Husk meg
Brukernavn
Passord

Haster! Seter eller ståplasser på Plankehaugenfeltet på nye stadion?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 01 jun 06, 12:03
Endret: 01 jun 06, 13:40
Opprinnelig postet av Holters
* Flere kan se FFKs kamper i Tippeligaen. Stadion blir etter manges mening for liten om kapasiteten ikke økes. Dette er en meget god og ikke minst en økonomisk besparende måte å øke kapasiteten på.
Tullball. Det blir brukt klappseter på stadioner og disse er vel maks 40cm brede og 5cm tykke når de er klappet opp. I tillegg til skråningen/trappetrinnsløsning for hver seterad eller ei, så er det begrenset hvor mange man får i dybden per trinn uansett før sikten blir vesentlig redusert. Et klappsete fører ikke til vesentlig minket kapasitet. Vi selger ikke ut stadion per i dag. Selv om snittet kommer nok til å øke noe, så blir nok ikke stadion stappet hver eneste kamp - kun storkamper mot Vålerenga for eksempel.

* Ved ståplasser vil man selge flere billetter, dog kanskje billigere. Tapet av inntekter blir ikke så stort i forhold til sitteplasser.
Flere billetter? Det vil alltid være en hvis begrensing på et slikt felt uansett, og jeg tviler på at politiet godtar at man stuer inn vesentlig flere tilskuere enn det som er vanlig på det det samme arealet med seter. På et sete har man kanskje 45x45cm til rådighet. Mener du at tilskuertettheten bør være enda høyere?

* Vi kan stå ved siden av de vi vil, da er det lettere å slippe seg løs i sangen.
Dette er greit nok, men kanskje et tegn på manglende planlegging...? Er ikke så vanskelig å få med gjengen på 10-15 til å kjøpe billetter sammen, men det eneste nogenlunde ok argumentet jeg har sett.

* Det å se på fotball gjøres best stående.
Tullball. Kampen er nøyaktig den samme for en som står eller sitter, og dette har ingenting med denne diskusjonen å gjøre uansett. Man kan fortsatt stå selv om det står oppført seter.

* Stå der det er seter kan medføre til ødelagte seter og vil være en unødvendig kostnad.
Man står jo ikke PÅ setene, men PÅ betongen FORAN klappsetet. Det vil trolig også være lettere for vakter å holde oversikten over tilskuerne, med oppslåtte klappseter som naturlige skillevegger.



En opplysning til Holters!
Lars ville ha en tilbakemelding på hva vi mente om dette med ståplasser på den nye stadion. 

Du vurderer mine meninger og det er ok, men jeg synes alt det du skrev Holters kan i bestefall beskrives som Vrøvl!


* Ved ståplasser vil man selge flere billetter, dog kanskje billigere. Tapet av inntekter blir ikke så stort i forhold til sitteplasser.

Flere billetter? Det vil alltid være en hvis begrensing på et slikt felt uansett, og jeg tviler på at politiet godtar at man stuer inn vesentlig flere tilskuere enn det som er vanlig på det det samme arealet med seter. På et sete har man kanskje 45x45cm til rådighet. Mener du at tilskuertettheten bør være enda høyere?

VRØVL!

Svar:
Selvfølgelig er det begrensninger, men det blir plass til flere om man står enn om man sitter. Helt klart. Det er det Lars skrev i sitt innleg. Det blir plass til flere om man står enn om man sitter.



* Det å se på fotball gjøres best stående.

Tullball. Kampen er nøyaktig den samme for en som står eller sitter, og dette har ingenting med denne diskusjonen å gjøre uansett. Man kan fortsatt stå selv om det står oppført seter.

VRØVL!

Svar:
Det er en smaksak. Selvfølgelig har det med denne diskursjonen å gjøre. Det er det denne tråden gjelder. Skal vi sitte eller stå.

* Vi kan stå ved siden av de vi vil, da er det lettere å slippe seg løs i sangen.
Utrolig!
Dette er greit nok, men kanskje et tegn på manglende planlegging...? Er ikke så vanskelig å få med gjengen på 10-15 til å kjøpe billetter sammen, men det eneste nogenlunde ok argumentet jeg har sett.

Svar: Reserverte plasser har sine fordeler og sine ulemper. En seksjon med fri plassering er det beste synes jeg.

Ønsker deg herlige sesonger på en fast sitteplass sammen med din kameratgjeng i årene som kommer. :-)
Det blir nok av plasser som du kan sitte på.















---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Tidspunkt Skrevet av
02 jun 06, 21:20 » Abby
02 jun 06, 22:17 » Møklegård
02 jun 06, 22:46 » FFKshnuppa
02 jun 06, 23:03 » Abby
03 jun 06, 19:00 » SirLion
11 jun 06, 22:17 » Møklegård
12 jun 06, 15:23 » Propellen
12 jun 06, 15:38 » Snæbbussaristokrat 1
12 jun 06, 20:58 » Møklegård
13 jun 06, 11:23 » Snæbbussaristokrat 1
01 jun 06, 02:40 » FFK Forever
01 jun 06, 08:20 » Jonek
01 jun 06, 08:38 » Holters
01 jun 06, 12:03 » Jonek
03 jun 06, 00:17 » Gressvikslampen
03 jun 06, 01:29 » varheim
03 jun 06, 17:43 » Abby
Forumet er moderert av: arte et labore, marle, morten, per egil, Planken og Rey

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340