Husk meg
Brukernavn
Passord

Konan og Ismael skrev under for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 31 av 33 31

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 mar 07, 12:16

Dette skriver Morgan i sin spalte i dag om ivoranerene.

Nå i innspurten er jeg selvsagt mest opptatt av at våre kjære venner fra Asec Mimosa blir spilleklare en gang for alle. Jeg kan forsikre dere om at det er lagt mange timers arbeid i denne overgangen. Nå sitter jeg kun og venter på dommen fra høyesterett, NFF. Kouadio og Fofana ble først registrert i Utenriksdepartementets register, med eget saksnummer, i november 2006. Siden den gang er det søkt om arbeidstillatelse fra Abidjan, som er korrekt, den 10.desember 2007. Saken er registret i UDI den 16. januar 2007. NFF fikk forespørsel om innvilgelse av arbeidstillatelse den 6. februar. Denne henvendelsen fra UDI er ennå ikke besvart av NFF. Fortsatt venter jeg i spenning på dommen fra høyesterett.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 mar 07, 12:30

Som forventet skjer dette. Får håpe dette får konsekvenser for NFF`s arogante og kontrolerende holdning.

Norsk toppfotball til sak mot NFF

Aftenposten

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 17 mar 07, 13:11
får håpe de er klare før torsdag da, når det er kamp mot hønefoss!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 mar 07, 14:46

Soler langet ut mot Kåfjord

Har lagt merke til at Kåfjord bruker enhver anledning,til å komme med negativ kritikk over Toppklubbene i Norge,så fort media kjører en negativ sak. Denne mannen passer overhode ikke som Leder i NFF. Samarbeidet mellom klubbene og NFF har fungert meget dårlig med denne karen ved NFF-roret. Håper han blir presset ut.

Virker som denne lederen tror at NFF skal rekrutere spillere og styre økonomien til klubbene?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 mar 07, 15:11
Endret: 17 mar 07, 15:11
Opprinnelig postet av benksliter`n

Soler langet ut mot Kåfjord


Jeg ser ikke hva Solér sitt utspill mot at Kåfjord diskuterer klubbenes økonomi i media har å gjøre med denne saken. Fint om vi holder oss til topic slik at tråden ikke sklir ut.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 mar 07, 15:19
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av benksliter`n

Soler langet ut mot Kåfjord


Jeg ser ikke hva Solér sitt utspill mot at Kåfjord diskuterer klubbenes økonomi i media har å gjøre med denne saken. Det har ingen relevans til denne saken, så fint om vi holder oss til topic.

Jeg mener NFF har blitt meget sentral i denne saken. Bare minner om at Norsk toppfotball har gått til sak mot NFF. Økonomi og spillerkjøp ønsker NFF å kontrolere bedre. Derfor retter jeg et fokus mot NFF og deres handlinger. Hva skjer egentlig? Er det brutt ut full krig mellom NFF og Norsk toppfotball. Blir våre Ivorianere lidende i en bitter konflikten?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 mar 07, 21:01

Jeg anbefaler å lese bloggen til Tor-Kristian Karlsen. Mann treffer unektelig spikeren på hodet ofte. Les "Et herlig kaos" om NFF`s uryddige behandling av arbeids og oppholdstillatelse for Tippeliga-lagenes nye utlandsimporter.

Klipp fra bloggen til Tor-Kristian Karlsen:

Tilbake til Norge: Er det i overkant konspiratorisk å tro at farsen rundt arbeids og oppholdstillatelsene er en bevisst kaosstrategi fra NFF? At byråkrati, diffuse uttalelser og merkelige kriterier og vurderinger - som strekker seg langt utenfor forbundets kompetanseradius - skal avskrekke klubbene fra å hente flere spillere fra utenfor EU-statene? Håper NFF at klubbene skal tenke "dette er for mye bry, dette gidder vi ikke", resignere og kjøpe europeisk?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 17 mar 07, 21:46

Ja i disse dager går det virkelig an å lure.

Men hvis man skal snakke om konspirasjon holder det ikke å peke ut hvem, man må også kunne si noe om hvorfor.  

Hvorfor skulle noen i NFF ha som mål å gjøre livet vanskelig for norske fotballklubber?

Kan det være rasisme/fremmedfrykt som gjør at man helst vil holde de "fremmedkulturelle" utenfor landets grenser?

Eller finnes det noen andre hypoteser som kanskje høres mer troverdige ut?


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 17 mar 07, 22:06
Endret: 17 mar 07, 22:07
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Hvorfor skulle noen i NFF ha som mål å gjøre livet vanskelig for norske fotballklubber?



Kan det være så enkelt at NFF mener det er for mange utlendinger i elitelaga?  Og at de mange rare kjøpa som er blitt gjort (for det har vært en del panikkhandling - ikke bare i FFK) skader ungdomssatsinga?

Men jeg er redd det kan være litt "brunskjorte"-tendenser her... For jeg tror nemlig at hadde det vært snakk om 15 amerikanere - fortrinnsvis hvite - hadde det vært gjort unna i en fei...

Det ville være som i arbeidslivet forøvrig; det er lettere å hente en "John Smith" fra USA enn "Mombasa N`guy" fra Kenya på midlertidig arbeidstillatelse - selv om begge har samme CV....

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 18 mar 07, 08:19

Ser ut som NFF begynner å få fingeren ut, i går fikk Notoddens Jamaicaspiller arbeid og opptillatelse.

Kanskje også FFK har fått et slikt positivt de siste dagene?

Fikk arbeidstillatelse på «overtid»
I går fikk Oneil Thompson innvilget sin oppholds- og arbeidstillatelse. Dermed får spilleren fra Jamaica være med på klubbens treningsleir på La Manga.
Klubbledelsen fryktet det verste da Utlendingsdirektoratet (UDI) ikke hadde rukket å få godkjent alle papirer tidligere denne uka. I verste fall måtte Thompson blitt på Notodden fremfor sol og varme i Spania.
Jobbet hardt
Daglig leder i Notodden Fotball, Per Arne Hansen, har jobbet overtid for å få alt på plass før avreise til La Manga. UDI nektet å fire på reglementet da klubben opplyste om at laget setter kursen sørover. I går fikk Hansen det nødvendige klarsignalet.
- Det var i grevens tid, men nå er heldigvis alt i orden. Både Oneil Thompson og Josué Mayard kan pakke bagen for en uke på den spanske solkysten.

Papirmølle
Hansen legger ikke skjul på at dette har vært en slitsom uke. Thompson ser ut til å bli en viktig brikke i puslespillet til Jan Halvor Halvorsen, og dermed har man satt store ressurser i sving for å sikre seg de nødvendige arbeidstillatelsene.
– Ja, dette har vært litt av en papirmølle. Kravene er fryktelig strenge, og man må holde tunga rett i munnen for å unngå å gå i fella. UDI rikket ikke på seg i denne saken, men det betyr lite nå. Alt ordnet seg i dag, sier en fornøyd Hansen. Når det gjelder nigerianske Bala Garba så er han norsk statsborger og falt dermed utenom de prioriterte sakene til klubben i forkant av morgendagens avreise.

 

 

www.notoddenfk.no/nyheter/2007/1174077613

 


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 mar 07, 15:51
Endret: 18 mar 07, 15:53

Fofana og Kouadio er leid fra Charlton/Mimosas til FFK. Mange har vært skeptisk til dette,fordi Charlton plutselig skulle ønske å hente disse guttene,hvis de spiller godt for FFK.

Sånn som jeg ser det,og ut fra det trange nåløye det er for å spille i England. Så ser jeg ikke noen stor fare for det i den nærmeste fremtid.

Viser til hva Tor-Kristian Karlsen sier i sin blogg.

I Storbritannia har man et tilsvarende tåpelig system hvor ikke-EU spillere må ha spilt 75% av landets landskamper over de siste to årene. I tillegg skal landet søkeren representer befinne seg i Topp 75 på FIFA-rankingen

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 18 mar 07, 16:49

 UDI følger NFF

I Norges Fotballforbund hevder en at Utlendingsdirektoratet avgjør om en fotballspiller får bli i Norge. I UDI sier en av anbefalingene fra NFF så godt som alltid blir fulgt.

 Når vi får en søknad om arbeidstillatelse for en spiller, henvender vi oss til fotballforbundet og ber om en anbefaling. Det gjør vi fordi vi ikke sitter på den nødvendige kompetansen. Formelt sett er det riktig at vi tar avgjørelsen. Men vi har alltid fulgt de anbefalingene vi har fått, sier kommunikasjonsrådgiver i UDI, Kari-Anne Kvarving.

Det står i kontrast til uttalelsene fra Stein Pedersen i NFF, som på spørsmål fra Romerikes Blad om at det ser ut som om NFF har det avgjørende ordet, og egentlig tar avgjørelsen, svarer at det er UDI som på faglig grunnlag går god for spilleren.

UDI på sin side ser det slik, at når de ikke kan vurdere om en spiller er nødvendig for virksomheten, er det NFFs uttalelser de retter seg etter.

Tre krav

Kari-Anne Kvarving sier at det er tre krav som må oppfylles:

– Spillerne må ha arbeid på heltid, de må ha en arbeidskontrakt, og de må tjene minimum 178.000 kroner i året.

I tillegg må de ha jobb i en av de to øverste seriene, samtidig som det skal være nødvendig for klubben at spilleren kommer til Norge.

– NFF har sagt at de mener vedkommende må være aktuell for førstelaget. Selv om vi ikke er bundet av det de uttaler, retter vi oss etter det, sier Kari-Anne Kvarving.

– Uttalelsene fra UDI viser at NFF har alt å si i slike saker. Jeg regner med at enten får alle eller ingen av de det er søkt om nå, arbeidstillatelse. Det blir for snevert om noen kan dokumentere at noen har spilt en kamp i toppdivisjonen i hjemlandet, eller vært tatt ut til en landskamp. Jeg tror det vil være en enkel sak for dem som eventuelt måtte ønske det å få den dokumentasjon en trenger ved bestikkelser.

Var ikke den drøy i forhold til bestkkelser?

 

 

www.rb.no/lsk-magasinet/article2652392.ece

 

 


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 18 mar 07, 17:59

Vi kan vel kjøpe dem fra Charlton, hvis dt er sånn at vi leier spillerne fra dem så har man jo tillatelse til å kjøpe spillerne, og dem kan jo ikke koste mer enn maks en  million

---------------------------

CUPVINNER 06


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 mar 07, 18:04
Opprinnelig postet av TothNR1

Vi kan vel kjøpe dem fra Charlton, hvis dt er sånn at vi leier spillerne fra dem så har man jo tillatelse til å kjøpe spillerne, og dem kan jo ikke koste mer enn maks en  million

De koster 10 millioner kroner,så her er det ikke snakk om småpenger. Tipper FFK prøver å kjøpe.hvis de slår til

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 mar 07, 18:16

Jeg leste dette innlegget i et Brann forum. De venter jo på å få Tijan Jaiteh(18) klar,som har flere A-landskamper for Gambia og debuterte på A-landslaget som 17 åring. Interessant lesing om sammenlikning med våres gutter.

Forum-www.ba.no

Har pratet med en Afrikaner her i Oslo som har meget god kjennskap til både Norsk og Afrikansk fotball og jeg spurte ham om Tijan Jaiteh. For ham var Jaiteh helt ukjent og han sjekket også listene over de største talentene i Afrika både i 2005 og 2006. Ingen Jaiteh å finne. Han fortalte også at Gambisk fotball ikke holder noe bra nivå og er milevis unna de beste landene i Afrika. Han mente Elfenbenskysten er det beste landet i Afrika akkurat nå foran Ghana, Nigeria og Kamerun. Det er mye som tyder på at både FFK og RBK har gjort meget gode kjøp i Elfenbenskysten. FFK sine Ivorianere Serges Kouadio og Fofana Beko og RBK sin Ivorianer Abdoulrazack Traore er alle blandt de 10 største talentene i Afrika på samme liste som John Obi Mikel. RBK sin siste nyervervelse Didier Konan er en av de aller beste spillerne på det Afrikanske kontinentet og regnet for å være den beste midtbanespilleren i Afrika. Min Afrikanske venn er rimelig sikker på at han holder et høyere nivå enn Robert Koren som ifjor fikk Kniksenprisen for årets midtbanespiller i Norge. RBK greide å kapre Konan foran nesa på klubber som Ajax, Nantes, Charlton, Al Jahly m.fl. Med spillere som Iversen, Sapara, Konan, Braaten, Skjelbred m.fl. virker RBK utrolig sterke før tippeligaen starter.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 mar 07, 18:38
Opprinnelig postet av TothNR1

Vi kan vel kjøpe dem fra Charlton, hvis dt er sånn at vi leier spillerne fra dem så har man jo tillatelse til å kjøpe spillerne, og dem kan jo ikke koste mer enn maks en  million


Nå trenger vel ikke det at vi leier spillerne bety at vi har noen større tillatelse å kjøpe spillerne enn om vi ikke hadde leid dem? Så vidt meg bekjent så har ikke FFK noen opsjon på kjøp på disse spillerne, slik som for eksempel Strømsgodset har på Espen Johnsen som er på lån nå.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 mar 07, 18:49
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av TothNR1

Vi kan vel kjøpe dem fra Charlton, hvis dt er sånn at vi leier spillerne fra dem så har man jo tillatelse til å kjøpe spillerne, og dem kan jo ikke koste mer enn maks en  million


Nå trenger vel ikke det at vi leier spillerne bety at vi har noen større tillatelse å kjøpe spillerne enn om vi ikke hadde leid dem? Så vidt meg bekjent så har ikke FFK noen opsjon på kjøp på disse spillerne, slik som for eksempel Strømsgodset har på Espen Johnsen som er på lån nå.

Morgan sa at de kunne kjøpt spillerene,men de hadde ikke råd til å kjøpe dem fordi de hadde ikke 10 millioner. Tipper de har den muligheten fortsatt. Det er vanlig med oppsjon på kjøp,når en leier spillere.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 mar 07, 18:53
Endret: 18 mar 07, 18:56
Opprinnelig postet av benksliter`n
Morgan sa at de kunne kjøpt spillerene,men de hadde ikke råd til å kjøpe dem fordi de hadde ikke 10 millioner. Tipper de har den muligheten fortsatt. Det er vanlig med oppsjon på kjøp,når en leier spillere.


Vil ikke tro det er vanlig nei, med mindre det er spillere som ikke blir regnet som talenter lengre. Unge talenter leies ut til mindre klubber for så å returnere til sin opprinnelige klubb igjen, som oftest. Men men, dette er et litt merkelig tilfelle, ettersom spillerne tydeligvis sliter med å få arbeidstillatelse i England. Det er i grunn mye rart med kontrakter og hva, hva, hvor med disse spillerne.

Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 19 mar 07, 16:58
Endret: 19 mar 07, 17:17

Morgan Andersen og Haugen møter NFF I morgen på ullevaal!  http://www.fredrikstadfk.no/default.asp?fid=1002

Bare Start og FFK som ikke har fått godkjenning fra NFF enda!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 19 mar 07, 17:30
Det er helt utrolig om Traore og Jaiteh skal ha sterkere saker enn våres ivorianere, ut fra informasjonen vi har fått om disse spillerne gjennom media.

Enten så
* har ikke FFK dokumentert ting riktig i denne saken
* har det en viss innvirkning at spillerne trente en trening med FFK uten arbeidstillatelse
* pågår det en heksejakt fra NFF
eller
* så har ikke all vesentlig informasjon om disse sakene kommet frem i media.

Jeg kan ikke akkurat si at jeg liker dette noe særlig.
Det ser tynt ut i troppen uten disse spillerne.


Flat Trådet Nøstet
Side 31 av 33 31

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340