Husk meg
Brukernavn
Passord

Rami på svensk tv

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 03 okt 06, 12:33
Endret: 03 okt 06, 12:35

Jepp, bedre stoppere og bedre spisser. Ekke fritt for at fotball blir et litt annet spill da ...

---------------------------

math


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 03 okt 06, 12:37
Det vi diskuterer er ikke om stopperne i England, Spania og Italia er bedre enn i Norge. Det er temmelig innlysende at de er. Det vi diskuterer er om organiseringen av forsvaret også er av en helt annen klasse i de utenlandske klubbene.

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 03 okt 06, 13:30

Jeg vil vel si at sannsynligheten for det også er stor. Vi snakker klubber på toppnivå som spiller viktige kamper mot sterk motstand opp til flere ganger i uka. Drilling av forsvar er superviktig i en slik situasjon, ellers får man på pukkelen så det synger etter. Et annet moment er at disse klubbene ofte har dyktigere og mer erfarne trenere og stab enn det vi ser i TL. Større ressurser på alle områder er også poeng. Med et så stort kampprogram som mange toppklubber har, så har vi også sett viktigheten av en bred stall, både med tanke på rullering for å hvile spillere, men også skader. Da kan man ikke tillate seg at forsvaret blir merkbart dårligere fordi en spiller kommer inn for en annen. Kravene til mer komplette og spillende forsvarere, og spes. stoppere er også høyere ute i Europa.

---------------------------

math


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 03 okt 06, 14:03
Endret: 03 okt 06, 14:04

Er vel ingen vits å diskutere om trenere spiller og organisasjonen er bedre i Europeiske toppklubber enn i FFK og andre Tippeligaklubber. Det er en selvfølge og Shaban har såklart rett i det!

 

Problemet er at Shaban åpenlyst hever seg over klubben og sparker nedover mod ligaen, medspillere og trenere på riksdekkende Svensk TV. Akkuratt det er sterkt kritikkverdig etter min mening!!!


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 okt 06, 14:19
Ikke bare svensk TV da, først så sparket han jo løs på norsk riksdekkende TV2 om sine kollegaer. Virker litt som han tror han er noe?

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 03 okt 06, 14:36
Endret: 03 okt 06, 14:38
Opprinnelig postet av Kent

Er vel ingen vits å diskutere om trenere spiller og organisasjonen er bedre i Europeiske toppklubber enn i FFK og andre Tippeligaklubber. Det er en selvfølge og Shaban har såklart rett i det!

 

Problemet er at Shaban åpenlyst hever seg over klubben og sparker nedover mod ligaen, medspillere og trenere på riksdekkende Svensk TV. Akkuratt det er sterkt kritikkverdig etter min mening!!!



Sukk...

Eventuelle svenske lesere får unnskylde eventuelle feil i min svenske rettskrivning:

"Jag hade ju förhåppningar på att bli kvar i England när mitt kontrakt med Arsenal gick ut och jag hade en väldigt tung period och det var nog det här jag behövde för att få en ny start i min fotbollskarriär och än så länge så känns det som om man gorde ett väldigt bra val. (...)

Jag har aldrig tagit fotbollen så där för givet och, visst, spela Champions League och sånt, vad, det är jättekul, vad, men jag har alltid haft perspektiv till det där, så att... jag tror det stärkte mig som människa också, och det är nog därfor jag kan komma in och göra dom här matcherna i VM med en enorm press på en och veta att... ja, jag är bara tacksam av att få spela fotboll igen, vad, för det var en såpass allvarlig skada att det inte var säkert att jag skulle få spela, så att varje dag jag går ut på träning är jag väldigt tacksam bara för att kunna få träna, vad. Och sen om det leder till spel i Europa igen, så självklart så är det en bra sak. (...)

Det är som två skilda sporter att spela i Fredrikstad kontra landslaget, på både gott och ont. Fotbollen här, först och främst, den går... den är alltid... det är värkligen fram-och-tillbaks-fotboll och kontringar och... I... Spelar du på landslaget, så är det mer... du har en plan hur du skall lösa upp ett försvar och det, för mig personligen så har jag lättare för att spela en sån match än en match där det er mycket tillfälligheter... och målen som kommer då, då, det er mäst en tillfällighet än en plan som motstandarna haft, vad. Så att, det går egentligen inte att jämföra landslagsfotboll med fotboll i Norge. Det enda jag... här i Norge... är att jag har fått träna bra och håller mig i form och sen när man kommer til landslaget så får man den här spetsträningen och sen är man förberett till match."

Sånn, så får hver og en tolke sjøl...

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 03 okt 06, 14:43
Magnum, om de +/--knappene hadde vært her fortsatt skulle du fått en ti, tolv plusser. I stedet lover jeg å spandere en pils på deg når vi har vunnet cupen.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 03 okt 06, 14:47
Opprinnelig postet av Per Egil
Magnum, om de +/--knappene hadde vært her fortsatt skulle du fått en ti, tolv plusser. I stedet lover jeg å spandere en pils på deg når vi har vunnet cupen.


LOL! Takk skal du ha. Det kommer til å smake fortreffelig med en kald en på kvelden 12. november.

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 03 okt 06, 15:02
Opprinnelig postet av Magnum

Sukk...

Eventuelle svenske lesere får unnskylde eventuelle feil i min svenske rettskrivning:

"Jag hade ju förhåppningar på att bli kvar i England när mitt kontrakt med Arsenal gick ut och jag hade en väldigt tung period och det var nog det här jag behövde för att få en ny start i min fotbollskarriär och än så länge så känns det som om man gorde ett väldigt bra val. (...)

Jag har aldrig tagit fotbollen så där för givet och, visst, spela Champions League och sånt, vad, det är jättekul, vad, men jag har alltid haft perspektiv till det där, så att... jag tror det stärkte mig som människa också, och det är nog därfor jag kan komma in och göra dom här matcherna i VM med en enorm press på en och veta att... ja, jag är bara tacksam av att få spela fotboll igen, vad, för det var en såpass allvarlig skada att det inte var säkert att jag skulle få spela, så att varje dag jag går ut på träning är jag väldigt tacksam bara för att kunna få träna, vad. Och sen om det leder till spel i Europa igen, så självklart så är det en bra sak. (...)

Det är som två skilda sporter att spela i Fredrikstad kontra landslaget, på både gott och ont. Fotbollen här, först och främst, den går... den är alltid... det är värkligen fram-och-tillbaks-fotboll och kontringar och... I... Spelar du på landslaget, så är det mer... du har en plan hur du skall lösa upp ett försvar och det, för mig personligen så har jag lättare för att spela en sån match än en match där det er mycket tillfälligheter... och målen som kommer då, då, det er mäst en tillfällighet än en plan som motstandarna haft, vad. Så att, det går egentligen inte att jämföra landslagsfotboll med fotboll i Norge. Det enda jag... här i Norge... är att jag har fått träna bra och håller mig i form och sen när man kommer til landslaget så får man den här spetsträningen och sen är man förberett till match."

Sånn, så får hver og en tolke sjøl...

Hvis det er DETTE folk syter om her inne, så vurderer jeg virkelig å ta en denialsander...

Hvor hårsåre går det egentlig an å være? Jeg synes man må legge til en god posjon motvilje for å få dette til å være å "heve seg over klubben og sparker nedover mot ligaen, medspillere og trenere på riksdekkende svensk TV" eller at dette viser at han bare har "et snev av klubbfølelse" eller at han er en "typisk Stockholms-svenske" som er "høy på pæra". Jeg synes snarere han gir et sympatisk inntrykk...

Det virker på med som om det er det med å karakterisere fotballen i Norge som preget av tilfeldigheter som faller mange tungt for brystet, og da må jeg bare bemerke at er det en bit av fotballen i Norge som virker som om den kun er tilfeldigheter, så er det FFKs forsvarsspill. Og det er den delen av Norsk fotball Rami vel ser mest til.

Da er jeg mer enig i de som kritiserer ham for uttalelsen på TV2. Men det ingen av de som kritiserer ser ut til å ha fått med seg - de nevner det i alle fall ikke - er at Rami gikk ut dagen etter og sa at det han sa var tatt helt ut av kontekst av TV2. Men akkurat det er det selvsagt helt opp til enhver å tro på eller ikke.

Til slutt: Jeg er selvsagt enig i at man må få kritisere. Og komme med synspunkter. Også mot egne spillere. Men den formen kritikken mot Shaaban har fått her i det siste synes jeg har tatt helt av. Spesielt fokusen på de såkalte keepertabbe-målene og den totale tausheten om de viktige redningene han faktisk gjør...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 03 okt 06, 15:16
Og dermed fikk jeg tilbake troen på menneskeheten. Fabelaktig skrevet, bjervell.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 03 okt 06, 15:27
Opprinnelig postet av Per Egil
Og dermed fikk jeg tilbake troen på menneskeheten. Fabelaktig skrevet, bjervell.



Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 okt 06, 16:59
Endret: 03 okt 06, 17:00
Nå har FB snappet opp saken.

Heldigvis har de ikke kastet seg på den håpløse negative vinklingen som enkelte her inne har lagt opp til.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 03 okt 06, 17:20

Her er mer om han i God Morgen Sverige

svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 03 okt 06, 17:41
Opprinnelig postet av Patrioten

Her er mer om han i God Morgen Sverige

svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp



7:45 Möt landslagsmålvakten RAHMI SHABAN som ska rädda Sverige i matchen mot Spanien på lördag.

He he, et aldri så lite FB-syndrom har slått til der ser jeg...

zippi

Knøttespiller
Ble medlem: 30 jul 06
Innlegg: 46

Lagt til: 03 okt 06, 17:52
Virker som en reflektert herremann. Det at han foretrekker europeisk fotball kan jo være forståelig. For her i Norge er det litt for mye måk og mæl. 

---------------------------

FFK FFK FFK !!!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 03 okt 06, 17:53
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Patrioten

Her er mer om han i God Morgen Sverige

svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp



7:45 Möt landslagsmålvakten RAHMI SHABAN som ska rädda Sverige i matchen mot Spanien på lördag.

He he, et aldri så lite FB-syndrom har slått til der ser jeg...

 

Husk, man må ikke si noe galt om FB. Men, lett innformasjon får de i hvertfall fra FFKSupporter.net.


Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 03 okt 06, 17:56

Opprinnelig postet av bjervell
Opprinnelig postet av Magnum

Sukk...

Eventuelle svenske lesere får unnskylde eventuelle feil i min svenske rettskrivning:

"Jag hade ju förhåppningar på att bli kvar i England när mitt kontrakt med Arsenal gick ut och jag hade en väldigt tung period och det var nog det här jag behövde för att få en ny start i min fotbollskarriär och än så länge så känns det som om man gorde ett väldigt bra val. (...)

Jag har aldrig tagit fotbollen så där för givet och, visst, spela Champions League och sånt, vad, det är jättekul, vad, men jag har alltid haft perspektiv till det där, så att... jag tror det stärkte mig som människa också, och det är nog därfor jag kan komma in och göra dom här matcherna i VM med en enorm press på en och veta att... ja, jag är bara tacksam av att få spela fotboll igen, vad, för det var en såpass allvarlig skada att det inte var säkert att jag skulle få spela, så att varje dag jag går ut på träning är jag väldigt tacksam bara för att kunna få träna, vad. Och sen om det leder till spel i Europa igen, så självklart så är det en bra sak. (...)

Det är som två skilda sporter att spela i Fredrikstad kontra landslaget, på både gott och ont. Fotbollen här, först och främst, den går... den är alltid... det är värkligen fram-och-tillbaks-fotboll och kontringar och... I... Spelar du på landslaget, så är det mer... du har en plan hur du skall lösa upp ett försvar och det, för mig personligen så har jag lättare för att spela en sån match än en match där det er mycket tillfälligheter... och målen som kommer då, då, det er mäst en tillfällighet än en plan som motstandarna haft, vad. Så att, det går egentligen inte att jämföra landslagsfotboll med fotboll i Norge. Det enda jag... här i Norge... är att jag har fått träna bra och håller mig i form och sen när man kommer til landslaget så får man den här spetsträningen och sen är man förberett till match."

Sånn, så får hver og en tolke sjøl...

Hvis det er DETTE folk syter om her inne, så vurderer jeg virkelig å ta en denialsander...

Hvor hårsåre går det egentlig an å være? Jeg synes man må legge til en god posjon motvilje for å få dette til å være å "heve seg over klubben og sparker nedover mot ligaen, medspillere og trenere på riksdekkende svensk TV" eller at dette viser at han bare har "et snev av klubbfølelse" eller at han er en "typisk Stockholms-svenske" som er "høy på pæra". Jeg synes snarere han gir et sympatisk inntrykk...

Det virker på med som om det er det med å karakterisere fotballen i Norge som preget av tilfeldigheter som faller mange tungt for brystet, og da må jeg bare bemerke at er det en bit av fotballen i Norge som virker som om den kun er tilfeldigheter, så er det FFKs forsvarsspill. Og det er den delen av Norsk fotball Rami vel ser mest til.

Da er jeg mer enig i de som kritiserer ham for uttalelsen på TV2. Men det ingen av de som kritiserer ser ut til å ha fått med seg - de nevner det i alle fall ikke - er at Rami gikk ut dagen etter og sa at det han sa var tatt helt ut av kontekst av TV2. Men akkurat det er det selvsagt helt opp til enhver å tro på eller ikke.

Til slutt: Jeg er selvsagt enig i at man må få kritisere. Og komme med synspunkter. Også mot egne spillere. Men den formen kritikken mot Shaaban har fått her i det siste synes jeg har tatt helt av. Spesielt fokusen på de såkalte keepertabbe-målene og den totale tausheten om de viktige redningene han faktisk gjør...

 

Vakkert, bror. Rett og slett vakkert:-)

---------------------------

FFK
-fortsatt i tippeligaen!!


K1980

Knøttespiller
Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 34

Lagt til: 04 okt 06, 17:51

Men poenget er hva som var så jævlig bra Fredrikstad reklame med innslaget?Ingenting spør du meg...

Filmet med kamera bak mål der bare et vådeskudd og Sandefjords flaksemål blir vist av kampen...og stadion ser jo bare patetisk ut (selv om de fleste Svenske arenaer holder enda værre standard).

Selvfølgelig er nivået bedre på det Svenske landslaget, det er det vel ingen som tviler på...men det er ikke til å stikke under en stol at det er visse negative undertoner gjennom hele intervjuet om nivået på Tippeligaen. Burde vel heller kanskje framhevd at den er bedre enn den Svenske...jeg mener...er det ikke i hans egen interesse at det Svenske publikum får inntrykk av at han spiller i en konkuransedyktig liga?

Dessuten er det angrepsspillet i Norge han kritiserer,ikke forsvarsspillet...vil tro at Norsk forsvarsspill og organisering holder ganske høy europeisk klasse...

Hogg løs!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 04 okt 06, 18:04
nettet mitt har visst fått sirup helt over seg.. noen som kan skrive sånn ca hva han sier i frokosttvgreia?

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 04 okt 06, 18:54
Opprinnelig postet av K1980

Men poenget er hva som var så jævlig bra Fredrikstad reklame med innslaget?Ingenting spør du meg...

Filmet med kamera bak mål der bare et vådeskudd og Sandefjords flaksemål blir vist av kampen...og stadion ser jo bare patetisk ut (selv om de fleste Svenske arenaer holder enda værre standard).

Selvfølgelig er nivået bedre på det Svenske landslaget, det er det vel ingen som tviler på...men det er ikke til å stikke under en stol at det er visse negative undertoner gjennom hele intervjuet om nivået på Tippeligaen. Burde vel heller kanskje framhevd at den er bedre enn den Svenske...jeg mener...er det ikke i hans egen interesse at det Svenske publikum får inntrykk av at han spiller i en konkuransedyktig liga?

Dessuten er det angrepsspillet i Norge han kritiserer,ikke forsvarsspillet...vil tro at Norsk forsvarsspill og organisering holder ganske høy europeisk klasse...

Hogg løs!


Ingen hogging herfra ;-), men jeg tror ikke at norsk forsvarsspill og organisering holder spesielt høy europeisk klasse. Uten at jeg har noe annet å bygge på enn ren synsing. Skulle den holdt ganske høy europeisk klasse vil den i det minste måtte vært oppimot nivået vi ser i England, Italia, Tyskland og Spania synes jeg. Og det tror/synes jeg ikke den er...

Og det er vel også et spørsmål om den norske ligaen er noe særlig bedre enn den svenske. Personlig vil jeg tro at de er omtrent jevngode, men vil ikke kritisere de som måtte mene at den svenske er bedre - slik som Rami vel antyder.

Og Fredrikstadreklame? Ikke noe spesielt utover at laget faktik nevnes på riksdekkende svensk TV. Og jeg synes ikke det er så verst. Selvsagt hadde det vært stas om Rami gikk ut og sa at FFK var et lag i topp europaklasse, men det er vi nå engang ikke. Jeg synes det han sa var nøkternt og antakelig ikke så langt fra sannheta...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24