Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem trener FFK til neste sesong (spekulasjoner)?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 okt 06, 15:18
Vi kommer til å diskutere oss gule og blå rundt dette temaet, så det er vel bedre å være føre var! Oppretter denne tråden så vi kan spekulere og spre eventuelle rykter man har hørt. Costanza snappet opp en interessant tråd på VGD!

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 19 okt 06, 15:31
Endret: 19 okt 06, 15:32
Opprinnelig postet av Holters
Vi kommer til å diskutere oss gule og blå rundt dette temaet, så det er vel bedre å være føre var! Oppretter denne tråden så vi kan spekulere og spre eventuelle rykter man har hørt. Costanza snappet opp en interessant tråd på VGD!


Har lest igjennom alle innlegga, og finner ingenting nytt, Holters. Det er den samme grauten som vi diskuterer her inne under trenerspørsmålet ( for-mot KTE ). Arne Erlandsen er vel jeg den første som brakte på banen her, men det er ikke det samme som at han er høyaktuell. Og den plapringa ang. Nordlie er tatt ut av det blå, så lenge det ikke vises til noen link. Og at KTE må gå vet nok ingen inne på VGD.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 okt 06, 15:33
Hehe, påstår ikke at VGD-brukere er noen sannhetsvitner og er enig i det du skriver. Men spekulasjonene og ryktene komme til å florere fremover, så nå får vi i alle fall samlet alt i en tråd.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 okt 06, 15:52
- Dersom noen vil jage meg vekk, skal ikke jeg stå i veien

"Personlig har jeg langt større tro på kontinuitet i alle ledd fremfor utskifting. Jeg registrerer noe støy i Fredrikstad rundt hovedtrenerens posisjon, blant annet påvirker selvsagt holdningene til sportsredaktørene i hhv. FB og Demokraten, mannen i gata. Begge redaktørene gir på hver sin måte klart uttrykk for at hovedtreneren bør sparkes til neste år, for de vet vel begge at i utgangspunktet løper min kontrakt i to år til", sier Eggen.

Les svarene til Eggen i nettmøte hos f-b-no

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 okt 06, 17:53

Det som skjer i Fredrikstad nå er jo att klubben blir stilt krav til.. Noe blant annet Rami Shaaban har ytret ønske om, skal man utvikle seg må man faktisk tåle og ta imot kritikk. Tror att den debatten som skjer nåe rett og slett bare er sunn.. Nå mener ikke jeg att Eggen burde sparkes, men dette gjør at spillerne og trenere faktisk må begynne og ta seg litt selv i nakken.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 okt 06, 18:27
Nå vet jeg ikke om denne tråden ble opprettet for å diskutere reelle spekulasjoner, eller om vi kunne diskutere fritt ulike kandidater, så det er mulig mitt lille innlegg faller mellom to stoler her, men;

Hvordan hadde FFK blitt med Peter Schmeichel som trener? Så vidt jeg vet jobber han for BBC akkurat nå, og har kanskje lyst til å begynne å trene et lag, så hvorfor ikke begynne i det små i Norge? Når vi har den svenske landslagskeeperen, hvorfor ikke en tidligere dansk keeperkjempe? Ingen trenererfaring? Det har da heller ikke Frode Grodås, men han trener da likevel Hamkam til en bedre plassering enn FFK med en dårligere stall. Og Schmeichel har en god del mer erfaring fra topp europeisk nivå og har en større autoritet enn Grodås. En temprementsfull person som kan piske spillerne når det trengs. Nå vet jeg ikke hvilken fotballfilosofi denne mannen ville stått for, men han har sikkert plukket opp noe i løpet av sine 8 år i United?

Som sagt, dette forslaget er tatt helt ut av det blå, jeg var bare interessert i å høre stemningen om noe så utradisjonelt.  Vet heller ikke om han fortsatt jobber i BBC eller om han faktisk har en trenerjobb, eller kanskje han rett og slett har sagt at han er ferdig med fotball?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 19 okt 06, 18:37
Opprinnelig postet av FFK1903
Nå vet jeg ikke om denne tråden ble opprettet for å diskutere reelle spekulasjoner, eller om vi kunne diskutere fritt ulike kandidater, så det er mulig mitt lille innlegg faller mellom to stoler her, men;

Hvordan hadde FFK blitt med Peter Schmeichel som trener? Så vidt jeg vet jobber han for BBC akkurat nå, og har kanskje lyst til å begynne å trene et lag, så hvorfor ikke begynne i det små i Norge? Når vi har den svenske landslagskeeperen, hvorfor ikke en tidligere dansk keeperkjempe? Ingen trenererfaring? Det har da heller ikke Frode Grodås, men han trener da likevel Hamkam til en bedre plassering enn FFK med en dårligere stall. Og Schmeichel har en god del mer erfaring fra topp europeisk nivå og har en større autoritet enn Grodås. En temprementsfull person som kan piske spillerne når det trengs. Nå vet jeg ikke hvilken fotballfilosofi denne mannen ville stått for, men han har sikkert plukket opp noe i løpet av sine 8 år i United?

Som sagt, dette forslaget er tatt helt ut av det blå, jeg var bare interessert i å høre stemningen om noe så utradisjonelt.  Vet heller ikke om han fortsatt jobber i BBC eller om han faktisk har en trenerjobb, eller kanskje han rett og slett har sagt at han er ferdig med fotball?


Peter Schmeichel hadde nok greid å tatt fra Rami keeperplassen også han, hvis han ville stå i mål igjen. Og kanskje de foran der hadde fått futt i kroppen igjen også, for de hadde vel ikke turt noe annet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 20 okt 06, 10:25

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av FFK1903
Nå vet jeg ikke om denne tråden ble opprettet for å diskutere reelle spekulasjoner, eller om vi kunne diskutere fritt ulike kandidater, så det er mulig mitt lille innlegg faller mellom to stoler her, men;

Hvordan hadde FFK blitt med Peter Schmeichel som trener? Så vidt jeg vet jobber han for BBC akkurat nå, og har kanskje lyst til å begynne å trene et lag, så hvorfor ikke begynne i det små i Norge? Når vi har den svenske landslagskeeperen, hvorfor ikke en tidligere dansk keeperkjempe? Ingen trenererfaring? Det har da heller ikke Frode Grodås, men han trener da likevel Hamkam til en bedre plassering enn FFK med en dårligere stall. Og Schmeichel har en god del mer erfaring fra topp europeisk nivå og har en større autoritet enn Grodås. En temprementsfull person som kan piske spillerne når det trengs. Nå vet jeg ikke hvilken fotballfilosofi denne mannen ville stått for, men han har sikkert plukket opp noe i løpet av sine 8 år i United?

Som sagt, dette forslaget er tatt helt ut av det blå, jeg var bare interessert i å høre stemningen om noe så utradisjonelt.  Vet heller ikke om han fortsatt jobber i BBC eller om han faktisk har en trenerjobb, eller kanskje han rett og slett har sagt at han er ferdig med fotball?


Peter Schmeichel hadde nok greid å tatt fra Rami keeperplassen også han, hvis han ville stå i mål igjen. Og kanskje de foran der hadde fått futt i kroppen igjen også, for de hadde vel ikke turt noe annet.

 

Dette var vel ikke et konstruktivt innlegg til denne debatten.

 

Synes sammenligningen Grodås/Schmeichel blir litt kunstig. Det de har felles er at de begge er tidligere keepere på et høyt nivå. Kan ikke se at det dermed er selvfølgelig at de holder samme nivå som trenere.

 

KTE har kontrakt også for neste år. Om jeg skulle sette penger på et navn, vil det være at han også trener FFK neste sesong. Likevel tror jeg sjansen, pr i dag, for at han er her neste år er ca 50/50. Serieavslutningen og cupfinalen vil nok påvirke dette betydelig. Jeg er fortsatt av den oppfatning at KTE bør trene FFK om det blir nedrykk. Dette fordi jeg er redd at man ikke evner å hente en fullgod erstatter som 1. div lag. Selv om det vil se bra ut på en treners CV med et opprykk. Tviler på at f eks Arne Erlandsen vil trene et 1. div lag.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 okt 06, 13:23
Endret: 20 okt 06, 13:25
[quote=kanogvetalt]

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av FFK1903
Nå vet jeg ikke om denne tråden ble opprettet for å diskutere reelle spekulasjoner, eller om vi kunne diskutere fritt ulike kandidater, så det er mulig mitt lille innlegg faller mellom to stoler her, men;

Hvordan hadde FFK blitt med Peter Schmeichel som trener? Så vidt jeg vet jobber han for BBC akkurat nå, og har kanskje lyst til å begynne å trene et lag, så hvorfor ikke begynne i det små i Norge? Når vi har den svenske landslagskeeperen, hvorfor ikke en tidligere dansk keeperkjempe? Ingen trenererfaring? Det har da heller ikke Frode Grodås, men han trener da likevel Hamkam til en bedre plassering enn FFK med en dårligere stall. Og Schmeichel har en god del mer erfaring fra topp europeisk nivå og har en større autoritet enn Grodås. En temprementsfull person som kan piske spillerne når det trengs. Nå vet jeg ikke hvilken fotballfilosofi denne mannen ville stått for, men han har sikkert plukket opp noe i løpet av sine 8 år i United?

Som sagt, dette forslaget er tatt helt ut av det blå, jeg var bare interessert i å høre stemningen om noe så utradisjonelt.  Vet heller ikke om han fortsatt jobber i BBC eller om han faktisk har en trenerjobb, eller kanskje han rett og slett har sagt at han er ferdig med fotball?


Peter Schmeichel hadde nok greid å tatt fra Rami keeperplassen også han, hvis han ville stå i mål igjen. Og kanskje de foran der hadde fått futt i kroppen igjen også, for de hadde vel ikke turt noe annet.

 



 

FFK1903 bragte Peter Schmeichel på banen, og jeg ga innlegg ut i fra det. Er han ledig så er han jo også aktuell. Er ikke verre enn å spørre, selv om man kan forvente nei til svar. Men tenk om han hadde overraska og svart ja, det hadde vel vært no.


 


 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 20 okt 06, 13:37
FFK 1903 lanserte ham som trener. Du lanserte ham som keeper.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 okt 06, 14:13
Opprinnelig postet av kanogvetalt
FFK 1903 lanserte ham som trener. Du lanserte ham som keeper.


Hadde gått ann å vært spillende trener vel ??

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 20 okt 06, 14:21
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av kanogvetalt
FFK 1903 lanserte ham som trener. Du lanserte ham som keeper.


Hadde gått ann å vært spillende trener vel ??


LOL!

Det er klart det er lov å drømme. Sjøl drømmer jeg om the Double, suksess i det som er av Europa-mesterskap, og at vi et år i serieavslutninga sender Rosenborg på huet og ræva ned i 1. divisjon og sikrer seriegullet sjøl.

Hvem trener FFK til neste sesong? Ikke Peter Schmeichel, i hvert fall.

(Personlig håper jeg på Knut Torbjørn Eggen.)

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 okt 06, 14:26
Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av kanogvetalt
FFK 1903 lanserte ham som trener. Du lanserte ham som keeper.


Hadde gått ann å vært spillende trener vel ??


LOL!

Det er klart det er lov å drømme. Sjøl drømmer jeg om the Double, suksess i det som er av Europa-mesterskap, og at vi et år i serieavslutninga sender Rosenborg på huet og ræva ned i 1. divisjon og sikrer seriegullet sjøl.

Hvem trener FFK til neste sesong? Ikke Peter Schmeichel, i hvert fall.

(Personlig håper jeg på Knut Torbjørn Eggen.)


For å være ærlig, så tror jeg at Eggen blir sittende neste år også. Han lar nok ikke sjansen til å innvie ny stadion gå fra seg.
Hvis han går, så har han nok fått sparken i klubben, og det koster pæng.

GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 20 okt 06, 14:53

(svarer deg Rune Haugen... håper det er greit;)

Jeg både tror og håper at Eggen fortsatt trener oss neste sesong. Han fortjener en verdig avslutning og ikke sparken uansett om det skulle bety nedrykk i år.

Håper eggen og laget får full støtte av publikum på søndag og at vi står samlet de siste kampene.

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 okt 06, 15:01
Opprinnelig postet av GelderdEnd

(svarer deg Rune Haugen... håper det er greit;)

Jeg både tror og håper at Eggen fortsatt trener oss neste sesong. Han fortjener en verdig avslutning og ikke sparken uansett om det skulle bety nedrykk i år.

Håper eggen og laget får full støtte av publikum på søndag og at vi står samlet de siste kampene.

 



Jeg står bak laget uansett. I trenerspørsmålet er jeg fortsatt i tja-modus. Jeg mener at Eggen bør sitte frem til vi greier å finne en bedre trener.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 okt 06, 15:05
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg mener at Eggen bør sitte frem til vi greier å finne en bedre trener.

Det mener vel alle...

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 okt 06, 15:09
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg mener at Eggen bør sitte frem til vi greier å finne en bedre trener.

Det mener vel alle...


Det virker ikke sånn på meg Holters. Det virker på meg som at de vil få fjerna Eggen for enhver pris. Bare få inn nytt blod så er det greit liksom.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 okt 06, 15:24
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg mener at Eggen bør sitte frem til vi greier å finne en bedre trener.

Det mener vel alle...


Det virker ikke sånn på meg Holters. Det virker på meg som at de vil få fjerna Eggen for enhver pris. Bare få inn nytt blod så er det greit liksom.

Man vil ikke fjerne en trener med mindre man tror det er mulig å få noen som er bedre. Jeg tror i alle fall at alle som ønsker å "fjerne" Eggen gjør dette fordi de mener han har nådd sitt potensiale og for at klubben skal ta et steg videre, så må man ha inn en bedre trener. Hvis man bare ønsker å fjerne Eggen uansett hva man får inn, så tenker man ikke på klubben, men et eller annet personlig man har imot Eggen. Jeg tror ikke det er særlig aktuelt. Folk vil rett og slett ha inn en annen trener siden Eggens svakheter har tredet tydelig frem de siste sesongene. Hvilke svakheter jeg sikter til har vi diskuterte til det endeløse andre steder her på forumet.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 20 okt 06, 16:00
Opprinnelig postet av GelderdEnd

Han fortjener en verdig avslutning og ikke sparken uansett om det skulle bety nedrykk i år.  

 

FFK er vel ikke en vernet bedrift, er det?

 

Om man ikke presterer, så må man jo ta konsekvensen av det....uansett hva man har gjort tidligere år!

 

Eller snakker vi her om den vidunderlide og fantastiske boblen/sfæren til FFK, der alle kan gjøre feil på feil, uten å få en smekk på finger`n?


GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 20 okt 06, 23:58
Opprinnelig postet av Oslo
Opprinnelig postet av GelderdEnd

Han fortjener en verdig avslutning og ikke sparken uansett om det skulle bety nedrykk i år.  

 

FFK er vel ikke en vernet bedrift, er det?

 

Om man ikke presterer, så må man jo ta konsekvensen av det....uansett hva man har gjort tidligere år!

 

Eller snakker vi her om den vidunderlide og fantastiske boblen/sfæren til FFK, der alle kan gjøre feil på feil, uten å få en smekk på finger`n?

vi har vel ikke rykket ned enda har vi? i tillegg har vi nådd cupfinalen i år og eggen har på mirakuløst vis styrt oss unna nedrykk i TL sesong 1 og ifjor da han tok over hovedansvaret for Drillo de siste 4 kampene (mulig at ikke all ære bør tilfalle Eggen der, men uansett, det skjedde noe da trener rollene ble byttet om).

Eggen har gjort en kjempejobb for denne klubben, og fortjener faktisk en god porsjon respekt selvom denne sesongen ikke har gått som forventet.

uansett burde denne trenerdebatten ligge til etter sesongslutt.

 

 


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 24 okt 06, 09:46

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg mener at Eggen bør sitte frem til vi greier å finne en bedre trener.

Det mener vel alle...


Det virker ikke sånn på meg Holters. Det virker på meg som at de vil få fjerna Eggen for enhver pris. Bare få inn nytt blod så er det greit liksom.

 

Enig!

 

Mitt intrykk er også at "alle" vil bli kvitt Eggen, men forslag til hvem som kan ta over og gjøre FFK til et bedre lag og enda viktigere, hvorfor, er nesten fraværende.

 

Leser det som mangel på kompetanse, innsikt og nøkternhet at et et samlet sytekorps driver denne heksejakten uten å ha klare formeninger om hvem som skal ta over og hvorfor!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 24 okt 06, 19:59
jørn andersen vil ihvertfall bli i tyskland. det er sikkert.. intervju i aftenposten papir..

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 okt 06, 20:10
Se innlegget til "Steinar" i denne tråden... Noen som vet noe mer ?

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 okt 06, 21:07
Opprinnelig postet av Bob Page
Se innlegget til "Steinar" i denne tråden... Noen som vet noe mer ?


Er det noen jeg ikke tar seriøs så er det en person med ett eneste innlegg på FBs sitt forum

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 24 okt 06, 21:45
Endret: 24 okt 06, 21:49

Opprinnelig postet av Bob Page
Se innlegget til "Steinar" i denne tråden... Noen som vet noe mer ?

 

Tviler sterkt på at Arne Erlandsen blir trener i FFK. Begrunner det med fotballfilosofi i FFK og Erlandsen`s er ikke forenelig.

Tror rykte om Tom Nordli er mere sansynerlig, ut i fra partenes fotballfilosofi.

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 25 okt 06, 13:45
Endret: 25 okt 06, 13:45

Jeg håper på Nordlie eller Jørn Andersen. Det som taler i mot Jørn Andersen er at han har lagt seg til en tysk væremåte som et jantelovspreget miljø vil oppfatte ganske arrogant. Tror Jørn Andersen havner i Vif der man har hatt, og kanskje er litt mer vant med litt sære personligheter fra før.

Nordlie kan, slik jeg ser det, havne i Viking, Rbk eller FFK. Selv tror jeg, ut i fra kilder fra et tidligere innlegg i samme tråd, at han kommer hit. Jeg sier: Hjertlig velkommen :)

Om vi derimot skulle få Jørn Andersen blir jeg minst like glad og håper omgivelsene er tolerante mot ham.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 25 okt 06, 16:14

Mye heller Nordlie enn Erlandsen!

 

Men hvis Erlandsen kommer, får vi værtfall en trener som spiller mer kynisk!! Trur ikke vi kommer til å tape med 3 og 4 mål hvis han trener oss!

 

Men i FFK skal vi ha en offensiv trener som vil spille morsom fotball, sånn sett er Nordlie et godt alternativ!!

 

Men uansett er Eggen fortsatt trener her, og vi skal stå bak han!!

Håper han fortsetter neste sesong også, men har begynt å tvile på det!!


hhem

Knøttespiller
Ble medlem: 08 mai 06
Innlegg: 32

Lagt til: 25 okt 06, 18:11
håper for ffk sin skyld at Eggen fortsetter. Ellers tror jeg det bærer nedover i seriesystemet igjen.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 25 okt 06, 21:18
Opprinnelig postet av Shadar

Jeg håper på Nordlie eller Jørn Andersen. Det som taler i mot Jørn Andersen er at han har lagt seg til en tysk væremåte som et jantelovspreget miljø vil oppfatte ganske arrogant. Tror Jørn Andersen havner i Vif der man har hatt, og kanskje er litt mer vant med litt sære personligheter fra før.

Nordlie kan, slik jeg ser det, havne i Viking, Rbk eller FFK. Selv tror jeg, ut i fra kilder fra et tidligere innlegg i samme tråd, at han kommer hit. Jeg sier: Hjertlig velkommen :)

Om vi derimot skulle få Jørn Andersen blir jeg minst like glad og håper omgivelsene er tolerante mot ham.



Jeg oppfatter ikke Jørn Andersen som arrogant - men som lettere tilbakestående.

Nordlie er hjertelig velkommen. Høgmo er hjertelig velkommen. Tørum er hjertelig velkommen. Erlandsen kan drite og dra - Göteborg spilte møkk-kjedelig fotball med Arne. Eggen er velkommen til å ta et år til - men jeg HÅPER han lærer litt av de feilene som nå er begått.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 25 okt 06, 21:53
Men hvorfor så negative til Erlandsen? Han gjorde mye bra i Lillestrøm og han er MYE bedre til å organisere forvaret enn hva vi har sett de site årene.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 okt 06, 22:05
fordi han står for kjip muskelball..

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 okt 06, 01:34

Opprinnelig postet av Erikk
Men hvorfor så negative til Erlandsen? Han gjorde mye bra i Lillestrøm og han er MYE bedre til å organisere forvaret enn hva vi har sett de site årene.

Og hvis det er nok til å holde oss blant topp 6, så er han velkommen hos meg. Defensiv tankegang bør ikke alltid bety rævafotball.


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 26 okt 06, 02:19
Endret: 26 okt 06, 02:20

Opprinnelig postet av Rune Haugen
...Defensiv tankegang bør ikke alltid bety rævafotball.

 

Klubber fra støvlelandet er utmerkede eksempler på nettopp dette.

 

Hmm...

En Italiensk trener samt to backer... (sikle, sikle)

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 26 okt 06, 08:25
Endret: 26 okt 06, 10:41

Opprinnelig postet av Erikk
Men hvorfor så negative til Erlandsen? Han gjorde mye bra i Lillestrøm og han er MYE bedre til å organisere forvaret enn hva vi har sett de site årene.

 

Kommer han må halve laget byttes ut fordi FFK har ikke en spillerstall som passer til muskelfotball!

 

Om vi mister Eggen bør vi i allefall hente en som har noelunde samme fotballfilosofi og kan bygge videre på det Eggen har skapt.

 

Kontinutet bør være et viktig kriterie når en ny trener skal hentes uansett når det blir.

 

Og jeg sier det igjen. Rævafotball blir ikke akseptert i FFK. Var derfor landets mest profilerte trener ble "kjeppjaget" fra byen for under 12 mnd siden!!!

 

Vi har ikke glemt det alt???


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 26 okt 06, 11:51
VI synes det med andre ord er greit å spille festfotball, slippe inn mål på nesten hver sjangse mot og ligge i nedrykkpossisjon?

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 26 okt 06, 12:05
Endret: 26 okt 06, 12:06

Opprinnelig postet av Erikk
VI synes det med andre ord er greit å spille festfotball, slippe inn mål på nesten hver sjangse mot og ligge i nedrykkpossisjon?

 

Det går ann å justere detaljer og perfeksjonere spillestilen gjør det ikke? Uten å endre til det totalt motsatte...

 

FFK er blandt de 4 beste hjemmelagene i serien. Det bør langt på vei forsvare spillestilen og potensialet til laget. At vi ikke vnner mer borte kan skyldes at spillerne alt for ofte spiller under pari ute (som Simen brenne påpeker) og ikke bety at vi trenger en total endring av spillestilen. Tror det ligger mye i hodet på spillerne her!

 

Jeg har tro på videreutvikling, ikke en total endring!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 26 okt 06, 12:07
Opprinnelig postet av Erikk
VI synes det med andre ord er greit å spille festfotball, slippe inn mål på nesten hver sjangse mot og ligge i nedrykkpossisjon?

Selvfølgelig er det ingen her inne som synes det.

Men det er faktisk mulig å videreføre FFKs offensive spillestil og gjøre suksess. Poenget er at et trenerskifte må være gjennomtenkt. Vi må ikke gå i samme felle som f.eks. Viking som det ene året har en trener som har sin stil og fotballfilosofi, og året etter henter inn en ny trener med en helt annen filosofi. Da må også store deler av spillerstallen skiftes ut fra år til år, og man får null kontinuitet og dårlig grunnlag for å lykkes sportslig. Selv om man bruker massevis av penger.

Det er uhyre viktig at man gjør et bevisst valg på trener i forhold til filosofi og hva slags fotball man ønsker at FFK skal spille i flere år fremover. Etter min mening bør FFK bevare sin kultur her, men videreutvikle den selvsagt. Å hente inn Arne Erlandsen og hans "kick-and-run"-fotball blir for meg helt feil. Hvis han får ekstremt gode sportslige resultater fra dag én, så kan det bli populært. Men det er et sjansespill. Alle vet hvor opptatt publikum i Fredrikstad er av å se fin fotball, og med et par dårlige kamper i innledningen og en Erlandsen som fortsetter å satse på lange baller over midtbanen, så vil det ikke ta lang tid før han får over halve byens befolkning mot seg. Det er ikke slik folk er vant til å se FFK spille fotball.

En annen ting, som også er påpekt i tidligere innlegg, er at dagens stall er hentet inn for å spille fotball slik Eggen ønsker det. Jeg er usikker på om spillerstallen vi har i dag egner seg best til å spille "Arne Erlandsen-fotball". Det betyr nok en gang at vi må gjøre store utskiftninger, og er det noe jeg er lei, så er det nettopp det. Det skaper i hvert fall ikke suksess.

Men mitt korte svar, som ble litt lenger, var egentlig: Det er mulig å spille god fotball og få gode resultater selv med en offensiv spillestil. Det er mange eksempler på det. Faren til Eggen lyktes til slutt med Rosenborg, kanskje kan sønnen gjøre det i Fredrikstad, hvis vi er tålmodige nok...

Jeg er verken hardnakket forkjemper eller motstander av trenerskifte, men det skal ligge en god og gjennomtenkt plan bak et slik bytte - som ikke bryter helt med klubbens kontinuitet - og en trenerskikkelse som med stor sannsynlighet vil være her i flere år og en klubben har stor tro på. Hvis ikke synes jeg klubben isteden bør satse på å forsterke apparatet rundt Knut Torbjørn Eggen. For der tror jeg faktisk det er mer forbedringspotensiale enn på selve hovedtrenerposten.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 okt 06, 12:12
Opprinnelig postet av Kent

Opprinnelig postet av Erikk
Men hvorfor så negative til Erlandsen? Han gjorde mye bra i Lillestrøm og han er MYE bedre til å organisere forvaret enn hva vi har sett de site årene.

 

Kommer han må halve laget byttes ut fordi FFK har ikke en spillerstall som passer til muskelfotball!

 

Om vi mister Eggen bør vi i allefall hente en som har noelunde samme fotballfilosofi og kan bygge videre på det Eggen har skapt.

 

Kontinutet bør være et viktig kriterie når en ny trener skal hentes uansett når det blir.

 

Og jeg sier det igjen. Rævafotball blir ikke akseptert i FFK. Var derfor landets mest profilerte trener ble "kjeppjaget" fra byen for under 12 mnd siden!!!

 

Vi har ikke glemt det alt???

Hva fikk Drillo til  defensivt hos oss ?? Det var vel derfor han kom , for at det skulle bli tett bak. Det lakk jo like forbaska. Og det bør ikke være såkalt "Drillo-fotball" for å spille med defensiv trygghet bak. Jeg foretrekker heller at det er pottetett bakover enn at det spilles perlefotball forover ( med tap allikevel). Bedre å vinne samtlige kamper 1-0, enn å tape 3-4. Så jeg foretrekker seire enn en kamp med mange mål i.

 


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 26 okt 06, 12:35
Endret: 26 okt 06, 12:36

Kunne nesten ikke vært mer enig med deg Costanza!!!

 

Som en lite digresjon kan jeg jo nevne at da Drillo ga seg som trener for landslaget var det to arvtagere han anbefalte for Per Ravn Omdal.

 

1. Nils J. Semb

2. Teneren til Mjøndalen (husker ikke navnet)

 

Sistnevnte ikke veldig profilert for å si det mildt men Drillo mente de to var de som i størst grad ville videreføre spillestilen han hadde hatt så stor sukksess med, og derfor burde være de mest aktuelle kandidatene.

 

Men Drillo er Drillo :-)


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 okt 06, 12:42
Endret: 26 okt 06, 12:44
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hva fikk Drillo til  defensivt hos oss ?? Det var vel derfor han kom , for at det skulle bli tett bak. Det lakk jo like forbaska. Og det bør ikke være såkalt "Drillo-fotball" for å spille med defensiv trygghet bak. Jeg foretrekker heller at det er pottetett bakover enn at det spilles perlefotball forover ( med tap allikevel). Bedre å vinne samtlige kamper 1-0, enn å tape 3-4. Så jeg foretrekker seire enn en kamp med mange mål i.

 



La oss se litt statistikk....

2004:
Vår: 13 kamper: 9 poeng. 14. plass. 19 scorede mål og 30 innslupne (2,3 i snitt).
Høst: 13 kamper. 23 poeng. 3. plass. 23 scorede mål og 24 innslupne (1,85 i snitt)
Totalt: 26 kamper: 32 poeng. 10. plass. 42 scorede mål og 54 innslupne (2,1 i snitt)

2005:
Vår: 13 kamper: 16 poeng. 8. plass. 17 scorede mål og 19 innslupne (1,45 i snitt)
Høst: 13 kamper. 15 poeng. 11 plass. 18 scorede mål og 25 innslupne (1,9 i snitt)
Totalt: 26 kamper. 31 poeng. 11. plass. 35 scorede mål og 44 innslupne (1,7 i snitt)

2006:
Vår: 13 kamper: 13 poeng. 12. plass. 16 scorede mål og 23 innslupne (1,75 i snitt)
Høst: 11 kamper. 15 poeng. 7. plass. 19 scorede mål og 21 innslupne (1,9 i snitt)
Totalt: 24 kamper: 28 poeng. 11 plass. 35 scorede mål og 44 innslupne (1,85 i snitt)

Det halvåret vi hadde drillo ved roret hadde vi 1,45 i snitt baklengs.  Med Eggen ved roret har vi aldri vært under 1,75 i snitt - noe halvår - og det høyeste snittet har vært 2,3.

Vi hadde ett færre scoret mål våren 2006, med Eggen, enn med Drillo ved roret våren 2005.

Nå sier selvsagt ikke mål og tabellplassering noe som helst om kampenes underholdningsverdi, men tabellposisjon har en "viss" underholdningsverdi den også...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 okt 06, 14:05
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hva fikk Drillo til  defensivt hos oss ?? Det var vel derfor han kom , for at det skulle bli tett bak. Det lakk jo like forbaska. Og det bør ikke være såkalt "Drillo-fotball" for å spille med defensiv trygghet bak. Jeg foretrekker heller at det er pottetett bakover enn at det spilles perlefotball forover ( med tap allikevel). Bedre å vinne samtlige kamper 1-0, enn å tape 3-4. Så jeg foretrekker seire enn en kamp med mange mål i.

 



La oss se litt statistikk....

2004:
Vår: 13 kamper: 9 poeng. 14. plass. 19 scorede mål og 30 innslupne (2,3 i snitt).
Høst: 13 kamper. 23 poeng. 3. plass. 23 scorede mål og 24 innslupne (1,85 i snitt)
Totalt: 26 kamper: 32 poeng. 10. plass. 42 scorede mål og 54 innslupne (2,1 i snitt)

2005:
Vår: 13 kamper: 16 poeng. 8. plass. 17 scorede mål og 19 innslupne (1,45 i snitt)
Høst: 13 kamper. 15 poeng. 11 plass. 18 scorede mål og 25 innslupne (1,9 i snitt)
Totalt: 26 kamper. 31 poeng. 11. plass. 35 scorede mål og 44 innslupne (1,7 i snitt)

2006:
Vår: 13 kamper: 13 poeng. 12. plass. 16 scorede mål og 23 innslupne (1,75 i snitt)
Høst: 11 kamper. 15 poeng. 7. plass. 19 scorede mål og 21 innslupne (1,9 i snitt)
Totalt: 24 kamper: 28 poeng. 11 plass. 35 scorede mål og 44 innslupne (1,85 i snitt)

Det halvåret vi hadde drillo ved roret hadde vi 1,45 i snitt baklengs.  Med Eggen ved roret har vi aldri vært under 1,75 i snitt - noe halvår - og det høyeste snittet har vært 2,3.

Vi hadde ett færre scoret mål våren 2006, med Eggen, enn med Drillo ved roret våren 2005.

Nå sier selvsagt ikke mål og tabellplassering noe som helst om kampenes underholdningsverdi, men tabellposisjon har en "viss" underholdningsverdi den også...

Hva vil du oppnå med denne statistikken ?? Det er bare marginale forskjeller her bortsett fra våren 2004 kontra våren 2005.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 26 okt 06, 14:16
Endret: 26 okt 06, 14:20

Problemet er at vi slipper inn mange enkle mål gjerne når vi selv "har spillet". Her inne sitter vi og klager på spesielt backene men også på andre. Mulig det hadde vært smart hvis også midtbanespillerene arbeidet bedre bakover på banen, presset ballfører mye hardere og var en større del av spillet i forsvar, eller sagt med andre ord at vi hadde et system som krevde det.  Jeg tror Erlandsen eller Semb hadde vært i stand til å lage et slikt system.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 26 okt 06, 14:58
Endret: 26 okt 06, 14:58

Tror selv Semb ville vært en glimrende tippeligatrener. Han har meget  gode resulateter og vise til både med 21-landslaget og A-landslaget. 

 

Hans negative sider (tror jeg) er at han kan bli litt traus og lite karismatisk om presset blir stort, som kan ha en negativ effekt på spillergruppa og omgivelsene rundt.  Samt at han spiller en type fotball som ikke vil bli akseptert av FFK bublikummet og som ikke nødvendigvis bygger videre på den fotballen laget spiller i dag.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 okt 06, 15:04
Opprinnelig postet av Kent

Tror selv Semb ville vært en glimrende tippeligatrener. Han har meget  gode resulateter og vise til både med 21-landslaget og A-landslaget. 

 

Hans negative sider (tror jeg) er at han kan bli litt traus og lite karismatisk om presset blir stort, som kan ha en negativ effekt på spillergruppa og omgivelsene rundt.  Samt at han spiller en type fotball som ikke vil bli akseptert av FFK bublikummet og som ikke nødvendigvis bygger videre på den fotballen laget spiller i dag.



Jeg synes A-landslaget bare ble dårligere og dårligere jo lenger Semb var der. At vi kom til EM under Semb kan vi takke arbeidet til Drillo for.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 okt 06, 15:08
Opprinnelig postet av Erikk

Problemet er at vi slipper inn mange enkle mål gjerne når vi selv "har spillet". Her inne sitter vi og klager på spesielt backene men også på andre. Mulig det hadde vært smart hvis også midtbanespillerene arbeidet bedre bakover på banen, presset ballfører mye hardere og var en større del av spillet i forsvar, eller sagt med andre ord at vi hadde et system som krevde det.  Jeg tror Erlandsen eller Semb hadde vært i stand til å lage et slikt system.



Dette som du skriver her har jeg påpekt i lang tid. Midtbanen skal også jobbe med bakover, og hvis vi ikke har noen slike spillere så se å skaff noen. Sånn som nå kan vi ikke kjøre i det uendelige, da kommer vi ingen vei.

hiawata

Juniorspiller

Ble medlem: 01 nov 03
Innlegg: 145

Lagt til: 26 okt 06, 15:22

hva mener dere med at midtbanen skal være med å jobbe bakover? er det bare noe dere slår fast, eller mener dere det må skje i motsetning til hvordan det spilles nå?

Hvis det føste er tilfelle, er det en selvfølglighet. om det andre er tilfelle, trenger jeg en forklaring på hvilke situasjoner det er snakk om at midtbanen ikke jobber i forsvar.

---------------------------

på vinger over europa


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 26 okt 06, 15:45
Endret: 26 okt 06, 15:46
Hei Hiawata jeg sa at midtbanen må jobbe MER/BEDRE bakover

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 26 okt 06, 16:06
Men hva synes dere om en løsning hvor Eggen blir hovedtrener og det kommer inn en ny sterk trener med spesialansvar for forsvar/taktikk og som har en helt klar inflytelse/makt i forhold til dette?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 okt 06, 16:14
Opprinnelig postet av Erikk
Men hva synes dere om en løsning hvor Eggen blir hovedtrener og det kommer inn en ny sterk trener med spesialansvar for forsvar/taktikk og som har en helt klar inflytelse/makt i forhold til dette?


Har ingen tro på at det ville fungere Erikk. Motsetningsforholdene hadde blitt for sterke. Det beste hadde vært å finne en som kan begge delene.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 okt 06, 18:22
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hva fikk Drillo til  defensivt hos oss ?? Det var vel derfor han kom , for at det skulle bli tett bak. Det lakk jo like forbaska. Og det bør ikke være såkalt "Drillo-fotball" for å spille med defensiv trygghet bak. Jeg foretrekker heller at det er pottetett bakover enn at det spilles perlefotball forover ( med tap allikevel). Bedre å vinne samtlige kamper 1-0, enn å tape 3-4. Så jeg foretrekker seire enn en kamp med mange mål i.

 



La oss se litt statistikk....

2004:
Vår: 13 kamper: 9 poeng. 14. plass. 19 scorede mål og 30 innslupne (2,3 i snitt).
Høst: 13 kamper. 23 poeng. 3. plass. 23 scorede mål og 24 innslupne (1,85 i snitt)
Totalt: 26 kamper: 32 poeng. 10. plass. 42 scorede mål og 54 innslupne (2,1 i snitt)

2005:
Vår: 13 kamper: 16 poeng. 8. plass. 17 scorede mål og 19 innslupne (1,45 i snitt)
Høst: 13 kamper. 15 poeng. 11 plass. 18 scorede mål og 25 innslupne (1,9 i snitt)
Totalt: 26 kamper. 31 poeng. 11. plass. 35 scorede mål og 44 innslupne (1,7 i snitt)

2006:
Vår: 13 kamper: 13 poeng. 12. plass. 16 scorede mål og 23 innslupne (1,75 i snitt)
Høst: 11 kamper. 15 poeng. 7. plass. 19 scorede mål og 21 innslupne (1,9 i snitt)
Totalt: 24 kamper: 28 poeng. 11 plass. 35 scorede mål og 44 innslupne (1,85 i snitt)

Det halvåret vi hadde drillo ved roret hadde vi 1,45 i snitt baklengs.  Med Eggen ved roret har vi aldri vært under 1,75 i snitt - noe halvår - og det høyeste snittet har vært 2,3.

Vi hadde ett færre scoret mål våren 2006, med Eggen, enn med Drillo ved roret våren 2005.

Nå sier selvsagt ikke mål og tabellplassering noe som helst om kampenes underholdningsverdi, men tabellposisjon har en "viss" underholdningsverdi den også...

Hva vil du oppnå med denne statistikken ?? Det er bare marginale forskjeller her bortsett fra våren 2004 kontra våren 2005.



Hva jeg vil oppnå med statistikken?  Det er å vise at den halvsesongen vi har sluppet inn færrest mål er den sesongen Drillo styrte - og du spurte jo "Hva fikk Drillo til defensivt hos oss".

Jeg mener den statistikken viser at han fikk til NOE i vår defensive organisering - men ikke så mye han ønsket. Han ønsket et snitt på ett mål baklengs.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 27 okt 06, 02:15

Statistikk over baklengsmål til side et øyeblikk - husker jeg helt feil, eller stemmer det at FFK falt til nedrykksplass i løpet av den tiden Drillo var trener?

 

Det eneste positive jeg noen gang kunne se at Drillo bragte til FFK var medieoppmerksomhet. Det tok jo helt av pga Drillo. Men noen sportslige resultater å snakke om kan jeg ikke huske.

 

I mine øyne er Drillo den suverent beste landslagstrener Norge noen gang har hatt. Kanskje den beste landslagstrener som noen gang har satt sine ben på norsk jord.

 

Men som klubbtrener har han aldri hatt noen som helst suksess det jeg har hørt om. Og slik jeg husker det var han på god vei mot å lede FFK rett ned i vikarbyrå-ligaen da noen skjønte tegninga og fikk på plass Eggen som hovedtrener igjen.

 

Har jeg oppfattet dette feil?


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 27 okt 06, 10:48

Drillo var jo nesten krøpling når han trente FFK. Sleit med hjerteklapp (operert 3 ganger under sin periode i FFK) i tillegg til at han tydelig manglet den energien som skal til for å være pendlende tippeligatrener.

 

Drillo er også en personlighet som lar kritikk og misstillit gå sterkt inn på seg som jeg også tror var en medvirkende faktor til at det nødvendige overskuddet uteble.

 

Drillo sine resultater som landslagstrener tror jeg vil bli stående som de beste noen sinne i all tid fremover, men når han trente fredrikstad var det ikke nok futt igjen i den gamle og sykdomspregede skrotten desverre.

 

Men for innsatsen på landslaget vil han alltid være en legende i mine øyne!

 


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 okt 06, 10:53
Endret: 27 okt 06, 10:57
Opprinnelig postet av denialsander

La oss se litt statistikk....

2004:
Vår: 13 kamper: 9 poeng. 14. plass. 19 scorede mål og 30 innslupne (2,3 i snitt).
Høst: 13 kamper. 23 poeng. 3. plass. 23 scorede mål og 24 innslupne (1,85 i snitt)
Totalt: 26 kamper: 32 poeng. 10. plass. 42 scorede mål og 54 innslupne (2,1 i snitt)

2005:
Vår: 13 kamper: 16 poeng. 8. plass. 17 scorede mål og 19 innslupne (1,45 i snitt)
Høst: 13 kamper. 15 poeng. 11 plass. 18 scorede mål og 25 innslupne (1,9 i snitt)
Totalt: 26 kamper. 31 poeng. 11. plass. 35 scorede mål og 44 innslupne (1,7 i snitt)

2006:
Vår: 13 kamper: 13 poeng. 12. plass. 16 scorede mål og 23 innslupne (1,75 i snitt)
Høst: 11 kamper. 15 poeng. 7. plass. 19 scorede mål og 21 innslupne (1,9 i snitt)
Totalt: 24 kamper: 28 poeng. 11 plass. 35 scorede mål og 44 innslupne (1,85 i snitt)

Det halvåret vi hadde drillo ved roret hadde vi 1,45 i snitt baklengs.  Med Eggen ved roret har vi aldri vært under 1,75 i snitt - noe halvår - og det høyeste snittet har vært 2,3.

Vi hadde ett færre scoret mål våren 2006, med Eggen, enn med Drillo ved roret våren 2005.

Nå sier selvsagt ikke mål og tabellplassering noe som helst om kampenes underholdningsverdi, men tabellposisjon har en "viss" underholdningsverdi den også...



Blir ikke det feil? Det ene halvåret med Drillo ved roret? Han var vel også ved roret på høsten? Eggen og Drillo ble vel ikke sidestilt før etter Aalesund-kampen i den 22. runden. Fra 1. runde til og med 22. runde så slapp FFK inn et snitt på 1,81 mål i snitt (40 mål på 22 kamper). Ergo har vi oppnådd mindre baklengs i snitt med Eggen som trener...

Rettelse: Jeg skjønte litt mer av poenget ditt nå, men å dra frem halvår blir jo feil, man må jo ta hele sesonger, all den tid vi da har møtt alle lagene borte og hjemme. Da blir ikke forskjellen mellom Eggen og Drillo så stor likevel...

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 28 okt 06, 13:46
[quote=Costanza]
Opprinnelig postet av Erikk

Men mitt korte svar, som ble litt lenger, var egentlig: Det er mulig å spille god fotball og få gode resultater selv med en offensiv spillestil. Det er mange eksempler på det. Faren til Eggen lyktes til slutt med Rosenborg, kanskje kan sønnen gjøre det i Fredrikstad, hvis vi er tålmodige nok...

Jeg er verken hardnakket forkjemper eller motstander av trenerskifte, men det skal ligge en god og gjennomtenkt plan bak et slik bytte - som ikke bryter helt med klubbens kontinuitet - og en trenerskikkelse som med stor sannsynlighet vil være her i flere år og en klubben har stor tro på. Hvis ikke synes jeg klubben isteden bør satse på å forsterke apparatet rundt Knut Torbjørn Eggen. For der tror jeg faktisk det er mer forbedringspotensiale enn på selve hovedtrenerposten.


Som om jeg skulle sagt det selv. 

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


marius-j

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 okt 06
Innlegg: 13

Lagt til: 28 okt 06, 17:46
statistikk er kjedelige greier... underholdning er det som teller i fotball. Skal norske lag komme seg videre nytter det ikke spille Hamkamfotball

---------------------------

coffe.exe missing. Insert cup and press any key


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 28 okt 06, 18:05
Med andre ord er ikke resultatene så viktige? Hva mener du med å komme videre?

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 28 okt 06, 19:12

Opprinnelig postet av marius-j
statistikk er kjedelige greier... underholdning er det som teller i fotball. Skal norske lag komme seg videre nytter det ikke spille Hamkamfotball

 

Ja var jo akkuratt sann Drillo fikk Norge til to VM...spille underholdende fotball...ikke Ham-Kam fotball...

 

 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 okt 06, 13:26
Opprinnelig postet av Kent

Opprinnelig postet av marius-j
statistikk er kjedelige greier... underholdning er det som teller i fotball. Skal norske lag komme seg videre nytter det ikke spille Hamkamfotball

 

Ja var jo akkuratt sann Drillo fikk Norge til to VM...spille underholdende fotball...ikke Ham-Kam fotball...

 

 



Sett deg ned og se på Drillos kamper igjen, du. Det er ikke mye som gleder i veldig mange kamper - med unntak av det faktum av vi faktisk VANT mange av dem.  Noen storslagen underholdning i form av feiende flott angrepsfotball var det ikke akkurat.

Kompakt defensiv jobbing, der vi demmer opp for motstanderne 5-15 meter inn på egen banehalvdel. Etterfulgt av et raskt angrep når/hvis motstanderen mister ballen og ikke klarer å avslutte angrepet. Hvis motstanderen avslutter angrepet og får etablert forsvar slår vi lange baller.

Skal norske lag komme seg videre er vi nødt til å beherske defensiv organisering like godt som offensiv.  Synes du Italiensk fotball er kjedelig?  De fleste lagene er sinnsykt gode til å holde en 1-0 ledelse når de spiller på bortebane. På hjemmebane holder de ikke 1-0 ledelsen, men de ønsker å score mer.

Offensive hjemme. Kyniske borte.

Der tror jeg du i stor grad ser en (svært forenklet) suksess-oppskrift for norske fotball-lag i fremtiden.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 29 okt 06, 14:18
Opprinnelig postet av denialsander
Synes du Italiensk fotball er kjedelig?  De fleste lagene er sinnsykt gode til å holde en 1-0 ledelse når de spiller på bortebane. På hjemmebane holder de ikke 1-0 ledelsen, men de ønsker å score mer.

Vel, italiensk fotball kan være dødens kjedelig til tider også. Når to italienske lag møtes i f.eks en champions league finale så bare VET du at det ender 1-0 til ett av lagene. Ingen av de tør gjøre noe som helst. Var vel i 2002/03 at Milan møtte Juventus og det måtte straffer til for å avgjøre finalen.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 30 okt 06, 01:03
Endret: 30 okt 06, 01:03

"De ligger nå på en åttendeplass og veldig mye skal gå galt dersom det blir kvalifisering. Det er Eggen innforstått med, men han ønsker som alltid å bli husket for en god avslutning."

 

 

Betyr dette at det er Eggen sin siste sesong i klubben?? Eller har jeg misforstått??

 

www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 30 okt 06, 01:27
Endret: 30 okt 06, 01:31
Opprinnelig postet av GurrBass

"De ligger nå på en åttendeplass og veldig mye skal gå galt dersom det blir kvalifisering. Det er Eggen innforstått med, men han ønsker som alltid å bli husket for en god avslutning."

 

 
Betyr dette at det er Eggen sin siste sesong i klubben?? Eller har jeg misforstått??


Jeg tror de mener en god sesongavslutning.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 30 okt 06, 09:14

Med en mulig 7-8 plass og cup finale blir det interessant å se hvor mange som over natta har fått tilliten til Eggen tilbake.

 

Er jo mange av de samme folka som i fjor ville fjerne Drillo og da ropte på Eggen som i år vil fjerne Eggen så vi vet at ting snur fort hos en del FFK tilhengere!


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 30 okt 06, 10:17
Tullet om å fjerne Eggen kommer fra et fåtall som har ropt så høyt de kan. Det er ikke noe i veien med hans engasjement (mannen er jo så engasjert at han tryner på sidelinja der igår) og kunnskap. Han kan jo ikke akkurat springe utpå matta og spille sjøl heller. Med en bredere stall/mer flaks mtp skader (f.eks west og bertie) hadde nok FFK sikra plassen for lenge sida.

---------------------------

math


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 30 okt 06, 10:18
Hvis FFk vinner med to mål mot RBK, og Odd slår Start med 2 mål, er vi på 7. plass. Om alt går i mot oss havner vi på kvalik. Det sier litt om hvor jevnt det er.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 30 okt 06, 19:38
Opprinnelig postet av GurrBass

Betyr dette at det er Eggen sin siste sesong i klubben?? Eller har jeg misforstått??

 

Jeg tror han sikter til en god avslutning på sesongen. Det fremstår som journalistens ord at Eggen som alltid ønsker å bli husket for en god avslutning, ikke som noe Eggen sa nå.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 31 okt 06, 17:32
Har en brikke til blitt lagt i trener-puslespillet vårt nå som Høgmo har forlatt RBK?

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 31 okt 06, 18:01

Opprinnelig postet av Shadar
Har en brikke til blitt lagt i trener-puslespillet vårt nå som Høgmo har forlatt RBK?

 

Tenkte akkurat på det samme...

Hvis det blir trenerbytte i klubben,så tror jeg det kan stå mellom Høgmo og Erlandsen..

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 31 okt 06, 19:06
Man må også ta i betraktning at Jørn Andersen plutselig befinner seg mye i Østfold/Oslo omegn også da. Men når du sier det står mellom Erlandsen/Høgmo, da går jeg ut i fra at du tror Jørn blir trener i Enga, am I right?
Håper for guds skyld ikke det blir Erlandsen. Men en morsom sak om akkurat han; Han sa opp som trener i IFK Göteborg så han ikke skulle bli sagt opp av dem. De likte ham ikke som trener fordi hans spillestil ikke var forenlig med hvordan klubben (IFK) ville stå frem. Det morsomme er at klubben nå har sluppet inn dobbelt så mange mål per kamp enn da han trente dem. Om høgmo skulle bli aktuell håper jeg virkelig han har ladet batteriene.

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 31 okt 06, 19:41

Jeg er ikke helt sikker på hvor Jørn kan havne hen,men enga er kanskje ikke et så dumt alternativ kanskje..

Tror det kan skje en del på trenerfronten foran neste sesong.. Hvis Viking rykker ned,så tror jeg ikke Nordlie fortsetter der!

Så det kan faktisk bli en del trene å velge mellom om det skjer noe!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 31 okt 06, 20:15
Nei det er ingen tvil om det er en spennende tid vi møter med tanke på trenere. Personlig håper jeg på Jørn Andersen eller Tom Nordlie. Høgmo har visst gitt seg som fotballtrener for en stund (noen år kanskje?), samtidig som Erlandsen vaker i bakgrunnen.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 31 okt 06, 21:12
Hva har Jørn Andersen å vise til? Annet enn å få sparken og å ha vært assistent. Skjønner ikke at han på noen som helst måte skal være kvalifisert for jobben.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 31 okt 06, 21:19
Av absolutt alle kandidatene linket til FFK, så er nok Jørn Andersen den jeg er mest skeptisk til. Sikkert fordi jeg ikke vet så altfor mye om mannen, men det er noe som skurrer rundt hele greia. Da hadde jeg faktisk foretrukket Erlandsen. Eggen kommer langt frem i køen foran de begge

---------------------------

Ansvarlig redaktør


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 31 okt 06, 21:40
Opprinnelig postet av Fjedjik
Hva har Jørn Andersen å vise til? Annet enn å få sparken og å ha vært assistent. Skjønner ikke at han på noen som helst måte skal være kvalifisert for jobben.


Han har noe å vise til i Oberhausen i sin første sesong, men er skeptisk til om dette er nok. Aller først må ha jo lære seg norsk igjen for å bli aktuell ;)

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 31 okt 06, 21:53
Jørn Andersen sa vel på Golden Goal at RBK var den klubben i Norge han hadde som førstevalg, hvis han skulle bli trener for en norsk klubb. VIF var 2.valg og FFK på 3. Vet ikke helt om det er rette mannen. Synes det er helt greit hvis Eggen får prøve 1 sesong til.

---------------------------

Fredd


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 01 nov 06, 09:22

Høgmo uttalte nylig at han mangler motivasjon til å stå på treningsfeltet dag etter dag så han er dermed 100% uaktuell.

 

Å sparke Eggen for å sette inn Jørn Andersen høres ut som ren gambling for meg. Eller galskap. Skal vi gå til det skrittet å sparke Eggen må det være for at en kandidat som med overhengende sannsynlighet bedrer prestasjonene og har noe å vise til. Ikke for et "loong shot" som Jørn Andersen.

 

Erlandsen står for en type muskel fotball som ikke vil bli akseptert i Fredrikstad og som ikke passer FFK sin spillerstall overhodet.

 

Håper ikke FFK ledelsen engang bruker 5 sekunder på å vurdere om Eggen skal sparkes til fordel for en av disse 3 kandidatene!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 nov 06, 10:12
Han ledet Oberhausen til opprykk den ene sesongen tror jeg, men fordi han ikke rykket opp den andre sesongen så ble han sparket. Er ikk e100% sikker, men jeg husker det som urettferdig at han mistet jobben. Da neste trener kom, skiftet han ut stammen i laget som Andersen hadde valgt ut. De rykket rett ned 2 divisjoner. Jørn Andersen var en millimeter unna å bli assistenttrener på det tyske landslaget. Han er viden kjent for sin offensive fotball. Verdig til å ivareta FFK sin fotballstil i årene med seriegull som kommer (eller?) spør du meg!

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 01 nov 06, 10:23

En annen ting er at det vil koste klubben ca 2,5mill kroner å sparke Eggen (2 årslønner) i tillegg til eventuell sign-on-fee eller kjøpesum for den nye treneren.

 

Men det blir aldri noe tema for Eggen står på sidelinjen også neste år. Det føler jeg meg 100% sikker på og meget glad for!!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 01 nov 06, 10:29

Opprinnelig postet av Fredd
Jørn Andersen sa vel på Golden Goal at RBK var den klubben i Norge han hadde som førstevalg, hvis han skulle bli trener for en norsk klubb. VIF var 2.valg og FFK på 3. Vet ikke helt om det er rette mannen. Synes det er helt greit hvis Eggen får prøve 1 sesong til.

 

Og alle tre er langt utenfor hans rekkevidde.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 01 nov 06, 10:34
Opprinnelig postet av Kent

En annen ting er at det vil koste klubben ca 2,5mill kroner å sparke Eggen (2 årslønner) i tillegg til eventuell sign-on-fee eller kjøpesum for den nye treneren.

 

Men det blir aldri noe tema for Eggen står på sidelinjen også neste år. Det føler jeg meg 100% sikker på og meget glad for!!!!

 

Tror ikke Eggen er trener neste sesong. KTE har vært ubestrodelig sjef i klubben helt til Morgan kom. Han er nå "degradert" og har ikke lenger all makt. Dette behøver ikke nødvendigvis være noe problem, men jeg tror ikke kjemien dem imellom er veldig god.

 

Det er en serierunde igjen og FFK har fortsatt mulighet til å bli blant de syv beste, som var et uttalt mål før sesongen. Når vi også skal spille cupfinale er det vanskelig å si at KTE har mislykkes denne sesongen. Tror ikke manglende resultater vil være en grunn til at han gir seg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 01 nov 06, 11:17
Endret: 01 nov 06, 11:18

Om han trekker seg vil det jo ikke koste klubben noe.... Utrolig synd om det skulle skje for jeg tror det vil bli vanskelig å finne en erstatter som kan gjøre en like god jobb.

 

Men jeg har vanskelig for å se at han trekker seg etter sin potensielt beste sesong i FFK og før sesongen der ny stadion, ny treningsbane, forsterket organisasjon og bedre økonomiske fremtidsutsikter er et faktum.

 

Men du vet kanskje noe ikke jeg vet...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 01 nov 06, 11:34
Om han trekker seg nå så kan han gjøre det med hevet hode. Det vil se bra ut på CVèn også.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 01 nov 06, 11:43
Jeg har lenge ment at vi kunne ha godt av nytt blod, og at Eggen ikke har klart å ta klubben noe videre, men etter litt tankearbeid i høst er jeg begynt å helle i motsatt retning.

For det aller aller første: Hvis FFK skulle finne på å sparke Eggen (eller presser ham til å slutte - blir omtrent samme sak), MÅ de komme med en ny trener som er bedre! Og jeg har ennå ikke sett noen navn nevnt i alle spekulasjonene her som jeg mener er bedre enn Eggen. Nordlie er vel nære, men jeg holder Eggen et knapt hestehode foran.

For det andre: Er det egentlig sant at vi ikke har tatt et steg videre? Jeg begynner å bli av den oppfatningen at vi faktisk har det. Vi må huske på det at det å ta et steg videre som lag ikke nødvendigvis betyr at tabellplasseringa blir så mye bedre. Det har vært, og er, fryktelig jevnt i år, noe som jeg tar som et tegn på at det er flere lag enn oss som er blitt bedre. OK - kanskje er jeg i overkant optimistisk på vår vegne her, men jeg tro altså at vi er blitt bedre, men at de andre også er blitt det.

For det tredje: Kontinuitet. Et vanskelig ord, men akk så viktig i fotball. Eggen bør få sjansen til å bygge videre på det han hittil har bygget opp, dersom han selv mener han har mer å tilføre.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 01 nov 06, 11:45

Det gjør Eggen.

Eggen i våre hjerter !

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 nov 06, 13:46
Jeg må si at jeg sjelden har vært mer i tvil enn nå angående trenerstillingen i FFK. Vet neimen ikke hva som er best. Tror uansett ikke de kommer til å ansette en udugelig gjøk.

GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 01 nov 06, 13:50

Opprinnelig postet av bjervell
Jeg har lenge ment at vi kunne ha godt av nytt blod, og at Eggen ikke har klart å ta klubben noe videre, men etter litt tankearbeid i høst er jeg begynt å helle i motsatt retning.

For det aller aller første: Hvis FFK skulle finne på å sparke Eggen (eller presser ham til å slutte - blir omtrent samme sak), MÅ de komme med en ny trener som er bedre! Og jeg har ennå ikke sett noen navn nevnt i alle spekulasjonene her som jeg mener er bedre enn Eggen. Nordlie er vel nære, men jeg holder Eggen et knapt hestehode foran.

For det andre: Er det egentlig sant at vi ikke har tatt et steg videre? Jeg begynner å bli av den oppfatningen at vi faktisk har det. Vi må huske på det at det å ta et steg videre som lag ikke nødvendigvis betyr at tabellplasseringa blir så mye bedre. Det har vært, og er, fryktelig jevnt i år, noe som jeg tar som et tegn på at det er flere lag enn oss som er blitt bedre. OK - kanskje er jeg i overkant optimistisk på vår vegne her, men jeg tro altså at vi er blitt bedre, men at de andre også er blitt det.

For det tredje: Kontinuitet. Et vanskelig ord, men akk så viktig i fotball. Eggen bør få sjansen til å bygge videre på det han hittil har bygget opp, dersom han selv mener han har mer å tilføre.

meget bra innlegg bjervell og jeg er helt enig med deg. jeg håper for alt i verden at Eggen er vår hovedtrener også neste sesong. Jeg kan ikke se noen bedre alternativer enn Eggen. Laget har vist såpass positive takter i årets sesong (dog noen håpløse prestasjoner har det vært, men slik er de fleste lag i TL) at jeg er overbevist om at Eggen er den beste løsningen for oss.


6611-FFK

Juniorspiller

Ble medlem: 02 nov 04
Innlegg: 122

Lagt til: 01 nov 06, 15:16
Opprinnelig postet av GelderdEnd

Opprinnelig postet av bjervell
Jeg har lenge ment at vi kunne ha godt av nytt blod, og at Eggen ikke har klart å ta klubben noe videre, men etter litt tankearbeid i høst er jeg begynt å helle i motsatt retning.

For det aller aller første: Hvis FFK skulle finne på å sparke Eggen (eller presser ham til å slutte - blir omtrent samme sak), MÅ de komme med en ny trener som er bedre! Og jeg har ennå ikke sett noen navn nevnt i alle spekulasjonene her som jeg mener er bedre enn Eggen. Nordlie er vel nære, men jeg holder Eggen et knapt hestehode foran.

For det andre: Er det egentlig sant at vi ikke har tatt et steg videre? Jeg begynner å bli av den oppfatningen at vi faktisk har det. Vi må huske på det at det å ta et steg videre som lag ikke nødvendigvis betyr at tabellplasseringa blir så mye bedre. Det har vært, og er, fryktelig jevnt i år, noe som jeg tar som et tegn på at det er flere lag enn oss som er blitt bedre. OK - kanskje er jeg i overkant optimistisk på vår vegne her, men jeg tro altså at vi er blitt bedre, men at de andre også er blitt det.

For det tredje: Kontinuitet. Et vanskelig ord, men akk så viktig i fotball. Eggen bør få sjansen til å bygge videre på det han hittil har bygget opp, dersom han selv mener han har mer å tilføre.

meget bra innlegg bjervell og jeg er helt enig med deg. jeg håper for alt i verden at Eggen er vår hovedtrener også neste sesong. Jeg kan ikke se noen bedre alternativer enn Eggen. Laget har vist såpass positive takter i årets sesong (dog noen håpløse prestasjoner har det vært, men slik er de fleste lag i TL) at jeg er overbevist om at Eggen er den beste løsningen for oss.

Tror ikke jeg kunne ha sagt det bedre en dere to.....Nice... Ikke glem at vi faktisk står å hyller han på stadion etter viktige seiere. Muligens ikke så ofte som i fjor men dog. Gi mannen fred til å konse om det han skal, nemmelig å føre laget opp på topp 4 til neste år`s sesong.

---------------------------

Ivrig aristokrat
Sempre Fi ! Forza FFK !


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 nov 06, 15:18
Endret: 01 nov 06, 15:19
Eggen kan alltids føre FFK videre, men støtteapparatet rundt ham må i så fall styrkes kraftig. Blant annet må man hente inn en ny assistenttrener. Han trenger mennesker rundt seg som veier opp for sine egne svakheter. Til nå har han hatt for mange nikkedukker.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 01 nov 06, 16:13
I tillegg, så bør vi også huske på at vi tok ett kvantesprang, sjumilsteg eller what ever dem to første åra med Eggen. Da må vi regne med at det bremser opp litt...... Europa, ny Stadion, Morgan i godt samarbeid med Eggen blir meget bra neste år............ Og uten at det skal ha noe å si, Eggen fortjener å være med til nye Stadion, da han har hatt en aktiv rolle i det som blir vår nye storstue...........

Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 02 nov 06, 00:26

Opprinnelig postet av Holters
Eggen kan alltids føre FFK videre, men støtteapparatet rundt ham må i så fall styrkes kraftig. Blant annet må man hente inn en ny assistenttrener. Han trenger mennesker rundt seg som veier opp for sine egne svakheter. Til nå har han hatt for mange nikkedukker.

Så med andre ord mener du Ahlsen er inhabil? ;-)

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 02 nov 06, 00:28

Opprinnelig postet av Bedreviteren
I Eggen fortjener å være med til nye Stadion, da han har hatt en aktiv rolle i det som blir vår nye storstue...........

Hvis man først skal kicke en trener så er dette helt feil fokus spør du meg. Beholder man en trener så er det ikke fordi man skal være snillistisk

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 02 nov 06, 02:49

Opprinnelig postet av Bedreviteren
I tillegg, så bør vi også huske på at vi tok ett kvantesprang, sjumilsteg eller what ever dem to første åra med Eggen. Da må vi regne med at det bremser opp litt...... Europa, ny Stadion, Morgan i godt samarbeid med Eggen blir meget bra neste år............ Og uten at det skal ha noe å si, Eggen fortjener å være med til nye Stadion, da han har hatt en aktiv rolle i det som blir vår nye storstue...........

 

blir jo helt feil å beholde en trener pga gode prestasjoner tidligere... da kunne jo aldri noen trenere blitt sparka omtrent da.. greit at eggen tok oss opp fra sumpa, men med det laget som var den gang i 2 di, såtror jeg hvilken som helst trener hadde klart det samme!  Jeg mener fortsatt at eggen IKKE har noe mer å tilføre FFK, og dermed brde pakket sakene sine å reist etter sesong slutt, men ser i fb nå at han fortsetter ihvertfall to år til,  og da blir det vel to år til med nervedrama i de siste kampene da... redde oss i siste liten i 2004, 2005, 2006, 2007 og 2008, å Gud som jeg ser frem i mot flere slike sesonger!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 02 nov 06, 09:32

Eggen trener FFK til neste år!!!

Glimrende!!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 02 nov 06, 11:08
Endret: 02 nov 06, 11:08

Er to kriterier som må være oppfylt før en bør vurdere å sparke en trener:

 

1. Han gjør en dårlig jobb i forhold til de forutsetningene/arbeidsforholdene han har

 

2. Det er mer kvalifiserte og motiverte kandidater tilgjengelig.

 

Slik jeg ser det er ingen av betingelsene oppfylt.

 

Eggens arbeidsforhold er trolig blandt de dårligste i tippeligaen (økonomi, treningsforhold, støtteapparat, ressurspersoner). Trolig på høyde med Sandefjord, Ham-Kam, Odd-Grenland men langt bak Viking, LSK, Molde, VIF, RBK, Brann, etc.

 

Klart bedre kandidater må være profiler som Hareide, Sollied, N. A. Eggen men det blir jo helt surrealistisk...

 

Ser frem til å se Eggen på sidelinjen også neste år!!!!

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 02 nov 06, 14:06
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Opprinnelig postet av Bedreviteren
I tillegg, så bør vi også huske på at vi tok ett kvantesprang, sjumilsteg eller what ever dem to første åra med Eggen. Da må vi regne med at det bremser opp litt...... Europa, ny Stadion, Morgan i godt samarbeid med Eggen blir meget bra neste år............ Og uten at det skal ha noe å si, Eggen fortjener å være med til nye Stadion, da han har hatt en aktiv rolle i det som blir vår nye storstue...........

 

blir jo helt feil å beholde en trener pga gode prestasjoner tidligere... da kunne jo aldri noen trenere blitt sparka omtrent da.. greit at eggen tok oss opp fra sumpa, men med det laget som var den gang i 2 di, såtror jeg hvilken som helst trener hadde klart det samme!  Jeg mener fortsatt at eggen IKKE har noe mer å tilføre FFK, og dermed brde pakket sakene sine å reist etter sesong slutt, men ser i fb nå at han fortsetter ihvertfall to år til,  og da blir det vel to år til med nervedrama i de siste kampene da... redde oss i siste liten i 2004, 2005, 2006, 2007 og 2008, å Gud som jeg ser frem i mot flere slike sesonger!

Skrev jeg ikke, uten at det skal ha noe å si æ?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 02 nov 06, 14:09
Opprinnelig postet av Kent

Er to kriterier som må være oppfylt før en bør vurdere å sparke en trener:

 

1. Han gjør en dårlig jobb i forhold til de forutsetningene/arbeidsforholdene han har

 

2. Det er mer kvalifiserte og motiverte kandidater tilgjengelig.

 

Slik jeg ser det er ingen av betingelsene oppfylt.

 

Eggens arbeidsforhold er trolig blandt de dårligste i tippeligaen (økonomi, treningsforhold, støtteapparat, ressurspersoner). Trolig på høyde med Sandefjord, Ham-Kam, Odd-Grenland men langt bak Viking, LSK, Molde, VIF, RBK, Brann, etc.

 

Klart bedre kandidater må være profiler som Hareide, Sollied, N. A. Eggen men det blir jo helt surrealistisk...

 

Ser frem til å se Eggen på sidelinjen også neste år!!!!

 

Vil også legge til ett 3 kriterie. Trenerens tillit i spillegruppa. Og på meg virker det som eggen fortsatt har stor respekt innad i gruppa...............


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 03 nov 06, 21:59
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Kent

Men det blir aldri noe tema for Eggen står på sidelinjen også neste år. Det føler jeg meg 100% sikker på og meget glad for!!!!

 

Tror ikke Eggen er trener neste sesong. KTE har vært ubestrodelig sjef i klubben helt til Morgan kom. Han er nå "degradert" og har ikke lenger all makt. Dette behøver ikke nødvendigvis være noe problem, men jeg tror ikke kjemien dem imellom er veldig god.

 

Håper og tror at Kent får rett her. Jeg har vanskelig for å se hvilken trener som i teorien kan være aktuell og som må antas å ville lykkes bedre enn Eggen. Både Eggen og Morgan Andersen er i mine øyne så profesjonelle at jeg ikke frykter at dårlig kjemi vil ødelegge for dem så lenge de ser at ting fungerer.

 

Jeg tror også det er en bedre strategi å satse på kontinuitet og stabilitet for å bygge laget til et topplag. Å stadig bytte trenere hver gang laget taper tre kamper på rad eller ikke ender som seriemestre tror jeg er en garanti for fiasko.

 

Hvis Eggen ønsker å gjøre noe annet, tror jeg Jørn Andersen har så god bakgrunn fra proffnivå at han kan bidra med en masse. Han har utvilsomt et talent som trener, og vet ett og annet om hvordan man scorer mål. Det viktige er uansett  hva en ny trener kan gjøre for FFK i fremtiden, ikke hva han har gjort for andre klubber i fortiden.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 10 nov 06, 13:22

Morsom å lese hvordan innlegg skifter med tabell situasjon osv.

Før de tre siste seriekampen, var det klart hovedvekt i innlegga som mente av Eggen burde skiftes  ut.

Etter en fin sesongavslutning har pipa en annen lyd.

Hva jeg mener om slike ting, tja.

Personlig har jeg skrevet følgende:

Håper på åpning av ny Stadion;

med TL spill ( gått i omfyllelse)

Europacup (går i oppfyllelse søndag 12.)

Ny trener ( håper fortsatt, ønsker nytt blod egenskaper jeg har savnet, skrevet om dette tidligere)

3-4 nye kvalitetspillere ( lever i håpet)

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 10 nov 06, 23:27

Eggen som hovedtrener.

1 sesong.  opprykk....

2 sesong. opprykk.......

3 sesong.  11 plass..... Dømt nord og ned av alle eksperter.....

4 sesong.  8 plass og cupmester?...... UEFA CUP........

5 sesong. ????

 

Er det for dårlige resultater som gjør at du vil sparke han Dracula?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 nov 06, 02:50
Endret: 11 nov 06, 02:54
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Eggen som hovedtrener.

1 sesong.  opprykk....

2 sesong. opprykk.......

3 sesong.  11 plass..... Dømt nord og ned av alle eksperter.....

4 sesong.  8 plass og cupmester?...... UEFA CUP........

5 sesong. ????

 

Er det for dårlige resultater som gjør at du vil sparke han Dracula?


Flaut Bedreviteren...

1. sesong:

Opprykk til 1. divisjon


2. sesong:

Opprykk til Tippeligaen.


3. sesong:

10. plass (Alle nyopprykkede lag blir dømt nord og ned, det andre opprykklaget havnet på 5. plass)


4. sesong:

11. plass (Nyopprykkede Start havnet på 2. plass og nyopprykkede Ålesund 13. plass og rett ned igjen)


5. sesong:

8. plass (Nyopprykkede Stabæk på 5. plass og nyopprykkede Sandefjord plassen bak FFK på målforskjell).


4 av 5 nyopprykkede lag har gjort det like godt eller vesentlig bedre enn FFK i Tippeligaen.

Alle sesongene i Tippeligaen har vi ligget stabilt i bunnstriden og reddet oss inn når de fleste andre lag har sluttet å spille fotball, selv om vi rent budsjettmessig burde kjempet om en plass på øvre halvdel.


At Eggen gjorde en god jobb ved å få oss opp til Tippeligaen er hevet over enhver tvil. Deretter har vi - som flere spillere har uttrykket, blant annet Simen Brenne - stått på stedet hvil i tre sesonger.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 11 nov 06, 07:50

Flaut Holters...... Husker du ikke at Drillo var hovedtrener den fjerde sesongen........ Eggen kom inn som sidestillt og reddet oss dem 3-4 siste kampene.........


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 nov 06, 13:54
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Flaut Holters...... Husker du ikke at Drillo var hovedtrener den fjerde sesongen........ Eggen kom inn som sidestillt og reddet oss dem 3-4 siste kampene.........


Det er jo den sesongen du har tatt med... I og med at du skrev 11. plass. Du glemte 2004 - det første året i Tippeligaen - hvor vi endte på 10. plass.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 12 nov 06, 00:12
Endret: 12 nov 06, 00:20
Opprinnelig postet av Holters
  

1. sesong:

Opprykk til 1. divisjon


2. sesong:

Opprykk til Tippeligaen.


3. sesong:

10. plass (Alle nyopprykkede lag blir dømt nord og ned, det andre opprykklaget havnet på 5. plass)


4. sesong:

11. plass (Nyopprykkede Start havnet på 2. plass og nyopprykkede Ålesund 13. plass og rett ned igjen)


5. sesong:

8. plass (Nyopprykkede Stabæk på 5. plass og nyopprykkede Sandefjord plassen bak FFK på målforskjell).


4 av 5 nyopprykkede lag har gjort det like godt eller vesentlig bedre enn FFK i Tippeligaen.

Alle sesongene i Tippeligaen har vi ligget stabilt i bunnstriden og reddet oss inn når de fleste andre lag har sluttet å spille fotball, selv om vi rent budsjettmessig burde kjempet om en plass på øvre halvdel.


At Eggen gjorde en god jobb ved å få oss opp til Tippeligaen er hevet over enhver tvil. Deretter har vi - som flere spillere har uttrykket, blant annet Simen Brenne - stått på stedet hvil i tre sesonger.

 

Uenig, Holters. Som du setter opp dette kan du få det til å se overbevisende ut, men dette er som jukse med statistikk. Det er alt for mange faktorer som ikke kommer med i din forenklede oppsummering.

 

En må se bak resultatene for å kunne sammenligne riktig. Ta tredje sesong, nyopprykkede HamKam endte på 5. plass. ja, med Ståle Solbakken som trener. Han har vist seg på rekordtid å være en av de beste og suksessfulle trenere Norge noensinne har hatt. Men bygde han varig kvalitet i Hamkam? Hva skjedde med kamma når han dro? Strak utforbakke, i år rykket de ned. HamKam har ikke blitt et sterkere lag, de har ikke bygget varig kvalitet. De er fremdeles det samme 1. divisjonslaget de var før Solbakken. Min påstand er at det tar minst tre år å etablere seg i toppen. Kamma beholdt ikke Solbakken i tre år i TL, og uten ham går klubben nesten rake veien ned. Hamkam hadde ikke etablert seg, ikke bygd laget sterkt nok. Kamma og FFK rykket opp samtidig. Etter tre sesonger er FFK i ferd med å etablere seg, Kamma har falt av. Så konklusjonen her: FFK 1, HamKam 0.

 

4. sesong, Start blir nr 2. Men Start har ikke 20 i lavere divisjoner bak seg. For dem gjaldt ikke at laget skulle bygges opp fra bunnen av, sponsorene måtte ikke overbevises fra bunnen av de heller. Med sterk økonomi og et sterkt lag gjorde Tom Nordlie en av sine beste sesonger som trener. Hvor lenge varte det? Året etter (altså i år) lå Nordlies Start på bunnen av tabellen fra sesongstart og så lenge Nordlie var lagets trener. En og samme oppskrift var suksess ett år, fiasko året etter. I fjor var det enorm forskjell på Start og FFK, i år skiller det 5 poeng og to plasser på den endelige tabellen. Fortsetter denne trenden vil FFK slå Start til neste år.

 

5. sesong, Stabæk gjør det sterkt. For det første er dette heller ikke et lag som kommer opp etter 20 år i lavere divisjoner, laget bygges ikke opp helt fra bunnen sånn som Eggen gjorde med FFK. For det andre har Stabæk hatt et av tidenes med suksessfulle spisspar denne sesongen. Når sist har to spillere fra samme lag scoret 37 mål på én sesong? Har det overhodet skjedd? Og hvor bra er egentlig et lag som har så gode spisser, pluss en solid midtbane og gode forsvarere, men som likevel bare blir nr 5? Jeg er faktisk ikke det minste imponert over hva Stabæk har fått til resultatmessig ut fra laget og forutsetningene.

De som mener at løsningen for FFK er å skaffe en superspiss som scorer masse kan gjerne forklare hvorfor to slike superspisser ikke holder til mer enn 5. plass. Stabæk har ikke bare scoret mye, men også sluppet inn langt færre mål enn FFK. Men resultatmessig skiller det fattige 7 poeng og tre plasser på tabellen. Så FFK har gjort noe riktig som Stabæk ikke gjør. Og dette "noe" er for meg langt mer interessant enn at lagets spisspar hadde en himmelsk sesong.

 

Hva gjelder Sandefjord, så er jeg enkelt sagt enig i at Thodesen har stått for årets trenerbragd. Thodesen, som Eggen, satser på offensiv fotball og en ikke for komplisert/akademisk strategi. Høyt press, løpe mye, score enda mer enn man slipper inn. Det er årets cupfinaletrenere i et nøtteskall.

 

Eggen er nok ikke årets trener. Men jeg tror det Eggen gjør er langsiktig og klokt. Beholder FFK Eggen i noen år til, tror jeg at Eggen kan bli kåret til tiårets trener i 2010, for å ha bygget et nytt topplag ut av 2.divisjonslaget FFK. Det gjør han klokt og tålmodig, basert på mer kunnskap og erfaring enn noen annen trener i Norge har for tiden.

 

Derfor er jeg uenig i at Eggen er feil mann, eller ikke suksessrik nok. Henvisningene til andre klubber som har rykket opp de siste årene overbeviser meg ikke om noe annet.

 

Men dette er ment som en respektfull uenighet. Det er alltid viktig å se etter svakheter, at noen har det kritiske blikket på vakt. Og det er bare sunt med delte meninger, som det er usunt om alle (tilsynelatende) er enige i alt. Slikt ville smake enfold, jeg foretrekker mangfold. Men jeg tror også på kontinuitet, stabilitet, langsiktighet, og tålmodighet. Jeg vil gjerne se FFK i toppdivisjonen i mange år, og helst i toppen, kjempe om medaljer og mesterskap. Men blir det et krav at vi skal vinne hvert eneste år, slik for eksempel Viking forventer av seg selv, så vil gå det utforbakke som det har gjort med dem de siste årene. 

 

Henning Berg sa nylig at Eggen er en av Norges beste trenere. Det er jeg ganske enkelt enig med ham i.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 nov 06, 07:59
Ja, jeg skrev feil. Det skulle vært 10 plass da....... Nå drar jeg, buss nr 26.........Faen, jeg har så god følese at jeg frykter den er for god!!!!!

hhem

Knøttespiller
Ble medlem: 08 mai 06
Innlegg: 32

Lagt til: 12 nov 06, 17:56
her er kanskje noe å tenke på:

http://www.dagbladet.no/sport/2006/11/12/482689.html

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 nov 06, 19:38

Vet Kvisvik noe som ikke vi vet?

Gir Eggen-støtte
Midt oppi all jubelrusen på Ullevaal benyttet Kvisvik også anledningen til å kreve at trener Knut Torbjørn Eggen får fortsette også neste sesong.

- Knut Torbjørn Eggen er en av Norges beste trenere. Uten ham ville vi ikke vært der vi er nå. Hvis han må gå, dummer vi oss loddrett ut, lyder den klare talen fra Kvisvik.

Skriver VG.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 12 nov 06, 20:47

Tja. Kvisvik vet vel mer om hva som ligger bak årets resultater enn de fleste supportere vet...

 

Jeg har intet å tilføye.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 nov 06, 15:09
Endret: 13 nov 06, 15:43
Jeg noterer at Eggen bruker cupfinaleseieren for alt det er verdt og viser lite eller ingen selvinnssikt for at vi nok et år har kjempet i bunnen av Tippeligaen. Å bruke cupfinaleseieren på denne måten i media burde han ha holdt seg for god til og heller brukt på kammerset i klubben. Ved å uttale seg slik, så oser det bare usikkerhet av ham og hans egen fremtid i klubben.

Personlig tror jeg Eggen blir i klubben.

Rett og slett fordi det ikke finnes noen bedre alternativer per i dag, og det har vært en stygg trend med å sparke trenerne i år.

Eggen har mange svakheter, men har også sine gode positive sider. Ved å styrke støtteapparatet rundt ham, så både håper og tror jeg at Eggen fortsatt kan ta klubben et steg videre. Jeg tror vi må ha inn flere (eventuelt bedre) folk både på trener-/spillerutviklersiden og i administrasjonen for å komme videre. Eggen alene er nemlig ikke komplett nok som trener for å bære hele balasten og det må han innse selv også. Bedre assistentrenere og egne folk til å drive med ikke-trenerrelaterte oppgaver bør bli prioritert fremover.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 13 nov 06, 15:23

Når LSK sparker Uwe som følge av press fra eierne i klubben er det vel egentlig ingenting som overrasker meg lengre, men føler meg rimelig sikker på at Eggen blir i klubben endog....

 

Om vi kan forsterke apparatet rundt Eggen og bygge opp en organisasjon og støtteapparat som er i samsvar med de andre toppklubbene i tippeligaen tror jeg FFK har det som skal til for å ta et steg til.

 

Og jeg skulle gjerne sett en fysisk trener med god kompetanse på ernering i trener teamet. Tror neppe Eggen/Ahlsen har state of the art kompetanse der!  Hater å se FFK spillerne svirre rundt på Spenst som forvirrede høner hele vinteren og ha mindre system i det de driver med enn alle andre som trenere der. Og når Raymind lader opp med junk food før kampene blir det bare for dumt. Selv om han sikkert setter det litt på spissen med de siste uttalelsene anng. det....

 

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 nov 06, 15:24
Jeg begynte å lese innlegget dit, FlightOfTheRat, og tenke jeg skulle kommentere, men jeg orket ikke å lese ferdig for det stod så mye vås i begynnelsen til det nådde toppen ved Stabæk.

Det blir for useriøst for meg når du kritserer et lag for å ha to fantastisk gode spisser og mener at FFK har gjort det bedre siden vi bare ligger 7 poeng bak. Det er helt uforståelig for meg. Hvem hentet disse spillerne? Jo det var treneren til Stabæk. Hva gjør disse kvalitetsspillerne? Jo de garanterer for mål og er spillere man kan bygge laget rundt. Å hente inn to slike enormt gode spillere for å bygge laget rundt er selvsagt å fortrekke fremfor en rekke middelmådigheter og kvantumspolitkken man har kjørt i Fredrikstad. I tillegg er du ikke det minste imponert over det Stabæk har fått til i år (!). Det forteller meg bare at du mangler gangsyn.

PS! Det var ikke jeg som først jukset med statistikk. Det var bedreviteren. Jeg bare rettet fremstillingen.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 nov 06, 15:30
Endret: 13 nov 06, 15:35
Opprinnelig postet av Kent
Og jeg skulle gjerne sett en fysisk trener med god kompetanse på ernering i trener teamet. Tror neppe Eggen/Ahlsen har state of the art kompetanse der!  Hater å se FFK spillerne svirre rundt på Spenst som forvirrede høner hele vinteren og ha mindre system i det de driver med enn alle andre som trenere der. Og når Raymind lader opp med junk food før kampene blir det bare for dumt. Selv om han sikkert setter det litt på spissen med de siste uttalelsene anng. det....

Her tror jeg du er inne på noe ekstremt viktig!

Og dette henger også sammen med at Eggen skyr konflikter.

Jeg VET fra folk som trener og jobber på SATS at egentreningen til Fredrikstad rett og slett er for dårlig. Mange nye spillere møter opp på treningstudioet frem til de finner ut at det rett og slett ikke er vanlig å trene slik i Fredrikstad. Finner spillerne først veien til SATS, så er man mest opptatt av å henge ved maskinene og prate bullshit fremfor å trene skikkelig. Det er noen gjengangere som trener mye, f.eks Ramberg og West, mens andre aldri er å se og det vil vel ikke overraske noen at Kvisvik og Sørlie er/var blant disse.

Å få inn en egen fysisk trener som kan sørge for at egentreningsopplegg blir fulgt og generelt heve kvaliteten på den fysiske treningen er nok ikke en ulempe. I tillegg bør denne personen ture å bjeffe litt slik at spillerne faktisk yter sitt beste.

Her bør man faktisk se til Trondheim (og ikke bare for å hente spillere som vi pleier). Rosenborg er vanvittig godt trent, har egen testlab, fysiske trenere mm. Noe å lære av!

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 13 nov 06, 16:41
Når man først har tatt et standpunkt i en sak så er det vanskeligere å skifte side om den senere, selv om man vet at man tar feil, enn om man ikke hadde sagt noe. Tror det er noe av dette vi ser nå. La trenerspørsmålet ligge er mitt tips. Vi har hatt en bra sesong og ser ingen grunn til å skifte. De som sier Eggen ikke er en bra nok tippeligatrener fordi han aldri har klart å vinne noe kan jo ikke mene det lenger.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 nov 06, 17:23

Opprinnelig postet av Shadar
Når man først har tatt et standpunkt i en sak så er det vanskeligere å skifte side om den senere, selv om man vet at man tar feil, enn om man ikke hadde sagt noe. Tror det er noe av dette vi ser nå. La trenerspørsmålet ligge er mitt tips. Vi har hatt en bra sesong og ser ingen grunn til å skifte. De som sier Eggen ikke er en bra nok tippeligatrener fordi han aldri har klart å vinne noe kan jo ikke mene det lenger.


Jeg ser at det er meg du sikter til i og med at du svarer meg, men det er jo tydelig at du ikke følger med, siden jeg faktisk har åpnet for ved flere anledninger å la Eggen fortsette som trener, men da ved at man forsterker støtteapparatet rundt ham betraktelig. Hovedsakelig fordi det vil bli vanskelig å finne en trener som vil bygge videre på det Eggen står for og det faktum at kontinuitet er viktig.

 

Hvordan du derimot kan påstå at alle som mener at Eggen har tydelige svakheter tar feil, er for meg en gåte. Disse svakhetene er fortsatt til stedet selv om vi vant cupfinalen. De forsvinner ikke over natten selv om Eggen benytter cupfinalen for alt det er verdt i media. Du og flere ser ut til å bite på dette og lener dere kanskje tilbake, humrer litt for dere selv og tenker "haha, jeg hadde rett".

 

Disse svakhetene er til stedet og har blitt argumentert for uttallige ganger og dette går det ikke an å ta feil i. Dette er svakheter Eggen har og har hatt i alle klubbene han har trent. Dette er svakheter vi må leve med når vi velger å ha Eggen som trener. Dette er svakheter som forhåpentligvis andre personer i støtteapparatet kan veie opp for.

 

Ved å lene oss tilbake og ta til takke med nok en konstant sesong i bunnen av Tippeligaen, så kommer vi ingen vei. Vi må ikke glemme bunnstriden bare fordi vi vant cupfinalen. Vi må ta tak i disse svakhetene, jobbe videre med dem og faktisk innse at det ikke bare er gull og grønne skoger i klubben. Legg merke til at alle andre storklubber i Norge har serien som første prioritert og deretter spill i Europa. Cupen er ren skjær nedprioritert bonus.

Personlig har jeg skiftet litt rundt trenerspørsmålet og ser gjerne at Eggen blir i klubben videre, men da må apparatet rundt ham forsterkes (som allerede nevnt over her). Dette har ingen verdens ting med seier i cupfinalen å gjøre, men rett og slett at alle andre klubber er ute på jakt etter nye trenere for tida og jeg tror vi stiller bak i køen for en del av de andre klubbene. I tillegg klarer ikke jeg å finne en god kandidat for trenerjobben i FFK og ledelsen i klubben har vel vist ved flere anledninger at de ikke akkurat sitter med den beste oversikten når det gjelder spillermarkedet, så å håpe på en trenerfrelser fra den kanten er nok noe naivt.

 

Ved å forkaste alt og ta på deg et skjerf rundt øya bare fordi vi vant cupfinalen, så begår du en feil. Vi har tre år på rad kjempet helt nede i møkka og reddet oss inn i siste liten. Vi har hatt enorm flyt og tur tre år på rad nå mot slutten av sesongen, og den flyten tar slutt før eller siden. Da bør vi ha lært.

 

Vi har en god stamme, en såkalt sentrallinje i laget. Nå gjenstår det bare å se om klubben velger å fylle på med gode kvalitetsspillere som går inn i laget, eller om vi fortsetter med den gamle ”kjøp fem for prisen av fem, men håp at en slår til”-politikken vi har bedrevet.

 

Jeg håper inderlig at klubben tar tak i denne problematikken og viser ovenfor spillerne at Fredrikstad har ambisjoner. Vi står ovenfor et veivalg nå: Er vi fornøyd med å bare være en del av Tippeligaen eller ønsker vi å kjempe om medaljer?

 

I det siste har vi lest om Tarik som ikke utelukker spill i andre klubber. Piiroja som ønsker seg til England. Bjørkøy som over hodet ikke har bestemt seg for videre spill i Fredrikstad. Brenne som vil til en klubb med ambisjoner.

 

Ved å bare glemme alt som har skjedd de siste tre årene, så tviler jeg på at spillere som Brenne tar dette som et tegn på at klubben har ambisjoner. Brenne sa selv klart og tydelig i et intervju med ffksupporter.net at for ham var serien det viktigste. Klubben hadde stått på stedet hvil i tre år.

 

Nå håper jeg at klubben gjør et veivalg, tar tak i problematikken og viser klart og tydelig ovenfor spillerne at man har ambisjoner. Vi har ikke råd til å miste både Brenne, Bjørkøy og Piiroja før neste sesong. Da hjelper det ikke uansett hvilken trener vi har. Vi må rett og slett klare å holde på de beste spillerne vi har, og det gjør vi ikke ved å ligge i bunnen av Tippeligaen. Da velger de andre klubber med ambisjoner.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 13 nov 06, 17:41
Endret: 13 nov 06, 17:42
Opprinnelig postet av Holters

Vi har en god stamme, en såkalt sentrallinje i laget. Nå gjenstår det bare å se om klubben velger å fylle på med gode kvalitetsspillere som går inn i laget, eller om vi fortsetter med den gamle ”kjøp fem for prisen av fem, men håp at en slår til”-politikken vi har bedrevet.

 

Tror vel kanskje klubben ikke har hatt særlig valg frem til nå. Det vi har sett er vel et resultat av at Klubben ikke har hatt økonomiske muskler nok til å velge fra øverste hylle på spillermarkedet. Samtidig som at klassespillere nok heller ikke har FFK øverst på ønskelista når de "velger" hvilken klubb de signerer for.

 

Men at Eggen går ut før sesongen og sier at nå skal vi satse på utvikling og ikke utskiftning, og at målet for sesongen er å unnga nedrykkstiden og resultatet blir at vi sliter i bunnen hele året og i tillegg  presterer å henter 5 "benkeslitere" i løpet av sommeren kan det kanskje stilles et lite spørsmålstegn med andre ting en økonomien også?


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 13 nov 06, 21:13
Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Shadar
Når man først har tatt et standpunkt i en sak så er det vanskeligere å skifte side om den senere, selv om man vet at man tar feil, enn om man ikke hadde sagt noe. Tror det er noe av dette vi ser nå. La trenerspørsmålet ligge er mitt tips. Vi har hatt en bra sesong og ser ingen grunn til å skifte. De som sier Eggen ikke er en bra nok tippeligatrener fordi han aldri har klart å vinne noe kan jo ikke mene det lenger.


Jeg ser at det er meg du sikter til i og med at du svarer meg, men det er jo tydelig at du ikke følger med, siden jeg faktisk har åpnet for ved flere anledninger å la Eggen fortsette som trener, men da ved at man forsterker støtteapparatet rundt ham betraktelig. Hovedsakelig fordi det vil bli vanskelig å finne en trener som vil bygge videre på det Eggen står for og det faktum at kontinuitet er viktig.

 

Hvordan du derimot kan påstå at alle som mener at Eggen har tydelige svakheter tar feil, er for meg en gåte. Disse svakhetene er fortsatt til stedet selv om vi vant cupfinalen. De forsvinner ikke over natten selv om Eggen benytter cupfinalen for alt det er verdt i media. Du og flere ser ut til å bite på dette og lener dere kanskje tilbake, humrer litt for dere selv og tenker "haha, jeg hadde rett".

 

Disse svakhetene er til stedet og har blitt argumentert for uttallige ganger og dette går det ikke an å ta feil i. Dette er svakheter Eggen har og har hatt i alle klubbene han har trent. Dette er svakheter vi må leve med når vi velger å ha Eggen som trener. Dette er svakheter som forhåpentligvis andre personer i støtteapparatet kan veie opp for.

 

Ved å lene oss tilbake og ta til takke med nok en konstant sesong i bunnen av Tippeligaen, så kommer vi ingen vei. Vi må ikke glemme bunnstriden bare fordi vi vant cupfinalen. Vi må ta tak i disse svakhetene, jobbe videre med dem og faktisk innse at det ikke bare er gull og grønne skoger i klubben. Legg merke til at alle andre storklubber i Norge har serien som første prioritert og deretter spill i Europa. Cupen er ren skjær nedprioritert bonus.

Personlig har jeg skiftet litt rundt trenerspørsmålet og ser gjerne at Eggen blir i klubben videre, men da må apparatet rundt ham forsterkes (som allerede nevnt over her). Dette har ingen verdens ting med seier i cupfinalen å gjøre, men rett og slett at alle andre klubber er ute på jakt etter nye trenere for tida og jeg tror vi stiller bak i køen for en del av de andre klubbene. I tillegg klarer ikke jeg å finne en god kandidat for trenerjobben i FFK og ledelsen i klubben har vel vist ved flere anledninger at de ikke akkurat sitter med den beste oversikten når det gjelder spillermarkedet, så å håpe på en trenerfrelser fra den kanten er nok noe naivt.

 

Ved å forkaste alt og ta på deg et skjerf rundt øya bare fordi vi vant cupfinalen, så begår du en feil. Vi har tre år på rad kjempet helt nede i møkka og reddet oss inn i siste liten. Vi har hatt enorm flyt og tur tre år på rad nå mot slutten av sesongen, og den flyten tar slutt før eller siden. Da bør vi ha lært.

 

Vi har en god stamme, en såkalt sentrallinje i laget. Nå gjenstår det bare å se om klubben velger å fylle på med gode kvalitetsspillere som går inn i laget, eller om vi fortsetter med den gamle ”kjøp fem for prisen av fem, men håp at en slår til”-politikken vi har bedrevet.

 

Jeg håper inderlig at klubben tar tak i denne problematikken og viser ovenfor spillerne at Fredrikstad har ambisjoner. Vi står ovenfor et veivalg nå: Er vi fornøyd med å bare være en del av Tippeligaen eller ønsker vi å kjempe om medaljer?

 

I det siste har vi lest om Tarik som ikke utelukker spill i andre klubber. Piiroja som ønsker seg til England. Bjørkøy som over hodet ikke har bestemt seg for videre spill i Fredrikstad. Brenne som vil til en klubb med ambisjoner.

 

Ved å bare glemme alt som har skjedd de siste tre årene, så tviler jeg på at spillere som Brenne tar dette som et tegn på at klubben har ambisjoner. Brenne sa selv klart og tydelig i et intervju med ffksupporter.net at for ham var serien det viktigste. Klubben hadde stått på stedet hvil i tre år.

 

Nå håper jeg at klubben gjør et veivalg, tar tak i problematikken og viser klart og tydelig ovenfor spillerne at man har ambisjoner. Vi har ikke råd til å miste både Brenne, Bjørkøy og Piiroja før neste sesong. Da hjelper det ikke uansett hvilken trener vi har. Vi må rett og slett klare å holde på de beste spillerne vi har, og det gjør vi ikke ved å ligge i bunnen av Tippeligaen. Da velger de andre klubber med ambisjoner.



Jeg husket tydeligvis ikke alle postene dine Holters; *beklager* Jeg tror nok Eggen fortsetter neste sesong uansett nå. Jeg vet ikke om noen andre enn Morgan som er tilsynelatende hjerterå nok til å skuffe ham bort etter cupfinalen, men han kan vel ikke bestemme dette alene? Mulig om styret blir satt under press av Høili. Dersom FFK ikke får en knallstart og frykten for å slite i bunnen nok et år brer seg, da går det nok ikke lang tid før Eggen er ferdig her i byen.
Grunnen til at Rôsler er vekk må vel være sponsorenes utilfredshet, tror de er mer avventende her.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 nov 06, 02:00
Endret: 14 nov 06, 02:02

Opprinnelig postet av Holters
Jeg begynte å lese innlegget dit, FlightOfTheRat, og tenke jeg skulle kommentere, men jeg orket ikke å lese ferdig for det stod så mye vås i begynnelsen til det nådde toppen ved Stabæk.

Det blir for useriøst for meg når du kritserer et lag for å ha to fantastisk gode spisser og mener at FFK har gjort det bedre siden vi bare ligger 7 poeng bak. Det er helt uforståelig for meg. Hvem hentet disse spillerne? Jo det var treneren til Stabæk. Hva gjør disse kvalitetsspillerne? Jo de garanterer for mål og er spillere man kan bygge laget rundt. Å hente inn to slike enormt gode spillere for å bygge laget rundt er selvsagt å fortrekke fremfor en rekke middelmådigheter og kvantumspolitkken man har kjørt i Fredrikstad. I tillegg er du ikke det minste imponert over det Stabæk har fått til i år (!). Det forteller meg bare at du mangler gangsyn.

PS! Det var ikke jeg som først jukset med statistikk. Det var bedreviteren. Jeg bare rettet fremstillingen.

 

Vel, jeg håper du orker å lese dette.

 

Jeg kan ikke så lett svare på alt, når du er så lite konkret. Det du sier om Stabæk kan jeg svare på.

 

Jeg kritiserer ikke Stabæk for å ha to gode spisser. Jeg sier heller ikke at FFK har gjort det bedre enn Stabæk. Jeg tror du leser litt fort her.

 

Stabæk har scoret klart flest mål i år. Så de er offensivt seriens beste lag. De har ikke sluppet inn flere mål enn Brann på sølvplass. De er altså defensivt like sterke som nr 2. Spørsmålet mitt er, hvordan kan det ha seg at dette laget bare blir nr 5? Burde ikke dette laget minst ha tatt medalje?

I forhold til FFK har Stabæk +25 mål (+17 mot -8). Jeg mener de har fått lite uttelling i poeng for å ha vært såpass mye mer målfarlige. Det er på den bakgrunn jeg mener Stabæks Jönsson ikke har grunn til å være helt fornøyd. Mye er bra i Stabæk, men åpenbart ikke alt. FFK har ikke vært like flinke ti å score, og heller ikke like flinke til å holde tett bak. På den bakgrunn virker det som om FFK er noe flinkere til å omsette kvalitetene sine i poeng enn det Stabæk realtivt sett er.

 

Jeg har heller ikke beskyldt deg for å jukse med statistikken. Igjen tror jeg du har lest litt fort. Jeg beskylder deg for å være for overfladisk, og prøver å vise at hvis en ser litt bak tallene (eller ser litt bedre på tallene) så kan man komme fram til andre konklusjoner enn dine.

 

Jeg håper dette ble mer forståelig. Og jeg håper du slutter å kalle innleggene mine for `vås` , enten det skyldes at du ikke orker å lese dem skikkelig, eller at du misliker at jeg er uenig med deg. Eller om det er en annen grunn.

 

Jeg avsluttet innlegget du kritiserer med et forsøk på å si at jeg respekterer dine meninger, også når jeg er uenig. Det eneste jeg vurderer å trekke tilbake fra innlegget er det sistre avsnittet om respekt for uenighet. Jeg trekker ikke tilbake noe annet bare fordi du skumleser det og kaller det du er uenig i for vås.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 nov 06, 02:28
Endret: 14 nov 06, 02:29

Opprinnelig postet av Holters
Jeg noterer at Eggen bruker cupfinaleseieren for alt det er verdt og viser lite eller ingen selvinnssikt for at vi nok et år har kjempet i bunnen av Tippeligaen. Å bruke cupfinaleseieren på denne måten i media burde han ha holdt seg for god til og heller brukt på kammerset i klubben. Ved å uttale seg slik, så oser det bare usikkerhet av ham og hans egen fremtid i klubben.

 

Så hva mener du? Viser ikke cupfinaleseieren at Eggen har bygd et sterkt FFK-lag? Også Thodesen berømmet FFK for å takle presset bedre enn de selv gjorde. Den typen styrke ligger på det mentale plan, og da har det mye med treneren å gjøre hvor sterkt laget er - ikke på papiret, men på banen.

 

Opprinnelig postet av Holters

Personlig tror jeg Eggen blir i klubben.

Rett og slett fordi det ikke finnes noen bedre alternativer per i dag, og det har vært en stygg trend med å sparke trenerne i år.

Her er jeg veldig enig med deg. Eggen er den bestre treneren FFK kan ha nå (ettersom det ikke finnes noen bedre), og det har vært alt for mye utskifting av trenere i år. Det er ikke bra for fotballen når suksessjaget går på bekostning av å utvikle gode lag med en langsiktig strategi.

 

Opprinnelig postet av Holters

Eggen har mange svakheter, men har også sine gode positive sider. Ved å styrke støtteapparatet rundt ham, så både håper og tror jeg at Eggen fortsatt kan ta klubben et steg videre. Jeg tror vi må ha inn flere (eventuelt bedre) folk både på trener-/spillerutviklersiden og i administrasjonen for å komme videre. Eggen alene er nemlig ikke komplett nok som trener for å bære hele balasten og det må han innse selv også. Bedre assistentrenere og egne folk til å drive med ikke-trenerrelaterte oppgaver bør bli prioritert fremover.   

 

Hyggelig å lese at du ser noen positive sider ved Eggen også. Men jeg vet ikke om problemet er Eggens manglende selvinnsikt. For meg framstår Eggen som en av de mest erfarne, kunnskapsrike og reflekterte trenere i Norge.

Jeg trodde heller ikke at det var Eggens opgave å bestemme hvordan FFK skal være organisert og hvilke folk som skal ansettes utenfor banen. Så selv om jeg er enig i det du sier forstår jeg ikke hvorfor du retter denne skytsen mot Eggen?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 17 nov 06, 07:23

Opprinnelig postet av Shadar
   Jeg vet ikke om noen andre enn Morgan som er tilsynelatende hjerterå nok til å skuffe ham bort etter cupfinalen, men han kan vel ikke bestemme dette alene? Mulig om styret blir satt under press av Høili. Dersom FFK ikke får en knallstart og frykten for å slite i bunnen nok et år brer seg, da går det nok ikke lang tid før Eggen er ferdig her i byen.   

Er det noen konkret grunn til å tro at Morgan Andersen ønsker å fjerne Eggen ved første anledning?

 

Jeg tviler heller ikke på at MA er kjølig nok til å avsette hvem det skulle være, men jeg tviler på at han gjør noe slikt uten en god grunn. Så finnes det noen slik grunn, eller er det bare det sedvanlige ryktemakeriet som forteller at Eggen og Andersen ikke tåler trynet på hverandre?

 

Fram til jeg hører noe annet går jeg ut i fra at Andersen, Høili og hele FFKs styre alle anser KTE for å være en av de aller beste trenere i Norge. Ganske enkelt fordi han er det. Og derfor er de fornøyd med å ha ham. I motsatt fall ville de vel ha sparket ham forlengst?


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 18 nov 06, 14:11
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Shadar
   Jeg vet ikke om noen andre enn Morgan som er tilsynelatende hjerterå nok til å skuffe ham bort etter cupfinalen, men han kan vel ikke bestemme dette alene? Mulig om styret blir satt under press av Høili. Dersom FFK ikke får en knallstart og frykten for å slite i bunnen nok et år brer seg, da går det nok ikke lang tid før Eggen er ferdig her i byen.   

Er det noen konkret grunn til å tro at Morgan Andersen ønsker å fjerne Eggen ved første anledning?

 

Jeg tviler heller ikke på at MA er kjølig nok til å avsette hvem det skulle være, men jeg tviler på at han gjør noe slikt uten en god grunn. Så finnes det noen slik grunn, eller er det bare det sedvanlige ryktemakeriet som forteller at Eggen og Andersen ikke tåler trynet på hverandre?

 

Fram til jeg hører noe annet går jeg ut i fra at Andersen, Høili og hele FFKs styre alle anser KTE for å være en av de aller beste trenere i Norge. Ganske enkelt fordi han er det. Og derfor er de fornøyd med å ha ham. I motsatt fall ville de vel ha sparket ham forlengst?



Ikke trekk noen forhastede slutninger av det jeg skriver. Jeg har ikke påstått at Morgan vil gjøre dette. Jeg mener bare at Morgan er en kald fisk med ymse bakgrunn, og jeg skal banne på at han ikke gjorde alt etter lovverket i mikel-saken. Faglig er han nok den beste man kan få antakeligvis, og er derfor unnskyldt. Bortsett fra at faren til KTE, altså NAE har uttalt at MA må være asfaltert fra kragen og opp, så virker Høili & MA som ganske gode venner, i tillegg til pratet om at det er mektige krefter i byen som sterkt ønsker Eggens avskjed, så er det ikke vanskelig å legge sammen 2 + 2. Jeg sier ikke at det skjer i år, men jeg tror ikke det venter så lenge om sjansen byr seg (dårlige resultater, store feil blir gjort, etc). Jeg tror ikke eplet faller så langt fra treet, og Eggen sr & jr er redelige og bra folk som sikkert ikke liker å omgås med sleipe umoralske mennesker (Hvis dette er saken, uten å dømme fyren).

For meg virker det som om begge to forsøker å vinne folkets gunst her i byen. Morgan fremstår i media som en sympatisk, bra faglig, ryddig og effektiv fyr som har hjertet i fredrikstad (sier ikke at det ikke stemmer, men at det er et slik image han liker å ha blant folk).

Eggen vil ikke miste jobben sin, her, som han kan vise seg frem som trener (slik Eggen sr gjorde i moss) og pynte på cv`n sin, og er godt forankret i Østfold med fin bolig i Rygge. Han har merket presset rundt seg, kanksje også fra skeptiske sponsorer (ta Rösler som eksempel). Jeg synes det virker som at han vil fremstå som livsviktig for FFK (Har nylig snakket ut om at han vil ut i Europa, og sier med dette at han er mer enn god nok for FFK), og er i tillegg sympatisk & folkelig. Det virker som om det er flere personlige agenda på gang i klubben. Tror ikke det er så sunt i lengden.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 20 nov 06, 17:14

Takk for avklaringen. Jeg har også hørt om Morgan Andersen at han skal være en sleiping, og selv tror jeg helt sikkert at det stemmer, og at det er mye av grunnen til at han av de dyktigste i sin bransje. Det er vel liten tvil om at spillermarkedet er preget av en hard kamp om de interessante underskriftene, og en bør ikke klandre MA for at bransjen er som den er, bare fordi han har funnet ut av hvordan man skal finne gullegget.

 

Både hva gjelder MA og KTE bør FFK (og alle mektige krefter tilknyttet klubben) vite å verdsette at de begge er blant de aller dyktigste i Norge på hvert sitt felt, og at ingenting er bedre enn å ha dem begge ombord.

 


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 20 nov 06, 20:35
Opprinnelig postet av Shadar
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Shadar
   Jeg vet ikke om noen andre enn Morgan som er tilsynelatende hjerterå nok til å skuffe ham bort etter cupfinalen, men han kan vel ikke bestemme dette alene? Mulig om styret blir satt under press av Høili. Dersom FFK ikke får en knallstart og frykten for å slite i bunnen nok et år brer seg, da går det nok ikke lang tid før Eggen er ferdig her i byen.   

Er det noen konkret grunn til å tro at Morgan Andersen ønsker å fjerne Eggen ved første anledning?

 

Jeg tviler heller ikke på at MA er kjølig nok til å avsette hvem det skulle være, men jeg tviler på at han gjør noe slikt uten en god grunn. Så finnes det noen slik grunn, eller er det bare det sedvanlige ryktemakeriet som forteller at Eggen og Andersen ikke tåler trynet på hverandre?

 

Fram til jeg hører noe annet går jeg ut i fra at Andersen, Høili og hele FFKs styre alle anser KTE for å være en av de aller beste trenere i Norge. Ganske enkelt fordi han er det. Og derfor er de fornøyd med å ha ham. I motsatt fall ville de vel ha sparket ham forlengst?

trist og høre en person som tydeligvis ikke vet noe om morgan andersen og da spesielt nigerianer saken i lyn

Ikke trekk noen forhastede slutninger av det jeg skriver. Jeg har ikke påstått at Morgan vil gjøre dette. Jeg mener bare at Morgan er en kald fisk med ymse bakgrunn, og jeg skal banne på at han ikke gjorde alt etter lovverket i mikel-saken. Faglig er han nok den beste man kan få antakeligvis, og er derfor unnskyldt. Bortsett fra at faren til KTE, altså NAE har uttalt at MA må være asfaltert fra kragen og opp, så virker Høili & MA som ganske gode venner, i tillegg til pratet om at det er mektige krefter i byen som sterkt ønsker Eggens avskjed, så er det ikke vanskelig å legge sammen 2 + 2. Jeg sier ikke at det skjer i år, men jeg tror ikke det venter så lenge om sjansen byr seg (dårlige resultater, store feil blir gjort, etc). Jeg tror ikke eplet faller så langt fra treet, og Eggen sr & jr er redelige og bra folk som sikkert ikke liker å omgås med sleipe umoralske mennesker (Hvis dette er saken, uten å dømme fyren).

For meg virker det som om begge to forsøker å vinne folkets gunst her i byen. Morgan fremstår i media som en sympatisk, bra faglig, ryddig og effektiv fyr som har hjertet i fredrikstad (sier ikke at det ikke stemmer, men at det er et slik image han liker å ha blant folk).

Eggen vil ikke miste jobben sin, her, som han kan vise seg frem som trener (slik Eggen sr gjorde i moss) og pynte på cv`n sin, og er godt forankret i Østfold med fin bolig i Rygge. Han har merket presset rundt seg, kanksje også fra skeptiske sponsorer (ta Rösler som eksempel). Jeg synes det virker som at han vil fremstå som livsviktig for FFK (Har nylig snakket ut om at han vil ut i Europa, og sier med dette at han er mer enn god nok for FFK), og er i tillegg sympatisk & folkelig. Det virker som om det er flere personlige agenda på gang i klubben. Tror ikke det er så sunt i lengden.
gjorde ikke alt etter lovverket i mikel saken,hvorfor punget chelsea ut over 200 mill for spillern da og hvorfor har morgan fått ennå bedre kontakter etter denne saken,i nigeria så er det tydligvis shittu som blir sett på som den store stygge ulven ikke morgan og når det gjelder morgan og eggen så har de et meget bra samarbeid for de som ikke vet dette

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 nov 06, 21:08
Opprinnelig postet av paco
gjorde ikke alt etter lovverket i mikel saken,hvorfor punget chelsea ut over 200 mill for spillern da og hvorfor har morgan fått ennå bedre kontakter etter denne saken,i nigeria så er det tydligvis shittu som blir sett på som den store stygge ulven ikke morgan og når det gjelder morgan og eggen så har de et meget bra samarbeid for de som ikke vet dette

Jeg har hørt at Mikel kan bli det største salget i Norgeshistorien om han slår til (større enn Carew). Jeg har hørt summer over 100 millioner. Det siste jeg leste var at Lyn allerede er sikret ca. 60 millioner. Aldri - ALDRI - har jeg hørt eller lest summer over 200 millioner for Mikel. Dette må i så fall være inkludert et forlik med Manchester United og det vil være noe som tyder på at ikke alt er gjort helt etter regelboka. Det betyr ikke nødvendigvis at det er Morgan som ikke har fulgt reglene, men at et eller annet sted har noe grums skjedd. 200 millioner høres helt vanvittig mye ut mtp at dette er summer de betaler for veletablerte spillere fra toppklubber rundt i Europa.

Personlig synes jeg Morgan Andersen er en meget dyktig kar og var nøyaktig den mannen Fredrikstad trengte å få inn i systemet. Likevel forstår jeg ikke helt den totalt ukritiske hyllesten din av absolutt alt Morgan foretar seg. Uansett hva Morgan tar i og uansett hvilke spillere han henter til klubben, så mener du at Eggen driter seg ut ved å ikke benytte disse spillerene. Tenker da spesielt på Vuorinen og Stadheim. Hva er forresten din forsvarstale når det kommer til islendingen (Garðar Jóhannson)? Her var Andersen helt klart ute og syklet på tynn is.

Jeg lurer forresten på, hvis ikke det blir for personlig, hvilken tilknytning du har til Morgan? Jeg har stort sett bare sett deg diskutere Morgan-relaterte ting her inne. Jeg kan faktisk ikke huske en eneste diskusjon du har deltatt i som bare har med klubben og supporterkjærlighet å gjøre.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 20 nov 06, 21:57
Endret: 20 nov 06, 21:57

Opprinnelig postet av Holters
Jeg har hørt summer over 100 millioner. Det siste jeg leste var at Lyn allerede er sikret ca. 60 millioner. Aldri - ALDRI - har jeg hørt eller lest summer over 200 millioner for Mikel. Dette må i så fall være inkludert et forlik med Manchester United og det vil være noe som tyder på at ikke alt er gjort helt etter regelboka.


Chelsea innså vel at Mikels overgang til Man U var etter regelboka, siden de bladde opp 16 millioner PUND for Mikel...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=125599

http://www.chelseafc.com/article.asp?hlid=392067&m=6&y=2006&nav=news&sub=latest+news

Man U fikk £12 millioner og Lyn £4 millioner.

Etter dagens kurs er det 146,29 millioner og 48,76 millioner.

Det skulle være rimelig nære 200 millioner...

Jeg har vondt for å tru at Chelsea hadde tatt seg bryet med å blåse av 200 millioner for en spiller de kunne fått gratis, dersom Morgan/Lyn/Man U ikke hadde gått etter boka.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 nov 06, 22:04
Endret: 20 nov 06, 22:05
Da stemte det jo godt at disse 200 millionene var inkludert et forlik med Manchester United.

Nå fikk vel Lyn penger fra Manchester United den gang de kjøpte ham også...?

Jeg forstår ikke helt hvorfor Chelsea skal betale Lyn penger når det er United som "eier" ham? Kanskje disse 4m£ var det resterende beløpet som Manchester United skyldte Lyn? I så fall kan det hende de har fått litt mer penger tidligere fra United slik at summen kom opp mot 60-100 millioner? Det hadde vært moro å vite nøyaktig hva Lyn tjente på denne handelen. Hva United tjente bryr jeg meg fint lite om. De har penger uansett.

Jeg tror nok at Morgan Andersen hadde sitt på det tørre her. Hvordan gikk det egentlig med saken mot ham? Gikk ikke Shittu og Mikel til anmeldelse av Morgan? Pågår saken fortsatt eller er den ute av verden? Hva ble i så fall resultatet?

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 20 nov 06, 23:41
Endret: 20 nov 06, 23:42
Opprinnelig postet av Holters
Da stemte det jo godt at disse 200 millionene var inkludert et forlik med Manchester United.

Nå fikk vel Lyn penger fra Manchester United den gang de kjøpte ham også...?

Jeg forstår ikke helt hvorfor Chelsea skal betale Lyn penger når det er United som "eier" ham? Kanskje disse 4m£ var det resterende beløpet som Manchester United skyldte Lyn? I så fall kan det hende de har fått litt mer penger tidligere fra United slik at summen kom opp mot 60-100 millioner? Det hadde vært moro å vite nøyaktig hva Lyn tjente på denne handelen. Hva United tjente bryr jeg meg fint lite om. De har penger uansett.

Jeg tror nok at Morgan Andersen hadde sitt på det tørre her. Hvordan gikk det egentlig med saken mot ham? Gikk ikke Shittu og Mikel til anmeldelse av Morgan? Pågår saken fortsatt eller er den ute av verden? Hva ble i så fall resultatet?
vet i hvertfall at shittu og mikel trakk anmeldelsen

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 nov 06, 08:11
Opprinnelig postet av Holters
Jeg tror nok at Morgan Andersen hadde sitt på det tørre her. Hvordan gikk det egentlig med saken mot ham? Gikk ikke Shittu og Mikel til anmeldelse av Morgan? Pågår saken fortsatt eller er den ute av verden? Hva ble i så fall resultatet?


Som det ble sagt av paco har Mikel/Shittu trukket anmeldelsen.  Men politiet har opprettholdt etterforskningen:

"- Vi ønsker å etterforske anmeldelsen mot Andersen fordi den er under offentlig påtale og fordi vi ønsker å gjøre ferdig de etterforskningsskritt som er påbegynt i saken, sier politiadvokat Hernæs. "
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1038320

Jeg tolker det faktum at Chelsea betalte penger direkte til Lyn dithen at Lyn enten ikke hadde fått penger fra Man U og/eller at det, som du skriver, Holters, at Lyn fikk en ekstra-slant som manglende innbetaling fra Man U til Lyn.

Regnskapet til Lyn vil vise hvor mye penger klubben har fått inn som ekstraordinære inntekter - når det en gang blir ferdig i april-august neste år. Hvis vi i det hele tatt bryr oss.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 21 nov 06, 08:58
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Holters
Jeg tror nok at Morgan Andersen hadde sitt på det tørre her. Hvordan gikk det egentlig med saken mot ham? Gikk ikke Shittu og Mikel til anmeldelse av Morgan? Pågår saken fortsatt eller er den ute av verden? Hva ble i så fall resultatet?


Som det ble sagt av paco har Mikel/Shittu trukket anmeldelsen.  Men politiet har opprettholdt etterforskningen:

"- Vi ønsker å etterforske anmeldelsen mot Andersen fordi den er under offentlig påtale og fordi vi ønsker å gjøre ferdig de etterforskningsskritt som er påbegynt i saken, sier politiadvokat Hernæs. "
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1038320

Jeg tolker det faktum at Chelsea betalte penger direkte til Lyn dithen at Lyn enten ikke hadde fått penger fra Man U og/eller at det, som du skriver, Holters, at Lyn fikk en ekstra-slant som manglende innbetaling fra Man U til Lyn.

Regnskapet til Lyn vil vise hvor mye penger klubben har fått inn som ekstraordinære inntekter - når det en gang blir ferdig i april-august neste år. Hvis vi i det hele tatt bryr oss.

 

united kunne ikke kjøpt mikel og solgt han videre hvis feks,morgan skulle ha signet en falsk underskrift og da er det jo rart at edu spiller for lyn da han for en tid tilbake påsto at også hans kontrakt var falsk og ikke signet av han selv!!!

denne etterforkningen går jo kun på påstand fra begge parter om kontraktsforfalskning,og avtalen med united og salget videre derifra til chelsea er i orden så er det noen falske underskrifter med i bildet så kommer jo det ifra motparten.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 nov 06, 10:56

Opprinnelig postet av paco
denne etterforkningen går jo kun på påstand fra begge parter om kontraktsforfalskning,og avtalen med united og salget videre derifra til chelsea er i orden så er det noen falske underskrifter med i bildet så kommer jo det ifra motparten.


Etterforskningen, som nå synes å være rettet mot Morgan Andersen, omhandler påstander (og anmeldelsen fra Shittu/Mikel som nå er trukket tilbake) går på mulig dokumentfalsk utført av Morgan Andersen.

"Nå er det påstander om dokumentfalsk utført av Lyn-direktør Morgan Andersen som plutselig skal bringes inn for Oslo tingrett."

http://www.dagsavisen.no/sport/article1846659.ece

Påtalemyndigheten har altså valgt å opprettholde anmeldelsen og etterforskningen til tross for Shittu/Mikel har trukket den.

Jeg tror vi skal la påtalemyndigheten avgjøre hvem som evt. har presentert dokumenter med falske underskrifter og ikke konkludere med noe her.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 21 nov 06, 13:02
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av paco
denne etterforkningen går jo kun på påstand fra begge parter om kontraktsforfalskning,og avtalen med united og salget videre derifra til chelsea er i orden så er det noen falske underskrifter med i bildet så kommer jo det ifra motparten.


Etterforskningen, som nå synes å være rettet mot Morgan Andersen, omhandler påstander (og anmeldelsen fra Shittu/Mikel som nå er trukket tilbake) går på mulig dokumentfalsk utført av Morgan Andersen.

"Nå er det påstander om dokumentfalsk utført av Lyn-direktør Morgan Andersen som plutselig skal bringes inn for Oslo tingrett."

http://www.dagsavisen.no/sport/article1846659.ece

Påtalemyndigheten har altså valgt å opprettholde anmeldelsen og etterforskningen til tross for Shittu/Mikel har trukket den.

Jeg tror vi skal la påtalemyndigheten avgjøre hvem som evt. har presentert dokumenter med falske underskrifter og ikke konkludere med noe her.

hehe stemmer det du sier så er jo ikke engang mikel chelsea spiller,kontrakten lyn skrev med united og united skrev med chelsea er da ikke gyldig. når det gjelder etterforskningen så går den også på shittu/mikel altså begge veier dette fordi sakene ble trukket tilbake for sent ikke noe annet.morgan vet jo selv at hvis han nå plutselig skulle blitt tatt for dokumentfalsk så er det kjørt,selv etter alt shittkastingen tv2 og div andre media har hatt mot morgan og lyn i  denne nigerianer saken så ente altså morgan og lyn opp med en knusende seier

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 21 nov 06, 13:15

Skal vi bytte navn på tråden til "Hvem trener Mikel til neste sesong (spekulasjoner)?"?

 

Jeg var i og for seg glad for å ikke se mer dissing av Eggen da jeg så at det var nye innlegg her, men det var vel det meste jeg fikk ut av det.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 nov 06, 13:38

Opprinnelig postet av paco
hehe stemmer det du sier så er jo ikke engang mikel chelsea spiller,kontrakten lyn skrev med united og united skrev med chelsea er da ikke gyldig. når det gjelder etterforskningen så går den også på shittu/mikel altså begge veier dette fordi sakene ble trukket tilbake for sent ikke noe annet.morgan vet jo selv at hvis han nå plutselig skulle blitt tatt for dokumentfalsk så er det kjørt,selv etter alt shittkastingen tv2 og div andre media har hatt mot morgan og lyn i  denne nigerianer saken så ente altså morgan og lyn opp med en knusende seier


Ikke for å være vanskelig, men det er vel ikke for mye forlangt å slenge inn et punktum i ny og ne?  Eller er det et tilbakevennende forsøk på å sette verdensrekord i "lang setning"?

Jeg har da aldri skrevet noe som tilsier at Mikel ikke skal være Chelsea-spiller?

Anmeldelsen fra Shittu/Mikel omfattet, så vidt jeg vet, Mikels kontrakt med Lyn. Den signaturen mente de var falsk.  Lyn/Morgan leverte deretter inn en motanmeldelse.

Begge disse ble trukket tilbake - om de ble trukket tidlig eller sent er irrelevant så lenge politiet har valgt å fortsette etterforskningen.

Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig å forstå.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 21 nov 06, 14:16

Opprinnelig postet av denialsander
Ikke for å være vanskelig, men det er vel ikke for mye forlangt å slenge inn et punktum i ny og ne?  Eller er det et tilbakevennende forsøk på å sette verdensrekord i "lang setning"?

 

Nå syns jeg du er urettferdig. Han brukte faktisk ett punktum, mellom "annet" og "morgan". Riktignok uten mellomrom eller stor forbokstav, men det er flisespikkeri.

 

For å være seriøs: nå er jeg langt fra noen moderator, men burde det vurderes å stenge tråden? Ikke bare har den sklidd ut, men jeg regner med at det uansett er ganske klart hvem som trener FFK neste sesong.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 nov 06, 17:40
Endret: 21 nov 06, 17:40
Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av denialsander
Ikke for å være vanskelig, men det er vel ikke for mye forlangt å slenge inn et punktum i ny og ne?  Eller er det et tilbakevennende forsøk på å sette verdensrekord i "lang setning"?

 

Nå syns jeg du er urettferdig. Han brukte faktisk ett punktum, mellom "annet" og "morgan". Riktignok uten mellomrom eller stor forbokstav, men det er flisespikkeri.

Dagensstørsteurettferdigheterherverdutdeltogtrukkettilbakesidenjegikkeskalgjøredetmer
viljegværepådensikresidenogdermedkommuniseredettetilallesammen
slikatdetikkeskalforekommeigjen,ogpådenmåtenikkeværeurimelignegativ
overfordesomikkehardenminsteanelseomhvategnsettingerfornoe-utoveratdetermyedetsammesomenfinbil,mendetvetjodeflesteoppegåendemenneskeridag.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 nov 06, 17:50
Endret: 21 nov 06, 19:52
Og så var det dette med sunn fornuftig og vanlig folkeskikk igjen da dere.

Tråden stenges.

Dessuten er det klart at Eggen forblir trener i FFK.


Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340