Husk meg
Brukernavn
Passord

Helland er vel FFKs mest undervurderte spiller?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 22 sep 03, 11:18
Jeg må si at Helland har imponert i høst. Med mye merkelig forsvarssspill og frafall fra defensive spillere har han vist seg til å være en utrolig viktig spiller for FFK. Vår egne Rekdal (på glansdagene vel og merke), som holder jevn form og som faktisk er på 2. plass på FFKs toppscorereliste, sammen med Melo. Og det oftest fra defensiv midtbaneposisjon!
Når Petersen, Melo eller Söder surrer det til på midtbanen, er han ofte der og rydder opp. Blir noen forsvarere skadet, er han nede å gjør en kjempejobb.
Til tross for dette er han vel den spillerene på laget som blir nevnt minst i aviser og her på forumet. Er det noen grunn til det?

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


Finn

Juniorspiller

Ble medlem: 26 mai 03
Innlegg: 149

Lagt til: 22 sep 03, 11:56
Er enig i at Helland er en utrolig viktig og god spiller for ffk. Grunnen til at han ikke blir trukket fram så ofte er vel at han sjelden gjør spektakulære ting på banen. Han er imidlertid svært viktig for balansen i midtbanen til ffk og er flink til å dekke/stenge rom.

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 22 sep 03, 13:19
Er så veldig enig. Helland er kjempeviktig for oss. Med den roen og rutinen han viser er han gull verdt for FFK.

---------------------------

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 sep 03, 13:41
Endret: 22 sep 03, 13:44
Undervurdert? Tja, i forhold til avisoverskrifter muligens, slike spillertyper får sjeldent publisitet sånn sett. Men han er vel langt i fra undervurdert av de fotballinteresserte FFKSupporterne. Personlig mener jeg Helland - sammen med Trondsen - har vært de to spillerne på FFK som har prestert best på et jevnt nivå denne sesongen.

Fyren var jo også meget populær i Brann og Bergen, og supporterne sang vel ofte denne sangen:

"Du skal få min gamle Branndrakt når eg dør
du skal få min gamle Branndrakt når eg dør
Roger elskar slit og smerte
dør for klubben i sitt hjerte
han skal få min gamle Branndrakt når jeg dør "

Nesten synd ikke Plankehaugen har en lignende sang om ham - savner også egenkomponerte sanger om flere spillere for øvrig, men det er en annen sak.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Krumtapp

Juniorspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 156

Lagt til: 22 sep 03, 15:28
Ja: hvorfor har ikke Plankehaugen flere sanger om enkeltspellere?

---------------------------

Any given sunday


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 22 sep 03, 16:06
Det er faktisk noe plankehaugen burde ordne opp i snarest. Reportoaret er litt tynt, og gjennomføringen litt lite "thight". Husker når Lillestrøm var her i cup`en, de var av litt annen kaliber.

Tenk spillerene blir oppglødd av å gjøre noe bra, for deretter å få høre "sin" sang. Så blir det letter for Eggen å hvilke spillere han skal sette innpå. Eventuelt kan vi ha hyllest-rop til Eggen!

Vi vil se Eggens skinke!
Vi vil se Eggens skinke!

Premie til den som klarere å finne et bra rim med Czwartek :-)

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


thlarsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 15 sep 03
Innlegg: 25

Lagt til: 22 sep 03, 20:34
Helt enig i at Helland er undervurdert. Uten Helland som sikkerhet på banen er jeg bankers på at vi ikke hadde hatt den offensive styrken som vi har. Det er lettere for de andre å prøve på ting når man vet at Helland rydder opp når noe skjærer seg. Hører til tider klaging på Helland fra enkelte på tribunen som synes han skaper for lite. Hadde de hatt fotballforståelse hadde de sett at med han på banen så får andre skapt mye. Han er en sterk kandidat til årets spiller (selv om det nok blir Målberg....)!

Krumtapp

Juniorspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 156

Lagt til: 23 sep 03, 10:37
Enig med thlarsen. Helland er en klar styrke for laget. Hadde bare løpa fra andre spellere kommet oftere, ville Helland toppet enhver assist-liste.

---------------------------

Any given sunday



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3