Husk meg
Brukernavn
Passord

Spiller ut og inn?

Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 18 13

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 25 nov 06, 14:27
Opprinnelig postet av Hjælmen
Opprinnelig postet av Kongerapærn

Hva med denne forsvarsrekka?

 

Gerrbrand - V.Martinsen - Piiroja - Bertelsen

 

Med Czwartek som backup på høyreback, Halvorsen backup venstre. Martinsen er fortsatt ganske ung, men om har er en "sjef" på banen vet jeg mindre om. Det vet vel Eggen...? Eller noen andre her inne, Hjælmen f.eks?

 

Vidar har klart seg bra i Adecco pga farta! Han har vært litt ute å kjøre når det gjelder timing i duellspillet! Ruser fram uten sikring, taper duellen pga dette, men klarer å løpe opp spilleren pga farta! (Som oftest) Detta tror jeg ikke hadde gått like bra i TL!

Men det er ingen tvil om at Vidar er en god speller! Vidar kan også brukes oppover på banen! Han har vært skada i år også! Han er sjefen bak i 4 ern!

Uansett får dere ikke Vidar for under 3 millioner!


Det at VM er usikker i timingen og ofte ruser ut vil vel egentlig si at han utfyller Raio på en serdeles dårlig måte.
Jeg tviler ikke på at VM er en bra spiller, men jeg mener at ved siden av Raio (som ofte/alltid går på løp) så trenger vi en makker som faktisk har sine styrker i å holde hodet kaldt og sikre bakover.
To midtstoppere som ruser ut i hytt og pine tror jeg blir litt vel høy risiko.

Jeg tviler som sagt ikke på at VM er en bra spiller, men jeg ser helst at FFK finner en midtstopper som utfyller Raio, og ikke bare henter spillere de tror er bra uten å tenke over om de utfyller spillermateriellet som allerede er i FFK.
(Noe som IKKE ville vært første gang for FFK sin del....)

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 25 nov 06, 14:35
Opprinnelig postet av Hjælmen

Opprinnelig postet av Patrioten
Er vel lov å prute Hjælmen?

 

Hvis dere spør Bakken pent! Finn opp masse klausuler som høres bra ut som dere veit aldri blir oppfylt! Da er vi lette å lure! Men vi er en av døm beste talent bedriftene i Norge, så vi finner vel en ny!

Jørgen Horn skal vi hente fra benken i Enga og gjøra stor!!


Det blir vel altfor dyrt for Moss å hente Horn?

Horn var jo kaptein på VIF`s juniorlag og var tross alt fast på U19 og er nå på U21.

Siden han har 2 år igjen av kontrakta med VIF si så er han ifølge Moss sine egne beregninger verdt MINIMUM 3 millioner.
Så om dere "henter" ham så blir vel det på lån igjen vel?

Eller gjelder den prissettingen bare spillere dere skal selge, og ikke de dere vil kjøpe?

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 25 nov 06, 14:50

Vet vel ikke så mye om VM.

Har bare sett han de siste 15-20 minuttene i Tv kampen mot Bryne.

Da imponerte han i allefall.

Det eneste han utmerka seg med var "grise - og hodeløst" spill.

Som sagt min eneste "erfaring med "VM" bortsatt fra kampene mot FFK, og han imponerte meg heller ikke der spesielt.

Selvsagt tynt grunnlagt å dømme en spiller på, men hadde nok ønsket meg mer kvalitet.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 25 nov 06, 14:53
Opprinnelig postet av Gofoten

Helt enig med deg ang. høyre back, Holters!
Hvis Aafk kan får Lustig, så kan vi greie det også. Han ville være en flott investering for framtiden. Han kunne vi garantert førstelagsspill;)
Så enten E.Ruud eller Lustig!!

www.fxt.no/forstediv/article791533.ece


jeg hadde gjerne sett Lustig i FFK.
Han blir beskrevet som en meget lovende back som er veldig god offensivt.

Lustig er priset til 4 millioner av GIF Sundsvall Kanskje dette kunne vært noe for investorpoolen?
En svensk 19-åring som allerede er etablert på U21 landslaget er vel ikke å forakte, og om han skriver under på en 4 eller 5-årskontrakt så er det kanskje en fair pris.
På den annen side så har han kun erfaring fra Superettan (Og ungdomslandslag)

GIF Sundsvall er ihvertfall interesert i å selge.
Prisen er som sagt kanskje litt stiv, men det blir den jo fort når Djurgården, IFK Göteborg og FC København har vist interesse for ham.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 26 nov 06, 02:11
hva skjer med ole tobiassen i sandefjord egentlig? ser han stikker derfra.. men hvor? og er han noe for oss?

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Hjælmen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 738

Lagt til: 26 nov 06, 05:07
Opprinnelig postet av JJunior
Opprinnelig postet av Hjælmen
Opprinnelig postet av Kongerapærn

Hva med denne forsvarsrekka?

 

Gerrbrand - V.Martinsen - Piiroja - Bertelsen

 

Med Czwartek som backup på høyreback, Halvorsen backup venstre. Martinsen er fortsatt ganske ung, men om har er en "sjef" på banen vet jeg mindre om. Det vet vel Eggen...? Eller noen andre her inne, Hjælmen f.eks?

 

Vidar har klart seg bra i Adecco pga farta! Han har vært litt ute å kjøre når det gjelder timing i duellspillet! Ruser fram uten sikring, taper duellen pga dette, men klarer å løpe opp spilleren pga farta! (Som oftest) Detta tror jeg ikke hadde gått like bra i TL!

Men det er ingen tvil om at Vidar er en god speller! Vidar kan også brukes oppover på banen! Han har vært skada i år også! Han er sjefen bak i 4 ern!

Uansett får dere ikke Vidar for under 3 millioner!


Det at VM er usikker i timingen og ofte ruser ut vil vel egentlig si at han utfyller Raio på en serdeles dårlig måte.
Jeg tviler ikke på at VM er en bra spiller, men jeg mener at ved siden av Raio (som ofte/alltid går på løp) så trenger vi en makker som faktisk har sine styrker i å holde hodet kaldt og sikre bakover.
To midtstoppere som ruser ut i hytt og pine tror jeg blir litt vel høy risiko.

Jeg tviler som sagt ikke på at VM er en bra spiller, men jeg ser helst at FFK finner en midtstopper som utfyller Raio, og ikke bare henter spillere de tror er bra uten å tenke over om de utfyller spillermateriellet som allerede er i FFK.
(Noe som IKKE ville vært første gang for FFK sin del....)

 

Vidar har blitt mye bedre på dette området i år! Vi har også Fabien Vidalon som vi hentet fra fransk 2. div! Han er den lugne typen som faller når Vidar stikker! Med Tom Reidar som backup! 

Vidar er en bra ledertype som har styrket sitt overblikk for spillet og blitt mere "voksen" i spillestilen i år kontra i fjor!

Dessuten er han en fantastisk bra type! Ganske så viktig det ævv! At han har en sterk sosial personlighet!

---------------------------

Hva skal`n si, hva skal`n tru.
Elendigheta må snart snu!


Hjælmen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 738

Lagt til: 26 nov 06, 05:08
Opprinnelig postet av JJunior
Opprinnelig postet av Hjælmen

Opprinnelig postet av Patrioten
Er vel lov å prute Hjælmen?

 

Hvis dere spør Bakken pent! Finn opp masse klausuler som høres bra ut som dere veit aldri blir oppfylt! Da er vi lette å lure! Men vi er en av døm beste talent bedriftene i Norge, så vi finner vel en ny!

Jørgen Horn skal vi hente fra benken i Enga og gjøra stor!!


Det blir vel altfor dyrt for Moss å hente Horn?

Horn var jo kaptein på VIF`s juniorlag og var tross alt fast på U19 og er nå på U21.

Siden han har 2 år igjen av kontrakta med VIF si så er han ifølge Moss sine egne beregninger verdt MINIMUM 3 millioner.
Så om dere "henter" ham så blir vel det på lån igjen vel?

Eller gjelder den prissettingen bare spillere dere skal selge, og ikke de dere vil kjøpe?

 

Blir lån ja! Er en spiller som Enga vil satse på! Men så lenge Bakke har kontakter med klubber som styrker oss er det bare bra!

---------------------------

Hva skal`n si, hva skal`n tru.
Elendigheta må snart snu!


Hjælmen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 738

Lagt til: 26 nov 06, 05:19
Opprinnelig postet av dracula

Vet vel ikke så mye om VM.

Har bare sett han de siste 15-20 minuttene i Tv kampen mot Bryne.

Da imponerte han i allefall.

Det eneste han utmerka seg med var "grise - og hodeløst" spill.

Som sagt min eneste "erfaring med "VM" bortsatt fra kampene mot FFK, og han imponerte meg heller ikke der spesielt.

Selvsagt tynt grunnlagt å dømme en spiller på, men hadde nok ønsket meg mer kvalitet.

 

Vidar er ikke sååå dårlig som du skal ha det til!

Både Leverkusen, Aalborg, Odd, Glomme, Molde og LSK er noen av klubbene som har vært hypp!

 

For et TL lag vi KUNNE ha hatt...

                                                               

---------------------------

Hva skal`n si, hva skal`n tru.
Elendigheta må snart snu!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 26 nov 06, 09:13

Opprinnelig postet av keiko99
Kunne Martin Knudsen vært noe som høyreback da ?

Han er blitt kontaktet av Sandefjord, Tromsø og Molde, men ikke FFK.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 nov 06, 09:54
Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av keiko99
Kunne Martin Knudsen vært noe som høyreback da ?

Han er blitt kontaktet av Sandefjord, Tromsø og Molde, men ikke FFK.

Ja, men han er ikke noe bedre en pac sa noen her inne

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 nov 06, 10:47
Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av keiko99
Kunne Martin Knudsen vært noe som høyreback da ?

Han er blitt kontaktet av Sandefjord, Tromsø og Molde, men ikke FFK.



Det kan vel være fordi FFK sikter høyere enn samtlige av de andre laga som nevnes der?  Spillere som kan forsterke Molde, TIL eller Sandefjord vil ikke nødvendigvis FFK...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 nov 06, 23:48
Opprinnelig postet av Hjælmen
 

Vidar har klart seg bra i Adecco pga farta! Han har vært litt ute å kjøre når det gjelder timing i duellspillet! Ruser fram uten sikring, taper duellen pga dette, men klarer å løpe opp spilleren pga farta! (Som oftest) Detta tror jeg ikke hadde gått like bra i TL!

 

 

Ikke ofte en mossing kommer med noe jeg er enig i!! hehe, men denne gangen har det skjedd, hvis han kun klarer seg bra pga farta i adecco, hvordan går det når han tar steget opp i eliten da??

 

Og 3 mill for han er skam høy pris på en spller som ikke har noe å vise til!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 27 nov 06, 08:33
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Opprinnelig postet av Hjælmen
 

Vidar har klart seg bra i Adecco pga farta! Han har vært litt ute å kjøre når det gjelder timing i duellspillet! Ruser fram uten sikring, taper duellen pga dette, men klarer å løpe opp spilleren pga farta! (Som oftest) Detta tror jeg ikke hadde gått like bra i TL!

 

 

Ikke ofte en mossing kommer med noe jeg er enig i!! hehe, men denne gangen har det skjedd, hvis han kun klarer seg bra pga farta i adecco, hvordan går det når han tar steget opp i eliten da??

 

Og 3 mill for han er skam høy pris på en spller som ikke har noe å vise til!



Kjempebra reaserch fredrikstadpatriot :) Spør en mossesupporter om det vil være lurt å kjøpe den beste spilleren deres, og om han tror spilleren er god nok for FFK!

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 nov 06, 14:57
Opprinnelig postet av Shadar
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Opprinnelig postet av Hjælmen
 

Vidar har klart seg bra i Adecco pga farta! Han har vært litt ute å kjøre når det gjelder timing i duellspillet! Ruser fram uten sikring, taper duellen pga dette, men klarer å løpe opp spilleren pga farta! (Som oftest) Detta tror jeg ikke hadde gått like bra i TL!

 

 

Ikke ofte en mossing kommer med noe jeg er enig i!! hehe, men denne gangen har det skjedd, hvis han kun klarer seg bra pga farta i adecco, hvordan går det når han tar steget opp i eliten da??

 

Og 3 mill for han er skam høy pris på en spller som ikke har noe å vise til!



Kjempebra reaserch fredrikstadpatriot :) Spør en mossesupporter om det vil være lurt å kjøpe den beste spilleren deres, og om han tror spilleren er god nok for FFK!

 

Jeg har aldri spurt hjælmen jeg, men jeg er ganske så sikker på at endel av det stemmer, hadde han vært god nok for TL, så hadde han spilt i TL, hadde han hatt en riktig verdi på 3 mill, så hadde FFK kjøpt han for 3 mill, tror faktisk det er så enkelt som det shadar,,,

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 27 nov 06, 16:00
Det er godt mulig du har rett, selv om vi ikke får svar før han har spilt der. Men aproppo overgangsummen så tror jeg grunnen til at han ikke gikk til FFK på det tidspunktet var at klubben ikke hadde penger. Husker du innskuddet fra Høili, relativt nylig? Det ble vurdert som helt nødvendig for klubben, og at den hadde sleti hvis det ikke hadde kommet. Saken med Vidar var før dette innskuddet. Det at han ikke spiller i TL er som nevnt flere steder, at han ikke ville til Molde, som på den tiden var den klubben som hadde lagt inn bud. Tidligere har Ålesund forsøkt seg, og til og med Rosenborg har meldt sin interesse ovenfor Moss (I fjor).

Jeg tipper Rafn og Hjæmen er sjeleglade for å beholde ham i moss, og ikke tilfeldig at de argumenterer mot ham, for å få majoriteten blant FFK-supporterne til å bli kritiske til Vidar. Dette er så logisk og innlysende at jeg synes det er rart at noen her inne kan bruke argumentene til disse inhabile konkurrentene mot "sine egne".

Om du derimot mener at han ikke er god nok, etter å ha sett ham i en del kamper, så synes jeg det er helt fair.
Det er bare det at jeg får inntrykk av, gjennom argumentasjonen din, at du ikke har sett ham så mye med egne øyne.
Jeg forsøker ikke å være kverulerende mot deg på noen måte, men jeg er bare oppriktig overbevist om at Vidar ville vært bra for FFK i årene framover :)

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 27 nov 06, 16:25
Endret: 27 nov 06, 16:27
Opprinnelig postet av Shadar
Jeg tipper Rafn og Hjæmen er sjeleglade for å beholde ham i moss, og ikke tilfeldig at de argumenterer mot ham, for å få majoriteten blant FFK-supporterne til å bli kritiske til Vidar. Dette er så logisk og innlysende at jeg synes det er rart at noen her inne kan bruke argumentene til disse inhabile konkurrentene mot "sine egne".


Det må være slitsomt i lengden å være så paranoid!

Jeg har i alle fall aldri fått så gode spillerbeskrivelser som når jeg kontakter supporterne i deres respektive klubber, eller eventuelt leser supporterforum rundt omkring. Jeg tviler sterkt på at Hjælmen bevisst skriver nedlatende om Martinsen, og ærlig talt så synes jeg da ikke beskrivelsen var så avskrekkende som du skal ha det til?

Martinsen er nok ikke den rette for FFK lenger. Det toget har nok gått og vi trenger en enda bedre spiller som kan gå rett inn og heve laget. Å hente et talent i alderen til Martinsen trenger vi ikke. Gerrbrand er bare 25 år og vi har flere egne talenter som fortsatt fortjener en sjanse. Shabani ser ut til å være nærmest nå, men Magnussen er fortsatt i stallen. Gerrbrand og Martinsen minner vel kanskje også litt for mye om hverandre?

janrafn

Juniorspiller

Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 133

Lagt til: 27 nov 06, 17:42

Opprinnelig postet av Shadar

Jeg tipper Rafn og Hjæmen er sjeleglade for å beholde ham i moss, og ikke tilfeldig at de argumenterer mot ham, for å få majoriteten blant FFK-supporterne til å bli kritiske til Vidar. Dette er så logisk og innlysende at jeg synes det er rart at noen her inne kan bruke argumentene til disse inhabile konkurrentene mot "sine egne".

Hvor i alle dager har jeg snakket kritisk mot Vidar? Han er Moss beste og viktigste spiller og ville hevet ethvert tippeligalag. Og slik tenker de fleste andre i MFK og Kråkevingen også

Koselig å se at du holder tradisjoner i hevd Shadar. Dette er vel tredje eller fjerde året på rad du bringer Vidar Martinsen inn i diskusjonen om forsterkninger til FFK?


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 27 nov 06, 18:01
Opprinnelig postet av Shadar

Om du derimot mener at han ikke er god nok, etter å ha sett ham i en del kamper, så synes jeg det er helt fair.
Det er bare det at jeg får inntrykk av, gjennom argumentasjonen din, at du ikke har sett ham så mye med egne øyne.
Jeg forsøker ikke å være kverulerende mot deg på noen måte, men jeg er bare oppriktig overbevist om at Vidar ville vært bra for FFK i årene framover :)


det virker som du er fast tilskuer på moss sine kamper siden du har så mye kunnskap om martinsen, stemmer det?

eller er du bare manisk med tvangstanker ?

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 nov 06, 19:38

Opprinnelig postet av Shadar
Det er godt mulig du har rett, selv om vi ikke får svar før han har spilt der. Men aproppo overgangsummen så tror jeg grunnen til at han ikke gikk til FFK på det tidspunktet var at klubben ikke hadde penger. Husker du innskuddet fra Høili, relativt nylig? Det ble vurdert som helt nødvendig for klubben, og at den hadde sleti hvis det ikke hadde kommet. Saken med Vidar var før dette innskuddet. Det at han ikke spiller i TL er som nevnt flere steder, at han ikke ville til Molde, som på den tiden var den klubben som hadde lagt inn bud. Tidligere har Ålesund forsøkt seg, og til og med Rosenborg har meldt sin interesse ovenfor Moss (I fjor).

Jeg tipper Rafn og Hjæmen er sjeleglade for å beholde ham i moss, og ikke tilfeldig at de argumenterer mot ham, for å få majoriteten blant FFK-supporterne til å bli kritiske til Vidar. Dette er så logisk og innlysende at jeg synes det er rart at noen her inne kan bruke argumentene til disse inhabile konkurrentene mot "sine egne".

Om du derimot mener at han ikke er god nok, etter å ha sett ham i en del kamper, så synes jeg det er helt fair.
Det er bare det at jeg får inntrykk av, gjennom argumentasjonen din, at du ikke har sett ham så mye med egne øyne.
Jeg forsøker ikke å være kverulerende mot deg på noen måte, men jeg er bare oppriktig overbevist om at Vidar ville vært bra for FFK i årene framover :)

 

Hvis du føler det sånn, greit nok, det får stå for din regning....

 

Men ett par ting jeg lurer på....

 

Hva har vidar gjort som gjør at han nesten har helte status av deg og flere her inne??

Hvorfor blir Vidar dratt opp i hver bidige (nesten) tråd om forsterkninger til FFK.. Finnes det ikke andre spillere som er gode nok i deres øyne?

 

Har folk sett seg helt blinde for andre alternativer en vidar marthinsen???

 

 

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 27 nov 06, 20:36

Jeg innrømmer at jeg overdrev mitt forrige innlegg hva angår innholdsverdien i innleggene til Rafn&hjælm. Grunnlaget for innlegget mitt var at jeg mener det er blitt skrevet en del feil om han, og ville rette opp i det. Jeg er uenig med fredrikstadpatriot i hans bedømmelser av VM. Jeg synes at det er ekstra moro med spillere som er lokale og mener dette bør vektlegges.

Jeg er kanskje mest enig med Holters i hans argumenter mot kjøp av Vidar (At vi har andre yngre egne talenter), men jeg mener han ikke er lik Gerrbrand i duellspill og boksegenskaper.

Forøvrig artig respons på innlegget :) Til Jan Rafn: Det er nok bare andre året jeg drar opp temaet da jeg egentlig ikke er mer enn en "groupie" da jeg er en relativt fersk supporter.



Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 18 13

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340