Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem trener FFK til neste sesong (spekulasjoner)?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 7 3

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 okt 06, 14:05
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hva fikk Drillo til  defensivt hos oss ?? Det var vel derfor han kom , for at det skulle bli tett bak. Det lakk jo like forbaska. Og det bør ikke være såkalt "Drillo-fotball" for å spille med defensiv trygghet bak. Jeg foretrekker heller at det er pottetett bakover enn at det spilles perlefotball forover ( med tap allikevel). Bedre å vinne samtlige kamper 1-0, enn å tape 3-4. Så jeg foretrekker seire enn en kamp med mange mål i.

 



La oss se litt statistikk....

2004:
Vår: 13 kamper: 9 poeng. 14. plass. 19 scorede mål og 30 innslupne (2,3 i snitt).
Høst: 13 kamper. 23 poeng. 3. plass. 23 scorede mål og 24 innslupne (1,85 i snitt)
Totalt: 26 kamper: 32 poeng. 10. plass. 42 scorede mål og 54 innslupne (2,1 i snitt)

2005:
Vår: 13 kamper: 16 poeng. 8. plass. 17 scorede mål og 19 innslupne (1,45 i snitt)
Høst: 13 kamper. 15 poeng. 11 plass. 18 scorede mål og 25 innslupne (1,9 i snitt)
Totalt: 26 kamper. 31 poeng. 11. plass. 35 scorede mål og 44 innslupne (1,7 i snitt)

2006:
Vår: 13 kamper: 13 poeng. 12. plass. 16 scorede mål og 23 innslupne (1,75 i snitt)
Høst: 11 kamper. 15 poeng. 7. plass. 19 scorede mål og 21 innslupne (1,9 i snitt)
Totalt: 24 kamper: 28 poeng. 11 plass. 35 scorede mål og 44 innslupne (1,85 i snitt)

Det halvåret vi hadde drillo ved roret hadde vi 1,45 i snitt baklengs.  Med Eggen ved roret har vi aldri vært under 1,75 i snitt - noe halvår - og det høyeste snittet har vært 2,3.

Vi hadde ett færre scoret mål våren 2006, med Eggen, enn med Drillo ved roret våren 2005.

Nå sier selvsagt ikke mål og tabellplassering noe som helst om kampenes underholdningsverdi, men tabellposisjon har en "viss" underholdningsverdi den også...

Hva vil du oppnå med denne statistikken ?? Det er bare marginale forskjeller her bortsett fra våren 2004 kontra våren 2005.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 26 okt 06, 14:16
Endret: 26 okt 06, 14:20

Problemet er at vi slipper inn mange enkle mål gjerne når vi selv "har spillet". Her inne sitter vi og klager på spesielt backene men også på andre. Mulig det hadde vært smart hvis også midtbanespillerene arbeidet bedre bakover på banen, presset ballfører mye hardere og var en større del av spillet i forsvar, eller sagt med andre ord at vi hadde et system som krevde det.  Jeg tror Erlandsen eller Semb hadde vært i stand til å lage et slikt system.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 26 okt 06, 14:58
Endret: 26 okt 06, 14:58

Tror selv Semb ville vært en glimrende tippeligatrener. Han har meget  gode resulateter og vise til både med 21-landslaget og A-landslaget. 

 

Hans negative sider (tror jeg) er at han kan bli litt traus og lite karismatisk om presset blir stort, som kan ha en negativ effekt på spillergruppa og omgivelsene rundt.  Samt at han spiller en type fotball som ikke vil bli akseptert av FFK bublikummet og som ikke nødvendigvis bygger videre på den fotballen laget spiller i dag.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 okt 06, 15:04
Opprinnelig postet av Kent

Tror selv Semb ville vært en glimrende tippeligatrener. Han har meget  gode resulateter og vise til både med 21-landslaget og A-landslaget. 

 

Hans negative sider (tror jeg) er at han kan bli litt traus og lite karismatisk om presset blir stort, som kan ha en negativ effekt på spillergruppa og omgivelsene rundt.  Samt at han spiller en type fotball som ikke vil bli akseptert av FFK bublikummet og som ikke nødvendigvis bygger videre på den fotballen laget spiller i dag.



Jeg synes A-landslaget bare ble dårligere og dårligere jo lenger Semb var der. At vi kom til EM under Semb kan vi takke arbeidet til Drillo for.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 okt 06, 15:08
Opprinnelig postet av Erikk

Problemet er at vi slipper inn mange enkle mål gjerne når vi selv "har spillet". Her inne sitter vi og klager på spesielt backene men også på andre. Mulig det hadde vært smart hvis også midtbanespillerene arbeidet bedre bakover på banen, presset ballfører mye hardere og var en større del av spillet i forsvar, eller sagt med andre ord at vi hadde et system som krevde det.  Jeg tror Erlandsen eller Semb hadde vært i stand til å lage et slikt system.



Dette som du skriver her har jeg påpekt i lang tid. Midtbanen skal også jobbe med bakover, og hvis vi ikke har noen slike spillere så se å skaff noen. Sånn som nå kan vi ikke kjøre i det uendelige, da kommer vi ingen vei.

hiawata

Juniorspiller

Ble medlem: 01 nov 03
Innlegg: 145

Lagt til: 26 okt 06, 15:22

hva mener dere med at midtbanen skal være med å jobbe bakover? er det bare noe dere slår fast, eller mener dere det må skje i motsetning til hvordan det spilles nå?

Hvis det føste er tilfelle, er det en selvfølglighet. om det andre er tilfelle, trenger jeg en forklaring på hvilke situasjoner det er snakk om at midtbanen ikke jobber i forsvar.

---------------------------

på vinger over europa


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 26 okt 06, 15:45
Endret: 26 okt 06, 15:46
Hei Hiawata jeg sa at midtbanen må jobbe MER/BEDRE bakover

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 26 okt 06, 16:06
Men hva synes dere om en løsning hvor Eggen blir hovedtrener og det kommer inn en ny sterk trener med spesialansvar for forsvar/taktikk og som har en helt klar inflytelse/makt i forhold til dette?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 okt 06, 16:14
Opprinnelig postet av Erikk
Men hva synes dere om en løsning hvor Eggen blir hovedtrener og det kommer inn en ny sterk trener med spesialansvar for forsvar/taktikk og som har en helt klar inflytelse/makt i forhold til dette?


Har ingen tro på at det ville fungere Erikk. Motsetningsforholdene hadde blitt for sterke. Det beste hadde vært å finne en som kan begge delene.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 okt 06, 18:22
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hva fikk Drillo til  defensivt hos oss ?? Det var vel derfor han kom , for at det skulle bli tett bak. Det lakk jo like forbaska. Og det bør ikke være såkalt "Drillo-fotball" for å spille med defensiv trygghet bak. Jeg foretrekker heller at det er pottetett bakover enn at det spilles perlefotball forover ( med tap allikevel). Bedre å vinne samtlige kamper 1-0, enn å tape 3-4. Så jeg foretrekker seire enn en kamp med mange mål i.

 



La oss se litt statistikk....

2004:
Vår: 13 kamper: 9 poeng. 14. plass. 19 scorede mål og 30 innslupne (2,3 i snitt).
Høst: 13 kamper. 23 poeng. 3. plass. 23 scorede mål og 24 innslupne (1,85 i snitt)
Totalt: 26 kamper: 32 poeng. 10. plass. 42 scorede mål og 54 innslupne (2,1 i snitt)

2005:
Vår: 13 kamper: 16 poeng. 8. plass. 17 scorede mål og 19 innslupne (1,45 i snitt)
Høst: 13 kamper. 15 poeng. 11 plass. 18 scorede mål og 25 innslupne (1,9 i snitt)
Totalt: 26 kamper. 31 poeng. 11. plass. 35 scorede mål og 44 innslupne (1,7 i snitt)

2006:
Vår: 13 kamper: 13 poeng. 12. plass. 16 scorede mål og 23 innslupne (1,75 i snitt)
Høst: 11 kamper. 15 poeng. 7. plass. 19 scorede mål og 21 innslupne (1,9 i snitt)
Totalt: 24 kamper: 28 poeng. 11 plass. 35 scorede mål og 44 innslupne (1,85 i snitt)

Det halvåret vi hadde drillo ved roret hadde vi 1,45 i snitt baklengs.  Med Eggen ved roret har vi aldri vært under 1,75 i snitt - noe halvår - og det høyeste snittet har vært 2,3.

Vi hadde ett færre scoret mål våren 2006, med Eggen, enn med Drillo ved roret våren 2005.

Nå sier selvsagt ikke mål og tabellplassering noe som helst om kampenes underholdningsverdi, men tabellposisjon har en "viss" underholdningsverdi den også...

Hva vil du oppnå med denne statistikken ?? Det er bare marginale forskjeller her bortsett fra våren 2004 kontra våren 2005.



Hva jeg vil oppnå med statistikken?  Det er å vise at den halvsesongen vi har sluppet inn færrest mål er den sesongen Drillo styrte - og du spurte jo "Hva fikk Drillo til defensivt hos oss".

Jeg mener den statistikken viser at han fikk til NOE i vår defensive organisering - men ikke så mye han ønsket. Han ønsket et snitt på ett mål baklengs.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 27 okt 06, 02:15

Statistikk over baklengsmål til side et øyeblikk - husker jeg helt feil, eller stemmer det at FFK falt til nedrykksplass i løpet av den tiden Drillo var trener?

 

Det eneste positive jeg noen gang kunne se at Drillo bragte til FFK var medieoppmerksomhet. Det tok jo helt av pga Drillo. Men noen sportslige resultater å snakke om kan jeg ikke huske.

 

I mine øyne er Drillo den suverent beste landslagstrener Norge noen gang har hatt. Kanskje den beste landslagstrener som noen gang har satt sine ben på norsk jord.

 

Men som klubbtrener har han aldri hatt noen som helst suksess det jeg har hørt om. Og slik jeg husker det var han på god vei mot å lede FFK rett ned i vikarbyrå-ligaen da noen skjønte tegninga og fikk på plass Eggen som hovedtrener igjen.

 

Har jeg oppfattet dette feil?


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 27 okt 06, 10:48

Drillo var jo nesten krøpling når han trente FFK. Sleit med hjerteklapp (operert 3 ganger under sin periode i FFK) i tillegg til at han tydelig manglet den energien som skal til for å være pendlende tippeligatrener.

 

Drillo er også en personlighet som lar kritikk og misstillit gå sterkt inn på seg som jeg også tror var en medvirkende faktor til at det nødvendige overskuddet uteble.

 

Drillo sine resultater som landslagstrener tror jeg vil bli stående som de beste noen sinne i all tid fremover, men når han trente fredrikstad var det ikke nok futt igjen i den gamle og sykdomspregede skrotten desverre.

 

Men for innsatsen på landslaget vil han alltid være en legende i mine øyne!

 


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 okt 06, 10:53
Endret: 27 okt 06, 10:57
Opprinnelig postet av denialsander

La oss se litt statistikk....

2004:
Vår: 13 kamper: 9 poeng. 14. plass. 19 scorede mål og 30 innslupne (2,3 i snitt).
Høst: 13 kamper. 23 poeng. 3. plass. 23 scorede mål og 24 innslupne (1,85 i snitt)
Totalt: 26 kamper: 32 poeng. 10. plass. 42 scorede mål og 54 innslupne (2,1 i snitt)

2005:
Vår: 13 kamper: 16 poeng. 8. plass. 17 scorede mål og 19 innslupne (1,45 i snitt)
Høst: 13 kamper. 15 poeng. 11 plass. 18 scorede mål og 25 innslupne (1,9 i snitt)
Totalt: 26 kamper. 31 poeng. 11. plass. 35 scorede mål og 44 innslupne (1,7 i snitt)

2006:
Vår: 13 kamper: 13 poeng. 12. plass. 16 scorede mål og 23 innslupne (1,75 i snitt)
Høst: 11 kamper. 15 poeng. 7. plass. 19 scorede mål og 21 innslupne (1,9 i snitt)
Totalt: 24 kamper: 28 poeng. 11 plass. 35 scorede mål og 44 innslupne (1,85 i snitt)

Det halvåret vi hadde drillo ved roret hadde vi 1,45 i snitt baklengs.  Med Eggen ved roret har vi aldri vært under 1,75 i snitt - noe halvår - og det høyeste snittet har vært 2,3.

Vi hadde ett færre scoret mål våren 2006, med Eggen, enn med Drillo ved roret våren 2005.

Nå sier selvsagt ikke mål og tabellplassering noe som helst om kampenes underholdningsverdi, men tabellposisjon har en "viss" underholdningsverdi den også...



Blir ikke det feil? Det ene halvåret med Drillo ved roret? Han var vel også ved roret på høsten? Eggen og Drillo ble vel ikke sidestilt før etter Aalesund-kampen i den 22. runden. Fra 1. runde til og med 22. runde så slapp FFK inn et snitt på 1,81 mål i snitt (40 mål på 22 kamper). Ergo har vi oppnådd mindre baklengs i snitt med Eggen som trener...

Rettelse: Jeg skjønte litt mer av poenget ditt nå, men å dra frem halvår blir jo feil, man må jo ta hele sesonger, all den tid vi da har møtt alle lagene borte og hjemme. Da blir ikke forskjellen mellom Eggen og Drillo så stor likevel...

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 28 okt 06, 13:46
[quote=Costanza]
Opprinnelig postet av Erikk

Men mitt korte svar, som ble litt lenger, var egentlig: Det er mulig å spille god fotball og få gode resultater selv med en offensiv spillestil. Det er mange eksempler på det. Faren til Eggen lyktes til slutt med Rosenborg, kanskje kan sønnen gjøre det i Fredrikstad, hvis vi er tålmodige nok...

Jeg er verken hardnakket forkjemper eller motstander av trenerskifte, men det skal ligge en god og gjennomtenkt plan bak et slik bytte - som ikke bryter helt med klubbens kontinuitet - og en trenerskikkelse som med stor sannsynlighet vil være her i flere år og en klubben har stor tro på. Hvis ikke synes jeg klubben isteden bør satse på å forsterke apparatet rundt Knut Torbjørn Eggen. For der tror jeg faktisk det er mer forbedringspotensiale enn på selve hovedtrenerposten.


Som om jeg skulle sagt det selv. 

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


marius-j

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 okt 06
Innlegg: 13

Lagt til: 28 okt 06, 17:46
statistikk er kjedelige greier... underholdning er det som teller i fotball. Skal norske lag komme seg videre nytter det ikke spille Hamkamfotball

---------------------------

coffe.exe missing. Insert cup and press any key


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 28 okt 06, 18:05
Med andre ord er ikke resultatene så viktige? Hva mener du med å komme videre?

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 28 okt 06, 19:12

Opprinnelig postet av marius-j
statistikk er kjedelige greier... underholdning er det som teller i fotball. Skal norske lag komme seg videre nytter det ikke spille Hamkamfotball

 

Ja var jo akkuratt sann Drillo fikk Norge til to VM...spille underholdende fotball...ikke Ham-Kam fotball...

 

 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 okt 06, 13:26
Opprinnelig postet av Kent

Opprinnelig postet av marius-j
statistikk er kjedelige greier... underholdning er det som teller i fotball. Skal norske lag komme seg videre nytter det ikke spille Hamkamfotball

 

Ja var jo akkuratt sann Drillo fikk Norge til to VM...spille underholdende fotball...ikke Ham-Kam fotball...

 

 



Sett deg ned og se på Drillos kamper igjen, du. Det er ikke mye som gleder i veldig mange kamper - med unntak av det faktum av vi faktisk VANT mange av dem.  Noen storslagen underholdning i form av feiende flott angrepsfotball var det ikke akkurat.

Kompakt defensiv jobbing, der vi demmer opp for motstanderne 5-15 meter inn på egen banehalvdel. Etterfulgt av et raskt angrep når/hvis motstanderen mister ballen og ikke klarer å avslutte angrepet. Hvis motstanderen avslutter angrepet og får etablert forsvar slår vi lange baller.

Skal norske lag komme seg videre er vi nødt til å beherske defensiv organisering like godt som offensiv.  Synes du Italiensk fotball er kjedelig?  De fleste lagene er sinnsykt gode til å holde en 1-0 ledelse når de spiller på bortebane. På hjemmebane holder de ikke 1-0 ledelsen, men de ønsker å score mer.

Offensive hjemme. Kyniske borte.

Der tror jeg du i stor grad ser en (svært forenklet) suksess-oppskrift for norske fotball-lag i fremtiden.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 29 okt 06, 14:18
Opprinnelig postet av denialsander
Synes du Italiensk fotball er kjedelig?  De fleste lagene er sinnsykt gode til å holde en 1-0 ledelse når de spiller på bortebane. På hjemmebane holder de ikke 1-0 ledelsen, men de ønsker å score mer.

Vel, italiensk fotball kan være dødens kjedelig til tider også. Når to italienske lag møtes i f.eks en champions league finale så bare VET du at det ender 1-0 til ett av lagene. Ingen av de tør gjøre noe som helst. Var vel i 2002/03 at Milan møtte Juventus og det måtte straffer til for å avgjøre finalen.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 30 okt 06, 01:03
Endret: 30 okt 06, 01:03

"De ligger nå på en åttendeplass og veldig mye skal gå galt dersom det blir kvalifisering. Det er Eggen innforstått med, men han ønsker som alltid å bli husket for en god avslutning."

 

 

Betyr dette at det er Eggen sin siste sesong i klubben?? Eller har jeg misforstått??

 

www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 7 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3