Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan og Fjørtoft i samtaler i dag....

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 28 nov 06, 16:45

Noen som vet noe mer? Jeg så de var på Katti restaurant i dag. Neppe private samtaler vel....

Skal FFK bla opp for Koren? eller Rambekk?

Eller skal Fugleskremslene stikke av med arvegodset vårt? Simen eller Johnna?

Håper på det første, er redd for det siste..

 


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 28 nov 06, 16:47

Har hørt rykter om at LSK vil ha Jonna. Ikke akkurat sikre kilder og får virkelig håpe at det ikke er noe i det...

 


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 28 nov 06, 16:50
Jonna er jo fra Nittedal (lokal), har sagt at han godt kunne tenke seg dit (tidligere), men da ville ikke LSK ha ham. Jeg vil gå så langt som at det lønner seg å selge ham billigere til utlandet enn at vi får et bedre motstander i mot oss  Eller? Det blir et regnestykke for Morgan kanskje.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 28 nov 06, 16:55
Håer virkelig ikke Jonna stikker, også til Lsk av alle steder. Han vil etterlate seg et digert høl på midtbanen i så fall.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 28 nov 06, 17:05

får vi koren og Mifsud i bytte så er det jo greitt;) og så putter de på rambekk for en billig penge i tillegg...

 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 nov 06, 17:10

Opprinnelig postet av Snæbbis
Håer virkelig ikke Jonna stikker, også til Lsk av alle steder. Han vil etterlate seg et digert høl på midtbanen i så fall.

 

Tror nok ikke Jonna forsvinner, gutten har sagt at han skylder FFK masse pga at de satsa på han og gan sjansen. Han er kaptein, Han elsker FFK publikumet og blir elskat av FFK publikumet. FFK er nok villige til og strekke seg langt for å beholde han, han er en av bærebjelkene i laget.

 

Visst han forsvinner må nok LSK strekke seg langt både i overgangssum og på lønnings siden. LSK ga han ikke sjansen når han trodde han skulle få den(sviktet). Derfor er nok ikke han så veldig iverig heller. FFK skal i Europa cup, LSK kommer kanskje i europacup, men må kvalifiseres igjennom intertoto, vist ikke de får fair play plassen.

 

Og visst han forsvinner har FFK fortsatt en spennende Stadheim og Martin Elvestad i bakhånd.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 nov 06, 17:31
Endret: 28 nov 06, 17:32

Snakket med en journalist fra RommerikesBlad som sa atLillestrøm er begeistret for Simen, kanskje det er han de forhandler om, han utelukket forrøvrig ikke at det kunne være Rambekk.

Skulle få tilbakemelding fra han utover kvelden hvis det var noe på gang. blir spennende dette.


Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06
Innlegg: 148

Lagt til: 28 nov 06, 17:40

Lillestrømsupporterne er iallefall ikke negative til Bjørkøy: http://www.kanari-fansen.no/debatt/showthread.php?t=6038

 

 Jeg mener det er synd å miste Bjørkøy. Kaptein og meget anvendlig spiller.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 nov 06, 17:47
Morgan trenger ihvertfall ikke snakke med Fjørtoft angående Koren, da han er Bosman spiller........ Dessverre frykter jeg veldig at det gjelder Brenne eller Bjørkøy........

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 28 nov 06, 17:52
Håper ikke vi mister Bjørkøy.
Jeg føler det egentlig greiere å miste Simen, men det er nok kun på grunn av at jeg har vært innstilt en stund på at han kommer til å forsvinne.

Worst-case er vel kanskje at Fjørtoft kommer med et friere angående Bertelsen som Morgan biter på....

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 28 nov 06, 18:06
Opprinnelig postet av JJunior
Håper ikke vi mister Bjørkøy.
Jeg føler det egentlig greiere å miste Simen, men det er nok kun på grunn av at jeg har vært innstilt en stund på at han kommer til å forsvinne.

Jeg vil nesten påstå at det er skikkelig lavmål av Bjørkøy å forlate oss nå etter at klubben satset på ham, gjorde ham til kaptein og norgesmester. Alt innen 1.5 år!

Nå liker Tom Nordlie 4-3-3 og kommer garantert til å hente spillere som er vant til å spille 4-3-3, og således er Bjørkøy perfekt. Nordlie (Start) hadde også fulgt Bjørkøy over tid da FFK hentet ham.

Jeg føler faktisk det er større svik om Bjørkøy forlater oss fremfor Brenne. Begge er meget gode spillere, men sistnevnte har vært her lenge og fortjener en sjanse til å gå videre i karrieren. I tillegg har de fleste innstilt seg gang på gang at Brenne skal forsvinne. Aller helst ser jeg at han går til utlandet, men mest av alt håper jeg han blir.

Det samme gjelder for øvrig Bjørkøy. Det ville vært langt lettere å svelge om han valgte en klubb i utlandet. Det blir liksom bare dumt om han går til Lillestrøm nå. Han prøvespilte for LSK 2-3 ganger og ble funnet for lett, men har aldri lagt skjul på at han er LSK-fan. Tror han gikk ut på lokaltv og sa det for ikke så lenge siden også.

Vi får se!

PS! Morgan har ikke tatt telefonen på evigheter, og det gjorde han heller ikke i dag. Eggen hadde ikke tid til å snakke, så jeg har ikke noe nytt å komme med rundt denne saken.

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 28 nov 06, 18:33

Nå har jo Eggen sagt at stallen skal slankes,så da håper jeg for all del at de ikke selger spillere som er fast på laget!?!?!

Eggen har jo også sagt at han kunne tenke seg en allround spiller,og det er vel Rambekk også??

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 28 nov 06, 18:37

Viss det blir til at bjørkøy går til LSK håper jeg vi kan bytte han mot han dere australieren, kasy wherman eller no.

Han er jo en meget god deffansiv midtbane, men er ikke eu spiller så.....


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 nov 06, 18:37

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av JJunior
Håper ikke vi mister Bjørkøy.
Jeg føler det egentlig greiere å miste Simen, men det er nok kun på grunn av at jeg har vært innstilt en stund på at han kommer til å forsvinne.

Jeg vil nesten påstå at det er skikkelig lavmål av Bjørkøy å forlate oss nå etter at klubben satset på ham, gjorde ham til kaptein og norgesmester. Alt innen 1.5 år!

Nå liker Tom Nordlie 4-3-3 og kommer garantert til å hente spillere som er vant til å spille 4-3-3, og således er Bjørkøy perfekt. Nordlie (Start) hadde også fulgt Bjørkøy over tid da FFK hentet ham.

 

FFK har jo mål om og bli blandt de beste og da selger de ikke spillere til konkurenter. Skal de kjøpe Bjørkøy må dem ut med 10 mill, så lenge det er en Norsk klubb, da tror jeg dem satser på å beholde Koren istede. Brenne vil koste dem en plass mellom 15 og 20 mill, tilsammen 25-30 mill, skal dem prøve seg på Berti snakker vi om 10-15 mill til, Greit nok at LSK har rike folk i ryggen, men tror helt ærlig FFK har rikere gutter i ryggen som vil strekke seg langt for å beholde ¨stjernene¨. Eneste aktuelle er nok Bjørkøy,men om FFK vil så kan dem vente til kontrakta går ut. Taper ikke så mange pengene på han, han kosta jo bare 750000 kr da han kom. Og etter 2.5 år kan han gjøre som han vil for min del vist han ikke vil bli i FFK.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 28 nov 06, 18:50
Endret: 28 nov 06, 18:59
Opprinnelig postet av Martin

Viss det blir til at bjørkøy går til LSK håper jeg vi kan bytte han mot han dere australieren, kasy wherman eller no.

Han er jo en meget god deffansiv midtbane, men er ikke eu spiller så.....


Dette er nok helt uaktuelt nå som vi har Brian West, Fofana og Kouadio i stallen, men Wherman er absolutt en spiller jeg har sansen for. Wherman ble ganske iherdig diskutert her før Ivorianerne dukket opp. Tror uansett at han kommer til å få en ny vår under Nordlie som defensivt midtbaneanker.


Opprinnelig postet av Ebenfalk2
FFK har jo mål om og bli blandt de beste og da selger de ikke spillere til konkurenter. Skal de kjøpe Bjørkøy må dem ut med 10 mill, så lenge det er en Norsk klubb, da tror jeg dem satser på å beholde Koren istede. Brenne vil koste dem en plass mellom 15 og 20 mill, tilsammen 25-30 mill, skal dem prøve seg på Berti snakker vi om 10-15 mill til

Tror summene du snakker om i beste fall er noe overdrevet.

Jeg tror faktisk klubben selger Bjørkøy dersom han signaliserer et ønske om å spille for Lillestrøm. Spillere som ikke ønsker å være i en klubb blir som oftest solgt, og det finnes det utallige eksempler på. Vi får nok en god slump penger, men når man kun har ett år igjen av kontrakten, så synker verdien samtidig som klubbene som regel ønsker å tjene penger fremfor å la spillerne gå gratis ved kontraktslutt. Spesielt gunstig er det å tjene penger når alt tilsier at man likevel mister spilleren om ett år, og denne kapitalen kan brukes til å skaffe en god erstatter.

Spillere som Bertelsen og Piiroja derimot blir nok dyre. Førstnevnte har to år igjen av kontrakt og sistnevnte har 3 år.

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 28 nov 06, 18:53

Jeg håper at dette er snakk om at Rambekk er på vei til FFK. Men frykter at Jonna er på vei ut. Skjønner egentlig ikke at FFK er villige til å selge hvis de har planer om å kjempe i norgestoppen. Men hvis spillerene ikke lenger har lyst til å spille for FFK så er saken en annen. Men synes at dette også er rart. FFK skal nå ut i Europa. Skulle tro det gjorde klubben mer attraktiv.

---------------------------

Fredd


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 28 nov 06, 18:57

Synes for det første at det er rart at managerene for to konkurerende klubber møtes i full offentlighet, skaper jo masse rykter.

 

Forsvinner en av våre spillrere håper jeg virkelig vi får Rambekk i bytte. Som jeg har sagt før mener jeg han vil heve den bakre fireren vår betraktelig som utfordrer til PAC på høyreback og Gerbrandt på stopperplass samt at vi har en erstatter får Piroja om skader/karantener intreffer.


olsa

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jul 05
Innlegg: 98

Lagt til: 28 nov 06, 19:01


PS! Morgan har ikke tatt telefonen på evigheter, og det gjorde han heller ikke i dag. Eggen hadde ikke tid til å snakke, så jeg har ikke noe nytt å komme med rundt denne saken. [/quote]

 

Da tror jeg det er du som er uheldig. En i min familie snakket med han flere ganger forrige uke, i går og i dag.  Må forresten gi en stor takk til Morgan og klubben som har gitt meg et draktsett som jeg skal ha med meg til en SOS-barneby når jeg reiser på ferie i slutten av uka. Det var ikke nei i hans munn. Han ba om tid for å kunne gå gjennom det som var igjen og i går kunne han gi beskjed om at han hadde et sett å gi bort.

Det hadde vært synd å miste gode spillere som Brenne og Bjørkøy. Gleder meg til å se disse sammen med resten av gjengen på ny stadion neste år.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 28 nov 06, 19:02

Håper ikke Jonna eller Simen er på vei til LSK! Det skal i så fall bli meget dyrt for Lillestrøm!

Det beste hadde vært om Rambekk var på vei til oss..


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 nov 06, 19:05

Kan vel si det sann at visst Rambekk havner i FFK skal LSK garantert ha en spiller i bytte, og dette tror jeg blir Bjørkøy.

Nordlie er ikke kjent for å bruke så offasive midtbane spillere som Simen er.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 28 nov 06, 19:07
Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Noen som vet noe mer? Jeg så de var på Katti restaurant i dag. Neppe private samtaler vel....

Skal FFK bla opp for Koren? eller Rambekk?

Eller skal Fugleskremslene stikke av med arvegodset vårt? Simen eller Johnna?

Håper på det første, er redd for det siste..

 

Slapp av folkens. Jan Åge skal kjøpe båten til Morgan. That`s why...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 28 nov 06, 19:28
Endret: 28 nov 06, 19:29
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Noen som vet noe mer? Jeg så de var på Katti restaurant i dag. Neppe private samtaler vel....

Skal FFK bla opp for Koren? eller Rambekk?

Eller skal Fugleskremslene stikke av med arvegodset vårt? Simen eller Johnna?

Håper på det første, er redd for det siste..

 

Slapp av folkens. Jan Åge skal kjøpe båten til Morgan. That`s why...

He he. Hadde du bare klart å overbevise meg....

---------------------------

Fredd


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 28 nov 06, 20:10
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Kan vel si det sann at visst Rambekk havner i FFK skal LSK garantert ha en spiller i bytte, og dette tror jeg blir Bjørkøy.

Synd om vi mister gode spillere, men å bytte en svært god midtbanespiller (der vi er godt dekket) mot en svært god forsvarsspiller(der vi ikker har så god dekning) tror jeg ikke er så dumt. Blir spennende å se hva slags formasjon det vil bli fremover om Konan og Ismaël slår til for fullt - hvem må vike fra midtbane/angrep?

Bakover ser det greit ut om Rambekk kommer (for Bjørkøy)

Rami - Rambekk, Raio, Gerrbrand, Bertie

Så kommer utfordringen med å få plassert de siste 6. Gleder meg til neste sesong!

---------------------------

Norgesmester


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 28 nov 06, 20:17
Endret: 28 nov 06, 20:18
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Kan vel si det sann at visst Rambekk havner i FFK skal LSK garantert ha en spiller i bytte, og dette tror jeg blir Bjørkøy.



Jeg synes uttalelsene til Eggen indikerer at Jonna er FFK-spiller også kommende sesong.

– Vi har en utmerket kaptein i "Jonna" (Bjørkøy), en rekkeleder i Raymond (Kvisvik), men vi mangler en fleksibel type som kan dirigere forsvarsleddet, sier Knut Torbjørn Eggen.

Det ville vært underlig å komme med en slik uttalelse for så å gå med på et salg av samme spiller uka etter.

EDIT: Hurra, nå fikk jeg en fotball til. Når får man fem?

---------------------------

Ære være Plankebyen


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 28 nov 06, 20:22
Opprinnelig postet av Per Egil
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Kan vel si det sann at visst Rambekk havner i FFK skal LSK garantert ha en spiller i bytte, og dette tror jeg blir Bjørkøy.



Jeg synes uttalelsene til Eggen indikerer at Jonna er FFK-spiller også kommende sesong.

– Vi har en utmerket kaptein i "Jonna" (Bjørkøy), en rekkeleder i Raymond (Kvisvik), men vi mangler en fleksibel type som kan dirigere forsvarsleddet, sier Knut Torbjørn Eggen.

Det ville vært underlig å komme med en slik uttalelse for så å gå med på et salg av samme spiller uka etter.

EDIT: Hurra, nå fikk jeg en fotball til. Når får man fem?


Hehe, neste ball kommer ved passerte 679 poster

Håper forøvrig det er Brenne det er snakk om, den mannen mumler jo om klubbskifte hvert eneste år og skaper nerver i fåreflokken. Bjørkøy vil jeg absolutt beholde.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 28 nov 06, 20:25

Salg av spillere er vel aldri noe en trener planlegger, men også sjelden noe en trener kan stoppe.

Det som kan føre til at Jonna selges er om han vil det selv (kan nesten synes sånn på uttalelsene hans i media) eller om vi får ett tilbud som FFK "ikke kan si nei til" (Enten et økonomisk bra tilbud eller et sportslig bra tilbud ved at vi får en spiller vi trenger i bytte).

Jeg håper for all del ikke at Bjørkøy drar fra oss, og at han eventuelt drar til utlandet hvis han på liv og død vil videre med karrieren sin. Men når det er sagt så er vel en indreløper akkurat det vi kan avse ut fra stallen vi har nå.
Men det å selge kapteinen sin er verre, og heller ikke et serlig stort tegn på satsing...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 nov 06, 21:00

Her kommer svar fra en person fra NRK som jeg har vært i kontakt med.

Ja, prata med Morgan nå som ikke ville kommentere spillere.... Eller hva de prata om...

Hvordan skal man tolke dette svaret, han sier i hvertfall at han har snakket med Fjørtoft.


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 28 nov 06, 21:05

For det første så er det ikke så rart om klubben selger Jonna dersom det kommer et greit bud, blir nok maks 3 mill. Han har 1 år igjen av kontrakten og vil gå mye billigere senere, i verste fall gratis. Da vil vi nok helt sikkert prøve å gjøre ett bytte med Rambekk.

Det som hadde vært det beste var om Jonna ville skrive under en ny kontrakt. Da MÅTTE ikke klubben selge, noen man så å si må nå. Hadde han gjort det ville FFK i såfall fått langt mere penger, mens han selv ville fått en del mindre ved en evetnuell overgang, så derfor er vel dette uaktuelt da penger styrer spillere og klubber..

EN mulighet da er at FFK gir han en fet bonus for å skrive uder på en ny kontrakt. Skulle han fortsette å imponere og ønske seg videre vil han fort kunne gå for 15 mill neste år!

 

Men jeg er stygt redd han ikke ønsker å skrive ny kontrakt, delvis fordi han vil tjene mye på en ny sign on fee, pluss at han ser mulighetene ved å spille for LSK, noe han sikkert kommer til å angre!! Da må nok klubben pent selge.

Men la oss inderlig håpe han tenker tilbake på 12 november og skriver en 5 årskontrakt


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 28 nov 06, 21:09
Tror desverre at enten Bjørkøy eller Brenne får smake my på benktilværelsen til året ,hvis begge blir. Klart vi trenger gode spillere på benken også. Men tror at de fort vil finne seg en ny klubb allikevel til sommeren,hvis de havner på benken. Det vil bety mindre penger i kassen til FFK. Brenne bør selges NÅ,hvis han ikke skriver en ny kontrakt. Tror det er Brenne som Lillestrøm er ute etter. Han er blitt nevnt så mange ganger i media,som en mulig erstatter til Koren. Men vi bør gå for en byttehandel her med Lillestrøm. Kan bli en meget god deal det....tenker på Anders Rambekk,Frode Kippe eller Pål Steffen Andresen. Uten noen av disse spillerene i bytte....no deal....hvis de ikke er villig til å betale en god overpris da.

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 28 nov 06, 21:16
Er ikke så lett å si hva dette kan være, men hvis jeg skal prøve å være realistisk, så tror jeg det er mer sannsynlig at de er ute etter en av våre(tipper brenne eller jonna) enn at vi er ute etter en av deres. Rambekk vil jo hjem til Odd, og der gjenstår det bare at klubbene blir enige. Nå kan det selvfølgelig hende at LSK føler at vi har mer å tilby enn Odd i form av interessante spillerbytter, hvem vet. Men uansett, spørs om Rambekk vil da.

Jeg tror LSK prøver å kjøpe enten brenne eller jonna, og jeg tror FFK er villig til å snakke, men det betyr ikke at vi selger billig, jeg sier bare at jeg tror vi kan være villig til å selge. Vi har tross alt veldig mange midtbanespillere og nå kommer det jo to nye lovende unggutter etter nyttår. Når det er sagt så håper jeg selvfølgelig ikke at vi selger noen av våre beste spillere, men det er nok  bare en del av businessen i dagens fotball.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 nov 06, 21:36
selger vi brenne tror jeg nok vi forlanger en spiller i fra dem.. jeg både håper og tror det for det er nok av spillere i LSK vi kunne ha tenkt oss

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 nov 06, 21:40
Kunne faktisk tenkt meg B.H.Riise fra LSK, også at FFK hadde utvikla han som en offansiv back.. Hadde vært spennende det. Desuten er ikke lillebror riise så innmari kjip som storebror.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 28 nov 06, 21:42
Kan jo være,at Lillestrøm plutselig ønsket denne byttehandelen med Odd,fordi muligheten med å hente Brenne(kanskje Jonna) dukket opp.Konan og Fofana ble vel klar før Odd fikk denne bytte-dealen servert fra Lillestrøm. Derfor vil de ha Rambekk i bakhånd,for å kunne sikre seg Brenne. Ser jo også,at FFK ikke har bestemt seg ang. Lindpere.Kanskje de vil ha han i bakhånd Hvis begge skulle forsvinne....håper for all del ikke det

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 28 nov 06, 22:01
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Kunne faktisk tenkt meg B.H.Riise fra LSK, også at FFK hadde utvikla han som en offansiv back.. Hadde vært spennende det. Desuten er ikke lillebror riise så innmari kjip som storebror.


jeg hadde nå ikke sagt nei takk til å ha storebror Riise i FFK drakta heller

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 nov 06, 22:02
dere får bare vente og se, er jo litt av spenningen dette da hehe

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 28 nov 06, 22:08

Jeg tror dere tar feil alle sammen. Morgan holdt ett jobbintervju av Fjørtoft - som ikke liker seg i Lsk lenger etter at Røsler ble sparka.

-Lov å drømme - er det ikke?

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 28 nov 06, 22:08
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Kunne faktisk tenkt meg B.H.Riise fra LSK, også at FFK hadde utvikla han som en offansiv back.. Hadde vært spennende det. Desuten er ikke lillebror riise så innmari kjip som storebror.

Dette er helt uaktuelt. Riise blir sett på som et av de beste kjøpene og investeringene som LSK har gjort i nyere tid, og han signerte nylig en femårskontrakt med Lillestrøm. Han blir stadig trukket frem som et stjerneeksempel på hva LSK har tenkt til å satse på i fremtiden: Unge fremadstormende talenter.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 28 nov 06, 22:38
LSK har noe vi trenger (kippe, Pål Steffen Andresen og Rambukk), og FFK har noe LSK trenger (Brenne eller Jonna).
For meg virker dette som et formidabelt utgangspunkt for forhandlinger. Jeg håper bare ikke at de bytter uten et mellomlegg. Ingen av de nevnte LSK spillerne kan måle seg med FFK sine alder tatt i betraktning i tillegg.

erikjorstad

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 455

Lagt til: 28 nov 06, 22:42
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Desuten er ikke lillebror riise så innmari kjip som storebror.


Har møtt lillebror Riise på byen i Liverpool, og han er minst like kjip som storebror :P

---------------------------

A struggling player, then sing his name....
Support him with honour, he`ll come good again....

Test dine managerferdigheter - Hattrick.org


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 28 nov 06, 23:18

Opprinnelig postet av paco
dere får bare vente og se, er jo litt av spenningen dette da hehe

VI får vente å se?
Det vil si at DU vet hvem som er på vei bort?


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 28 nov 06, 23:56
Opprinnelig postet av Fjedjik

Jeg tror dere tar feil alle sammen. Morgan holdt ett jobbintervju av Fjørtoft - som ikke liker seg i Lsk lenger etter at Røsler ble sparka.

-Lov å drømme - er det ikke?



Gud forby at den ravende gale sunnmøringen der entrer FFK`s administrasjon, da heller Mokkelbost.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 29 nov 06, 08:03
Opprinnelig postet av Fjedjik

Jeg tror dere tar feil alle sammen. Morgan holdt ett jobbintervju av Fjørtoft - som ikke liker seg i Lsk lenger etter at Røsler ble sparka.

-Lov å drømme - er det ikke?

 

Den drømmen fortoner seg som et mareritt.


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 29 nov 06, 08:13
Jeg tror svarer ligger i følgende teorier:

a) Fjørtoft vurderer come-back og ønsker seg inn på B-laget til FFK, med klausul at han kan gå til Lisleby etter endt sesong ...
b) Fjørtoft forhører seg om mulighetene om å være med på "Artig-fotball" i vinter.
c) Fjørtoft og Morgan var sultne og tok seg derfor litt mat
d) Fjørtoft og Morgan er blitt mer enn venner, og skal flytte sammen.

Tja...

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 29 nov 06, 08:18
Endret: 29 nov 06, 08:26

Punkt C er nok korrekt

 

Bjørkøy mot Rambekk er mitt beste tips og ønske. Bjørkøy uttalte jo etter cup-finalen at det ikke lengre ligger i hans hender hvor han spiller neste sesong, samtidig som han tidligere har sagt at han har hjertet sitt i Lillestrøm.  Synes mye taler for at han er på veg bort, untatt uttalelsene til Eggen for noen dager siden der Bjørkøy virket å være en del av fremtidssplanene.

 

Ser liksom ikke helt for meg hvorfor Brenne som ekte Fredrikstad gutt skulle vrake FFK til fordel for Lillestrøm...  Han ønsket jo ikke å gå til VIF for 6 mnd siden og potensialet og bublikumsinteressen er etter min mening betydelig større i VIF enn i LSK.


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 29 nov 06, 08:30
D)

---------------------------

Fredd


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 29 nov 06, 08:32

mulig fjørtoft bare ville ha noen gode råd:

www.dagbladet.no/sport/2006/11/29/484463.html

---------------------------

med ffk til champions league!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 29 nov 06, 12:36

Kanskje de diskuterte en samrabeidsavtale mange mindre klubber har med større klubber. Vi kan sende spillere som sliter med å få spilletid til utlån hos lillestrøm, mens vi får gode spillere fra dem..

Neida, fra spøk til alvor. Jeg tror det var bevisst at de gikk ut for å spise offentlig. Hvis de ville holde forhandlingene helt hemmelig hadde de nok tatt dette på klubbhuset, eller et annet sted. Kanskje taktikken er at det skal synke inn litt, p åen måte forberede supporterne på at vi kommer til å miste noen snart, så det ikke "Ringbergeffekten" oppstår på ny?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 29 nov 06, 13:23

Ikke meg imot at vi bytter Bjørkøy mot Rambekk.

Selvsagt må vi betale noe mellomlegg, men uansett hadde det vært et positivt bytte.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 29 nov 06, 13:25
Opprinnelig postet av dracula

Ikke meg imot at vi bytter Bjørkøy mot Rambekk.

Selvsagt må vi betale noe mellomlegg, men uansett hadde det vært et positivt bytte.


Hvis Bjørkøy skal byttes mot Rambekk, så bør definitivt mellomlegget gå andre veien... Fra LSK til FFK. Bjørkøy er på vei opp i karrieren - det tror jeg ikke Rambekk er...

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 29 nov 06, 13:39
Endret: 29 nov 06, 13:40

Fordi om Rambekk er 2 år eldre, tror jeg at Rambekk holder høyer kvalitet enn Bjørkøy.

Rambekk er blitt etablert i landslagstroppen, mens Bjørkøy fortsatt står  bak i køen. Dette sjøl om han blei tatt med som passiv reserve saist.

I tillegg er det også dårligere med bra forsvarspiller på markedet enn habile midtbaneslitere.

Uansett Constanza la oss ikke ha en stor diskusjon rundt dette, vi er uenig, greit nok.

Peresonlig tror jeg FFK som klubb hadde tjent på å betalte et mellomlegg, ikke så stort , men dog.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 29 nov 06, 13:59
Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Noen som vet noe mer? Jeg så de var på Katti restaurant i dag. Neppe private samtaler vel....

Skal FFK bla opp for Koren? eller Rambekk?

Eller skal Fugleskremslene stikke av med arvegodset vårt? Simen eller Johnna?

Håper på det første, er redd for det siste..

 

Hvor er Katti restaurant? Kan være interessant med tanke på hvor de velger å møtes. Er det i Fredrikstad eller Lillestrøm er jo sjansen stor for at noen ser dem og legger ut konspirasjonsteorier ;-) Altså er det bevisst fra deres side.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 29 nov 06, 14:00
Er det noen som vet hvor Rambekk har røttene sine fra. Vet at han spilte på Odd før han kom til Lillestrøm.

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 29 nov 06, 14:04
Endret: 29 nov 06, 14:04
Opprinnelig postet av aavdst

Hvor er Katti restaurant? 



Katti er den nye restauranten på Hotel City, oppkalt etter Katti Anker Møller. Altså i Fredrikstad.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 29 nov 06, 14:11
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av dracula

Ikke meg imot at vi bytter Bjørkøy mot Rambekk.

Selvsagt må vi betale noe mellomlegg, men uansett hadde det vært et positivt bytte.


Hvis Bjørkøy skal byttes mot Rambekk, så bør definitivt mellomlegget gå andre veien... Fra LSK til FFK. Bjørkøy er på vei opp i karrieren - det tror jeg ikke Rambekk er...

 

Bjørkøy er straks 28 år og Rambekk 30. Ikke store forskjellen spør du meg, potensialet er nok mer eller mindre tatt ut hos begge to. Forskjellen er at Rambekk fortiden er i .1 elveren til A-landslaget noe Bjørkøy i dag er et stykke unna.

 

Personlig blir jeg overrasket om markedsprisen på Bjørkøy er høyere enn den Rambekk har!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 29 nov 06, 14:12

Er ikke sikker, men mye tyder på Grenlandsområdet.

Tidligere klubber såvidt jeg vet Pors og Uredd (porsgrunn) før Odd (Skien)

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 29 nov 06, 14:42
Har mer tro på at LSK ønsker Brenne enn Bjørkøy. Det har godt rykter på Romerike om en Brenne overgang til Åråsen siden i sommer.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 29 nov 06, 14:50
Endret: 29 nov 06, 14:50

henta fra sidene til kanarifansen:

 

På tv-romerike fredag, bekrefta han og at han fortsatt har hjerte for fugla (jonna før cupfinalen).

 

på sidene blir det også spekulert i wehrman-bjørkøy-bytte

 

en midtbane med

brenne             stadheim

           wehrman

 

er bedre enn

brenne            bjørkøy

      ramberg/berg

---------------------------

med ffk til champions league!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 nov 06, 16:19
Er spendt på hva som kom ut av telefondaten til Holters, har du ringt ennå?

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 29 nov 06, 16:22
Opprinnelig postet av Patrioten
Er spendt på hva som kom ut av telefondaten til Holters, har du ringt ennå?

Holters har snakket med Morgan. Det kommer noen nyheter på forsiden av ffksupporter.net om litt....

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 nov 06, 16:31
Det blir spennende.

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 29 nov 06, 16:38

Opprinnelig postet av Costanza
Holters har snakket med Morgan. Det kommer noen nyheter på forsiden av ffksupporter.net om litt....

Er det dette det siktes til mon tro... Røn mot Rambekk hadde jo ikke vært dumt...

---------------------------

Norgesmester


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 29 nov 06, 16:49
Endret: 29 nov 06, 16:50
Costanza sier jo "om litt". Den nyheten du ref. til er fra kl 13:15........dæven, lever i spenning her

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 29 nov 06, 16:52

Sitter på pinebenken her nå.

SHOW ME THE NEWS!

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 29 nov 06, 16:53

har en følelse av at det ikke er den store nyheten og vi blir skuffa

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 nov 06, 16:54
Endret: 29 nov 06, 16:55
Kanskje det er Martin Knudsen som er klar? Og at Tippeligaoppsettet er klart?

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 29 nov 06, 16:55
Opprinnelig postet av wergis

har en følelse av at det ikke er den store nyheten og vi blir skuffa

Ja,nyheten er vel at vi mister en spiller til Lillestrøm

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 29 nov 06, 16:58

Nyhetene har jo blitt lagt ut. Flott jobb Holters og jeg priser meg lykkelig for at det er uaktuelt å selge kapteinen vår.

 

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 29 nov 06, 17:01
Opprinnelig postet av Fjedjik

Nyhetene har jo blitt lagt ut. Flott jobb Holters og jeg priser meg lykkelig for at det er uaktuelt å selge kapteinen vår.

 

Hvor?

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 29 nov 06, 17:03
hvor ja det var godt spørsmål.   ser ikke noe jeg

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 29 nov 06, 17:03
Opprinnelig postet av Fjedjik

Nyhetene har jo blitt lagt ut. Flott jobb Holters og jeg priser meg lykkelig for at det er uaktuelt å selge kapteinen vår.

 


Huh? Jeg ser ikke noe nyhet noe sted.

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 29 nov 06, 17:04
Endret: 29 nov 06, 17:08

http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1082

 

 

Bra Holters

 

 

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 29 nov 06, 17:10
Strålende nyheter. Bra jobbet, Holters.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 29 nov 06, 17:17
Godt å få noen nyheter, og bra jobbet av Holters. Men dette virker nesten litt for usansynlig for meg, fjørtoft tok seg en svipptur til Fredrikstad for å diskutere litt rundt toppfotballens framtid i norge? synes det lukter skalkesjul laaaang vei.

Så forøvrig at det var en som nevnte at Rambekk var på landslaget, men Bjørkøy var langt unna. dette skyldes vel mest at Norge har rikelig med gode midtbanespillere å ta av, men et svært begrenset utvalg av habile stoppere og særdeles høyrebacker.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 nov 06, 17:21
Bra jobbet Holters, mangler bare prikken over i en, med ett intervju av  Simen.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 29 nov 06, 17:26
Endret: 29 nov 06, 17:32
Opprinnelig postet av Patrioten
Bra jobbet Holters, mangler bare prikken over i en, med ett intervju av  Simen.

Brenne er på ferie i Thailand. Umulig å nå ham.

Takk for rosende ord, folkens! Alltid hyggelig med tilbakemeldinger på artikler.

Gardar Johannsson kan bli FFK-spiller og klubben jobber med konkrete navn.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 29 nov 06, 17:35
Ellers har jeg hørt at bjørkøy ikke er fra Nittedal

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 nov 06, 17:42
Synes vi også skal skryte av Morgan som tar seg tid til oss.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 29 nov 06, 17:44
Endret: 29 nov 06, 17:45
Opprinnelig postet av Patrioten
Synes vi også skal skryte av Morgan som tar seg tid til oss.

Morgan er alltid imøtekommende, veldig hyggelig, proff og lett å snakke med. Bra kar!

Virker som han har nok å holde fingra i for tiden.

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 29 nov 06, 17:45

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Patrioten
Bra jobbet Holters, mangler bare prikken over i en, med ett intervju av  Simen.

Brenne er på ferie i Thailand. Umulig å nå ham.

Takk for rosende ord, folkens! Alltid hyggelig med tilbakemeldinger på artikler.

Gardar Johannsson kan bli FFK-spiller og klubben jobber med konkrete navn.

Idag har du jobba veldig bra Holters =) Bra jobba!!

---------------------------

Ikveld, skal jeg drekke meg drita full og gå opp og danse på bordet etterpå =) Enerly til tv2 =)


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 29 nov 06, 17:58
Veldig bra jobba Holters, ligger langt over hva f-b er i stand til å prestere, men nå kommer vel dette i avisa i morra tenker jeg. Skulle drypt litt frilanser honorarer på ffksupporter.net vettu.

Ellers så er det jo strålende å høre om klubbens standpunkt til Bjørkøy, for den mannen blir viktig de neste sesongene. At Morgan ikke ville kommentere noe mer om møtet med Fjørtoft enn at de snakket litt om norsk fotballs framtid, tyder vel bare på at de andre tinga de har diskutert kan han ennå ikke kommentere, tipper det er snakk om en mulig overgang for Brenne dersom klubben ikke lykkes i å forlenga kontrakta med han. Blir jo fryktelig spennende å følge klubben framover, skjer jo noe hele tida, her sitter vi ikke på gjerdet og ser på nei!

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 29 nov 06, 18:15
Endret: 29 nov 06, 18:17

good research holters,stå på videre.

morgan virker i mine øyne usedvanlig profesjonell og innehar akkurat den kompetansen FFK trengte på nåværende tidspunkt. meget stor respekt av tiden han bruker på oss supportere.

 

det som ikke var positiv lesing var at eggen ønsket type "allround" spillere. regelrett drittlei slike potet spillere. det vi trenger nå er spillere som går rett inn på laget og bekler èn rolle på banen.

 

bjørkøy blir-flott! brenne er også en mann for fremtiden, men signerer han ikke ny kontrakt så må klubben naturligvis selge...full forståelse for det. samtidig virket han veldig "intetanende" rundt rambekk, kanskje for å drive fokus vekk fra den potensielle overgangen? ville være et scoop for FFK i samme bås som bertil, shaaban og jonna.

---------------------------

UEFA KØPPEN 2007?!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 nov 06, 18:43

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 29 nov 06, 19:12
ligger vel i kortene at brenne vil ut på tur,greit nok og få noen penger nå isteden for at han blir bosman spiller,men hva har lillestrøm som ikke ffk har

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 29 nov 06, 19:38

Opprinnelig postet av paco
ligger vel i kortene at brenne vil ut på tur,greit nok og få noen penger nå isteden for at han blir bosman spiller,men hva har lillestrøm som ikke ffk har

Lillestrøm har ledig plass på offansiv sentral midtbane hvis Koren forsvinner,mens FFK har plutselig et luksusproblem her. Vi har flere som kjemper om plassen(e). Vi har Konan,Fofana,Bjørkøy,Ramberg og Brenne....kan vel også ta med Stadheim,Elvestad og Kvisvik.

Hvis ikke Brenne blir mere stabilt god,så tror jeg han vil slite mye på benken neste sesong. Han varierer litt for mye prestasjonsmessig etter min smak. Han burde også bli bedre deffansivt.

Til slutt vil jeg si: Håper han skriver ny kontrakt og hver seg et hakk eller to, til neste sesong.

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 29 nov 06, 20:13
Opprinnelig postet av paco
men hva har lillestrøm som ikke ffk har


Tromme.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 nov 06, 20:50
Endret: 29 nov 06, 20:51
FB er flinke til å finne saker herfra, www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 29 nov 06, 21:20
Opprinnelig postet av Patrioten
FB er flinke til å finne saker herfra, www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article


Det er ganske vanlig at media henter saker fra hverandre, men de fleste henviser til kilder ala "fredrikstadfk.no avslørte i dag... fredrikstafk.no kom i dag med nyheten... sier han til fredrikstadfk.no... sier han til klubbens offisielle nettsted."

Det er litt frekt at f-b aldri henviser til ffksupporter.net når det er så åpentbart at det er her de henter ideen, deler av spørsmålene og gjerne mer til. Det som står på i den linken er jo nesten ordrett det samme som står her, bare lettere omformulert. Men, men, det ikke noe å gjøre med dette og vi har lært å leve med det.

Jeg synes uansett at dette er noe f-b burde ta til etterretning. Vi bruker utrolig mye tid på dette nettstedet og den gratisreklamen en henvisning i ny og ne gir oss synes jeg jaggu de kan spandere, og samtidig ha samvittigheten i behold.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 29 nov 06, 21:39

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Patrioten
FB er flinke til å finne saker herfra, www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article


Det er ganske vanlig at media henter saker fra hverandre, men de fleste henviser til kilder ala "fredrikstadfk.no avslørte i dag... fredrikstafk.no kom i dag med nyheten... sier han til fredrikstadfk.no... sier han til klubbens offisielle nettsted."

Det er litt frekt at f-b aldri henviser til ffksupporter.net når det er så åpentbart at det er her de henter ideen, deler av spørsmålene og gjerne mer til. Det som står på i den linken er jo nesten ordrett det samme som står her, bare lettere omformulert. Men, men, det ikke noe å gjøre med dette og vi har lært å leve med det.

Jeg synes uansett at dette er noe f-b burde ta til etterretning. Vi bruker utrolig mye tid på dette nettstedet og den gratisreklamen en henvisning i ny og ne gir oss synes jeg jaggu de kan spandere, og samtidig ha samvittigheten i behold.

 

Nesten fristende å ringe Morgan og spørre om han har vært i kontakt med FB angående dette.

Hvis ikke, så er dette rett og slett enkel advokatmat.

 

Forøvrig fortjener du, Holters,

...en stor takk ! 

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 29 nov 06, 21:48
Holters jeg hadde ringt Morgan og spurt pent om Fb har snakket med han om dette.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 nov 06, 21:48
Er vel ikke verre enn å sende en melding til Morgan og spør Holters?

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 29 nov 06, 21:58
Det har ingen mening. Alle her inne vet at det er Holters som har gjort arbeidet. Det er det som betyr noe. Morgan ville vel ikke lagt seg ut med Norges største lokal-avis for en filleting som dette. Da synes jeg heller journalistene i f-b får ta det til etteretning, bli litt flaue over slett arbeid, og stå på hardere videre.

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 29 nov 06, 23:06

Opprinnelig postet av Shadar
Det har ingen mening. Alle her inne vet at det er Holters som har gjort arbeidet. Det er det som betyr noe. Morgan ville vel ikke lagt seg ut med Norges største lokal-avis for en filleting som dette. Da synes jeg heller journalistene i f-b får ta det til etteretning, bli litt flaue over slett arbeid, og stå på hardere videre.

Pokker heller, synes jeg skal få litt cred jeg og;)  det var jo tross alt jeg som tysta på møtet;) hehe

Men neida, Holters er den flinke;)


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 29 nov 06, 23:09

Syntes journalistene i FB bør legge seg flate jeg!!

Folk her inne gjør en jobb som det oser respekt av,og FB bare kommer og snapper opp!!

All ære til dere som styrer denne skuta!! 

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 29 nov 06, 23:12
f-b har nok vært i kontakt med Morgan Andersen, så den saken er grei. Jeg noterer at rekkefølgen i selve nyheten som kommer i avisa er helt lik min, og gjør mine tanker rundt det. Jeg har sendt en mail til Erling Omvik og oppfordret til kildehenvisning. Utover det, så snakker vi allerede om snøen som falt i fjor. Vi er vant til dette og f-b er store nok til å gjøre som de selv vil.

Man lærer så lenge man lever, og vi har lært at i fremtiden bør vi legge ut slike nyheter senere på kvelden. Hvorfor? Jo, Fredrikstad Blad har en deadline, og poster vi nyhetene sent, så rekker ikke f-b å få med omformulerte nyheter i avisa.

Som jeg skrev til herr Omvik:

"Jeg er student og hadde jeg levert inn en oppgave som dette, altså en oppgave som så tydelig har tatt utgangspunkt i en annen manns verk, men som likevel er lettere forbedret, så ville jeg blitt tatt for fusk."

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 29 nov 06, 23:14
Bra sagt og skrevet Holters, hehe, post gjerne svaret fra Omvik her og.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 30 nov 06, 00:04
Endret: 30 nov 06, 00:05
Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart
Pokker heller, synes jeg skal få litt cred jeg og;)  det var jo tross alt jeg som tysta på møtet;) hehe

Men neida, Holters er den flinke;)


Den skal du jaggu ha! Vanvittig bra observert og et godt tips som la grunnlag for mye god spekulasjon. f-b har ikke gitt deg mye ære heller:


"FB kjenner også til at det har vært møtevirksomhet mellom Morgan Andersen og Lillestrøms Jan Åge Fjørtoft."

Litt artig når de snakker med Morgan og kan få møtet bekreftet, men likevel velger de å fremstille det som om at dette er noe superhemmelig som bare f-b vet.

Saken til f-b

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 30 nov 06, 09:09
Det vil være en falitterklæring om FFK må slippe Simen til en konkurrerende norsk klubb. At FFK kan miste spillere som vil prøve seg på et høyere nivå må vi være forberedt på. Men da må det være til en liga på høyere nivå enn norsk TL, og ikke til et lag som ligger noen plasser over oss på tabellen. Klarer vi ikke å beholde kvalitetsspillere fra eget distrikt som vil spille i Norge, blir FFK`s planer om å bli blant de beste i Norge er ren ønsketenking. Simen har vært og er av våre aller beste og mest sentrale spillere. Skal han spille i Norge, må det være for FFK!

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 30 nov 06, 09:20

Opprinnelig postet av kjo
Det vil være en falitterklæring om FFK må slippe Simen til en konkurrerende norsk klubb. At FFK kan miste spillere som vil prøve seg på et høyere nivå må vi være forberedt på. Men da må det være til en liga på høyere nivå enn norsk TL, og ikke til et lag som ligger noen plasser over oss på tabellen. Klarer vi ikke å beholde kvalitetsspillere fra eget distrikt som vil spille i Norge, blir FFK`s planer om å bli blant de beste i Norge er ren ønsketenking. Simen har vært og er av våre aller beste og mest sentrale spillere. Skal han spille i Norge, må det være for FFK!
vil han heller av en eller annen merkelig grunn spille for lillestrøm til året så må jo ffk slippe han, bedre og få noen kr nå enn bosman etter neste sesong.vi trenger spillere som vil spille for klubben og vi har en meget sterk midtbane nå selv om brenne skulle finne på og dra.uansett så havner lillestrøm under ffk på tabellen i 2007

 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 30 nov 06, 09:29

Det var gode nyheter at Bjørkøy blir!!! Håper og trur Brenne blir også jeg!! Hvis han skal til LSK så må døm værtfall ut med mye penger, og jeg kan ikke se hvorfor han heller vil spille der enn for oss!!

 

Uansett meget bra jobba Holters!! Denna sia her har blitt mye bedre i det siste!!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 30 nov 06, 09:30
Jeg tror et år under Tom Nordlie vil gjøre Brenne mer komplett. Da vil han lære seg å ta bedre vare på de defensive pliktene sine som midtbanespiller. Men for all del, tror ikke han vil få så mye bedre kondis, for den får vel ikke blitt så mye bedre, da tror jeg det heller går litt mer ut over dybdeløpene hans, som kanksje blir færre.
Det er bedre for Simen å spille i LSK enn å slite benken her, men for all del, om han blir, jeg tror ikke han vil slite benken.

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 30 nov 06, 10:48
Endret: 30 nov 06, 10:49

Opprinnelig postet av Holters
Vi er vant til dette og f-b er store nok til å gjøre som de selv vil.



Klarte ikke dy meg, Holters, la inn en kommentar til F-Bs artikkel:


"Nok en gang "imponerer" F-B
Selv leser jeg det som er av fotball på nett. Gang på gang har jeg sett at mediebedriften f-b.no sakser saker fra den dugnadsbaserte FFKsupporter.net.

F-B unnsylder seg alltid, med at dette har vi gjort o.s.v. Sorry, men jeg tror ikke på det. Gang etter gang ser vi at Øystein Holt eller Trond Johansen i FFKsupporter.net jobber frem en interessant sak vedrørende FFK, før F-B kommer med tilsvarende sak etter noen timer. Jeg er klar over at det er vanlig at medier sakser fra hverandre, men problemet her er at F-B hevder de produserer nyhetene selv, og dermed aldri refererer til FFKsupporter.net som kilde. Gang etter gang ser undertegnede at F-B regelrett skriver av saker på FFKsupporter.net

Min mening er at Øystein Holt, fulltidsstudent, driver langt bedre journalistikk på hobbybasis enn det store deler av F-Bs sportsredaksjon gjør. Dette er ikke ment som drittkasting, men jeg mener F-B, ville kommet mye bedre ut om de hadde gitt litt kredit til andre fra tid til annen. Det er faktisk ganske mange fotballinteresserte som begynner å irritere seg over dette, og personlig har jeg mine tvil om hvor godt skolerte disse "journalistene" i F-B

Hilsen A.Scheie"

Fikk raskt svar fra Geir Bakken:

"Svar til A.Scheie
Fredriksstad Blad er innstilt på å ha et godt og ryddig forhold til supporter.net.
Vi skal ikke "stjele" saker fra andre og la det fremstå som om det er vårt materiale. Her skal det ikke være forskjell på mindre nettsteder, VG, Demokraten, NRK Østfold eller TV2.
Vi har også stor forståelse for at det er en blomst i knapphullet for et lite nettsted når lokalaviser eller riksmedier siterer fra supporter.net.
I FB føler vi det samme når riksmedier plukker opp noen av våre saker. Vi blir også provosert når de som er større enn oss bringer våre nyheter videre uten å fortelle hvor man har det fra.
Noen ganger bringes også saker et steg videre, med nye kilder og nye vinkllinger etc. På et eller annet nivå blir saken såpass mye annerledes at det kanskje ikke lenger er naturlig å nevne kilden som først hadde saken. Her er det imidlertid mange gråsoner på hva som er rett og galt.
Vår holdning er at vi heller skal være for generøse med å henvise til kilden enn å være for knipne.
Utfordringen på å sitere den opprinnelige kilden er kanskje ekstra stor på nettet der omløpshastigheten på nyheter er stor. Ikke alltid er det lett å vite hva alle andre skriver til enhver tid heller.
Men den som publiserer først har vunnet. Og nettleserne følger med såpass mye at man i det lange løp (også FB) vil tape anseelse dersom man later som om andres saker er ens egne.
I denne konkrete saken snakket vi med Morgan A. både på dagtid og på kvelden, og at han sier det samme til både nettstedet og FB er ikke unaturlig.
Vær Varsom-plakaten - som er retningsgivende for norsk presse - slår også fast i paragraf 3.1:
"Pressens troverdighet styrkes ved at kildene for informasjon identifiseres, med mindre det kommer i konflikt med behovet for å verne kildene."

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 30 nov 06, 10:52
Haha , dette suger Bakken, ren og skjær ordrett kopiering fra siden her er vel litt leit og juge seg unna, eller?

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 30 nov 06, 10:58
Endret: 30 nov 06, 10:59

Typisk Bakken og FB detta her... Synes det "mediehuset" i byen har blitt dårligere og dårligere... Faktisk bruker jeg mer denne sia her som nyhetskilde hvis jeg skal skrive noe... Når jeg skriver en artikkel pleier jeg ALLTID å skrive: Sa Knut Torbjørn Eggen til ffksupporter.net f.eks...

En annen ting er det med Radio Fr.stad, det de gjorde med Tobben var teit og elendig gjort... Sportssendingene har blitt trege og kjedelige, og jeg hører ikke så mye på sporten der lenger...

Men Bakken bør rett og slett gå, og det bør byttes ut mye der nede i FB.. uff... 

---------------------------

Ikveld, skal jeg drekke meg drita full og gå opp og danse på bordet etterpå =) Enerly til tv2 =)


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 12 des 06, 12:32
Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Noen som vet noe mer? Jeg så de var på Katti restaurant i dag. Neppe private samtaler vel....

Skal FFK bla opp for Koren? eller Rambekk?

Eller skal Fugleskremslene stikke av med arvegodset vårt? Simen eller Johnna?

Håper på det første, er redd for det siste..

 

Du hadde all grunn til å være redd. Makan til kjøtthuer!!! Selge Brenne til en direkte konkurrent.... F##¤%&

 

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad



Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f