Husk meg
Brukernavn
Passord

Gerrbrand på vei bort?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 10 des 06, 11:59
Endret: 10 des 06, 12:34
www.svenskafans.com/fotboll/ifkgoteborg/forum.asp

"Ranveig" spekulerer på VGD og påstår at han mistrives i Norge og vil hjem til Sverige? Er det noen som har hørt noe? Mener å huske å ha lest at han trivdes jeg men?

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 10 des 06, 12:08

Kan vel ha noe med at Eggen har gått ut i media,og ønsket å hente en forssvarssjef. Opphaug er jo også et navn som er blitt nevn som en ny forsvarssjef.

Får ikke håpe dette stemmer,tror ikke Opphaug er bedre enn Patrik. Da tenker jeg spesielt på fart.

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 10 des 06, 12:12
mulig. men han må da tåle litt konkurranse?

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 10 des 06, 12:22
Han er vel under kontrakt? Om han vil mistrives i 3 år for å forsøke å komme seg seg, da blir det ikke mye proffspill på han. Tror ikke klubben har råd til å sleppe han.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 10 des 06, 12:24
Endret: 10 des 06, 12:30
Han kan vel ikke spille for en tredje klubb allerede nå, så dette er vel bare vås?

Edit: Det gjelder for øvrig Stadheim og Vuorinen også når jeg tenker meg om.

Man kan være registrert for 3 klubber, men bare spille kamper for to. Alle disse har gjort dette?

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 10 des 06, 12:27

Opprinnelig postet av Husgutt
mulig. men han må da tåle litt konkurranse?

 

Han føler vel at han ikke har tillit av Eggen? Han har heller ikke blitt noen hit i media her i Norge. I Sverige har han stjernestatus. Jeg synes han har vært god.Han har havnet litt i skyggen av Piroja. Han er fortsatt ung også. Han trenger vel å forbedre agressiviteten i sitt stopperspill. Tror han er en fremtidens man

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 10 des 06, 12:32
Opprinnelig postet av benksliter`n

Han føler vel at han ikke har tillit av Eggen?

 

Tillit? Han har vel spilt alle kampene etter at han kom til klubben. Vil jo da si at han har tillit av Eggen. Profesjonelle spillere takler konkurranse og det gjør sikkert Gerrbrandt også. Vi trenger uansett mer enn to gode midtstoppere i tilfelle skader/karantener.

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 10 des 06, 12:34

Opprinnelig postet av Holters
Han kan vel ikke spille for en tredje klubb allerede nå, så dette er vel bare vås?

Edit: Det gjelder for øvrig Stadheim og Vuorinen også når jeg tenker meg om.

Man kan være registrert for 3 klubber, men bare spille kamper for to. Alle disse har gjort dette?

 

Ryktet sier : Han er ønsket til Djurgården til sommeren.

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=118&Group=Fotball+%2D+Norsk&ThreadID=1131122&Thread=FFKs%20forsvarer%20til%20Djurg%E5rden%3F

Forøvrig,så er det vel lov å leie ut spillere,selv om de har vært registrert for 3 klubber i løpet av et år?

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 10 des 06, 12:43
Endret: 10 des 06, 12:43
Alle disse ryktene stammer vel fra nettstedet svenskafans.com såvidt jeg kan se.

Det er vel Patrioten her på ffksupporter.net og Ranveig på VGD (Som jeg forøvrig mistenker å være veldig samme person:) som har kommet med denne opplysningen og linket til dette forumet. Uansett han ønske seg bort eller ikke, så kan han vel ikke spille for en ny klubb til våren?
Og jeg skjønner heller ikke at han ikke vil bli her og utvikle seg videre siden han faktisk får mye spilletid her. Hvis han blir skremt av at FFK skal ha inn en midstopper til så syns jeg ærlig talt han er litt feig.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 des 06, 13:56

Opprinnelig postet av Husgutt
www.svenskafans.com/fotboll/ifkgoteborg/forum.asp

"Ranveig" spekulerer på VGD og påstår at han mistrives i Norge og vil hjem til Sverige? Er det noen som har hørt noe? Mener å huske å ha lest at han trivdes jeg men?

Denne tråden er startet under spiller inn og ut, var der jeg la den ut først, i følge Holters skulle vi bli flinkere til å lese hvor og hva skulle ligge, eller?


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 10 des 06, 15:33

Nettopp, spessielt dette får meg til å reagere litt :

"Sägs att han inte trivs i Norge och att han därför inlett någon typ av samtal med DIF. Håkan Mild ska då ha hört av sig i samma ärende och fått höra att DIF:s intresse pågått en tid. Gerrbrand vill säkerligen ha en saftig lön för att flytta hem, men samtidigt har IFK inte ersatt Kalle/Wendt än som jag ser det... "

Han kan vel ikke gjøre det uten videre hvis han er under kontrakt....

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 10 des 06, 15:47
Opprinnelig postet av Bob Page
Han kan vel ikke gjøre det uten videre hvis han er under kontrakt....

Ifølge saken med Espen Ruud og Viking i det siste, så kan en spiller snakke med andre klubber dersom han informerer sin nåværende arbeidsgiver om samtalene. Interessenter må altså ikke få godkjent samtalene. Det holder å informere.

TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 10 des 06, 21:09
Gerrbrand kan ikke dra, siden han kan ikke ha så mange overganger på en bestemt tid! og tror ikke styret tillater dette. Det er jo bare rykter, hvofor skulle han dra etter å ha vært her så lite?

---------------------------

CUPVINNER 06


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 11 des 06, 10:39

Ehhhh kan kanskje være at Patrick er hjemme i Sverige til jul, og trener med Stockholms lag for å holde formen ved like.

 

Er ikke sikkert det er verre en så.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 11 des 06, 14:23
ja ikke sant.. for noen dager siden skulle jo Koren til Ålesund lissom... det her tror jeg ikke før jeg ser det

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 11 des 06, 14:30

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Bob Page
Han kan vel ikke gjøre det uten videre hvis han er under kontrakt....

Ifølge saken med Espen Ruud og Viking i det siste, så kan en spiller snakke med andre klubber dersom han informerer sin nåværende arbeidsgiver om samtalene. Interessenter må altså ikke få godkjent samtalene. Det holder å informere.

 

I Ruuds tilfelle tror jeg det har med kontraktslengden å gjøre. Ingen spiller kan presse klubben til og selge, men så lenge en spiller bare har ett år igjen av kontrakten og er misfornøyd med klubbens nye forslag kan man man lytte til andre klubber dersom man informerer klubben. I Tottes tilfelle tror jeg ikke overgang er aktuelt med noen overgang, han virker utifra det jeg har snakket med han og være fornøyd med å være i FFK.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 des 06, 14:35
Endret: 11 des 06, 14:39
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Ruuds tilfelle tror jeg det har med kontraktslengden å gjøre. Ingen spiller kan presse klubben til og selge, men så lenge en spiller bare har ett år igjen av kontrakten og er misfornøyd med klubbens nye forslag kan man man lytte til andre klubber dersom man informerer klubben. I Tottes tilfelle tror jeg ikke overgang er aktuelt med noen overgang, han virker utifra det jeg har snakket med han og være fornøyd med å være i FFK.


Det virker som om at dette bare har vært en norsk gentleman`s agreement, dvs at man spør klubben først og får godkjennelse eller ei. Deretter tar man kontakt eller lar være, men det er ikke noe man må så lenge man informerer spillerens arbeidsgiver om dette. Jeg ble personlig veldig overrasket over dette, da jeg alltid har trodd at man må ha godkjennelse så lenge det er mer enn et halvt år igjen av kontrakten, men det ser ikke ut som om at det er slik reglene er. Hadde fotball.no vært mer oversiktlig, så skulle jeg giddet å lete, men jeg tror det var noen som sjekket opp i dette sist vi diskuterte dette da det var et tema og da kom man frem til denne konklusjonen.

TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 26 des 06, 19:15
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Bob Page
Han kan vel ikke gjøre det uten videre hvis han er under kontrakt....

Ifølge saken med Espen Ruud og Viking i det siste, så kan en spiller snakke med andre klubber dersom han informerer sin nåværende arbeidsgiver om samtalene. Interessenter må altså ikke få godkjent samtalene. Det holder å informere.

 

I Ruuds tilfelle tror jeg det har med kontraktslengden å gjøre. Ingen spiller kan presse klubben til og selge, men så lenge en spiller bare har ett år igjen av kontrakten og er misfornøyd med klubbens nye forslag kan man man lytte til andre klubber dersom man informerer klubben. I Tottes tilfelle tror jeg ikke overgang er aktuelt med noen overgang, han virker utifra det jeg har snakket med han og være fornøyd med å være i FFK.

er det lenge siden du preka med han? Syns Patric er en veldig god midtstopper! Han er utrolig kald noe som Raio ikke er, dem to fyller hveandre hvis dere kjønner, så håper ikke han drar.

---------------------------

CUPVINNER 06


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 26 des 06, 20:02
Endret: 26 des 06, 20:06

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Ruuds tilfelle tror jeg det har med kontraktslengden å gjøre. Ingen spiller kan presse klubben til og selge, men så lenge en spiller bare har ett år igjen av kontrakten og er misfornøyd med klubbens nye forslag kan man man lytte til andre klubber dersom man informerer klubben. I Tottes tilfelle tror jeg ikke overgang er aktuelt med noen overgang, han virker utifra det jeg har snakket med han og være fornøyd med å være i FFK.


Det virker som om at dette bare har vært en norsk gentleman`s agreement, dvs at man spør klubben først og får godkjennelse eller ei. Deretter tar man kontakt eller lar være, men det er ikke noe man må så lenge man informerer spillerens arbeidsgiver om dette. Jeg ble personlig veldig overrasket over dette, da jeg alltid har trodd at man må ha godkjennelse så lenge det er mer enn et halvt år igjen av kontrakten, men det ser ikke ut som om at det er slik reglene er. Hadde fotball.no vært mer oversiktlig, så skulle jeg giddet å lete, men jeg tror det var noen som sjekket opp i dette sist vi diskuterte dette da det var et tema og da kom man frem til denne konklusjonen.

 

Eneste jeg vet om overganger er at klubbene MÅ godkjenne så lenge kontrakten ikke nærmer seg slutten, 6mnd eller mindre. Men det finnes vel også ett unntak der mht de nye overgangsreglene hvor man kan ha inntil 2 år igjenn av en 5 års kontrakt og hvor man er kan gjennomføre en overgang hvor forbundet setter prisen. Altså at kontrakten ikke er beskyttet. Eller at spillern har en såkalt maks overgangssum, men den regelen tror jeg er litt annerledes i Norge en i andre land at det ikke er lov å ha i kontraktene.

 

PS alle husker vel overgangs saken med Ashley Cole og Chelseas flørting med han. Tror at værste konsekvens for slike ting kan være strenge bøter, samt at klubben blir nektet å kjøpe spiller i opp til flere vinduer.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 des 06, 21:32
Endret: 26 des 06, 21:32
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Eneste jeg vet om overganger er at klubbene MÅ godkjenne så lenge kontrakten ikke nærmer seg slutten, 6mnd eller mindre.

Det er jo det som har vist seg å være feil. Ruud hadde over ett år igjen av kontrakten, og Odd godkjente ikke at Ruud snakket med eller reiste til Stavanger. Det holdt ihht regelverket at Ruud informerte Odd. Dette med "seks måneder" har jo vist seg å være en gentleman`s agreement her til lands.

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
PS alle husker vel overgangs saken med Ashley Cole og Chelseas flørting med han. Tror at værste konsekvens for slike ting kan være strenge bøter, samt at klubben blir nektet å kjøpe spiller i opp til flere vinduer.

Ja, dette er merkelig i det hele, men verken Chelsea eller Cole fortalte Arsenal om samtalene. Ergo blir det vanskelig å sammenligne.

Uansett så finner man svare på fotball.no. Reglene står der, men jeg orker ikke å lete. Siden er altfor uoversiktlig.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3