Husk meg
Brukernavn
Passord

Konan og Ismael skrev under for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 16 av 33 16

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 mar 07, 11:12

Opprinnelig postet av JJunior
De kan vel ikke spille tippeligakamper med turistvisum?

Turistvisum gir jo ikke arbeidstillatelse, men bare oppholdstillatelse.
I teorien kan de vel ikke da utføre lønnet arbeid, slik som spill i tippeligaen vil bli?
(jeg TROR ihvertfall det er slik det fungerer)

Du har helt rett JJunior. De kan bare trene og spille treningskamper (selv det er helt på grensen av det som er tillatt). Undrer på hvor Patrioten har fått det ifra at de skel spille i TL på turistvisum. Gjør de det så bærer det rett ut av landet...

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 07 mar 07, 11:38
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av JJunior
De kan vel ikke spille tippeligakamper med turistvisum?

Turistvisum gir jo ikke arbeidstillatelse, men bare oppholdstillatelse.
I teorien kan de vel ikke da utføre lønnet arbeid, slik som spill i tippeligaen vil bli?
(jeg TROR ihvertfall det er slik det fungerer)

Du har helt rett JJunior. De kan bare trene og spille treningskamper (selv det er helt på grensen av det som er tillatt). Undrer på hvor Patrioten har fått det ifra at de skel spille i TL på turistvisum. Gjør de det så bærer det rett ut av landet...

det er snakk om dager før arbeidstillatelsen er i orden,samtlige ikke eu spillere som er hentet til tippeligaen i år er på turist visum foreløpig.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 07 mar 07, 11:42
Opprinnelig postet av paco
det er snakk om dager før arbeidstillatelsen er i orden,samtlige ikke eu spillere som er hentet til tippeligaen i år er på turist visum foreløpig.

Men hvorfor i %&)¤/&¤ kunne ikke FFK hentet disse på turistvisum mye tidligere når alle andre klubber har gjort det og fått et stort forsprang med tanke på akklimatisering, lære spillerne språket, bli kjent med lagkameratene, lære seg spillesystemet osv.? Nå er det jo bare drøye fire uker til seriestart når ivorianerne våre kommer, og det er veldig dyrbar tid som nå har forsvunnet, ikke minst på La Manga. Det er bra at de nå kommer, men det burde de jo ha vært for lenge siden!

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 mar 07, 11:44
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av JJunior
De kan vel ikke spille tippeligakamper med turistvisum?

Turistvisum gir jo ikke arbeidstillatelse, men bare oppholdstillatelse.
I teorien kan de vel ikke da utføre lønnet arbeid, slik som spill i tippeligaen vil bli?
(jeg TROR ihvertfall det er slik det fungerer)

Du har helt rett JJunior. De kan bare trene og spille treningskamper (selv det er helt på grensen av det som er tillatt). Undrer på hvor Patrioten har fått det ifra at de skel spille i TL på turistvisum. Gjør de det så bærer det rett ut av landet...

 

Beklager, jeg har vist vært for opptimistisk i forhold til at de kunne spille, trodde visumet holdt, for å spille i tippeligaen.


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 07 mar 07, 11:54
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av paco
det er snakk om dager før arbeidstillatelsen er i orden,samtlige ikke eu spillere som er hentet til tippeligaen i år er på turist visum foreløpig.

Men hvorfor i %&)¤/&¤ kunne ikke FFK hentet disse på turistvisum mye tidligere når alle andre klubber har gjort det og fått et stort forsprang med tanke på akklimatisering, lære spillerne språket, bli kjent med lagkameratene, lære seg spillesystemet osv.? Nå er det jo bare drøye fire uker til seriestart når ivorianerne våre kommer, og det er veldig dyrbar tid som nå har forsvunnet, ikke minst på La Manga. Det er bra at de nå kommer, men det burde de jo ha vært for lenge siden!


kan virkelig begynne å lure åp om de har huet langt oppe i rassen hvis dette er normalt, men men.
tror kanskje det er en smule mer avansert? ikke vet jeg, glad jeg slipper å jobbe med sånt.

---------------------------

hoodrat nr. one


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 07 mar 07, 12:02
Endret: 07 mar 07, 12:03
Opprinnelig postet av Costanza
Men hvorfor i %&)¤/&¤ kunne ikke FFK hentet disse på turistvisum mye tidligere..


Jeg synes også det er synd at ting har drøyd så lenge, men jeg tror ikke vi skal skylde på klubben for at visum ikke har vært ordnet tidligere. Etter at Schengen-avtalen trådte i kraft har det blitt langt vanskeligere for mennesker fra andre land å få visum til land i medlemsområdet, dette gjelder spesielt mennesker fra Afrika, Asia og Sør-Amerika.

Prosessen for å få innvilget visum er omfattende og tidkrevende.  En søknad skal innom en lang rekke instanser før den godkjennes (eller avslås - det er jo det som er tilfellet med de fleste) og økonmisk garanti må skaffes til veie.

UD kan nok beskyldes for å være byråkratisk og lite fleksible, men det er viktig å huske på at de daglig mottar søknader fra mennesker som ikke oppfyller kravene for varig opphold i Norge. For millioner av mennesker over hele verden er et liv i vår del av verden en drøm, og derfor må også norske myndighet være oppmerksomme på at nær sagt alle midler kan bli tatt i bruk for å oppnå oppholdstillatelse. Selvsagt veier det tungt at en norsk Tippeligaklubb står som garantist for en visumsøknad, men jeg tror ikke ting går på skinner av den grunn. At flere av de andre klubbene har problemer med sine nye spillere er vel et bevis på dette.

Jeg kjenner ikke detaljene i akkurat denne saken, men jeg tror vi foreløpig skal prise oss lykkelig over at gutta snart er på plass.

---------------------------

Ære være Plankebyen


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 07 mar 07, 12:04
Endret: 07 mar 07, 12:14

Opprinnelig postet av torkr
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av paco
det er snakk om dager før arbeidstillatelsen er i orden,samtlige ikke eu spillere som er hentet til tippeligaen i år er på turist visum foreløpig.

Men hvorfor i %&)¤/&¤ kunne ikke FFK hentet disse på turistvisum mye tidligere når alle andre klubber har gjort det og fått et stort forsprang med tanke på akklimatisering, lære spillerne språket, bli kjent med lagkameratene, lære seg spillesystemet osv.? Nå er det jo bare drøye fire uker til seriestart når ivorianerne våre kommer, og det er veldig dyrbar tid som nå har forsvunnet, ikke minst på La Manga. Det er bra at de nå kommer, men det burde de jo ha vært for lenge siden!


kan virkelig begynne å lure åp om de har huet langt oppe i rassen hvis dette er normalt, men men.
tror kanskje det er en smule mer avansert? ikke vet jeg, glad jeg slipper å jobbe med sånt.
Sier igjen at dette er en formalitet,er jo derfor de kommer på turistvisum nå bare få dager til arbeidstillatelsen er i boks,hadde kansje ikke hvert så lurt og gitt de turistvisum for 2 mnd siden,latt de trene og spille seg inn i laget så plutselig blitt sendt hjem igjen,da hadde nok vi supportere blitt fornøyde og da kansje mistet to spillere rett før seriestart. og det er NFF som har hvert vrange i denne saken ikke FFK,forskjell på FFk og Rosenborg,slik er det bare.Nå er det vel på tide og glede seg over at det hele er i orden og at spillerne dukker opp om et par dager,så får vi håpe at minst en av de er god nok til å starte mot Lillestrøm i den første kampen.

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 07, 13:45
Nei, det hadde ikke vært noe moro å sendt dem hjem igjen. Men ifølge deg har det jo hele tiden kun stått på formaliteter. Så da hadde det jo ikke vært noe sjanse å ta. Eller har det ikke vært så sikkert at dem kommer alikevel, Paco?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mar 07, 13:52
Endret: 07 mar 07, 13:57
Opprinnelig postet av paco
Sier igjen at dette er en formalitet,er jo derfor de kommer på turistvisum nå bare få dager til arbeidstillatelsen er i boks,hadde kansje ikke hvert så lurt og gitt de turistvisum for 2 mnd siden,latt de trene og spille seg inn i laget så plutselig blitt sendt hjem igjen,da hadde nok vi supportere blitt fornøyde og da kansje mistet to spillere rett før seriestart. og det er NFF som har hvert vrange i denne saken ikke FFK.

Selv du Paco forstår at en søknad om arbeids- og oppholdstillatelse ikke er en formalitet. Dette har du påstått i flere måneder nå, men likevel har det trukket ut i tid og NFF/UDI har bedt om flere papirer - noe du aldri har ymtet frempå at skulle skje. Det hele var jo bare en formalitet... Det kan godt hende at arbeids- og oppholdstillatelsen blir innvilget om noen dager, men det har da langt ifra vært noen "bare en formalitet" til nå.

For øvrig er det selvmotsigende at du først påstår igjen at det er en formalitet (for ca. tyvende gang) og deretter argumenterer for å forsvare at FFK ikke har hentet ivorianerne inn på turistvisum tidligere ved å si at de kunne ha blitt sendt hjem igjen - noe du har påsått fra dag 1 har vært en umulighet.

Til slutt vil jeg også si at jeg forstår de som blir irriterte på måten du oppfører deg her inne. Dersom du vet noe, så får du si det rett ut fremfor å komme med små stikk ala "dette blir en bra uke for FFK" og slikt. Når noen sier imot deg, så sutrer du og snur på femøringen og kommer med ting ala "Ja, kanskje Andresen kommer likevel osv". Fantastisk irriterende.

Kan du ikke bare si ting rett ut - enten vet du ting eller så vet du de ikke?

Det bør da ikke være nødvendig å pakke ting inn slik du forsøker å gjøre, og når noen ikke tror på deg, så sier du deg enig i det de sier i stedet. Totalt umulig å forstå når du er saklig eller ikke. I tillegg, så skriver du jo ting her hele tiden som du hevder medfører riktighet, og da kan du ikke være spesielt redd for at kildene dine skal få vite at du skriver her, så da er det vel bare å skrive ting rett ut?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 07 mar 07, 14:39
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Nei, det hadde ikke vært noe moro å sendt dem hjem igjen. Men ifølge deg har det jo hele tiden kun stått på formaliteter. Så da hadde det jo ikke vært noe sjanse å ta. Eller har det ikke vært så sikkert at dem kommer alikevel, Paco?
Formaliteter har jeg snakket om etter at de nye kravene til NFF ble innfridd men bra de nå er på vei da.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 07 mar 07, 14:45
Endret: 07 mar 07, 14:46
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av paco
Sier igjen at dette er en formalitet,er jo derfor de kommer på turistvisum nå bare få dager til arbeidstillatelsen er i boks,hadde kansje ikke hvert så lurt og gitt de turistvisum for 2 mnd siden,latt de trene og spille seg inn i laget så plutselig blitt sendt hjem igjen,da hadde nok vi supportere blitt fornøyde og da kansje mistet to spillere rett før seriestart. og det er NFF som har hvert vrange i denne saken ikke FFK.

Selv du Paco forstår at en søknad om arbeids- og oppholdstillatelse ikke er en formalitet. Dette har du påstått i flere måneder nå, men likevel har det trukket ut i tid og NFF/UDI har bedt om flere papirer - noe du aldri har ymtet frempå at skulle skje. Det hele var jo bare en formalitet... Det kan godt hende at arbeids- og oppholdstillatelsen blir innvilget om noen dager, men det har da langt ifra vært noen "bare en formalitet" til nå.

For øvrig er det selvmotsigende at du først påstår igjen at det er en formalitet (for ca. tyvende gang) og deretter argumenterer for å forsvare at FFK ikke har hentet ivorianerne inn på turistvisum tidligere ved å si at de kunne ha blitt sendt hjem igjen - noe du har påsått fra dag 1 har vært en umulighet.

Til slutt vil jeg også si at jeg forstår de som blir irriterte på måten du oppfører deg her inne. Dersom du vet noe, så får du si det rett ut fremfor å komme med små stikk ala "dette blir en bra uke for FFK" og slikt. Når noen sier imot deg, så sutrer du og snur på femøringen og kommer med ting ala "Ja, kanskje Andresen kommer likevel osv". Fantastisk irriterende.

Kan du ikke bare si ting rett ut - enten vet du ting eller så vet du de ikke?

Det bør da ikke være nødvendig å pakke ting inn slik du forsøker å gjøre, og når noen ikke tror på deg, så sier du deg enig i det de sier i stedet. Totalt umulig å forstå når du er saklig eller ikke. I tillegg, så skriver du jo ting her hele tiden som du hevder medfører riktighet, og da kan du ikke være spesielt redd for at kildene dine skal få vite at du skriver her, så da er det vel bare å skrive ting rett ut?
Jeg har faktisk fått en del positive tilbake meldinger fra supportere som liker og få noen hint her og der,at andre ikke liker det får så være.Men de fleste hintene mine stemmer ganske godt så jeg får leve med at noen synes det er positivt,andre negativt.Synes selv det er bedre og komme med rykter det er noe i fremfor rykter som er satt ut på kødd.Men noen vil nok fortsette med og tro på ryktene jeg kommer med,andre får la være.Vi lever i et demokrati og det er lov og være uenige.Kansje jeg er synsk ikke vet jeg.Ha en fortsatt god dag.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mar 07, 15:06
Endret: 07 mar 07, 15:11
Starts Bruno
Gjone peker på at Bruno har spilt på tredje øverste nivå i Brasil, og har erfaring fra landslagsfotball helt opp på U 20-nivå for Brasil. Dette sammen med at Start anser han som en viktig brikke på klubbens førstelag, mener Gjone skal være nok til å få en midlertidig arbeidstillatelse.

fotball.bt.no/eliteserien/article76297.ece

Burde vel ikke få arbeidstillatelse? 3. nivå i Brasil høres skralt ut, og U-landskamper teller altså ikke.

RBKs Traore
Det er krav nummer to som Traore altså oppfyller etter deltakelsen i den gjeveste afrikanske klubbturneringa for sin tidligere marokkanske klubb Raja Casablanca. Etter det RBKweb forstår, kommer Rosenborg til å bruke dette som argument i sin begrunnelse overfor NFF.

www.rbkweb.no/vis/5082

Får nok arbeidstillatelse pga spill i afrikanske CL og at han har spilt i 8 av 9 treningskamper for RBK.

Branns Tijan Jaiteh
Den 19-årige gambieren har så vidt jeg har funnet "kun" spilt U20-landskamper.

Får vel ikke arbeidstillatelse? U-landskamper teller ikke.

Generelt
"Det er et vilkår at kompetansen ses som absolutt nødvendig for virksomheten"

"Utgangspunktet skal være at kvaliteten til den aktuelle spiller er vanskelug å finne i Norge. Spilleren skal være en forsterkning av klubbens førstelag"

"NFF vil nå med virkning fra 9. februar 2006 legge til grunn for vår uttalelse overfor UDI spill på A-landslag og/eller spill i klubbturneringer på andre kontinenter som tilsvarer UEFA-cup eller UEFA Champions League. Det blir også tillagt vekt om en spiller har spilt fast på høyeste nivå i en større fotballnasjon, som over tid har ligget høyt på FIFA-rankingen,"

Les for øvrig dette brevet fra NFF til klubbene i Tippeligaen:
www.rbkweb.no/filer/ikke-eoes-spillere.pdf

FFKs ivorianere
Begge har vært i CL-troppen til Asec Mimosas i 2005. Dersom det stemmer at Fofana har spilt i den afrikanske CL-finalen, så bør han være sikret arbeidstillatelse. Noen som vet om Kouadio har spilt i det afrikanske CL? Begge har U-landskamper, men det teller altså ingenting. Ingen av dem har A-landskamper.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 07 mar 07, 15:26
Både Kouadio og Fofana har spilt i årets CAF Champions League for Asec Abidjan.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 07 mar 07, 15:43
Endret: 07 mar 07, 15:43
Vår Konan har 1 kamp, mens Fofana spilte 7 kamper. ingen av de scorte forøvrig noen mål.
Til sammenligning så spilte Rosenborg`s Konan 10 kamper og scorte 8 mål.

Så strengt tatt burde vel alle disse spillerne få oppholdstillatelse om CL-kamper er kriteriet.

(http://championsleague.mtnfootball.com/live/content.php?Item_ID=5248)

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 mar 07, 15:53
Endret: 07 mar 07, 17:35

Opprinnelig postet av paco

Jeg har faktisk fått en del positive tilbake meldinger fra supportere som liker og få noen hint her og der,at andre ikke liker det får så være.Men de fleste hintene mine stemmer ganske godt så jeg får leve med at noen synes det er positivt,andre negativt.Synes selv det er bedre og komme med rykter det er noe i fremfor rykter som er satt ut på kødd.Men noen vil nok fortsette med og tro på ryktene jeg kommer med,andre får la være.Vi lever i et demokrati og det er lov og være uenige.Kansje jeg er synsk ikke vet jeg.Ha en fortsatt god dag.

Hvis det er rykter slik som du sier paco, så start egen ryktetråd da vel og ikke kom med ting som om de var en sannhet. Du påstår ting og endrer påstand etterhvert som de samme tingene endrer seg. Det er jo bare dumt.

Men nå er det jo ikke lenger noe problem siden du selv sier at det du kommer med er kun rykter...Silly Season....?

 

---------------------------

RednWhite


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mar 07, 16:08
Endret: 07 mar 07, 16:08
Opprinnelig postet av JJunior
Vår Konan har 1 kamp, mens Fofana spilte 7 kamper. ingen av de scorte forøvrig noen mål.
Til sammenligning så spilte Rosenborg`s Konan 10 kamper og scorte 8 mål.

Så strengt tatt burde vel alle disse spillerne få oppholdstillatelse om CL-kamper er kriteriet.

(http://championsleague.mtnfootball.com/live/content.php?Item_ID=5248)

Lover definitivt godt dette?

Får RBKs Traore arbeids- og oppholdstillatelse, så er det vel ingenting som tilsier at våre ivorianere ikke skal få det?

Takk for informasjonen for øvrig. :)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 07, 16:11
Synes verken hintene dine om topp europisk trener, landslagspillere, eller nesten hver uke siden Januar om at "Ivorinerene" er klare neste uke har stemt ganske bra jeg, Paco.....  Er ikke i tvil om at du sitter på noe informasjon, men det gjør flere her inne, noen ganger har dem rett, noen ganger feil og noen ganger har dem streng beskjed fra kilden om å holde kjeft.............

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 mar 07, 16:13

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av JJunior
Vår Konan har 1 kamp, mens Fofana spilte 7 kamper. ingen av de scorte forøvrig noen mål.
Til sammenligning så spilte Rosenborg`s Konan 10 kamper og scorte 8 mål.

Så strengt tatt burde vel alle disse spillerne få oppholdstillatelse om CL-kamper er kriteriet.

(http://championsleague.mtnfootball.com/live/content.php?Item_ID=5248)

Lover definitivt godt dette?

Får RBKs Traore arbeids- og oppholdstillatelse, så er det vel ingenting som tilsier at våre ivorianere ikke skal få det?

Takk for informasjonen for øvrig. :)

Eneste som kan være forskjell er at vi leier spillerene, RBK eier.............


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 07 mar 07, 16:18

Jeg skrev tidligere,at Mimosa og Fofana hadde spilt CL-finale. Stemmer desverre ikke. Synes jeg hadde lest dette tidligere.De ble slått ut i semifinalen.Men både Fofana og Kouadio var benyttede reserver i semifinalen mot Al Ahly som ble CL-mester i Afrika 2006. Her er beviset. Fofana inn i det 60 min og Kouadio in 79 min.

Her er alle CL-kampene med info.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mar 07, 16:20
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Eneste som kan være forskjell er at vi leier spillerene, RBK eier.............

Godt poeng. Det tenkte jeg ikke på i farten, men det skal vel ikke ha noe å si? Med mindre selve leieavtalene er ulovlig selvsagt. Det står noe om utleie i "brevet til klubber i Tippeligaen", som er linket til ovenfor.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 16 av 33 16

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340