Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK ønsker å selge 4 av 5 sommerkjøp

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 09 des 06, 00:15
”Etter det jeg erfarer…”, (dvs det stod publisert hos f-b.no), så ønsker FFK å holde et julesalg i et forsøk på å slanke troppen ytterligere.

Følgende spillere ønsker klubben å finne en ny arbeidsgiver til:

- Are Tronseth
- Øivind Hoås
- Hermanni Vuorinen
- Anders Stadheim
- Miika Multaharju
- Tamas Szekeres

Det vil si at klubben ønsker å selge 4 av dem 5 spillerne de hentet i sommer.

Stort klarere bekreftelse på at dette var ”panikk-” og ”desperasjonskjøp” kan man ikke få.

Dersom dette stemmer er det rett og slett utrolig uproft at klubben allerede nå ønsker å kvitte seg med disse spillerne og det bekrefter bare hvor slett research som har ligget bak innkjøpene. Vuorinen var tross alt tredjevalget etter Gardar Johannsson og Stephen Ward. Multaharju er en gåte i seg selv og de to andre sommerinvesteringene har heller aldri overbevisst i Tippeligaen.

Jeg er skeptisk til denne "kjøp og kast"-filosofien og kvantum framfor kvalitet

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 09 des 06, 00:27

Opprinnelig postet av Holters


Jeg er skeptisk til denne "kjøp og kast"-filosofien og kvantum framfor kvalitet

 

Veldig enig i det... Det er vel egentlig alle... Vi får håpe at vi greier å sope inn en del poeng i begynnelsen av sesongen, så klubben ikke får panikk utpå sommeren...


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 09 des 06, 00:28
Opprinnelig postet av Holters


Jeg er skeptisk til denne "kjøp og kast"-filosofien og kvantum framfor kvalitet


Ja, vi er vel alle skeptiske til en filosofi som går ut på å selge fire av fem nyinnkjøpte med en gang.
Nå tror jeg imidlertid ikke det er en filosofi som ligger til grunn for akkurat dette.  Med mindre dårlig research og panikk er en filosofi.

Det er ingen tvil om at klubben har gjort jobben for dårlig her. Så får vi håpe at de har lært av sine feil.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 09 des 06, 00:35
Endret: 09 des 06, 00:41

Opprinnelig postet av Holters
”Etter det jeg erfarer…”, (dvs det stod publisert hos f-b.no), så ønsker FFK å holde et julesalg i et forsøk på å slanke troppen ytterligere.

Følgende spillere ønsker klubben å finne en ny arbeidsgiver til:

- Are Tronseth
- Øivind Hoås
- Hermanni Vuorinen
- Anders Stadheim
- Miika Multaharju
- Tamas Szekeres

Det vil si at klubben ønsker å selge 4 av dem 5 spillerne de hentet i sommer.

Stort klarere bekreftelse på at dette var ”panikk-” og ”desperasjonskjøp” kan man ikke få.

Dersom dette stemmer er det rett og slett utrolig uproft at klubben allerede nå ønsker å kvitte seg med disse spillerne og det bekrefter bare hvor slett research som har ligget bak innkjøpene. Vuorinen var tross alt tredjevalget etter Gardar Johannsson og Stephen Ward. Multaharju er en gåte i seg selv og de to andre sommerinvesteringene har heller aldri overbevisst i Tippeligaen.

Jeg er skeptisk til denne "kjøp og kast"-filosofien og kvantum framfor kvalitet

 

Har sagt det i tidligere innlegg her: http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?trad=105144&perside=10&side=27

Tok ikke med Tronseth der,men regnet med han skulle forsvinne til Sparta alikevel.

Det er tragisk at FFK har vært så dårlig på innkjøp av spillere. Har sett disse spillerene i rekruttkamper i år,og jeg synes ikke de forsvarer en plass der engang. Slipp heller frem juniorene. Mange av juniorene er faktisk bedre enn disse spillerene.

Skal FFK bli et topplag,så må spillere som ikke holder mål, GÅ!

Synes at det er proft av FFK å la disse spillerene gå, men de må helt klart bli bedre på innkjøp av spillere i fremtiden. Håper vi får en speider etterhvert,sånn som Rosenborg har fått. En Manager vil bedre FFK på dette området også.

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 des 06, 00:37
Endret: 09 des 06, 00:38
Hmm... her ble jeg litt skeptisk men... Jeg synes at Hermanni og Anders burde få litt tid på seg, jeg kan være enig i Tamas, Miika, Røn, Hoås, Tronseth og Wiig.. men stadheim og vourinen synes jeg burde fått sjansen på seg til å vise seg litt frem da..

---------------------------

Ikveld, skal jeg drekke meg drita full og gå opp og danse på bordet etterpå =) Enerly til tv2 =)


ST

Juniorspiller

Ble medlem: 24 apr 06
Innlegg: 122

Lagt til: 09 des 06, 01:04

Nei, må la Heavy og Anders bli litt til!

I hvertfall Heavy, har jop nesten ikke fått sjange til å vise seg fram.

---------------------------

Semper Fi - Evig Troskap

FFK - Norgesmestere 06!
FFK for Alltid!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 09 des 06, 08:55
Opprinnelig postet av ST

Nei, må la Heavy og Anders bli litt til!

I hvertfall Heavy, har jop nesten ikke fått sjange til å vise seg fram.

 

Dette er jeg helt enig i.

Anders og Heavy var ingen panikk kjøp. Heavy var overlegen toppscorer i Finland og Anders spillte sin siste landskamp for Norge for bare 2-3 år siden.

Jeg tviler på at disse to forsvinner, spesielt med tanke på hva klubben brukte av penger for å kjøpe dem fri.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 09 des 06, 09:27
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av ST

Nei, må la Heavy og Anders bli litt til!

I hvertfall Heavy, har jop nesten ikke fått sjange til å vise seg fram.

 

Dette er jeg helt enig i.

Anders og Heavy var ingen panikk kjøp. Heavy var overlegen toppscorer i Finland og Anders spillte sin siste landskamp for Norge for bare 2-3 år siden.

Jeg tviler på at disse to forsvinner, spesielt med tanke på hva klubben brukte av penger for å kjøpe dem fri.

 

Kanskje Eggen har sett noe på trening de siste 6 månedene som vi ikke har sett i de få minuttene Heavy har fått spille, nemlig at han ikke er god nok? Går jo ann å vise hva en er god for (eller ikke god for) på trening også....


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 des 06, 01:28
Endret: 09 des 06, 01:28

Opprinnelig postet av SirLion
Hmm... her ble jeg litt skeptisk men... Jeg synes at Hermanni og Anders burde få litt tid på seg

 

Kan jeg i grunn være enig i. Med mindre Eggen & Co er så sikre på at de aldri er i nærheten av å nærme seg en førsteellever.

 

Nå vet jeg ikke hvem som har hovedansvaret for at disse spillerne kom til klubben, men jeg vil tro Eggen har hatt en finger med i spillet, og det er vel nettopp slike signeringer som gjorde at jeg ikke ønsket han som trener til neste sesong. Om ikke Eggen direkte sa at han ville ha disse spillerne, så har han muligens ytre ønske om hvilke spillertyper, fått beskjed om at disse kan vi hente og takket ja til dem. Det går an å si nei også!

 

Ærlig talt, de fleste klubber har vel fremtidige spillerkjøp under oppsikt i sin nåværende klubb lengre enn det FFK faktisk har hatt dem i stallen. Det er slike ting research er der for, at man slipper å kjøpe katta i sekken. Og hvis dette stemmer, så er det ikke én spiller alene, men hele fire sommerkjøp!

 

Hvilke signaler sender klubben ut til andre spillere der ute? "Det er mulig FFK gir deg en treårskontrakt, men allerede om fire måneder kan de har funnet ut at du skal selges igjen". Dette er å kaste penger ut av vinduet, og jeg har nevnt det før at det virker som pengene brenner i lomma på Eggen & Co, de må brukes opp, uansett hva de brukes opp på, bare de brukes opp. I steden for å fyrt av millioner på Vourinen, millioner på Stadheim og sikkert noen kroner på de andre, så kunne man heller takket fint nei til disse (vi har jo tross alt ikke trengt dem) og heller brukt alle disse pengene på en spiller vi vet hva står for.

 

Nå må vi i steden finne noen til å kjøpe disse spillerne, og det er vel garantert at vi ikke får samme summen tilbake for dem som det vi ga. Vi kjøpte dem som lovende spillere og skal nå selge dem som flopper, og prisen blir deretter. Skremmende hvor mye penger vi bruker på ingenting egentlig, hadde vært bedre å brukt pengene til å tørke opp stadionmatta i høst...


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 09 des 06, 12:38
Endret: 09 des 06, 12:41
Opprinnelig postet av FFK1903
Nå vet jeg ikke hvem som har hovedansvaret for at disse spillerne kom til klubben, men jeg vil tro Eggen har hatt en finger med i spillet, og det er vel nettopp slike signeringer som gjorde at jeg ikke ønsket han som trener til neste sesong. Om ikke Eggen direkte sa at han ville ha disse spillerne, så har han muligens ytre ønske om hvilke spillertyper, fått beskjed om at disse kan vi hente og takket ja til dem. Det går an å si nei også!


Det hadde nok gjort saken mye enklere for Eggen om han hadde hatt folk som kunne bedømme kvaliteten på disse spillerene før de havnet på hans bord. Midt i en sesong er det begrenset hvor mye research Eggen har mulighet til å gjøre på egenhånd for å bedømme spilleres kvalitet.

Men selvfølgelig, jeg ønsker heller ikke Eggen videre i klubben på grunn av dette. Cupgullet blir bare en parantes i forhold.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 09 des 06, 12:57

vet i hvertfall det at både henning berg og bjarmann ønsket både vourinen og stadheim sterkt så er flere som mener disse spillerne er gode,var vel også flere europeiske klubber som var intresert i vourinen.i finland så blir han sett på som den nye litmanen av flere fotball eksperter, men det hjelper vel lite når eggen har bestemt seg for at han ikke skal få prøve seg

i


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 09 des 06, 13:03
Tror faktisk at den finske serien er dårligere enn den norske adecco-ligaen.

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 des 06, 15:47
Endret: 09 des 06, 15:47
Opprinnelig postet av paco

vet i hvertfall det at både henning berg og bjarmann ønsket både vourinen og stadheim sterkt så er flere som mener disse spillerne er gode,var vel også flere europeiske klubber som var intresert i vourinen.i finland så blir han sett på som den nye litmanen av flere fotball eksperter, men det hjelper vel lite når eggen har bestemt seg for at han ikke skal få prøve seg


 
Du har tidligere antydet at det er Morgan Andersen som styrer kjøpene i klubbene, da bør det vel også være han som styrer hvem som skal ut og da?


 
Vourinen har da også fått sjansen til å prøve seg uten nevneverdig hell, og han bør vel strengt tatt imponere litt i norsk 3. divisjon før han får umiddelbart sjansen på A-laget. Men jeg syns også disse spillerne, Vourinen og Stadheim, bør få mer tid på å vise seg frem i klubben, mulig de trenger litt tid bare. Det betyr ikke at jeg har klokketro på at noen av dem slår til, men de bør i hvert fall få mer enn fire måneder eller noe på å bevise hva de er gode for.


 

Søkte for moroskyld på Vourinen og Litmanen på Google, halvparten av resultatene var arabiskeskrevne sider, jeg regner med du har lest et sted at Vourinen er den nye Litmanen, eller har du hørt og forstått hva de har sagt på finsk TV?

 



Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 09 des 06, 15:50
Alle vet jo at det var Koskela som var den nye Litmanen!

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 14 des 06, 17:06

Opprinnelig postet av Costanza
Alle vet jo at det var Koskela som var den nye Litmanen!

He, he konge-komentar... Apropos bomkjøp;))


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 09 des 06, 15:58
det er så man ikke helt vet om man skal le eller gråte når man begynner å gå igjennom alle de spillerne som har blitt hentet hit.

svært få av de har slått til.
vi må være ubestridte konger i kjøp og kast her i ffk.

blir noen stilt til ansvar for dette ? det tviler jeg på.

lurer på om gutta boys selv er fornøyd med når de summerer opp, eller det tør de kanskje ikke.

tviler på vourinen og stadheim blir vurdert solgt, det vil i allefall være tiårets pengesluk.

spørs om noen vil kjøpe de spillerne i det heletatt, ffk har vel kun solgt 1 spiller som er verdt å nevne pengemessig og resten har blitt gitt bort. det sier endel.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 09 des 06, 17:05
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av paco

vet i hvertfall det at både henning berg og bjarmann ønsket både vourinen og stadheim sterkt så er flere som mener disse spillerne er gode,var vel også flere europeiske klubber som var intresert i vourinen.i finland så blir han sett på som den nye litmanen av flere fotball eksperter, men det hjelper vel lite når eggen har bestemt seg for at han ikke skal få prøve seg


 
Du har tidligere antydet at det er Morgan Andersen som styrer kjøpene i klubbene, da bør det vel også være han som styrer hvem som skal ut og da?


 
Vourinen har da også fått sjansen til å prøve seg uten nevneverdig hell, og han bør vel strengt tatt imponere litt i norsk 3. divisjon før han får umiddelbart sjansen på A-laget. Men jeg syns også disse spillerne, Vourinen og Stadheim, bør få mer tid på å vise seg frem i klubben, mulig de trenger litt tid bare. Det betyr ikke at jeg har klokketro på at noen av dem slår til, men de bør i hvert fall få mer enn fire måneder eller noe på å bevise hva de er gode for.


 

Søkte for moroskyld på Vourinen og Litmanen på Google, halvparten av resultatene var arabiskeskrevne sider, jeg regner med du har lest et sted at Vourinen er den nye Litmanen, eller har du hørt og forstått hva de har sagt på finsk TV?

 


hehe har et par finske arbeids kolegaer som er veldig opptatt av fotball,enig at de trenger mere tid men de har heller ikke fått sjansen og det er jo viktig at en trener som har godkjent å hente disse spillerne lar dem få prøve seg da

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 des 06, 22:10
Media liker å følge med her fotball.adressa.no/eliteserien/article70733.ece

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 des 06, 22:11

Opprinnelig postet av Patrioten
Media liker å følge med her fotball.adressa.no/eliteserien/article70733.ece

De fire sistnevnte kom i sommer. - Ut i fra tiden vi har hatt til rådighet og det markedet som er nå, synes jeg vi har gjort en god jobb, sa konstituert daglig leder i FFK, Morgan Andersen, til NRK den gang.

Klubben brukte minst fire-fem millioner kroner på kjøp av seks spillere. Foruten de fire nevnte ble Gardar Johansson fra Valur, men han blir ikke spilleberettiget før neste år.

Dermed står Patrick Gerrbrand igjen som det eneste sommerkjøpet FFK ønsker å ha med videre.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 09 des 06, 23:02
ja hvis eggen ikke satser på stadheim og vourinen over vintern så håper jeg styret med morgan i spissen at vi sparker eggen,han har vel heller ikke plass til afrikanerne da hvis han alene ikke har hentet dem!!!


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340