eggen ikke likte tanken på å stå ansvarlig utad for beslutninger andre skal ta over hodet på ham.


magge

Juniorspiller
Ble medlem: 21 mai 04
Innlegg: 81

Lagt til: 17 des 06, 23:45
Endret: 17 des 06, 23:46
Opprinnelig postet av scheien

med den nye strukturen så mener jeg at den treneren vi får bør ikke sparkes hvis det går dårlig.da det ikke er han som har ansvaret for dette lenger.da bør det bli han på toppen som får sparken først.

men det er langt mellom teori å praksis.trur det blir treneren som går først jeg.selvom det ikke skulle vært sånn

Blir det ikke litt feil å sitte på forhånd å bestemme hvem som må gå hvis det skulle gå "dårlig". Selvom jeg er enig at det altfor ofte er treneren som må ta støyten kan det jo være at treneren gjør en dårlig jobb innenfor sitt ansvarsområde, og da er det jo naturlig nok han og ikke ad. dir eller sprotslig leder som må gå.

---------------------------

Fredrikstad i TL:D:D
- vi er kommet for å bli!


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 18 des 06, 00:35
Opprinnelig postet av Vlad

Om Mklubben og dens økonomiske støttespillere hadde ønsket eggen videre hadde han fortsatt. dette med å tviholde på en org.modell er bare en måte å skyve eggen vekk på.

Morgan har svart unnvikende helt siden han ble ansatt i forhold til eggen,og høili har vel også ønsket eggen bort. maktkamp ,intet mindre...



KUnne ikke sagt det bedre selv. Her burde klubben strekt seg lenger.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 18 des 06, 00:35
Endret: 18 des 06, 02:50

Synes dette er utelukkende positivt.

Undertegnede fikk med dette sitt juleønske oppfylt ! 

 

Hva gjelder en ny trener per dags datum;

...her er definitivt utlandet et godt alternativ.  

 

 

Ønsker samtidig å takke Knut T. Eggen for det arbeidet han har utført i vår kjære klubb.

 

Dog er det særdeles nødvendig å komme seg videre,

...og tiden er nok moden for dette nå.

 

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 18 des 06, 00:50
Til alle dere hårsåre, hopp over dette innlegget, jeg snakker fra levra. Jeg er så helt utrolig lei meg nå, har ikke klart å tenke på noe annet hele kvelden. Jeg prøver virkelig, men jeg klarer ikke å forstå hvordan dere "Morgan-disipler" klarer å lire av dere så mye pjatt og naive kommentarer. Ser dere ikke at klubben i vårt hjerte blir revet i stykker av griske credsankere uten følelser for fotballen whatsoever?!? Blodsugere som ved enhver anledning kaster ut våre mest ressurs-sterke personer? Dette minner da fryktelig om Risholt/Ringberg saken? Og igjen står vi supporterne splittet. Godfoten/Godfotarv-filosofien ble i dag henretta, spytta på, og begravet. Og det av en glatt hockey-jypling og resten av fraggleberget. Dere som ikke ser at en nyansatt Morgan Andersen (fort varm i trøya grunnet Høili`s støtte) er grunnen til at Eggen måtte gå kan ta dere en bolle. Helt på sin plass å stille ultimatum. Har selv også ofte vært kritisk til Eggen, men i dag stod han frem som en stor mann med integritet og prinsipper. En som elsker den "ekte" fotballen. En som stiller opp i fotballstøvler på cupfinalen, i motsetning til  dresskledde Thodesen. Regner med at det er en slik glatt, dresskledd trenertype dere "Morgan-disipler" ønsker dere. Fy faen! Har mine bange anelser om at salget av Brenne gikk over hodet på Eggen også. Hvem blir den neste som forsvinner? Piiroja? FFK-styret er flinke til å rive ut hjertet på oss, det er i alle fall sikkert. Blir jævlig spennende å se hvem som vil være Morgan Andersens bitch.....uansett FFK: SHAME ON YOU!

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 18 des 06, 01:07
Opprinnelig postet av Tango
Til alle dere hårsåre, hopp over dette innlegget, jeg snakker fra levra. Jeg er så helt utrolig lei meg nå, har ikke klart å tenke på noe annet hele kvelden. Jeg prøver virkelig, men jeg klarer ikke å forstå hvordan dere "Morgan-disipler" klarer å lire av dere så mye pjatt og naive kommentarer. Ser dere ikke at klubben i vårt hjerte blir revet i stykker av griske credsankere uten følelser for fotballen whatsoever?!? Blodsugere som ved enhver anledning kaster ut våre mest ressurs-sterke personer? Dette minner da fryktelig om Risholt/Ringberg saken? Og igjen står vi supporterne splittet. Godfoten/Godfotarv-filosofien ble i dag henretta, spytta på, og begravet. Og det av en glatt hockey-jypling og resten av fraggleberget. Dere som ikke ser at en nyansatt Morgan Andersen (fort varm i trøya grunnet Høili`s støtte) er grunnen til at Eggen måtte gå kan ta dere en bolle. Helt på sin plass å stille ultimatum. Har selv også ofte vært kritisk til Eggen, men i dag stod han frem som en stor mann med integritet og prinsipper. En som elsker den "ekte" fotballen. En som stiller opp i fotballstøvler på cupfinalen, i motsetning til  dresskledde Thodesen. Regner med at det er en slik glatt, dresskledd trenertype dere "Morgan-disipler" ønsker dere. Fy faen! Har mine bange anelser om at salget av Brenne gikk over hodet på Eggen også. Hvem blir den neste som forsvinner? Piiroja? FFK-styret er flinke til å rive ut hjertet på oss, det er i alle fall sikkert. Blir jævlig spennende å se hvem som vil være Morgan Andersens bitch.....uansett FFK: SHAME ON YOU!


Jeg er så jævlig enig! Og jeg er glad du skriver det du mener.
Nå kan Bjørn Jensen, Terje Høili og Morgan Andersen sitte i Sportsutvalget å bestemme hva de vil. IKke rart Eggen tok sin hatt og dro.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 18 des 06, 01:43
Akkurat det med Thodesen og dress var vel bare på cupfinalen, og det var fordi han tapte et veddemål. ellers spretter han da rundt i joggedress.

---------------------------

Å skulle sensurere ordet Hottentott fra Torbjørn Egners barnesang er den stinkende, kvalmende toppen av politisk korrekthet.

EffEffKå!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 18 des 06, 02:06

Ønsker ikke å avspore debatten, men hva er det som er så galt med trenere som er iført dress ?  

En helt vanlig praksis i stort sett hele Europa...

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 18 des 06, 02:20
Har strengt tatt ikke noe imot trenere i dress jeg heller, kan ikke se hva detta har med kjærligheten til fotball å gjøre

---------------------------

Å skulle sensurere ordet Hottentott fra Torbjørn Egners barnesang er den stinkende, kvalmende toppen av politisk korrekthet.

EffEffKå!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 18 des 06, 07:27

Det er da komplett uinteressant hva treneren har på seg. Dress, treningsdress eller en lykke-trøye, so what?

 

Det som teller (eller i alle fall burde telle) er hvor god treneren er til å ta ut det beste laget, motivere spillerne, få laget til å fungere, etc.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 18 des 06, 09:43

Ikke helt uinteressant hva en trener har på seg fordi det gir et signal.  På tribunen på en fotballkamp er det mange ulike personer fordi sporten favner alle samfunnslag. 

En dress er et alvolig plagg som skal brukes på rett sted og på rett måte.  Man skal ha respekt for dressen, mer enn den respekten som vises bunaden.  Bunaden er i utgangspunktet bare en mørk dress med påsydde detaljer og det startet da de rike ble inspirert av fiffen i Frankrike og kom hjem med fine stoffer.  De mer fattige kopierte dette, broderte selv og utviklet egne mønstre.  Dette kan man lese om i Norsk Bunadshistorie. 

En dress har derfor like lite å gjøre på en trener under en kamp som en smoking eller en bunad.  Jeg vil si at å trekke i dress på en fotballkamp er missbruk av dressen.  Å ta på seg dress i en slik andledning er å vise avstand til laget og spillerne.  Men det er et unntak hva cupfinale gjelder fordi dette er en festdag.

Eggen er en person som ville åpne FFK for almennheten, selvsagt går ikke han i dress fordi det gjør heller ikke den gjennomsnittlige supporter.  Jeg tror FFK nå igjen vil bli en lukket klubb fordi den som ga håp om noe annet er borte.

 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 18 des 06, 10:54
så lenge fotballspillerne er på banen med drakter så driter jeg i hva treneren har på seg.han kunne hatt på seg tanga for min del.er ikke akkurat det som betyr noe.

magge

Juniorspiller
Ble medlem: 21 mai 04
Innlegg: 81

Lagt til: 18 des 06, 11:21

Ser ikke helt problemet i at en trener stiller i dress på en cupfinale. Det forteller da ingenting om hans trenerferdigheter eller insats. Gjør jo ikke noe at grilldressen blir liggende akkurat på en sånn dag

---------------------------

Fredrikstad i TL:D:D
- vi er kommet for å bli!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 18 des 06, 11:57

For å få debatten på rett spor igjen...

 

Synes også at Eggen har fremstått som meget profosjonell i det vi har sett av ham i media i denne saken. Vil tro det er relativt sterke følelser i sving men han har alikevel ikke uttalt noe som kan kalles kritikkverdig av noe slag.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 18 des 06, 22:21
Opprinnelig postet av DeKjök

Eggen er en person som ville åpne FFK for almennheten, selvsagt går ikke han i dress fordi det gjør heller ikke den gjennomsnittlige supporter.  Jeg tror FFK nå igjen vil bli en lukket klubb fordi den som ga håp om noe annet er borte.

 


 

Nåja, jeg vil nå si at klubben har vært særdeles lukka de siste årene, men faktisk har begynnt å åpne seg mer og mer etter Morgans inntreden.

---------------------------

Å skulle sensurere ordet Hottentott fra Torbjørn Egners barnesang er den stinkende, kvalmende toppen av politisk korrekthet.

EffEffKå!


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 18 des 06, 22:46

Opprinnelig postet av Funk1
Opprinnelig postet av Tango
Til alle dere hårsåre, hopp over dette innlegget, jeg snakker fra levra. Jeg er så helt utrolig lei meg nå, har ikke klart å tenke på noe annet hele kvelden. Jeg prøver virkelig, men jeg klarer ikke å forstå hvordan dere "Morgan-disipler" klarer å lire av dere så mye pjatt og naive kommentarer. Ser dere ikke at klubben i vårt hjerte blir revet i stykker av griske credsankere uten følelser for fotballen whatsoever?!? Blodsugere som ved enhver anledning kaster ut våre mest ressurs-sterke personer? Dette minner da fryktelig om Risholt/Ringberg saken? Og igjen står vi supporterne splittet. Godfoten/Godfotarv-filosofien ble i dag henretta, spytta på, og begravet. Og det av en glatt hockey-jypling og resten av fraggleberget. Dere som ikke ser at en nyansatt Morgan Andersen (fort varm i trøya grunnet Høili`s støtte) er grunnen til at Eggen måtte gå kan ta dere en bolle. Helt på sin plass å stille ultimatum. Har selv også ofte vært kritisk til Eggen, men i dag stod han frem som en stor mann med integritet og prinsipper. En som elsker den "ekte" fotballen. En som stiller opp i fotballstøvler på cupfinalen, i motsetning til  dresskledde Thodesen. Regner med at det er en slik glatt, dresskledd trenertype dere "Morgan-disipler" ønsker dere. Fy faen! Har mine bange anelser om at salget av Brenne gikk over hodet på Eggen også. Hvem blir den neste som forsvinner? Piiroja? FFK-styret er flinke til å rive ut hjertet på oss, det er i alle fall sikkert. Blir jævlig spennende å se hvem som vil være Morgan Andersens bitch.....uansett FFK: SHAME ON YOU!


Jeg er så jævlig enig! Og jeg er glad du skriver det du mener.
Nå kan Bjørn Jensen, Terje Høili og Morgan Andersen sitte i Sportsutvalget å bestemme hva de vil. IKke rart Eggen tok sin hatt og dro.

Jeg tror desverre FFK har gjort sin største feil siden vi ble radert ut av fotball kartet på slutten av 80 tallet. kompetanse må vike for andre krefter, utrolig synd. Skal FFK få en trener av Eggens kaliber må de sannsynligvis utenlands, og vi kan nok ikke lete i skandinavia engang. God offensiv underholdende fotball krever fotballfaglig dyktighet, det er mye mere krevende enn Ham-Kam fotball, så derfor håper jeg på helt andre kalibre enn Semb, Andersen, Berg som har vært nevnt til nå. 

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 des 06, 01:23
Opprinnelig postet av Snæbbis
Opprinnelig postet av DeKjök

Eggen er en person som ville åpne FFK for almennheten, selvsagt går ikke han i dress fordi det gjør heller ikke den gjennomsnittlige supporter.  Jeg tror FFK nå igjen vil bli en lukket klubb fordi den som ga håp om noe annet er borte.

 

Nåja, jeg vil nå si at klubben har vært særdeles lukka de siste årene, men faktisk har begynnt å åpne seg mer og mer etter Morgans inntreden.


Korrekt. Klubben har langt fra vært så enormt åpen som noen påstår.

Dessuten er ikke Morgan redd for å tale i store overskrifter. Det liker vi supporterne som elsker å lese FFK-nyheter.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 19 des 06, 20:22
Opprinnelig postet av Fjedjik

Jeg tror desverre FFK har gjort sin største feil siden vi ble radert ut av fotball kartet på slutten av 80 tallet. kompetanse må vike for andre krefter, utrolig synd. Skal FFK få en trener av Eggens kaliber må de sannsynligvis utenlands, og vi kan nok ikke lete i skandinavia engang. God offensiv underholdende fotball krever fotballfaglig dyktighet, det er mye mere krevende enn Ham-Kam fotball, så derfor håper jeg på helt andre kalibre enn Semb, Andersen, Berg som har vært nevnt til nå. 

 

Jeg er, desverre, fullstendig enig. Antagelig er dette den største tabben FFK har gjort på lange tider. De sportslige resultatene til Eggen er grunnlaget for all fremgang å snakke om de siste årene. Dette er omtrent som å slå hull i skroget fordi båten flyter. LIke tåpelig som meningsløst.

 

Det store problemet nå er å finne en ny trener av tilsvarende fotballfaglig kaliber, med et minimum av kjennskap til norsk fotball, med den rette fotballfilosofi og med de rette holdninger til FFK, derunder vilje til å underordne seg FFKs opplegg hvor treneren ikke er øverste sjef for egne avgjørelser. Slike trenere kan det umulig finnes mange av.

 

I tillegg skal denne treneren hoppe etter Wirkola, dvs ta over etter en av Norges beste trenere, som sportslig sett passet umerket i jobben og som resultatmessig gjorde en fremragende jobb. Hvor fristende kan det være? Skjønner godt at både Henning Berg og Semb sier nei takk.

 

Hadde det vært mulig å lokke Trond Sollied hit så hadde jeg skjønt hva klubben tenker på. Men enn så lenge begriper jeg ikke hvordan noen kan mene at dette her er å lede klubben på en "profesjonell" måte, slik man åpenbart har innsett et behov for i kjølvannet av Eggens sportslige suksess. En viss fare for at det behovet går opp i røyk ganske snart.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 des 06, 02:58
Da stenger vi denne og fortsetter diskusjonen her.


Flat Trådet Nøstet
Totalt 9 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f