Husk meg
Brukernavn
Passord

Afrikanere på vei

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 30 okt 06, 13:43

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=135817

Ser jo lovende ut dette, dersom denne artikkelen stemmer med virkeligheten.

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det!

www.holygans.com ----- www.nettpuben.blogspot.com


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 30 okt 06, 13:50

Helt klart spennende, hadde vært morro om vi kunne gjort noen varp. Dersom dette er riktig og spillerne er så gode som det refereres til har nok Brian West spilt sin siste kamp i ffk drakta, det samme gjelder kanskje MacDonald, hvis ikke reglene om spillere utenfor eu blir endret slik det har vært snakk om i det siste,

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 30 okt 06, 14:00

Klart tegn på at Brenne forsvinner. Så lenge det er til utlandet så er det helt greit.

Blir spennende men slipper absolutt ikke jubelen løs. Etter å ha sett mange mislykkede overganger fra Afrika til TL. Det som er det beste med denne saken er at FFK er tidlig ute når det gjelder overganger. Og at de har vært ryddige i overgangen, slik det står i artikkelen.

---------------------------

Fredd


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 30 okt 06, 14:03
Opprinnelig postet av Fredd

Klart tegn på at Brenne forsvinner. Så lenge det er til utlandet så er det helt greit.

Blir spennende men slipper absolutt ikke jubelen løs. Etter å ha sett mange mislykkede overganger fra Afrika til TL. Det som er det beste med denne saken er at FFK er tidlig ute når det gjelder overganger. Og at de har vært ryddige i overgangen, slik det står i artikkelen.

Ser ikke helt at dette presser ut Brenne gitt. Hvorfor mener du det? Brenne har vært vår beste midtbane spiller i år så hvorfor skulle han Ryke nå?

 

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 30 okt 06, 14:05
Han har jo signalisert at han vil til større klubber. Leste i en avis her om dagen at det hadde kommet konkrete bud på Brenne, fra 3 utenlandske klubber. Jeg mener ikke at de presser ut Brenne, men at han ene kanskje er en erstatter for Brenne.

---------------------------

Fredd


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 30 okt 06, 14:10

Opprinnelig postet av Fredd
Han har jo signalisert at han vil til større klubber. Leste i en avis her om dagen at det hadde kommet konkrete bud på Brenne, fra 3 utenlandske klubber. Jeg mener ikke at de presser ut Brenne, men at han ene kanskje er en erstatter for Brenne.

Ok, da skjønner jeg hva du mener. Selges Brenne så bør det være med en prislapp på rundt 7 mill, tatt i betraktning hva andre norske midtbanespillere har gått for. Men det var off topic.

Når vi først skal hente afrikanske spillere synes jeg tidspunktet er veldig bra. De får tid til å avklimatisere seg før en tippeligastall spikres. Veldig bra at Morgan er så tidlig ute. Det virker som at dette kan være vidresalgs objekter og vi vet jo hva Morgan klarte å få for Mikel så det er ikke meg i mot detta.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 30 okt 06, 14:11
morgan hentet jo edu og mikel så han vet vel hva han snakker om,han har jo et utrolig nettverk den mannen

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 30 okt 06, 14:30
Flott å ta dette nå rett før siste kamp...bare for å skape usikkerhet eller?

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 30 okt 06, 14:38
Endret: 30 okt 06, 14:39

Om Brenne er på veg ut så er vel erstatteren hentet allerede i Stadheim? Disse to må erstatte West og/eller Macky på bakgrunn av regelen om maks to spillere fra ikke EØS land.

 

Tyder mer på at West er i ferd med å bli fristilt.


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 30 okt 06, 14:39

Etter min mening så er det bra at de tar tak i dette med engang!!

Det er jo snakk om prøvespill først,og er de gode nok så blir det kontrakter på disse guttene...

En playmaker på midten og en teknisk kantspiller høres jo bra ut.. Men kan det gå ut over MacDonald eller West??

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 okt 06, 14:57
gurrbass.. spørs hvem vi skal tro på da.. FB sier dem er på prøve og vg står det at dem er klare..

Brukernavn: det og begynne å tenke på neste sessong nå og hente spillere er ikke værre en at sjefen din ansetter flere.. du gjør ikke dåligere jobb av den grunn..

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


Christoffer

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06
Innlegg: 214

Lagt til: 30 okt 06, 15:28

Synes at FFK begynner å få veldig mange unge spillere som kan bli fremtiden til klubben. Hvis disse 2 kommer nå så har vi de + Elyounossi, Shabani, Magnussen, Elvestad osv... Dette er kjempepositivt!

---------------------------

Ullevaal for FAEN!!

Dagfinn Enerly i Våre Tanker ;D


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 30 okt 06, 15:28

Opprinnelig postet av keiko99
gurrbass.. spørs hvem vi skal tro på da.. FB sier dem er på prøve og vg står det at dem er klare..

Brukernavn: det og begynne å tenke på neste sessong nå og hente spillere er ikke værre en at sjefen din ansetter flere.. du gjør ikke dåligere jobb av den grunn..

Hvis det kommer en som skal erstatte meg i jobben min er faren der....

La det være stille rundt laget nå, det er min mening.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 30 okt 06, 15:50
Endret: 30 okt 06, 15:51

Opprinnelig postet av keiko99
gurrbass.. spørs hvem vi skal tro på da.. FB sier dem er på prøve og vg står det at dem er klare..

Brukernavn: det og begynne å tenke på neste sessong nå og hente spillere er ikke værre en at sjefen din ansetter flere.. du gjør ikke dåligere jobb av den grunn..

 

Dette er overskriften i VG : "FFK tester spillere i Mikel-klassen"

Overskriften i f-b : "Tester spillere fra Elfenbenkysten."

 

 

 

Dette sto også i vg : PS! Etter det VG Nett erfarer skal det angivelig også være en ung senegaleser på vei til FFK i samme tidsperiode som Kouadio og Fofana. Også dette skal være en offensiv spiller.

Altså det kommer 3 afrikanere på prøve snart..

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 okt 06, 16:02
Opprinnelig postet av keiko99
gurrbass.. spørs hvem vi skal tro på da.. FB sier dem er på prøve og vg står det at dem er klare..



Tror du misforstå denne setningen i VG Keiko:


- Så disse spillerne er i utgangspunktet klare for Østfold-klubben?


- Slik jeg ser det er de det. Det gjenstår jo å se om de klarer å tilpasse seg, men det meste ser ut til å være i boks. Vi har fått aksept fra de avgjørende hold per dags dato, medgir Thorsteinsen.


Dette betyr vel egentlig ikke mer enn at de er klare for utfordringene i spillersystemet til FFK, for leser du litt lengre opp så står det at de er blitt innlært i europeisk spillerstil og 4-3-3.


Men herlig å se at slike prøvespillere kommer så tidlig, rett etter cupfinalen. Får håpe at det blir slik fremover, at vi allerede rett etter sesongavslutningen begynner å se etter andre spillere, og ikke at vi en måned før seriestart får spillere på prøve. La oss bruke hele vinteren til å finne forsterkninger denne gangen.


Ser heller ikke på dette som noe som skal skape noe uro rundt laget som enkelte antyder. Det er tross alt snakk om talenter på prøvespill, jeg nekter å tro at Brenne føler at plassen hans er utsatt nå. Ærlig talt så har dem ikke fått vist noen ting ennå, det får de ikke gjort før de to siste kampene er ferdig for i år. Så at Brenne og andre på laget føler at dette er noe mistillitt eller noe, det kan jeg aldri tro. De er nok fokusert på de kampene som gjenstår, så får disse talentene først få vise seg frem på trening, så får vi se hvor de står.

raio

Knøttespiller

Ble medlem: 05 aug 05
Innlegg: 37

Lagt til: 30 okt 06, 16:26

Fant en link her.. En som rangerer de 10 mest lovende spillere fra Afrika.

http://www.bigsoccer.com/forum/showthread.php?t=265134

Det står følgende om Ismael Beko Fofana:

"Ismael Beko Fofana: Academy mimos-sifcom and Cote d`lvoire; May not be the strongest forward, but has an amazing eye for goal, with four in five games in the African under 17 Championships. He`s also got amazing pace!!"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 okt 06, 17:03
Gurrbass: jeg missforsto der ja

FFK1903: Takk

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 30 okt 06, 17:56
hmmm, spennende dette, men hva skjer med forsvarsforsterkninger?. årets sesong har vist med all tydelighet at det ikke er nok å score mål

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 30 okt 06, 19:02

Opprinnelig postet av Snæbbis
hmmm, spennende dette, men hva skjer med forsvarsforsterkninger?. årets sesong har vist med all tydelighet at det ikke er nok å score mål

Detaljer...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 30 okt 06, 19:17

Opprinnelig postet av paco
morgan hentet jo edu og mikel så han vet vel hva han snakker om,han har jo et utrolig nettverk den mannen

Enig. I tillegg et sitat fra artikkelen:

Dessuten har FFK vært enestående i forhandlingene, og gjort dette meget enkelt for alle parter, fortsetter Thorsteinsen.

Her er Morgan Andersen-effekten i et nøtteskall. FFK er på vei tilbake til toppen av norsk fotball!!

 

Sansynligvis blir disse spillerne videresolgt til utlandet (hvis de er/blir så gode som det antydes), og da er ingenting bedre enn at de gjør en god jobb for FFK innen de selges og skaffer euro i klubbkassa.




Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3