Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan åpner for salg av Stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 okt 06, 00:53
Endret: 13 okt 06, 00:54
Opprinnelig postet av Holters
ffk1903: Alle land selger da draktreklame? Hva gjør Norges så forskjellig fra andre land? Edit: Du skrev et innlegg om talenter, vel, nå har vel vi gitt talentet Tarik sjansen, Lyn har gitt blant annet talentet Edu erfaring, Rosenborg har gitt både Skjelbred og Tettey erfaring og de presterer på høyeste nivå. Mange talenter har fått muligheten. Det er da ikke færre talenter som har kommet til i år enn tidligere pga tv-avtalen? Salg av TV-avtale er heller ikke noe nytt av året.


Denne gangen er det vel du som er litt trøtt Holters? Jeg skal ha skylden for mye, men andre sine innlegg? Det verste var at du fikk meg til å begynne å lete etter hvor jeg hadde skrevet det, for ettersom jeg var meget halvvåken den ene dagen, så ja, kunne jeg sikkert ha skrevet ting jeg ikke visste om selv engang. Men skjønte jo til slutt hvem du mente da

Blir det forresten noen avstemning om dette på siden? Ja, nei og kanskje ja om nødvendig for å unngå konkurs eller noe?

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 13 okt 06, 10:15

Opprinnelig postet av Holters
Dessuten trekker du diskusjonen til et helt annet nivå: Altså om det er sunt med så mye penger i fotballen eller ei. Det er ikke temaet her. Temaet er om vi skal selge stadionnavnet, eventuelt hvordan vi kan matche de største klubbene budsjett- og inntektsmessig, så vi klarer å holde følge. Den retningen du er i ferd med å gå er faktisk et helt annet tema.

 

Helt enig! Her må vi skille snørr og barter. "Pengemaset" er kommet for å bli. I fotballen som på alle andre arenaer i samfunnet. Vi endrer INGEN TING ved å si nei til 30 mill. Det eneste vi muligens endrer er divisjonsstatus...  Det er penger som råder. Believe it or not!

 

Da kan ikke vi si "vi vil gi lave lønninger til spillerne", "vi vil ha halve budsjettet til de beste", "vi vil ikke delta i en tv-avtale",  "vi vil ikke ha reklame på draktene fordi det er å selge sjela si (og hvor går egentlig grensa for å "selge sjela si"?). Det er liksom så bakstrebersk... Markedsøkonomien er kommet for å bli. Også i fotballen. Den tar desverre ikke hensyn til de som ikke vil være med på leken. De sakker helt enkelt akterut.

FFK er en bedrift med ti-tallsmillioner i årsometning. Den må drives etter bedriftsøkonomiske prinsipper.

Som nevnt tidligere; vil man oppleve fotball uten alt det jævlade pengemaset så er det bare å gå tilbake til 3. divisjon og finne seg et lag der.... DESVERRE

 

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5533

Lagt til: 13 okt 06, 11:06

Opprinnelig postet av FFK1903
Det er nok andre faktorer som spiller inn på Aalesunds merkevare, ærlig talt, den klubben har jo aldri vært noe merkevare før opprykket, og det er vel grunnen nå at den er fargerik og har et visst merkenavn i norsk fotball. Du skriver jo omtrent at fordi stadion heter Color Stadion så har aldri merkevaren vært større, jeg mener det er på tross av dette. Hadde den het Aalesund Stadion, så vil jeg tro at klubben hadde hatt et bedre varemerke. Hva skjer når Sandefjord mest sannsynlig får det samme stadionnavnet? Blir ikke mye unik det Aalesund har nå da...

Og tror du ikke merkevaren VIF/Klanen øker betraktelig hvis de får en ny og egen stadion?

 

Jeg skriver ikke at Aafk er blitt en sterk merkevare fordi Stadion heter Color Line. Men, at de er en merkevare til tross for stadion navnet. Dermed har ikke stadionnavnet svekket muligheten til å bygge klubben som merkevare, noe som er et av dine argumenter for at FFK ikke skal gjøre det samme.

 

Og jeg gjentar, siden du ikke kommenterte det, merkevaren VIF/Klanen har ingen relevans til Ullevål Stadion(som alltid har vært Lyn sin hjemmebane).

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5533

Lagt til: 13 okt 06, 11:13
Opprinnelig postet av schpa84

Opprinnelig postet av Snæbbis
Jeg syns ikke det er navnet på stadion som er utslagsgivende for omdømmet, det er da ikke stadion som er Aafk, det er selve laget, klubben, byen osv. og det imaget som man har klart å skape. Imaget er noe som skapes i folks identitet gjennom bla. spillestil osv. samt patriotisk tilknyttning. Jeg kan si meg enig i at color-line stadion høres teit ut, men for meg er det altså da navnet på stadion som ødelegger, ikke hvorvidt det er solgt eller ikke. Mao. Europris stadion = mektig teit, Carnegie stadion = høres nesten litt fancy ut. Eksempelet med USA og klubber blir neppe relevant her, der er det en rekke store byer hvor man kan finne bred publikumsstøtte som ikke har noe elitelag i forskjellige sporter, skulle en ny eier feks. flytte FFK til mysen? I think not.  Jeg er allikevel ikke tilhenger av å selge ut hele klubben, men vi selger ikke stadion, vi leier ut navnet.  Sjela til FFK består like fullt.

 

 

Helt uenig med deg. En stadion skal ha tilknytning til den byen laget presenterer og ikke et firma som gir dem masse cash for reklamenavnet. Det er som om jeg skulle gitt dattera mi navnet omo colour og fått 20 000 i måneden for det. Det blir som å selge sjela si og jeg er redd at hvis vi gjør det vil også FFK mista hela sjela si. Da mister vi begrepet aristokrater, vi blir heller kapitalister.

NEI TIL SALG AV STADION!!!

 

Det er ikke mange stadioner som bærer navnet til byen eller laget så dette er et dårlig eksempel. Du må være rimelig lokal for å ha relasjon til stedsnavn som Lerkendal, Alfheim, Åråsen, Briskeby, Ullevål, Storstadion, Råsunda, Ullevi, Stamford Bridge, Anfield Road, Elland Road, Old Trafford, Stadio del Alpi og lignende.

 

Aristokrater driver breddefortball, kapitalister toppfotball. Period!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 13 okt 06, 11:13
Endret: 13 okt 06, 11:19
Opprinnelig postet av BøgeJon

Helt enig! Her må vi skille snørr og barter. "Pengemaset" er kommet for å bli. I fotballen som på alle andre arenaer i samfunnet.  Det er penger som råder. Believe it or not!



Pengemaset er ikke om å bruke eller få mest mulig penger, det er å bruke penger fornuftig og belønne økt produktivitet og innsats. Har du noengang lurt på hvorfor Norge ikke bruker mer av oljefondet....vi burde jo la "penga rå" siden vi har muligheten? Har du forstått hvorfor vi _ikke_ bruker mer av oljefondet? Forstår du hvorfor alt er så dyrt i Norge  vi snart ikke har industriarbeidsplasser igjen? Vil du at vi skal gjøre de samme tabbene som Norge gjorde på 70 og 80 tallet?

Opprinnelig postet av BøgeJon

Da kan ikke vi si "vi vil gi lave lønninger til spillerne", "vi vil ha halve budsjettet til de beste", "vi vil ikke delta i en tv-avtale",  "vi vil ikke ha reklame på draktene fordi det er å selge sjela si (og hvor går egentlig grensa for å "selge sjela si"?). Det er liksom så bakstrebersk... Markedsøkonomien er kommet for å bli. Også i fotballen. Den tar desverre ikke hensyn til de som ikke vil være med på leken. De sakker helt enkelt akterut.


Dette er bare tullete  synsing som du ikke klarer å argumentere for.

1. Jeg har aldri sagt jeg ikke vil ha en tv-avtale. Det jeg argumenterte for er at den ikke har bidratt med noe annet en overprising av norske spiller, et ras av utenlandske spillere og utfrysing av talenter. Det eneste positive jeg kan se er bedre tv-dekning. Jeg vil gjerne høre argumenter for at jeg har tatt feil i den argumentasjonen.

2. I markedøkonomiens mekka, USA, har de innført lønnstak i endel idretter for å bli kvitt overprising og "penga  rår"-konkurranse. De måtte gjennom endel klubbkonkurser og flytting av klubber til andre byer før de fikk orden på sakene. Synes du ikke fotballen burde ta lærdom av det?

3. "Liksom så bakstrebersk"? Hva i allverden mener du med det? Du er redd for å stille spørsmål ved en problemstilling i frykt for å virke bakstrebersk? (Og du Bøge, av alle, som faktisk streber etter bak? :-))

Opprinnelig postet av BøgeJon

FFK er en bedrift med ti-tallsmillioner i årsometning. Den må drives etter bedriftsøkonomiske prinsipper.


Du må ikke blande bedriftsøkonomi med markedsøkonomi. Jeg begynne å tvile på om du forstår forskjellen. Hittil har vi diskutert markedsøkonomiske prinsipper. Alle  aksjeselskap er ved norsk lov pålagt å drive etter bedriftsøkonomiske prinsipper, så det tror jeg vi kan være enige om at FFK bør gjøre.
Markedsøkonomiske prinsipper  er langt  ifra enige om at det er sunt at begrensede økonomier drives på  samme måte som store økonomier hvor regelene for pris, etterspørsel, import og eksport regeler etc kan virke fritt.

Du får spørre deg selv om du er fornøyd med måten kraftmarkedet i Norge  fungerer? Synes du markedsøkonomien fungerer på en fornuftig måte der? 

 

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 13 okt 06, 11:18
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av schpa84

Helt uenig med deg. En stadion skal ha tilknytning til den byen laget presenterer og ikke et firma som gir dem masse cash for reklamenavnet.

 

Det er ikke mange stadioner som bærer navnet til byen eller laget så dette er et dårlig eksempel.




Les nå hva han skriver da mann. Han sier "tilknytning til den byen laget representerer", ikke navnet til byen.


Opprinnelig postet av kanogvetalt

Aristokrater driver breddefortball, kapitalister toppfotball. Period!


Mulig  du kan og vet alt, men argumentasjonen din er helt latterlig.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5533

Lagt til: 13 okt 06, 11:19
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Hvis vi først gir etter og selger stadionnavnet, så er faktisk klubbnavnet det neste som er naturlig å selge. Det har skjedd tidligere og det kommer sikkert til å skje i framtiden også. Derfor mener jeg det er greit å ha en buffer imellom og si stopp før stadionnavnet.

Og hvis alle selger stadionnavnet, så er det jo ingen som tjener på det, så hva er vitsen?

 

Det er mange klubber som selger stadionnavnet over hele verden. Jeg har ikke hørt om noen som har solg klubbnavnet. Hvordan kan du tro at om FFK er lag nr 879 som selger stadionnavnet så er det naturlig at de er de første til å selge klubbnavnet?

Du må forstå at dette er noe av grunnen til at klubbens organisasjon er todelt. Klubben driver idrettslag, har navnet og draktfargene. Sport ASA skaffer pangene til veie. Om sistnevnte, Værste og spillerinvestorer skulle gå konk så går klubben helt klar og kan bestå.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 13 okt 06, 11:22
Endret: 13 okt 06, 11:27

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Jeg har ikke hørt om noen som har solg klubbnavnet. Hvordan kan du tro at om FFK er lag nr 879 som selger stadionnavnet så er det naturlig at de er de første til å selge klubbnavnet?



Jeg har nevnt klubber som har solgt navnet sitt _to_ ganger tidligere i tråden. Jeg har da aldri sagt at FFK vil være de første til å selge navnet, men med feil folk i styre og stell, så vil da de kunne skje? Bare se hva som har skjedd med Fredrikstad kommunes økonomi det siste 10 året og hva feil folk i styre og stell kan bety!

 

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Du må forstå at dette er noe av grunnen til at klubbens organisasjon er todelt. Klubben driver idrettslag, har navnet og draktfargene. Sport ASA skaffer pangene til veie. Om sistnevnte, Værste og spillerinvestorer skulle gå konk så går klubben helt klar og kan bestå.


Skulle Sport ASA gå konk vil FFK miste lisensen sin på grunn manglende økonomi til å drive toppfotball. Så da har vi, på tross av at "penga rår" rykka ned til 5 div (tror det er der TL lag vil havne dersom de mister lisensen)

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5533

Lagt til: 13 okt 06, 11:29
Endret: 13 okt 06, 11:29
Opprinnelig postet av TgfkaFFK



Les nå hva han skriver da mann. Han sier "tilknytning til den byen laget representerer", ikke navnet til byen.




Mulig  du kan og vet alt, men argumentasjonen din er helt latterlig.

 

For å ta eksemple Ålesund og Aafk så tror jeg byen befolkning føler vel så stor tilknytning til Color Line som Kråmyra.

 

De TL lagene med minst busjett ligger ca mellom 30-40 mill. Minst to av lagene i Adeccoligaen har det samme. Det er ganske trangsynt å fornekte at økonomi har en sterk betydning for om en klubb kan hevde seg i toppen(altså i TL) på sikt. Kall meg gjerne latterlig, men faktum er at fotball er en industri med betydelig omsetning, også i Norge.

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 13 okt 06, 11:30

Opprinnelig postet av Holters
ffk1903: Alle land selger da draktreklame? Hva gjør Norges så forskjellig fra andre land? Edit: Du skrev et innlegg om talenter, vel, nå har vel vi gitt talentet Tarik sjansen, Lyn har gitt blant annet talentet Edu erfaring, Rosenborg har gitt både Skjelbred og Tettey erfaring og de presterer på høyeste nivå. Mange talenter har fått muligheten. Det er da ikke færre talenter som har kommet til i år enn tidligere pga tv-avtalen? Salg av TV-avtale er heller ikke noe nytt av året.

Dessuten trekker du diskusjonen til et helt annet nivå: Altså om det er sunt med så mye penger i fotballen eller ei. Det er ikke temaet her. Temaet er om vi skal selge stadionnavnet, eventuelt hvordan vi kan matche de største klubbene budsjett- og inntektsmessig, så vi klarer å holde følge. Den retningen du er i ferd med å gå er faktisk et helt annet tema.

For øvrig bidrar nok draktreklame med rimelig store summer. Det er en grunn til at det heter hovedsponsor! :)

Husgutt: Hvorfor er det kortsiktig?

Jeg hører hva du sier. Jeg ser bare ikke argumentene. Hvor er begrunnelsene?

 

Edu er ikke Lyn sin fortjeneste. Han hadde uansett blitt snappet opp av en annen klubb. Sikkert en bedre og utviklet seg enda bedre. Edu er jo heller ikke fra Norge. Sverige er mye flinkere til å utvikle sine talenter og i til gjengjeld har de et mye sterkere landslag. Typisk norsk å tro at vi er så sinnsykt gode i fotball. fakta er at det er vi ikke!!! Vi har aldri vunnet noe viktig eller fått medalje i nm eller vm

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 13 okt 06, 11:33

Opprinnelig postet av schpa84
Vi har aldri vunnet noe viktig eller fått medalje i nm eller vm


Ehh? Vi har riktignok aldri vunnet et internasjonalt mesterskap, men vi har en bronse fra VM 1936 og i NM tar vi merklig nok gull hvert år.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 13 okt 06, 11:43
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av schpa84
Vi har aldri vunnet noe viktig eller fått medalje i nm eller vm


Ehh? Vi har riktignok aldri vunnet et internasjonalt mesterskap, men vi har en bronse fra VM 1936 og i NM tar vi merklig nok gull hvert år.

 

Mente EM så klart Og en bronsje-medalje for 70 år siden er ikke akkurat noe å skryte av. Vi kvalifisere jo oss også sjelden til både VM og EM

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 13 okt 06, 11:45

uff, denne diskusjonen igjen....

 

jaja, hvorfor er det så galt å elge stadion navnet? For "mannen i gata"vil det uansett bli "stadion" når en omtaler fredrikstad stadion, for folk utenbys, så driter jeg i om de kaller den for  carnegi stadion eller hva nå en det evt blir! Penga rår i norsk fotball, og andre steder, dette er en grei måte å tjene penger på, så hvorfor skal vi være annerledes en de andre klubbene? Det vil kun mendføre at vi faller bakover når det gjelder økonomi, og det vil ha, uten tvil innvirkning på det sportslige!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 13 okt 06, 11:53
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

uff, denne diskusjonen igjen....

 

jaja, hvorfor er det så galt å elge stadion navnet? For "mannen i gata"vil det uansett bli "stadion" når en omtaler fredrikstad stadion, for folk utenbys, så driter jeg i om de kaller den for  carnegi stadion eller hva nå en det evt blir! Penga rår i norsk fotball, og andre steder, dette er en grei måte å tjene penger på, så hvorfor skal vi være annerledes en de andre klubbene? Det vil kun mendføre at vi faller bakover når det gjelder økonomi, og det vil ha, uten tvil innvirkning på det sportslige!

Enig. Det er så enkelt som det.

Det blir så mye svada og høytsvevende pissprek rundt samfunnsøkonomi og hvor "ille verden har blitt" at man kan bli skremt:

Har ikke helt forstått hva motstanderen av et slikt salg egentlig vil? Vil dere ikke at FFK skal styrke økonomien sin og øke budsjettene? Har dere alternativer til hvordan skal man kompensere for et evt. "nei til 30 mill"?

Kakelotteri har nemlig gått ut på mote...

 

 

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 13 okt 06, 11:57
Opprinnelig postet av schpa84
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av schpa84
Vi har aldri vunnet noe viktig eller fått medalje i nm eller vm


Ehh? Vi har riktignok aldri vunnet et internasjonalt mesterskap, men vi har en bronse fra VM 1936 og i NM tar vi merklig nok gull hvert år.

 

Mente EM så klart Og en bronsje-medalje for 70 år siden er ikke akkurat noe å skryte av. Vi kvalifisere jo oss også sjelden til både VM og EM



Det i 36 var verken VM eller EM, det var OL i Berlin.

---------------------------

Kan ikke nye FFK-stadion bli ferdig NÅ?!?!?!?! =)

Fortsatt god bedring Dagfinn!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 13 okt 06, 12:03

Opprinnelig postet av schpa84
Sverige er mye flinkere til å utvikle sine talenter og i til gjengjeld har de et mye sterkere landslag. Typisk norsk å tro at vi er så sinnsykt gode i fotball. fakta er at det er vi ikke!!! Vi har aldri vunnet noe viktig eller fått medalje i nm eller vm

DETTE nekter jeg å innse er noe helt annet enn trådens tema... Hvor har jeg påstått at Norge er så forbaska gode i tråden? Er vel jeg som har hevdet at FFK ikke er så store som vi selv ønsker å tro...

---------------------------

Ansvarlig redaktør


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 13 okt 06, 12:11
Endret: 13 okt 06, 12:14
Opprinnelig postet av BøgeJon
Enig. Det er så enkelt som det.

Det blir så mye svada og høytsvevende pissprek rundt samfunnsøkonomi og hvor "ille verden har blitt" at man kan bli skremt:

Har ikke helt forstått hva motstanderen av et slikt salg egentlig vil? Vil dere ikke at FFK skal styrke økonomien sin og øke budsjettene? Har dere alternativer til hvordan skal man kompensere for et evt. "nei til 30 mill"?



Jeg fikk mye pepper sist jeg tok opp temaet med enkle sjeler her inne, så jeg skal unngå å ta det opp en gang til, men Bøge; fordi om du ikke forstår ting så trenger det ikke bety at det er svada eller høytsvevende. Faktisk er det mye enklere å ta din "det bare er sånn" argumenter for svada (høytsvevende blir det riktignok litt vanskelig å kalle det).

Samfunnsøkonomi er det ingen som har nevnt her inn før du skrev det, men du har jo allerede vist at du ikke helt har taket på de forskjellige fagretningene innen økonomi.

At du heller ikke har forstått hva motstanderen av stadionnavnet egentlig vil, er underlig, så la meg gjøre det enkelt for deg:

Vi vil ikke at FFK skal være en pådriver for et vriding i norsk fotball som er økonomisk unødvendig og som bidrar til svekkelse av klubbtilhørigheten.

PS: At sunnmøringer gjøre alt for penger vet alle, så Colorline stadion bør streng tatt holdes utenfor diskusjonen. Den har heller ikke bragt nevenverdig sporstlig suksess til klibben som spiller der.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 13 okt 06, 12:14
Endret: 13 okt 06, 12:14
Opprinnelig postet av BøgeJon
Har ikke helt forstått hva motstanderen av et slikt salg egentlig vil? Vil dere ikke at FFK skal styrke økonomien sin og øke budsjettene? Har dere alternativer til hvordan skal man kompensere for et evt. "nei til 30 mill"?

Kakelotteri har nemlig gått ut på mote...

 

 

 

 

nettopp! Se til england, Arsenal har solgt stadion navnet, har ikke lidd noen nød av den grunn!

Den dagen Fredrikstad FK har en så god økonomi at sponsorer er unødvendig forstår jeg motstanderne her, men til det skjer( hehe) så sier jeg, selg!!!!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 okt 06, 14:39
Endret: 13 okt 06, 14:40
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg skriver ikke at Aafk er blitt en sterk merkevare fordi Stadion heter Color Line. Men, at de er en merkevare til tross for stadion navnet. Dermed har ikke stadionnavnet svekket muligheten til å bygge klubben som merkevare, noe som er et av dine argumenter for at FFK ikke skal gjøre det samme.

 

Og jeg gjentar, siden du ikke kommenterte det, merkevaren VIF/Klanen har ingen relevans til Ullevål Stadion(som alltid har vært Lyn sin hjemmebane).



Skjønte hva du mente med det forrige innlegget, det kunne egentlig ment begge veier, så jeg måtte lese det en gang til. Men å trekke frem Aalesund er jo ikke et rettferdig eksempel egentlig. De fikk stadion og navnet samtidig som de opplevde den største sportslige suksessen i klubbens historie, og er i oppbygningsfasen av å bygge et merkenavn.

Jeg kommenterte VIF/Klanen i forrige innlegg jeg, hvorpå jeg spurte deg om du ikke tror at merkevaren VIF/Klanen hadde vært enda større om de hadde hatt egen stadion. Hvis de snart får en egen stadion, med eget stadionnavn, så vil merkevaren VIF/Klanen stå enda sterkere i mine øyne. En klubb/merkevare vil virke mye sterkere hvis de selv har eierrettighetene til sitt eget stadionnavn. Likeså mener jeg at Aalesund hadde vært en større merkevare om stadion deres hadde hatt et skikkelig navn. Forskjellen mellom Aafk og FFK er jo rimelig store. Vi har allerede et solid merkenavn, Aalesund er i ferd med å bygge et. De startet omtrent på null, og bygger seg sakte, men sikkert oppover. FFK har i grunn alltid hatt et merkenavn i norsk fotball, selv om vi kavet nede i 2. divisjon. Jeg mener at vi svekker merkenavnet Fredrikstad Fotballklubb ved å selge stadionnavnet, enkelt og greit.

FFK spiller i røde og hvite drakter på Fredrikstad Stadion!

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 13 okt 06, 15:54
Endret: 13 okt 06, 15:55

Opprinnelig postet av FFK1903
Jeg mener at vi svekker merkenavnet Fredrikstad Fotballklubb ved å selge stadionnavnet, enkelt og greit.

FFK spiller i røde og hvite drakter på Fredrikstad Stadion!

 

greit nok, men skal vi bare se på at andre lag i Norge og verden for øvrig bare drar fra oss økonomisk da?! Så kan vi jo si; sisteplas og nedrykk fra 2 divisjon ja, men vi beholdt ihvertfall Fredrikstad Stadion og fikk ikke noe merke navn der nei!

 

(litt overdrevet?! tja, kanskje, men frykter at økonomi i fotballfortsatt ikke har nådd toppen, og derfor er det viktig at FFK som klubb gjør hva de kan for å tjene penger!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340