Husk meg
Brukernavn
Passord

Sanggruppe, Plankehaugenkor.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 28 apr 06, 01:01
Endret: 28 apr 06, 01:05

Vi vil prøve å få til en mer organisert gruppe med forsangere, et slags kor som kan lede sangen på FFK,s kamper, både på borte og hjemmekamper.
Vi har som mål å få til en gruppe med sangere, bestående av både jenter og gutter, på ca. 20 stk. til å begynne med.
Denne gruppen bør være mest mulig konstant, derfor er det ønskelig at stammen i gruppa består av de som også pleier å reise til bortekampene.

Alle som blir med i gruppa må være villig til å lære seg både nye og gamle sanger skikkelig, slik at det kan bli en samstemt gruppe med skikkelig trøkk i.

Gruppas oppgave i tillegg til å synge skal være å plukke ut de sangene, både nye og gamle, som vi til en hver tid ønsker å bruke. De som har meninger vedr. hvilke sanger vi skal bruke etc. må derfor melde seg til tjeneste for å få lov til å være med på å bestemme.

Ideen med gruppa er i tillegg til at vi skal bli bedre til å synge, at vi også skal bli mere allsidige, benytte oss av flere sanger, fornye oss og få gruppa etterhvert til å vokse seg stor og sterk.

De som ønsker å være med må være villige til å møte opp på øvelser en gang i mellom, som vi i fellesskap blir enige om. De må også være innstilt på at det antagelig i starten vil være behov for flere samlinger enn det det vil bli senere,  når vi blir mere rutinerte.

Den første oppgaven til gruppa blir å gå gjennom alle sangene vi har, både gamle og nye, for på en demokratisk måte å finne ut av hvilke sanger vi skal satse på å bruke fremover.
De sangene som blir valgt ut bør legges ut på nettet som MP3 filer, slik at også andre kan få lært dem ordentlig.


Til slutt vil jeg oppfordre alle som synes dette høres interessant ut, til snarest mulig å melde fra til undertegnede på SMS, telefon eller mail: 47232705 eller gingang@online.no

Initiativtagere til gruppa er foruten meg selv Trond Halvorsrød (Møklegård)  41473088 

Vi har fått klarsignal fra styret i Plankehaugen til å prøve å få til dette.




---------------------------

FFK på toppen i 2006


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 11 mai 06, 21:59
Endret: 11 mai 06, 22:01
Sanggruppa møtes for første gang imorgen fredag kl. 18.00 i Plankehaugens lokaler på Lahellemoen skole.


Vi håper at alle som er interessert i at vi skal bli bedre til å synge på kampene møter opp imorgen. 

Det vil også bli amledning til å øve videre på bussen for de som tar turen til Molde på lørdag.





                                     

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 15 mai 06, 17:12
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Sanggruppa møtes for første gang imorgen fredag kl. 18.00 i Plankehaugens lokaler på Lahellemoen skole.


Vi håper at alle som er interessert i at vi skal bli bedre til å synge på kampene møter opp imorgen. 

Det vil også bli amledning til å øve videre på bussen for de som tar turen til Molde på lørdag.





                                     


Vi møtes igjen i morgen kl. 16.00 på Metz!!

Håper alle som var med på sangkveld sist fredag, alle som var med til Molde på lørdag og mange nye møter opp på Metz imorgen.
Alle får utleveret et ark med alle sangene, hvor flere er nye og derfor må øves inn før kampen.
Vår faste dirigent Zoran kommer ikke før vi er på stadion, så derfor håper vi flest mulig av oss andre klarer å lære seg de nye sangene før kampen starter. 

Vi laget en sang til Pål Andre` Czwartek på bussen til Molde.
Sangen går på den gamle grand prix melodien "Voi Voi", som ble sunget av Nora Brokstedt

Teksten er slik:

Pål, Pål, Pål Andre` Czwartek, han er kongen i forsvaret vårt.
Pål, Pål, Pål Andre` Czwartek, han er kongen hos oss.

Denne synges 3 ganger, den 4 gangen går vi en halv tone opp, den 5. gangen nok en halv tone opp og da avsluttes sangen med kun Pål, Pål!

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 15 mai 06, 22:59
He he he ... Snæbbus unnskyld at jeg ler.... 

"VÅR FASTE DIRIGENT"  He he he det hørtes meget musikalsk ut... 

Altså fra og med nå hvis noen skal skrive navnet mitt eller rope på meg da heter jeg 

Zoran von Snegerlitz vanDer Puvatcha ..... 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 15 mai 06, 23:36
Opprinnelig postet av Klokan
He he he ... Snæbbus unnskyld at jeg ler.... 

"VÅR FASTE DIRIGENT"  He he he det hørtes meget musikalsk ut... 

Altså fra og med nå hvis noen skal skrive navnet mitt eller rope på meg da heter jeg 

Zoran von Snegerlitz vanDer Puvatcha ..... 



Kanskje du heller vil bli kalt for innpisker.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 16 mai 06, 09:11
Gi meg pisken. jeg er æres medlem i SM klubben ..... he he he 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 mai 06, 12:06
Dæven kommer ikke klokan føre vi har lært sanga.. mmmm da  venter jeg med å lære dem jeg....  klokan vet sikkert hvorfor   he he

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340