Husk meg
Brukernavn
Passord

Kampen i dag!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 30 apr 06, 22:41
Jaja, da var kampen i dag unnagjort og PH-feltet ble overkjørt av Fugla. Jeg tar selvfølgelig selvkritikk for at stemningen ikke var på topp, jeg mangler både stemmen og autoriteten som Zoran kan skilte med, i tillegg er det ikke like enkelt å lage god stemning for et lag som spiller elendig fotball. Men jeg og Anish tok på oss forsanger-ansvaret i dag og til å være første kampen, så kunne det gått værre

I dag så vi også hvor fint det er å bruke tromme. KFL fikk med seg hele feltet etter bare to slag på basstromma og klappinga gikk synkront over hele Klokkesvingen!  Håper vi kan klare å lage super stemning på Enga-kampen, med tromme selvfølgelig, for å pumpe opp stemninga mange hakk!

---------------------------

Interwoven our lives became, bonded by blood, no need to be repaid!


solgaard

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 77

Lagt til: 30 apr 06, 23:13
Jeg satt og så kampen i utlandet, og for meg virket det som om det var dame-fotball (eller kall det gjerne smågutt/ guttefotball) både på banen og tribunen!!!!! Pinlig!! Brett opp ermene for helv.....!!!!! Vi taper 7 av 10 dueller!!!!!!! Utrolig provoserende!!! 
Det er ikke første gang vi taper for et lag som spiller "møkka-fotball" (nei, LSK spilte ikke fotball) - når er det vi skal lære og tilpasse oss???????!!!!!!!!!!! Vi er inne i sesong nr.3 nå!!! Det er på tide å bevise noe!!!!!!!!

---------------------------

Pontus


mr_max

A-lagspiller
Ble medlem: 08 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 30 apr 06, 23:17

vel  med den motvinden plankehaugen feltet hadde i dag hørte vi nesten ingen ting av dere.. om det er det som var årsaken da....

men jeg skal ikke klage siden jeg sitter hovedtribunen
+ for at dere nye som prøvde å dra igang gjorde et forsøk da ihvertfall:)



Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 30 apr 06, 23:35
vinden må ta på seg mye av skylda idag, helt klart!

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 30 apr 06, 23:40
Haha, vi skal ikke skylde på vinden! Vi var ikke gode på tribunen i dag, rett og slett!

---------------------------

Interwoven our lives became, bonded by blood, no need to be repaid!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 01 mai 06, 00:34
Endret: 01 mai 06, 00:38
Altså nå er bursdagen ferdig.Jeg er litt brisen og har lyst til å skrive. Har DU lyst å lese så les har du ikke så... 
Bønna og Anish dere er KONGER. Bare å ta utfordringen så er det bare helt fantastisk. >Takk skal dere ha i tilleg så gjorde dere en bra jobb der ute. Og for å vare enda bedre så les dette ..... 



Altså ... det er opp til deg om du skal ha noe innabords eller ikke. jeg er såppas gammel  (21.07. 40 år husk dette folkens) at for meg er det samme da... Og nå skal du på kamp ... Kapsen (eller lua da) på hodet og så er det skjerf rundt halsen da..... sKULDER MUSKLENE JOBBER SOM BARE DET ... FØRST SÅNN RUNDT (sorry for caps lock)  den ene skulder og så den andre og så spenner du for å se om du har noen nakke muskler......... 
Og så går jeg ut da.... over overgang brua ved innfartkjøra... klam i henda (sånn kald svette da) tenner på røyken og enten synger jeg for meg selv eller plystrer jeg en av sangene ..... inn på stadion .... kommer inn og hår resier seg opp som bare det... og det er mye hår på armer overalt... har faktisk blitt mobba på veien til Skien . det var noen jenter som likte glattbarberte gutter da.... (uffa meg stakar folk da) ... og så er det å komme på feltet da.  Her er kluen ... jeg er 40 år i år ..... 
Det jeg gjør er ikke jobb eller hobby,,,... det er lidenskap.-.. jeg føler at jeg har fått til noe og ... hja jeg kan ikke slutte med dette... marianne hjemme er flau over dette og når hun kommer og forteller meg det jeg blir flau selv men fortsatt føler jeg at det er noe jeg har fårr til og VIL og føler som et oppgave om å fortsette med .... og så er det bare å sette i gang da.... 
Her er det mange ting du kommer til å opleve da... Du har 2/5 deler av folket som er like lydenskapelige som deg synes det du driver med er helt konge. 1/5 del er der helt tilfeldig og synes det er morsåmt. Og så er det 2/5 deler som synes det er pes..... Etter 30 minuter så har du skriket så mye at du kjenner puslen i panna og det banker akkurat som 3 fyllesyker. Kjeften er tør som bare det (det er derfor du drikker Fanta da) og FFK ligger under. Dem 2/5 deler ser på deg som om du er psyhopat hver gang du prøver å få til noe ..... I hodet ditt er det kun en ting ... FÅ LIV I DENNE FOLKEMASSEN DA.. og..... da blir du svart i øya å får ekstra energi å innimellom får det til ..... 
Nei jeg synes ikke det er morsåmt når folk snakker om meg som en bajas, eller gærning, nei jeg synes ikke det er morsåmt jeg får kjeft fordi folk synes jeg er for agresiv og "svart i øya" . Nei jeg synes ikke det er morsåm at kona mi er flau å dra på jobb fordi kællen hennes står i avisa med fingeren .... Eller det siste da.... en eller anen idiot klarer å prestere å skirke til meg om hva slag supporter jeg er og krever unnskylødning fra meg fordi jeg erklerer kempen ferdig når vi ligger under 3:1 på Hamar. Nei jeg tåler ikke at folk ikke viser respekt for det jeg gjør , og tåler heller ikke at folk IKKE støtter meg ...... og ja jeg regner med at jeg skal fortsette med dette til Bønna og Anish er klare til å slutte å se på kampen og heller få liv i folket ..... He he he ... fikk melding fra kampen i dag..... 
Så sånn er det folkens....så ....... som je sa til FFK gutta også da.... RESPEKT .... 
Og en ting til da.... så mye negativt som det har blitt etter Lillestøm kampen har jeg aldri ventet meg. Ja jeg kan bli skuffet ... JEg ventet i 24 år til at Dinamo skulle vinne serien uansett om det var Storklubb der nede.... I stedet for å vare så negative vis heller støtte til gutta for det er det vi trenger nå ............... !!!!!!!!!!!! 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


polvott

Juniorspiller

Ble medlem: 04 nov 04
Innlegg: 91

Lagt til: 01 mai 06, 00:57
Dette var ett meget bra inlegg Zoran. Stå på du gjør en kjempe jobb for PH.

---------------------------

Laget vårt, byen vår!!!!


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 01 mai 06, 01:49
Synes du og Anish gjorde en god innsats, Bønna. Men det er selvfølgelig ikke lett å synge ut Kanarifansen når døm møter opp med så mange som døm gjorde.
Folk kan si hva døm vil om bruk av tromme, men Kanaris er et perfekt eksempel på at tromme funker!

---------------------------

NM? Pss... Vi vinner flere køppær, vi :D
2006 blir et rødhvitt år!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 01 mai 06, 03:23
Endret: 01 mai 06, 03:23
og så en ting til da.... da jeg sto der på den store stå på MAKSIMIR stadion i ZAGREB .  Da var det en Suker, Boban og Prosinecki som kom og viste meg RESPEKT  for det jeg gjør. Tror du det ikke ? Log deg på www.badblueboys.hr og sjekk .....   i det minste. Spør etter klokan 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


solgaard

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 77

Lagt til: 01 mai 06, 06:47
Gi disse "planker" litt opplæring av skikkelig fotballkultur!!.... Er mange "wannabies" der ute, etter hva jeg skjønner.... 
Lurer på hvor disse var under de gode, gamle tider i 2.div?????? Var kanskje ikke så mye sirkus da??? Ikke så stas??? Bare lurer litt??? Som den evige bitre og gamle Hovedtribune-sliter jeg er.....

Har forresten sett Prosinecki - en fantastisk fotballspiller! Så Bradford vs Portsmouth for noen år tilbake og mannen var i en klasse for seg, selv om han ble mektig sliten på slutten.... Mannen var etter min mening 10x bedre enn Boban og Suker for den saks skyld, men burde nok hatt bedre disiplin.... Men er du stjerne så kan du tillate deg lit ekstra pauser riktignok.... Slike fotballspillere ser vi dessverre ikke på Stadion - den tid er nok dessverre forbi..... 
"Gampe-fotball" (dvs. hest som sparker ball) er dessverre hva vi nå opplever!!!!

---------------------------

Pontus


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 01 mai 06, 10:29
Opprinnelig postet av solgaard
Gi disse "planker" litt opplæring av skikkelig fotballkultur!!.... Er mange "wannabies" der ute, etter hva jeg skjønner.... 
Lurer på hvor disse var under de gode, gamle tider i 2.div?????? Var kanskje ikke så mye sirkus da??? Ikke så stas??? Bare lurer litt??? Som den evige bitre og gamle Hovedtribune-sliter jeg er.....

Har forresten sett Prosinecki - en fantastisk fotballspiller! Så Bradford vs Portsmouth for noen år tilbake og mannen var i en klasse for seg, selv om han ble mektig sliten på slutten.... Mannen var etter min mening 10x bedre enn Boban og Suker for den saks skyld, men burde nok hatt bedre disiplin.... Men er du stjerne så kan du tillate deg lit ekstra pauser riktignok.... Slike fotballspillere ser vi dessverre ikke på Stadion - den tid er nok dessverre forbi..... 
"Gampe-fotball" (dvs. hest som sparker ball) er dessverre hva vi nå opplever!!!!



....ta tak nå, så river vi oss i filler innenfra! 
Kanskje ikke du så meg fra hovedtribunen.
Men jeg så ikke deg fra "langesmalestå" eller. Ikke på Gjøvik eller Mjøndalen heller.
Grinebitter!

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 01 mai 06, 12:12
legger ikke all skyld på vinden.. men hallo..  er ikke rart vi hørte fugla godt, med den medvinden de hadde.. lyden ble jo  kastet imot oss...

 

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 01 mai 06, 12:44
sant det.... syntes zoran gjør en bra jobb på PH feltet...
Bønna og A9sh gjorde så godt dem kunne igår, men folket på feltet virket helt handlingslammet igår....
Bra innsats av a9sh og bønna, og jeg vet hva zoran tenker på, fordi at når vi sa ifra at vi måtte synge, tittet folk dumt på oss.... men men, vi får satse på at vi får det til i neste hjemmekamp

---------------------------

FFK - RBK: 5 - 1
"Det er ikke hver dag ett lag knuser RBK slik, dette var bare morro" Enerly til Tippeligaportalen.


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 01 mai 06, 14:19

Heiheihei!

Jeg hadde egentlig tenkt å lage et eget topic om dette, men pga litt fyll og fanteri etter kampen igår har noen rukket og gjøre det før meg. Ihvertfall, kampen igår: 

All respekt til bønna og anish, dere gjorde en meget GOD innsats til å ikke ha gjort det der før. Viktig at noen tar ansvar. Og det gjorde dere.  MEN, et par ting, jeg gjerne vil ta opp med dere pluss alle andre som sto på feltet igår, om så. 

1. Timing.
Altså, jeg mener det er bra at vi skal få med hovedtribunen på sanger og bevegelser, men det er litt dårlig timing av dere, når dere setter igang "reis opp hvis du er Fredrikstad" når LSK har corner. Dette gir meg en følelse av at hvis LSK hadde scoret på corneren, og hele hovedtribunen står, så synes jeg egentlig meningen med sangen er borte. 

2. Samarbeid/kommunikasjon mellom forsangerne
Igjen, vi synger, folk begynner og komme bli med. Der jeg sto, litt utepå høyresiden, ved høytalerne, halvannenmeter fra Anish. Jeg oppdager da ca halveis ut i andre vers av "vi synger for fredrikstad laget", at de foran bønna ligger et slag foran oss i sangen, det hele henger ikke sammen i det hele tatt. Da ble jeg så flau at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Folk på min side hører det heller ikke, og bare fortsetter. Ikke nok med at vi 10-15 av mange hundre som synger på "vår side" ikke synger i takt med resten av feltet eller omvendt, så synger vi ikke i takt. Det burde en så erfaren supporterklubb som oss faktisk greie. 

3. Hvorfor i helvete synger dere ikke?
Dette er ett gammelt problem, men det blir bare værre og værre. Nå skal jeg ikke klandre enkeltpersoner, men, og dette syns jeg faktisk var ILLE igår, og det var at omtrent SAMTLIGE mellom de to høytalerne og opp i en slags pyramideform mellom de to forsangerne ikke åpner kjeften i det hele tatt. Beklager til dere foran der som gjorde det, hvis dere gjorde det, men det hørtes ihvertfall ikke.
Det er også forskjell på og si "Jeg synger jeg!" og stå på feltet og faktisk synge, og si "jeg synger jeg!" og stå å snakke sangteksten for seg selv, mens vi som virkelig synger, skriker så det skjærer i halsen. Det er ikke bare spillerne som skal syntes det er godt med pause når fløyta går for halv tid. Og jeg begynner faktisk og bli DRITT lei, å se hele indianerstammer stående på feltet bare fordi billetten koster 80 spenn. Hvem andre enn oss skal lage liv og ordentlig supporterkultur hvis ikke vi gjør det? De som står i klokkesvingen? Nei, nettopp. Ikke er det så forbanna lett for oss som synger heller, å bare høre vår egen stemme rundt oss.

Vi har mye å lære av Engelsk tribunekultur, noe jeg innså da jeg var der for ca en måned siden. Jeg var på Fulham-Portsmouth 1. april for å se sistnevnte, og det var akkurat som å se den kampen på nytt bare FFK mot LSK. Portsmouth vant 3-1, og Portsmouth supporterne pissa på Fulhamgjengen, enda 20.000 av dem var Fulham, og resterende 5000 var Portsmouth. Forskjellen er at der sang ALLE, og dermed så overdøva vi hyttefolket fullstendig. Ikke rart fugla tar oss når det er maks 30 av mange hundre som synger.

Og det er dårlig. Det er SKIKKELIG dårlig. Alle bør gå i seg selv og tenke etter hvorfor vi står der.

Sånn, da har jeg fått ut mitt. Dere får være enig eller uenig, men det er sånn jeg oppfattet det hele igår. Takk til anish og bønna og resten som var med og sang, for en god innsats. 

Noe dere vil si som ikke passer seg her, send meg gjerne pm. 

Mvh, Martin.

 

---------------------------

Syng, eller forlat plankehaugenfeltet!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 01 mai 06, 15:01
Opprinnelig postet av solgaard
Gi disse "planker" litt opplæring av skikkelig fotballkultur!!.... Er mange "wannabies" der ute, etter hva jeg skjønner.... 
Lurer på hvor disse var under de gode, gamle tider i 2.div?????? Var kanskje ikke så mye sirkus da??? Ikke så stas??? Bare lurer litt??? Som den evige bitre og gamle Hovedtribune-sliter jeg er.....


Hva er det du sikter til? Om det er meg og Anish så driter du deg ut. Jeg har gått på kamper siden jeg har vært 9 år! Hver eneste hjemmekamp og når jeg har vært gammel nok og hatt råd, så har jeg dratt på bortekamper også. Var nok litt heldig med at jeg bodde 50 meter fra Stadion før, men jeg var der ihvertfall og støttet guttæne uansett vær og tabellposisjon. Jeg kan ikke svare for Anish, men jeg vet at han støtter klubben 100%, han også.

---------------------------

Interwoven our lives became, bonded by blood, no need to be repaid!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 01 mai 06, 15:23
Opprinnelig postet av solgaard
Gi disse "planker" litt opplæring av skikkelig fotballkultur!!.... Er mange "wannabies" der ute, etter hva jeg skjønner.... 
Lurer på hvor disse var under de gode, gamle tider i 2.div?????? Var kanskje ikke så mye sirkus da??? Ikke så stas??? Bare lurer litt??? Som den evige bitre og gamle Hovedtribune-sliter jeg er.....

Har forresten sett Prosinecki - en fantastisk fotballspiller! Så Bradford vs Portsmouth for noen år tilbake og mannen var i en klasse for seg, selv om han ble mektig sliten på slutten.... Mannen var etter min mening 10x bedre enn Boban og Suker for den saks skyld, men burde nok hatt bedre disiplin.... Men er du stjerne så kan du tillate deg lit ekstra pauser riktignok.... Slike fotballspillere ser vi dessverre ikke på Stadion - den tid er nok dessverre forbi..... 
"Gampe-fotball" (dvs. hest som sparker ball) er dessverre hva vi nå opplever!!!!



Herregud, hva er det med deg? Slutt å syt. For ikke å snakke om din overdrevne bruk av spørsmåls-, og utropstegn, hva mener du med "wannabies"?

---------------------------

Syng, eller forlat plankehaugenfeltet!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 mai 06, 16:02
Endret: 01 mai 06, 16:04
Opprinnelig postet av Martin_

Heiheihei!

Jeg hadde egentlig tenkt å lage et eget topic om dette, men pga litt fyll og fanteri etter kampen igår har noen rukket og gjøre det før meg. Ihvertfall, kampen igår: 

All respekt til bønna og anish, dere gjorde en meget GOD innsats til å ikke ha gjort det der før. Viktig at noen tar ansvar. Og det gjorde dere.  MEN, et par ting, jeg gjerne vil ta opp med dere pluss alle andre som sto på feltet igår, om så. 

1. Timing.
Altså, jeg mener det er bra at vi skal få med hovedtribunen på sanger og bevegelser, men det er litt dårlig timing av dere, når dere setter igang "reis opp hvis du er Fredrikstad" når LSK har corner. Dette gir meg en følelse av at hvis LSK hadde scoret på corneren, og hele hovedtribunen står, så synes jeg egentlig meningen med sangen er borte. 

2. Samarbeid/kommunikasjon mellom forsangerne
Igjen, vi synger, folk begynner og komme bli med. Der jeg sto, litt utepå høyresiden, ved høytalerne, halvannenmeter fra Anish. Jeg oppdager da ca halveis ut i andre vers av "vi synger for fredrikstad laget", at de foran bønna ligger et slag foran oss i sangen, det hele henger ikke sammen i det hele tatt. Da ble jeg så flau at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Folk på min side hører det heller ikke, og bare fortsetter. Ikke nok med at vi 10-15 av mange hundre som synger på "vår side" ikke synger i takt med resten av feltet eller omvendt, så synger vi ikke i takt. Det burde en så erfaren supporterklubb som oss faktisk greie. 

3. Hvorfor i helvete synger dere ikke?
Dette er ett gammelt problem, men det blir bare værre og værre. Nå skal jeg ikke klandre enkeltpersoner, men, og dette syns jeg faktisk var ILLE igår, og det var at omtrent SAMTLIGE mellom de to høytalerne og opp i en slags pyramideform mellom de to forsangerne ikke åpner kjeften i det hele tatt. Beklager til dere foran der som gjorde det, hvis dere gjorde det, men det hørtes ihvertfall ikke.
Det er også forskjell på og si "Jeg synger jeg!" og stå på feltet og faktisk synge, og si "jeg synger jeg!" og stå å snakke sangteksten for seg selv, mens vi som virkelig synger, skriker så det skjærer i halsen. Det er ikke bare spillerne som skal syntes det er godt med pause når fløyta går for halv tid. Og jeg begynner faktisk og bli DRITT lei, å se hele indianerstammer stående på feltet bare fordi billetten koster 80 spenn. Hvem andre enn oss skal lage liv og ordentlig supporterkultur hvis ikke vi gjør det? De som står i klokkesvingen? Nei, nettopp. Ikke er det så forbanna lett for oss som synger heller, å bare høre vår egen stemme rundt oss.

Vi har mye å lære av Engelsk tribunekultur, noe jeg innså da jeg var der for ca en måned siden. Jeg var på Fulham-Portsmouth 1. april for å se sistnevnte, og det var akkurat som å se den kampen på nytt bare FFK mot LSK. Portsmouth vant 3-1, og Portsmouth supporterne pissa på Fulhamgjengen, enda 20.000 av dem var Fulham, og resterende 5000 var Portsmouth. Forskjellen er at der sang ALLE, og dermed så overdøva vi hyttefolket fullstendig. Ikke rart fugla tar oss når det er maks 30 av mange hundre som synger.

Og det er dårlig. Det er SKIKKELIG dårlig. Alle bør gå i seg selv og tenke etter hvorfor vi står der.

Sånn, da har jeg fått ut mitt. Dere får være enig eller uenig, men det er sånn jeg oppfattet det hele igår. Takk til anish og bønna og resten som var med og sang, for en god innsats. 

Noe dere vil si som ikke passer seg her, send meg gjerne pm. 

Mvh, Martin.

 



Akkurat som jeg skulle skrevet det sjøl. Håper alle tar seg tid til å lese dette.
Du skulle gjerne fått 100+ fra meg, men kan dessverre bare gi deg 1.

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 01 mai 06, 16:08
Endret: 01 mai 06, 18:38
 bra sagt martin_


---------------------------

FFK - RBK: 5 - 1
"Det er ikke hver dag ett lag knuser RBK slik, dette var bare morro" Enerly til Tippeligaportalen.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 01 mai 06, 17:06
Meget bra innlegg Martin! 

---------------------------

Interwoven our lives became, bonded by blood, no need to be repaid!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 01 mai 06, 18:37
Ultras-tøffingene blant Kanarifansen har lagt ut denne videoen fra kampen:
http://ultrasfeltc.com/ffk_lsk.php

Blussing på tribunen kan vel også få økonomiske konsekvenser for arrangørklubb?


---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f