Husk meg
Brukernavn
Passord

Fredrikstad Cup-finalen 2006

Flat Trådet Nøstet
Totalt 8 sider Alle

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 sep 06, 21:40
Endret: 20 sep 06, 22:48
Fy, det var deilig å skrive den tittelen!

Og så sinnssykt fortjent! Fredrikstad var jevnt over best i ALLE omgangene.

Jeg gleder meg!

---------------------------

Ansvarlig redaktør


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 20 sep 06, 22:00

Det er herlig!!!!

Og så fortjent det var!

Bare å håpe på Sandefjord i morra nå..


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 20 sep 06, 22:05
JA! Jeg er kjempeglad! Og ikke minst stolt!

---------------------------

Ære være plankebyen!


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 20 sep 06, 22:14
Opprinnelig postet av ffkmufc

Det er herlig!!!!

Og så fortjent det var!

Bare å håpe på Sandefjord i morra nå..



Kan Sandefjord slå RBK, så kan vi slå RBK =D Og dersom de vinner i morgen, og serien, så er jo vi i UEFA ;) Så likegyldig for meg hvem som vinner i morgen!

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 20 sep 06, 22:16

Nå er jeg i himmelen. Da blir det drakt på Høgskolen i Agder igjen. Og vimpelen ute i flere uker.

---------------------------

Fredd


MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 20 sep 06, 22:28
Nå er jeg faenmeg sliten! Føles som jeg har gått et tosifret antall runder mot en tungvekter...

...og nå begynner jakten på billetter...

---------------------------

-exit body, exit mind-


Propellen

A-lagspiller

Ble medlem: 26 jan 05
Innlegg: 277

Lagt til: 20 sep 06, 22:31
Når kommer billettene for salg???? NOEN SOM VET!?!?!?!?! MÅ HA, BARE MÅ HA!!!!!!!

---------------------------

Bora innrømmer at gleden ved å spille fotball ikke var til stede under Drillos ledelse.


Keano

Knøttespiller
Ble medlem: 19 sep 06
Innlegg: 45

Lagt til: 20 sep 06, 22:33

Dette var helt vanvittig,dramatikk til siste sekund.Men en helt fortjent seier til guttaneEr det noen som vet hva som skjer med billettene til finalen?Blir FFKs andel solgt hos Aristokraten?

 

 

---------------------------

There`s only ONE United


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 20 sep 06, 22:37

Opprinnelig postet av Propellen
Når kommer billettene for salg???? NOEN SOM VET!?!?!?!?! MÅ HA, BARE MÅ HA!!!!!!!

 

Det undres jeg også på, men det er vel neppe før 6 uker før finalen...

 

Å så stolt jeg er akkurat nå, hadde puks på 140 gjennom hele kampen, helt sykt...

 

Sliten nå...

---------------------------

Frua mener jeg ikke kan vise følelser, pøh, jeg har grått mer enn 1 gang etter at favorittlaget har snubla...

God bedring Enerly


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 20 sep 06, 22:43
Ahh... mental utladning. Deilig. Blir deilig å ta fly fra Trondheim til cup-finale, se dem knuse RBK og dra opp til Trondheim igjen. Skal henge et STOOORT FFK-flagg på huset slik at alle som passerer elgseter bru (30 000 daglig) kan, klart og tydelig, se hvilket lag som er NM-mestere

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 20 sep 06, 22:45
Opprinnelig postet av Shadar
Ahh... mental utladning. Deilig. Blir deilig å ta fly fra Trondheim til cup-finale, se dem knuse RBK og dra opp til Trondheim igjen. Skal henge et STOOORT FFK-flagg på huset slik at alle som passerer elgseter bru (30 000 daglig) kan, klart og tydelig, se hvilket lag som er NM-mestere


Jeg joiner deg med den asså! BANNER på Elgesterbrua! Håper faktisk på Rbk-seier i morra!

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 20 sep 06, 22:57

CUPFINALE folkens! 22år siden, jeg var 2 år gammel! Nå er vi der igjen, og hvilken semifinale det ble! Fy fader, uten tvil den mest action fylte kampen noen gang spilt på Fredrikstad stadion (ihvertfall i nyere tid) og for en flott avslutningen på cup spill på Fredrikstad Stadion da! herregud så morro detta er!!!

 

 

VI ER I FINALEN!!!!!!!!!!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 21 sep 06, 00:05

Mossekråkene "gratulerer" oss etter beste evne, så utrolig søtt gjort av dem. Men nå lukter det ikke bare dritt i Moss, det lukter også misunnelse laaang vei.

 

Eneste som er surt er at jeg sitter på jobb i Tananger, og ikke er full av alkohol et eller annet sted i Fredrikstad sentrum med resten av gjengen nå. Jeg gikk glipp av FFK - Kvik Halden 7-1, FFK - Oslo Øst 4-1 og nå dette. Men, jeg skal ikke gå glipp av cupfinalen. Jeg kan bare ikke gjøre det!


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 21 sep 06, 00:15
Opprinnelig postet av FFK1903

Mossekråkene "gratulerer" oss etter beste evne, så utrolig søtt gjort av dem. Men nå lukter det ikke bare dritt i Moss, det lukter også misunnelse laaang vei.

 

Eneste som er surt er at jeg sitter på jobb i Tananger, og ikke er full av alkohol et eller annet sted i Fredrikstad sentrum med resten av gjengen nå. Jeg gikk glipp av FFK - Kvik Halden 7-1, FFK - Oslo Øst 4-1 og nå dette. Men, jeg skal ikke gå glipp av cupfinalen. Jeg kan bare ikke gjøre det!

Haha fysj! for noen folk.. Moss er så ekkelt

Stakkars deg! Håper du får med deg Cupfinalen som vi skal vinne da ;) høhø!

---------------------------

Svensk Magi


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 21 sep 06, 01:22
Endret: 21 sep 06, 01:23

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååååååå som jeg gleder meg. Skal male meg hvit og rød fra topp til tå. Husker jeg selv var med fattern i 84. Det var stor for en 12 åring. 

 

Driter egentlig i om det blir RBK eller Sandefjord i finalen. Kanskje best med Rosenborg mtp antall supporterer og historie + bedre å slå RBK enn Sandefjord.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 sep 06, 01:30
Opprinnelig postet av FFK1903

Mossekråkene "gratulerer" oss etter beste evne, så utrolig søtt gjort av dem. Men nå lukter det ikke bare dritt i Moss, det lukter også misunnelse laaang vei.

 

Eneste som er surt er at jeg sitter på jobb i Tananger, og ikke er full av alkohol et eller annet sted i Fredrikstad sentrum med resten av gjengen nå. Jeg gikk glipp av FFK - Kvik Halden 7-1, FFK - Oslo Øst 4-1 og nå dette. Men, jeg skal ikke gå glipp av cupfinalen. Jeg kan bare ikke gjøre det!

 

ser du på resultatene av de kampene du har holdt deg hjemme fra, så ser jeg helst at du ikke kommer på ullevål 12 november... hehehe

 

sandefjord eller rbk?? samme faan hvem vi får, finale er finale!!!!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 sep 06, 01:46
Det var noen bråkemakere på stadion som kun var ute etter bråk. litt ttrist å lese, men enda bra at sikkerheten er god

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 21 sep 06, 02:28
Endret: 21 sep 06, 02:36
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

 

ser du på resultatene av de kampene du har holdt deg hjemme fra, så ser jeg helst at du ikke kommer på ullevål 12 november... hehehe

 

Jeg får nevne at jeg kun har vært på to kamper i år, begge Viking-kampene, de endte jo godt. Samtidig som jeg kun var på én kamp i hele fjor. Da vant vi 5-1 over Rosenborg, så det er ikke slik at jeg bærer uflaks med meg når jeg er på kamp altså, he he.

 

Går det som jeg håper, så får jeg se siste kamp på Stadion mot Rosenborg og cupfinalen mot samme lag rett etterpå, for det er vel ikke lang tid mellom disse to kampene?

 

Over på noe helt annet: Hvorfor er det omtrent klin umulig å få FB-TV til å fungere? Har prøvd både i Explorer og Firefox tidligere, noen ganger funker det, men som oftest skjer det ingenting. Står bare "Ready", trykker jeg på at den skal spille, står det bare "Ready" på ny. Dem kunne vel laget en løsning som fungerer? Og i hvert fall gjøre noe med lyden som i nesten alle snuttene er håpløst dårlig.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 21 sep 06, 16:59
Skribent Morten Pedersen i papirutgaven av dagens Dagbladet:

Når FFK kommer til Ullevaal 11. november vil de fortsatt spille i Tippeligaen. Jeg vet det høres dumt ut, men denne gangen er jeg villig til å forsvare det; Fredrikstad er for gode til å rykke ned. For her jeg sitter nå klarer jeg ikke å se hvordan alle de kvalitetene som slo Start enda en viktig gang - for ikke å snakke om lagets vilje til å vinne en avgjørende fotballkamp - skal forsvinne når hver eneste seriekamp må spilles med cup-ånd.
    Det er bare å gjøre det de er best på.
    La Raymond Kvisvik få ballen.
    Ofte.
    Og så løser Brenne, Piiroja, Eloyounoussi eller Toth resten.
    Garantert.

Jeg får frysninger på ryggen.

---------------------------

Ære være Plankebyen


frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 21 sep 06, 17:08
Endret: 21 sep 06, 17:09

Opprinnelig postet av FFK1903
Jeg får nevne at jeg kun har vært på to kamper i år, begge Viking-kampene, de endte jo godt. Samtidig som jeg kun var på én kamp i hele fjor. Da vant vi 5-1 over Rosenborg, så det er ikke slik at jeg bærer uflaks med meg når jeg er på kamp altså, he he.

Kan "spandere" en CUP finale billett på deg....  He He! 

---------------------------

Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 sep 06, 17:22
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

 

ser du på resultatene av de kampene du har holdt deg hjemme fra, så ser jeg helst at du ikke kommer på ullevål 12 november... hehehe

 

Jeg får nevne at jeg kun har vært på to kamper i år, begge Viking-kampene, de endte jo godt. Samtidig som jeg kun var på én kamp i hele fjor. Da vant vi 5-1 over Rosenborg, så det er ikke slik at jeg bærer uflaks med meg når jeg er på kamp altså, he he.

 hehe, okay da, så skal du få komme på finalen...

Opprinnelig postet av FFK1903
 Over på noe helt annet: Hvorfor er det omtrent klin umulig å få FB-TV til å fungere? Har prøvd både i Explorer og Firefox tidligere, noen ganger funker det, men som oftest skjer det ingenting. Står bare "Ready", trykker jeg på at den skal spille, står det bare "Ready" på ny. Dem kunne vel laget en løsning som fungerer? Og i hvert fall gjøre noe med lyden som i nesten alle snuttene er håpløst dårlig.

 

Jeg har ingen problemer med fbtv, kjører i explorer...

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 21 sep 06, 17:28
Opprinnelig postet av FFK1903

Mossekråkene "gratulerer" oss etter beste evne, så utrolig søtt gjort av dem. Men nå lukter det ikke bare dritt i Moss, det lukter også misunnelse laaang vei.



De var ikke rent lite furtne heller! Han som har innlegg nederst på side 1 savner i hvert fall KTE noe helt enormt. Leser også at de ber om at vi skal rykke ned. Jeg skal ikke si noe, hadde det vært omvendt hadde jeg også bedt om at Måzz skulle rykket ned. Nå har det seg slik at FFK ikke kommer til å ta en 84. No way! Jeg er forøvrig  helt i hundre etter gårsdagens historiske kamp på ærverdige stadion. Til slutt vil jeg bare si: GUTTANE!!!

---------------------------

Kan ikke nye FFK-stadion bli ferdig NÅ?!?!?!?! =)

Fortsatt god bedring Dagfinn!


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 21 sep 06, 19:36
Nå blir det vel FFK-Sandefjord i finalen. Sandefjord leder 4-0 over Rosenborg.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 21 sep 06, 19:50

1-4 nå      8 mann på Sandefjord som mister en eventuell (sannsynlig) finale med gult i dag. En av de er ute allerede. Kanskje FFK møter et strippet Sandefjord på Ullavaal!?!?!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 21 sep 06, 19:53
Og kanskje (men håper for all del ikke det) har både FFK og Sandefjord rykket ned når finalen spilles. Kan bli en snodog affære....

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 21 sep 06, 19:53
Opprinnelig postet av Kent

1-4 nå      8 mann på Sandefjord som mister en eventuell (sannsynlig) finale med gult i dag. En av de er ute allerede. Kanskje FFK møter et strippet Sandefjord på Ullavaal!?!?!

Håper det blir kort på Tegstrøm, Mjelde, Thorsen, Isaksen, Zanetti, Andersson og Knarvik og da.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 21 sep 06, 19:59
makter ikke helt å tro på det som skjer på lerkendal nå, surrealistisk opplegg.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 21 sep 06, 20:56
Fredrikstad møter Sandefjord 12. November

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 21 sep 06, 21:00
Flere FFK supportere og mulig en lettere motstander!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 21 sep 06, 21:06
Tror kampen blir vanskelig selv om det ble Sandefjord. Tabellplassering har lite å si når det er cup-finale. Spes siden vi har så utrolig dårlig uttelling på utebane, vi må bare be om at vi blir trukket som hjemmelag.

---------------------------


Stolt Oslo Aristokrat


kingleh

Juniorspiller

Ble medlem: 11 okt 03
Innlegg: 153

Lagt til: 21 sep 06, 21:13
Vi har absolutt ikke gode statestikker mot SFJ......

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 21 sep 06, 21:14
Opprinnelig postet av kingleh
Vi har absolutt ikke gode statestikker mot SFJ......


Slo dem ut av cupen i fjor...

---------------------------

Ære være Plankebyen


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 21 sep 06, 21:33
vi har gjort det bra på ullevål i cupen før i år vi :-D

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 sep 06, 21:36

Opprinnelig postet av kingleh
Vi har absolutt ikke gode statestikker mot SFJ......

 

ikke så negativ nå! sandefjord er en flott motstander! Da får vi til og med flest biletter!!!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Nr77

Bedriftsspiller

Ble medlem: 21 sep 06
Innlegg: 5

Lagt til: 21 sep 06, 22:25

Det er litt spesielt da sannsynligheten er stor for et av lagene har rykket ned når finalen spilles. MEN det er ikke FFK. Dette klarer vi fint!

Moro at det ble Sandefjord. Det blirr Vestfold mot Østfold. Det er vel ingen tvil om hvem som vinner!?!?

Noen som skal være med eller? hehe

---------------------------

Det fins bare en klubb!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 21 sep 06, 22:33
Endret: 21 sep 06, 22:34

Noen som vet hva bilettene kommer til å koste ? Blir det vanlig pris på Ullevål eller snakker vi om prisklasse 4-5-600 kr eller mer pr billett ?

 

Et spørsmål til : Når på dagen pleier kampen å spilles ?

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Gmail ? Send meg en e-post...


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 21 sep 06, 22:38
Selv om vi nå møter "underdog" Sandefjord, bør verken vi eller guttane ta for lett på motstanderen. Sandefjord var dødelig effektive på sjansene sine i dag, og utklasset Rosenborg hele 5-2 på Lerkendal! Og vi skryter av 5-1 i serien. Dette er, om mulig, minst like stort av et så lite lag. Vi må passe oss, for Sandefjord har fått blod på tann og de vil kjempe for å dra hjem sitt aller første trofé. Tror vi kan forvente topp underholdning.

---------------------------

Kan ikke nye FFK-stadion bli ferdig NÅ?!?!?!?! =)

Fortsatt god bedring Dagfinn!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 21 sep 06, 22:43
Så ufattelig surt at Vuorinen ikke kan spille finalen ass, han viste så lovende takter på slutten i går.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 21 sep 06, 23:01
Endret: 21 sep 06, 23:02

Er ikke så viktig, men vis dere ønsker kan dere stemme på FFK vinner CUP finalen.

Sandefjord leder nå med 1%

 

http://interaktiv.vg.no/avstemning?id=3850

---------------------------

Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 21 sep 06, 23:03
Opprinnelig postet av Snæbbis
Så ufattelig surt at Vuorinen ikke kan spille finalen ass, han viste så lovende takter på slutten i går.


Er ikke West klar til da? Og hvertfall Bertelsen

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 sep 06, 23:17
Endret: 21 sep 06, 23:19

FFK får flest biletter i følge aftenposten`s bilettfordeling!

aftenposten skriver følgene:

 

Norges Fotballforbund har fordelt cupfinalebilletene. Sandefjord og Fredrikstad får til sammen 13 000 seter.

”Billettene fordeles mellom klubbene som følger: Begge får først 3 000 billetter hver, til sammen 6 000 billetter. De øvrige 7 000 billettene fordeles mellom finalelagene i forhold til gjennomsnittlig publikumstall på deres hjemmekamper i Tippeligaen hittil i år,” heter det i en pressemelding fra NFF.

Fredrikstad får til sammen 7 206 billetter, mens Sandefjord får 5 794 billetter. I tillegg får Norsk Supporterallianse 400 billetter til fordeling mellom de to lagenes supporterklubber.

 

 

edit: sorry, denne skulle vært i tråden om cup finale biletter, gidder noen å flytte den over??

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 21 sep 06, 23:22
Endret: 21 sep 06, 23:25

Dette er allerede opplyst under tråden: Billetter til Cupfinalen

 

www.ffksupporter.net/forum/emne.php

 

Men nå som det står flere steder, skulle de flese bli informert.

---------------------------

Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 sep 06, 23:30

sant nok, greit å få det spredt utover i de to temaene som omhandler netopp dette med finalen!!

 

Fy fader folkens, jeg gleder meg til 12 november!!!!!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 22 sep 06, 01:14
Nå begynner det å synke skikkelig inn for meg at vi faktisk skal spille Cup-Finalen. Fy Faen så uendelig fett det blir! Jeg blir nærmest rusa av tanken.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 22 sep 06, 01:56
Endret: 22 sep 06, 01:57

for å få  litt god gammel cup stemning tenkte jeg at jeg burde vise dere dette som jeg fant på NRK Østfolds nettsider, trykk på linken, og nyt det!

 

NRK Østfold, trykk på uthevet skrift i stykket, og hør lillelien og drillo komentere ahlsens frispark mot viking for 22 år siden!

 

"hvor langt var`e Drillo!? Hundre meter!?"

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 22 sep 06, 09:15
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

"hvor langt var`e Drillo!? Hundre meter!?"



"Femogtjue."

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 22 sep 06, 09:37

Skulle faktisk ønske at RBK ble finalemotstanderen. FFK ville da møtt et spillende lag, som passer oss bedre. Vi hadde vært underdogs, som definitivt passer bra.

Sandefjord er et gampelag som er gode på dødballer. Ullevål matta vil antageligvis være mer egnet for gjørmebryting 12. november. Hvis FFK har en god avslutning på sesongen(noe jeg håper) og at Sandefjord har rykket ned(noe jeg kan leve med), så vil FFK være favoritter. Det er skummelt. Må min skepsis bli gjort til skamme.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 22 sep 06, 19:54
Endret: 22 sep 06, 19:55
Jeg gleder meg - som alle med rød/hvitt hjerte - til cupfinalen på Ullevål. Men en tanke har plaget meg siden motstanderen ble klar, en problemstilling som holdt meg våken omtrent i hele natt.

Da jeg som pjokkunge begynte å henge i Stjernehallen var noe av det første jeg lærte meg "Guttane!" etterfulgt av tre klapp. Jeg syntes det var bæltøft å stå sammen med Red Beavers og med "Guttane!" - klapp, klapp, klapp heie Stjernen fram til seier. At Plankehaugen tok med seg dette tradisjonsrike heia-ropet når FFK begynte sin ferd med norgestoppen var bare rett og rimelig. Om det er ett ord i dialekten vår som dekker både tilhørighet, kultur og identitet så er det Guttane.

Men jommen, på andre siden av Oslofjorden, har det vokst fram en fotballklubb som på bemerkelseverdig kort tid har karret seg opp i Eliteserien. Tydelig inspirert av FFKs suksess har Sandefjord Fotball tatt steget opp fra bakgårdsklubb til en klubb som tidvis spiller meget underholdende og god fotball. Et visst publikumstekke har de også, og lagets supportergruppering - Blåhvalene - har (og det er med tungt hjerte jeg skriver dette) vært et friskt pust i årets Tippeliga.

Og det er her min bekymring kommer inn i bildet. Vi har nemlig ikke "Guttane!" - klapp, klapp, klapp for oss selv lenger. Hvalfolket har regelrett stjålet denne kulturbæreren og gjort den til sin egen. Flere ganger har jeg sittet foran TV-skjermen og vantro registert at de blåkledde sang vår sang - VÅR SANG - for å støtte laget sitt.

Så hva vil da skje på Ullevål? Med oppvisningen i seminfinalen friskt i minne kan vi regne med at Plankehaugen kommer til å synge ut Blåhvalene lenge før kampstart. Det kommer til å være en skjelven og nervøs gjeng som står på andre siden av banen når Zoran drar i gang 12. november. Vi skal vise vår styrke, og vise vårt fulle register. Men "Guttane" - klapp, klapp, klapp bør nok unngås.

Jeg ser nemlig for meg to mulige senario om "Guttane!" blir benyttet på Ullevål:

1. Tegstrøm & co. blir så sjokkerte og nervøse over at de brått har fått 8000 rødkledde fans at de ber om at kampen avlyses. Dette blir selvsagt avslått av dommeren, men Sandefjords reaksjon fører til at FFK regner med at kampen blir ren plankekjøring. De undervurder Sandefjord, spiller langt under pari, og taper kampen på en heading etter en billig corner.

2. Sandefjord, oppildnet av den massive "Guttane" - klapp, klapp, klapp-hyllesten leverer sin beste kamp noensinne, gruser oss 5-1 og blir norgesmestere.

Nei, for vår egen del er det nok greit at vi legger "Guttane" i skuffen denne dagen. Vi kan jo ikke bytte gutt ut med kæll, heller. Da kopierer vi bare Moss

---------------------------

Ære være Plankebyen


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 22 sep 06, 19:58
Veit, kjipt det der, må bare sørge for å være totalt overlegne på tribunen.

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 22 sep 06, 20:02
Endret: 22 sep 06, 20:06
Jepp, vi melder oss kollektivt inn i Blåhvalene og kjøper alle billettene. Genialt.

Men "Guttane!" kan vi fortsatt ikke synge.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 22 sep 06, 20:08
HE HE! knall plan!

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 23 sep 06, 12:42

Ifølge informasjonssjef i NFF, Roger Solheim, får cupfinalelagene 1,5 millioner fra cupkassen og 400 000 kroner av overskuddet fra cupfinalen. I tillegg kommer ti prosent av inntektene fra lagets hjemmekamper, og fem prosent fra bortekampene. Med andre ord alt fra 1,9 millioner og oppover.

Dette går vel med til å dekke minustallene på de 10 første hjemmekampene så langt i sesongen. For øyeblikket ligger snittet på ca.8000 mennesker. Det som var budsjertert var 8800.

Regnestykket blir da: 800X10kamper= 8000 mennsekerX120 kroner i gjennomsnitt pris.

Summen blir 960000 kroner.

 


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 24 sep 06, 12:15
kanskje vi burde synge kællæne i stedet? he he

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 24 sep 06, 13:22

Blir vel kansje ikke helt på samme måten...

 


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 25 sep 06, 17:15

http://www.fxt.no/tippeligaen/sandefjord/article749721.ece

Nå driver de med ulovligheter igjen i sandefjord!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 sep 06, 22:21

hehe, legger ut en artig liten fiksjon av cupen 2006

 

www.veientilullevaal.no

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 26 sep 06, 22:27

LOL! Det var dagens fredrikstadpatriot!

Keep up the good work.   

 


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 sep 06, 00:39
Opprinnelig postet av Martin

LOL! Det var dagens fredrikstadpatriot!

Keep up the good work.   

 

 

valgte å slå ut moss i semin, blir morsomere en start lissom!

 

prøv selv her....

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 27 sep 06, 09:11
Noen som vet hva cup-finale billetter typisk koster?

Marie

Juniorspiller

Ble medlem: 27 jun 06
Innlegg: 142

Lagt til: 27 sep 06, 09:45

Opprinnelig postet av Kent
Noen som vet hva cup-finale billetter typisk koster?

 

Tror jeg leste et el annet sted at de lå på 250-400 kr. (250kr for plasser på kortside)


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 27 sep 06, 16:46
Endret: 29 sep 06, 10:44

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8424545&sid=9ayTctqZL581889&pos=1&tot=444

 noen fra fredrikstad som trenger hotell og rom?he he ;)

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 02 okt 06, 11:40
Hvis det blir uavgjort etter 90 min, blir det extra-omganger og ev straffespark ? Eller blir det som i `84 omkamp ? Har ikke fulgt så nøye med på cupfinaler de siste åra sje...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
"Programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your l


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 02 okt 06, 11:44
Opprinnelig postet av A9$h

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8424545&sid=9ayTctqZL581889&pos=1&tot=444

 noen fra fredrikstad som trenger hotell og rom?he he ;)



Ja, hvis jeg får tak i billett.

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 02 okt 06, 11:46

Opprinnelig postet av Bob Page
Hvis det blir uavgjort etter 90 min, blir det extra-omganger og ev straffespark ? Eller blir det som i `84 omkamp ? Har ikke fulgt så nøye med på cupfinaler de siste åra sje...

Blir ikke omkamp. Skal avgjøres der og da!

---------------------------

Fredd


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 07 nov 06, 20:54
I mangel av en kamptråd er det kanskje greit å trekke fram denne tråden igjen.

Sandefjord har ikke råd til gode treningsforhold

Todesen holder FFK som favoritt:

Først torsdag rettes fokus på cupfinalen mot Fredrikstad. Fredrikstad havnet på like mange poeng som Sandefjord i 2006-sesongen, men de scoret ett mål mer og slapp inn ett mindre.

- De blir favoritter, sier Thodesen om motstanderen på søndag.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 nov 06, 23:01

FFK dress for suksess www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article


MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 08 nov 06, 11:35
Onsdag morgen (eller midt på dagen alt etter som man ser det) og jeg har fått besøk av de første sommerfuglene. Min amerikanske kjæreste, som ikke har filla peiling på fotball (alle amerikanere mener europeisk fotball er en kommunistsport) kom i et klarsynt øyeblikk fram til at FFK vinner 3-1. Det blir m.a.o. en fin søndag.

---------------------------

-exit body, exit mind-


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 nov 06, 11:50
Er det noe alle vet er att FFK kun kan vinne 2-1..

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 08 nov 06, 11:55
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Er det noe alle vet er att FFK kun kan vinne 2-1..


Neida, det gjelder bare i serien. I cupen har vi 7-1, 2-1 (jada), 3-2, 2-2, 3-0 og 3-2. Det eneste som virker (nesten) sikkert er at vi slipper inn mål.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 nov 06, 11:56
HØ!! Ikke på (n)ullevål :)

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 08 nov 06, 16:23

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 09 nov 06, 13:29
Så akkurat dette bildet fra fjorårets cupfinale. Er det noen som vet hvordan Ullevål-matta ser ut nå? Er den spillbar?

---------------------------

Ære være Plankebyen


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 nov 06, 13:37
Opprinnelig postet av Per Egil
Så akkurat dette bildet fra fjorårets cupfinale. Er det noen som vet hvordan Ullevål-matta ser ut nå? Er den spillbar?


Mye av skylden til matta i fjor må vel tillegges kvinnefinalen som brukte Ullevaal dagen før da den allerede var dårlig. Den er i år lagt til Bislett ettersom jeg har skjønt, så det sparer i hvert fall matta en del. Det har vel også vært litt bedre vær i år enn i fjor, så jeg håper og tror at matta ser vesentlig bedre ut enn den der. Bildet minner mer om jordene på Jæren enn en fotballbane.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 nov 06, 13:39
Vålerenga har blitt henvist til Bislet for å spare Ullevaal til cupfinale og landskamper.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 nov 06, 17:24

NRK Østfold og NRK Vestfold har samsending fredag, www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1295684


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 nov 06, 17:25
Nå er 90 busser fylt opp, www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article

Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 09 nov 06, 17:55
Må spørre litt dumt i et øyeblikks svakhet...bussene går fra brygga med Mets lørdag? og når?...har billetten i bilen i garasjen

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 09 nov 06, 18:05
Alle elsker Raymond

---------------------------

Ære være Plankebyen


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 nov 06, 18:27
tipper 3-1 til FFK... noen som følger opp

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 09 nov 06, 18:42

Ja da, resultatet må tippes.

 

Kastet et blikk på tabellen igjen. Nest etter Stabæk som avsluttet sesongen med et vanvittig målkalas, så er FFK og Sandefjord de to lagene som har scoret og sluppet inn tilsammen flest mål. Det burde vel borge for offensiv og målrik fotball. Begge lag er farligere offensivt enn defensivt.

 

3-3 etter full tid. 5-4 til FFK etter ekstraomganger.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 nov 06, 18:45

Opprinnelig postet av Per Egil
Så akkurat dette bildet fra fjorårets cupfinale. Er det noen som vet hvordan Ullevål-matta ser ut nå? Er den spillbar?

 

Mener å ha hørt at det ble lagt ny matte på Ullevål i fjord etter cupfinalen, mulig jeg tar feil....

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 nov 06, 20:46
Ser ut som at vi taper finalen. Selv kirken holder med og ber for SF-seier....

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 09 nov 06, 21:02

Nå ja. Når denne finalen er over, er ikke SF lenger bare blå. Da er de gule og blå!

 

Trodde forøvrig Gud hadde gjort sitt i norsk fotball denne sesongen ved å hjelpe Viking til å overleve i Tippeligaen. Spørs om det hjelper så mye å dinge i klokka i Sandefjord. Men de får jo bare ty til de triksene de har, selv om triksene skulle være aldri så desperate...


Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 09 nov 06, 22:15

TRALLERALLEREIA! 

 

Var i Sandefjord i går MED FFK-caps. Klarte ikke å erte på meg noen. Så de drev å satte opp et svært telt nede ved havna der. Blir SVÆR fest for mange mennesker det her. Helt rått.

---------------------------

Vin og blomster på bordet...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 nov 06, 07:19

- Litt flaks, kanskje. Jeg fikk spille B-kamper og gjorde det bra der. Da jeg fikk mulighetene på A-laget i vinter gikk det bra også. Eggen stolte på meg, ga meg tillit, og det gikk bra. Jeg setter meg hele tiden store mål for meg selv. Når jeg får tillit er jeg opptatt av å vise at jeg er tilliten verdig og vil gi noe tilbake, sier han til www.demokraten.no/lokalsport/article2402658.ece


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 10 nov 06, 12:13

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 10 nov 06, 13:27

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 10 nov 06, 13:33
Fredrikstad avbrøt treningen

---------------------------

Ære være Plankebyen


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 10 nov 06, 14:22
Nå er det ikke lenge igjen. Begynner å bli skikkelig nevøs. Nå er det bare å pakke bilen med rødt og hvitt og komme seg fra det blide Sørland!!!

---------------------------

Fredd


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 10 nov 06, 14:24
Opprinnelig postet av oleberg

Siste nytt fra Sandefjord.

 

http://www.sb.no/graphics/cup2006/Cupfinalemagasin2006.pdf

 

Sangen til Sandefjord var det fart i! 

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 10 nov 06, 16:26
Opprinnelig postet av oleberg

Siste nytt fra Sandefjord.

 

http://www.sb.no/graphics/cup2006/Cupfinalemagasin2006.pdf

 

 

Imponerende mye FFK-stoff i et magasin laget for Sandefjord... Uansett, kjenner feberen stiger nå... Har vel minst 40 i cupfeber.. Detta blir fest, uansett hvordan det går    

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 nov 06, 17:39

Er det noen som tenkt, at dette kan bli den siste kampen vi ser Pål Andrè i FFK-drakt?

Les mer om hans uttaleser her

Søndag spiller han det som kan bli den siste kampen på toppnivå - cupfinalen mot Sandefjord på Ullevaal. Og hva er vel bedre enn å avslutte med cupgull?

- Det er klart at det hadde vært gøy. Det er mange år siden sist, og det er definitivt en av de siste sjansene jeg får selv som spiller, sier Czwartek til www.vg.no/pub/vgart.hbs


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 10 nov 06, 17:47
Æææææ... Jeg har feber! Høy feber!
Gleder meg som en unge til å se min aller første Cupfinale med FFK.
Vi skal nok vise Blåhvalane hvem som regjerer på tribunene. Forhåpentligvis viser FFK hvem som regjerer på matta også :)

Dæven. Jo mer jeg tenker på det, jo mer uvirkelig blir det. På søndag får vi kanskje se Jonna løfte Kongepokalen over huet!

---------------------------

FFK for alltid!
Cupfinalen 2006 - Tippeligaen 2007


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 10 nov 06, 18:08
Opprinnelig postet av Patrioten

Er det noen som tenkt, at dette kan bli den siste kampen vi ser Pål Andrè i FFK-drakt?

Les mer om hans uttaleser her

Søndag spiller han det som kan bli den siste kampen på toppnivå - cupfinalen mot Sandefjord på Ullevaal. Og hva er vel bedre enn å avslutte med cupgull?

- Det er klart at det hadde vært gøy. Det er mange år siden sist, og det er definitivt en av de siste sjansene jeg får selv som spiller, sier Czwartek til www.vg.no/pub/vgart.hbs

Disse utalesene gjør det enda klarere :

"Finalen på søndag kan bli hans siste for klubben. En av de nærmeste dagene setter han seg ned med ledelsen i klubben for å diskutere sin fotballfremtid. Slik han ser det nå blir det enten FFK eller ingenting. Spill i 1. divisjon er ikke aktuelt.

- Jeg skal sette meg ned og ha en prat med Morgan (Andersen) og Knut Torbjørn (Eggen) etter sesongen. Da får vi se hva det blir til, men jeg har lyst til enten å satse for fullt eller trappe kraftig ned, forteller forsvareren.

- Altså. Jeg kommer ikke til å spille for FK Sparta Sarpsborg neste sesong dersom jeg ikke forlenger med FFK. Dette fordi 1. divisjon blir litt halvhjertet for meg, tror 31-åringen."

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 nov 06, 18:13
Endret: 10 nov 06, 18:14

 

Sak fra papirutgaven av VG i dag, gøy å lese utviklingen til Tarik.

Til cupfinalen i
REKORD-
TEMPO
For to år siden spilte
Tarik (18) guttefotball
FREDRIKSTAD (VG) Det tok bare to år fra Tarik Elyounoussi spilte guttefotball med kompisene til han måtte kle seg i Fredrikstads cupfinaledress.
Historien hans er foreløpig kort, og startet kanskje da Drillo på sedvanlig vis trasket inn i garderoben og ga sin korte beskjed.
Men Tarik Elyounoussi skjønte ingenting.
- Hæ? Unnskyld, hva sa du?
- Du skal sitte på benken mot Brann.
Det var fredag 7. mai i fjor. Tarik Elyounoussi hadde scoret hat trick på fem minutter mot Greåker for FFKs 2.-lag.
Nå, halvannet år etterpå, kan han med presisjon beskrive de ulike skrittene han har tatt i Fredrikstad. Da han fikk spille med de beste i en romjulsturnering i desember 2004:
- Det var Tippeliga-merke på drakta. Jeg spilte med Enerly og Ringberg og sånn. Det var stort.  Den kampen mot Brann i mai i fjor etter Drillos garderobebesøk. Da han varmet opp bak mål for første gang:
- Det var veldig stort. Jeg hadde gledet meg lenge til den kampen. Da han fikk spille sine første ti minutter mot Start litt senere i sesongen:
- Jeg husker jeg slo tunnel på Atle Roar Håland. Det var litt kult, men vi tapte.
Pizzabaker
Tarik Elyounoussi vokste opp i Al-Hoceima på kysten av Marokko, øst for Tanger. Her spilte han fotball med guttene i gata.
Han kjenner flere kamerater fra Al-Hoceima som har endt opp i nederlandsk fotball - både i PSV og i Ajax.
Nå blir han beskrevet som det største talentet Fredrikstad har sett på mange, mange år.
Før vi blir med til klesbutikken Boomerang for å prøve cupfinaledressen, sitter vi på Warda, pizzarestauranten faren hans har drevet i Fredrikstad i flere år. Hit kom Tarik som 12-åring.
- Jo da, jeg har jobbet her. Jeg har bakt pizza, men var ikke kjapp nok når det kom mange bestillinger, sier Tarik med et smil.
På banen er han lynrask. Noe som trolig kan spores til genene og til oppveksten i Marokko.
Etter at familien flyttet til Fredrikstad, var det bare et tidsspørsmål før talentet ble oppdaget av dem som styrer med sånt.
- Tarik er noe helt utenom det vanlige. Jeg så ham i aksjon første gang som 13-åring, forteller Arnie Johannessen, som er daglig leder i Byprosjektet - et samarbeid om talentutvikling i Fredrikstad.
- Minne for livet
Og for Tarik Elyounoussi har utviklingen gått rekordraskt. Høsten 2004 spilte han fortsatt guttefotball i Trosvik - en lokal klubb som hører hjemme i 5. divisjon.
Et halvt år senere hadde han signert seniorkontrakt med Fredrikstad. Og nå, etter ytterligere halvannet år, løper han ut på Ullevaal som en av Fredrikstads sentrale spillere i cupfinalen.
- Hvordan blir det, da?
- Det kan være første og siste gang. Et minne for livet. Å være 18 år og spille cupfinale er veldig stort. Jeg gleder meg voldsomt, sier Tarik Elyounoussi.


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 10 nov 06, 19:09

Eggen er straks på tv2! på Fredag programmet

 

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


sf-tore

Bedriftsspiller
Ble medlem: 24 mai 05
Innlegg: 9

Lagt til: 10 nov 06, 20:09

Nå nærmer det seg finalen her. Hvor skal dere være i Oslo på lørdagen? Blåhvalane har booket Saras telt, men det kunne jo være hyggelig å hilse på dere røde & hvite i løpet av kvelden også...

Lykke til på søndag.

---------------------------

------------------
SF overrasker i 2006


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 10 nov 06, 20:17
Opprinnelig postet av sf-tore

Nå nærmer det seg finalen her. Hvor skal dere være i Oslo på lørdagen? Blåhvalane har booket Saras telt, men det kunne jo være hyggelig å hilse på dere røde & hvite i løpet av kvelden også...

Lykke til på søndag.

 

Lykke til på søndag ja, og grattis med fornyet TL kontrakt! Sees på søndag, til tidenes cupfinale fest!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 10 nov 06, 20:21

brian west er på Nrk med birger madsen på sandefjord! skal spille fotball i en stue i Oslo

 

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


sf-tore

Bedriftsspiller
Ble medlem: 24 mai 05
Innlegg: 9

Lagt til: 10 nov 06, 20:25
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Opprinnelig postet av sf-tore

Nå nærmer det seg finalen her. Hvor skal dere være i Oslo på lørdagen? Blåhvalane har booket Saras telt, men det kunne jo være hyggelig å hilse på dere røde & hvite i løpet av kvelden også...

Lykke til på søndag.

 

Lykke til på søndag ja, og grattis med fornyet TL kontrakt! Sees på søndag, til tidenes cupfinale fest!

Takk for det, men jeg fikk ikke svar på spørsmålet mitt:) Hvor samles dere på lørdag kveld? I Oslo altså...

---------------------------

------------------
SF overrasker i 2006


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 10 nov 06, 20:36
Brian West slo Madsen på straffekonk i leilighet i Oslo på Synnøve Svabø sitt program!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


erikjorstad

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 455

Lagt til: 10 nov 06, 21:13
Opprinnelig postet av Jepmaster
Brian West slo Madsen på straffekonk i leilighet i Oslo på Synnøve Svabø sitt program!


Ja det er jo helt sykt, godt du forteller det her!!

---------------------------

A struggling player, then sing his name....
Support him with honour, he`ll come good again....

Test dine managerferdigheter - Hattrick.org


FB-pils

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 nov 06
Innlegg: 2

Lagt til: 10 nov 06, 21:15
Til Klokan og co. på VG Nedre. For å få full trøkk fra oss på Øvre, så er de viktig at dere holder samme takt som ved begynnelsen av sangen. Mot Lyn så var Øvre med for fullt de første strofene, men da vi ble i utakt så døde sangen brått. Det blir umulig å synkronisere sangen når vi ikke ser dirigenten. Med dette blir kanskje sangen og heiaropene mer monotone, men til gjengjeld blir volumet vesentlig høyere. Ellers må jeg bare berømme deg Klokan - fantastisk.   

---------------------------

Også patriot når det gjelder øl


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 10 nov 06, 21:33
Endret: 10 nov 06, 21:35
vi er på rockefeller vi sf-tore...

---------------------------

God bedring Dagfinn Enerly


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 10 nov 06, 23:13

Opprinnelig postet av erikjorstad
Opprinnelig postet av Jepmaster
Brian West slo Madsen på straffekonk i leilighet i Oslo på Synnøve Svabø sitt program!


Ja det er jo helt sykt, godt du forteller det her!!

 

Det hadde jo med at det er cupfinale på søndag da! Gidder jo ikke lage en ny tråd på det!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 10 nov 06, 23:20
Drømmen nådd for «FFK-amatøren»

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 11 nov 06, 00:22

Har litt inside news her. FFK har en joker på benken på søndag, planen er å slippe han løs i det 70min.

http://img143.imageshack.us/img143/4792/henrycopyij7.gif


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 11 nov 06, 00:34
Opprinnelig postet av danan2

Har litt inside news her. FFK har en joker på benken på søndag, planen er å slippe han løs i det 70min.

http://img143.imageshack.us/img143/4792/henrycopyij7.gif

trenger ikke sånne vi da

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 11 nov 06, 08:48
Opprinnelig postet av danan2

Har litt inside news her. FFK har en joker på benken på søndag, planen er å slippe han løs i det 70min.

http://img143.imageshack.us/img143/4792/henrycopyij7.gif

 

Tror han hadde klart seg med 5 minutter jeg.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 11 nov 06, 12:44
Blir det noe salg av cupfinale effekter utafor vg svingen i morra eller?

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 nov 06, 15:33
Til dere som har lyst, nå kan dere gå inn på tpn.vg.no/intervju/index.php og lese hva Tarik svarer som nettgjest i VG-nett.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 11 nov 06, 16:44
Nå er startoppstillingen bekreftet. Det blir samme lag som mot Rosenborg.

Det innebærer John Anders Bjørkøy på venstreback og Christian Berg sentralt på midtbanen.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 nov 06, 17:48
Her er synspunkter fra guttene fra Lange Flate ballær, fotball.adressa.no/nm/article69054.ece

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 11 nov 06, 21:22
Pål André Czwartek  Avslutter med cupfinale?

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 nov 06, 07:52

Bra lag det og idag har jeg virkelig trua på seier!! Trur vi scorer 2 eller 3 mål idag. Sandefjord får maks 1 mål!!!

Håper Simen fortsetter storformen og setter standaren på midten idag!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 nov 06, 07:55

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 nov 06, 07:56
Eggen mener at det er en åpen finale, www.atom.no/tipsas/default.asp 

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 12 nov 06, 07:57
okay folkens, det er cup finale i dag! Prøver å lure litt frokst ned mellom nervene mine nå! Så setter jeg kursen for by`n og tollboa, for å ta buss nr 90 innover til ullevål! Fy faan så spent jeg er!!!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 12 nov 06, 08:05
Pynta og klar. No` frokost klarer ikke magen nå, så jeg tror jeg begynner med en øl for å roe nervene. God kamp folkens! 

---------------------------

-exit body, exit mind-


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 12 nov 06, 09:13

Dere som drar innover,

 

lov meg én ting:

 

At dere lager et hælvetes liv på tribunen!!!

 


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 12 nov 06, 10:58
Å fy faen, nå ere dagen! vi skal ha oss et trofee igjen!

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 12 nov 06, 11:37
Har gjort stua klar for cupfinale.

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det!

www.holygans.com ----- www.nettpuben.blogspot.com


zhyden

Knøttespiller
Ble medlem: 08 okt 06
Innlegg: 48

Lagt til: 12 nov 06, 15:01
Gratulerer folkens!!  JADDA!!

---------------------------

ikke sant


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 12 nov 06, 15:07
Endret: 12 nov 06, 15:15
Piiroja ftw

men, hadde vært artig om sandefjord ga ffk noen grunn til å spille.

for dette var en kjeeeedelig kamp

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 12 nov 06, 16:19

He he, fikk rett i at FFK ville score tre mål på 90 minutter. Sandefjord var en skuffelse i dag, men det er en skuffelse jeg kan leve med.

 

Om det ikke er typisk norsk være best, så er det typisk FFK å være best når det gjelder! Herlig!!!

 

GRATULERER FREDRIKSTAD FK!!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 12 nov 06, 16:22
merkelig fotballkamp men det ekke så nøye når vi vinner 3-0 og er cupmester

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 12 nov 06, 16:50
Dette var helt glitrende  

FFKgutten

A-lagspiller

Ble medlem: 12 apr 05
Innlegg: 286

Lagt til: 12 nov 06, 16:56
FANTASTISK DEILIG!!

---------------------------

"Vær forandringen du vil se..."


PladserN

Juniorspiller
Ble medlem: 15 okt 06
Innlegg: 141

Lagt til: 12 nov 06, 17:08

yes! så utrolig digg!!

kom fra kampen nå og det var en ENORM stemning i VG- svingen.. Det tok helt av..

Oi så digg!

 

 


Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06
Innlegg: 148

Lagt til: 12 nov 06, 18:28

http://www.dagbladet.no/sport/2006/11/12/482681.html?i=11

 

Sandefjord Sandefjord Sandefjord Sandefjord Sandefjord Sandefjord Sandefjord

Sandefjord Sandefjord Sandefjord Sandefjord Sandefjord Sandefjord Sandefjord

Sandefjord Sandefjord Sandefjord                Sandefjord Sandefjord Sandefjord

Sandefjord Sandefjord Sandefjord Sandefjord Sandefjord Sandefjord Sandefjord

Sandefjord Sandefjord Sandefjord Sandefjord Sandefjord Sandefjord Sandefjord

 

DET er supporter det..


sf-tore

Bedriftsspiller
Ble medlem: 24 mai 05
Innlegg: 9

Lagt til: 12 nov 06, 19:15
Gratulerer med seieren. I dag var det klasseforskjell både på banen og tribunen.

---------------------------

------------------
SF overrasker i 2006


Ixnay^

Knøttespiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 73

Lagt til: 12 nov 06, 19:25
Hehehe *ler*

Så sinnsykt bra bilde!! :)

Godt vi er i Norge da, den stakkaren ville antagelig ha blitt dengt i et annet land :P

Guttane, guttane guttane!!!                          

---------------------------

Mine tanker til Enerly!

FFK supporter midlertidig bosatt på sørlandet


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 nov 06, 19:51

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 12 nov 06, 22:12
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Dere som drar innover,

 

lov meg én ting:

 

At dere lager et hælvetes liv på tribunen!!!

 

 

Jeg syns vi skal ha at vi klarte det.


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 12 nov 06, 22:58

STOORT! Stod på Hafslund øvre, like ved Sandefjordfansen, men det var plankehaugen som hørtes! Så ut som 3/4 var FFK-fans.

Vi er cup-mestre 2006 og skal til Europa!

Morro at Agim fikk komme innpå, men han fikk ikke anledning til å vise seg frem i den tiden han spilte. Mackie derimot! Synd han ikke fikk nettkjenning, men han har en utrolig tilstedeværelse - du forventer at noe skal skje når han er i form! Gleder meg til å se mer av ham til neste år.

MEN - hva nå? Begynne å følge med på ishockey? Prøve å finne meg et lag i Italia, England eller Spania å følge med? For nå er sesongen ubønnhørlig over :(

Får håpe det kommer noen oppdateringer over fremgangen på Værste som jeg kan kose meg med frem til sesongen starter igjen. Lenge til nå.

Heia guttane! Gratulerer med dagen alle mann.

---------------------------

2006: CL, RL, "the double"...


frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 12 nov 06, 23:37
     GRATULERER MED SEIEREN     

---------------------------

Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 12 nov 06, 23:54
var innom forumet til sandefjord, og cupfinaletråden har hele 11 replies.. hehe. voldsom til interesse da.. http://www.sandefjordfotball.no/forum/forum.asp?FORUM_ID=1

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 13 nov 06, 00:02
Endret: 13 nov 06, 00:02

Gratulerer Folkens! Gratulerer Fredrikstad! Gratulerer Østfold!

 

Endelig! FFK kan igjen smykke seg med tittelen, BEST I LANDET!!!!

 

 

-moss, ta dere en bolle! hæhæ, så forresten hjælmen i byn idag, gikk med HMKG jakke og mosse skjerfet tulla godt rundthalsen, så ikke ut som han hadde det noe trivlig!! hehe

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 13 nov 06, 01:11
Tusen takk guttær! Dette har dere fortjent! Dette har vi fortjent! Hele Fredrikstad by har fortjent dette! Tusen takk!
Er så grenseløst stolt over å være supporter av denne fantastiske fotballklubben.

Samtlige spillere spilte med hjertet utapå drakta i finalen.
Det var en fantastisk opplevelse å stå nesten nederst midt på VG nedre og se på tre tribuner smekk fulle av folk i rødt og hvitt, og å høre trøkket fra 15 000 FFK-supportere da vi kjørte på for fullt.
Da klokka passerte 90 minutter ble seierssigaren fyrt opp, og da Jonna løfta pokalen til værs, og Ullevaal eksploderte i et jubelbrøl fra de rødhvite, da kom det noen tårer i øyekroken.
Irriterende at jeg ikke fikk sikra billett til teltet på brygga, men fakkeltoget fikk jeg iallefall med meg, og det var en opplevelse jeg aldri vil glemme.
For noen år siden ville jeg aldri trodd at den første Cupfinalen jeg skulle se fra tribunen på Ullevaal skulle vinnes av laget i mitt hjerte.

Sliten og Trøtt - Glad og Stolt

---------------------------

FFK for alltid!
Norgesmestere 2006 - Europa i 2007


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 13 nov 06, 09:57
Morro å lese i Sandefjords blad: "Raymond Kvisviks gå sakte-aksjon resulterte i tre goaler etter dødballer, og selv om herr Kvisvik anno 2006 neppe har særlig høyere 02-opptak enn en middels curlingspiller, lever han stadig høyt på sin følsomme pasningsfot"... 

---------------------------

2006: CL, RL, "the double"...


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 13 nov 06, 12:01

Dette var helt rått!!! :))))

4 timers søvn før cupfinalen men glemte jeg var trøtt....kunne vært litt mer spennende kanskje men er jo bare å gi F i så lenge FFK vinner:-))))

Det som var litt synd var at det bare fantes EN pub på Ullevaal....Norge i et nøtteskall

Formen idag kunne vært bedre men pytt, e rsykemeldst likevel hehe....

 

GRATULERER FREDRIKSTAD!!!..SOM BY....SOM LAG...EN FOR ALLE, ALLE FOR EN :-)))

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 13 nov 06, 14:13
Rami Shaaban skryter av den norske cupen og stemningen. Han er dessuten den eneste i verden som har trippeltriumf som cupmester i Norge, Sverige og England

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 13 nov 06, 18:49
Noen som tar jobben med å legge ut kampen på nett?

---------------------------

Ære være Plankebyen


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 13 nov 06, 19:46
Flott med cuptriumf og europacup neste aar..
Fortjent seier, og fin innsats av Raymond, Raio, Rami og Ramberg f;rst og fremst.
Kampen totalt sett var svak, og hovedskylda for det gir vi selvsagt Sandefjord,  som kun pr;vde aa spille fotball i perioden fra 6 min til 30min. FFK var da faktisk litt heldig som slapp unna uten baklengs.
Slik er jo fotballen.
Hvem tenker slik io dag.
Seieren var fortjent og FFK suger paa karamellen.
GRATULERER.
Naa er to av mine onsker gaatt inn.
Ny stadion med fortsatt TL og Europacup spill, haaper saa paa de to andre.
Ny trener og ett par tre nye kvalitetsspillere.

Uansett the future so bright i gotta wear shades

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 14 nov 06, 02:09
Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Dere som drar innover,

 

lov meg én ting:

 

At dere lager et hælvetes liv på tribunen!!!

 

 

Jeg syns vi skal ha at vi klarte det.

 

Det skal dere ha all ære for å ha gjort også!!

 

Det er utrolig hva det gjør med opplevelsen av en fotballkamp på tv når laget du heier på har SÅ mange og SÅ entusiastiske tilhengere på tribunen! Helt konge!!   


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 14 nov 06, 18:29
Hvem er egentlig korrekturleser i Demokraten?
Link

Får håpe den artikkelen er skrevet etter noen Køppøl. :P

---------------------------

FFK for alltid!
Norgesmestere 2006 - Europa i 2007


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 14 nov 06, 18:46
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1
Hvem er egentlig korrekturleser i Demokraten?
Link

Får håpe den artikkelen er skrevet etter noen Køppøl. :P


Herre, dette var eksepsjonelt dårlig.

"Den 12. spilleren - blant Ullevaals beste!

«Publikum er lagets 12-æ spiller» Et gammelt og forslitt uttrykk. Men skjelden har det passet bedre enn på Ullevaal i går.

Av: STEIN H. JOHANSEN I tekst og foto stein.johansen@demokraten.no

Anført av super-innpiskeren Zoran Puvatcha tok FFK-supporeterne fullsetndig o9ver5 Ullevaal stadion. De dekket begge langsidene - og hele VG-svingen. Det var så nman nesten fikk medlidenhet med «Blåhvalene». I går hadde det vært enklere for en tiårskommen jourbalist og slått Ole Einar Bjørndalen i skiskyting - enn for «Blåhvalene» og slå «Plankehaugen. Fredrikstad publikummet viste seg nemlig fra sin aller beste side. Både i kvalitet og kvantitet.

Og for FFK-supporterne toppet det seg da katein John Anders BJørkaøy lånte bort kongepokalen til Zoraqn for en stakket stund. Et av mitt livs mest fantastiske øyeblikk. I dag var publikum helt utrolig. De ga en enorm response. Jeg har nesten ikke opplevd maken, sa Zoran, med en liten tåre i øyekroken.

– Klart at spillerne tenner når de får en slik enorm støtte. Selv om vi er fokusert på arbeidoppgtavene er det ingen tvil omn at de også registrerer det som skjer i omgivelsne. Freerrikstad har grunn til å være stolte av sitt punlikum. De har vært fantastiske mange ganger før. I dag vaqr de mer fantastiske enn jeg har opplevd dem noen gnag. Jeg kan bare tenjke meg hvordan det blir i Fredrikstad i kveld og utover natta, sier FFK-trener Knut Torbjørn Eggen.

Rørt Enerly

Også Dagfinn Enerly toj del i feiringen sammen med resten av laget på Ullevaal-matta.

–Dette fortjente både spillerne og publikum. Se på dette, sier Dagfinn Enerly og skuer opp mot et sydende hav i rødt og hvitt.

–Er det rart man bfår en klump i halsen, sier Dagfinn som kan se tilbake på mange store øyeblikk i sin karriere. Gårdagen var definitivt et nytt høydepunkt for ham.

Så kom horden

Det var faktisk Sandefjords supporterskare som var dominrende den første timen etter at portene hadde åpnet.

men så komk den ene pussen etter den andre rullende inn på grusbanen utenfor Ullevaal. Råde og hvite supoortere veltet ut - og overtok Ullevaal fullstendig.

Dominansen på tribunene ble ikke mindre da det bløe både 1-0, 2-0 og 3-0. Seiersgnisten var tent. FFK-supportenerne visste hvor det bar - og startet festen tidlig på Ullevaal.

Den økte i styrke etterhver og kulminerte da John Anders Bjørkøy løftet kongepokalen over hodet. Og publikum satte umåteli pris på at opgså de, gjennom Zoran, fikk kjenne på bøtta. Mens Colasvingen lå tom og øde koket det på resten av Ullevaal.

Og da det omsider var slutt i hovedstaden satte 15.000 FFK-patrioter kursen mot Fredrikstad for å delta på den STORE festen"

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 nov 06, 18:46
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1
Hvem er egentlig korrekturleser i Demokraten?
Link

Får håpe den artikkelen er skrevet etter noen Køppøl. :P


Sendte han en fin mail jeg ;) Over 30 feil i en artikkel av en journalist er intet mindre enn imponerende! Jeg setter det nesten opp mot bragden at FFK vant cupgull!

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 nov 06, 19:05
Han er til og med sports sjef i avisen.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 nov 06, 19:08
haha...... kanskje litt for mye styrepils?

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 14 nov 06, 19:12
Køppøl og tidlig deadline er dårlig kombinasjon, tror jeg:)

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 14 nov 06, 19:57
Jeg synes bildet var kjempe bra !!!!!!   He he he

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 14 nov 06, 21:46
Kan være dyslektiker da:)

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 nov 06, 21:50
Opprinnelig postet av Mustang
Kan være dyslektiker da:)
øh. ja. men da bør han kjapt finne seg en ny jobb:)

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 14 nov 06, 21:56

Opprinnelig postet av Husgutt
Opprinnelig postet av Mustang
Kan være dyslektiker da:)
øh. ja. men da bør han kjapt finne seg en ny jobb:)

det hele er jo latterlig hehe.....minner meg om meg selv på MSN hehe......like kjapp som Brian West men i motsetning til han så stokker bokstavene seg *ler*

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 15 nov 06, 02:11

Jourgnlitten gleme hvel og sjkeke åmm or retting pgoramet vár blit sqrudd seeg påa, Fort

jort.

 


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 16 nov 06, 17:20

Sendte ham følgende e-post

 

Opprinnelig postet av Bob Page

http://www.demokraten.no/lokalsport/article2407710.ece

Har dere ikke korekturlesere i Demokraten ? Artikkelen er jo full av
gramatiske feil og stavefeil... Virkelig slett arbeide..

 

Fikk følgende svar tilbake :

Opprinnelig postet av Stein H. Johansen

Hei!

En liten forklaring.

Jeg hadde to versjoner av saken. En råversjon lagret på skrivebordet  - og en på katalogen som var nøye gått gjennom og korrekturlest. Dessverre, midt i alt stresset, ble råversjonen sendt - uten at jeg oppdaget det før det var for sent. Ellers er jo hverdagen for oss journalister i Demokraten at vi foruten å hanke inn og skrive sakene også må behandle bildene selv - og gjøre den typografiske jobben med uttegning - for så å sende sidene. Kan også legge til at vi i hovedsak var to journalister som laget et 32 siders cupbilag før cupfinalen - i tillegg til at vi produserte 14 sider fra cupfinalehelgen. At man blir litt uklar i toppen klokka 23 søndag kveld etter et slik race er kanskje ikke så rart. Med selvsagt, slikt skal helst ikke skje og for meg ødela denne feilsendingen mye av gleden over jobben vi la ned.

Men takk for ditt engasjement. 

Hilsen

Stein H. Johansen

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 16 nov 06, 17:41
http://www.sandefjordfotball.no/    tok lang tid men de la ut tv magasinet til slutt!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN



Flat Trådet Nøstet
Totalt 8 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f