Husk meg
Brukernavn
Passord

Stadion--navnet er til salgs

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 okt 06, 16:05
Dette svarte Morgan Andersen på et spørsmål om de ville selge Stadio-navnet og hvor stort budsjettet vil være til neste år, hvis vi spiller i Tippeligaen.
Hvor mye penger ville det kostet å kjøpe stadion-navnet, har dere hatt noen intresenter, eller eventuellet har?
Ser du frem til å få en ny stadion og hva tror du det vil genere i økonomiske midler til FFK, Erik Solèr uttalte til Moss Avis, at deres budsjett vil kunne bli 70-80 millioner kroner

Hei, når det gjelder stadion navnet så har vi noen interessenter. Navnet vil, om det selges, være i en langsiktig stor avtale.
Jeg tror at tallet du nevner vil være nært det vi vil ligge på i årene som kommer med ny stadion, forutsatt spill i Tippeliga.
Mvh
Morgan
Tror dere etter disse uttalelsene fra Morgan, at navnet Fredrikstad Stadion, snart er historie?

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 05 okt 06, 16:08
Det har ikke virket slik tidligere i hvert fall.

– Men selvfølgelig, i dagens samfunn kan det meste kjøpes for penger. Skulle det dukke opp et tilbud, kan det jo være at vi ikke kan si nei til det, sier han.
Tidsperspektiv og sum har han lite formening om.
– Et navn er jo spesielt, så det må nok være en periode på minst ti år. Hvor mange millioner det skal prises til har jeg ikke undersøkt,
– Skulle det bli aktuelt er det i såfall en styresak. Vår markedsavdeling har verken oppdrag eller fullmakt til å jobbe med å selge navnet, avslutter Bjørn Jensen.

---------------------------

Ære være Plankebyen


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 05 okt 06, 22:52

Jeg synes ikke det gjør noe om den skal ha et sponsornavn. Jeg kommer uansett til å kalle den for "stadion".


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 05 okt 06, 23:48
Opprinnelig postet av danan2

Jeg synes ikke det gjør noe om den skal ha et sponsornavn. Jeg kommer uansett til å kalle den for "stadion".

 

helt enig! Kan FFK tjene endel på å kalle stadion for høili arena f.eks. er det helt greit for meg, navnet  for oss supportere vilalltid være stadion uansett!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 06 okt 06, 03:10

Har ikke noe imot at stadion blir kalt "coca cola stadium", hvis vi far penger til tre nye spillere :)

---------------------------

Ære være plankebyen!


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 06 okt 06, 10:14

hater stadioer med firmanavn,men sier åkke som stadion og kommer til å fortsette med det til jeg ligger i torva.

Bør selges dyrt som faen i tilfelle

---------------------------

Hovedtribunen Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


SveinHjalmar

Juniorspiller
Ble medlem: 18 mai 06
Innlegg: 101

Lagt til: 06 okt 06, 11:45
Kommer til å hete "Nye Fredrikstad Stadion", eller bare "Fredrikstad Stadion". 100% sikker...

Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06
Innlegg: 148

Lagt til: 06 okt 06, 12:06

Opprinnelig postet av SveinHjalmar
Kommer til å hete "Nye Fredrikstad Stadion", eller bare "Fredrikstad Stadion". 100% sikker...

 

Hvordan kan du være 100% sikker på det? Dagen etter at MA sier det er en mulighet for at navnet selges...

Selv mener jeg vi burde selge navnet. De fleste FFK-supportere vil uansett kalle stadion for, ja nettop, "stadion". Hva stadion heter i media og på papiret kan nesten være hva som helst bare vi får godt nok betalt for det.


SveinHjalmar

Juniorspiller
Ble medlem: 18 mai 06
Innlegg: 101

Lagt til: 06 okt 06, 13:01
Så sant det ikke kommer et bud på 150 mill. er jeg ganske så sikker, ja.

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 06 okt 06, 13:18

Stadion skal i utgangspunktet hete Fredrikstad stadion.  ( ikke Nye Fredrikstad Stadion!!!) Hvis de selger navnet vil det bli ett eller annet firmanavn. Her er det penga som gjelder.

 

 

---------------------------

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 06 okt 06, 15:26

Tenk om en eller annen Mossing oppretter et lite selskap som heter Melløs AS og kjøper stadionnavnet til FFK... 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 06 okt 06, 15:57

Har  denne mossingen 40 -50 mill som hans "lille" selskap ønsker å bruke på FFK så gjerne for meg.

Problemstillingen din er kanskje ikke helt reell????

---------------------------

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!


Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 06 okt 06, 20:09

Øøø. Vet det ikke var talla som var poenget med innlegget ditt Toppscorer. Mulig jeg sikter urealistisk høyt her nå, men stadion-navnet bør vel i så fall selges dyrere enn 40-50 mill!?

Bare Hafslund-avtalen til Vålenga og Rema-avtalen til Rosenborg var jo på 50 mill over 3 år og da var det vel stort sett snakk om drakt-reklame. Nå har vel ikke FFK like stor markedsverdi som disse laga (ennå) men det bør vel gå ann å prøve seg på mer enn 50 mill.for navnet på nye stadion vår?

---------------------------

Vin og blomster på bordet...


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 okt 06, 14:49
Tror jeg husker at det var snakk om maks en 8 - 10 mill over noen år for stadion-navnet. Er ikke sikker på om det var så mye engang.

petterjr

Bedriftsspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 24

Lagt til: 09 okt 06, 10:07

Tribunenavnene har visst blitt solgt. Skal skaffe oss 30 mill. Er vel bedre det enn at stadionnavnet blir solgt. Eller kanskje de selger det også?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=133514


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 09 okt 06, 10:08
Helt greit at Tribune-seksjonene blir solgt. Gir gode penger det. Mye bedre enn at navnet blir solgt. La oss håpe at vi slipper dette.

---------------------------

Fredd


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 okt 06, 10:18
Opprinnelig postet av Fredd
Helt greit at Tribune-seksjonene blir solgt. Gir gode penger det. Mye bedre enn at navnet blir solgt. La oss håpe at vi slipper dette.


Om det heter FB-svingen eller Tribuneseksjon 1B blir det samme for meg i hvert fall, så de millionene er det helt greit at kommer inn på FFK-kontoen. Men mye vil ha mer, så jeg frykter egentlig at stadionnavnet ryker også, det har jeg større problem med å svelge.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 09 okt 06, 10:19
Opprinnelig postet av Fredd
Helt greit at Tribune-seksjonene blir solgt. Gir gode penger det. Mye bedre enn at navnet blir solgt. La oss håpe at vi slipper dette.


Jeg har faktisk skifta litt mening i denne saken. Jeg er av den formening at å selge navnet på stadion er fullstendig patetisk, idiotisk og totalt meningsløst.

MEN, hvis en eller annen bedrift som har for mye penger kunne tenke seg å svi av 50 mill + for å ha navnet til bedriften på Fredrikstad Stadion, så gjerne for meg. Jeg driter en lang mars i hva stadion heter så lenge jeg kan si "Stadion", og alle skjønner hva jeg sier. Vi er uansett ikke vant til at stadii har navn her i Østfold...

Det jeg derimot IKKE skjønner er hvordan bedriftsledere i sine villeste fantasier tror at de på noen måte tjener på å betale 50 mill + for et navn på en stadion. At de er villige til å betale så mye for så lite viser kanskje hvor store sjanser en bedrift er villig til å ta for å tjene penger. Så når bedriftsnavnet troner høyt på Stadion så er det mer et vitnesbyrd om hvilken idiot som har blitt grunnlurt av moderne vestlig økonomisk tenkning.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 09 okt 06, 10:26
Eller så kanskje vitner det om de kundene denne bedriften har som jeg da heller kaller svindel bedrift som tjener så mye penger på varene sine, bare en annen vinkling....Er det kunden som er dum eller bedriften....


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3