Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK-Brann

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 11 apr 06, 13:04
ja, er jo helt klart toth som skal ha mye av æren for den scoringen, selvom scoringen i seg selv er godt utført av jonna

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 11 apr 06, 23:07

Opprinnelig postet av bjervell
 
Jeg synes du er litt vel tidlig ut med dommen, Pelle. Vi har jo bare spilt én seriekamp! Er heller ikke helt enig i at spisser _kun_ måles i antall mål - en spiss som legger opp til f.eks, ti-tolv mål i løpet av en sesong må vel kunne sies å være nyttig nok for laget?


Som jeg skrev i et tidligere innlegg, det er tidlig å felle en dom allerede nå, men dette var jo problemet vårt forrige sesong også. Spissene våre scorer for få mål

Er enig i at en spiss/spiller som legger opp til ti-tolv mål er en viktig spiller for laget, og vi har flere spillere som kan skape gode målsjanser. Det så vi jo i går også. Men foreløpig mangler vi en som kan omsette disse sjansene i mål


Opprinnelig postet av wergis
Opprinnelig postet av Pelle


 Men vi må begynne å sette sjansene, og det må vi gjøre allerede i neste kamp mot Viking.



Strengt tatt bare spilt 90 min da!!!du får det til å høres ut som om laget har spilt 7-8 kamper, det har de da ikke        endte faktisk 0-0 i ganske mange kamper igår, så synes ikke 1-1 var så ille.. 


Jada, vi har bare spilt 90 min av årets sesong, men dette er jo en trend vi så i hele fjor også. Spissene våre scorer for få mål. Vi har flere spillere som kan gjøre 4-5 mål, men vi mangler en som skiller seg ut, en som kan score 10-15 mål hver eneste sesong. Det er like viktig å ha en matchvinner på topp som det er å ha en matchvinner i mål. Vi savner foreløpig en spiss som putter i kamp etter kamp, ala Årst, Sæternes, Helstad osv.

Toth og Tarik var veldig gode i går. Men vi kan vel ikke forvente at Tarik skal være den spilleren som bøtter inn mål allerede i år? Han er ung og trenger erfaring fra dette nivået. Han er en utrolig spennende spiller som vi sikkert kommer til å få mye glede av i årene som kommer.

Hvilke spisser har vi som kan putte minimum 10 i år? Toth og West kanskje. 
Toth imponerte meg i går. Sterk, gode løp og bevegleser, vant masse dueller, flink til å holde på ballen, men missa på sjansene dessverre. Tillit fra Eggen og mye spilletid kan kanskje gi han den selvtilliten han trenger. Dette, sammen med en "ny" trener, en trener som ønsker å spille offensiv fotball, er flink til å motivere og bygge opp selvtilliten, ikke bryte ned og ødelegge selvtilliten, hos spillerne, kan gjøre at Toth blir vår nye storscorer. Hvis han fortsetter som i går vil han nok omsette sjansen i mål etterhvert. Eller fortsette å skape sjanser for sine medspillere, som jo også er en viktig egenskap.

West er kjapp og kan skape kaos i ethvert forsvar, men er vel ikke den helt store målmaskinen. 
Hoås og Wiig har potensiale, men jeg blir veldig (positivt) overraska om noen av de scorer 10 mål denne sesongen.

Hvis vi skal henge med på øvre halvdel, og ikke havne i sumpa i år igjen, er vi nødt for å omsette sjansene vår i mål. Dette bør vi gjøre allerede mot Viking i neste runde. Vi har ikke råd til å miste for mange poeng, og havne bakpå, tidlig i sesongen. 

Vi har ikke forsterka på spissplass i år, men jeg håper at de spissene vi har, har hatt en positiv utvikling siden i fjor. Hvis ikke bør FFK være villige til å strekke seg langt for å hente inn en ny spiss når overgangsvinduet åpner igjen. Og da må de hente inn en erfaren spiss som har scora jevnt og trutt gjennom flere år. Ikke en spiller med potensiale til å utvikle seg til en toppspiller, det har vi nok av. 

De fleste er opptatt av å hente inn en ny høyreback, men jeg syns det er minst like viktig å hente inn en klassespiss. Rushfeldt skal jo hjem til Norge igjen. Flere av spissene i Rosenborg har signalisert at de ønsker å se seg om etter en ny klubb til sommer`n dersom de får lite spilletid. Dette bør absolutt være interessante spillere for oss. Men de må jo også være interessert i å komme hit da...


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 11 apr 06, 23:55
leser at  et par bergensere klager over sæternes...  vi har ikke et spissproblem.. skaper vi sjanser som igår kommer målene. det var første kamp.. og har det noengang falt deg inn at årsaken til at vi ikke scora så mye mål ifjor, var pga dårlig spill på midtbane,forsvar. ja over hele linja??

var ikke FFK et av de mest effektive lagene ifjor, i forhold til mål per skapte sjanse??  syns folk her har hengt seg opp. man har liksom forhåndsbestemt seg for at vi trenger ny spiss. jeg mener det er totalt bullshit..

nei, gi heller de spissene vi har tillit.

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 12 apr 06, 10:30
Jeg er ganske enig med Husgutt her. På en side så har vi vel ikke noe valg når det gjelder å gi de spissene vi har tillit. Det er lenge til overgangsvinduet åpner.

---------------------------

Jeg ønsker meg en 2006 sesong uten intern uro og bråk.


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 12 apr 06, 11:21

Litt for tidlig å klage synes jeg. At vi slet med spisser før var det mer fordi vi skapte ikke sjanser heller. Om mandag så hadde vi minst 3 og det er positivt å se at det er spisser som skaper sjanser da.... Mål kommer så lenge gutta for sjanser. Vi kan ikke begynne å klage etter en kamp da... Tarik er meget bevegelig og kommer til å få enda flere muligheter og når han putter på den første da blir det mye gjort. Toth ved siden av å var oppspilmann er også på rett plass og det skal ikke mye til at det ene skuddet går inn. Skuddsituasjonen er ikke enkel heller. Han er pressa både bakfra og forran er jo keeper så .... Jeg synes gutta fortjener ros etter mandag og som sagt så lenge vi skaper sjanser så kommer skåringene av seg selv.... 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340