Husk meg
Brukernavn
Passord

Spiller ut og inn?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 18 3

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5524

Lagt til: 02 nov 06, 12:15
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg har mer tro på Multe enn MacDonald for neste sesong. Jeg mener også at de andre forsterkningene du nevner er: 1 unødvendige. 2 urealistiske.



1. Unødvendige?! Dette er våre desidert svakeste posisjoner i laget og da sier det seg selv at dette ikke er unødvendig. Det er for øvrig skremmende at lista fortsatt er den samme som den har vært de siste tre årene. Hvis dette er posisjoner det er unødvendig å forsterke, så lurer jeg på hva du mener vi bør forsterke, for forsterkninger trenger vi med mindre du ønsker et nytt år nede i sumpa.

Dette er uansett en prioriteringsliste; Vi må ikke hente inn alle fire punktene, men det er disse punktene man bør se etter forsterkninger til. Kjenner jeg Eggen rett, så dukker det opp ren skjær stallfyll og backupspillere i stedet på helt uante posisjoner. Vi får håpe Morgan klarer å skaffe til veie noen kvalitetsspillere.

2. Du leste ikke alt nei, så da siterer jeg meg selv: "Jeg tror ikke vi får se noen av disse spillerne i FFK til året, men dette viser i alle fall hva slags spillere jeg ønsker å se i klubben."

 

Jeg tror altså at dagens lag(ink Bertelsen) er godt nok, og med så gode spillere som FFk kan forvente å ha pr i dag. Det er nå engang ikke slik at det nødvendigvis er det laget med best spillere som vinner fotballkamper, men ofte det laget som er det beste laget. Her har dagens mannskap enda mye å hente. Dette er altså grunnen til at jeg mener man ikke trenger å forsterke laget.

 

Jeg mener videre at man bør forsterke stallen med 1-2 spillere. For å har bedre backup alternativer i forsvares fireren.

 

Jeg mener også at man bør erstatte spillere som evt forsvinner så godt som mulig.

 

 

Jeg ønsker ikke Brenne bort fra klubben, men jeg tror at han er motivert for å flytte på seg til en større klubb. Det er en bekreftelse på at FFK begynner å bli en toppklubb at spillere er attraktive for andre. Bra for Brenne og bra for FFK. I mine øyne er han også hjertelig velkommen til å bli også.

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Bernts

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 nov 06
Innlegg: 5

Lagt til: 02 nov 06, 12:50

Synes det er ganske utrolig at flere synes at Patrick ikke er god nok som stopper. Jeg mener han utfyller Rajio på en meget god måte, og det er ingen som helst tvil om at Pål Andre har løftet seg mange hakk som back etter at Patrick kom inn på laget. Jeg synes Pål Andre ikke hadde spillt no serlig frem til Patrick kom inn på laget. Nå er han en helt ny spiller. Det er etter min mening ikke noen tvil om at sikkerheten og farten han bringer inn i forsvaret har gjort at Pål Andre tør å spille fotball på en helt annen måte enm tidligere på sesongen.

Synes også helt klart at Tamas er et meget godt alternativ som backup i forsvaret. Han mangler endel på farten, men er etter min mening ganske god til å plassere seg rett.

Det FFK etter min mening bør konsentrere seg om er å finne en stabilisator på midtbanen. Etter min mening har FFKs største problem denne sesongen vært at midtbanen veldig lett blir overspillt, og at motstanderen kommer alene mot vår forsvarsfirer. Kanskje noe naive valg fra trenerteamet endel ganger, men det får bli en annen diskusjon. Jeg synes at FFK har spillt sine beste kamper med Berg som stabilisator på midtbanen. Ikke noe galt med Hansi, Bjørkøy og Brenne, men med de tre sammen på midten, synes jeg vi ofte blir litt lett overspillt. Berg er en god spiller, og jeg har tro på han, men vi trenger en til. Vet ikke om Stadheim kan ta denne rollen, men er ikke sikker.

Når det gjelder det offansive spillet trenger vi en mann som kan putte min 10+ mål i året. Synes kanskje de spissene vi har i dag mangler noe av denne målteften. OM Årst i Tromsø er en mann som kunne være fin å ha, men det er vel avhengig at Tromsø rykker ned.

Min mening er at vi bør prøve å holde på de fleste vi har og konsentrere oss om en eller to gode forsterkinger. Spillere som vi kan la gå er West (alt for mye skadet), Røn, Multaharjo og Hoås. Ser vel at det kan bli noe tynt med spillere fremover om disse går og kun en ny spiss kommer inn, men da får vi eventuelt se på å hente inn en offensiv spiller til.

---------------------------

FFK alltid!!


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 02 nov 06, 12:57
Endret: 11 des 06, 12:15
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av JipJap
hadde ikke gjort noe med noe skikkelig backup for kvisvcik/tarik på kantene heller

 

Multe og MacDonald?


Multuharju er et bomkjøp, bare innse det kanogvetalt. Mackie derimot kan være spennende. Eneste alternativet vi har til Tarik på høyre er å kjøre Kvisvik der, samt Mackie på venstre. Det går selvsagt an å flytte Bjørkøy rundt, sette Hoås på kant og lignende, men det er langt fra ideelt.

Jeg skrev dette innlegget på VGD og det passer greit her også:

Fredrikstad (4-3-3):


1. Defensiv midtbanespiller

En som kan rense foran midtstopperne våre. Gjerne med pondus, ballgjennvinning og ballfordelingsegenskaper. Såkalt Skammelsrud-type.

Kandidater: Kasey Wehrman

Tviler på at LSK vil slippe ham og han går på non-EU kvota. Med to non-EU spillere fra før av og flere afrikanere på vei inn, så blir det nok ikke aktuelt.

2. Høyreback

En med god fart som kan bidra offensivt og defensivt. Gjerne en som kommer ofte på overlapp og stormer ned mot dørlinja for å komme til innlegg.

Kandidater: Espen Ruud, Mikael Lustig.

Begge er meget gode og attraktive spillere. Ovenfor Ruud kan vi vise frem Bertelsen og hvordan han har storspilt for klubben. Ville vært stort med to U21-landslagsspillere på hver sin back. Kanskje Shabaan kan si noen smigrende ord om FFK til Lustig? ;)

3. Targetman

En real goalgetter, dvs en spiss som garanterer mål. Må være flink til å holde på ballen og involvere vingene i spillet. Gjerne god på hodet, sterk i kroppen og gode avslutningsegenskaper.

Kandidater: Ole Martin Årst (Hvis Tromsø rykker ned)
Scorer mye mål denne karen og blir vel neppe med Tromsø ned i 1. divisjon, hvis de skulle rykke ned. Ser gjerne at FFK prøver seg på denne mannen.

4. Midtstopper

En smart midtstopper som er god til å lese spillet. Vi har krigeren Piiroja, så trenger en som utfyller ham. Hurtighet og god med ball er nøkkelord.

Kandidater: Marcus Andreasson, Ragnvald Soma (Hvis Viking rykker ned)

Jeg tror ikke vi får se noen av disse spillerne i FFK til året, men dette viser i alle fall hva slags spillere jeg ønsker å se i klubben.

Da blir laget seende slik ut:

------------------------- Shabaan -------------------------
Høyreback - Piiroja - Midtstopper - Bertelsen
------------------------- Def. Midt ------------------------
----------- Bjørkøy ----------------- Brenne -----------
Elyounoussi ----------------------------------- Kvisvik
----------------------- Targetman ------------------------

Etter disse fire punktene trenger man backup til kantene, eventuelt en som kan skyve Kvisvik ut av laget. En hurtig ving med gode avslutningsegenskaper hadde vært ideelt. En spillere ala Espen Hoff.

raslebasle skrev:
"Ganske så enig her Holters men om vi henter inn en ny midtstopper så kan vel Gerrbrand spille høyreback? Mener å ha hørt/lest at han tidligere har spilt det.."

Gerrbrand spilte høyreback i leichester, og jeg synes hans styrker kanskje kommer bedre til sin rett på høyrebacken enn som midtstopper. Han største styrker er tross alt at han er god med ballen i beina og har grei hurtighet, og det passer nok bedre på høyrebacken. Hvordan innleggsfoten osv er aner jeg ingenting om. Ser aller helst at vi henter inn en fremadstormende og mer komplett høyreback, men Gerrbrand kan (og er nok realistisk) være et alternativ for høyrebacken.

"Men pr dags dato så holder Czwartek, men mannen blir ikke akkurat yngre.."

Czwartek holder nivået defensivt, men er en katastrofe offensivt med unntak av kampen mot Lyn. Han har trolig Tippeligaens verste innleggsfot. Det er egentlig ganske imponerende at vi har spilleren med den verste innleggsfoten og spilleren med den verste skuddfoten (Ramberg) på samme lag. Men Czwartek fortjener en heltidskontrakt videre av på bakgrunn av sin ansinitet i klubben, at han fortsatt holder et godt nivå, har hurtigheten i kroppen og vil være en god og rimelig backup for backplassen.

 

100% enig med deg. Det viser jeg også her: http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?trad=104998&perside=10&side=7

 


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 02 nov 06, 21:19
Til Holters i ett inlegg her sier du at du vil ha en target spiss.. jeg lurer bare på.. vil du ikke gi heavy mulighet og den spissen fra island som skulle kommet i sommer, men ble stoppet av at han hadde gjort 2 overganger.. Da vil jo morgan han han tilbake i januar..

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 02 nov 06, 21:20
Opprinnelig postet av keiko99
Til Holters i ett inlegg her sier du at du vil ha en target spiss.. jeg lurer bare på.. vil du ikke gi heavy mulighet og den spissen fra island som skulle kommet i sommer, men ble stoppet av at han hadde gjort 2 overganger.. Da vil jo morgan han han tilbake i januar..

Hvis Vourinen overbeviser i løpet av vinteren, så ser jeg på ham som en forsterkning da. Overbeviser han, så trenger vi ikke en ny targetmann. Islendingen er ikke FFK-spiller og om han kommer, så blir han en forsterkning da.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 03 nov 06, 10:38

Helt enig med deg ang. høyre back, Holters!
Hvis Aafk kan får Lustig, så kan vi greie det også. Han ville være en flott investering for framtiden. Han kunne vi garantert førstelagsspill;)
Så enten E.Ruud eller Lustig!!

www.fxt.no/forstediv/article791533.ece

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 04 nov 06, 00:43
Endret: 04 nov 06, 00:43
Opprinnelig postet av Brukernavn

Ønsker meg en kjempe til i forsvar,..men hvem i helvete skulle det vært

 

Hvis Viking rykker ned kunne kanskje Soma være interessert. Sterkeste kandidat i mine øyne. Fabelaktig spiller!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 04 nov 06, 17:35
Hva med Alexander ødegaard? legge om til 4-4-2 og skyve tarik fram som midtspiss i spann med Toth/Vuorinen/ eventuell ny spiss. ødegaard som høyre ving.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 04 nov 06, 19:40
Hvor aktuelt tror du det er å legge om til 4-4-2?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 04 nov 06, 19:53
Opprinnelig postet av Snæbbis
Hva med Alexander ødegaard? legge om til 4-4-2 og skyve tarik fram som midtspiss i spann med Toth/Vuorinen/ eventuell ny spiss. ødegaard som høyre ving.

Hvorfor kan ikke Ødegaard spille høyre ving i 4-3-3? Tarik har spilt like mye på venstre side som høyre i år, og Kvisvik like så. Han var vel knapt på venstre ving i løpet av hele kampen mot Lyn?

Ødegaard håper jeg uansett jeg slipper å se i FFK. Makan til oppskrytt spiller. Han hadde en god sesong for Sogndal, hvor de lå dypt og satset på kontringer med Ødegaard i spissen. På lag som må ut og angripe har han falt helt igjennom. Dessuten ser jeg ingen grunn til at en spiller som verken er god nok i Rosenborg eller Viking skal være god nok for oss.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 04 nov 06, 23:39

Opprinnelig postet av Holters
Dessuten ser jeg ingen grunn til at en spiller som verken er god nok i Rosenborg eller Viking skal være god nok for oss.

Dette klinger godt i mine ører Godt sagt...

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 05 nov 06, 10:51

Vil ikke ha Ødegård hit!!!

Han er en av Norges mest oppskrytte spillere!!!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 05 nov 06, 11:07
tror nok vi får se Vourinen på topp neste sesong

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 05 nov 06, 11:21
Opprinnelig postet av paco
tror nok vi får se Vourinen på topp neste sesong

Hva er det egentlig med deg og Vuorinen? Du snakker jo om han i minst annen hvert innlegg... alltid bare positivt. Hva har du sett av ham som vi andre ikke har?

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 05 nov 06, 11:35
får da håpe vi får se heavy på topp neste sessong ...
ville vært synd om det ble kun enda en ffk2spiller av de store innkjøpene våre !

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 05 nov 06, 12:19
Nei la oss håpe at Vuorinen bruker vinteren godtt og tar et knallserkt comebak neste sesong

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 05 nov 06, 12:33
Endret: 05 nov 06, 12:33

Har skrevet flere ganger, at jeg har håpet åpningssesong på ny satdion , med forsatt TL (trolig sikra), europacup, ny trener og 3-4 kvalitetsspiller.

Når det gjelder europacup og ny trener lever jeg fortsatt i håpet.

Når det gjelder kvalitetsspillere, vil jeg si meg enig med "oleberg", forsvarer ,midtbane, spiss og evt en backup.

 

Så for å få det rett. " The future so bright i gotta wear shades"

 

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 05 nov 06, 13:03

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av paco
tror nok vi får se Vourinen på topp neste sesong

Hva er det egentlig med deg og Vuorinen? Du snakker jo om han i minst annen hvert innlegg... alltid bare positivt. Hva har du sett av ham som vi andre ikke har?

 

  LOVE IS IN THE AIR 

---------------------------

Vin og blomster på bordet...


Christoffer

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06
Innlegg: 214

Lagt til: 05 nov 06, 13:06
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av Brukernavn

Ønsker meg en kjempe til i forsvar,..men hvem i helvete skulle det vært

 

Hvis Viking rykker ned kunne kanskje Soma være interessert. Sterkeste kandidat i mine øyne. Fabelaktig spiller!

 

For guds skyld, ikke hent inn Soma. En primadonna som han skal vi lete lenge etter. Han kommer til å ødelegge miljøet i Fredrikstad. Når han var i Bran var medspillerne sjeleglade for at Soma dro og ledelsen var kjempeglade for at de fikk noen penger for han. SÅ NEI! Ikke hent Soma.

---------------------------

Ullevaal for FAEN!!

Dagfinn Enerly i Våre Tanker ;D


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 05 nov 06, 21:14
Nå kan vi hente tilbake Ringberg

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 18 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340