Husk meg
Brukernavn
Passord

Cupsang?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 18 okt 06, 19:32
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Per Egil
Opprinnelig postet av Møklegård

Sangen er bra den! Men hvorfor kopiere akkurat denne som Vif allerede har kopiert? Det finnes da tusenvis av andre sanger i denne "genren".



Det er ikke en kopi av VIFs låt. "Pokal`n Hjem", VIFs cuplåt er skrevet av Dag Kolsrud. Melodien til låta vår er skrevet av Jem Finer og Shane MacGowan fra The Pogues.

Men låtene likner på hverandre, det skal jeg være enig i.


Det er sant. Det er ingen kopi av "Pokal`n hjem" - fordi Dag Kolsrud der nærmest har plagiert The Pogues. Den nye FFK-sangen prøver hvert fall ikke å utgi seg for å være noe annet enn å ha en nyforfattet tekst til kjent melodi. For de som ikke har hørt Vålerenga sin sang, så kan den høres her - så får folk sammenligne selv... I mine ører er det ingen tvil om at likheten er ganske slående.

Likheten er slående, ja. Ingen tvil om at de to sangene er støpt ut av samme forma. Men vår er freskere.  Og mer folkelig i harmoniseringa. Blir bra den!

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 18 okt 06, 20:11

Har ikke hørt låta, men denne sangen med Pogues er drit bra. Er litt lei meg at dem ikke brukt coveren til Dirty old town i steden. Den er i hvertfall enormt bra. Teksten passer også godt til Fredrikstad på engelsk.

 

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 18 okt 06, 20:51
Endret: 18 okt 06, 20:52
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Per Egil
Opprinnelig postet av Møklegård

Sangen er bra den! Men hvorfor kopiere akkurat denne som Vif allerede har kopiert? Det finnes da tusenvis av andre sanger i denne "genren".



Det er ikke en kopi av VIFs låt. "Pokal`n Hjem", VIFs cuplåt er skrevet av Dag Kolsrud. Melodien til låta vår er skrevet av Jem Finer og Shane MacGowan fra The Pogues.

Men låtene likner på hverandre, det skal jeg være enig i.

Det er sant. Det er ingen kopi av "Pokal`n hjem" - fordi Dag Kolsrud der nærmest har plagiert The Pogues. Den nye FFK-sangen prøver hvert fall ikke å utgi seg for å være noe annet enn å ha en nyforfattet tekst til kjent melodi. For de som ikke har hørt Vålerenga sin sang, så kan den høres her - så får folk sammenligne selv... I mine ører er det ingen tvil om at likheten er ganske slående.


Helt enig med deg Costanza. Er jo prikk lik... syntes det er litt stusselig jeg da...var ikke akkurat veldig krevende for disse "anerkjente musikerne".  Men men, det er en fengende melodi som sikkert kommer til å bli spilt mye. Høvle Fredrikstad" av Sandefjordsupporterne  er  10 ganger verre.

Hvor får jeg hørt hele?

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 18 okt 06, 21:30
Ganske like ja, men VIF`s sin, som er bra, meget bra, er ikke samme låt. Melodien er mer å regne som godt plagiat. Fairytale of New York er en kjempelåt, synes vi kan stå inne for den her.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


sil_go_FFK

Knøttespiller

Ble medlem: 24 sep 05
Innlegg: 48

Lagt til: 18 okt 06, 21:41
Heii..hva heter cup sangen egentli?

---------------------------

Desperat etter cup finale bilett

Steinar Sørlie er BEST i verden!!!


HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 18 okt 06, 22:41
like ræva som forventa den sangen der gitt....hvor mange cupfinale-låter er egentlig bra?

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 18 okt 06, 23:32

Må innrømme at det ikke var særlig bra nei..

Men den var nå hvertfall bedre enn Sandefjord sin!!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 19 okt 06, 00:02
Denne var ELENDIG. Må da gå an å få til noe bedre enn dette,makan!!

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 19 okt 06, 00:11

Opprinnelig postet av DeKjök


It`s coming home
It`s coming home
It`s coming
Football`s coming home

Ligning Seeds udødelige EM-sang fra -96` er den beste fotballsangen noensinne. Og enig at denne passer bra å spille lørdag 11 .nov og forhåpentligvis 12.nov. Fotballen kommer hjem guttær...  :-)


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 19 okt 06, 00:31
Ikke det verste jeg har hørt, men jeg er enig i at den har visse likhetstrekk med "Pokal`n Hjem". Synger ikke forresten Jørn Lande på den sangen også?

---------------------------

FFK for alltid!
Guttæne mot Cupgull nr. 11


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 okt 06, 06:33
Sangen sleppes til lørdan. Selges på Aristokraten...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
"Programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your l


ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 19 okt 06, 10:39
Opprinnelig postet av Costanza

Det er sant. Det er ingen kopi av "Pokal`n hjem" - fordi Dag Kolsrud der nærmest har plagiert The Pogues. Den nye FFK-sangen prøver hvert fall ikke å utgi seg for å være noe annet enn å ha en nyforfattet tekst til kjent melodi. For de som ikke har hørt Vålerenga sin sang, så kan den høres her - så får folk sammenligne selv... I mine ører er det ingen tvil om at likheten er ganske slående.


Hmm, hvis Enga-låta er plagiat av "Fairytale of New York" er det veeldig mange irske låter som er plagiat av den samme...

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 19 okt 06, 14:46

Lurer på om det er et alderskille her mht å like Fairytale of New York?  Når man er litt eldre, 39, slik som jeg, så tilhører man fort til det skiktet som heller vil stå på en brun pub med en varm mørk guiness i hånda og høre slik musikk fremfor rusbrus og madonna :-)  Det gjenstår selvsagt å se hvor god denne versjonen er, men mht allsang så er dette en bankerslåt.  Det er drekkamusikk de luxe!

Styrken er også at man ikke behøver å kunne teksten, men bare røre med.  Vinner FFK så vil låta overleve og brukes på puber i Fredrikstad utover den mørke vinteren for å skape slik godstemning Fairytale gjør.  Og om man skal velge en låt for allsang så skal man velge irskt!

en.wikipedia.org/wiki/The_Pogues

en.wikipedia.org/wiki/Fairytale_Of_New_York

Jeg hadde cd fra The Pogues med denne låta, men den gikk med i en brann.  Etter jobb idag skal jeg ut å handle.

 

 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 19 okt 06, 15:02

Hørte låta nå igjen, ente bra.

Det fordi de synger rett og slett feil! Man drar vel ikke til Gjemselund og slår Bryne?

Hadde vært fint om de som skriver fotball-låter kunne noe om fotball


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 okt 06, 15:05
Opprinnelig postet av SpaceBob

Hørte låta nå igjen, ente bra.

Det fordi de synger rett og slett feil! Man drar vel ikke til Gjemselund og slår Bryne?

Hadde vært fint om de som skriver fotball-låter kunne noe om fotball


Det er vel en såkalt semantisk tvetydig setning. Man kan reise til Gjemselund (og underforstått slå KIL der) og slå Bryne (men i en helt annen kamp), satser på at det er hva man har ment.

Og selv om jeg liker originallåta, så gjør ikke det at jeg liker denne cupfinalesangen. For det gjør jeg ikke. Teksten er stort sett bare pinlig. "Når alle sammen synger i kor at Fredrikstad er best".... går det ikke an å komme opp med noe litt bedre?

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 19 okt 06, 15:11
Hmmm. Er det ikke nettopp det vi gjør på kamper å sånn da?? Synger i kor at Fredrikstad er best?  Heia heia Fredrikstad, Rød å hvite er de beste. Synes det passer ypperlig jeg

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 19 okt 06, 15:15

hvor kan man høre hele låta da? synes refrenget er jævli fengende jeg, fader, kan ikke forvente hva som helst av cupfinale sanger, men dette er bedre en jeg fryktet, og at de har brukt fayritale of New York som "mal" gjør jo sangen 10 ganger bedre! knall bra!

 

syng med folkens!

 

Å trofeè`t løftas høyt på ullevål!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 19 okt 06, 15:22
Man kan jo bare ikke slakte denne låta etter å ha hørt noen sekunder. 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 okt 06, 15:24
Låta slippes først på lørdag, så intil da får du sitte klistret intil Radio Fredrikstad ög håpe på at de spiller den der...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å, POKALEN LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 okt 06, 15:26
Opprinnelig postet av DeKjök
Man kan jo bare ikke slakte denne låta etter å ha hørt noen sekunder. 

Hørte den i sin helhet på Radio Fredrikstad i går.


Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24