Husk meg
Brukernavn
Passord

Eggen kan komme til å trekke seg?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 06, 11:17
Opprinnelig postet av Erikk
Når det gjelder Andersen skal jeg innrømme at jeg ikke jublet når navnet hans ble nevnt som FFK direktør, og fortsatt ikke gjør det og hvis han forlanger at treneren ikke skal ha det sportslige ansvaret forandrer jeg ikke mening.

Så å si samtlige klubber i Norge følger en slik modell, dvs med en egen sportsjef. Fra tidligere i tråden:

Opprinnelig postet av Holters
Rosenborg - Rune Bratseth (Sportsdirektør)
Ham-Kam - Lars Tjærnås (sportssjef)
Lillestrøm - Jan Åge Fjørtoft (Manager LSK AS)
Lyn - Torgeir Bjarmann (Manager)
Brann - Per-Ove Ludvigsen (Sportslig leder)
Sandefjord - Geir Amundsen (Sportslig leder)
Stabæk - Tom Schelvan (Sportslig leder)
Tromsø - Morten Kramær (Sportslig administrativ leder)
Start - Trond Are Gjone (Sportslig leder)
Viking - Egil Østenstad (Sportsdirektør)
Vålerenga - Jan Erik Aalbu (Sportslig administrativ leder)

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 15 des 06, 11:27
Endret: 15 des 06, 11:28
Men at disse klubbene har ansatt en sportsdirektør betyr nødvendigvis ikke at treneren må drive å spørre direktøren om lov om det ene og det andre. Klart det er Eggen må få lov til å styre det sportslige (ut over lønninger, kontakt med agenter ol.). At Eggens skal drive å rapportere til Morgen er jo som om Sir Alex Ferguson skal rapportere til en av klubbens speidere - om enn en rutinert speider.

Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 15 des 06, 11:31

Medieskapt ifølge Bjørn Jensen: http://www.dagbladet.no/sport/2006/12/15/486163.html

 

Tror samtidig at det er mye surr ute og går her mtp. "rapporteringen" og fordeling av ansvar....


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 15 des 06, 11:32

Opprinnelig postet av Funk1
Men at disse klubbene har ansatt en sportsdirektør betyr nødvendigvis ikke at treneren må drive å spørre direktøren om lov om det ene og det andre. Klart det er Eggen må få lov til å styre det sportslige (ut over lønninger, kontakt med agenter ol.). At Eggens skal drive å rapportere til Morgen er jo som om Sir Alex Ferguson skal rapportere til en av klubbens speidere - om enn en rutinert speider.

Her er du på bærtur Funk1. En manager i England rolle kan ikke sammenlignes med en norsk treners. En manager i f.eks England har MYE mer ansvar enn en norsk trener, men opp til flere trenere under seg (hovedtrener, gjerne et par assistenter pluss reservelagstrenere). Likevel er det som regel en daglig leder/direktør (noen har faktisk en sportsdirektør i tillegg) som har ansvaret for de lange linjene, seff i samarbeid med manager. Men managers kontakt oppover i systemet er først og fremst til leder. Svært sjelden at manager blir direkte kalt "inn på teppet" til styret ...

 

---------------------------

math


svartoghvit

Juniorspiller

Ble medlem: 12 apr 06
Innlegg: 113

Lagt til: 15 des 06, 11:35

Stakkars dere, syntes synd på dere allerede den dagen FFK ansatte Morgan Andersen, ikke ett sted hvor denne mannen har vært, har det ikke vært bråk og uro. Dette er en personkonflikt og ikke en diskusjon om hvem som skal sitte med ansvaret og hvem som skal rapportere til hvem. KTE og Morgan tåler ikke trynet på hverandre, så enkelt er det. I tillegg så er det en maktkamp og posisjonering uten like innad i klubben deres, tror neppe det er noen som tenker tanken på at de kanskje skader klubben deres med det de holder på med. Lykke til, føler med dere!

---------------------------

Trofast kvit og svart te døden tar mæ...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 06, 11:42
Opprinnelig postet av math

Opprinnelig postet av Funk1
Men at disse klubbene har ansatt en sportsdirektør betyr nødvendigvis ikke at treneren må drive å spørre direktøren om lov om det ene og det andre. Klart det er Eggen må få lov til å styre det sportslige (ut over lønninger, kontakt med agenter ol.). At Eggens skal drive å rapportere til Morgen er jo som om Sir Alex Ferguson skal rapportere til en av klubbens speidere - om enn en rutinert speider.

Her er du på bærtur Funk1. En manager i England rolle kan ikke sammenlignes med en norsk treners. En manager i f.eks England har MYE mer ansvar enn en norsk trener, men opp til flere trenere under seg (hovedtrener, gjerne et par assistenter pluss reservelagstrenere). Likevel er det som regel en daglig leder/direktør (noen har faktisk en sportsdirektør i tillegg) som har ansvaret for de lange linjene, seff i samarbeid med manager. Men managers kontakt oppover i systemet er først og fremst til leder. Svært sjelden at manager blir direkte kalt "inn på teppet" til styret ...



Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 15 des 06, 11:46
Endret: 15 des 06, 11:51

Det er mange som glemmer at FFK-leder Bjørn Jensen sitter med et stort ansvar her. Hvordan kan man finne på å ansette en daglig leder som ikke fungere sammen med treneren?? Man må jo sette sammen et team som fungere sammen, det er det samme som å sette sammen et lag som fungerer sammen på banen det. Det motsatte er rimelig korka ansettelsespolitikk.


Her har Bjørn Jensen vært uryddig, og når vi legger til ansettelsen av Mokkelbost så er det tydelig at klubben mangler gode ansettelsesrutiner. At han i tillegg gjør seg utilgjengelig for kommentar (i F-B) har vært en vellykket strategi for å skyve skylden for bråket nedover i systemet.


hiawata

Juniorspiller

Ble medlem: 01 nov 03
Innlegg: 145

Lagt til: 15 des 06, 12:04

jeg kan ikke si at jeg ser vesensforskjellen mellom de nevnte trenerrollene, som gjør at funk1 er på tur. har ikke også eggen hjelpetrenere og speialtrenere under seg?

mener dette dreier seg om en personkonflikt og maktkamp, som jeg er redd andersen og co. går seirende ut av.

---------------------------

på vinger over europa


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 15 des 06, 12:07
Endret: 15 des 06, 12:08

Har tatt opp dette flere ganger før,( senest i forbindelse med de rykter om salg og salget av Brenne) FFK er ikke stor nok for to sjefer.

Tror at  samspillet eller mangel på sådant mellom Ma og KTE vil skape mange frustrasjoner og uroligheter framover. Tror de begge har personligheter som krever at mennesker de arbeider med er (ikke bare lojale), men uten andre meninger enn sjefen.

Mao jeg har en følelse av at  de begge ikke vet hva samarbeide betyr, bare bruker ordet som ett honørord på "rævdiltere".

Mener fortsatt at dersom FFK skal utvikle seg som klubb, og da tenker jeg ikke bare på kortsiktige resultat, bør de kvitte seg med begge.

 

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 15 des 06, 12:11
Opprinnelig postet av hiawata

jeg kan ikke si at jeg ser vesensforskjellen mellom de nevnte trenerrollene, som gjør at funk1 er på tur. har ikke også eggen hjelpetrenere og speialtrenere under seg?

mener dette dreier seg om en personkonflikt og maktkamp, som jeg er redd andersen og co. går seirende ut av.

Eggen har per dato en assistent i Ahlsen. En manager i England styrer et større sportslig apparat. Det gir en helt annen rollefordeling, blant annet på treningene ...

---------------------------

math


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 06, 12:15
Opprinnelig postet av math
Eggen har per dato en assistent i Ahlsen.

Han har to. Ikke glem spøkelsekladden Per Morten Haugen.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 des 06, 12:21
Her er tom fksupporter nevnt,,,

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Simen, måtte du BRENNE!!


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 15 des 06, 12:22

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 15 des 06, 12:28
Endret: 15 des 06, 12:33

Hallo. Ikke vær så selvhøytidelig da? ;-) Du skjønte vel at det med Eggen/ Ferguson var en metafor? Morgan Andersen når ikke Eggen til støvlene når det gjelder sportslig/fotballmessig kompetanse. Derfor vil det være helt på jordet av Eggen å fortsette i kubben dersom han skulle bli underordnet Morgan på det sportslige.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 des 06, 13:03
Endret: 15 des 06, 13:07
Opprinnelig postet av Funk1

Hallo. Ikke vær så selvhøytidelig da? ;-) Du skjønte vel at det med Eggen/ Ferguson var en metafor? Morgan Andersen når ikke Eggen til støvlene når det gjelder sportslig/fotballmessig kompetanse. Derfor vil det være helt på jordet av Eggen å fortsette i kubben dersom han skulle bli underordnet Morgan på det sportslige.

hehe morgan hadde ansvaret sammen med berg om det sportslige i lyn og det endte opp med bronsjeplass,når henning berg fungerte så bra med morgan så kan vel eggen klare det også og hvis jeg ikke tar feil så er det morgan sitt kontaktnett som har ordnet ivorianerne og hva med edu/mikel i lyn.han har et utrolig kontaktnett den mannen så er vel da naturlig at han er en del av det sportslige.han har gode kontakter både i united og charlton samt fler fotball akademier i afrika men er bare og vente å se hva fremtiden bringer.og en ting av stor betydning her er at uten morgan så hadde vi hvert uten høili og før morgan kom så sto ffk på stedet hvil,bare fakta

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 15 des 06, 13:05

For noen mnd. siden verserte det et rykte om at Morgan og Henning Berg var gode venner og at morgan ville ha henning til FFK...kansje det er det han er i ferd med og få i stand...

Skulle jammen ikke fordundre meg...

---------------------------

Heia FFK


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 des 06, 13:08
Opprinnelig postet av Lex

For noen mnd. siden verserte det et rykte om at Morgan og Henning Berg var gode venner og at morgan ville ha henning til FFK...kansje det er det han er i ferd med og få i stand...

Skulle jammen ikke fordundre meg...

ville hvert helt rått og få en mann som berg men han trives godt i oslo og lyn

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 15 des 06, 13:09
Opprinnelig postet av Lex

For noen mnd. siden verserte det et rykte om at Morgan og Henning Berg var gode venner og at morgan ville ha henning til FFK...kansje det er det han er i ferd med og få i stand...

Skulle jammen ikke fordundre meg...

 

Er ikke Morgan sitt verke dette her! Det er derimot styret som vil ha på plass en ny organisasjonsmodeell som både Morgan og Knut Torbjørn er en del av!


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 15 des 06, 13:11
Endret: 15 des 06, 13:13
Opprinnelig postet av paco
hehe morgan hadde ansvaret sammen med berg om det sportslige i lyn og det endte opp med bronsjeplass,når henning berg fungerte så bra med morgan så kan vel eggen klare det også og hvis jeg ikke tar feil så er det morgan sitt kontaktnett som har ordnet ivorianerne og hva med edu/mikel i lyn.han har et utrolig kontaktnett den mannen så er vel da naturlig at han er en del av det sportslige.han har gode kontakter både i united og charlton samt fler fotball akademier i afrika men er bare og vente å se hva fremtiden bringer.og en ting av stor betydning her er at uten morgan så hadde vi hvert uten høili og før morgan kom så sto ffk på stedet hvil,bare fakta


Å ha et bra kontaktnett er ikke det samme som ha peiling på det sportslige. Dessuten har Lyn et unikt samarbeid med Norges Toppidrettsgymnas. Morgan skummet nok fløten av det sammarbeidet i sin tid i Lyn  - kanskje mer enn han strengt tatt hadde lov og rett til

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 des 06, 13:14
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av Lex

For noen mnd. siden verserte det et rykte om at Morgan og Henning Berg var gode venner og at morgan ville ha henning til FFK...kansje det er det han er i ferd med og få i stand...

Skulle jammen ikke fordundre meg...

 

Er ikke Morgan sitt verke dette her! Det er derimot styret som vil ha på plass en ny organisasjonsmodeell som både Morgan og Knut Torbjørn er en del av!

Helt enig med deg Kent. Dette er en posisjonering og maktkamp som foregår. Vi har snart en Manager på plass i FFK. Dette fører til en annen ansvarsfordeling i organisasjonen.

Denne tråden har gått helt på styr ,etter min mening.

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3