Husk meg
Brukernavn
Passord

Tribuneplass for sesongkortinnehavere

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Fotballfan

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 okt 06
Innlegg: 17

Lagt til: 09 nov 06, 14:38

Boikott er ordet. Vi burde heller se rekruttkamper neste år...!!!!! 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 nov 06, 14:46
Endret: 09 nov 06, 14:46
Hva skjer hvis man kjøper rettigheten til plassen i 5 år, men ikke kjøper billett til hver eneste kamp eller sesongkort hvert eneste år?

Eksempel:
Jeg kjøper sesongkort i 2007, men i 2008 viser det seg at jeg skal studere i utlandet hele året. Hva skjer da med rettighetene mine? Mister jeg plassen for 2009, 2010 og 2011 eller kan jeg kjøpe plassen når jeg føler for i løpet av de fem årene?

---------------------------

Ansvarlig redaktør


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 09 nov 06, 14:47
dette blir bare helt fullstendig komisk.
snakk om å utnytte trofaste supportere på det groveste.

det virker som de har prøvd å tøye grensene med latterlige priser på en falleferdig stadio og sett at folk faktisk betaler og nå gått helt bananas. griske svin.

det er mye dyrere enn f.eks viking stadion.

blir aldri overasket lenger over noenting, det er jo bare en lang lang rekke med slike horrible ting fra klubben

Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 09 nov 06, 14:49
Noen som vet om det blir noen spesial pris på ph-feltet slik det er i dag? Hvis ikke vil man med sesonkort på kortsiden spare spare ca 180kr per sesong på kjøpe sesongkort kontra løse billetter.

---------------------------


Stolt Oslo Aristokrat


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 09 nov 06, 14:49

Opprinnelig postet av Holters
Hva skjer hvis man kjøper rettigheten til plassen i 5 år, men ikke kjøper billett til hver eneste kamp eller sesongkort hvert eneste år?

Eksempel:
Jeg kjøper sesongkort i 2007, men i 2008 viser det seg at jeg skal studere i utlandet hele året. Hva skjer da med rettighetene mine? Mister jeg plassen for 2009, 2010 og 2011 eller kan jeg kjøpe plassen når jeg føler for i løpet av de fem årene?

 

Det er tilfellet for meg. Skal studere i utlandet neste år men hadde alikevel tenkt å kjøpesesongkort nest år for å sikre plass sammen "gutta" i fremtiden.

 

Men det blir jo uaktuelt nå som ikke en sesongbillett til 3250kr gir forkjøpsrett på plassen året etter...


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 09 nov 06, 15:11
Før i tiden betalte man Landskyld til den man leide tomt av, skatt til kongen, og 1/10 til kirken. I dag betaler man ike på langt nær så mye landskyld, eller husleie/renter i våre dager, skatt til staten, og snart så mye som 1/10 til FFK. Om FFK blir like sterk som kirkemakta var i gamledager så får vi grunn til å juble! Ikke brenne klubben folk heller

remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 09 nov 06, 15:16
Endret: 09 nov 06, 15:26

Etter å ha lest pdf`en til FFK,

Man kan vel si det slik at de feteste plassene på stadion (de 2000 feteste) får man kun tilgang til ved å kjøpe opsjon+sessong (leste at opsjon må kombineres med sessongkort)

Da blir vel prisene slik da:

Kortside 1900

Vanlig langside 3250

Fet plass langside 3750 (3250+ 2500/5)

 

 

 

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten


lars-vegas

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 aug 03
Innlegg: 5

Lagt til: 09 nov 06, 15:23
Endret: 09 nov 06, 15:24

jeg kan ikke forstå hva alle dere skriker etter nå. Det er sånn det fungerer i de fleste andre klubber og arenaer. Det er ikke uvanlig f.eks en Enga supporter og måtte flytte på seg for hver sesong. Og er du redd for å miste kontakt med kompisen din eller kona så kjøper man sesongkortet samtidig. Jeg er også ganske sikker på at FFK også er behjelplig til å få samlet de som vil sitte sammen.

Og alle som har sesong kort i år, får fortsatt forkjøpsrett i år. Men har du sete på rad 4 og plass nr 4 så betyr det ikke at du får det på stadioen neste sesong. Husk det er en helt ny stadio og tribuneseksjoner.

Vil råde dere som skriker her til å lese gjennom informasjonen fra klubben først, mange som har mistforstått her. 

synes 2500,- er en grei pris for å sikre seg kremplass i flere sesonger. 500,- pr sesong.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 09 nov 06, 15:28
Endret: 09 nov 06, 15:29
Opprinnelig postet av lars-vegas

jeg kan ikke forstå hva alle dere skriker etter nå. Det er sånn det fungerer i de fleste andre klubber og arenaer. Det er ikke uvanlig f.eks en Enga supporter og måtte flytte på seg for hver sesong. Og er du redd for å miste kontakt med kompisen din eller kona så kjøper man sesongkortet samtidig. Jeg er også ganske sikker på at FFK også er behjelplig til å få samlet de som vil sitte sammen.

Og alle som har sesong kort i år, får fortsatt forkjøpsrett i år. Men har du sete på rad 4 og plass nr 4 så betyr det ikke at du får det på stadioen neste sesong. Husk det er en helt ny stadio og tribuneseksjoner.

Vil råde dere som skriker her til å lese gjennom informasjonen fra klubben først, mange som har mistforstått her. 

synes 2500,- er en grei pris for å sikre seg kremplass i flere sesonger. 500,- pr sesong.


For det første; de som har sesongkort i år får ikke forkjøpsrett. Salget som åpner den 14. november er for alle, forutsatt at man er villig til å betale 2500 for å beholde retten til samme sete i fem år.

Dessuten, mener du virkelig at det er legitimt at klubben øker prisen med ca 100 % for samme tilbud fra 2006 til 2007? Og bør han som kjøper billett til et sete på rad 1 betale det samme som han som kjøper billett midt på langsiden? Er det riktig at prisene skal være til dels vesentlig høyere enn på nye stadion i Stavanger?

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 09 nov 06, 15:28
Først og fremst må jeg bare si at FFK kunne ungått mye frustrasjon fra kanskje ikke så mange mennesker ved og gitt dette tilbudet til allerede sesonkort innehavere på forhånd, fordi jeg tror at ikke flere en 2000 mennekser ville hatt behovet for slike plasser. Deretter gått ut med tilbudet med resterende plasser etter at allerede sesonkort innehaverne hadde kjøpt sine nye sesongkort.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 09 nov 06, 15:28

Dette blir jo bare tull og dårlig fordekt melking.

1. Vi har allerede noen av de dyreste billettene i TL

2. Det er ikke noe familierabatt, slik som f.eks på Lerkendal hvor 2 voksne + 2 barn koste det samme som 2 voksne (hvis ikke jeg husker helt feil). Det blir umulig for en  familie på fire å dra på kamp  jevnlig når det vil koste 1000,- pr. gang. Og skal studenter betale full pris?


3. Jeg vil tro at inntektene fra "fast plass i 5  år" fra folk som _ikke_ allerede  har sesongkort blir ytterst begrenset, og ordningen vil i realiteten bare bidrar med misnøye og bråk, ikke økte inntekter. Har full forståelse for at klubben ønsker å kunne selge "fast plass" i 5 år, men da uten å drite de som allerede har støttet klubben ved å kjøpe årskort.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 nov 06, 15:29
Det blir 120 spenn for enkeltbiletter og 1300 spenn for sesongkort. Om det inkluderer opsjon på cupfinalebillet vet jeg ikke...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!


marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 09 nov 06, 15:34
Det er en positiv ting med dette kontra slik det var. Og det var at det er lettere å få med seg flere til å være med på sesongkort året etter. I dag har det ikke vært mulighet uten å måtte flytte hele gruppa eller at billettene til høyre eller venstre for gruppa var på mirakuløst vis ledig året etter..

Dette vil uansett ikke kunne gjelde før sesong 2008 da man iår har forkjøpsrett for de med sesongkort for i år. For man kan nok helt sikkert ikke ta med seg flere folk i år..

---------------------------

Sjefskodærn


Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 345

Lagt til: 09 nov 06, 16:04

Å kjøpe plass i 5 år virker uaktuelt for meg. Kanskje jeg ombestemmer meg når jeg får tenkt meg om, men når dattera synes det blir gøy å dra på stadion hva skal jeg da gjøre når plassene rundt meg er opptatt? Betale 2500 *2 for å få rett til å sitte på en ny plass? Kommer nok et par merkelige situasjoner.

Jeg for min del kjøper meg ordinært sesongkort og flytter plass hvert år.

 

Det som kunne ha vært et alternativ er å kjøpe sesongkort for flere sesonger av gangen. 3250*5= 16250. Kjøper man 5 årskort så kanskje man skulle betalt 15000 i stedet. Da hadde jo klubben også vært sikret inntekter i 5 år, samt at man hadde fått mye cash på konto!

 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 09 nov 06, 16:13
Hva gjør man om man ikke kan kjøpe billett kanskje to år?blir denne plassen stående tom så lenge man har 5 års rettighet til plassen? da vil jo FFK gå glipp av 6500kr? eller kan plassen selges til andre de årene  man ikke bruker retten sin? hva vil da skje visst man midt i sesongen finner ut t man skal benytte seg av retten sin alikavel, pga sykdom har man kanskje ikke kunnet kjøpe billett.. vil de som da har kjøpt billett og fått disse her bli tvangsflyttet?

morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 09 nov 06, 17:01

Hvor mange er det egentlig som skal ha sesongkort? Det blir vel mulig å finne en fin plass selv etter at de 2000 med forkjøpsrett har pekt seg ut sitt sete?

Har vel sittet på forskjellig plass hver eneste kamp i år, uten at det akkurat har vært noe stort problem. Skjønner dog at det er litt kjipt for de som vil sitte sammen en gjeng...Men igjen - hvis dere er tidlig ute - så blir det vel fortsatt mulig å få til det?

Er ikke umulig at FB kommer med en litt mer omfattende (og kanskje kritisk) omtale av saken i morgendagens papirutgave, Holters;)


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 09 nov 06, 18:16

Vi har her plass til 3000 mennesker på kortsidene. De skal romme Plankehaugen,barn,bortesupportere og andre. Burde selvsagt inkludert familiebilletter og studenter også.

Tilsvarende plasser på gamle stadion(ståplasser,gressviktribunen,klokkesvingen) rommet ca. 4000-4500 menesker tror jeg.

Ser for meg at  det kommer til å bli fullt hver eneste kamp. Ser vel også at det antakelig bare kan legges ut sesongkort for Nordtribunen(1500 tilskuere) Sør tribunen blir forbeholdt bortesupportere.

Etter min mening er dette alt for FÅ billige plasser og når du i tillegg på langsidene må betale det samme for en plass nede ved cornerflagget som en plass midt på tribunen. Blir dette for dumt

 

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 09 nov 06, 19:05
bra opplegg,dette og helt greie priser,takk for at ffk virkelig begynner å vise profesjonalitet

shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 09 nov 06, 20:06

jeg er blitt forsikret av ffk hver gang jeg har kjøpt sesongkort t jeg da har førstepri på cupbilletter. det gjaldt også i år. fikk ingen beskjed om noe annet, som at man måtte betale for det.

dette er sinnsykt frekt, og har lite med å opptre profft på.

da får de heller ta dette opplegget fra 2008, og de som har sesonkort nå få det tilbudet det er blitt lovet i 2007

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 09 nov 06, 20:24

Uten å gå for spesifikt på er dette litt vel overvill gribb,men markedet rår desverre.

For min del har min sønn på 8 tatt helt av på FFK og vil være med hver kamp. skal jeg sitte med kompiser på langsiden må jeg ut med 6500 og det blir for gribb. synd det ikke finnes familetribuner eller barnepris på langsiden også.

betale spenn for opsjon på samme setet kan de drite i å forvente fra denne kanten og ekstra 500 tilfelle vi kommer til cupfinale ? pess off. Kanskje om jeg får dem tilbake om ikke vi når cupfinalen ???

---------------------------

Hovedtribunen Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24