Husk meg
Brukernavn
Passord

To unge lovende spillere fra Elfenbenskysten?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 7 3

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 nov 06, 20:26

Tyder i hvertfall på at Morgan er fornøyd med spillerne.

Etter treningen samlet trenerteamet seg ute på matta, hvor de tok en prat med Morgan Andersen. FFKs administrerende direktør var forsiktig i sin beskrivelse av guttene, men våget seg til å si følgende:
– Dette er spillere av topp kvalitet i min verden, men det viktigste er uansett hva trenerne mener, sier han. Spillerne skal i utgangspunktet være i Fredrikstad ut denne uken, men sannsynligheten er stor for at de kan komme till å bli satset på i klubben.

 

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 17 nov 06, 01:15
Blir det da sannsynligvis goodbye Gherland da? Syns det ville vært trist men..

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 nov 06, 02:34
Opprinnelig postet av Shadar
Blir det da sannsynligvis goodbye Gherland da? Syns det ville vært trist men..
ja eller west... han har jo vært ganske utsatt da

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 nov 06, 03:25
Endret: 17 nov 06, 03:28
Vist jeg nå ikke har lest feil noe sted så ligger det ann til at den ene av de to Afrikanerne er 17 år og den andre er 18 år. Utifra regelverket så kan ikke en spiller som er under 18år spille profesjonelt så lenge han ikke er Europeer i Norge. Derfor, kan jeg tenke meg at den yngste blir plassert på Haugetun folkehøyskole samtidig som han spiller for interkrettslaget, altså er i juniorstallen. DA vil FFK kun ha 3 spillere utenfor EU som regelverket tilsier, i A-stallen.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 17 nov 06, 03:32
Endret: 17 nov 06, 03:33

18 og 19 til neste år, i så fall.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 nov 06, 04:11
Uansett, så må spillern ha passert 18år, hjelper ikke at spillern fyller dette året, og utifra hva jeg har lest om andre saker som er relatert til dette så er ikke forbundet ivrig på å gi dis heller. Ser at han 17 åringen er Født 31-12-88, det betyr vel at gutten fyller 18 på nyttårsaften. Da må nok 1 spiller ut av stallen ja.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 17 nov 06, 04:46
Ok. Men det med alder er jo likevel et problem som løser seg selv med tiden. Og hvis gutta er så gode som ryktene skal ha det til, så kan det gå an å leve med at noen må ut. Selv om jeg håper å se mer til Mackie, så er det greit om han erstattes med noen som er enda bedre.  

knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 17 nov 06, 08:35

mackie har vel et år igjen av kontrakta, og blir vel perioden ut. eventuelt så blir han vel lånt ut resten av perioden hvis han skulle få lite spilletid.

 

uansett så ser jeg ingen store problemer med å ha tre unge, non-eu talenter i troppen.

 

finnes fortsatt regelen om at hvis en spiller har spilt i eu i fem år, så vil han ikke telle som non-eu-spiller? jeg husker dette var tilfelle for berger i liverpool da tsjekkia ikke var eu-medlemmer.

---------------------------

med ffk til champions league!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 nov 06, 08:40
Jeg tipper Brian må dra hvis begge dissa spillerea singnerer! Han er svært skadeutsatt og vi har spillere som er like gode nå. Jeg trur at Mackie har en framtid i klubben bare han blir satsa på og er skadefri framover..

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 17 nov 06, 09:34

Opprinnelig postet av ffkmufc
Jeg tipper Brian må dra hvis begge dissa spillerea singnerer! Han er svært skadeutsatt og vi har spillere som er like gode nå. Jeg trur at Mackie har en framtid i klubben bare han blir satsa på og er skadefri framover..

 

Brian har kontrakt med FFK 1 år til så det er liksom ikke bare å be han om å dra....


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 nov 06, 10:11
kent: det er bare å løse han ut det..

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 17 nov 06, 10:26

Opprinnelig postet av keiko99
kent: det er bare å løse han ut det..

 

OK! I såfall må FFK betale lønn ut kontraktstiden pluss eventuell kompensasjon slik som har vært tilfelle for trenerne som har fått fyken i det siste.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 17 nov 06, 10:39

kan vel leie ut eller selge?

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 nov 06, 10:59
Endret: 17 nov 06, 11:14

Fantastisk at FFK har fått spillere som dette!! De kan gjøre så FFK tar steget opp blandt de beste klubbene i tippeligaen. Da tenker jeg både sportslig og økonomisk. De er noen av de absolutt største talentene i hele Afrika, så det kan faktisk være mulig at vi har snart skrevet kontrakt med den/de fremtidige "Etoo" ,"drogba". Håper bare at vi får se de i en hel sesong,før de blir solgt. Mikel spilte vel knapt for Lyn,før han ble solgt for utallige mill. kr.

Vi burde vel kanskje hadt større stadion nå. Det blir vel så mange agenter og speidere på stadion til året at den nye stadion blir i minste laget. he he he....

Tarik,Berti og Mackie,kan jo også slå virkelig ut i full blomst neste år

Fremtiden ser meget lovende ut folkens!!! Jeg gleder meg 

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 17 nov 06, 11:00
Bare om West selv vil og om det er noen som vil kjøpe eller leie han.

Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06
Innlegg: 148

Lagt til: 17 nov 06, 11:20
Endret: 17 nov 06, 11:21

Star Player

"He`s a star of the future in African football." This was the conclusion reached by practically every observer who saw Ismael Beko Fofana in action in Gambia earlier this year. And he was wooing onlookers right from the word go, with two goals in the Ivorians` opening game. Two further goals meant he finished the tournament with four from five games. A product of Asec Abidjan`s Mimos Sifcom academy, Fofana may not be the most powerful of centre-forwards, but his remarkable eye for goal make him an archetypal `fox in the box`.

Står her:

http://www.fifa.com/en/comp/U17/tournament/0,6465,U17-2005-39-CIV,00.html

 

En annen ting. Søkte litt på nettet og fant ut at vår kjære Fofana prøvespilt for Charlton Athletic så sent som i August 2006!!

 

"Young striker Michael Carvill and Icelandic prospect Rurik Gislason made the bench alongside two more trialists from the Ivory Coast, Ismael Fofana and Me Aboucar Diomande."

"Match Date: Wed 02 Aug 2006"

 

"46 minutes: Ivory Coast trialist Ismael Fofana comes on for Marcus Bent"

 

Les her: http://www.cafc.co.uk/newsview.ink?matchid=4063&type=m


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 nov 06, 11:25
Opprinnelig postet av Kongerapærn

Star Player

"He`s a star of the future in African football." This was the conclusion reached by practically every observer who saw Ismael Beko Fofana in action in Gambia earlier this year. And he was wooing onlookers right from the word go, with two goals in the Ivorians` opening game. Two further goals meant he finished the tournament with four from five games. A product of Asec Abidjan`s Mimos Sifcom academy, Fofana may not be the most powerful of centre-forwards, but his remarkable eye for goal make him an archetypal `fox in the box`.

Står her:

http://www.fifa.com/en/comp/U17/tournament/0,6465,U17-2005-39-CIV,00.html

 

En annen ting. Søkte litt på nettet og fant ut at vår kjære Fofana prøvespilt for Charlton Athletic så sent som i August 2006!!

 

"Young striker Michael Carvill and Icelandic prospect Rurik Gislason made the bench alongside two more trialists from the Ivory Coast, Ismael Fofana and Me Aboucar Diomande."

"Match Date: Wed 02 Aug 2006"

 

"46 minutes: Ivory Coast trialist Ismael Fofana comes on for Marcus Bent"

 

Les her: http://www.cafc.co.uk/newsview.ink?matchid=4063&type=m

Denne Diomande har jeg også lest om. Han skal vist være blandt de store talentene i Afrika også. Leste inne på VG`s forum,at han var på vei til Lillestrøm. Er det noen som kan bekrefte dette?

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 17 nov 06, 11:36
Endret: 17 nov 06, 11:39
Opprinnelig postet av Kent

Opprinnelig postet av ffkmufc
Jeg tipper Brian må dra hvis begge dissa spillerea singnerer! Han er svært skadeutsatt og vi har spillere som er like gode nå. Jeg trur at Mackie har en framtid i klubben bare han blir satsa på og er skadefri framover..

 

Brian har kontrakt med FFK 1 år til så det er liksom ikke bare å be han om å dra....


Brian West har kontrakt til sommeren 2008.

Det er ikke bare-bare å kvitte seg med en spiller under kontrakt. Dessuten har klubben et ansvar ovenfor spillere som har blitt skadet. West kan ikke leies ut eller selges med mindre han ønsker det selv. I tillegg må klubber ønske å leie eller kjøpe fri Brian West fra kontrakten.  West kan heller ikke løses fra kontrakten med mindre han ønsker det selv. De må i så fall bli enige om å gå hver sin vei og FFK må nok ut med en klekkelig kompensasjon. Jeg tipper nemlig at sist Brian West forlenget med FFK, så fikk han en rimelig god kontrakt.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 17 nov 06, 11:38
Opprinnelig postet av benksliter`n
Denne Diomande har jeg også lest om. Han skal vist være blandt de store talentene i Afrika også. Leste inne på VG`s forum,at han var på vei til Lillestrøm. Er det noen som kan bekrefte dette?

Ja, han har trent med Lillestrøm i evigheter og de venter bare på at han skal bli 18 år så de kan signere profesjonell kontrakt med ham. Nå gjenstår det jo å se hva som skjer etter at Rösler fikk sparken.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 nov 06, 11:49

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av benksliter`n
Denne Diomande har jeg også lest om. Han skal vist være blandt de store talentene i Afrika også. Leste inne på VG`s forum,at han var på vei til Lillestrøm. Er det noen som kan bekrefte dette?

Ja, han har trent med Lillestrøm i evigheter og de venter bare på at han skal bli 18 år så de kan signere profesjonell kontrakt med ham. Nå gjenstår det jo å se hva som skjer etter at Rösler fikk sparken.

 

Ser jo ut som han er klar for Lillestrøm. Når jeg leser i VG forumet.

http://vg.transact.no/Search.asp?Row=&Group=&Username=&Period=0&Query=diomande

Da har de også fått et kjempetalent. Ser ut som Norge plutselig har blitt en populær mellomstasjon for afrikanske stortalenter.

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 7 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340