Husk meg
Brukernavn
Passord

Spiller ut og inn?

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 18 7

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 nov 06, 17:27
Opprinnelig postet av Snæbbis
Bytte brenne, få wehrman igjen?

www.fxt.no/tippeligaen/lillestrom/article796392.ece


Det er uinteressant å bytte bort Brenne. Det er også uinteressant å selge Brenne til en norsk klubb. Delvis fordi Brenne verken er sikra mer spill eller mye høyere lønn i noen norsk klubb, og delvis fordi jeg ikke ønsker å møte et lag med Brenne på høy midtbane... En meget farlig spiller.

Brenne skal forsvinne fra FFK det øyeblikk han får en stor kontrakt med en stor utenlandsk klubb, ikke før.

Og en annen ting, sjøl om mange har andretanker; er det bare jeg som ønsker at McDonald skal fortsette i klubben? Jeg driter en lang mars i treningsmoralen når han er hjemme i Costa Rica, så lenge han spiller positiv og flott fotball for FFK...

Det ideell nå ville være om vi fikk en god venstre/høyre-bekk, og at resten av laget forsetter. Da vil vi få kontinuitet, noe vi sårt trenger for å få spilt inn en ellever. Så kan spillere komme opp fra junior, og en og annen ny forsterkning.

Minst mulig tull med troppen nå!!!

ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 12 nov 06, 17:28
NEI! Du er ikke eneste;) Macki kommer til å bli kjempe god=D Han og trarik er gull verdt om noen år!

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 nov 06, 17:45
Endret: 12 nov 06, 17:46

Når det gjelder forsterkninger til FFK, jakter de etter backer, midtstopper, ballfordeler på midtbanen og de spillerne som er på gang fra Elfenkysten.

Jeg håper også at han blir, har trua på han. Nils Johan Semb og Nils Arne Eggen skrømt av i dag, de burde vel vite hva de snakker om.

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 12 nov 06, 17:50
Er enig med de som vil beholde Mac Donald. Han er veldig lovende og jeg tror han blir en stor spiller med eller uten oss. Når det gjelder utenfor EØS-kvote bør vi heller "ofre" West for å få plass til de nye.

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 12 nov 06, 17:52
hvor lenge har mackie vært her nå ? bør vel kunne få norsk pass snart han

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 nov 06, 03:05

MacDonald gjorde et strålende innhopp i cupfinalen. Gutten har et enormt bra rykk, sterk teknikk, og skapte målsjanser omtrent hver gang han fikk ballen. Det var nær ved at han lurte ballen inn også, fra helt død vinkel.

Herlig spiller!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 nov 06, 08:15
I forbindelse med klubbens trange økonomiske situasjon, tror dere det er sannsynlig at Bjørkøy/Brenne, eller en av dem blir solgt til en annen norsk klubb. Med tanke på at det skal bli plass til et par afrikanere til, samt at vi har spillere som Gherland, Elvestad og Stadheim på benken, kan det kanskje tyde på at klubben ser seg om etter en gevinst her?
Hvem det nå enn det er som går, så håper jeg den/de går til utlandet!

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 14 nov 06, 08:32
Endret: 14 nov 06, 08:32

fra dagens f-b:

 

Det har vært spekulert i om kapteinen forlater skuta til fordel for en utenlandsk klubb. "Jonna" har ett år igjen av sin kontrakt, og har heller ikke lagt skjul på at et klubbskifte kan være aktuelt.
– Men jeg har mye å takke Fredrikstad for. Ikke minst at trenerteamet valgte å satse på meg i fjor sommer. Det har gjort at jeg har opplevd utrolig mye de siste 15 månedene, sier han åpenbart takknemlig.
– I forhold til hva som skjer videre, så er ikke det lenger i mine hender...

 

Må vel tolkes som at det har kommet et bud på Bjørkøy og at det er opp til klubben om de vil la han gå eller ikke????

 

Frykter Jonna har spilt sin siste kamp i FFK nå!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 nov 06, 14:42
da håper jeg at vi fikk jævlig mye penger

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 nov 06, 15:04
Regner jo ikke med at de er solgt allerede. Tror ikke klubben tør å selge noen før de vet mer om afrikanerne, om de kommer fra fotballakademiet eller plantasjen, altså om de kan spille eller ei. Jeg går ut i fra at det blir noen schilling hvis de blir solgt. For alt vi vet kan disse afrikanerne være 3x dyktige som Brenne & Bjørkøy til sammen, og det er ingen vits i å ha norske landslagsspillere på benken, da er det bedre å få penger for dem.

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 14 nov 06, 15:21
Regner med at det Bjørkøy legger i "ikke lengre i mine hender" er at det nå er opp til klubb, kontraktsforslag fra klubben og evt. forhandlinger med andre klubber ...

---------------------------

math


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 14 nov 06, 18:06
Endret: 14 nov 06, 18:08

ville vært et stort tap å miste vår kaptein før neste sesong. samtidig er han ikke umulig å erstatte. og er det sånn at jonna ønsker nye utfordringer ser jeg helst at vi selger ham nå, framfor å la han gå på bosman til en annen klubb om 1år. samme gjelder simen  brenne som nå har kommet til et veiskille: skriv langtidskontrakt med FFK eller bytt klubb. simen er etter min mening vår viktigste midtbanespiller og vi bør definitivt strekke oss langt for ny 3-4års kontrakt. at han er lokal er selvagt et stort pluss.

 

føler samtidig at multaharju og røn er overflødig på midten. røn har fått nok sjanser uten å imponere en eneste gang gjennom 3sesonger. multaharju har spilt helt OK/under middels det lille han har vært innpå, men med den rekken midtbanespillere vi har nå er det rett og slett ikke plass til mer kvantitet. samtidig hadde det vært en bonus å hente inn en klassespiller i den defensive sentrale midtbanerollen. da er det imdlertid over og ut med berg. som forsovet har gjort en OK jobb, men kun en middels TL spiller. uansett andre forsterkninger som helt klart bør prioriteres først. dette er tatt i betrakning av at jonna og brenne fortsetter i FFK.

 

på keeperplass har vi 1landslagskeeper og 1kommende landslagskeeper.

 

forsvaret derimot trenger 2-3 nye spillere. shabani, piiroja, bertil, gerrbrand og magnussen med videre. gjerne PAC i type backup rolle hvis han tar et år til. ny hback MÅ kjøpes. tamaz dessverre altfor svak og bør gis bort ved første anledning. samtidig ønsker jeg å se en ny klasse stopper ved siden av piiroja. gerrbrand er god-men ikke klasse. men eventuelt hvis shabani tar kvantesprang ala tarik over vinteren minsker behovet. magnussen er et alternativ til bertil ved en eventuell skade. konklusjonen må være akkurat nå 1back og 1 stopper(2backer hvis PAC legger opp).

 

i angrep har vi flust med spillere nå. "heavy" har jeg troa på, trenger en vinter med god trening. hoås og toth er jeg mer skeptisk til. toth har en fantastisk innstilling men begrensede ferdigheter,samtidig ingen ung mann lenger. uansett blitt en kultfigur i frstad og ha han med en sesong til kan være en ide. hoås virker helt ute av det og bør muligens finne seg en ny klubb. west er fantastisk når han er i form og skadefri. den kombinasjonen intreffer alt for sjeldent, og skulle gutta fra elfenbenkysten vise seg som spillere i edu klassen kan vi trygt vinke farvel til helten fra amerika. det er vel per dags dato kun plass til 2spillere utenfor EU. mackie må vi ha med videre, et fantastisk talent som jeg tipper blir en "hit" i neste års TL. så er det da plass til 3mann i troppen? eventuelt når kan mackie få norskt statsborgerskap?

 

til slutt kan det nevnes at neste sesongs lag kan komme til å bli en overraskelse. akkurat nå har vi mange hete salgsobjekter som dessverre kan komme til å forlate oss før neste sesong: Shaaban, piiroja, bertil, tarik, brenne, jonna.

 

PUNKTUM!

 

 

---------------------------

FFK på øvre halvdel!


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 14 nov 06, 18:36

Er enig med deg i dine antagelser om Brenne og Bjørkøy. Disse 2 har mye å takke FFK for. Brenne for at vi valgte å hente han fra Moss og satse på han i FFK og Jonna for at vi valgte å hente han fra Hønefoss og satse på han.

 

Disse 2 burde få 4 års kontrakter, med godt betalt og klausuler som evt. kan tre inn ved henvendelse fra en proff klubb (type 8-12 mill eller noe sånt).

 

Vi trenger disse 2 ved videre satsning, men jeg synes helt klart at klubben bør strekke seg langt her, og dersom de ikke signerer er det bare å selge.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 nov 06, 18:51

Konstituert daglig leder, Morgan Andersen, opplyser til Nettavisen at han og trenerapparatet skal ha et møte neste uke der spillerstallen er tema.


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 18 nov 06, 18:38
Opprinnelig postet av Patrioten

Konstituert daglig leder, Morgan Andersen, opplyser til Nettavisen at han og trenerapparatet skal ha et møte neste uke der spillerstallen er tema.



Er det flere som er enig i at ting virker til å være veldig mye mer ryddig i klubben etter Morgan sin inntreden? Ting blir tatt i rett rekkefølge osv.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 18 nov 06, 18:45
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Patrioten

Konstituert daglig leder, Morgan Andersen, opplyser til Nettavisen at han og trenerapparatet skal ha et møte neste uke der spillerstallen er tema.


Er det flere som er enig i at ting virker til å være veldig mye mer ryddig i klubben etter Morgan sin inntreden? Ting blir tatt i rett rekkefølge osv.

Det er en helt sinnssyk forvandlig...

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 nov 06, 18:55
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Patrioten

Konstituert daglig leder, Morgan Andersen, opplyser til Nettavisen at han og trenerapparatet skal ha et møte neste uke der spillerstallen er tema.



Er det flere som er enig i at ting virker til å være veldig mye mer ryddig i klubben etter Morgan sin inntreden? Ting blir tatt i rett rekkefølge osv.


Ikke minst at ting tas tak i med en gang. At det allerede når skjer ting angående spillerstallen er akkurat slik det skal være. Før har det virket som det er først den siste måneden de har snudd på kronestykkene og sjekket om det var noen spillere der ute. Nå skjer det allerede før sesongen er over. Det lover bra!

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 18 nov 06, 18:57
håper virkelig multaharju forsvinner.. eggen, hva tenkte du på???

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 18 nov 06, 19:07
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Patrioten

Konstituert daglig leder, Morgan Andersen, opplyser til Nettavisen at han og trenerapparatet skal ha et møte neste uke der spillerstallen er tema.



Er det flere som er enig i at ting virker til å være veldig mye mer ryddig i klubben etter Morgan sin inntreden? Ting blir tatt i rett rekkefølge osv.


kan bare fundere på hvordan det var før han kom.
eller kanskje det er best å ikke vite  ...

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 nov 06, 08:27
Det er ikke tvil om at ting har blitt bedre, ellers er det fint å se at han er ydmyk, når ting blir gjort galt i FFK, er  vel ikke alle som er det i klubben?


Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 18 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340