Husk meg
Brukernavn
Passord

Fredrikstad have signed Icelandic striker Jóhannsson

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 9 6

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 25 aug 06, 19:27

det er vel greit å gi han en sjansje. Vi ser jo fort om det er en som fortjener å bli kjøpt for 2 mill og få 3 årskontrakt.

Men må jo si meg enig med de som er skeptiske til en prisstigning på omtrent 2000 % på en måned, det bør jo ikke bety noe

Håper inderlig det stemmer at det er en forterkning og ikke blir nok en fyllmasse. Morgan har vel lovet at han er god nok for å gå rett inn og forsterke laget , regner med at det fom. 2. omgang mot start og resten av sesongen han skal spille.

 


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 25 aug 06, 19:44
At dere gidder...vent og se...herregud...

---------------------------

Heia FFK


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 25 aug 06, 22:32

Han har spilt kamper for to forskjellige lag på Island i july, og er dermed ikke spilleklar for klubb utenfor Island på ett år.

Sakset fra fredrikstadfk.no:

"Da Gardar meldte overgang fra Keflavik til Valur FC i juli, oppfatter NFF at han ikke kan skifte til ny klubb utenfor Island før et år etter overgangen fra Keflavik til Valur FC. Han har altså spilt kamp både for Keflavik og Valur FC i juli 2006. NFF viser til FIFAs overgangsregler "

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 25 aug 06, 22:36
Det er faen ikke mulig...vi her på forumet tenkte på dette for lenge siden, hva er det de driver med...AMATØRÆR...       

---------------------------

Heia FFK


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 aug 06, 22:38
jævla amatørmessig.. få inn hannes sigurdsson i stedet!

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 25 aug 06, 22:53
Står ingen sted på FB dette. Noen med link? Dette går ikke an.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 aug 06, 22:54
Endret: 25 aug 06, 22:55
Har fundert på dette hele veien og synes det er ytterst merkelig at det kommer opp som en "nyhet" først nå. Verken i f-b.no eller fredrikstadfk.no ble det forklart hvorfor det plutselig var greit at Johannsson skiftet klubb to ganger i løpet av sommeren; regner med at både sportsjournalister og i hvert fall klubbledelsen kjente til dette regelverket. Men hvorfor har de ikke forklart i artiklene om denne spilleren hvorfor han kunne skifte klubb to ganger?

Jeg sitter igjen som et eneste stort spørsmålstegn.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 25 aug 06, 22:56

Kanskje vi kan være glad for det, slik at det kommer inn en kvalitetspiss isteden?

En tredje islending kanskje, se ikke bort i fra, hi,hi


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 25 aug 06, 22:58
Jeg er målløs...er det bare idioter i administrasjon til FFK???

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 25 aug 06, 23:01
Blir jo nesten litt tragikomisk dette. Får litt deja vu tilbake til Obi Mikel saken der Morgan forklarte i det vide og brede om hvordan regelverket var i favør Lyn. Hvordan forklarer han dette? Og hvor er han som til stadighet snakker om att profesjonaliteten i FFK forsvant med Høili? Hey, Høili is back, med Morgan som talsmann. Herregud, er helt flau på klubbens vegne.

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 25 aug 06, 23:05

Opprinnelig postet av seal_dm
Står ingen sted på FB dette. Noen med link? Dette går ikke an.

http://fredrikstadfk.no/default.asp?ArtID=514   her er link til saken... Bare å finne en ny spiss detta..

---------------------------

God bedring Dagfinn Enerly


SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 25 aug 06, 23:06

Vel hvis det blir sånn så kan vel alle de som mente at dette allerede var ett bomkjøp glede dere.

Fredrikstadfk skriver at avtalen ikke vil være gyldig hvis de ikke får disp.

Har vi jo tross alt mer peng til ny gubbe.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 25 aug 06, 23:07

ikke heng morgan enda da folkens...

Det som er helt ufattelig er jo at ikke media har fisket opp dette...

---------------------------

Heia FFK


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 aug 06, 23:09
Endret: 25 aug 06, 23:09
Jeg nekter å tro at Morgan Andersen & FFK ikke kjente til denne regelen. Det er jo velkjent for enhver normalt fotbalinteressert person at en spiller ikke lenger kan skifte klubb to ganger i løpet av så kort tid! Og det er vel nettopp kjennskap til fotballens regelverk som skal være av Morgan Andersens styrker?

Spennende å se hva som skjer her. Men når sant skal sies; jeg blir ikke veldig fortvilet om det ikke blir noe av denne overgangen - etter at jeg så overgangssummen.

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 25 aug 06, 23:09
Endret: 25 aug 06, 23:11

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060825/FFK/108260008/1009

 da var det ute..

 Fy faen så skuffa jeg er....uffffffff...dette lukter møkk...

og dette blir gjort av proffe folk....proffe meg i ræva

 

---------------------------

Heia FFK


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 25 aug 06, 23:12

At de ikke lærte dette med Thomas Myhre i fjor.

Kan tvinges til FFK av FIFA
Skulle Thomas Myhre forlate Charlton før 1. juli 2006 må han velge FFK - i alle fall hvis han ønsker å spille fotball.
Tolkningsspørsmål?

For; 1. juli 2005 trådte det i kraft en ny regel fra FIFA. Den sier nemlig at man ikke kan spille fotball for flere enn to klubber i løpet av året.
Hele artikkelen lyder slik:
– En spiller kan være registrert for maks tre klubber i perioden 1. juli til 30 juni det påfølgende året. I denne perioden kan spilleren bare spille offisielle kamper for to klubber.
Det betyr i praksis at Myhre er nødt til å returnere til FFK om han ønsker å spille fotball for en annen klubb enn Charlton, før 1 juli 2006.
www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 aug 06, 23:14
Endret: 25 aug 06, 23:15
Det er jo rimelig amatørmessig av ledelsen at det ikke går opp et lys for dem. Det er jo fankern meg ikke så lenge siden samme problemstilling var oppe når Myhre var i FFK, og at han først gikk til Charlton og ville et annet sted, men kanskje måtte velge mellom å bli i Charlton eller gå tilbake til FFK. Så at denne regelen kommer som lyn fra klar himmel på ledelsen tviler jeg på, med mindre de har kortslutta hele gjengen.

Men dette er kanskje til det beste, for å kjøpe en ukjent blad fra Island for 2 millioner, som var verdt 100 000 for litt siden, så begynner jeg virkelig å lure. Kjøp inn en målgarantist eller spar pengene til vi har råd til en.

EDIT: Og selvfølelig måtte noen være før meg å poengetere det med Myhre, damn you Patrioten!

Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 25 aug 06, 23:15
Hva er det man driver med i denne klubben a?

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 25 aug 06, 23:16

Uansett hvordan man vender og vrir på det har FFK driti på draget når de ikke har tenkt på dette før nå.

Men jeg reagerer på formuleringen om 100% profesjonell fotballspiller. Dersom det er slikat Gardar har hatt semi-proff kontrakt med Valur er ikke alt håp ute. Mener å ha lest et sted at dette har noe med noen EU-bestemmelser om retten til arbeid og fri flyt av arbeidskraft....  Men er langt ifra sikker på det jeg sier nå...

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 aug 06, 23:18
Som sagt; jeg nekter å tro at Morgan ikke har tenkt på dette før nå. Så liten tiltro til han har jeg ikke. Men (som vanlig) har han nok satset på et smutthull i regelverket; denne gang ved at Gardar ikke har vært å regne som profesjonell fotballspiller. Vi får se hva som skjer...


Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 9 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f