Husk meg
Brukernavn
Passord

To nye spillere inn - To spillere bør ut

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5534

Lagt til: 30 aug 06, 10:59

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
Jeg  syns ikke vi bør kvitte oss med noen spillere, akkurat nå syns jeg vi har en bred og god stall med sunn konkurranse på de fleste plassene.

Jeg syns hvertfall ikke vi bør kvitte oss med Simen eller Hoås, dette er jo unge og talentfulle spillere. Simen har allerede visst at han kan prestere på høyeste nive nasjonalt, og er uten tvil en av ligaens beste midtbanespillere når han er i form. Jeg skjønner ikkke at så mange er negative til Simen og vil kvitte seg med han. Gutten er fra Fredrikstad(selbak) og er fortsatt bare 25 år, mao., han har de beste åra forann seg. Og til de som sier ting som at Simen trenger å være midtpunktet, jobber ikke for laget, tror han er noe, etc., Hva vet dere om det egentlig? Er det noen av dere som er en god venn av han? Tviler på det. Nå er jeg bare lei Simen Brenne hetsen, og jeg syns den er meget ufortjent. Ja han har ikke vært like god i det siste, men ingen skal si at Simen ikke gidder å løpe hvertfall, syns innsatsen han legger ned er god, spesielt offensivt, men det går nok mere på å få tilbake godfølelsen for han nå.....så får vi bare håpe at han ikke prøver å finne den ved å lese her inne.
Når det gjelder Hoås, så har han bare glimtvis visst hva han kan, men det er nok for meg til at jeg har tro på at han vil få det ut en dag. Gir Hoås en sesong til, har han ikke visst noe mer da, så er det nok over og ut tenker jeg.

 

Enig i at man ikke  eller trenger å kvitte seg med noen. Man har allerede ryddet plass til de nye som har kommet. Men det kan hende at det er klubber som er interressert i Brenne, og som er villige til å betale en pen sum. Da selger man av den grunn og ikke "for å bli kvitt" ham. Det er en stor forskjell.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


matkri

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06
Innlegg: 135

Lagt til: 30 aug 06, 11:06
Enig med kanogvetalt .. Det går ikke bare på å bli kvitt, men også å tjene en liten slant på spilleren/spillerne... Vi må ikke bare tenke ut denne sessongen, men også langsiktig.. Det er fortsatt ikke sikkert vi klarer å berge plassen i år.. Det positive ved å beholde Simen, er at han kjenner stallen/spillerne, og fotballen fredrikstad spiller.. Det er ikke sikkert ett helt nykomponert lag, klarer å fortsette den godtrenden vi er inne i nå, selv om det kun er to spillere som kommer inn fra sist kamp.... En annen ting, er at det er aldri morsomt å kvitte seg med spillere.. Men sånn er det bare.. Spillere kommer, og spillere går. Tenk deg alle de spillerne som har vært innom de siste 5 åra. Det er kun ett fåtall som blir huska, selv om de har lagt ned aldri så mye svette å blod for klubben...

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 30 aug 06, 10:12
Opprinnelig postet av rødforalltid

Husk nå på at FFK har kvittet seg med Wiig, Hornseth, Tronseth, Bora, Petersen, Blix.

Når de da i tillegg har West ute for resten av sesongen, Hvor alvorlig skaden til Hoås er vet jeg ikke, men kanskje han ute for resten av sesongen.

Så er det da 8 spillere ut. Gerrbrand, Heavy, Stadheim, Tamas og miika inn. Tar ikke med han islendingen pga usikkerhet om han blir klar.

Så jeg syns at de som nå er inne bør være der ihvertfall ut sesongen.

Når det gjelder Simen så er han blitt veldig ustabil i prestasjonene utover i sesongen, men kan hende at han nå skjønner at visst han vil spille så må han være på topp hele tiden.

Syns FFK gjorde det klokt med å hente inn Stadheim til å øke konkurransen på midtbanen.

Men det som jeg lurer fælt på er hvordan 5 mill plutselig er blitt mange fler? Tror at utspillet til FFK etter at sponsorpoolen ble kjent, om dårlig økonomi var ett spill for galleriet.

Heavy spekuleres det om at kostet 4-5 mill. Stadheim kostet helt sikkert 2-3 mill. Visst da de i tillegg for Johannsson klar koster jo han 2 mill. Da har FFK handlet spillere for 8-10 millioner. Mye mere enn 5 det vel?

 

Kan hende ikke alle kjøpa er betalt med kontanter fra kontantbeholdningen. Kanskje noe er lånefinansiert også. Men dette vet jeg ingenting om - rene spekulasjoner.

Det jeg mener er at vi per nå ikke bør kvitte oss med flere spillere. Vi har fått et par spillere som på papiret er forsterkninger (la de også få tid til å vise det), og har fortsatt spillere skadd.

Hvis vi skulle finne på å kvitte oss med flere spillere nå, mister vi en sterk benk - og kan igjen bli sårbare ved skader.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340