Husk meg
Brukernavn
Passord

Stadheim?

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 6 6

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 30 aug 06, 08:33
Bare jeg som bli litt nervøs av pengebruken her? Kan ikke tenke meg at Stadheim gikk for noe mindre en 2.mill og Heavy for noe mindre enn 4, i tillegg krever de sikkert sitt i lønn. Begynner å bli en del godt betalte spillere i klubben nå.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 30 aug 06, 09:12

Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Bare jeg som bli litt nervøs av pengebruken her? Kan ikke tenke meg at Stadheim gikk for noe mindre en 2.mill og Heavy for noe mindre enn 4, i tillegg krever de sikkert sitt i lønn. Begynner å bli en del godt betalte spillere i klubben nå.

ØJ!!!! Nå har jo FFK kvittet seg med Bora Zivkovich, Are Tronseth, Christian Pettersen, Steinar Sørlie, Martin Wiig, Lars Blixt og Dag Frode Hornseth. Man bør vel ha redusert lønnsutgifter med en 2-3 mill bare her. Sånn sett har man vel dekket opp for hvertfall 1 av de nye.

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 30 aug 06, 09:22
Opprinnelig postet av oleberg

ØJ!!!! Nå har jo FFK kvittet seg med Bora Zivkovich, Are Tronseth, Christian Pettersen, Steinar Sørlie, Martin Wiig, Lars Blixt og Dag Frode Hornseth. Man bør vel ha redusert lønnsutgifter med en 2-3 mill bare her. Sånn sett har man vel dekket opp for hvertfall 1 av de nye.



Hornseth er vel fortsatt på plass?  Med unntak av Bora, hadde vel de spillerene der knapt lønn som dekket smør på brødskiva?

Jeg håper og tror administrasjonen har kontroll på utgiftene, men vi lå vel rimelig dårlig til før T.Høili kom på banen?

 

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 30 aug 06, 09:24
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Opprinnelig postet av oleberg

ØJ!!!! Nå har jo FFK kvittet seg med Bora Zivkovich, Are Tronseth, Christian Pettersen, Steinar Sørlie, Martin Wiig, Lars Blixt og Dag Frode Hornseth. Man bør vel ha redusert lønnsutgifter med en 2-3 mill bare her. Sånn sett har man vel dekket opp for hvertfall 1 av de nye.



Hornseth er vel fortsatt på plass?  Med unntak av Bora, hadde vel de spillerene der knapt lønn som dekket smør på brødskiva?

Jeg håper og tror administrasjonen har kontroll på utgiftene, men vi lå vel rimelig dårlig til før T.Høili kom på banen?

 

Tror du virkelig de spillerne hadde så veldig dårlig lønn????

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 30 aug 06, 09:29

Hornseth er vekk, han har gått til Nybergsund.


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 30 aug 06, 09:29

Bora hadde sikkert bra lønn, men jeg tror vel ikke Sørlie jobba på lageret til Høili for moro skyld? Det er vel få av de spillerene der som hadde spilt i tippeligaen om de ikke var i FFK? De fleste kom jo fra eller gikk til spill i Adeccoligaen.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 30 aug 06, 12:45
Opprinnelig postet av Best 4 Ever
Etter min mening er dette nå en tullete diskusjon. Svaret får vi i morgen - og som sagt tidligere: Selg Brenne mens det ennå er mulig å få penger for han...


Brenne skrev vel under bare for 1 år til ?? Og da må vi selge innen neste overgangsvindu for å få noe for han. Det beste hadde vært å solgt han nå for å få enda mer. Jeg tviler sterkt på at Brenne skriver under enda en ny kontrakt neste år.

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 30 aug 06, 12:53
Simen Brenne har kontrakt ut 2007.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 30 aug 06, 12:59
Opprinnelig postet av Per Egil
Simen Brenne har kontrakt ut 2007.


Ja, og da må vi selge han i neste overgangsvindu får å få no penger får`n.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 30 aug 06, 13:11
Endret: 30 aug 06, 13:12
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Best 4 Ever
Etter min mening er dette nå en tullete diskusjon. Svaret får vi i morgen - og som sagt tidligere: Selg Brenne mens det ennå er mulig å få penger for han...


Brenne skrev vel under bare for 1 år til ?? Og da må vi selge innen neste overgangsvindu for å få noe for han. Det beste hadde vært å solgt han nå for å få enda mer. Jeg tviler sterkt på at Brenne skriver under enda en ny kontrakt neste år.

Dersom vi kan få mye penger for han nå, type mer enn 5 mill, så kan kanskje et salg være greit. Men personlig så håper jeg vi beholder Simen og gir han en bedre og lengre kontrakt, eventuelt med en "big club release clause" og "minimum fee release clause"! (Er litt inn i CM språket når det kommer til sånn kontraktsgreier se )  For jeg tror ikke Simen vil bort fra FFK hvis ikke det er snakk om en utenlandsk klubb eller en av de tre store i Norge(RBK, VIF eller SKB). Dersom ingen klubber har kommet på banen med et godt bud i løpet av det neste halve året, så mener jeg vi bør gå i forhandlinger med Simen, kanskje vi allerede bør gjøre det nå.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 30 aug 06, 13:17
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Best 4 Ever
Etter min mening er dette nå en tullete diskusjon. Svaret får vi i morgen - og som sagt tidligere: Selg Brenne mens det ennå er mulig å få penger for han...


Brenne skrev vel under bare for 1 år til ?? Og da må vi selge innen neste overgangsvindu for å få noe for han. Det beste hadde vært å solgt han nå for å få enda mer. Jeg tviler sterkt på at Brenne skriver under enda en ny kontrakt neste år.

Dersom vi kan få mye penger for han nå, type mer enn 5 mill, så kan kanskje et salg være greit. Men personlig så håper jeg vi beholder Simen og gir han en bedre og lengre kontrakt, eventuelt med en "big club release clause" og "minimum fee release clause"! (Er litt inn i CM språket når det kommer til sånn kontraktsgreier se )  For jeg tror ikke Simen vil bort fra FFK hvis ikke det er snakk om en utenlandsk klubb eller en av de tre store i Norge(RBK, VIF eller SKB). Dersom ingen klubber har kommet på banen med et godt bud i løpet av det neste halve året, så mener jeg vi bør gå i forhandlinger med Simen, kanskje vi allerede bør gjøre det nå.


Men det virka ikke som Brenne hadde særlig lyst til å skrive ny kontrakt sist. Det varte og rakk før han skrev under. Og neste år tror jeg ikke han gjør det en gang til ( men man vet jo aldri ).

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 30 aug 06, 13:31
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Best 4 Ever
Etter min mening er dette nå en tullete diskusjon. Svaret får vi i morgen - og som sagt tidligere: Selg Brenne mens det ennå er mulig å få penger for han...


Dersom vi kan få mye penger for han nå, type mer enn 5 mill, så kan kanskje et salg være greit. Men personlig så håper jeg vi beholder Simen og gir han en bedre og lengre kontrakt, eventuelt med en "big club release clause" og "minimum fee release clause"! (Er litt inn i CM språket når det kommer til sånn kontraktsgreier se )  For jeg tror ikke Simen vil bort fra FFK hvis ikke det er snakk om en utenlandsk klubb eller en av de tre store i Norge(RBK, VIF eller SKB). Dersom ingen klubber har kommet på banen med et godt bud i løpet av det neste halve året, så mener jeg vi bør gå i forhandlinger med Simen, kanskje vi allerede bør gjøre det nå.


Men det virka ikke som Brenne hadde særlig lyst til å skrive ny kontrakt sist. Det varte og rakk før han skrev under. Og neste år tror jeg ikke han gjør det en gang til ( men man vet jo aldri ).

Enig i det. Jeg vet ikke hva som surrer rundt opp i hodet til Brenne, men forrige gang tror jeg han ventet på interesse fra en større klubb, siden han snart var bosman spiller så kunne det gitt han en ganske fet signing on fee, pluss en mulighet til å få prøvd seg i en større klubb. Mulig at han overvurderte sin egen markedsverdi rett og slett. Eller det kan hende han rett og slett ville presse klubben litt, for å få et bedre tilbud.
Så vidt jeg har fått med meg så har ikke FFK mottat noen konkrete henvendelser på Simen, verken i det siste eller tidligere, så det virker ikke på meg som at han er spesielt ettertraktet av andre klubber, virker hvertfall ikke som noen er villig til å betale mye for han. Dette tror jeg nok Simen også vet, og at han først må prestere stabilt bra over en lengre perioden for å å bli virkelig ettertraktet. Det beste stedet for han å prestere stabilt bra mener jeg er i FFK, han er en lokal gutt, har vært i klubben i flere år nå og han har en trener som har stor tro på han her. Dessuten så er situasjonen i FFK annerledes nå enn for ett år siden, Høili har igjen kommet på banen, Morgan har tatt tak i ting og vi har snart en ny storstadion på plass. I tillegg har vi gjort klar fremgang sportslig i det siste, noe sikkert Simen også har lyst til å være med å bygge videre på.
Min konklusjon: Skal det være noen grunn for Simen til å ikke signere ny kontrakt så må det være fordi han vil prøve seg i utlandet, og da har større muligheter til å finne seg en klubb som bosmanspiller. En annen grunn kan være som du sier Rune, at det er nå vi eventuelt kan få penger for han ved et salg(om han ikke signerer ny kontrakt da) og at klubben ønsker å få til et salg for å tjene noen kroner på han. Men jeg tror ikke klubben tenker så kortsiktig i denne saken.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 30 aug 06, 13:42



Enig i det. Jeg vet ikke hva som surrer rundt opp i hodet til Brenne, men forrige gang tror jeg han ventet på interesse fra en større klubb, siden han snart var bosman spiller så kunne det gitt han en ganske fet signing on fee, pluss en mulighet til å få prøvd seg i en større klubb. Mulig at han overvurderte sin egen markedsverdi rett og slett. Eller det kan hende han rett og slett ville presse klubben litt, for å få et bedre tilbud.
Så vidt jeg har fått med meg så har ikke FFK mottat noen konkrete henvendelser på Simen, verken i det siste eller tidligere, så det virker ikke på meg som at han er spesielt ettertraktet av andre klubber, virker hvertfall ikke som noen er villig til å betale mye for han. Dette tror jeg nok Simen også vet, og at han først må prestere stabilt bra over en lengre perioden for å å bli virkelig ettertraktet. Det beste stedet for han å prestere stabilt bra mener jeg er i FFK, han er en lokal gutt, har vært i klubben i flere år nå og han har en trener som har stor tro på han her. Dessuten så er situasjonen i FFK annerledes nå enn for ett år siden, Høili har igjen kommet på banen, Morgan har tatt tak i ting og vi har snart en ny storstadion på plass. I tillegg har vi gjort klar fremgang sportslig i det siste, noe sikkert Simen også har lyst til å være med å bygge videre på.
Min konklusjon: Skal det være noen grunn for Simen til å ikke signere ny kontrakt så må det være fordi han vil prøve seg i utlandet, og da har større muligheter til å finne seg en klubb som bosmanspiller. En annen grunn kan være som du sier Rune, at det er nå vi eventuelt kan få penger for han ved et salg(om han ikke signerer ny kontrakt da) og at klubben ønsker å få til et salg for å tjene noen kroner på han. Men jeg tror ikke klubben tenker så kortsiktig i denne saken.[/quote]

For min del ser jeg helst at Brenne blir så sant han skriver under ny kontrakt nå. Dette for å ha større bredde i stallen. Og jeg vil se ann res. fremover før jeg ville hevi innpå Heavy og Stadheim også. De andre må spille seg ut først. Derfor ville jeg ha starta med uforandra mannskap mot VIF neste helg, og så får de heller byttes inn hvis det ikke fungerer med dagens spillere.


Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 6 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340