Husk meg
Brukernavn
Passord

Dagfinn Enerly-lei

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

rabbagast

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 sep 06
Innlegg: 13

Lagt til: 01 sep 06, 10:13
Nå er draktene fra Enerly lagt ut på qxl, og "inntektene går i sin helhet til Dagfinn Enerly". Når skal dette stoppe*? Jeg ble provosert når de begynte med armbånd for Enerly, osv. Ja, det er en tragedie, men hva med de andre i landet som sitter lam i rullestol og er totalavhengig av hjelp? De føler nok avsky for Enerly. At innsamlinger ikke går direkte til alle i den situasjonen, men kun til Enerly, er FORKASTELIG!!!!

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 01 sep 06, 10:15

Jeg syns du bør heller bruke din energi på noe annet.

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5533

Lagt til: 01 sep 06, 10:16
At du heller vil gi din støtte alle som har kommet i samme situasjon er ok. Det er ditt valg. Akkurat som det er andres valg å støtte Enerly. Jeg har valgt det siste, men vil ikke fordømme de som ikke gjør det. Kan ikke skjønne at du gjør det.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


rabbagast

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 sep 06
Innlegg: 13

Lagt til: 01 sep 06, 10:21
klart det var greit med en innsamlng eller to, men det har jo tatt helt av!
Kan man kjøpe en liter melk i fredrikstad uten å støtte Enerly med en femmer? Nå, ja, men fremover? Gudene vet

MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 01 sep 06, 10:54
Registrerte du deg bare for å komme med dette?

---------------------------

-exit body, exit mind-


frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 01 sep 06, 10:55
Ser poenget ditt, men synes du virkelig det har tatt av??

---------------------------

Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 sep 06, 10:57
Har selv hørt mange som mener dette, men jeg tipper og tenker at vår alles kjære Dagfinn kommer til å fortsette med dette fondet etter han selv er blitt opppegående og drifte dette til fordel for andre som har havnet i hans situasjon. Bare en tanke jeg gjør meg om dette.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5533

Lagt til: 01 sep 06, 11:08

Opprinnelig postet av rabbagast
klart det var greit med en innsamlng eller to, men det har jo tatt helt av!
Kan man kjøpe en liter melk i fredrikstad uten å støtte Enerly med en femmer? Nå, ja, men fremover? Gudene vet

 

Du kan kjøpe melk uten å støtte Enerly. Du kan faktisk med letthet unngå å støtte ham i det hele tatt. Det er helt frivillig. Jeg synes du skal la de som ønsker å støtte ham få lov til å gjøre det uten at du fordømmer det. Det har du faktisk ikke noe med. På samme måte som at jeg ikke vil fordømme deg for at du velger å la vær.

Synes forøvrig at det er unødvendig å spre denne intoleransen på dette forumet. Hva ønsker du å oppnå med det?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 01 sep 06, 11:25
Endret: 01 sep 06, 11:30
Rabbagast, for oss med hjerte i og for Fredrikstad Fotballklubb er dette hverken latterlig eller forkastelig. Derimot var onsdagens kamp og auksjonen av draktene en måte å hylle en person vi har satt og fortsatt setter svært høyt.

Jeg har full forståelse for at dette kan virke hysterisk om man begynner å sette ting i perspektiv. Dagfinn Enerlys skade er ikke enestående, hundrevis av nordmenn pådrar seg nakkeskader hvert år. Enerly er – som profesjonell fotballspiller – forsikret og har strengt tatt ikke behov for pengene som er samlet inn. For utenforstående kan det sikkert virke like fjollete som at Plankehaugen har tatt på seg ansvaret for å bygge et nytt hus til Raymond Kvisvik.

Jeg tror ikke pengene er det viktige her. Seminaret som Enerly holdt i Fredrikstad på onsdag, og den etterfølgende fotballkampen, var en påminnelse om hvor fort livet kan snu. For alle i FFK – og for mange andre – er Dagfinn Enerly noe av en kultfigur (ja, jeg vet han er fra Groruddalen). Dagfinns skade har gjort oss FFK-supportere mere samlet enn noen gang, og for oss vil han alltid være helt. Det ville glede meg stort om han kom seg på beina igjen, om jeg kan hjelpe til med noen slanter på veien så bidrar jeg gjerne.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 01 sep 06, 12:51
Opprinnelig postet av rabbagast
Nå er draktene fra Enerly lagt ut på qxl, og "inntektene går i sin helhet til Dagfinn Enerly". Når skal dette stoppe*? Jeg ble provosert når de begynte med armbånd for Enerly, osv. Ja, det er en tragedie, men hva med de andre i landet som sitter lam i rullestol og er totalavhengig av hjelp? De føler nok avsky for Enerly. At innsamlinger ikke går direkte til alle i den situasjonen, men kun til Enerly, er FORKASTELIG!!!!
Vent litt nå. Du tror altså at pengene går rett i Dagfinns egen lomme? Det viser jo bare hvor lite du vet. Pengene går til Dagfinns fond. Er det noen som kan forvalte de pengene på en fornuftig måte, så er det han.
Du bør prøve å finne ut litt om saken før du kommer med slike tåpelige uttalelser.
Hagenisse!

---------------------------

2006 - Året vi sier farvel til gamle Stadion.
2007 - Året vi hilser nye Stadion velkommen.


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 sep 06, 13:02
Disse pengene går til Enerly direkte, at det er et fond er kun skattemessig og gjøre, men en skal ikke se at dette fondet vil leve videre og til hjelp for andre.

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 01 sep 06, 13:04
tydeligvis flere som ikke er like opplyst som deg, i en annen tråd spurte jeg om pengene gikk rett i lomma til enerly og fikk svart ja på det.
om det går til ett "fond" eller rett inn på enerlys konto er samme sak ? de skal vel brukes til hus, bil og heis og sånt? eller er det også feil?

jeg kan skjønne folk blir provosert av at en "kjendis" får alt kasta i fanget mens andre unge mennesker blir putta på gamlehjem, men kan ikke hjelpe alle sant ? derfor er det viktig å overøse 1!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5533

Lagt til: 01 sep 06, 13:19
Endret: 01 sep 06, 15:43

Opprinnelig postet av torkr

jeg kan skjønne folk blir provosert av at en "kjendis" får alt kasta i fanget

 

Nei Jeg kan ikke forstå at dette provoserer noen. Skattepengen våre går blant annet til velferd. Staten fordeler penger til de som trenger det, etter beste evne(Kan jo være så som så med evnene).

Om noen av oss ønsker å gi noe ekstra til en person som betyr mye for oss, så må vi kunne gjøre det uten at noen blir provosert eller kritiserer dette. Dette er mitt valg og mine penger. De vil gi gi til hvem jeg vil uten at noen bryr seg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 01 sep 06, 13:24
selvsagt skal du bruke pengene dine som du vil, jeg har også støttet enerly.
men det kommer til ett punkt hvor det blir litt mye, det er nå nådd (min mening)

uten at det var en "kjendis" ville ikke media brydd seg og mange av de som bryr seg så mye ville ha glemt enerly for lenge siden.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 01 sep 06, 13:26
Hvis enerly tar og bruker litt av dette fondet til å fronte andre med brukket rygg hadde det vært greit, gjør oppmerksom på forskning rundt stamceller o.l. for å kurere ryggradsnervene. Er tross alt en god del som brekker ryggen hvert eneste år, og de fleste av dem får heller ikke muligheten til å kunne lære seg å gå igjen. Jeg personlig er blitt lei den unisone heltedyrkelsen av Enerly, men som folk påpeker her er det fullstendig ditt eget valg hvem du vil gi pengene dine til.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 01 sep 06, 13:28

Det er viktig å skillemellom snørr og bart. Man må kunne skille litt på hva man debatterer.

 

Snørr:

Debatten om fokuset som Enerly har i forhold til ukjente skadde mennesker er en sak. Alle burde ha fått den hjelpen de trenger og har behov for.

 

Bart:

Enerly er en FFK spiller, det skjedde på direkte TV, Han trenger støtte, Mange ønsker å støtte han, Plankehaugen med mange andre ønsker å stå med Enerly i en vanskelig tid.

Det er uproblematisk og noe som vi må ta av oss hatten for.

 

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


rabbagast

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 sep 06
Innlegg: 13

Lagt til: 01 sep 06, 13:32
Sjekk på nettsiden, jeg siterte bare det som stod der ang. auksjonen på QXL

rabbagast

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 sep 06
Innlegg: 13

Lagt til: 01 sep 06, 13:33
Det er faktisk ikke helt frivillig. Feks billettene til showet på gamle stadion, der går en del av inntektene (var det 30,- pr billett?) til Dagfinn. Kan jeg få billetten 30,- billigere da, i og med at jeg ikke ønsker å støtte han mer men vil gjerne få med meg showet?

Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 01 sep 06, 13:35
Opprinnelig postet av torkr
om det går til ett "fond" eller rett inn på enerlys konto er samme sak ?
Etter hva jeg har fått med meg skulle disse pengene gå til et fond opprettet med den hensikt å støtte både Dagfinn og andre i liknende situasjon. Men om jeg har misforstått, så tar jeg selvfølgelig selvkritikk på det.

---------------------------

2006 - Året vi sier farvel til gamle Stadion.
2007 - Året vi hilser nye Stadion velkommen.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5533

Lagt til: 01 sep 06, 13:47

Opprinnelig postet av rabbagast
Det er faktisk ikke helt frivillig. Feks billettene til showet på gamle stadion, der går en del av inntektene (var det 30,- pr billett?) til Dagfinn. Kan jeg få billetten 30,- billigere da, i og med at jeg ikke ønsker å støtte han mer men vil gjerne få med meg showet?

 

Du kan bli hjemme. Det er frivillig oppmøte.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340