Husk meg
Brukernavn
Passord

Spekulasjonstråd: Hvem skal ta over for Eggen?

Flat Trådet Nøstet
Side 14 av 22 14

adecco

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 des 06
Innlegg: 7

Lagt til: 18 des 06, 23:51

Litt innside info ang Espen Olafsen siden en spurte om dette:

Han gikk på Idrettshøgskolen midt på 90-tallet og tok både trenerstudiet og hovedfaget samtidig (!). Han er en særdeles intelligent kar, som neppe kan kalles for en som går med strømmen men tør å stole på egne ferdigheter og overbevisning.

Som bra er ble han ikke inndoktrinert av lærerne på NIH (les Drillo, Morrisbakk og de andre akademikerne), men har blandet dette inn med sin egen filosofi. Han kan ha litt underfundig humor ala Nordmark (nordlendinger begge to...) men humoren til Espen er, til forskjell fra Nordmarks, intelligent og alltid godt ment.

Om jeg ikke husker feil, så spilte han på Tromsdalen men gav seg pga tretthetsbrudd i leggen. En snodig detalj er at når han trente fotball selv (på NIH) spilte han med en leggskinne pga dette tretthetsbruddet.

 


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 18 des 06, 23:54
Opprinnelig postet av adecco

Litt innside info ang Espen Olafsen siden en spurte om dette:

Han gikk på Idrettshøgskolen midt på 90-tallet og tok både trenerstudiet og hovedfaget samtidig (!). Han er en særdeles intelligent kar, som neppe kan kalles for en som går med strømmen men tør å stole på egne ferdigheter og overbevisning.

Som bra er ble han ikke inndoktrinert av lærerne på NIH (les Drillo, Morrisbakk og de andre akademikerne), men har blandet dette inn med sin egen filosofi. Han kan ha litt underfundig humor ala Nordmark (nordlendinger begge to...) men humoren til Espen er, til forskjell fra Nordmarks, intelligent og alltid godt ment.

Om jeg ikke husker feil, så spilte han på Tromsdalen men gav seg pga tretthetsbrudd i leggen. En snodig detalj er at når han trente fotball selv (på NIH) spilte han med en leggskinne pga dette tretthetsbruddet.

 

posta det i en annen tråd også, men ser ut som det er her diskusjonen skal gå videre :

Espen Olafsen
Trenererfaring og utdanning:
Hovedtrener for FC Lyn Oslo 2004-2005.
Hovedtrener for NTG IL og senere Lyn/NTG i 7 år.
C-trener NFF (Norges Fotballforbund).
Hovedfag i idrett/fotball ved Norges Idrettshøyskole.
Erfaring som aktiv: Tippeliga med Tromsø IL, 1. div med Mjølner
og 2, div. med TUIL.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 des 06, 00:03

Olafsen mistet vel sin kone og datter i tsunamikatastrofen i sørøst asia også. Dette har jo ingenting med fotball og gjøre, men det betyr jo at det er en mann med et perspektiv på livet.

Han har jo også siden dette vært helt utenfor media og fotballen på høyerenivå. Uansett så er han sikkert en kompetent fotballtrener, men om det er rett man for FFK er jo ikke sikkert da. Jeg mener ihvertfall at FFK ikke burde gamble.. Jobber hardt for og finne den rett og ikke tilby kontrakt til noen den første dagen uten trener.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 19 des 06, 00:06

Synes denne Olafsen har veldig lite erfaring. Har vært tippeligatrener i litt over ett år og da var han sidestilt med en annen trener.......................Dette er ikke å sikte høyt. :-(

 

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 19 des 06, 00:07
Endret: 19 des 06, 00:07

Opprinnelig postet av FFKPatriot
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
enda en trener er nå navngitt, ove christensen fra danmark er vist også en kandidat.....edit: KAN være en kandidat.. fb


Her er litt info om Christensen
da.wikipedia.org/wiki/Ove_Christensen

 

Noen som har noe mer kjennskap til denne karen?

Kan ikke se noen klare kandidater til trenerjobben av de norske. Aabrek har vært nevnt her...  Passer vel ikke akkurat til fotballfilosofien klubben har. Nordmark, enda verre.

Semb kunne jeg ikke tenke meg som trener. Men i en managerrolle hadde han kanskje fungert bra.

Noen nevnte Ola Bye Rise. Kan kanskje være en ålreit løsning, uten at jeg kjenner altfor godt til trener/personen Bye Rise.

Olafsen er en fin type, men har da visstnok takket nei.

Kanskje vi bør se utenlands!?

 


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 19 des 06, 00:31

Kan Per Matias Høgmo være en aktuell kandidat. Han vår tidligere i år sett sammen med Høili på kamp (hjemme mot Start)

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 des 06, 00:56
Opprinnelig postet av Fjedjik

Kan Per Matias Høgmo være en aktuell kandidat. Han vår tidligere i år sett sammen med Høili på kamp (hjemme mot Start)


Han fikk seg jo ny jobb bare for et par dager siden... Toppfotballsjef i NFF.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 19 des 06, 01:05
Ja, så det nå i ettertid.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 des 06, 01:27
Hva med å prøve Drillo igjen da ?

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Simen, måtte du BRENNE!!


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 19 des 06, 08:16

Opprinnelig postet av Bob Page
Hva med å prøve Drillo igjen da ?

Neineinei!

Nei-kandidater: Drillo, Semb og Høgmo

Ja-kandidater: Alan Pardew, Jørn Andersen, Benny Lennartson

 

 

---------------------------

math


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 des 06, 08:17
Endret: 19 des 06, 08:18

Blir bare mer og mer imponert over hvor profosjonell Eggen har fremstått i denne saken etterhvert som ting kommer frem i lyset. Tenker da på at Olafson allerede har fått tilbud om jobben og at  klubben i følge VG kommentar vistnok har snakket med andre trenere bak hans rygg.

 

Men Eggen har holdt maska uten å anntydet noe annet enn at det var saklig uenighet mellom ham og styret som førte til at han ikke lenger ønsket å fortsette. Synes det er litt imponerende!


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 19 des 06, 08:22
Opprinnelig postet av Kent

Blir bare mer og mer imponert over hvor profosjonell Eggen har fremstått i denne saken etterhvert som ting kommer frem i lyset. Tenker da på at Olafson allerede har fått tilbud om jobben og at  klubben i følge VG kommentar vistnok har snakket med andre trenere bak hans rygg.

 

Men Eggen har holdt maska uten å anntydet noe annet enn at det var saklig uenighet mellom ham og styret som førte til at han ikke lenger ønsket å fortsette. Synes det er litt imponerende!

Oj, for VG kommentar er virkelig til å stole på du? Snakker vi den meget oppskrytte Truls Dæhlie her eller?

---------------------------

math


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 des 06, 08:37
Endret: 19 des 06, 08:37

Opprinnelig postet av math

Oj, for VG kommentar er virkelig til å stole på du? Snakker vi den meget oppskrytte Truls Dæhlie her eller?

 

Kommentar av høy kvalitet! Om Truls Dæhlie for deg fremstår som oppskrytt eller ikke endrer ikke mitt syn på graden av profesjonalitet Eggen har vist i denne saken!


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 19 des 06, 08:41
Endret: 19 des 06, 08:42
Opprinnelig postet av Kent

Opprinnelig postet av math

Oj, for VG kommentar er virkelig til å stole på du? Snakker vi den meget oppskrytte Truls Dæhlie her eller?

 

Kommentar av høy kvalitet! Om Truls Dæhlie for deg fremstår som oppskrytt eller ikke endrer ikke mitt syn på graden av profesjonalitet Eggen har vist i denne saken!

Truls Dæhlie baserer seg, som resten av VG-avisa, på ting de ofte "vet" (Tenkt sitat: - VG vet at ....), noe som ofte har vist seg å være bull. Etter å ha lest en rekke kommentarer av mannen, og gang på gang hatt muligheten til å arrestere han på feil og unøyaktigheter, har han ikke mye troverdighet hos meg. Det som står i høysetet hans er er å mene så høyt og så hardt at det overdøver at fundamentet for det han skriver ofte er tynt.

---------------------------

math


hiawata

Juniorspiller

Ble medlem: 01 nov 03
Innlegg: 145

Lagt til: 19 des 06, 08:49
VG er på tross av hva vi måtte mene om innhold og måte de vinkler og slår opp saker på, norges mest profesjonelle avis og har alltid ryggdekning for det som kommer ut.

---------------------------

på vinger over europa


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 19 des 06, 08:56

Opprinnelig postet av hiawata
VG er på tross av hva vi måtte mene om innhold og måte de vinkler og slår opp saker på, norges mest profesjonelle avis og har alltid ryggdekning for det som kommer ut.

Det er tull, og det veit du. Aftenposten er f.eks en avis som går VG en høy gang når det gjelder profesjonalitet. Nå skal ikke jeg hevde at VG, bevisst eller ubevisst, kommer med direkte løgner/usannheter, men de er, som resten av tabloid-pressen, ofte kreative med sannheten (Ingen her som så doku-serien som gikk om avisa på TV2?). Spesielt på sport og Rampelys kommer denne "kreativiteten" til syne. Bare det at de publiserer saker basert på ting som har stått i engelske rælaviser som the S** og News of the World sier sitt. Legg til at kommentarformen som regel har en friere form en f.eks en nyhetsartikkel og du bør skjønne hvor landet ligger når det gjelder VGs såkalte profesjonalitet.

---------------------------

math


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 19 des 06, 09:06
Endret: 19 des 06, 09:08

Faktisk enig. Kan ikke stole på aviser. Man må lese alt med en sterk kritisk sans.

 PS! Personlig tror jeg vi ender opp med Jørn A. Vet ikke om det blir bra, men jeg velger å forholde meg positiv :-)

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- ...vi er tilbake!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 des 06, 09:22
Opprinnelig postet av Kent

Blir bare mer og mer imponert over hvor profosjonell Eggen har fremstått i denne saken etterhvert som ting kommer frem i lyset. Tenker da på at Olafson allerede har fått tilbud om jobben og at  klubben i følge VG kommentar vistnok har snakket med andre trenere bak hans rygg.

 

Men Eggen har holdt maska uten å anntydet noe annet enn at det var saklig uenighet mellom ham og styret som førte til at han ikke lenger ønsket å fortsette. Synes det er litt imponerende!



Herregud, Kent!  Siden når har VG vært ensbetydende med den fulle og hele sannhet? D`uh!

Jeg har utrolig vanskelig for å tro at FFK har gitt et TILBUD til Olafsen. FFK har nok forespurt om det er en interesse for å ta en prat, et såkalt jobbintervju.  Det er milevis fra en initiell telefonsamtale eller møte til et reelt jobbtilbud.

PS! Jeg har flere ganger tidligere å ha blitt kontaktet av headhunter-selskaper som sonderer terrenget for å ansette en person med min kompetanse. Kun en av de gangene har det endt opp med et reelt jobbtilbud....   De øvrige gangene har jeg enten takket nei (kiipe firmaer, for langt unna, osv) eller de har oppdaget at jeg ikke hadde nok kompetanse/erfaring allikevel.

PPS! Jeg synes det er imponerende hvor mange konklusjoner det er mulig å slå fast etter et VG-oppslag....

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 des 06, 10:48

Opprinnelig postet av denialsander


Herregud, Kent!  Siden når har VG vært ensbetydende med den fulle og hele sannhet? D`uh!

 

Har jeg påstått det??? "I følge VG kommentar vistnok" var det jeg skrev! Ikke det samme som å påstå at noe er et faktum er det vel?? 

 

Opprinnelig postet av denialsander

PS! Jeg har flere ganger tidligere å ha blitt kontaktet av headhunter-selskaper som sonderer terrenget for å ansette en person med min kompetanse. Kun en av de gangene har det endt opp med et reelt jobbtilbud....   De øvrige gangene har jeg enten takket nei (kiipe firmaer, for langt unna, osv) eller de har oppdaget at jeg ikke hadde nok kompetanse/erfaring allikevel.

 

OMFG!!! Og hvor er sammenhengen?? Problemet er vel at klubben (om det stemmer) sonderer terrrenget bak Eggens rygg! Hadde de ikke hatt noen trener under kontrakt hadde det følgelig ikke vært noe å si på at de sondrerer terrenget, som er det scenarie du drar sammenlikninger med!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 19 des 06, 11:19
Opprinnelig postet av Kent

OMFG!!! Og hvor er sammenhengen?? Problemet er vel at klubben (om det stemmer) sonderer terrrenget bak Eggens rygg! Hadde de ikke hatt noen trener under kontrakt hadde det følgelig ikke vært noe å si på at de sondrerer terrenget, som er det scenarie du drar sammenlikninger med!

Hvor er det det står at FFK-ledelsen har forespurt Olafsen (og evt andre trenere) mens Eggen fortsatt var FFK-trener? Kan ikke se å ha fått med meg det. Jeg ser at Olafsen har takket nei, men det var vel etter at Eggen sa opp sin stilling?



Flat Trådet Nøstet
Side 14 av 22 14

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3