Innsatsen til Plankehaugen FFK-Lyn
Opprinnelig postet av Klokan
Altså av min egen erfaring så er det forskjelligge sanger og moter på å synge dem en synger på kamper. Leder vi trygt og skal avslutte kampen da går det ann å synge alt. Er resultatet knapp slik det var om søndag da er det viktig å velge sanger med trøkk og sanger alle kjenner slik at en får med seg flest mulig. I tillegg så er det greit å kjørre disse lengre enn vanlig slik at gutta "føler" at vi er med dem. Ligger en under da er det viktig å bevise at en er med laget uansett og da passer det best å synge en og samme sang i 20 minutter hvis en må. I begynnelsen av kampen går det ann å synge mye forskjellig men som sagt det finnes kamper og perioder av kamper hvor det viktigste er å laget trøkket og da er det faktisk lurt å kjøre enkelte sanger om og om igjen.
Er enig i at det er kampforløpet og FFK`s prestasjon i kampen som bør bestemme mesteparten a hvilke sanger som bør synges, på samme måte som å bruke spillernes sanger bvør være knyttet opp mot den eller de prestasjoene spilleren gjør på banen.
Men når det er sagt, så har vi laget endel gode sanger som aldrig blir brukt og som de fleste heller ikke kan hverken teksten eller melodien på.
Plankehaugen bør derfor sette seg ned å finne ut av hvordan vi kan bli enda bedre, ihvertfall når vi flytter inn på det nye stadion til neste år. Etter min mening er det mye å ta tak i for at vi skal bli bedre til å støtte laget fra tribuneplass, og det er ihvertfall alt for mye å overlate til en mann, selv om han heter Zoran og er den beste forsangeren i hele Europa
---------------------------
FFK på toppen i 2006
selv om han heter Zoran og er den beste forsangeren i hele Europa
Dette må jeg nesten kåre til ett av de beste innlegg på lenge !!!!!!!!!!!!!!!! he he he
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
Med Zoran blir det fart på sangene i Plankehaugen!!!
FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN
Dinamo Zagreb
IKKE fart. Trøkk vil jeg ha. Synes fortsatt at vi synger litt for fort. I tillegg så synes jeg at ale ale synginga på "når ballen rullær" høres bedre ut utan klapping da... Klappe kan vi kanskje hver 3. eller 4. gang vi synger den.
Jeg så kampen på video. Og vi hørtes bedre ut når vi sto i PL-haugen selv, enn det som ble hørt på TV. Det er som Zoran påpeker. Vi synger litt for fort, og heller ikke særlig samstemt. Og på " når ballen rullær " har jeg slutta å klappe for lengst. Har problemer med å holde takta på den. Derfor lar jeg heller vær.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
IKKE fart. Trøkk vil jeg ha. Synes fortsatt at vi synger litt for fort. I tillegg så synes jeg at ale ale synginga på "når ballen rullær" høres bedre ut utan klapping da... Klappe kan vi kanskje hver 3. eller 4. gang vi synger den.
Jeg så kampen på video. Og vi hørtes bedre ut når vi sto i PL-haugen selv, enn det som ble hørt på TV. Det er som Zoran påpeker. Vi synger litt for fort, og heller ikke særlig samstemt. Og på " når ballen rullær " har jeg slutta å klappe for lengst. Har problemer med å holde takta på den. Derfor lar jeg heller vær.
TV2 har skrudd disse mikrofonene så vannvittig høyt på, så de fanger opp ekko. Dessuten står de vel plassert helt ute til høyre for "feltet". Det betyr da at det blir en ganske merkbar forsinkelse fra de som står lengst vekk fra mikrofonene.
Så vi er nok mer samstemt enn du hører på TV.
På den nye stadion tror jeg det kan være lurt av oss å legge forholdene tilrette med tanke på lyd for Tv sendingene.
I værtfall stille opp med mikrofonkabler som er lange nok til at de kan plasseres midt på feltet.
Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".
Opprinnelig postet av Møklegård
TV2 har skrudd disse mikrofonene så vannvittig høyt på, så de fanger opp ekko. Dessuten står de vel plassert helt ute til høyre for "feltet". Det betyr da at det blir en ganske merkbar forsinkelse fra de som står lengst vekk fra mikrofonene.
Så vi er nok mer samstemt enn du hører på TV.
På den nye stadion tror jeg det kan være lurt av oss å legge forholdene tilrette med tanke på lyd for Tv sendingene.
I værtfall stille opp med mikrofonkabler som er lange nok til at de kan plasseres midt på feltet.
Håper det er slik du påpeker, Møklegård. At det virker slik kun på TV. For hva de som ser på TV hører er jo et fett.
enig i at vi ikke skal klappe på ale til når ballen rullær blir mye letter å skape trøkk da viktig å fortsette å si at vi dropper det
Zoran du gjør en veldig bra jobb
Er det noen som klarer det er det du D
Det låter ganske ræva når kun 30 av 300 er med å klappe på den sangen. Det som kunne vært jævlig kult er om alle strakte armene strakt ut og klappet, det høres og det ser tøft ut! Men dette er egentlig bare en våt drøm fra min side..
Burn in hell, por favore..
Da sier vi trøkk istedenfor fart!
FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN
Ta jobben som forsanger!
Makan tell syting! Makan!
Rami Shaban lalala....Det var mitt eksempel. Hilsen Keiko ni og nitti!
Hva skal`n si, hva skal`n tru.
Elendigheta må snart snu!
Opprinnelig postet av Hjælmen
Syntes Keiko burde ta ansvar, enn å slenge med kjeften hele tiden!det stinker noe rart her... kan det være moss
Ta jobben som forsanger!
Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da
http://keiko99.net
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av Hjælmen
Syntes Keiko burde ta ansvar, enn å slenge med kjeften hele tiden!det stinker noe rart her... kan det være moss
Ta jobben som forsanger!
Hjælmen er skap-FFK-fan skjønner du.
Vi for gå tilbake til det tråden handler om....
jeg syns at det er bare å prøve nye sanger... ting kan læres med tolmodighet... uasnett foik kan flere sanger en: dem 3 til 4 sanga som blir kjørt fast
Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da
Rune det er vel for at moss aldrig kommer i noe tippeliga så derfor må han ha ett lag i østfold og holde meg.. så er det jo nærme moss også.. jeg tror han sover i FFK senge tøy
jeg syns at det er bare å prøve nye sanger... ting kan læres med tolmodighet... uasnett foik kan flere sanger en: dem 3 til 4 sanga som blir kjørt fast
Jeg er enig med Zoran her keiko. Vi har mange sanger å ta av, men disse må passe inn i kampens gang. Ikke bare synge disse for å ha sunget dem. Se på Kanarifuglene, hvor mange synger dem ?? 2 stk. som går stort sett gjennom hele kampen. Og Klanen, noe bort i samme duren. Max. 4. Og da mener jeg ikke at en sang " skamslåtte bønder " er noen sang. For å si det pent keiko, jeg synes vi har altfor mange sanger ( på CD ). Unødvendig å ha så mange. Og at Snæbb1 vil ha enda flere skjønner jeg ikke. At sanger blir laget etter som det kommer nye folk inn er greit. Men kampsanger bør vi ikke ha så mange av ( kaller ikke Raio-sangen for en kampsang, heller hyllestsang ).
Sangene til Plankehaugen er i grunn som spillerstallen til ffk, mye kvantitet lite kvalitet. Vi bør heller bruke de kvalitet sangene vi har og i tillegg komme på noe nytt som er av bra kvalitet.
«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»
Rune det er vel for at moss aldrig kommer i noe tippeliga så derfor må han ha ett lag i østfold og holde meg.. så er det jo nærme moss også.. jeg tror han sover i FFK senge tøy
Jeg er enig med Zoran her keiko. Vi har mange sanger å ta av, men disse må passe inn i kampens gang. Ikke bare synge disse for å ha sunget dem. Se på Kanarifuglene, hvor mange synger dem ?? 2 stk. som går stort sett gjennom hele kampen. Og Klanen, noe bort i samme duren. Max. 4. Og da mener jeg ikke at en sang " skamslåtte bønder " er noen sang. For å si det pent keiko, jeg synes vi har altfor mange sanger ( på CD ). Unødvendig å ha så mange. Og at Snæbb1 vil ha enda flere skjønner jeg ikke. At sanger blir laget etter som det kommer nye folk inn er greit. Men kampsanger bør vi ikke ha så mange av ( kaller ikke Raio-sangen for en kampsang, heller hyllestsang ).
Jeg mener heller ikke at vi bør ha så fryktelig mange flere sanger, eller at vi på død og liv behøver å bruke alle sangene vi har, men noen nye må komme til etterhvert og noen av de gamle bør bli oppbrukt. Med andre ord, det må skje en viss utvikling, og den utviklingen har etter min mening ikke vært god nok de siste par årene.
Når det gjelder Lillestrøm, så var det en eller annen som hadde registrert at de hadde brukt i alt 28 sanger sist de var på stadion. Det er jo mye mere enn 2, Rune.
FFK på toppen i 2006
"Når ballen rullær", "For Fredrikstad jeg synger høyt" "Vi synger for Fredrikstad laget" "Vi er Fredrikstad Ale ale ale" eller den nye med klappinga " Å Fredrikstrad" er alle kopier fra BBB sanger som ble laget på norsk da.
Jeg synes også at Ååååå ååååå Fredrikstad skorer mål melodien kan faktisk brukes på mer. Se bare hvor herlig den funket på Brasil-Kroatia.... Men som sagt så er det viktig med rytme og ikke synge den for fort.
Lars har sett det selv og jeg håper at flere av Dere kommer til å oppleve dette ved senere annledninger.... Det kan vare fantastisk morsåmt, trøkkænes og livlig med gjentakelser på 5 minutter. Men da må man stå på og synge uansett hva skjer på banen da... Ok blir det skoring greit men en trenger ikke å slutte å synge kun fordi en skal kommentere om det var offside eller ikke.....
Dinamo Zagreb
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Jeg mener heller ikke at vi bør ha så fryktelig mange flere sanger, eller at vi på død og liv behøver å bruke alle sangene vi har, men noen nye må komme til etterhvert og noen av de gamle bør bli oppbrukt. Med andre ord, det må skje en viss utvikling, og den utviklingen har etter min mening ikke vært god nok de siste par årene.
Når det gjelder Lillestrøm, så var det en eller annen som hadde registrert at de hadde brukt i alt 28 sanger sist de var på stadion. Det er jo mye mere enn 2, Rune.
28 ?? Når du ser på kamper på TV, med LSK innblanda så hører du ikke så mange. I så fall så er jeg stokk døv. Jeg skal strekke meg til 4 jeg Snæbb1. Hvis de bruker flere så står de jaggu å hvisker resten.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
02/12/2024 15:21 | 60f95d23