Husk meg
Brukernavn
Passord

Spiller ut og inn?

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 18 9

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 20 nov 06, 16:21

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Shadar
Men jeg husker ikke reglene helt rett; Er det lov til å spille med 3 non-eu spillere på banen, eller bare 2, men at det er lov til å ha 3 i klubben?

Man kan ha to non-EU-spillere i kamptroppen (18 mann). Så vidt meg bekjent finnes det ingen regler om hvor mange non-EU-spillere man kan ha i stallen. Dette reguleres som regel av seg selv, da man ikke kan benytte mer enn to i kamptroppen.

Kan ikke skjønne det Holters....er vel lov å ha 3 non-eu spillere på banen samtidig?

Ta dette eks. Lillestrøm-Rosenborg i år.

http://fotball.vg.no/bors/kamp.php?kamp_id=13993

Her starter Lillestrøm med 3 non-eu spillere

Mouehli,Stefanutto og Occean.

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 nov 06, 16:26
Endret: 20 nov 06, 16:28
Opprinnelig postet av benksliter`n

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Shadar
Men jeg husker ikke reglene helt rett; Er det lov til å spille med 3 non-eu spillere på banen, eller bare 2, men at det er lov til å ha 3 i klubben?

Man kan ha to non-EU-spillere i kamptroppen (18 mann). Så vidt meg bekjent finnes det ingen regler om hvor mange non-EU-spillere man kan ha i stallen. Dette reguleres som regel av seg selv, da man ikke kan benytte mer enn to i kamptroppen.

Kan ikke skjønne det Holters....er vel lov å ha 3 non-eu spillere på banen samtidig?

Ta dette eks. Lillestrøm-Rosenborg i år.

http://fotball.vg.no/bors/kamp.php?kamp_id=13993

Her starter Lillestrøm med 3 non-eu spillere

Mouehli,Stefanutto og Occean.


Det er ikke lov. Det er egentlig ikke noe å diskutere engang. Kun to spillere utenfor EU er lov å ha med i 18-mannstroppen til kamp. Lillestrøm med Wehrmann i spissen har jo gått (eller skulle gå?) til sak mot NFF angående dette.

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 20 nov 06, 16:29
Endret: 20 nov 06, 16:33

Mouheli er vel ikke non-eu? Er ikke sikker, men mener at han ikke er det.

 

EDIT: Jo det var han. Kan ikke stemme det der. Det er ikke lov til å ha mer enn 2 non-eu spillere i troppen.

 

Reglene kan du lese i §2-4 i denne linken.

---------------------------

Fredd


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 nov 06, 16:34
Endret: 20 nov 06, 16:36
Opprinnelig postet av Fredd

Mouheli er vel ikke non-eu? Er ikke sikker, men mener at han ikke er det.

 

EDIT: Jo det var han. Kan ikke stemme det der. Det er ikke lov til å ha mer enn 2 non-eu spillere i troppen.

 

Reglene kan du lese i §2-4 i denne linken.

Kanskje noen av de tre har dobbelt statsborgerskap?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 20 nov 06, 16:35
Endret: 20 nov 06, 16:36

Kan jeg ikke skjønne Holters??? Etter det jeg skjønner så har Lillestrom 4 non-eu spillere i troppen.

Stefanutto,Wehrman fra Australia,Mouehli fra Marocco(tror jeg) og Occean fra Canada.

De har spilt nesten hver kamp denne sesongen med minst 3 av dem på banen.

Her kan du også se fra siste kamp mot Lyn.

Her starter i tillegg ikke Mouehli.

http://fotball.vg.no/bors/kamp.php?kamp_id=14178

 

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 nov 06, 16:38
Endret: 20 nov 06, 16:43
Opprinnelig postet av benksliter`n

Kan jeg ikke skjønne Holters??? Etter det jeg skjønner så har Lillestrom 4 non-eu spillere i troppen.

Stefanutto,Wehrman fra Australia,Mouehli fra Marocco(tror jeg) og Occean fra Canada.


Da tar jeg en bråsjanse og tipper at Shane Stefanutto har dobbelt statsborgerskap


§ 2-4       Utenlandske borgere


I 0. og 1. divisjon menn og 0. divisjon kvinner kan det i kamprapporten føres opp høyst 2 spillere som ikke er norske statsborgere eller statsborgere av et land som er medlem i EU eller part i EØS-avtalen. Forbundsstyret kan gi særskilt tillatelse til at en spiller som nevnt i første setning kan benyttes utenfor kvoten på 2 dersom spilleren har hatt bopel i Norge i 5 år og i løpet av denne perioden spilt 3 år sammenhengende i aldersbestemte klasser.


http://www.fotball.no/t2.aspx?p=800&cat=51832


Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06
Innlegg: 148

Lagt til: 20 nov 06, 16:41

Shane Stefanutto:

 

- Jeg har dobbelt statsborgerskap. Da jeg var 18 år, var jeg på prøvespill i Parma. Mine besteforeldre var italienske, og jeg fikk dermed ordnet meg et italiensk pass, den eneste muligheten jeg hadde for at det skulle kunne by seg en sjanse for proffspill i Italia, sier Stefanutto.

 

http://www.fxt.no/tippeligaen/lillestrom/article706697.ece

 

Case closed.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 nov 06, 16:44
Opprinnelig postet av Kongerapærn
Case closed.


Godt jobba! Du slo meg i internettsøking der gett.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 20 nov 06, 16:46

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Kongerapærn
Case closed.


Godt jobba! Du slo meg i internettsøking der gett.

Jeg bøyer meg i støvet

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 20 nov 06, 16:48

FFK tar ferie fra 4. desember og innen det skal klubben ha bestemt seg for hvem som må ut av stallen, eller er for dårlig.


Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06
Innlegg: 148

Lagt til: 20 nov 06, 16:50

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Kongerapærn
Case closed.


Godt jobba! Du slo meg i internettsøking der gett.

 

google.no - Shane Stefanutto statsborgerskap - http://www.fxt.no/tippeligaen/lillestrom/article706697.ece

 

Tok vel en 30 sek eller no.

 

Har tross alt vunnet VM i OL i internettsøking 2 år på rad!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 nov 06, 17:01
Opprinnelig postet av Patrioten

FFK tar ferie fra 4. desember og innen det skal klubben ha bestemt seg for hvem som må ut av stallen, eller er for dårlig.



Herlig at slike ting blir tatt så tidlig! De som blir funnet for dårlig får nå en hel vinter til å finne seg en ny jobb, og får vi de eventuelle flere forsterkningene tidlig, så kommer disse tidlig inn i sesongoppkjøringen!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 nov 06, 17:02
Opprinnelig postet av Kongerapærn
Har tross alt vunnet VM i OL

Vunnet VM i OL, ja... Ikke rart du er god!

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 20 nov 06, 17:06

hhmmmm....lurer på hva West gjør nå? Han kan fort havne på sidelinjen her nå.

Kanskje West forsvinner også?

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 20 nov 06, 17:10

tror ikke det blir et aktuelt problem da west ofte er skadet. 3spillere er egenlig ikke et problem før alle tre er fit og samtlige forsvarer en plass i elleveren.

---------------------------

UEFA KØPPEN 2007?!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 nov 06, 17:59
Opprinnelig postet av benksliter`n

hhmmmm....lurer på hva West gjør nå? Han kan fort havne på sidelinjen her nå.

Kanskje West forsvinner også?



Ser egentlig på West som en som kan backe opp Tarik litt på høyrekanten i angrep. Tror ikke vi skal forvente at Tarik skal følge opp den gode sesongen som han har hatt i år, det er ofte vanskelig å gjøre en god andresesong etter å ha fått gjennombruddet året før. Så da kan det hende at  West og Tarik bytter litt på å spille der. West spiller når Tarik ikke har helt formen inne, og Tarik når West er skadet

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 20 nov 06, 18:18
Endret: 20 nov 06, 18:19
Opprinnelig postet av benksliter`n

hhmmmm....lurer på hva West gjør nå? Han kan fort havne på sidelinjen her nå.

Kanskje West forsvinner også?

Morgan Andersen sa i ett inervju på Radio Fredrikstad i sta, at det var ikke noe problem for dem å ha tre spillere utenfor EØS så lenge de kunne love de 50 prosent spilletid i forhold til regelverket og da nevnte han Brian West og de nye spillerne fra EBK. Så da tyder det vel på at Brian blir værende.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 20 nov 06, 19:00
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Patrioten

FFK tar ferie fra 4. desember og innen det skal klubben ha bestemt seg for hvem som må ut av stallen, eller er for dårlig.



Herlig at slike ting blir tatt så tidlig! De som blir funnet for dårlig får nå en hel vinter til å finne seg en ny jobb, og får vi de eventuelle flere forsterkningene tidlig, så kommer disse tidlig inn i sesongoppkjøringen!


Helt enig, FFK1903. Jeg óg synes det er bedre at vi får inn forsterkningene kjapt og lar de få tid til å bli kjent med spillerne, spillestil og miljø generelt.

Men jeg nekter å tru at FFK ikke sier "ja, takk" dersom det mot all formodning skulle dukke opp en kvalitetsspiller eller to i overgangsvinduet etter jul. 

Det er sjelden noe er helt svart-hvitt, slik enkelte her synes å velge å tolke ting som.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 20 nov 06, 19:07
Enig i at det er bra å få endringene i spillerstallen tidlig, mitt håp er at det også dukker opp defensive nye fjes.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 20 nov 06, 19:28

Mitt håp er at FFK neste sesong kan stille med minst 15 spillere som alle er så gode at det er en skam å sette noen av dem på benken. Da først kan FFK være med å kjempe om seriegull. Om man har 11 knallspillere men ingen fullgod erstatter for noen av dem så kommer det aldri til å holde sesongen gjennom.

 

Det er defor ikke slik at noen må ut bare fordi det kommer gode spillere inn. Når FFK kjemper om serigull er det attraktivt å spille for klubben, selv om man sitter på benken hver tredje kamp. Den dagen det er slik har FFK kommet noen vei.

 

Synd at Mackie forsvinner. Men det er vel det beste for ham å komme til en klubb hvor han får mye spilletid.

 

Hva gjelder Brian West så håper jeg veldig at han klarer å unngå skader neste år. Da er han en svært verdifull spiller. Men da må vi aldri igjen få se at sprinteren West settes innpå etter to minutter oppvarming. For da vet man med 100% sikkerhet at han går på en ny smell. Kan ikke begripe at noe slikt kunne skje, en gedigen tabbe fra trenerbenken.

 

Ellers tror jeg ikke FFK primært trenger flere spisser. Men man kunne for min del gjerne bytte ut Brenne med en spiller som er i stand til å slå en pasning i ny og ne. Jeg har i løpet av høsten blitt ganske lei av de evinnelige sololøpene til den fyren. Han skal alltid gjøre alt helt alene, og det skjærer seg 99% av gangene. Det er gøy å se når han lykkes, men han løfter ikke laget, og gjør ingen medspillere rundt seg bedre, slik en god playmaker gjør.  



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 18 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3