Husk meg
Brukernavn
Passord

Eggen også neste sesong

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

matkri

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06
Innlegg: 135

Lagt til: 23 aug 06, 15:03
Jeg sikter til deg ja... har fortsatt ikke fått spesifisert hvordan han "knuser" unggutta!!!!!

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 23 aug 06, 15:06
Endret: 23 aug 06, 15:06

Får nesten slenge meg med på denne - høylytte diskusjoner lever jeg for.

 

Er langt på vei enig i stenhards påstand om at Eggens sterkeste kort ikke ligger i å utvikle spillere.

Trond Erik Bertelsen - kan på ingenmåte taes med i denne diskusjonen. Han var en ferdigutviklet og etablert U21-lags spiller som vi betalte 2-3 millioner for (drep meg gjerne om jeg bommer med noen hundretusener). Han kom til oss, gikk rett inn på venstrebackplassen og siden har den vært hans. Ja, han har utviklet seg noe, men her er det ikke snakk om å utvikle unggutter. Og utvikle unggutter mener jeg å ta juniorspillere opp slik at de klarer å etablere seg på A-laget.

Spillere som det kan snakkes om er som dere allerede har nevnt Costa Rica-gutta, Jørgen Magnussen, Staw, Tarik og nå til sist Martin Elvestad. Etter det jeg kommer på i farten er den ingen andre som har fått mulighet til å bli tatt opp i A-lagstroppen. Det er vel en liten forskjell på McDonald og Garro i denne sammenheng, McDonald har vist kvaliteter og prov på at han behersker nivået, mens Garro kun har gnistret glimtvis i tredje divisjon. Men si hva man vil, og bli kåret til turneringens beste i et G-17 eller G-18 eller hva det var, og begge to var på All Star Teamet. Da er det desverre noe feil med FFKs kompetanse på spillerutviklingsområdet. I denne tureneringen spilte en spiller som Cesc Fabregas, se hvor den gutten er i dag. Skal sies at kanskje McDonald har fått mere spilletid hvis han ikke hadde vært like mye ute med skade. Men jeg vet at jeg og flere med meg har revet seg i håret når vi ligger under 2-1 på hjemmebane, vi er tannløse offensivt. 30 min. igjen, og Eggen gjør et sitt siste spillerbytte, på benken sitter McDonald og Lars Blixt, hva gjør Eggen Ut med PAC og inn med Blixt, her er en begrunnelse nok på at han ikke er treneren som gir unggutta den optimale tilliten man trenger.(Skal sies at dette var i fjor).

 

Magnussen, fått en kamp av Drillo, leverte varene, spilte til en 5`er på VG børsen. I år har han en Cup-kamp mot Sprint, han svarte med å være banens beste. Hva mer må gutten vise, nå er han borte fra benken og. Nei, den gutten synes jeg rett og slett synd på.

Tarik, den som ikke klarer å utvikle det talentet der har ikke noe å gjøre som knøttetrener på Hobbel-Tomter en gang. Han fikk tillit av Drillo og fikset resten selv. Noe av æren tilskrives naturlig Eggen, men det får være med det.

Staw, utviklingen hans har skjedd pga. av utallige landslagsopphold. Eggen har absolutt ingen ære for det.

Elvestad, klart han har ikke fått muligheten ennå. Men en landslagskaptein på G-17 burte vel kanskje få sin mulighet etterhvert han og.

 

Du er aldri først ute på dette området Mr. Eggen, noen rakketforsker på området er det synd å si at du er 

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere fotballnorge: "Man leker ikke med ild"


matkri

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06
Innlegg: 135

Lagt til: 23 aug 06, 15:14

Det er forskjell på å ikke utvikle og å knuse ungutter.... Men jeg er fortsatt ikke enig i at patric Gerrbrand eller Pirojia skulle blitt vraket til fordel til magnussen. Men heller Magnussen enn Han som kom fra Tromsø! Men Magnussen mangler masse rutine... De beste fra junior laget spiller nesten fast i tredjedivisjon, men steget opp til eliteserien, er knalltøff... Man må først overbevise på rekruttlaget, så på trening, deretter danke ut de som allerede er i laget! Skulle gjerne sett Michael trulsen danke ut Toth, eller Magnussen danke ut en av midtstopperne våre, eller Elvestad til å danke ut Brenne eller Bjerkøy.. Men er de bedre???? Er de bedre enn de som sitter på benken???


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 23 aug 06, 15:20

Opprinnelig postet av pss

Men jeg vet at jeg og flere med meg har revet seg i håret når vi ligger under 2-1 på hjemmebane, vi er tannløse offensivt. 30 min. igjen, og Eggen gjør et sitt siste spillerbytte, på benken sitter McDonald og Lars Blixt, hva gjør Eggen Ut med PAC og inn med Blixt, her er en begrunnelse nok på at han ikke er treneren som gir unggutta den optimale tilliten man trenger.(Skal sies at dette var i fjor).

 

skal sies at det var Drillo som gjorde dette, og det er noe Drillo til stadighet gjorde.. eggen i år har gjort det motsatte og satt inn offensive for deffensive spillere i følge av kampsituasjoner..

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 23 aug 06, 15:26
Endret: 23 aug 06, 15:30

Og gi unggutter tillit vil ikke si at de skal starte på bekostning av noen....

 

Og ikke gi unggutter tillit er synonymt med å drepe deres talent. Mangel på tillit kan på en grei måte sies: "knuse unggutter" om du vil. Magnussen skulle kanskje ikke spilt på bekostning av Gerrbrandt og selvsagt ikke på bekostning av Raio selvfølgelig. Men ja, han skulle hatt tillit foran en spiller som Tronseth og ja også foran den røde mannen fra Tromsø. Og da, ville han sittet på benken, og i en kamp som mot VIF på lørdag, kunne han fått 30 viktige minutter til å kjenne på nivået. Og han kunne fått slike innhopp og etterhvert bekledd posisjonen når en av de faste gutta er skadet eller ute med karantene. Han var kaptein på juniorlaget i fjor, leverte en knallsesong og jeg mener han fortjener muligheten til å utvikle seg videre, men det er ikke noe han kan gjøre alene.

Elvestad, kanskje fortsatt for ung, men han leverer på trening, i interkretsserien, i 3 div, på landslaget, jo han fortjener noen minutter om det lar seg gjøre utover i denne sesongen eller neste. Trulsen, her er jeg enig, han er ikke godnok ennå, men jeg tar heller en halv trulsen enn en hel Hornseth.. Hvorfor sitter stallfyll på 25 - 30 på benken når vi har sprudlenes unggutter som kan gjøre en like god jobb og utvikle seg videre?

 

 

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere fotballnorge: "Man leker ikke med ild"


pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 23 aug 06, 15:28
Opprinnelig postet av wergis

Opprinnelig postet av pss

Men jeg vet at jeg og flere med meg har revet seg i håret når vi ligger under 2-1 på hjemmebane, vi er tannløse offensivt. 30 min. igjen, og Eggen gjør et sitt siste spillerbytte, på benken sitter McDonald og Lars Blixt, hva gjør Eggen Ut med PAC og inn med Blixt, her er en begrunnelse nok på at han ikke er treneren som gir unggutta den optimale tilliten man trenger.(Skal sies at dette var i fjor).

 

skal sies at det var Drillo som gjorde dette, og det er noe Drillo til stadighet gjorde.. eggen i år har gjort det motsatte og satt inn offensive for deffensive spillere i følge av kampsituasjoner..

 

Skal sies at mitt eksempel er hentet fra ganske langt ut på høstsesongen og da hadde vel Drillo i bunn og grunn takket for seg? Men jeg vet dette skjedde flere ganger, så vi bør ikke henge oss opp i dette.

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere fotballnorge: "Man leker ikke med ild"


matkri

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06
Innlegg: 135

Lagt til: 23 aug 06, 15:34

Jeg kan si meg ienig i at guttene burde fått sjansen når vi leder stort, og er sikre på seier, men mener det er feil å dytte inn urutinerte spillere i 30 eller 20 min når det er jevne kamper... Tipper at i hvertfall magnussen får sjansen i løpet av vinteren... Hvis ikke får han jo uansett sjansen i romjulscupen ( det siste var en spøk )


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 aug 06, 16:26
Oi, her var det temperatur, dette forumet er tydeligvis aldri dødt for diskusjoner, og jeg føler at vi har diskutert Eggen i minst fem andre lange tråder også.

Til de av dere som hevder det er så få poeng oppover på tabellen. Da jeg så en rød varsellampe etter rundt ti serierunder fikk jeg samme svar som enkelte andre her får nå. "Det er bare x antall poeng opp til tredjeplassen", den gangen fikk jeg også "Det er bare spilt ti serierunder, det er mange poeng å spille om fortsatt". Vel, nå er vi faktisk langt over halvveis i sesongen. Fortsatt er det x antall poeng opp til respektabel tabellposisjon, noen ennå ikke har skjønt det? Vi er akkurat der vi var for et halvt år siden og ingenting har bedret seg! Høres ut som enkelte er så naive og tror på mirakler hver eneste høst og at det fortsatt er mange poeng å spille om selv det gjenstår en runde. Dere kommer til å få en skikkelig nedtur om vi faktisk skulle rykke ned og realiteten treffer dere som en murvegg.

FFK har blitt et bedre lag enn i fjor, og definitivt et bedre lag enn i 2004. Men det er ikke FFK-versjonene 2004 og 2005 vi skal sammenligne oss med, vi skal sammenligne oss med hvor styrket vi er i forhold til de andre lagene som spiller Tippeligaen 2006. Det hjelper lite at vi er tre ganger så gode som vi var i 2004, hvis de andre lagene rundt oss har hevet oss til det bedre.

Og det skal ikke være så vanskelig å hevde seg i Tippeligaen med den stallen vi har nå. Stabæk rykket opp i fjor og ligger på en fjerdeplass. Sandefjord rykket opp i fjor, mistet noen av sine mest sentrale spillere, men har likevel lykkes med å hente inn riktige forsterkninger og ligger nå fire poeng over oss, på en åttendeplass. For tredje året på rad ligger Hamkam over oss på tabellen. Og Odd Grenland kjemper i toppen også. Hva er det de gjør som FFK/Eggen gjør feil? Selvsagt kunne det vært verre, vi kunne ha vært Viking, laget som skulle kjempe i toppen, men som ligger skadeskutt på nedrykksplass, men slik går det når de kjøper inn en helt ny førsteellever og ny trener. Forsterkningene må komme steg for steg. Jeg ser ikke helt at det skjer i FFK. Da må de i hvert fall være museskritt. Vi har fått en positiv overraskelse i Tarik, og Shaaban er mye bedre enn Sørlie. Men så har det også kommet en jevn strøm av middelmodigheter til klubben, samtidig som det har gått noen ut.

Noen trekker frem cupen som et bevis på at Eggen gjør fremskritt. Vi måtte faktisk ut i straffesparkkonkurranse mot et førstedivisjonslag på hjemmebane for å ta oss videre til kvartfinalen. Det er ikke mange marginene fra at vi hadde røket ut der. At vi rundspilte VIF etter alle kunstens regler, tror jeg vi skal gi mesteparten av æren til VIF for. Vi hanglet også videre med 2-1-seier over Sprint/Jeløy. Også i 3. runde kom vi så vidt videre med 3-2-seier borte mot Kongsvinger. Er dette egentlig så fryktelig imponerende? Du skal ha litt flyt og litt flaks i slike turneringer, og selvsagt også være dyktig. Men det eneste skikkelig gode resultatet er egentlig borte mot Enga, de andre er kamper der vi like godt kunne flydd på huet og rævva ut av cupen.

Hadde klubben allerede før sesongen gått ut og sagt at det ikke var all verden med penger til forsterkninger og at vi kom til å få en sesong på linje med i fjor, så hadde kanskje ikke så mange blitt skuffet. Men når Eggen & Co slår på stortromma at i år, ja i år skal vi på øvre halvdel av tabellen. Da blir fallhøyden rimelig stor, er det rart flere oss føler at sesongen er under pari da? Vi kan selvsagt være vitne til nok en stor høstsesong og at vi faktisk klarer målsetningen, men vi kan også oppleve at Viking og resten av bunnlagene får en skikkelig vitnamininnsprøytning og gjør en stor høstsesong. I 2004 reddet vi plassen i nest siste serierunde, i fjor klarte vi det i siste serierunde, i år... ?

Og jeg begynner å bli lei alle som snakker om all uflaksen vi har hatt i år og at ting ikke har gått vår vei. Slike ting utjevner seg alltid, enten over en sesong eller flere. Se bare på Start, i fjor vant de en del kamper ved å avgjøre de på slutten, i år har de derimot fått noen i fleisen i sluttminuttene. I fjor hadde vi i overkant flaks i enkelte av kampene. Hadde Rosenborg fått sin velfortjente seier på Lerkendal i fjor hadde vi møtt Tromsdalen til kamp til søndag. Når vi ligger helt i bunnen på bortetabellen for i år vitner det mye mer om udyktighet enn uflaks. Det er mulig vi har spilt bra og har produsert mange sjanser, men da må vi også score på dem.

Eggen bør virkelig bevise at det faktisk bor mer potensialet i FFK enn i Moss, som han hevdet, for foreløpig har ikke dette skjedd. Vi er akkurat der Moss var for en del år tilbake, liggende litt over streken over flere år. Kanskje, kanskje vil den nye stadion hjelpe oss et steg videre, men det drøsser vel ikke akkurat på med penger da heller. Da har jeg mer tiltro til at Morgan og hans nettverk kan gjøre at vi henter inn noen skikkelig scoop av noen spillere, fremfor Eggen & Co der det ser mer tilfeldig ut hvor spillerne kommer i fra.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 aug 06, 17:36
Fy faen hvor mye rart en skal lese før øya blør......... Tarek har fortsatt utviklet seg og tatt sjumilsteg det siste året som fotballspiller. Han hadde sikkert blitt god uansett, men Eggen har vel ikke knust han???? Brenne har Eggen utviklet, Ramberg har mye å takke Eggen, det samme gjør Kvisvik, Staw er på vei til å bli en toppkeeper, Berthelsen har tatt steget inn på A landslaget osvosv........ Nei, det ble ikke noe av  Jørgen Pettersen, han klarte seg ikke i Stabæk heller og det er en grunn til at han er i Sparta. Noen spillere blir ikke gode nok og det hadde Jørgen aldri blitt uansett trener...... Ifølge mange idiotiske tråder her, så har Eggen skylden for dem som ikke utviklet seg, men andre skal ha kreditten for dem som gjorde det............

ash

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 apr 05
Innlegg: 22

Lagt til: 23 aug 06, 17:42

Opprinnelig postet av FFK1903
Oi, her var det temperatur, dette forumet er tydeligvis aldri dødt for diskusjoner, og jeg føler at vi har diskutert Eggen i minst fem andre lange tråder også.

Til de av dere som hevder det er så få poeng oppover på tabellen. Da jeg så en rød varsellampe etter rundt ti serierunder fikk jeg samme svar som enkelte andre her får nå. "Det er bare x antall poeng opp til tredjeplassen", den gangen fikk jeg også "Det er bare spilt ti serierunder, det er mange poeng å spille om fortsatt". Vel, nå er vi faktisk langt over halvveis i sesongen. Fortsatt er det x antall poeng opp til respektabel tabellposisjon, noen ennå ikke har skjønt det? Vi er akkurat der vi var for et halvt år siden og ingenting har bedret seg! Høres ut som enkelte er så naive og tror på mirakler hver eneste høst og at det fortsatt er mange poeng å spille om selv det gjenstår en runde. Dere kommer til å få en skikkelig nedtur om vi faktisk skulle rykke ned og realiteten treffer dere som en murvegg.

FFK har blitt et bedre lag enn i fjor, og definitivt et bedre lag enn i 2004. Men det er ikke FFK-versjonene 2004 og 2005 vi skal sammenligne oss med, vi skal sammenligne oss med hvor styrket vi er i forhold til de andre lagene som spiller Tippeligaen 2006. Det hjelper lite at vi er tre ganger så gode som vi var i 2004, hvis de andre lagene rundt oss har hevet oss til det bedre.

Og det skal ikke være så vanskelig å hevde seg i Tippeligaen med den stallen vi har nå. Stabæk rykket opp i fjor og ligger på en fjerdeplass. Sandefjord rykket opp i fjor, mistet noen av sine mest sentrale spillere, men har likevel lykkes med å hente inn riktige forsterkninger og ligger nå fire poeng over oss, på en åttendeplass. For tredje året på rad ligger Hamkam over oss på tabellen. Og Odd Grenland kjemper i toppen også. Hva er det de gjør som FFK/Eggen gjør feil? Selvsagt kunne det vært verre, vi kunne ha vært Viking, laget som skulle kjempe i toppen, men som ligger skadeskutt på nedrykksplass, men slik går det når de kjøper inn en helt ny førsteellever og ny trener. Forsterkningene må komme steg for steg. Jeg ser ikke helt at det skjer i FFK. Da må de i hvert fall være museskritt. Vi har fått en positiv overraskelse i Tarik, og Shaaban er mye bedre enn Sørlie. Men så har det også kommet en jevn strøm av middelmodigheter til klubben, samtidig som det har gått noen ut.

Noen trekker frem cupen som et bevis på at Eggen gjør fremskritt. Vi måtte faktisk ut i straffesparkkonkurranse mot et førstedivisjonslag på hjemmebane for å ta oss videre til kvartfinalen. Det er ikke mange marginene fra at vi hadde røket ut der. At vi rundspilte VIF etter alle kunstens regler, tror jeg vi skal gi mesteparten av æren til VIF for. Vi hanglet også videre med 2-1-seier over Sprint/Jeløy. Også i 3. runde kom vi så vidt videre med 3-2-seier borte mot Kongsvinger. Er dette egentlig så fryktelig imponerende? Du skal ha litt flyt og litt flaks i slike turneringer, og selvsagt også være dyktig. Men det eneste skikkelig gode resultatet er egentlig borte mot Enga, de andre er kamper der vi like godt kunne flydd på huet og rævva ut av cupen.

Hadde klubben allerede før sesongen gått ut og sagt at det ikke var all verden med penger til forsterkninger og at vi kom til å få en sesong på linje med i fjor, så hadde kanskje ikke så mange blitt skuffet. Men når Eggen & Co slår på stortromma at i år, ja i år skal vi på øvre halvdel av tabellen. Da blir fallhøyden rimelig stor, er det rart flere oss føler at sesongen er under pari da? Vi kan selvsagt være vitne til nok en stor høstsesong og at vi faktisk klarer målsetningen, men vi kan også oppleve at Viking og resten av bunnlagene får en skikkelig vitnamininnsprøytning og gjør en stor høstsesong. I 2004 reddet vi plassen i nest siste serierunde, i fjor klarte vi det i siste serierunde, i år... ?

Og jeg begynner å bli lei alle som snakker om all uflaksen vi har hatt i år og at ting ikke har gått vår vei. Slike ting utjevner seg alltid, enten over en sesong eller flere. Se bare på Start, i fjor vant de en del kamper ved å avgjøre de på slutten, i år har de derimot fått noen i fleisen i sluttminuttene. I fjor hadde vi i overkant flaks i enkelte av kampene. Hadde Rosenborg fått sin velfortjente seier på Lerkendal i fjor hadde vi møtt Tromsdalen til kamp til søndag. Når vi ligger helt i bunnen på bortetabellen for i år vitner det mye mer om udyktighet enn uflaks. Det er mulig vi har spilt bra og har produsert mange sjanser, men da må vi også score på dem.

Eggen bør virkelig bevise at det faktisk bor mer potensialet i FFK enn i Moss, som han hevdet, for foreløpig har ikke dette skjedd. Vi er akkurat der Moss var for en del år tilbake, liggende litt over streken over flere år. Kanskje, kanskje vil den nye stadion hjelpe oss et steg videre, men det drøsser vel ikke akkurat på med penger da heller. Da har jeg mer tiltro til at Morgan og hans nettverk kan gjøre at vi henter inn noen skikkelig scoop av noen spillere, fremfor Eggen & Co der det ser mer tilfeldig ut hvor spillerne kommer i fra.

 

Meget meget meget godt oppsumert og skrevet..Støtter deg 120% på denne

---------------------------

FFK for Life......


svartoghvit

Juniorspiller

Ble medlem: 12 apr 06
Innlegg: 113

Lagt til: 23 aug 06, 17:47
Jaggu er det ikke noen i Fredrikstad som har skjønt det! Meget bra skrevet for resten.Lykke til, håper dere holder dere...

---------------------------

Trofast kvit og svart te døden tar mæ...


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 23 aug 06, 18:00
Opprinnelig postet av FFK1903
Oi, her var det temperatur, dette forumet er tydeligvis aldri dødt for diskusjoner, og jeg føler at vi har diskutert Eggen i minst fem andre lange tråder også.

Til de av dere som hevder det er så få poeng oppover på tabellen. Da jeg så en rød varsellampe etter rundt ti serierunder fikk jeg samme svar som enkelte andre her får nå. "Det er bare x antall poeng opp til tredjeplassen", den gangen fikk jeg også "Det er bare spilt ti serierunder, det er mange poeng å spille om fortsatt". Vel, nå er vi faktisk langt over halvveis i sesongen. Fortsatt er det x antall poeng opp til respektabel tabellposisjon, noen ennå ikke har skjønt det? Vi er akkurat der vi var for et halvt år siden og ingenting har bedret seg! Høres ut som enkelte er så naive og tror på mirakler hver eneste høst og at det fortsatt er mange poeng å spille om selv det gjenstår en runde. Dere kommer til å få en skikkelig nedtur om vi faktisk skulle rykke ned og realiteten treffer dere som en murvegg.

FFK har blitt et bedre lag enn i fjor, og definitivt et bedre lag enn i 2004. Men det er ikke FFK-versjonene 2004 og 2005 vi skal sammenligne oss med, vi skal sammenligne oss med hvor styrket vi er i forhold til de andre lagene som spiller Tippeligaen 2006. Det hjelper lite at vi er tre ganger så gode som vi var i 2004, hvis de andre lagene rundt oss har hevet oss til det bedre.

Og det skal ikke være så vanskelig å hevde seg i Tippeligaen med den stallen vi har nå. Stabæk rykket opp i fjor og ligger på en fjerdeplass. Sandefjord rykket opp i fjor, mistet noen av sine mest sentrale spillere, men har likevel lykkes med å hente inn riktige forsterkninger og ligger nå fire poeng over oss, på en åttendeplass. For tredje året på rad ligger Hamkam over oss på tabellen. Og Odd Grenland kjemper i toppen også. Hva er det de gjør som FFK/Eggen gjør feil? Selvsagt kunne det vært verre, vi kunne ha vært Viking, laget som skulle kjempe i toppen, men som ligger skadeskutt på nedrykksplass, men slik går det når de kjøper inn en helt ny førsteellever og ny trener. Forsterkningene må komme steg for steg. Jeg ser ikke helt at det skjer i FFK. Da må de i hvert fall være museskritt. Vi har fått en positiv overraskelse i Tarik, og Shaaban er mye bedre enn Sørlie. Men så har det også kommet en jevn strøm av middelmodigheter til klubben, samtidig som det har gått noen ut.

Noen trekker frem cupen som et bevis på at Eggen gjør fremskritt. Vi måtte faktisk ut i straffesparkkonkurranse mot et førstedivisjonslag på hjemmebane for å ta oss videre til kvartfinalen. Det er ikke mange marginene fra at vi hadde røket ut der. At vi rundspilte VIF etter alle kunstens regler, tror jeg vi skal gi mesteparten av æren til VIF for. Vi hanglet også videre med 2-1-seier over Sprint/Jeløy. Også i 3. runde kom vi så vidt videre med 3-2-seier borte mot Kongsvinger. Er dette egentlig så fryktelig imponerende? Du skal ha litt flyt og litt flaks i slike turneringer, og selvsagt også være dyktig. Men det eneste skikkelig gode resultatet er egentlig borte mot Enga, de andre er kamper der vi like godt kunne flydd på huet og rævva ut av cupen.

Hadde klubben allerede før sesongen gått ut og sagt at det ikke var all verden med penger til forsterkninger og at vi kom til å få en sesong på linje med i fjor, så hadde kanskje ikke så mange blitt skuffet. Men når Eggen & Co slår på stortromma at i år, ja i år skal vi på øvre halvdel av tabellen. Da blir fallhøyden rimelig stor, er det rart flere oss føler at sesongen er under pari da? Vi kan selvsagt være vitne til nok en stor høstsesong og at vi faktisk klarer målsetningen, men vi kan også oppleve at Viking og resten av bunnlagene får en skikkelig vitnamininnsprøytning og gjør en stor høstsesong. I 2004 reddet vi plassen i nest siste serierunde, i fjor klarte vi det i siste serierunde, i år... ?

Og jeg begynner å bli lei alle som snakker om all uflaksen vi har hatt i år og at ting ikke har gått vår vei. Slike ting utjevner seg alltid, enten over en sesong eller flere. Se bare på Start, i fjor vant de en del kamper ved å avgjøre de på slutten, i år har de derimot fått noen i fleisen i sluttminuttene. I fjor hadde vi i overkant flaks i enkelte av kampene. Hadde Rosenborg fått sin velfortjente seier på Lerkendal i fjor hadde vi møtt Tromsdalen til kamp til søndag. Når vi ligger helt i bunnen på bortetabellen for i år vitner det mye mer om udyktighet enn uflaks. Det er mulig vi har spilt bra og har produsert mange sjanser, men da må vi også score på dem.

Eggen bør virkelig bevise at det faktisk bor mer potensialet i FFK enn i Moss, som han hevdet, for foreløpig har ikke dette skjedd. Vi er akkurat der Moss var for en del år tilbake, liggende litt over streken over flere år. Kanskje, kanskje vil den nye stadion hjelpe oss et steg videre, men det drøsser vel ikke akkurat på med penger da heller. Da har jeg mer tiltro til at Morgan og hans nettverk kan gjøre at vi henter inn noen skikkelig scoop av noen spillere, fremfor Eggen & Co der det ser mer tilfeldig ut hvor spillerne kommer i fra.
Regner med at mye av dette var et svar til meg. Flaks/tilfeldigheter kan man ikke skylde på, det er jeg enig med deg i. Du sa at den jevner seg ut i løpet av sesongen, det håper jeg og, for jeg mener vi har hatt tilfeldighetene mot oss. At Eggen ikke har brukt de unge mer har med å gjøre at han velger de han tror er best. Og hvs han mener FFK ikke har poengmessig råd til å utvikle dem ved å la dem spille i tippeligaen så kan jeg skjønne det og. Det eneste jeg kan si meg litt enig i er at det er dumt å gå ut før sesongen å love plassering på øvre halvdel. Men heller ikke dette mener jeg han kan klandres for. Vi hadde til tider meget sterke resultater i treningskampene mot sterke lag. Alt kan ikke forutses her i verden og Eggen tar kanskje feil (sesongen er ikke over ennå og jeg synes det er pessimistisk å nekte for at man kan havne på 7.plass), men det blir litt for dumt å henge han for det.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 aug 06, 18:00
Moss kan vel bare drømme om det idag, ligge der dem lå for noen år siden under Eggen..........

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 aug 06, 18:23
Endret: 23 aug 06, 18:26
Opprinnelig postet av Shadar
Regner med at mye av dette var et svar til meg. Flaks/tilfeldigheter kan man ikke skylde på, det er jeg enig med deg i. Du sa at den jevner seg ut i løpet av sesongen, det håper jeg og, for jeg mener vi har hatt tilfeldighetene mot oss. At Eggen ikke har brukt de unge mer har med å gjøre at han velger de han tror er best. Og hvs han mener FFK ikke har poengmessig råd til å utvikle dem ved å la dem spille i tippeligaen så kan jeg skjønne det og. Det eneste jeg kan si meg litt enig i er at det er dumt å gå ut før sesongen å love plassering på øvre halvdel. Men heller ikke dette mener jeg han kan klandres for. Vi hadde til tider meget sterke resultater i treningskampene mot sterke lag. Alt kan ikke forutses her i verden og Eggen tar kanskje feil (sesongen er ikke over ennå og jeg synes det er pessimistisk å nekte for at man kan havne på 7.plass), men det blir litt for dumt å henge han for det.


Svaret var egentlig til "alle" etter å ha lest igjennom hele tråden. Har ikke nevnt Eggens bruk av unge spillere, syns han i grunn fortjener litt skryt for dette. Han har virkelig gitt Tarik sjansen i år, og det har betalt seg nå, han blomstrer! Treningskampene ga selvsagt både Eggen og resten av oss forhåpninger, men når han går ut og sier det han sier, så regner jeg med han ville ta tak i problemene fra i fjor. Når han allerede etter noen serierunder sa at det ville kommer forsterkninger, da har han igjen bommet med stallen sin. Han trodde også at vi i 2004-sesongen var godt rustet, han bommet totalt da og.

Fremover nå håper jeg Eggen henter inn spillere som går rett inn på førstelaget. Foruten Shaaban og Gerrbrand så har vi vel stort sett hentet inn spillere som skal være back-up for førsteelleveren. Det er ikke slik man bygger opp et lag, man ser på førsteelleveren, finner det svakeste leddet og finner en erstatter for vedkommende. Når det er gjort og pengene er på plass, ser man igjen på førsteelleveren og finner det "nye" svakeste ledd og bytter ut det. Til slutt så har vi en meget sterk førsteellever, samt at de beste fra den gamle førsteelleveren sitter på benken. På en måte har Eggen gjort litt av dette, han hentet inn en klassekeeper, og når Bora forsvant, så hentet han inn en solid midtstopper. Men hvorfor hente inn Berg, Tronseth og den gjengen der? Dette blir fyllmasse som vi ikke blir kvitt etterpå, og som tærer på klubben/stallen rent økonomisk og det faktum at det til stadighet er for mange spillere i stallen, som igjen gjør at vi ofte må kvitte oss med spillere før vi kan hente inn nye. Mulig at pengene ikke strekker til alltids og back-up-spillere er det eneste vi har råd til, men da syns jeg det er bedre å vente til vi har ekstra med penger og bruker dem på noe skikkelig.

Høres sikkert kynsisk og pessimistisk ut nå, men er så lei av den jevne strømmen med middels gode spillere som kommer til klubben og som bare blir med i stallen og ikke styrker laget på banen noe særlig. Bertelsen er et skikkelig kjøp. Pang, rett inn på laget og ble værende der. Piiroja en annen, og Shaaban. Men vi trenger flere, og for hver skikkelig forsterkning så føles det som om at det kommer to middelmodige spillere også. Luk bort dem, og bruk dem på én god spiller i steden for, så vil laget etter hvert nå en plassering på øvre halvdel og sikkert lengre også.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 23 aug 06, 18:38
Berg er jo god han da... 

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 aug 06, 18:44
Opprinnelig postet av Husgutt
Berg er jo god han da... 


Vet ikke om du var ironisk eller ei jeg, he he, men joda, han er sikkert en god spiller, men er han merkbart bedre enn de vi har fra før? For hvis ikke, så er det vel en signering vi kunne ha spart oss? Ser mer ut som Eggen tenkte "Oi, han kan vi få billig, vi henter han" enn at han tenkte av vi trengte en spillertype som Berg. Og det vel også litt av problemet noen ganger. Det ser ut som Eggen henter inn spillere fordi de er gode, for så å finne ut hvor han skal bruke dem. Hadde vært bedre om han fant ut at han trengte en høyreback, og si kjøpte en høyreback. Ikke kjøpe Bjørkøy og så bruke han på høyreback. Nå ser det derimot ut som han har tenkt å bruke han på midtbanen der han hører hjemme, så da skal han kanskje prøve Berg der i neste omgang.

Men poenget er, hvorfor hente inn Berg når Bjørkøy, Brenne og Ramberg er vel så gode? Hvorfor ikke hente inn en spiller som skyver en av disse ut av laget i steden for? Har vi ikke råd, så vent til vi har råd, ikke bruk opp pengene på spillere så fort vi har penger tilgjengelig.

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 23 aug 06, 18:58
Opprinnelig postet av stenhard

 MacDonald skulle selvfølgelig ha spilt. Nå har han vært skadet. Tror ikke han hadde fått så mye spilletid uansett.

Ganske spekulativ og usaklig påstand det der.



Opprinnelig postet av stenhard

FFK er i ferd med å ødelegge to talentfulle unggutter som flyttet halve kloden for å lykkes.

Disse to "talentfulle guttene", vet du mye om treningsiveren dems siden de kom til klubben. Er det alene en trener sitt ansvar å utvikle dem. Ta eks i Jeton Petisha: rent teknisk gikk han utenpå de fleste spillerne i halve Norge, det hjelper ikke rart ,dersom du benytter hver trening til å sette egen trikserekord, og alt annet betrakter du som  uinteressant.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 23 aug 06, 19:14
Endret: 23 aug 06, 19:21

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Fy faen hvor mye rart en skal lese før øya blør......... Tarek har fortsatt utviklet seg og tatt sjumilsteg det siste året som fotballspiller. Han hadde sikkert blitt god uansett, men Eggen har vel ikke knust han???? Brenne har Eggen utviklet, Ramberg har mye å takke Eggen, det samme gjør Kvisvik, Staw er på vei til å bli en toppkeeper, Berthelsen har tatt steget inn på A landslaget osvosv........ Nei, det ble ikke noe av  Jørgen Pettersen, han klarte seg ikke i Stabæk heller og det er en grunn til at han er i Sparta. Noen spillere blir ikke gode nok og det hadde Jørgen aldri blitt uansett trener...... Ifølge mange idiotiske tråder her, så har Eggen skylden for dem som ikke utviklet seg, men andre skal ha kreditten for dem som gjorde det............


Mulig det kommer et lengre innlegg senere siden dette er et tema som interesserer meg (får se om jeg har tid), men det du sier om Jørgen P er langt fra riktig.

Fakta 1: Storspilte i førstedivisjon, men ble offer for at Tore P kom tilbake fra kyssesyke (noe det i ettertid har blitt sådd stor tvil om han faktisk hadde). Hadde dog spilt så godt at han rett og slett ikke kunne bli benket og ble skøvet litt ut på venstreback og litt ut på benke (likevel).

Fakta 2: Noe av det siste jeg husker av Jørgen P var at han "kledde av" en spiller som Frode Johnsen på hjemmebane første sesongen i Tippeligaen. (Joda, blir ikke toppspiller av EN kamp, men det beviser at han er kapabel til å holde nivået. Så er det spillerens og trenerens oppgave å få frem stabilitenen.)

Fakta 3: Å være trenerens "hoggestabbe" i flere sesonger på rad, gjør ikke at selvtillitten som fotballspiller, ei heller stabiliteten.

Appropos: Ser Lyn - Lillestrøm nå. Legg merke til Kim Madsen i midtforsvaret til Lyn. Han er født i 1989!! Nå som Lyn har sine faste midstoppere "ute" tør Henning Berg å velge en som nettopp har fylt 17 år mot LSK, fremfor en av Norges beste "poteter" Jo Tessem. Tessem spilte blant annet forsvar i Southampton.

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 23 aug 06, 19:23
stein, du vet at berg har vært jævlig mye skada???    det han har vist når han har vært skadefri har vært veldig bra spør du meg. og han er mye bedre defensivt enn de 3 andre.. er vel kanskje derfor Eggen hentet han?

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 aug 06, 19:37
Opprinnelig postet av Husgutt
stein, du vet at berg har vært jævlig mye skada???    det han har vist når han har vært skadefri har vært veldig bra spør du meg. og han er mye bedre defensivt enn de 3 andre.. er vel kanskje derfor Eggen hentet han?


Joda, han har vært mye skadet (vet ikke hvordan han har hatt det tidligere i karrieren, men har han vært mye skadet tidligere så burde det vel ringt en bjelle der med tanke på å signere han). Men du har rett i at han har spilt bra de få kampene han har vært i, så litt tidlig er det kanskje å avskrive han, og kanskje har han andre kvaliteter enn de andre på midtbanen. Men samtidig så føler jeg ikke at dette er en spiller som er merkbart bedre enn de som allerede er der i dag, ei heller var han blant de beste i Glimt. En helt grei spiller, som kanskje er sulten på å vise seg frem nå. Det er litt typisk det også syns jeg, en del av dem nye som kommer gjør det bra i begynnelsen, så dapper dem litt av, litt etter litt.


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f