Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan åpner for salg av Stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 7 6

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 okt 06, 16:05
Endret: 13 okt 06, 16:08
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
greit nok, men skal vi bare se på at andre lag i Norge og verden for øvrig bare drar fra oss økonomisk da?! Så kan vi jo si; sisteplas og nedrykk fra 2 divisjon ja, men vi beholdt ihvertfall Fredrikstad Stadion og fikk ikke noe merke navn der nei!

(litt overdrevet?! tja, kanskje, men frykter at økonomi i fotballfortsatt ikke har nådd toppen, og derfor er det viktig at FFK som klubb gjør hva de kan for å tjene penger!


Ærlig talt, det er vel snakk om 3-3,5 millioner per år. Dere/du får jo dette til å bli forskjellen på om vi er et topplag eller om vi skulle rykke ned. 3,5 millioner er ikke som utrolig mye, vi får kanskje én god spiller for det, eller fem halvgode som vi vel egentlig er vant med.


Hvor mange lag er det egentlig som har solgt stadionnavnet sitt? Aalesund ville ikke fått stadion uten at Color Line ble navnet, ettersom de betalte moroa. Nå vet jeg ikke hvordan det er med de andre lagene, men det overrasker meg ikke om de er nødt til å selge stadionnavnet for å betale ned litt på stadion. Ettersom jeg vet, så er ikke vi avhengig av å selge stadionnavnet for å betale ned stadion.

Enkelte her inne får jo salg av stadion til å virke som et et "ikke, eller ikke være" for sportslig suksess og økonomisk trygghet. Jeg kunne skjønt det om det var snakk om 35 millioner per år, men når dette blir utbetalt over ti år, så nekter jeg å tro at dette skal ha så enorm betydning på økonomien og det sportslige.


Jeg kan igjen nevne Viking som ikke har solgt stadionnavnet, men som likevel er en av de klubbene med størst økonomisk makt her i landet. Men de er også et eksempel på at penger ikke er alt i fotballen, de må brukes riktig også.


Du avslutter med at du ikke tror at pengegaloppen i fotballen har nådd toppen ennå, da burde vel klubben vente til toppen var nådd, slik at de kunne selge stadionnavnet da, til enda større pris?      


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 13 okt 06, 16:43
Nei, 3.5 millioner er kanskje ikke forskjellen på å være et topplag eller ei, men for å snu på situasjonen: Takker man nei til alt mulig, så blir det brått veldig mye! Det er akkurat den samme situasjonen. Du sier at man ikke skal takke ja til dette, da det er en liten dråpe i havet. Jeg sier at hvis man takker nei til mange dråper, så blir det brått veldig mye vann!
Viking er vel det laget i Norge som har holdt seg lengst i den øverste divisjonen etter Lillestrøm og dermed blir det vanskeligere å sammenligne. De har en godt utviklet organisasjon tilpasset nivået, mens vi fortsatt er i utvikling. Det kreves mildt sagt mer kapital for å bygge opp noe fremfor vedlikehold. I tillegg er Stavanger en vesentlig større by en Fredrikstad. Dette har vært diskutert opp i mente mange ganger her inne, dvs at vi ikke direkte kan sammenligne oss med klubber som Rosenborg, Brann, Viking og Vålerenga, da de har en helt unik posisjon i norsk fotball.

Du er jo også imot draktreklame, sponsing og alt som er. Nå er det faktisk slik at dette er inntekter man rett og slett trenger for å drive fotball per i dag og det vises gang på gang at de klubbene med de største budsjettene er de som rykker opp til Tippeligaen og de samme klubbene med store budsjetter gjør det best der. Det er ikke tilfeldig. Du henviser til den ensomme svalen Viking og sier at "bare se på de, penger er ikke alt, da hadde de ikke ligget der de gjør". Nei, det stemmer det, men penger en viktig grunnpilar for å få det hele til å fungere maksimalt. River man bort en grunnpilar, så faller som oftest byggverket sammen.

Selvsagt kan man kompensere med andre, sterke pilarer som kanskje klarer å holde byggverket oppe og dra lasset videre i en periode, men over tid, så er det viktig å ha alle bitene på plass. En eksepsjonelt god trener kan klare å få spillere til å yte opp mot sitt absolutte potensial, men selv ikke en god trener kan klare å lage gull av gråstein om man ikke har penger til å forsterke laget. Har man masse penger, men en dårlig trener som over hodet ikke klarer å få til samhandling i et lag, så er man like langt. Så nei, penger er ikke alt, men man skal være rimelig snever for å ikke se viktigheten av det.

Nei, penger er viktig i dagens fotball og det er trolig kommet for å bli. Jeg fatter ikke hvordan du egentlig kan henge deg så veldig opp i dette, for det er det mildt sagt ingenting vi får gjort noe med likevel. Hele verden er bygget opp rundt kapitalismen etter at jernteppet falt og det er vel strengt talt bare Nord-Korea igjen som forsøker noe annet...! :)

En annen kommentar: Nei, det er ingen enkelte her inn som får det til å virke som om det er "å være ikke, eller ikke være" for sportslig suksess om man selger stadionnavnet eller ikke. Man påpeker kun at dette er et veldig salgbart produkt som enkelt kan dra inn store summer for klubben, og at på til sikre driften ved at det hele dreier seg om langsiktig avtaler. Det er nå det er selgers marked mens fotballen enda er ekstremt inn og man kan dra inn gode summer. Det man derimot har her inne er en rekke personer som påstår at klubben prostituerer seg, klubben mister sjarmen, ingen andre vil sponse klubben, identiten forsvinner, sjelen råtner, osv, og det er vel strengt talt den seksjonen som er mest snever. Eneste argumentet jeg har sett for å ikke selge stadion er "jeg føler ikke det er rett, det handler om tradisjoner", mens man samtidig ikke kommer med noen gode løsninger på hvordan man skal skaffe de samme midlene til veie.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 okt 06, 17:13
Først av alt, hvor jeg har jeg skrevet at jeg er imot draktreklame og sponsing og alt som er, jeg har kanskje sagt at i den ideelle verden skulle vært reklamefrie drakter, men at jeg er imot det? Mulig du igjen blander meg med TgfkaFFK? Du gjorde jo det på forrige side i hvert fall

Så i midt tilfelle er det ikke slik at jeg takker nei til alle dråper, men denne dråpen kan jeg fint takke nei til.

Vikings rutine i Tippeligaen har nok litt å si for at de tjener gode penger, men de måtte som alle andre lag tenke mye nytt når de fikk nytt stadion og hvordan de skulle utnytte dette anlegget på best mulig måte. De er for meg pioneerene på dette området, de hadde ikke mye erfaring med å utnytte et slikt anlegg før. Og hvis Viking kan leie ut stadion til konserter og andre arrangementet så ser jeg ingen grunn til at ikke FFK skal kunne det samme, uansett om Fredrikstad har en del mindre innbyggere. Vi trenger ikke en bykjerne bestående av over 100 000 for å fylle opp en stadion som tar 10 000+ på konsertene. Og andre arrangementer som de tjener penger på trenger ikke å så mye med innbyggertall å gjøre i det hele tatt, men på hva FFK kan tilby av lokaliteter. Skal et større firma ha en konferanse i en by, så betyr ikke innbyggertallene noe særlig, men infrastruktur og lokaliteter. Med kort avstand til Oslo, ny flyplass på Rygge og nye veiforbindelse rett ved stadion, så står det i hvert fall ikke infrastrukturen vil jeg tro.

Har heller ikke sagt at penger ikke er viktige, det jeg diskuterer er hvor viktige disse sannsynlige 3,5 millionene per år er. Jeg mener det er fullt mulig å ta FFK videre mot toppen uten disse millionene.

Senest i forrige innlegg var det en som trakk det så langt som nedrykk til 2. divisjon, selv om han var usikker på om han trakk det kanskje litt langt selv. Og det er vel flere som har hevdet at vi trenger disse millionene for å hevde oss?

Jeg mener at vi overhodet ikke trenger disse 3,5 millionene per år, så jeg trenger vel heller ikke å finne andre steder for å veie opp disse pengene. Jeg tror nemlig at vi får mer enn nok inntekter av den nye stadion som det er, bare vi klarer å utnytte anlegget like bra som Viking har gjort det.






Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 13 okt 06, 17:20
Opprinnelig postet av FFK1903
Først av alt, hvor jeg har jeg skrevet at jeg er imot draktreklame og sponsing og alt som er, jeg har kanskje sagt at i den ideelle verden skulle vært reklamefrie drakter, men at jeg er imot det? Mulig du igjen blander meg med TgfkaFFK? Du gjorde jo det på forrige side i hvert fall

Bah, slitsomt med folk som har "FFK" i brukernavnet. Hjernen min er ikke velutviklet nok til å takle slikt... ;)

For øvrig har jeg ikke så mye å føye til... Ville bare få frem at det finnes flere sider av denne saken! Vi får bare se hva som skjer. Blir stadion døpt til "Fredrikstad stadion", så blir jeg strålende glad. Blir den døpt til "Høili, go, jey jey løkka of light", så begynner jeg ikke å grine av den grunn heller, så lenge betalinga er god nok. Eller, hadde kanske rynket litt på nesa over det navnet.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 okt 06, 17:25
Opprinnelig postet av Holters
Bah, slitsomt med folk som har "FFK" i brukernavnet. Hjernen min er ikke velutviklet nok til å takle slikt... ;)

For øvrig har jeg ikke så mye å føye til... Ville bare få frem at det finnes flere sider av denne saken! Vi får bare se hva som skjer. Blir stadion døpt til "Fredrikstad stadion", så blir jeg strålende glad. Blir den døpt til "Høili, go, jey jey løkka of light", så begynner jeg ikke å grine av den grunn heller, så lenge betalinga er god nok. Eller, hadde kanske rynket litt på nesa over det navnet.


Ble vel ikke noe lettere over at profilbildene våres er omtrent like heller

Bare for å ha sagt det, jeg har faktisk sett siden fra begge sider, men endte opp på "nei", men det er uansett greit å få dette debattert (nye sider av saken har vel også kommet opp), og at folk er uenig om dette, ellers hadde vel forumet blitt rimelig kjedelig.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 okt 06, 17:39
Opprinnelig postet av FFK1903
Har heller ikke sagt at penger ikke er viktige, det jeg diskuterer er hvor viktige disse sannsynlige 3,5 millionene per år er. Jeg mener det er fullt mulig å ta FFK videre mot toppen uten disse millionene.



3,5 millioner utgjør litt i underkant av 10% av årets budsjett!  Dermed er det betydelige summer vi snakker om her - ikke en sum som knapt vil være synlig. Hvis vi har et budsjett neste år på 70 millioner kroner vil 3,5 mill utgjøre 5%.  5% er fortsatt mye penger. 

Jeg har ikke finlest øvrige klubbers budsjetter, men det å øke inntektssiden med 3,5 millioner UTEN å øke kostnadssiden er viktig.

Som regel øker kostnadene relativt proposjonalt med inntektene i de fleste bedrifter (og det er som regel kostnadene som kommer FØRST, for å kunne ha en mulighet til å realisere en inntektsøkning).

Men det vil sikkert kunne være mulig å ta FFK mot toppen uten disse ekstra millionene.  Det er mye som er mulig - men over tid og langsiktig vil det være nødvendig å øke budsjettene så mye som mulig. Det er noe alle bedrifter jobber etter - og jeg har vanskelig for å se den bedriftsleder som sier nei til 3,5 gratis-millioner uten å få styret på nakken...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 13 okt 06, 19:01
3,5 mill er ok ikke forkjellen på nedrykk og topplag, nei, men som flere her sier, hvis man takkernei til det, for å spare sjela tilklubben, hva blir det neste? takke nei til å selge  draktreklame,, det ville svekket klubben enda mer osv osv.. men, som du selv sier FFK1903, så ville det i den ideelle verden vært reklamefritt, men vi lever absolutt ikke i den perfekte verden, vanlig sponsor avtaler teller mindre og mindre for store bedrifter, de tjener nemmelig ikke nok på at det står et navn på 11 fotball drakter på et lag som knapt nok noen har hørt om sør/øst for svinesund, det må tenkes nytt i forhold til å tjene penger, sånn er livet, sånn er fotballen, sånn er vår verden!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 okt 06, 19:17
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
3,5 mill er ok ikke forkjellen på nedrykk og topplag, nei, men som flere her sier, hvis man takkernei til det, for å spare sjela tilklubben, hva blir det neste? takke nei til å selge  draktreklame,, det ville svekket klubben enda mer osv osv.. men, som du selv sier FFK1903, så ville det i den ideelle verden vært reklamefritt, men vi lever absolutt ikke i den perfekte verden, vanlig sponsor avtaler teller mindre og mindre for store bedrifter, de tjener nemmelig ikke nok på at det står et navn på 11 fotball drakter på et lag som knapt nok noen har hørt om sør/øst for svinesund, det må tenkes nytt i forhold til å tjene penger, sånn er livet, sånn er fotballen, sånn er vår verden!


Nei, det neste blir ikke at vi ikke skal ha draktreklamer, det har jeg da heller aldri sagt. Det er riktignok ikke mye pent å ha på draktene av og til...

Har du virkelig oversikt over hva bedrifter tjener på å ha draktreklamer? Er det blitt gjort undersøkelser på dette? Hvis vanlige sponsorreklamer teller mindre og mindre for de store bedriftene, så er det jo rart de likevel spytter inn mer og mer penger for å skaffe seg et innpass i disse sponsormulighetene. Jeg skjønner heller ikke hvorfor salget av stadionnavnet skal kunne gjøre FFK så veldig mye mer kjent sørøst for Svinesund. Og hva er poenget med det? Det er vel få om noen bedrifter som går inn og sponser norske lag med tanke på å gjøre seg kjent utenfor Norges grenser. De sponser norske lag for å få innpass i det norske markedet. Mulig du hadde et annet poeng enn det jeg leste meg frem til...

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 14 okt 06, 00:41

poenget mitt var at det helt sikkert er mye mer å hente på et stadion navn, en en drakt reklame, både for klubbene og for sponsorene, et stadion navn blir nevnt hver gang det er kamp der, og det blir da reklame for bedriften, det med sørøst for svinesund så mente jeg at det er jo mye mer atraktivt å sponse store europeiske klubber en lille FFK på draktene, derfor, kanskje mer å hente på stadion navn...

 

Jeg har aldri sagt at DU har sagt noe om drakt reklame, jeg bare sier, at hvis vi takker nei til store sponsorer, så ender det vel med at folk ikke vil ha drakt reklame heller, eller enda værre, en kjempe sponsor sier til Morgan; vi vil sponse dere med x antall mill for å ha bedrifts navnet vårt i navnet på stadion, Morgan sier nei, men dere kan få drakt plassen, og sponsoren sier; nei vel, kjipt for dere, får vi ikke stadion navnet går vi til noen andre som vil ha penger, på den måten taper FFK terreng økonomisk iforhold til andre klubber.

 

Er vel på tide å innse at vi lever i en komersiel verden, og reklame er kommet for å bli!

 

har forresten ikke peiling på om draktsponsor blir mindre verdt en før, men jeg tror det blir slik etterhvert, med tanke på at flere klubber på kontinenetet nå lar seg kjøpe opp av store penge sterke sponsorer, som f.eks arsenal.

 

vi har hatt denne diskusjonen før, og ble vel enige da om at vi ikke ble enige, tror det ligger an til det samme nå... hehe

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 okt 06, 00:50
Endret: 14 okt 06, 00:50

Jeg vet ærlig talt ikke hva FFK får i året av Carnegie for draktreklamen, men det kan da ikke være langt unna 3-3,5 millioner? Var det ikke Høili som ga oss fem millioner i året, riktignok var det generøst tilbud fra hans side, men så veldig langt unna er vel ikke normalen heller?

 

Ettersom at du svarte meg, så tolket jeg dithen at du skrev innlegget til meg, men jeg tviler likevel på at det er noen her som vil ha vekk draktreklamen. Dog, det er helt sikkert flere enn meg som ikke vil ha hva som helst på drakta. Draktreklamen som er nå passer i det minste sånn halvveis inn i drakta, slik har det ikke alltid vært.

 

At vi kun blir enige om å være uenige skal du ikke se bort i fra at vi blir denne gangen heller nei, he he. Men kanskje på tide å legge hele debatten død. Det er vel flere sider siden det var noen nye sider i saken, nå føler jeg vi bare maler om igjen og om igjen på det samme. Det kommer aldri til å skje at alle her inne blir enige uansett, og om vi likevel skulle bli det, så har vi jo ingenting å si uansett, da det er klubben som bestemmer her :)


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 14 okt 06, 01:14

Jeg er enig i at dette ikke er noe stort mer å diskutere her  inne. Det eneste fornuftige argumentet jeg har hørt for å selge stadionnavnet er "fordi alle andre klubber gjør det" (selv om det ikke er sant). Jeg synes det er skuffende at mange folk bare kommer med tomme argumenter som "så enkelt er det bare" og "penga rår".

Som en klubb med lang og ærefull historie i norsk fotball synes jeg faktisk vi kan koste på oss å sette spørsmålstegn ved en type kommersialisering som ikke bringer prestasjonene på noe høyere nivå.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 14 okt 06, 08:45
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Det eneste fornuftige argumentet jeg har hørt for å selge stadionnavnet er "fordi alle andre klubber gjør det" (selv om det ikke er sant).

Da får du #¤%# i meg se til å vaske øra dine!!! MAKAN til tomgods...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 14 okt 06, 10:06

Flott argumentasjon bøge.... der satt du meg virkelig på plass!

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 14 okt 06, 10:58
Endret: 14 okt 06, 10:59
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Flott argumentasjon bøge.... der satt du meg virkelig på plass!

 

Du satt vel standarden når du hever deg over dine meningsmotstandere ved å argumentere om "enkle sjeler" her på forumet.

 

Det var der du trådde feil og mistet all respekt!

 

Samtidig fortjener du jo egengtlig ikke videre svar når du "konkluderer" denne 12-siders tråden med at du "kun hører et argument for salg av stadionnavnet og det fordi alle andre gjør det".  Makan!!!

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 14 okt 06, 11:11
Nå er det markedskreftene som rår, også i FFK. Selg tribunenavn la de også selge navnet på stadion. For oss lokale vil det alltid være stadion vi går på og ikke Nicolaysen jernvare stadion eller et eller annet. Skal FFK hevde seg og bli værende i dette gamet altså i toppen i norsk fotball så må peng inn, og det mye. Er vel ingen som har glemt at FFK så og si var konkurs før vår alles kjære Terje Høili reddet hele klubben igjen sammen med en gruppe investorer.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 14 okt 06, 11:47

Og her kan dere lese litt om hvor mye penger vi snakker om, er det virkelig noen som vil si net takk til enda mere hvis vi selger stadion navnet

http://www.fxt.no/tippeligaen/fredrikstad/article767915.ece

 


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 14 okt 06, 12:03
Opprinnelig postet av BøgeJon

Du satt vel standarden når du hever deg over dine meningsmotstandere ved å argumentere om "enkle sjeler" her på forumet.

Det var der du trådde feil og mistet all respekt!

Å nei! Krise! Damefrisøren har mista respekt for meg! Jeg skal ærlig innrømme at jeg har et problem med å forholde meg høflig til ignoranter og folk som ikke klarer å gjøre rede for sine synspunkter på en saklig måte.

Og det gjør det litt unødvendig ufordrende å delta i akkuratt dette forumet, for å si det mildt!!!

Opprinnelig postet av BøgeJon
 
Samtidig fortjener du jo egengtlig ikke videre svar når du "konkluderer" denne 12-siders tråden med at du "kun hører et argument for salg av stadionnavnet og det fordi alle andre gjør det".  Makan!!!


Hvis du kunne forklart meg hvilke andre argumenter som har kommet fram, så hadde du jo faktisk bidratt med noe i diskusjonen.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 okt 06, 14:20
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg skriver ikke at Aafk er blitt en sterk merkevare fordi Stadion heter Color Line. Men, at de er en merkevare til tross for stadion navnet. Dermed har ikke stadionnavnet svekket muligheten til å bygge klubben som merkevare, noe som er et av dine argumenter for at FFK ikke skal gjøre det samme.

 

Og jeg gjentar, siden du ikke kommenterte det, merkevaren VIF/Klanen har ingen relevans til Ullevål Stadion(som alltid har vært Lyn sin hjemmebane).



Skjønte hva du mente med det forrige innlegget, det kunne egentlig ment begge veier, så jeg måtte lese det en gang til. Men å trekke frem Aalesund er jo ikke et rettferdig eksempel egentlig. De fikk stadion og navnet samtidig som de opplevde den største sportslige suksessen i klubbens historie, og er i oppbygningsfasen av å bygge et merkenavn.

Jeg kommenterte VIF/Klanen i forrige innlegg jeg, hvorpå jeg spurte deg om du ikke tror at merkevaren VIF/Klanen hadde vært enda større om de hadde hatt egen stadion. Hvis de snart får en egen stadion, med eget stadionnavn, så vil merkevaren VIF/Klanen stå enda sterkere i mine øyne. En klubb/merkevare vil virke mye sterkere hvis de selv har eierrettighetene til sitt eget stadionnavn. Likeså mener jeg at Aalesund hadde vært en større merkevare om stadion deres hadde hatt et skikkelig navn. Forskjellen mellom Aafk og FFK er jo rimelig store. Vi har allerede et solid merkenavn, Aalesund er i ferd med å bygge et. De startet omtrent på null, og bygger seg sakte, men sikkert oppover. FFK har i grunn alltid hatt et merkenavn i norsk fotball, selv om vi kavet nede i 2. divisjon. Jeg mener at vi svekker merkenavnet Fredrikstad Fotballklubb ved å selge stadionnavnet, enkelt og greit.

FFK spiller i røde og hvite drakter på Fredrikstad Stadion!



Rødhvit

Juniorspiller
Ble medlem: 27 jan 04
Innlegg: 200

Lagt til: 14 okt 06, 15:21
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Opprinnelig postet av BøgeJon

Du satt vel standarden når du hever deg over dine meningsmotstandere ved å argumentere om "enkle sjeler" her på forumet.

Det var der du trådde feil og mistet all respekt!

Å nei! Krise! Damefrisøren har mista respekt for meg! Jeg skal ærlig innrømme at jeg har et problem med å forholde meg høflig til ignoranter og folk som ikke klarer å gjøre rede for sine synspunkter på en saklig måte.

Og det gjør det litt unødvendig ufordrende å delta i akkuratt dette forumet, for å si det mildt!!!

Opprinnelig postet av BøgeJon
 
Samtidig fortjener du jo egengtlig ikke videre svar når du "konkluderer" denne 12-siders tråden med at du "kun hører et argument for salg av stadionnavnet og det fordi alle andre gjør det".  Makan!!!


Hvis du kunne forklart meg hvilke andre argumenter som har kommet fram, så hadde du jo faktisk bidratt med noe i diskusjonen.

Hvilken jord lever du på Tgfka? Og du sier at ANDRE ikke holder en saklig diskusjon? Tulling.

 

---------------------------

FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 14 okt 06, 16:17
[quote=TgfkaFFK
Hvis du kunne forklart meg hvilke andre argumenter som har kommet fram, så hadde du jo faktisk bidratt med noe i diskusjonen.
[/quote]

Har du lest innlegga tidligere her, eller har du hoppet til siste side for der å lire av deg en konklusjon om at ingen tidligere i diskusjonen har hatt så mye som ETT gydlig argument FOR å leie ut stadionnavnet?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 7 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340