Husk meg
Brukernavn
Passord

Fredrikstad Cup-finalen 2006

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 8 5

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 nov 06, 18:45

Opprinnelig postet av Per Egil
Så akkurat dette bildet fra fjorårets cupfinale. Er det noen som vet hvordan Ullevål-matta ser ut nå? Er den spillbar?

 

Mener å ha hørt at det ble lagt ny matte på Ullevål i fjord etter cupfinalen, mulig jeg tar feil....

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 nov 06, 20:46
Ser ut som at vi taper finalen. Selv kirken holder med og ber for SF-seier....

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 09 nov 06, 21:02

Nå ja. Når denne finalen er over, er ikke SF lenger bare blå. Da er de gule og blå!

 

Trodde forøvrig Gud hadde gjort sitt i norsk fotball denne sesongen ved å hjelpe Viking til å overleve i Tippeligaen. Spørs om det hjelper så mye å dinge i klokka i Sandefjord. Men de får jo bare ty til de triksene de har, selv om triksene skulle være aldri så desperate...


Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 09 nov 06, 22:15

TRALLERALLEREIA! 

 

Var i Sandefjord i går MED FFK-caps. Klarte ikke å erte på meg noen. Så de drev å satte opp et svært telt nede ved havna der. Blir SVÆR fest for mange mennesker det her. Helt rått.

---------------------------

Vin og blomster på bordet...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 nov 06, 07:19

- Litt flaks, kanskje. Jeg fikk spille B-kamper og gjorde det bra der. Da jeg fikk mulighetene på A-laget i vinter gikk det bra også. Eggen stolte på meg, ga meg tillit, og det gikk bra. Jeg setter meg hele tiden store mål for meg selv. Når jeg får tillit er jeg opptatt av å vise at jeg er tilliten verdig og vil gi noe tilbake, sier han til www.demokraten.no/lokalsport/article2402658.ece


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 10 nov 06, 12:13

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 10 nov 06, 13:27

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 10 nov 06, 13:33
Fredrikstad avbrøt treningen

---------------------------

Ære være Plankebyen


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 10 nov 06, 14:22
Nå er det ikke lenge igjen. Begynner å bli skikkelig nevøs. Nå er det bare å pakke bilen med rødt og hvitt og komme seg fra det blide Sørland!!!

---------------------------

Fredd


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 10 nov 06, 14:24
Opprinnelig postet av oleberg

Siste nytt fra Sandefjord.

 

http://www.sb.no/graphics/cup2006/Cupfinalemagasin2006.pdf

 

Sangen til Sandefjord var det fart i! 

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 10 nov 06, 16:26
Opprinnelig postet av oleberg

Siste nytt fra Sandefjord.

 

http://www.sb.no/graphics/cup2006/Cupfinalemagasin2006.pdf

 

 

Imponerende mye FFK-stoff i et magasin laget for Sandefjord... Uansett, kjenner feberen stiger nå... Har vel minst 40 i cupfeber.. Detta blir fest, uansett hvordan det går    

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 nov 06, 17:39

Er det noen som tenkt, at dette kan bli den siste kampen vi ser Pål Andrè i FFK-drakt?

Les mer om hans uttaleser her

Søndag spiller han det som kan bli den siste kampen på toppnivå - cupfinalen mot Sandefjord på Ullevaal. Og hva er vel bedre enn å avslutte med cupgull?

- Det er klart at det hadde vært gøy. Det er mange år siden sist, og det er definitivt en av de siste sjansene jeg får selv som spiller, sier Czwartek til www.vg.no/pub/vgart.hbs


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 10 nov 06, 17:47
Æææææ... Jeg har feber! Høy feber!
Gleder meg som en unge til å se min aller første Cupfinale med FFK.
Vi skal nok vise Blåhvalane hvem som regjerer på tribunene. Forhåpentligvis viser FFK hvem som regjerer på matta også :)

Dæven. Jo mer jeg tenker på det, jo mer uvirkelig blir det. På søndag får vi kanskje se Jonna løfte Kongepokalen over huet!

---------------------------

FFK for alltid!
Cupfinalen 2006 - Tippeligaen 2007


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 10 nov 06, 18:08
Opprinnelig postet av Patrioten

Er det noen som tenkt, at dette kan bli den siste kampen vi ser Pål Andrè i FFK-drakt?

Les mer om hans uttaleser her

Søndag spiller han det som kan bli den siste kampen på toppnivå - cupfinalen mot Sandefjord på Ullevaal. Og hva er vel bedre enn å avslutte med cupgull?

- Det er klart at det hadde vært gøy. Det er mange år siden sist, og det er definitivt en av de siste sjansene jeg får selv som spiller, sier Czwartek til www.vg.no/pub/vgart.hbs

Disse utalesene gjør det enda klarere :

"Finalen på søndag kan bli hans siste for klubben. En av de nærmeste dagene setter han seg ned med ledelsen i klubben for å diskutere sin fotballfremtid. Slik han ser det nå blir det enten FFK eller ingenting. Spill i 1. divisjon er ikke aktuelt.

- Jeg skal sette meg ned og ha en prat med Morgan (Andersen) og Knut Torbjørn (Eggen) etter sesongen. Da får vi se hva det blir til, men jeg har lyst til enten å satse for fullt eller trappe kraftig ned, forteller forsvareren.

- Altså. Jeg kommer ikke til å spille for FK Sparta Sarpsborg neste sesong dersom jeg ikke forlenger med FFK. Dette fordi 1. divisjon blir litt halvhjertet for meg, tror 31-åringen."

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 nov 06, 18:13
Endret: 10 nov 06, 18:14

 

Sak fra papirutgaven av VG i dag, gøy å lese utviklingen til Tarik.

Til cupfinalen i
REKORD-
TEMPO
For to år siden spilte
Tarik (18) guttefotball
FREDRIKSTAD (VG) Det tok bare to år fra Tarik Elyounoussi spilte guttefotball med kompisene til han måtte kle seg i Fredrikstads cupfinaledress.
Historien hans er foreløpig kort, og startet kanskje da Drillo på sedvanlig vis trasket inn i garderoben og ga sin korte beskjed.
Men Tarik Elyounoussi skjønte ingenting.
- Hæ? Unnskyld, hva sa du?
- Du skal sitte på benken mot Brann.
Det var fredag 7. mai i fjor. Tarik Elyounoussi hadde scoret hat trick på fem minutter mot Greåker for FFKs 2.-lag.
Nå, halvannet år etterpå, kan han med presisjon beskrive de ulike skrittene han har tatt i Fredrikstad. Da han fikk spille med de beste i en romjulsturnering i desember 2004:
- Det var Tippeliga-merke på drakta. Jeg spilte med Enerly og Ringberg og sånn. Det var stort.  Den kampen mot Brann i mai i fjor etter Drillos garderobebesøk. Da han varmet opp bak mål for første gang:
- Det var veldig stort. Jeg hadde gledet meg lenge til den kampen. Da han fikk spille sine første ti minutter mot Start litt senere i sesongen:
- Jeg husker jeg slo tunnel på Atle Roar Håland. Det var litt kult, men vi tapte.
Pizzabaker
Tarik Elyounoussi vokste opp i Al-Hoceima på kysten av Marokko, øst for Tanger. Her spilte han fotball med guttene i gata.
Han kjenner flere kamerater fra Al-Hoceima som har endt opp i nederlandsk fotball - både i PSV og i Ajax.
Nå blir han beskrevet som det største talentet Fredrikstad har sett på mange, mange år.
Før vi blir med til klesbutikken Boomerang for å prøve cupfinaledressen, sitter vi på Warda, pizzarestauranten faren hans har drevet i Fredrikstad i flere år. Hit kom Tarik som 12-åring.
- Jo da, jeg har jobbet her. Jeg har bakt pizza, men var ikke kjapp nok når det kom mange bestillinger, sier Tarik med et smil.
På banen er han lynrask. Noe som trolig kan spores til genene og til oppveksten i Marokko.
Etter at familien flyttet til Fredrikstad, var det bare et tidsspørsmål før talentet ble oppdaget av dem som styrer med sånt.
- Tarik er noe helt utenom det vanlige. Jeg så ham i aksjon første gang som 13-åring, forteller Arnie Johannessen, som er daglig leder i Byprosjektet - et samarbeid om talentutvikling i Fredrikstad.
- Minne for livet
Og for Tarik Elyounoussi har utviklingen gått rekordraskt. Høsten 2004 spilte han fortsatt guttefotball i Trosvik - en lokal klubb som hører hjemme i 5. divisjon.
Et halvt år senere hadde han signert seniorkontrakt med Fredrikstad. Og nå, etter ytterligere halvannet år, løper han ut på Ullevaal som en av Fredrikstads sentrale spillere i cupfinalen.
- Hvordan blir det, da?
- Det kan være første og siste gang. Et minne for livet. Å være 18 år og spille cupfinale er veldig stort. Jeg gleder meg voldsomt, sier Tarik Elyounoussi.


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 10 nov 06, 19:09

Eggen er straks på tv2! på Fredag programmet

 

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


sf-tore

Bedriftsspiller
Ble medlem: 24 mai 05
Innlegg: 9

Lagt til: 10 nov 06, 20:09

Nå nærmer det seg finalen her. Hvor skal dere være i Oslo på lørdagen? Blåhvalane har booket Saras telt, men det kunne jo være hyggelig å hilse på dere røde & hvite i løpet av kvelden også...

Lykke til på søndag.

---------------------------

------------------
SF overrasker i 2006


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 10 nov 06, 20:17
Opprinnelig postet av sf-tore

Nå nærmer det seg finalen her. Hvor skal dere være i Oslo på lørdagen? Blåhvalane har booket Saras telt, men det kunne jo være hyggelig å hilse på dere røde & hvite i løpet av kvelden også...

Lykke til på søndag.

 

Lykke til på søndag ja, og grattis med fornyet TL kontrakt! Sees på søndag, til tidenes cupfinale fest!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 10 nov 06, 20:21

brian west er på Nrk med birger madsen på sandefjord! skal spille fotball i en stue i Oslo

 

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


sf-tore

Bedriftsspiller
Ble medlem: 24 mai 05
Innlegg: 9

Lagt til: 10 nov 06, 20:25
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Opprinnelig postet av sf-tore

Nå nærmer det seg finalen her. Hvor skal dere være i Oslo på lørdagen? Blåhvalane har booket Saras telt, men det kunne jo være hyggelig å hilse på dere røde & hvite i løpet av kvelden også...

Lykke til på søndag.

 

Lykke til på søndag ja, og grattis med fornyet TL kontrakt! Sees på søndag, til tidenes cupfinale fest!

Takk for det, men jeg fikk ikke svar på spørsmålet mitt:) Hvor samles dere på lørdag kveld? I Oslo altså...

---------------------------

------------------
SF overrasker i 2006



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 8 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f