Husk meg
Brukernavn
Passord

Konan og Ismael skrev under for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 27 av 33 27

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 14 mar 07, 12:02
HeHeHe,dette er humor.Corrales har fått innvilget oppholdstillatelse etter og ha spilt uten i 1 år!!! våre gutter har hvert med på en trening!!!

morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 14 mar 07, 12:09
Spennende å se hva som blir utfallet her.
Så vidt jeg kan se, presiserte ikke FFK skriftlig ovenfor ambassaden at spillerene skulle trene. Mulig dette har kommet frem i personlig korrespondanse mellom klubben og ambassaden. I så fall er det leit at feilinformasjon får negativt utfall for FFK nå.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 14 mar 07, 12:15
Opprinnelig postet av morradi
Spennende å se hva som blir utfallet her.
Så vidt jeg kan se, presiserte ikke FFK skriftlig ovenfor ambassaden at spillerene skulle trene. Mulig dette har kommet frem i personlig korrespondanse mellom klubben og ambassaden. I så fall er det leit at feilinformasjon får negativt utfall for FFK nå.
les på fb,jo de presiserte det skriftlig,Corrales får bli da det var en missforståelse mellom han og brann!!! Udi har heller ikke gått ut mot FFK men snakket generelt så dette er noe vi supportere henger oss mer opp i enn UDI selv,på grunn av media.Når Corrales får bli så får alle bli,han har spilt tippeligakamper i hele 06 sesongen.

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 14 mar 07, 12:24

Hmm... er enig i at Corrales-ja burde tale til vår fordel. Men sitter likevel men en skikkelig dårlig følelse her. Min (helt ukvalifiserte) gjetning er at det blir nei. NFF har gitt svært tydelige signaler på at de vil ha utenlandsandelen kraftig ned, og tror et ja sitter veeeldig langt inne.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 14 mar 07, 12:38
Hva skjer hvis det ikke blir avklart før sesongen starter?
Blir de da ikke å få spille før neste overgangsvindu starter eller hvordan blir det ?

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 14 mar 07, 12:47

Opprinnelig postet av bjorn
Hva skjer hvis det ikke blir avklart før sesongen starter?
Blir de da ikke å få spille før neste overgangsvindu starter eller hvordan blir det ?

 

Må jo si det er jævlig svakt av NFF hvis ikke dette er avklart før overgangsvinduet stenger. Virker som de bare er ute etter å stikke kjepper i jula på klubbene for tida jo.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 14 mar 07, 12:52
Opprinnelig postet av seal_dm

Opprinnelig postet av bjorn
Hva skjer hvis det ikke blir avklart før sesongen starter?
Blir de da ikke å få spille før neste overgangsvindu starter eller hvordan blir det ?

 

Må jo si det er jævlig svakt av NFF hvis ikke dette er avklart før overgangsvinduet stenger. Virker som de bare er ute etter å stikke kjepper i jula på klubbene for tida jo.



I denne artikkelen står det papirene skulle oversendes "i dag" men det er snart en måned siden.

www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 14 mar 07, 13:33
Opprinnelig postet av seal_dm

Opprinnelig postet av bjorn
Hva skjer hvis det ikke blir avklart før sesongen starter?
Blir de da ikke å få spille før neste overgangsvindu starter eller hvordan blir det ?

 

Må jo si det er jævlig svakt av NFF hvis ikke dette er avklart før overgangsvinduet stenger. Virker som de bare er ute etter å stikke kjepper i jula på klubbene for tida jo.

Tror ikke det her har noe med overgangsvinduet å gjøre. Det internasjonale vinduet stengte 31 Januar, mens det som stenger 31 Mars gjelder klubber i norden. Dem har jo skrevet under, og klubber, spillere og alt er i så måte i orden.....


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 mar 07, 14:14
Endret: 14 mar 07, 14:17

Starts brasilianere nektes å trene

Etter mandagens utspill fra UDI, måtte Starts brasilianere stå over lagets trening i dag, tirsdag.

 Dette er udramatisk for oss så lenge det ikke tar lang tid, understreker sportslig leder i Start, Trond Are Gjone overfor fvn.no. Nå regner han med at spillerne vil få innvilget arbeidstillatelse i løpet av få dager.

Spillerne ble overrasket

Gjone forteller videre at spillerne selv ble overrasket, noe han selv også ble. Han velger likevel å være optimist, og regner med at alle tre blir spilleklare til fredagens treningskamp mot Viking.

Fredag kan altså være dagen NFF kommer regjørelsen til alle spillerne som venter på a.o.t. sin.



paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 14 mar 07, 14:25
Opprinnelig postet av Patrioten

Starts brasilianere nektes å trene

Etter mandagens utspill fra UDI, måtte Starts brasilianere stå over lagets trening i dag, tirsdag.

 Dette er udramatisk for oss så lenge det ikke tar lang tid, understreker sportslig leder i Start, Trond Are Gjone overfor fvn.no. Nå regner han med at spillerne vil få innvilget arbeidstillatelse i løpet av få dager.

Spillerne ble overrasket

Gjone forteller videre at spillerne selv ble overrasket, noe han selv også ble. Han velger likevel å være optimist, og regner med at alle tre blir spilleklare til fredagens treningskamp mot Viking.

Fredag kan altså være dagen NFF kommer regjørelsen til alle spillerne som venter på a.o.t. sin.


Hvor mange treninger har disse gutta trent uten lov tro,i forhold til våre,er vist flere enn Morgan som er "tette" i hue da.

Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 14 mar 07, 14:29

Opprinnelig postet av paco

Hvor mange treninger har disse gutta trent uten lov tro,i forhold til våre,er vist flere enn Morgan som er "tette" i hue da.

Spørsmålet er om det har noe å si om de har trent på spansk eller norsk jord??


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 14 mar 07, 14:31
Ja der har du jammen rett Paco!

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 14 mar 07, 14:32
Endret: 14 mar 07, 14:33
Opprinnelig postet av Oslo

Opprinnelig postet av paco

Hvor mange treninger har disse gutta trent uten lov tro,i forhold til våre,er vist flere enn Morgan som er "tette" i hue da.

Spørsmålet er om det har noe å si om de har trent på spansk eller norsk jord??

De har fått med seg endel treninger både før og etter spania turen tror jeg.Rart ikke FB,TV2 og de store mediene ikke har tatt tak i dette da.

Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 14 mar 07, 14:36

Opprinnelig postet av paco

De har fått med seg endel treninger både før og etter spania turen tror jeg.Rart ikke FB,TV2 og de store mediene ikke har tatt tak i dette da.

Det får vi da "håpe"

Men etter det jeg har lest på nett, så har de ikke trent på norsk jord ennå


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 14 mar 07, 14:43

Paco, litt sakte i bakkene og skill barter fra snørr, vær så snill.

Skal gjerne innrømme at jeg i utgangspkt så enkelte sider ved Morgan sin fordel som kunne slå ufordelaktig ut for FFK.

Nevnte det åpent og ærlig.

I konflikten som oppsto eller som enkelte ønsket oppstå mellom MA og KTE, mente jeg i utgangspkt at begge parter måtte samarbeide. Når situasjonen blei som dem blei at KTE valgte å gå, støttet jeg FFK og MA i den konflikten.

At det seinere viser seg at det dukker opp " nye tvetydeligheter" i MA sitt kjølvann i FFK er beklagelig. For enkelte  var slike situasjoner kanskje forventa, for meg meget beklagelig.

Det jeg påpeker er at MA dessverre kan framstå som en person som hevder at han gjør alt rett og dessverre er omgivelsene inkompetente gang på gang. Det ligner dessverre alfor for mye på KTE sin "sjølkritikk" og snakk om "brønnpissere". Dersom du husker det, eventuelt bryr deg, det kritiserte jeg også KTE for disse holdningene.

Mao jeg er dessverre så frekkk og kritisere såvel KTE, MA, Kong Salomo og Jørgen Hattemaker for eventuell manglende evne til sjølinsikt, /sjølkritikk.

Derfor Paco jeg har aldri ønsket MA vekk, valgte å tro at han kunne være rett mann for å få FFK skuta på rett kjør, men i siste  har tvilen kommet sigende. Savner dessverre fortsatt det menneskelig trekket som også KTE manglet, evnen til enkelte ganger å være ydmyk og "svelge kameler" dersom det ganger saken (her FFK). Dette kan selsagt rettes på, bare ved hjelp av intervju e.a.

Tilslutt Paco, det må være enkelt å se verden i sort hvitt, men dessverre da går du glipp av alle nyansene som dukker opp som gjør livet spennende å leve.

Beklager dersom du finner dette eller andre innlegg fra min side støtende, ensidige eller på annet måte fornærmende mot deg, MA eller andre.

Jeg skal selvsagt ta sjølkritikk dersom det bl.a viser seg at spissene til FFK , Toth, Hoås, Vuorinnen eller Gardar viser seg å holde god TL klasse, men pr.idag er vi uenig om dette.

Når det gjelder Tarik eller West når har er skadefri er vi enige og jeg håper selvsagt også at alt som er sagt om Fonfana´s kvaliteter slår til.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 14 mar 07, 14:51
Opprinnelig postet av Oslo

Opprinnelig postet av paco

De har fått med seg endel treninger både før og etter spania turen tror jeg.Rart ikke FB,TV2 og de store mediene ikke har tatt tak i dette da.

Det får vi da "håpe"

Men etter det jeg har lest på nett, så har de ikke trent på norsk jord ennå

Stemmer det Oslo,det var vist meningen de skulle trene på tirsdag men etter at de ble opplyst om problemet av UDI så måtte de stå over,de trodde vist også at spillerne kunne trene.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 14 mar 07, 15:54
Opprinnelig postet av benksliter`n
Opprinnelig postet av Jepmaster

Så på nrk sporten nå at Danmark har opphevet grensen på hvor mange fra afrika vært lag kan ha! det var 3. Nå skal man se på det i Norge også!

Bra at dette skjedde,da kan nok søknadene bli behandlet med litt mer velvilje.

Kanskje dette vil skje i Norge også? Selv om vi er utenfor EU. Norge er jo flinke til å tilpasse seg EU-reglement. Ofte flinkere enn EU-landene.

Kanskje vi da kan hente all kameratene til Fofana og Kouadio, så blir vi det Norske svaret på Beveren.Beveren er et lag i Belgia som til tider har hadt det meste av A-landslaget til Elfenbenkysten

Tror de har 3-4 A-landslagsspillere nå. For øvrig,så kan det vel regnes,som et farmerlag til Arsenal.

Det er nesten skremmende dette. Ikke før jeg har skrevet om Beveren i Belgia,så står det i Aftenposten

Belgisk lag er helafrikansk

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 mar 07, 15:58

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 14 mar 07, 16:45
Opprinnelig postet av Patrioten

NFF avblåser utlendingsregel fotball.aftenposten.no/eliteserien/article76840.ece



Nå begynner dette virkelig å bli spennende....

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 14 mar 07, 18:21
Opprinnelig postet av paco


Til Tango,Dracula og Hotdream med fler. Morgan og FFK har idag gått ut i fb og forklart saken,da de søkte om turistvisum så ble det bekreftet at de skulle trene med FFK så hvem har gjort feil hvis ikke det er ambasaden.FFk har hele tiden hvert åpne med dette.



Vel. I artikkelen på fredrikstadfk.no der ordlyden på søknaden om turistvisum sto, sto det ingenting om at spillerne skulle trene mens de var her, vel? Det eneste som står er at FFK mener at "vi mener de selv må bestemme om de vil trene fotball eller ikke.".

Hvis det er dette de mener med å poengtere at det skulle trenes, som Morgan gjentar i F-B idag, synes jeg det er litt tynt...

Men selv om jeg er skeptisk til håndteringa av denne saken, håper jeg at det hele snart er avklart slik at laget kan få forberedt seg skikkelig til seriestart. Dette er IKKE bra når vi er midt i en prosess med at en ny trener ønsker å spille inn en (litt) ny spillestil!

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen



Flat Trådet Nøstet
Side 27 av 33 27

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24