Husk meg
Brukernavn
Passord

Konan og Ismael skrev under for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 33 4

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 21 nov 06, 00:26
Endret: 21 nov 06, 00:29

Har lest litt rundt på forskjellige sider og kan ikke se ett negativt ord om disse gutta, blir omtalt som helt eksepsjonelle talenter. Helt utrolig at de havna her ass!!

Charlton har vist også henta inn to av de litt eldre spillerne  på samme laget som våre nye juveler laget på prøve- to stk som er født i 84. Dette beviser jo at ASEC Mimosas er en kvalitets talent fabrikk.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 nov 06, 00:38

Jeg er ihvertfall veldi spent på hva disse to kan utrette, bygger forhåpninger når en ser så mye positivt, bar de ikke føler presset blir for hardt med tanke på all positive omtalen... FFK er ikke verdens letteste klubb å være spiller i hvis en ikke svarer helt 100% til forventningene... (les hoås, hagen og tamas spesielt) .

 

Men som sagt,dette ser bra ut, og jeg gleser meg og er spent om hverandre på å se disse to "gull" gutta i aksjon på nyåret... :-)

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 nov 06, 08:03
Opprinnelig postet av benksliter`n

TV2 har vel også skjønt at det er to store talenter de lager en dokumentar om. Reportasjeteamet har vel tipset TV2-Sporten om at dette blir to store profiler i tippeligaen. Det er jo en ganske lang reportasje,hvor vi ser de to i aksjon på treningen. De blir fremstilt som to store stjerner allerede.



I følge enkelte her omtaler vel ikke TV2 FFK?  Så du må nok ha sett et innslag om en annen klubb. ;)  

Kanskje det er noen fra TV2 som har lest våre sutrete innlegg om manglende dekning og har fått akutt dårlig samvittighet, slik at TV2 eeeeeendeliiiiiig skal dekke alt som skjer i FFK?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


obbink

Juniorspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 81

Lagt til: 21 nov 06, 11:56
hei alle sammen.

jeg ønsker de to nye spillerne hjertelig velkommen, men jeg kan ikke helt se hvorfor de ikke benyttet macdonald mere enn det som ble gjort. han satt inne med gode ferdigheter som disse spillerene kunne videreutviklet seg på.

---------------------------

Stå på guttæne


orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04
Innlegg: 192

Lagt til: 21 nov 06, 13:32
Jeg har sittet å lest igjenom alle lykkeønskene for to ny juniorspilere, som skal gå inn å styrke FFK-laget med sine ferdigheter. Det som forundrer meg er at ingen er kritiske til at disse tar plassen i fra to lokale talenter fra FFK`s eget juniorlag,som bla greide seg bra i Norges-cupen i år (semifinale). Hvor er rekrutteringsprofilen i FFK, hvilket signal sender dette  til de fremadstormende talentene i klubben ?

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 21 nov 06, 13:42

At Fredrikstad har satset på Lasse Staw som 2. keeper og at Tarik har fått den utviklingen han har bør være en god motivasjonsfaktor for de beste juniorene i klubben. Det er alltid lov å ønske at flrere juniorer hadde fått tillitt men det er jo en balansegang også.

 

At FFK henter det som har blitt omtalt som de to største talentene i Afrika kan vel neppe kritiseres, verken på sportslig eller økonomisk grunnlag.

 

At halve stallen snart er middelmodige spillere fra finland, ungarn, etc. er jeg derimot sterkt kritisk til!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 nov 06, 13:47
Opprinnelig postet av orion
Jeg har sittet å lest igjenom alle lykkeønskene for to ny juniorspilere, som skal gå inn å styrke FFK-laget med sine ferdigheter. Det som forundrer meg er at ingen er kritiske til at disse tar plassen i fra to lokale talenter fra FFK`s eget juniorlag,som bla greide seg bra i Norges-cupen i år (semifinale). Hvor er rekrutteringsprofilen i FFK, hvilket signal sender dette  til de fremadstormende talentene i klubben ?


Det signalet klubben sender ut er vel at Konan og Ismael (sannsynligvis, det gjenstår for oss andre å se) er VESENTLIG bedre enn tilgjengelige juniorspillere internt i klubben.  Deres kvalitetsnivå får vi, som til nå ikke har sett dem annet enn i glimt på TV/FB-tv, se utover vinteren og våren.

FFK har tatt opp spillere fra juniorlaget (Agim Shabani, Jørgen Magnussen, Martin Elvestad) i A-stallen og det kommer sikkert flere etterhvert.  

Basert på det jeg har sett av FFK2 synes jeg det er langt mer betenkelig at spillere som f.eks. Multaharju tar plassen fra juniorspillerne...

Jeg kan ikke forstå at å signere Konan og Ismael skal være noe å kritisere i så henseende.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 nov 06, 13:55
Endret: 21 nov 06, 13:59
Opprinnelig postet av orion
Jeg har sittet å lest igjenom alle lykkeønskene for to ny juniorspilere, som skal gå inn å styrke FFK-laget med sine ferdigheter. Det som forundrer meg er at ingen er kritiske til at disse tar plassen i fra to lokale talenter fra FFK`s eget juniorlag,som bla greide seg bra i Norges-cupen i år (semifinale). Hvor er rekrutteringsprofilen i FFK, hvilket signal sender dette  til de fremadstormende talentene i klubben ?

At FFK henter inn to av Afrikas største talenter - spillere som kanskje er minst like gode som 28-åringene vi har i klubben - kan da ikke være noe å kritisere? En klubb er alltid ute etter å forsterke laget og nye spillere vil komme til. Alderen på disse har lite å si så lenge de forsvarer en plass i starteleveren. Hadde Fredrikstad hentet inn middelmådige unggutter som ikke var bedre enn våre egne juniorer, men likevel benyttet seg av disse fremfor egne ungutter, ja, da kan man begynne å snakke om å kritisere klubben. Disse stortalentene ser allerede ut til å være bedre og ha et større potensiale enn vår egne unggutter.

Flere unggutter har jo blitt tatt opp i A-stallen gjennom dette året. Lasse Staw, Tarik Elyounoussi, Agim Shabani og Martin Elvestad har alle en fair sjanse til å spille seg inn på laget. Er de gode nok vil de få spille!

Jeg synes faktisk det er langt verre å gå ut før sesongen og si at man skal satse på egne talenter. Deretter når vi lå der vi lå gikk klubben ut og panikkhandlet fire nye spillere. Tre av de endte som stallfyll og en disse er omtrent så dårlig at han ikke forsvarerer en plass på FFK2.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 21 nov 06, 13:58

Opprinnelig postet av orion
Jeg har sittet å lest igjenom alle lykkeønskene for to ny juniorspilere, som skal gå inn å styrke FFK-laget med sine ferdigheter. Det som forundrer meg er at ingen er kritiske til at disse tar plassen i fra to lokale talenter fra FFK`s eget juniorlag,som bla greide seg bra i Norges-cupen i år (semifinale). Hvor er rekrutteringsprofilen i FFK, hvilket signal sender dette  til de fremadstormende talentene i klubben ?

 

Du kan ikke forvente at alle juniorene kommer til å bli TL spillere. Det handler om hvor store ambisjoner og hvor stor treningsiver de har. Synes heller ikke at det er betenkelig at FFK da henter spillere andre steder som kan forsterke laget/stallen på sikt og dessuten bli attraktive salgsobjekter i fremtiden.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


obbink

Juniorspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 81

Lagt til: 21 nov 06, 14:31
vel jeg vil ikke si at det er ingen som tenker på det.
jeg vil tro at  mange av de kommende spillerne i junior lagene taper 2 plasser på laget. jeg vl også si at jeg savner lokale gutter som spiller på FFK og får muligheten til og vise seg frem. Vi visste at når Morgan kom til FFK at han ville få tak i spillere men som var fra Elfenbenskysten. Disse spillerene vil forhåpentligvis bringe inn penger når de blir solgt. men jeg tror det det at de junior spillerne kan lære mye av disse to nye spillerne.
Så dette må være ett underliggende tema når de skaffer nye spillere som disse to og i den unge alderen.

---------------------------

Stå på guttæne


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 20 jan 07, 11:11

Idag starter det Afrikanske U20 mesterskap i Congo. Finalen går 3 Feb. i Brazzaville. Elfenbenkysten,starter mot Congo idag.

http://www.sportscheduler.co.sz/african_youth.htm

Nå vet jeg ikke om begge spillerene våres(Kounadio og Fofana) er med. FB skrev for en tid tilbake,at Fofana ikke skulle være med i dette mesterskapet. Han skulle istedet dra til Fredrikstad og begynne oppkjøringen til sesongen sammen med FFK. Er det noen som vet om Fofana har begynt å trene med FFK?

Uansett,det blir spennende å følge med disse guttene fremover

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 20 jan 07, 18:46

Congo-Elfenbenkysten 2-0. Synd for gutta våres,men kanskje det blir en tidlig exit, så de kan starte oppkjøringen med FFK tidligere enn antatt.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 28 jan 07, 13:17

Ser at Ivorianerene våres er utslått av det Afrikanske U20 mesterskapet. Da er det vel ikke lenge før de er i Fredrikstad,og kan starte oppkjøringen sammen med resten av A-laget.

Gambia 3 3 0 0 5 0 9
Congo 3 2 0 1 3 1 6
Burkina Faso 3 1 0 2 2 3 3
Ivory Coast 3 0 0 3 0 5 0

Fixtures:

20/01/07
Congo 2-0 Ivory Coast, Brazzaville
Burkina Faso 0-2 Gambia, Brazzaville

23/01/07
Ivory Coast 0-2 Burkina Faso, Brazzaville
Gambia 1-0 Congo, Brazzaville

26/01/07
Ivory Coast 0-1 Gambia, Brazzaville
Congo 1-0 Burkina Faso, Brazzaville

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 29 jan 07, 09:58
Konan skadet? Kan se sånn ut her. Noen som vet noe mer? Ser ellers at Elfensbenskysten tapte alle kampene, målforskjell 0-5... Ser heller ikke ut til at Konan slapp innpå en eneste gang :(

---------------------------

Norgesmester


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 29 jan 07, 12:37
Endret: 29 jan 07, 12:43
Opprinnelig postet av DrDRE
Konan skadet? Kan se sånn ut her. Noen som vet noe mer? Ser ellers at Elfensbenskysten tapte alle kampene, målforskjell 0-5... Ser heller ikke ut til at Konan slapp innpå en eneste gang :(


Det står jo at han er injured, men han er sikkert ikke god nok for første 11`ern på dette laget uansett. Jeg tipper at han kun er småskada.

Og i følge denne så er han ikke hos FFK heller.
www.cafu20.com/index.php

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 29 jan 07, 12:50

Kanskje en årsak til å dempe de mest optimistiske i troa på at disse gutta blir hit  i 2007.

Nyervervelsene fra Elfenbenskysten ikke er fast inventar  på et U-landslag som ikke klarer å markere seg i det afrikanske mesterskapet.

Det kan jo være en paralell til sloveneren som er på prøve, han er jo inventar på det Slovenske u-landslaget.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Jaran Berg

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 03
Innlegg: 182

Lagt til: 29 jan 07, 14:51

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av DrDRE
Konan skadet? Kan se sånn ut her. Noen som vet noe mer? Ser ellers at Elfensbenskysten tapte alle kampene, målforskjell 0-5... Ser heller ikke ut til at Konan slapp innpå en eneste gang :(


Det står jo at han er injured, men han er sikkert ikke god nok for første 11`ern på dette laget uansett. Jeg tipper at han kun er småskada.

Og i følge denne så er han ikke hos FFK heller.
www.cafu20.com/index.php 

Hvorfor er du ALLTID negativ???

---------------------------

Jaran Berg
jaran.berg@plankehaugen.no


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 29 jan 07, 14:54
Opprinnelig postet av Jaran Berg

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av DrDRE
Konan skadet? Kan se sånn ut her. Noen som vet noe mer? Ser ellers at Elfensbenskysten tapte alle kampene, målforskjell 0-5... Ser heller ikke ut til at Konan slapp innpå en eneste gang :(


Det står jo at han er injured, men han er sikkert ikke god nok for første 11`ern på dette laget uansett. Jeg tipper at han kun er småskada.

Og i følge denne så er han ikke hos FFK heller.
www.cafu20.com/index.php 

Hvorfor er du ALLTID negativ???



Forklar ??

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 29 jan 07, 15:41
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Jaran Berg

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av DrDRE
Konan skadet? Kan se sånn ut her. Noen som vet noe mer? Ser ellers at Elfensbenskysten tapte alle kampene, målforskjell 0-5... Ser heller ikke ut til at Konan slapp innpå en eneste gang :(


Det står jo at han er injured, men han er sikkert ikke god nok for første 11`ern på dette laget uansett. Jeg tipper at han kun er småskada.

Og i følge denne så er han ikke hos FFK heller.
www.cafu20.com/index.php 

Hvorfor er du ALLTID negativ???



Forklar ??
ikke god nok hahaha

Jaran Berg

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 03
Innlegg: 182

Lagt til: 29 jan 07, 15:48
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Jaran Berg

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av DrDRE
Konan skadet? Kan se sånn ut her. Noen som vet noe mer? Ser ellers at Elfensbenskysten tapte alle kampene, målforskjell 0-5... Ser heller ikke ut til at Konan slapp innpå en eneste gang :(


Det står jo at han er injured, men han er sikkert ikke god nok for første 11`ern på dette laget uansett. Jeg tipper at han kun er småskada.

Og i følge denne så er han ikke hos FFK heller.
www.cafu20.com/index.php 

Hvorfor er du ALLTID negativ???



Forklar ??

Stadheim:

- han er helt dødfødt.

- Har ingen tro på at han tar noen plass på midten.

 

Vidar Martinsen:
Får jaggu håpe det kommer mye bedre spillere enn VM.

Du er negativ til Ivorianerene… og til Gardar…

...og jeg er ikke første som har sagt det Rune...

---------------------------

Jaran Berg
jaran.berg@plankehaugen.no



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 33 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3