Husk meg
Brukernavn
Passord

hvem kommer ?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 21 jun 06, 09:53
Endret: 21 jun 06, 09:54
Kanskje denne mannen hadde vært noe for FFK, mulig de har prøvd allerede siden klubben hans har fått tilbud fra norske klubber.. 
Dette ser og høres ut som en bra spiller... Han har spilt 53 kamper og laga 45 mål i sin karriere..
http://redbull.newyork.mlsnet.com/MLS/players/bio.jsp?team=rbn&player=peguero_j&playerId=peg652601&statType=current

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 21 jun 06, 09:59
Kanskje de spillerene som er på prøvespill nå er noe for FFK?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 21 jun 06, 10:02
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Kanskje de spillerene som er på prøvespill nå er noe for FFK?


Virker ikke akkurat som om de har hatt den beste suksessen de siste åra. Mulig det kan endre seg, men er litt i tvil om denne burkineren.. Men håpe jeg tar feil.. 

Men denne spissen Peguero som spiller i Amerika kunne vært noe.. 
Litt mere stoff om han her:  http://www.coloradorapids.com/Team/PlayerProfile.asp?PID=35

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 21 jun 06, 10:09
Opprinnelig postet av wergis


Virker ikke akkurat som om de har hatt den beste suksessen de siste åra.


Says who?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 21 jun 06, 10:15
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av wergis


Virker ikke akkurat som om de har hatt den beste suksessen de siste åra.


Says who?


Afrikanern var jo på prøvespill i flere norske klubber i norge uten å få kontrakt og denne Henriksen spilte jo i Djurgården og deretter degradert til svensk første divisjon (superettean) og nå i AGF hvor han spilte tre kamper på et lag som endte desidert sist i danske ligaen.. Virker som om utviklingen har stoppa..

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 21 jun 06, 11:18
Kanskje vi han hente denne keeperen hvis vi selger Shaaban? Basso har vært utrolig god de kampene/høydepunktene jeg har sett i år. Hadde ikke vært så dumt med med en ny og yngre keeper (tror han er 27 år) og 20 millioner på konto til andre spillere.

---------------------------

Ære være Eggen jr.
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 jun 06, 20:40
denne spilleren som anette hoff og co fikset for oss ble skadet etter 10-12 minutter i kampen mot sparta idag, osm forøvrig endte 3-0 til FFK etter scoringer av wiig(2) og blixt (straffe) kampen mot djurgården går nå...

fredrikstad blad

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 21 jun 06, 21:06
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
denne spilleren som anette hoff og co fikset for oss ble skadet etter 10-12 minutter i kampen mot sparta idag, osm forøvrig endte 3-0 til FFK etter scoringer av wiig(2) og blixt (straffe) kampen mot djurgården går nå...

fredrikstad blad


Og der tapte FFK 2-1

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 jun 06, 22:35
vi glemmer den burkia faso spilleren... vi henter ikke inn spillere med skade

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 22 jun 06, 00:47
Endret: 22 jun 06, 00:48
Opprinnelig postet av keiko99
vi glemmer den burkia faso spilleren... vi henter ikke inn spillere med skade


Ja, og dessuten så han minst like rusten ut i de 12 minuttene han spillte i dag, som han gjorde da han var her i vinter.

Denne spilleren var og er langt fra det vi har bruk for i FFK

Den svenske forsvarsspilleren leverte en innsats på det jevne og vil være nok en spiller, som ikke vil gjøre seg helt bort, dersom vi skulle få mange skader. 

Etter min mening må vi nå finne spillere som virkelig forsterker FFKs tippeligalag og ikke 3. divisjons laget vårt.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 22 jun 06, 07:56
Endret: 22 jun 06, 07:57
Leste artikkelen i FB idag om Henriksson hvor Eggen sier: "Han er ikke en spiller som går inn og direkte forsterker laget, men kan øke konkurransen og kan dessuten brukes som både venstreback og midtstopper – plasser vi har dårlig dekning på, sier Eggen."

Da må jeg spørre....hvorfor i all verden skal vi hente inn enda en reservespiller? FFK har nok sånne fra før...skal det hentes inn forsterkninger bør det jo være noen som er bedre enn de som allerede er der...

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 jun 06, 08:27
Er jo for så vidt greit å hente inn back-up på venstrebacken, for det har vi ikke, eller vi har jo Blixt, men ser ikke ut som Eggen har tenkt å bruke han. Så egentlig har vi ikke back-up for Bertelsen, og da er det vel greit å hente inn en reserve der. For jeg tviler på at vi at vi har råd til å hente en som er bedre enn Bertelsen, ei heller burde vi gjøre det...

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 22 jun 06, 10:22
Bjørkøy kan jo brukes på venstreback  som backup for Bertie (og forøvrig hvorsomhelst ellers på banen også).
Hvis Eggen har "kraftigere skyts" i kikkerten, så burde han avklare det først før han finner en reservebenkspiller.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 jun 06, 10:54
Vi trenger kvalitet ikke kvantitet......Har vi ikke penger, så får vi heller hente en spiller.........

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 22 jun 06, 14:15
Det begynner å bli komisk med prøvespilling i FFK.   Det er ikke rart det bommes mye når man lar spillere med de kvalitetene vi så i går få lov til å komme på prøvespill.   Det må da gå an å sile noe.

Han fra Afrika i går var et trist skue i den tiden han var utpå. Svensken noe bedre, men når 4-5 16-17 åringer går lang ut på de så må man lure . Det var det eneste som var positivt i går med unge ambisiøse spillere flasket opp via bysamarbeidet, det vil overraske meg mye om ikke 2 av de får spilletid på 1. laget neste år.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 23 jun 06, 08:24
Her er nok grunnen til at det ikke satses på bedre spillere.
Mangler handlefrihet.
-Det er ingen hemmelighet at FFKs økonomi i øyeblikket ikke gir rom for dyre investeringer, hvilket bekreftes av fungerende klubbdirektør Harry Hansen.
-Det er riktig at vi ikke har hundre prosent handlefrihet når det gjelder å hente inn nye spillere. Vi må være kostanadsbeviste og snu på kronene. Derfor konsentrerer vi oss i første rekke om spillere som faller inn under kategorien Bosman-spillere. Disse er naturligvis betydelig rimeligere  å hente enn spillere som er under kontrakt. Vi følger svært godt med i markedet.

Attraktivt i FFK
Noe av årsaken til at driftsbudsjettet for spillerstallen er sprengt er at det har vist seg vanskelig  nå å selge eller låne ut spillere som er under kontrakt med FFK. Etter det Demokraten erfarer skyldes det i hovedsak at de spillerne som er aktuelle for slike løsninger liker seg så godt i klubben og byen at de kvier seg seg for å flytte til nye beitemarker.

-Spillere som er aktuelle for slike løsninger er blant andre Christian B Petersen, Dag Frode Hornseth, Lars Blixt og Marin Wiig.
-Poenget er at disse spillerne har fått beskjed om at de ikke kan regne med å få all verden spilletid. For deres sportslige utvikling hadde det nok vært lurt å vurdere et klubbskifte 
Finner vi en fornuftig løsning med disse vil også det frigjøre midler vi kan bruke på spillere som kan heve laget. Jeg vil understreke at vi har en god dialog med spillerne det gjelder sier Harry Hansen til Demokraten

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 23 jun 06, 13:27
Greit nok å måtte satse på bosman spilllere, men lista for prøvespill bør vel kanskje heves ett par hakk?? FFK burde hatt (har kanskje) speidere/følere ute som kan rapportere tilbake til klubben om mulige gode spillere etter å ha sett dem i kamper/treninger.. Er sikkert ikke lett å hente spillere til en middels god TL klubb, men litt bedre en de som kommer på prøvespill bør vel kanskje vurderes... 

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 24 jun 06, 19:24
Endret: 24 jun 06, 19:28
Takk og pris nå reiser jeg og det blir deilig å kople ut fra fotballen i to uker. Før jeg reiser så må jeg fortelle dere at jeg er meget lei meg og vil egentlig dele det med dere. Altså i snart ett år har jeg kjent en spilleragent fra kroatia som representerer disse spillere .
http://www.transfermarkt.de/index.html?anz=/berater/spieler_des_beraters.php4?berater=1007

I ett år så har jeg sendt DVD material og mast på enkelte mennesker i klubben. Priser på spillere varierer og enkelte er alt for dyre men slik er det. I fjor så ringte jeg ang Pletikosa men han ble for dyr, par uker senere kom Thomas Myhre men han ble liksom "ikke dyr" .. og hva skjer etter 3 uker?Myhre forsvinner og FFK kontakter meg men da er det for sent fordi Pletikosa er enig med Hajduk Split ang leiekontrakt.  Danko Dikic (spilleragenten) er en ung og etter min mening ærlig mann. Han har lyst til å bryte seg gjennom inn i Norge og er klar over dette at han kan ikke komme med "hva som helst" hvis han vil bli tatt seriøst. Min intenasjon over FFK er kun å hjelpe og jeg hadde druknet under bakken hvis jeg hadde prøvd å lure FFK for noe.  Og hva skjer ???? I ett år får jeg kun svar "vi jobber med spillere og kontakter deg hvis det er behov for noe" .  Sist nå så har jeg ringt og prøvd å formidle to midtstoppere... En må kjøpes fra kontrakten men summen er minimal og mannen har lyst til å komme hit ASAP og vise seg fram. 190 høy, rask og kan brukes både som midtstopper og deffensiv midtbane spiller. Har ennorm skuddfot og er sterk i lufta og skårer mål. Har spilt i øverste divisjon i Kroatia i flere år. Ergo ... Han kan komme gratis til Fredrikstad kunne sove hjemme hos meg og vise seg frem men jeg får ingen svar. På andre siden så ringer "Emil Baron" og sender en som klarer så vidt å gå eller noen bekjente har sett en i Afrika som påstår å ha vært landlagsspiller..... Har disse folka noe faglig fotball kunskap. Det verse av alt er at folk i klubben jeg kontakter vet hvem jeg er og hvor mye jeg brenner for laget og har sett denne lista fra linken ovenfør og ... Ja er ikke dette nok for å si ja Zoran , ring ham og be ham om å komme å prøvespille da vet ikke jeg. Når det var keeper krise for 4-5 uker siden fikk jeg svaret at kroater er ikke EU borgere og der er en liten stopper. Bullshit ... jeg viste ikke at Burkina Faso er i EU altså..... 

Nå skjønner dere hvorfor jeg er lei meg og kan hende at enkelte kommer til å føle seg truffet men det DRITER JEG I...... 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 jun 06, 19:29
Endret: 24 jun 06, 19:29
Ser ut som du må utgi deg for å være en annen for at tipsene skal bli sett nærmere på Zoran, kanskje du skal skryte på deg at du er privatsjåføren til Roger Milla og sender samme listen? Ser ut som de faller for sånne ting...

Ser jo ut som det er rimelig lav takhøyde for å prøvespille på FFK, så det er jo rart at dem ikke i det minste har testet en av dem...

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 24 jun 06, 19:29
Du står på, synd det ikke kom noe ut av det :(
Takk for hjelpen uansett, bra når fansen har kontakter og kan bidra. Vi fikk muligens Rami på den måten. Stå på videre, ser frem til å få en panzer-kroat bak!

---------------------------

2006: CL, RL, "the double"...



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f