Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem trener FFK til neste sesong (spekulasjoner)?

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 7 7

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 20 nov 06, 21:08
Opprinnelig postet av paco
gjorde ikke alt etter lovverket i mikel saken,hvorfor punget chelsea ut over 200 mill for spillern da og hvorfor har morgan fått ennå bedre kontakter etter denne saken,i nigeria så er det tydligvis shittu som blir sett på som den store stygge ulven ikke morgan og når det gjelder morgan og eggen så har de et meget bra samarbeid for de som ikke vet dette

Jeg har hørt at Mikel kan bli det største salget i Norgeshistorien om han slår til (større enn Carew). Jeg har hørt summer over 100 millioner. Det siste jeg leste var at Lyn allerede er sikret ca. 60 millioner. Aldri - ALDRI - har jeg hørt eller lest summer over 200 millioner for Mikel. Dette må i så fall være inkludert et forlik med Manchester United og det vil være noe som tyder på at ikke alt er gjort helt etter regelboka. Det betyr ikke nødvendigvis at det er Morgan som ikke har fulgt reglene, men at et eller annet sted har noe grums skjedd. 200 millioner høres helt vanvittig mye ut mtp at dette er summer de betaler for veletablerte spillere fra toppklubber rundt i Europa.

Personlig synes jeg Morgan Andersen er en meget dyktig kar og var nøyaktig den mannen Fredrikstad trengte å få inn i systemet. Likevel forstår jeg ikke helt den totalt ukritiske hyllesten din av absolutt alt Morgan foretar seg. Uansett hva Morgan tar i og uansett hvilke spillere han henter til klubben, så mener du at Eggen driter seg ut ved å ikke benytte disse spillerene. Tenker da spesielt på Vuorinen og Stadheim. Hva er forresten din forsvarstale når det kommer til islendingen (Garðar Jóhannson)? Her var Andersen helt klart ute og syklet på tynn is.

Jeg lurer forresten på, hvis ikke det blir for personlig, hvilken tilknytning du har til Morgan? Jeg har stort sett bare sett deg diskutere Morgan-relaterte ting her inne. Jeg kan faktisk ikke huske en eneste diskusjon du har deltatt i som bare har med klubben og supporterkjærlighet å gjøre.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 20 nov 06, 21:57
Endret: 20 nov 06, 21:57

Opprinnelig postet av Holters
Jeg har hørt summer over 100 millioner. Det siste jeg leste var at Lyn allerede er sikret ca. 60 millioner. Aldri - ALDRI - har jeg hørt eller lest summer over 200 millioner for Mikel. Dette må i så fall være inkludert et forlik med Manchester United og det vil være noe som tyder på at ikke alt er gjort helt etter regelboka.


Chelsea innså vel at Mikels overgang til Man U var etter regelboka, siden de bladde opp 16 millioner PUND for Mikel...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=125599

http://www.chelseafc.com/article.asp?hlid=392067&m=6&y=2006&nav=news&sub=latest+news

Man U fikk £12 millioner og Lyn £4 millioner.

Etter dagens kurs er det 146,29 millioner og 48,76 millioner.

Det skulle være rimelig nære 200 millioner...

Jeg har vondt for å tru at Chelsea hadde tatt seg bryet med å blåse av 200 millioner for en spiller de kunne fått gratis, dersom Morgan/Lyn/Man U ikke hadde gått etter boka.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 20 nov 06, 22:04
Endret: 20 nov 06, 22:05
Da stemte det jo godt at disse 200 millionene var inkludert et forlik med Manchester United.

Nå fikk vel Lyn penger fra Manchester United den gang de kjøpte ham også...?

Jeg forstår ikke helt hvorfor Chelsea skal betale Lyn penger når det er United som "eier" ham? Kanskje disse 4m£ var det resterende beløpet som Manchester United skyldte Lyn? I så fall kan det hende de har fått litt mer penger tidligere fra United slik at summen kom opp mot 60-100 millioner? Det hadde vært moro å vite nøyaktig hva Lyn tjente på denne handelen. Hva United tjente bryr jeg meg fint lite om. De har penger uansett.

Jeg tror nok at Morgan Andersen hadde sitt på det tørre her. Hvordan gikk det egentlig med saken mot ham? Gikk ikke Shittu og Mikel til anmeldelse av Morgan? Pågår saken fortsatt eller er den ute av verden? Hva ble i så fall resultatet?

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 20 nov 06, 23:41
Endret: 20 nov 06, 23:42
Opprinnelig postet av Holters
Da stemte det jo godt at disse 200 millionene var inkludert et forlik med Manchester United.

Nå fikk vel Lyn penger fra Manchester United den gang de kjøpte ham også...?

Jeg forstår ikke helt hvorfor Chelsea skal betale Lyn penger når det er United som "eier" ham? Kanskje disse 4m£ var det resterende beløpet som Manchester United skyldte Lyn? I så fall kan det hende de har fått litt mer penger tidligere fra United slik at summen kom opp mot 60-100 millioner? Det hadde vært moro å vite nøyaktig hva Lyn tjente på denne handelen. Hva United tjente bryr jeg meg fint lite om. De har penger uansett.

Jeg tror nok at Morgan Andersen hadde sitt på det tørre her. Hvordan gikk det egentlig med saken mot ham? Gikk ikke Shittu og Mikel til anmeldelse av Morgan? Pågår saken fortsatt eller er den ute av verden? Hva ble i så fall resultatet?
vet i hvertfall at shittu og mikel trakk anmeldelsen

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 nov 06, 08:11
Opprinnelig postet av Holters
Jeg tror nok at Morgan Andersen hadde sitt på det tørre her. Hvordan gikk det egentlig med saken mot ham? Gikk ikke Shittu og Mikel til anmeldelse av Morgan? Pågår saken fortsatt eller er den ute av verden? Hva ble i så fall resultatet?


Som det ble sagt av paco har Mikel/Shittu trukket anmeldelsen.  Men politiet har opprettholdt etterforskningen:

"- Vi ønsker å etterforske anmeldelsen mot Andersen fordi den er under offentlig påtale og fordi vi ønsker å gjøre ferdig de etterforskningsskritt som er påbegynt i saken, sier politiadvokat Hernæs. "
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1038320

Jeg tolker det faktum at Chelsea betalte penger direkte til Lyn dithen at Lyn enten ikke hadde fått penger fra Man U og/eller at det, som du skriver, Holters, at Lyn fikk en ekstra-slant som manglende innbetaling fra Man U til Lyn.

Regnskapet til Lyn vil vise hvor mye penger klubben har fått inn som ekstraordinære inntekter - når det en gang blir ferdig i april-august neste år. Hvis vi i det hele tatt bryr oss.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 21 nov 06, 08:58
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Holters
Jeg tror nok at Morgan Andersen hadde sitt på det tørre her. Hvordan gikk det egentlig med saken mot ham? Gikk ikke Shittu og Mikel til anmeldelse av Morgan? Pågår saken fortsatt eller er den ute av verden? Hva ble i så fall resultatet?


Som det ble sagt av paco har Mikel/Shittu trukket anmeldelsen.  Men politiet har opprettholdt etterforskningen:

"- Vi ønsker å etterforske anmeldelsen mot Andersen fordi den er under offentlig påtale og fordi vi ønsker å gjøre ferdig de etterforskningsskritt som er påbegynt i saken, sier politiadvokat Hernæs. "
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1038320

Jeg tolker det faktum at Chelsea betalte penger direkte til Lyn dithen at Lyn enten ikke hadde fått penger fra Man U og/eller at det, som du skriver, Holters, at Lyn fikk en ekstra-slant som manglende innbetaling fra Man U til Lyn.

Regnskapet til Lyn vil vise hvor mye penger klubben har fått inn som ekstraordinære inntekter - når det en gang blir ferdig i april-august neste år. Hvis vi i det hele tatt bryr oss.

 

united kunne ikke kjøpt mikel og solgt han videre hvis feks,morgan skulle ha signet en falsk underskrift og da er det jo rart at edu spiller for lyn da han for en tid tilbake påsto at også hans kontrakt var falsk og ikke signet av han selv!!!

denne etterforkningen går jo kun på påstand fra begge parter om kontraktsforfalskning,og avtalen med united og salget videre derifra til chelsea er i orden så er det noen falske underskrifter med i bildet så kommer jo det ifra motparten.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 nov 06, 10:56

Opprinnelig postet av paco
denne etterforkningen går jo kun på påstand fra begge parter om kontraktsforfalskning,og avtalen med united og salget videre derifra til chelsea er i orden så er det noen falske underskrifter med i bildet så kommer jo det ifra motparten.


Etterforskningen, som nå synes å være rettet mot Morgan Andersen, omhandler påstander (og anmeldelsen fra Shittu/Mikel som nå er trukket tilbake) går på mulig dokumentfalsk utført av Morgan Andersen.

"Nå er det påstander om dokumentfalsk utført av Lyn-direktør Morgan Andersen som plutselig skal bringes inn for Oslo tingrett."

http://www.dagsavisen.no/sport/article1846659.ece

Påtalemyndigheten har altså valgt å opprettholde anmeldelsen og etterforskningen til tross for Shittu/Mikel har trukket den.

Jeg tror vi skal la påtalemyndigheten avgjøre hvem som evt. har presentert dokumenter med falske underskrifter og ikke konkludere med noe her.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 21 nov 06, 13:02
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av paco
denne etterforkningen går jo kun på påstand fra begge parter om kontraktsforfalskning,og avtalen med united og salget videre derifra til chelsea er i orden så er det noen falske underskrifter med i bildet så kommer jo det ifra motparten.


Etterforskningen, som nå synes å være rettet mot Morgan Andersen, omhandler påstander (og anmeldelsen fra Shittu/Mikel som nå er trukket tilbake) går på mulig dokumentfalsk utført av Morgan Andersen.

"Nå er det påstander om dokumentfalsk utført av Lyn-direktør Morgan Andersen som plutselig skal bringes inn for Oslo tingrett."

http://www.dagsavisen.no/sport/article1846659.ece

Påtalemyndigheten har altså valgt å opprettholde anmeldelsen og etterforskningen til tross for Shittu/Mikel har trukket den.

Jeg tror vi skal la påtalemyndigheten avgjøre hvem som evt. har presentert dokumenter med falske underskrifter og ikke konkludere med noe her.

hehe stemmer det du sier så er jo ikke engang mikel chelsea spiller,kontrakten lyn skrev med united og united skrev med chelsea er da ikke gyldig. når det gjelder etterforskningen så går den også på shittu/mikel altså begge veier dette fordi sakene ble trukket tilbake for sent ikke noe annet.morgan vet jo selv at hvis han nå plutselig skulle blitt tatt for dokumentfalsk så er det kjørt,selv etter alt shittkastingen tv2 og div andre media har hatt mot morgan og lyn i  denne nigerianer saken så ente altså morgan og lyn opp med en knusende seier

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 21 nov 06, 13:15

Skal vi bytte navn på tråden til "Hvem trener Mikel til neste sesong (spekulasjoner)?"?

 

Jeg var i og for seg glad for å ikke se mer dissing av Eggen da jeg så at det var nye innlegg her, men det var vel det meste jeg fikk ut av det.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 nov 06, 13:38

Opprinnelig postet av paco
hehe stemmer det du sier så er jo ikke engang mikel chelsea spiller,kontrakten lyn skrev med united og united skrev med chelsea er da ikke gyldig. når det gjelder etterforskningen så går den også på shittu/mikel altså begge veier dette fordi sakene ble trukket tilbake for sent ikke noe annet.morgan vet jo selv at hvis han nå plutselig skulle blitt tatt for dokumentfalsk så er det kjørt,selv etter alt shittkastingen tv2 og div andre media har hatt mot morgan og lyn i  denne nigerianer saken så ente altså morgan og lyn opp med en knusende seier


Ikke for å være vanskelig, men det er vel ikke for mye forlangt å slenge inn et punktum i ny og ne?  Eller er det et tilbakevennende forsøk på å sette verdensrekord i "lang setning"?

Jeg har da aldri skrevet noe som tilsier at Mikel ikke skal være Chelsea-spiller?

Anmeldelsen fra Shittu/Mikel omfattet, så vidt jeg vet, Mikels kontrakt med Lyn. Den signaturen mente de var falsk.  Lyn/Morgan leverte deretter inn en motanmeldelse.

Begge disse ble trukket tilbake - om de ble trukket tidlig eller sent er irrelevant så lenge politiet har valgt å fortsette etterforskningen.

Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig å forstå.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 21 nov 06, 14:16

Opprinnelig postet av denialsander
Ikke for å være vanskelig, men det er vel ikke for mye forlangt å slenge inn et punktum i ny og ne?  Eller er det et tilbakevennende forsøk på å sette verdensrekord i "lang setning"?

 

Nå syns jeg du er urettferdig. Han brukte faktisk ett punktum, mellom "annet" og "morgan". Riktignok uten mellomrom eller stor forbokstav, men det er flisespikkeri.

 

For å være seriøs: nå er jeg langt fra noen moderator, men burde det vurderes å stenge tråden? Ikke bare har den sklidd ut, men jeg regner med at det uansett er ganske klart hvem som trener FFK neste sesong.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 nov 06, 17:40
Endret: 21 nov 06, 17:40
Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av denialsander
Ikke for å være vanskelig, men det er vel ikke for mye forlangt å slenge inn et punktum i ny og ne?  Eller er det et tilbakevennende forsøk på å sette verdensrekord i "lang setning"?

 

Nå syns jeg du er urettferdig. Han brukte faktisk ett punktum, mellom "annet" og "morgan". Riktignok uten mellomrom eller stor forbokstav, men det er flisespikkeri.

Dagensstørsteurettferdigheterherverdutdeltogtrukkettilbakesidenjegikkeskalgjøredetmer
viljegværepådensikresidenogdermedkommuniseredettetilallesammen
slikatdetikkeskalforekommeigjen,ogpådenmåtenikkeværeurimelignegativ
overfordesomikkehardenminsteanelseomhvategnsettingerfornoe-utoveratdetermyedetsammesomenfinbil,mendetvetjodeflesteoppegåendemenneskeridag.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 21 nov 06, 17:50
Endret: 21 nov 06, 19:52
Og så var det dette med sunn fornuftig og vanlig folkeskikk igjen da dere.

Tråden stenges.

Dessuten er det klart at Eggen forblir trener i FFK.


Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 7 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340