Husk meg
Brukernavn
Passord

Tid for oppgradering!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 30 okt 06, 18:42
Endret: 30 okt 06, 18:43

Har jeg fler med meg da jeg sier at jeg fikk frysninger på ryggen da Lyn fyrte løs deres innmarsj sang på Ullevål igår?
Personlig mener jeg dette er en viktig brikke i et arrangement med så mange mennesker.

Er det ikke da på tide å fjerne den trøtte og kjedelige Fredrikstad gutter våre veier sangen i vår innmarsj på stadion? I kamper hvor det er mye FFK moro kommer også denne sangen hver eneste gang FFK scorer. Kjør en Blur - song 2 som på Lerkendal, eller champions league som på Stavanger Stadion!
Forventer ingen endring i siste kamp mot RBK, men på Nye Fredrikstad Stadion er det å håpe at det virkelig kommer no trøkk!

Noen med meg?

---------------------------

Frekkheten lenge levæ!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 30 okt 06, 18:46
Endret: 30 okt 06, 18:47
Alle lag i Tippeligaen spiller den samme låt under innmarsj. Det er Tippeliga-hymnen og alle er pålagt å bruke denne. "Fredrikstadgutter våre veier" spilles før innmarsj, før Tippeliga-hymnen starter.

Og forresten; "Fredrikstadgutter våre veier" er så langt fra kjedelig som det går an å bli!

Tusen ganger bedre enn det som kommer ut av høytalerne på Ullevaal Stadion.

ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 30 okt 06, 18:48
gledesrus ennå eller?

---------------------------

Frekkheten lenge levæ!


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 30 okt 06, 23:00

Tenker du på den tecno greia dem spilte?? Isåfall håper jeg aldri det blir tilfelle på Nye Fredrikstad stadion!

Ære være Fredrikstad gutter våre veier!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 30 okt 06, 23:05
Jeg mener å ha lest at det skal spilles tekno på nye stadion. Grusomt spør du meg. Det beste jeg har hørt til nå er sangen til LSK. Med sitt flotte høytaleranlegg gikk det kaldt nedover ryggen på meg da jeg hørte den nyydelige gitaren til "SLASH" i sangen "Welcome to the jungle" av Guns `N` Roses. Personlig forbinder jeg tekno med mange negative ting jeg ikke vil knyte nærmere FFK.

solgaard

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 77

Lagt til: 30 okt 06, 23:36

"Fredrikstadgutter våre veier" er fredet!

Hvis du "ffkfmv", trenger/ ønsker techno og annet "show" kan du heller dra på basket- eller hockey-kamp hvor denslags hører hjemme. På en fotball stadion blir det bare latterlig, og når jeg hører slik musikk på f.eks Ullevaal, så vitner det om en sub-kultur hvor fotballtradisjoner ikke står særlig sterkt! Det er direkte pinlig faktisk.

I Fredrikstad har vi alltid hatt en tradisjon og kultur for korps/ hornmusikk på kampdag, og slik vil jeg ha det også i fremtiden (Nei, jeg er ikke 70 år+...)!

Er klar over at FFK må fornye seg på flere områder, men enkelte ting rører man ikke ved! "Fredrikstadgutter våre veier" er i så måte hellig i denne sammenheng.

 

---------------------------

Pontus


HenrikSolberg

Juniorspiller
Ble medlem: 25 okt 04
Innlegg: 122

Lagt til: 31 okt 06, 02:02
Det som kom ut av høyttaleranlegget på Ullevål som du her hyller var _helt_ forferdelig... Satt faktisk å tenkte på hvor utrolig mye kulere det er med "Fredrikstadgutter våre veier"...

---------------------------

"Når han gamlingen i Trondheim kastet seg inn i manesjen igjen, så måtte jo jeg også!"


ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 31 okt 06, 08:29

Deilig å få inn noe nytt ala Morgan Andersen i FFK som ikke tenker så konservativt som dere gjør...

---------------------------

Frekkheten lenge levæ!


HenrikSolberg

Juniorspiller
Ble medlem: 25 okt 04
Innlegg: 122

Lagt til: 31 okt 06, 08:34
Endret: 31 okt 06, 08:35
Er ikke det det handler om... Det handler bare om at slik technoræl er helt forfedelig for øra...

---------------------------

"Når han gamlingen i Trondheim kastet seg inn i manesjen igjen, så måtte jo jeg også!"


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 31 okt 06, 09:07
Opprinnelig postet av Costanza
Alle lag i Tippeligaen spiller den samme låt under innmarsj. Det er Tippeliga-hymnen og alle er pålagt å bruke denne. "Fredrikstadgutter våre veier" spilles før innmarsj, før Tippeliga-hymnen starter.

Og forresten; "Fredrikstadgutter våre veier" er så langt fra kjedelig som det går an å bli!

Tusen ganger bedre enn det som kommer ut av høytalerne på Ullevaal Stadion.


Jeg synes jo absolutt at Costanza skriver mye fornuftig her på forumet. Allikevel er det vel sjelden jeg har vært mer enig enn nå!

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 31 okt 06, 09:58
Opprinnelig postet av solgaard

"Fredrikstadgutter våre veier" er fredet!

Hvis du "ffkfmv", trenger/ ønsker techno og annet "show" kan du heller dra på basket- eller hockey-kamp hvor denslags hører hjemme. På en fotball stadion blir det bare latterlig, og når jeg hører slik musikk på f.eks Ullevaal, så vitner det om en sub-kultur hvor fotballtradisjoner ikke står særlig sterkt! Det er direkte pinlig faktisk.

I Fredrikstad har vi alltid hatt en tradisjon og kultur for korps/ hornmusikk på kampdag, og slik vil jeg ha det også i fremtiden (Nei, jeg er ikke 70 år+...)!

Er klar over at FFK må fornye seg på flere områder, men enkelte ting rører man ikke ved! "Fredrikstadgutter våre veier" er i så måte hellig i denne sammenheng.



Er så sinnsykt enig! Hva faen er FFK uten sin historie??? Jeg er i alle fall stolt av å ha en egen hymne å spille før match, og vil ikke ha noe sånn jævla crap uten sjel. Laget en tråd om kampuret for en tid tilbake også. Hadde vært helt fantastisk tøft å hengt opp dette ved siden av storskjermene på nye stadion. Det vitner om noe større en den jævla fjortiss-gjengen Lyn.

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5524

Lagt til: 31 okt 06, 10:06
Historie er å blir historie, og var kanskje en av de tingene som holdt FFK tilbake i bredden i mange år. "Den som ser seg tilbake vil bli passert av andre". Nå er, som alltid, det viktig å rette blikket fremover. Enig i at gamle ærverdige "Fredrikstadgutter våre veier" ikke hisser opp stemningen optimalt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 31 okt 06, 10:07
technovræl? hehe.. her er kunnskapene på topp   det kalles eurotrancehælvete.. jeg er kanskje for en liten oppgradering. men ikke til trancefaenskap..

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 31 okt 06, 10:21
Opprinnelig postet av kanogvetalt

 "Den som ser seg tilbake vil bli passert av andre".


Smart ting å si...
Føler ikke akkurat vi blir passert fordi vi spiller en sang med tradisjon og sjel... Blir som å si at Beatles aldri skrev en god sang fordi det er så lenge siden det..

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5524

Lagt til: 31 okt 06, 10:26

Opprinnelig postet av Tango
Blir som å si at Beatles aldri skrev en god sang fordi det er så lenge siden det..

 

Du kan godt si at alt var bedre før. Men det er vel ikke det rette fokuset å ha for å fremme utvikling?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 31 okt 06, 10:44
Sier ikke at alt var bedre før!!! Sier at det er feil å spytte på en stolt fortid. Sier at fotball ikke hadde vært det samme om Liverpool bytta ut Never walk alone med Basshunter- Boten Anna...

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 31 okt 06, 11:10
Korpsmusikk i pausen må man for all del bare kutte ut. Det er vel den dølleste pauseunderholdningen som eksisterer her på planeten når et surt korps med pipete og ustemte instrumenter sprader rundt banen i dårlig takt med duskregn og overskyet vær.

FFK-hymnen er hellig, helt enig. Ser ingen grunn til at vi skal fornye den, og selv om vi hviler mye på fortiden kan jeg ikke se at akkurat FFK-hymnen er det som skulle holde oss tilbake. Administrasjonen og det sportslige fornyer seg jo nå hele tiden, og dermed synes jeg argumentet om at vi blir fraløpt fordi vi bare ser bakover blir tullete.

Men for all del, må gjerne spille noe annet når lagene går inn på banen. Men etter at gutta har scora, forlanger jeg å høre fredrikstad gutter våre veier.....

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5524

Lagt til: 31 okt 06, 11:11

Opprinnelig postet av Tango
Sier ikke at alt var bedre før!!! Sier at det er feil å spytte på en stolt fortid. Sier at fotball ikke hadde vært det samme om Liverpool bytta ut Never walk alone med Basshunter- Boten Anna...

 

Nå må vi holde tunga rett i munnen her. Det at man vil utvikle seg er ikke det samme som å spytte på fortiden. Om man skulle gå bort fra "Fredrikstad gutter våre veier" på nye stadion er vel ikke det samme som å spytte på den? Å sammenligne med Liverpool er jo helt håpløst. "Fredrikstad gutter..." har da ikke blitt sunget før kampene slik som på The Cop, eller Vålerenga Kjærke for den saks skyld?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


tubbs

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 06
Innlegg: 64

Lagt til: 31 okt 06, 11:17
Må da ikke finne på å bytte ut denne! Synes den er fin jeg, og illustrerer at FFK er en spesiell klubb med lang historie og en spesiell plass i norsk toppfotball. Håpløst å bytte ut denne med noe historieløst teknodrit.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 31 okt 06, 11:20
Men hvordan i all verden holder det oss tilbake at vi spiller tradisjonsrike "Fredrikstadgutter våre veier" på Fredrikstad Stadion?

Jeg skjønner ikke problemstillingen, men mistenker at det er så enkelt at du rett og slett ikke liker sangen. Det er i såfall en ærlig sak. Men jeg ser ingen grunn til å fjerne den. En viktig del av FFKs kultur og kanskje er det nettopp ekstra viktig at den bevares på nye Stadion for hvert fall å få litt kontinuitet med fortiden over på FMV. Mange med meg vil sikkert synes det ikke er Fredrikstad Stadion uten "Fredrikstadgutter våre veier", enten vi spiller i 2. divisjon eller Tippeligaen. På Holmen eller FMV.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340