Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny Dinamo sessong

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 8 4

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 05 sep 06, 15:45
Endret: 05 sep 06, 15:45

DA spør jeg igjen.... avreise 27.08 til Frankfurt. Overnatter der hos "Exil Boys" gjengen. Minibuss (550 km.) til Auxere tidlig på morgenen på torsdag. Avreise til Frankfurt etter kampen og festen ... Hjemme på Torp flyplass  Fredag morgen 10 tiden. 

 

Den som vil send PM. Fortsatt rimelige flybilletter på Ryan Air.

 

 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Budala

Bedriftsspiller

Ble medlem: 25 aug 06
Innlegg: 17

Lagt til: 07 sep 06, 22:08

hva sier du til noen pils på søndag, klokan?

hvis du skal til Ullevål for å se Vål`enga vinne??

---------------------------

Ja zbog zena nisam htio,
A zbog Dinama sam pio,
Zbog Dinama, kad je gubio


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 18 sep 06, 18:09

Det ser ut som om det blir enten Hajduk eller Dinamo i Kroatia. Begge lag står med 7 seier av 7 mulige. Når det gjelder Europa så ser det meget svart ut da. Dinamo tapte hjemme mot fransk nedryks kandidat Auxere med 2:1. Slik dem spilte hjemmekampen så er det kun mirakler som kan hjelpe dem i bortekampen.

 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


MadMax

A-lagspiller

Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 338

Lagt til: 19 sep 06, 06:39

Jeg har egentlig ikke sett noen andre fare med større løgn....her sitter du og maser om at kroatisk fotball og dinamo zagrep har flere tilskuere enn f.eks celtic vs. rangers og inter vs. milan. Altså har du i det hele tatt sett på hva du har klaget på?

I følge dine fattige linker så ser jeg en full stadion, men noen få som synger og klapper. Herregud, til og med Standard Liege uten full stadion klarte å synge bedre og lage mer liv! Så at du mener at old firm samt inter vs. milan lager dårligere liv enn dinamo zagreb alene er rett og slett for dumt.

Men for all del, Dinamo Zagreb lager bra med liv, men å sammenligne de med andre europeiske STORklubber, blir for dumt.

---------------------------

Heia Mihaly Toth!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 19 sep 06, 18:39

Nå skjønner jeg ikke mye hva du snakker om gutten. Hvor har jeg sagt noe slikt. Jeg har kun sammenliknet kamper mellom Dinamo og Hajduk med old firm eller Inter - Milano. Og dette har jeg gjort fordi disse kampene betyr like mye for folket i Kroatia som dem andre ... og så en ting til ... først så kan du lese hele linken, besøk Arsenal forumet og les om BBB i London så kan du komme tilbake.  Nei jeg har ikke sagt dem er best i verden men at BBB er en av største , mest organiserte, mest trofasate , mest fryktede og kjente supporter organisasjoner i denne delen av Europa . Det kan du jo undersøke selv.

 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 19 sep 06, 19:29
Endret: 19 sep 06, 20:50

Ja og en ting til. Jeg mener det er så mange andre tåpelige tråd som blir startet og det eneste er vel å hoppe over dem. Luer på hva er det som tvinger dere om å skrive sånne ting. Liker du meg ikke eller det jeg skriver da er det bare å hoppe over dette vel. Det har jeg sagt før og så lenge gutta som driver forumet synes det er ok at jeg i ny og ne slenger en resultat eller bilde da skjønner jeg ikke hva skal det ha å si vel.

Og når du påstår at jeg juger så skal du jammen få svar også. Vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne men kan like godt ta det fra starten da...

BBB ble grunnlagt i 1986 av oss 5 og eneste og alene grunnen var at vi så oss leie om å få juling av alt og alle hvor vi viste oss. Hvorfor fikk vi juling. Jo fordi vi representerte Zagreb som på en måte var "Bærum" i norske forhold. Ved side nav dette så var Dinamo på en måte eneste kroatiske klubben i davarende Jugoslavia. ja hajduk og andre var der også men Hajduk var mer komunistisk klubb (ikke supportere da) mens Dinamo var på en måte symbolet for Kroatia. Og dette var farlig ... hvorfor ? Jo for fra andre verdens krig var det jo tabu å si at en var Kroat. Det var fordi mange serbere ble drept av davarende kroatiske "Ustasja" regimet. Ja ta alle under samme ... Og slikt ble det BBB. Vi ble 50 til 100 dey første året men da ble det lettere å forsvare seg enn å gjemme seg to og to og bare håpe å ikke bli gjenkjent. Som tiden gikk vi ble flere og sterkere og med dette "farliger" det merket vi på hver kamp som hjemme så borte. Vi ble angrepet av hjemme supportere mens hjemme i Zagreb ble vi mål for polititet som øvde vold mot oss. Slikt ble det frem til 1989 da vi for første gang gikk til åpen kamp mot politiet. Så kom krigen i 1990. Ja det var oss supportere som meldte seg først i garden og forsvarte landet- Til og med presidenten Tudjam sa at hadde det ikke vært til oss (her er det snak om BBB, Torcida, Armada og alle andre supporter grupper i Kroatia) så hadde ikke serbere erobret kun 1/3 av landte men mye mer....

Hver gruppe mistet en hel haug av gode venner. Her er det snakk om 100-vis av gutter og menn. Da krigen sluttet den samme Tudjam bestemte at Dinamo er kommunistisk navn og skal slettes. Ja riktig det navne som var første ordet min nå 20 år gammel datter sa kommer til å bli slette. Takk for at dere fosvarte landet BBB. I 5 år har BBB blitt slått , besøkt av hemmelig politi, truet på livet, torturet og masse annet... Men gutta ga seg ikke--- Du kan tenke deg hvliken press det ble da President Tudjman holdt talet for stats TV hvor han forklarte at så lenge han lever blir det ikke Dinamo. Ja tenk deg hva skjedde først da han døde....

Og landet var i krigen, korupsjonen har vært der fra Tito og hva skjer... ja krigsprofiterer overta klubber. Kroatisk liga holder mål som kyprotisk eller estisk. Alt som er bra selges til utlandet. Klubber har ikke penger til å betal spillere, staten er ikke akuratt overflødig med penger heller og stadioner ser ut som ruiner...

Og nå tør du her å nevne Milan og Inter !!!!!!!!!!!

Gutten min... Vi tapte 3:0 i Zagreb mot Arsenal. Og uanset kom det 1000 stk i London. Av disse 1000 var minst 600 som reiste med buss.. Vi ble lurt av Arsenal og måtte til slutt betale billeter for 32 pund. 320 pund er for mange i Kroatia nesten en ukers lønn... Og uansett så vet dem ikke om dem får denne lønna.... Men gutta bryr seg ikke om penger for dem er det viktikgst å følge laget som dem elsker aller høyest ... Så neste gang du skriver om BBB ... hja skriv med respekt....

 For det fortjener dem virkelig.

 

 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Budala

Bedriftsspiller

Ble medlem: 25 aug 06
Innlegg: 17

Lagt til: 19 sep 06, 21:47

synes du forklarte deg bra der, Klokan

bra skrevet

---------------------------

Ja zbog zena nisam htio,
A zbog Dinama sam pio,
Zbog Dinama, kad je gubio


BBB-NORWAY

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 mai 06
Innlegg: 18

Lagt til: 21 sep 06, 13:49
Endret: 21 sep 06, 13:51

Du driter deg selv på leggen her og det ser ut som du ikke har en smule peiling på supporterkulturen. Mange gutta i Zagreb har et veldig godt forhold med gutta i Celtic, du kan regne med at det nesten alltid er to-tre fra Glasgow som er til stedet på stadion når dinamo spiller noen sotre kamper, på bortekamper også. Og når de selv som har vært på sikkert hundrevis av old firms sier at de aldri har opplevd bedre stemmning og supporter som synger mer, så har du egentlig tapt. Det gjelder også uttalelser av Gilberto Silva, som etter kampen i Zagreb sa at det føltes som han var hjemme i Brasil, for det var bare her han hadde hørt så høylytte supportere før. Samme med adebayor. Det samme gjelder når dinamo spilte bort mot Fulham og vi ble "kåret" til årets beste borte supportere det året på fulham stadion. Eller når Hajduk spilte borte mot Roma og Torcida ble kåret til årets beste borte supporter på olimpico. men dette betyr egentlig ikke like mye som den respekten eller rykte vi har i hele europa. Uansett hvor du går så vet alle hvem bad blue boys er, de vet kanskje ikke hvem dinamo zagreb er, men de vet hvem bbb er. Jeg prøver for all del ikke skryte av oss selv og sier heler ikke at vi er uslåelige og verdens beste, men når du sier at standard liege med juletrær av noen supportere lager mer liv enn oss, så må noen forklare deg litt om et par ting når det gjelder supporter.

Og siden du aldri har vært på en dinamo kamp så...

---------------------------

BBB since.1986


MadMax

A-lagspiller

Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 338

Lagt til: 21 sep 06, 15:52

Nei, jeg har ikke vært på en Dinamo-kamp, grunnen til at jeg har uttalt meg er diverse supporterklipp jeg har sett via linker på dette forumet. Det er trøkk på Dinamos kamper også, men ut i fra klippene jeg har sett så synes jeg bare en god del europeiske supportere (deriblant Standard Lieges supportere) er bedre.

Jeg mener ikke å rakke ned på noe som helst, dette er bare min mening etter å ha sett diverse klipp.

---------------------------

Heia Mihaly Toth!


BBB-NORWAY

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 mai 06
Innlegg: 18

Lagt til: 21 sep 06, 17:02
Endret: 21 sep 06, 17:03

jeg skjønner hva du mener. jeg har sett mange klipp jeg og, og jeg kan være enig at på noen så er ikke trøkket så fantastisk. bbb pleier alltid faktisk å komme med kritikk om seg selv etter en kamp, vi sier alltid at vi kan og må bedre, uansett hvor gode vi var. Men jeg må si deg at du ikke kan dømme ut i fra video du har sett på internett.  de fleste er filmet på tribune NORD hvor bbb står, når jeg ser disse så er ikke jeg heller noe imponert men dette skyldes selføleglig at han som filmer er omringet av personer som står såpass nærme mikrofonen og roper så høyt at vi bare kan hørre dem. Men for all del hvis du mener milan supportere er bedre enn oss så, men standard blir litt i det meste laget. Og husk at synging er ikke alt, vi var rundt 2000 i Milan, de var 100 i Zagreb, jeg vil heller bli overdøvet av dem enn å møte med 100 stk på en bortekamp i cl kvalikken.....

denne ble filma fra sør, jeg kan finne det samme klippet filmet fra nord og det vil væe vesentlig forskjell. Nå høres jeg ut som den brieferen

http://www.youtube.com/watch?v=SkQHdwC_l58

 

 

---------------------------

BBB since.1986


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 27 sep 06, 11:18
www.youtube.com/watch

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 29 sep 06, 08:05
Og da er Europa eventyret ferdig for i år. Uuuuuuuuaghhhhhhh !!!! Nå er jeg skuffa igjen. tapte 5:2 sammenlagt mot møkka laget Auxere. Men slik er det vel for tiden. Kroatisk klubb fotball er i Europas bakgård og på linja med Kypros, Albania og andre.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 30 sep 06, 11:20

Bilder fra Auxere. Ikke akurat beste reklame for BBB men bilder er bilder

 

www.badblueboys.hr/slike/thumbnails.php

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 01 okt 06, 12:02

Klokan!

 

Dinamo Zagreb er bedre enn Auxerre, men dere var ikke langt unna. Jeg håper at Dinamo får E-Cupkamp i næheten av Fredrikstad, så jeg får sett dem og BBB. Hva hadde du gjort hvis FFK møtte Zagreb i kvallik til UEFA-Cupen?


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 01 okt 06, 14:15
He he he... blodet er jo tjukkere enn vann vel. Men jeg håper det skjer aldri. Hvor skal jeg huse alle dem gærninger som ville ha kommet hit da ?????

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 01 okt 06, 14:21
Endret: 01 okt 06, 14:22
Opprinnelig postet av Gressvikslampen

Klokan!

 

Dinamo Zagreb er bedre enn Auxerre, men dere var ikke langt unna. Jeg håper at Dinamo får E-Cupkamp i næheten av Fredrikstad, så jeg får sett dem og BBB. Hva hadde du gjort hvis FFK møtte Zagreb i kvallik til UEFA-Cupen?

 

Og kampen da ??? Skal ikke si at Auxere var mye bedre men det er typisk Dinamo da... Første kampen i Zagreb har de skudd i stople og tverrligger i tillegg til to 100% sjanser. OK slikt skjer vel., Og så i Frankrike da... Presser på første 15-20 minutter og får anulert et mål for offside som fantes ikke (derfor blus på banen da) i tilleg så leder Auxere 2:0 i pausa og Dinamo i løpet av 10 første minutter i andre omgang brenner to sjanser , treffer stolpe og reduserer. I tillegg , litt subjektivt kanskje men, så kunne dommeren blåst straffe og... Og så kontrer Auxere 3:1 og da er det ferdig.... 

Hadde det ikke vært slikt hvert j.... år så hadde jeg følt meg snitt og hadde vært forbannet på flaks og dommer. Men når det er slikt nesten hvert år da er det mer tegn på udiktighet enn uflaks vel...

 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 15 okt 06, 11:27
Da er landslagspausen over og Dinamo vant hjemme med 4-1 mot Varteks. Håper jeg kan skaffe bilder av det 3. målet som var meget spessielt. Da Silva (han som skorte første mål mot England) assisterte med brassespark til Vugrinec som brasset i mål.  Ja de ble mye brasser da... He he he

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 15 okt 06, 20:52
Hadde vært gøy! Gjør det! eller film

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 16 okt 06, 18:11

Her har du alle mål fra lørdag. Brassemål er nr 3. 

 

www.youtube.com/watch

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Budala

Bedriftsspiller

Ble medlem: 25 aug 06
Innlegg: 17

Lagt til: 16 okt 06, 19:06
ganske vakkert mål det

---------------------------

Ja zbog zena nisam htio,
A zbog Dinama sam pio,
Zbog Dinama, kad je gubio



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 8 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340