Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan og Fjørtoft i samtaler i dag....

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 6 6

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 30 nov 06, 10:48
Endret: 30 nov 06, 10:49

Opprinnelig postet av Holters
Vi er vant til dette og f-b er store nok til å gjøre som de selv vil.



Klarte ikke dy meg, Holters, la inn en kommentar til F-Bs artikkel:


"Nok en gang "imponerer" F-B
Selv leser jeg det som er av fotball på nett. Gang på gang har jeg sett at mediebedriften f-b.no sakser saker fra den dugnadsbaserte FFKsupporter.net.

F-B unnsylder seg alltid, med at dette har vi gjort o.s.v. Sorry, men jeg tror ikke på det. Gang etter gang ser vi at Øystein Holt eller Trond Johansen i FFKsupporter.net jobber frem en interessant sak vedrørende FFK, før F-B kommer med tilsvarende sak etter noen timer. Jeg er klar over at det er vanlig at medier sakser fra hverandre, men problemet her er at F-B hevder de produserer nyhetene selv, og dermed aldri refererer til FFKsupporter.net som kilde. Gang etter gang ser undertegnede at F-B regelrett skriver av saker på FFKsupporter.net

Min mening er at Øystein Holt, fulltidsstudent, driver langt bedre journalistikk på hobbybasis enn det store deler av F-Bs sportsredaksjon gjør. Dette er ikke ment som drittkasting, men jeg mener F-B, ville kommet mye bedre ut om de hadde gitt litt kredit til andre fra tid til annen. Det er faktisk ganske mange fotballinteresserte som begynner å irritere seg over dette, og personlig har jeg mine tvil om hvor godt skolerte disse "journalistene" i F-B

Hilsen A.Scheie"

Fikk raskt svar fra Geir Bakken:

"Svar til A.Scheie
Fredriksstad Blad er innstilt på å ha et godt og ryddig forhold til supporter.net.
Vi skal ikke "stjele" saker fra andre og la det fremstå som om det er vårt materiale. Her skal det ikke være forskjell på mindre nettsteder, VG, Demokraten, NRK Østfold eller TV2.
Vi har også stor forståelse for at det er en blomst i knapphullet for et lite nettsted når lokalaviser eller riksmedier siterer fra supporter.net.
I FB føler vi det samme når riksmedier plukker opp noen av våre saker. Vi blir også provosert når de som er større enn oss bringer våre nyheter videre uten å fortelle hvor man har det fra.
Noen ganger bringes også saker et steg videre, med nye kilder og nye vinkllinger etc. På et eller annet nivå blir saken såpass mye annerledes at det kanskje ikke lenger er naturlig å nevne kilden som først hadde saken. Her er det imidlertid mange gråsoner på hva som er rett og galt.
Vår holdning er at vi heller skal være for generøse med å henvise til kilden enn å være for knipne.
Utfordringen på å sitere den opprinnelige kilden er kanskje ekstra stor på nettet der omløpshastigheten på nyheter er stor. Ikke alltid er det lett å vite hva alle andre skriver til enhver tid heller.
Men den som publiserer først har vunnet. Og nettleserne følger med såpass mye at man i det lange løp (også FB) vil tape anseelse dersom man later som om andres saker er ens egne.
I denne konkrete saken snakket vi med Morgan A. både på dagtid og på kvelden, og at han sier det samme til både nettstedet og FB er ikke unaturlig.
Vær Varsom-plakaten - som er retningsgivende for norsk presse - slår også fast i paragraf 3.1:
"Pressens troverdighet styrkes ved at kildene for informasjon identifiseres, med mindre det kommer i konflikt med behovet for å verne kildene."

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 30 nov 06, 10:52
Haha , dette suger Bakken, ren og skjær ordrett kopiering fra siden her er vel litt leit og juge seg unna, eller?

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 30 nov 06, 10:58
Endret: 30 nov 06, 10:59

Typisk Bakken og FB detta her... Synes det "mediehuset" i byen har blitt dårligere og dårligere... Faktisk bruker jeg mer denne sia her som nyhetskilde hvis jeg skal skrive noe... Når jeg skriver en artikkel pleier jeg ALLTID å skrive: Sa Knut Torbjørn Eggen til ffksupporter.net f.eks...

En annen ting er det med Radio Fr.stad, det de gjorde med Tobben var teit og elendig gjort... Sportssendingene har blitt trege og kjedelige, og jeg hører ikke så mye på sporten der lenger...

Men Bakken bør rett og slett gå, og det bør byttes ut mye der nede i FB.. uff... 

---------------------------

Ikveld, skal jeg drekke meg drita full og gå opp og danse på bordet etterpå =) Enerly til tv2 =)


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 12 des 06, 12:32
Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Noen som vet noe mer? Jeg så de var på Katti restaurant i dag. Neppe private samtaler vel....

Skal FFK bla opp for Koren? eller Rambekk?

Eller skal Fugleskremslene stikke av med arvegodset vårt? Simen eller Johnna?

Håper på det første, er redd for det siste..

 

Du hadde all grunn til å være redd. Makan til kjøtthuer!!! Selge Brenne til en direkte konkurrent.... F##¤%&

 

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 6 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f