Husk meg
Brukernavn
Passord

Høstens formasjon...

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 29 aug 06, 23:45
Ehh. Brenne en av de beste denne sesongen i FFK, hehe er vel ikke mange som tror deg på det.....

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 30 aug 06, 09:40
Endret: 30 aug 06, 09:41
Opprinnelig postet av pss

Mulig jeg tar munnen for full når jeg sier dette: men jeg mener og står for det.

Berg er per i dag, med den troppen vi har den eneste som har vist seg å kunne stabilisere midtbanen. Han er ikke grunnen i seg selv til at FFK har spillt stålende fotball i 4 ganger 45 minutter nå, men han er den utløsende faktoren. Fotballforståelse kalles dette vi her diskuterer. Før i sesongen har vi hatt en midtbanetreer uten struktur og mening. Nå har vi stabilisatoren deffenisvt i midten som ballvinner. På indreløperplassene har vi nå to som er i stand til å ta helhjertede bakromsløp og fullføre dem. Det er ikke den offensive biten det har skortet på før, men det er omorganiseringen når vi får angrep/kontringer i mot. Her har laget blitt mye bedre, og det er her Bergs viktighet kommer inn i bildet. Desverre folkens, dere som ikke ser det? Sorry ass, da er det mørt. Men at vi kanskje kan finne andre løsninger på lang sikt; Ja så absolutt, kanskje ikke 4-3-3 er løsningen, eventuelt 4-5-1 eller 4-4-2, vi må se på hvilket spillermaterial vi har. Før Start-kampen ville det være dumt å gå bort fra den strukturen vi hadde mot Vålerenga som fungerte. Og jeg vil stille meg kritisk til om det blir gjort foran neste kamp. Håper den nye finnen kan passe inn i dagens 4-3-3 system, for det er et system som ser ut til å sette seg, og gutta føler seg konfortable i den.  



Mye jeg er enig her! En defensiv stabilisator på midtbanen har fungert strålende for FFK. Syntes bare ikke Berg er rett mann for jobben. Trodde gutten var en grovarbeider, som skulle rydde opp i mellomrommet foran 16m. I Start-kampen oppdaget jeg at han heller ikke hadde disse egenskapene. Berg var en størrelse for liten for oppgaven. "Lille" Ramberg som indreløper vant ti ganger så mange dueller, og var dessuten god til å spre baller som startet overganger. Eks: Den viktige taklingen hvor han ble med oppover og gav FFK den 2. straffa. La i allefall Ramberg få en sjanse i den posisjonen, er ganske sikker på suksess.

Håper også Vuorinen kan tilpasse seg dette systemet, tror han kan bli dødelig med gode baller fra vingene.

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 31 aug 06, 14:12
Brenne BLIR! YESSSS!
Men hvordan skal FFK spille nå? Hvem bør benkes?

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06
Innlegg: 148

Lagt til: 31 aug 06, 14:39

Jeg hadde helst sett denne formasjon, med forbehold om Bertelsen er klar og at Stadheim er god nok. Er heller ikke helt sikker på Mr.Heavy, velger derfor å helgardere.

                                      Shaaban

Czwartek   -   Gerrbrand   -   Piiroja   -   Bertelsen

                                       Bjørkøy

                   Stadheim         -          Brenne

Elyounoussi      -     Toth/Vourinen      -       Kvisvik

Faren med dette laget er at det kan bli litt for offensivt som vi har sett FFK har spillt i begynnelsen av sesongen. Men da var det også en V formasjon og ikke en omvendt V. Tror det fungerer bedre med en omvend V, slik vi har spillt de siste kampene, med et defensivt anker på midten. Her tror jeg Bjørkøy vil gjøre den beste jobbe med tanke på hans stor løpskapasitet. Slik vil iallefall jeg ha det for øyeklikket.

 


matkri

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06
Innlegg: 135

Lagt til: 31 aug 06, 14:46
Problemet her, er jo at  Bertelsen mest sannsynlig er ute for resten av sessongen

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 31 aug 06, 15:54

Regner med at Berg fortsetter deffensvt!

Bjørkøy blir venstreback!

Brenne, Stadheim og Ramberg kjemper om 2 offensive midtbaneplasser!


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 01 sep 06, 11:00
Hva med å prøve Berg på venstre-back? Mange som er redde for at vi nå har mistet fart uten Bertie, men Berg er vel ikke særlig tregere enn Bjørkøy? Syntes Bjørkøy har vært fantastisk de to siste kampene, synd om det eventyret må ende på backplass.

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 01 sep 06, 12:26
Endret: 01 sep 06, 12:27

4-3-3 med et defensivt anker er noe som helt klart bør brukes utover høsten. disse spillerne bør ha en mulighet til å kjempe om plassene i prioritert rekkefølge:

keeperplassen er udiskutabel:

shaban

staw

forsvarets førstefirer burde også være grei med bertil uaktuell (fra venstre mot høyre):

bjørkøy

raio

patrik

pål

som backupspillere her burde vi bruke juniorspillerne. bedre å prøve de enn å bruke tamas og multi på backene.

defensiv midtbane:

berg

ramberg (kun hvis berg er helt uaktuell)

indreløpere:

ramberg

brenne

stadheim

røn

muligens også kvisvik i kamper hvor vi allerede styrer spillet.

høyre kant

tarik

multi

venstre kant

kvisvik

mcdonald

spiss

heavy (ikke starte neste match, men håper han overbeviser tidlig)

tòth

hoås

---------------------------

med ffk til champions league!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 01 sep 06, 14:32
Endret: 01 sep 06, 14:33

100% enig Knut. Her må det roteres også, så ingen vits å bekymre seg for 1 eller 2 for mange på 3 plasser på midten.

Dette gir konkurranse og ingen grunn til å spare seg til neste kamp....

Frode

---------------------------

Frode
- FFK nr. 4 i tippeligan 06


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 01 sep 06, 15:14
Utrolig deilig med reell konkurranse. Dessuten har Eggen noe kvalitet å sette innpå dersom det skulle være nødvendig med bytter.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 01 sep 06, 15:22
Opprinnelig postet av knut

som backupspillere her burde vi bruke juniorspillerne. bedre å prøve de enn å bruke tamas og multi på backene.

Som midtstopper kan man bruke Agim Shabani. På høyre back er nok Multe-Miika nesten eller like god som PAC. På venstre back står det mellom Tamas og Jørgensen. Jeg tror sistnevnte er 15 eller 16 år. Det gir seg vel selv. Det er spillere som er på Jørgensens alder som har spilt på et høyt nivå tidligere. Men de har hatt meget god fysikk, f.eks. Rooney og Messi. Det har ikke Jørgensen, såvidt jeg har registert på langt hold.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 01 sep 06, 15:45
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Som midtstopper kan man bruke Agim Shabani. På høyre back er nok Multe-Miika nesten eller like god som PAC. På venstre back står det mellom Tamas og Jørgensen. Jeg tror sistnevnte er 15 eller 16 år. Det gir seg vel selv. Det er spillere som er på Jørgensens alder som har spilt på et høyt nivå tidligere. Men de har hatt meget god fysikk, f.eks. Rooney og Messi. Det har ikke Jørgensen, såvidt jeg har registert på langt hold.

Ikke det at jeg har veldig innsikt i juniorlaget, men er ikke Jørgensen høyreback og Christian Halvorsen venstreback? Ingen av dem er vel så unge som 15 år heller, vil jeg tro...

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 01 sep 06, 15:49
OOps. Mulig jeg blander navnene på de to. For å ta bort forvirringen da. Den unge talentfulle venstrebacken som spiller på juniorlaget, og B-laget, ser etter min mening ikke ut til å ha de fysiske forutsetningene som skal til i tippeligaen. Jeg tror Agim Shabani er den eneste av juniorene som kan være ett alternativ til Tamas.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 01 sep 06, 16:58

Opprinnelig postet av kanogvetalt
OOps. Mulig jeg blander navnene på de to. For å ta bort forvirringen da. Den unge talentfulle venstrebacken som spiller på juniorlaget, og B-laget, ser etter min mening ikke ut til å ha de fysiske forutsetningene som skal til i tippeligaen. Jeg tror Agim Shabani er den eneste av juniorene som kan være ett alternativ til Tamas.

 

Midtstopperen til Lyn (Madsen) er ikke akkurat en som ruver han heller, med sine 182cm og 74 kilo.   Men han beit godt fra seg blandt annet mot Occean, som er 186cm med 86 kilo. Der snakker vi litt mer "biff".

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 02 sep 06, 00:31
Endret: 02 sep 06, 00:32
Er rimelig sikker på at Magnussen er høyre-back i allefall..
Men nok en gang: Hva med Berg på venstre?...jo flere ganger jeg sier det jo mer fornuftig høres det ut..vil ikke gå glipp av Bjørkøys offensive kvaliteter..

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 sep 06, 00:37
Opprinnelig postet av Tango
Er rimelig sikker på at Magnussen er høyre-back i allefall..
Men nok en gang: Hva med Berg på venstre?...jo flere ganger jeg sier det jo mer fornuftig høres det ut..vil ikke gå glipp av Bjørkøys offensive kvaliteter..

Magnussen er ikke høyreback. Han er midtstopper eller sentral defensiv midtbanespiller. Tror ikke han har spilt særlig mer høyreback enn som nødløsning en Tippeliga-kamp i fjor. Han klarte seg riktignok greit, men er nok likevel ingen back.

Tror ikke Berg har spilt back før heller. Det har tross alt Bjørkøy gjort ved noen anledninger. Og selv om han er mye bedre på midtbanen, så har han aldri gjort seg bort på backplass. Tror derfor det blir han som må ned på venstreback, selv om jeg er redd det svekker midtbanen vår. Det eneste andre alternativet jeg ser er å bruke Tamas Szekeres som venstreback.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 sep 06, 01:12
Endret: 02 sep 06, 01:18

Lurer på hvor du var under den kampen, er ikke lett og se hva en spiller gjør godt defansivt, men man kan tydelig se at dette hjeler resten av lage til å komme på ret side av ballen og til å stoppe overgangene til motspillerne, samtidig som oppspillene på otstandernes spisser blir vanskeligere. Jeg har sett start kampen 2-3 ganger i opptak etter kampen og kan si att Berg hadde mange viktige involveringer, spesielt i 1 omgang, da kampen sto og vippet.

 

Skulle være svar til ett innlegg Tango hadde på side 2..


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 02 sep 06, 18:03

Finnes det ikke noe lykkekrem eller noe slikt som man kan gni inn kneet til Berthelsen med? Et eller annet hurtigvirkende i allefall. Endelig får litt flyt så skjer det noe teit. Typisk


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 02 sep 06, 19:40
Opprinnelig postet av Shadar

Finnes det ikke noe lykkekrem eller noe slikt som man kan gni inn kneet til Berthelsen med? Et eller annet hurtigvirkende i allefall. Endelig får litt flyt så skjer det noe teit. Typisk



Du tenker på noe ala isspray, ispose eller en klut med vann?  Slike mirakelkurer som pleier fungere fint når spillerne vrir seg i smerte på fotballbanen, for så å sprette opp så snart et av tre ovenfornevnte mirakelkurene har blitt tatt i bruk?

Av en eller annen merkelig grunn virker dette bare i veldig viktige kamper, direkte på fotballbanen  - og spesielt når en oscar-nominasjon er innen rekkevidde.



Fra spøk til alvor: Det finnes nok desverre ingen mirakelkur mot skader som Bertie har fått. Leddbåndskader tar tid - spør en hvilken som helst håndballspiller, så får du nok vite det...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 03 sep 06, 11:18
Endret: 03 sep 06, 11:19

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Som midtstopper kan man bruke Agim Shabani. På høyre back er nok Multe-Miika nesten eller like god som PAC. På venstre back står det mellom Tamas og Jørgensen. Jeg tror sistnevnte er 15 eller 16 år. Det gir seg vel selv. Det er spillere som er på Jørgensens alder som har spilt på et høyt nivå tidligere. Men de har hatt meget god fysikk, f.eks. Rooney og Messi. Det har ikke Jørgensen, såvidt jeg har registert på langt hold.

Ikke det at jeg har veldig innsikt i juniorlaget, men er ikke Jørgensen høyreback og Christian Halvorsen venstreback? Ingen av dem er vel så unge som 15 år heller, vil jeg tro...



Både Thomas Jørgensen og Christian Halvorsen er 18 år gamle. Jørgensen er høyreback og Halvorsen hører definitivt til på venstresiden. Jørgensen debuterte forøvrig på G-17 landslaget ifjor. Halvorsen kan som spillertype forøvrig minne litt om Berti, både i størrelse og spillestil.

 

Opprinnelig postet av Tango
Er rimelig sikker på at Magnussen er høyre-back i allefall..

Magnussen er like mye høyreback som det Bjørkøy er venstreback (altså, nødløsning).  Som spillertype kan han meget godt sammenlignes med Roger Helland. Men som sagt, Magnussen er uansett mye lengre unna laget nå enn det han var på samme tid ifjor.

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340