Husk meg
Brukernavn
Passord

Stolper på den nye stadion!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 07 apr 06, 19:05

Denne diskusjonen har vi hatt før.......

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


polvott

Juniorspiller

Ble medlem: 04 nov 04
Innlegg: 91

Lagt til: 08 apr 06, 01:55
Dette greine er helt idiotisk. Synes FFK styret skuffer om dagen.

---------------------------

Laget vårt, byen vår!!!!


DoC

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 sep 04
Innlegg: 8

Lagt til: 08 apr 06, 16:51
Opprinnelig postet av FFK1903
Angående tette hjørner, så har ikke dette så mye med økonomien å gjøre, men heller gressmatta. Med en lukket stadion vil det ikke bli særlig med lufting av gressmatta, noe som ikke gjør den like fin, og en flott gressmatte er vel viktigere enn tette hjørner, selv om det ser penere ut med tette hjørner selvsagt. Løsningen måtte jo være å ha moduler som man plasserte i hjørnerne ved stor publikumspågang og som kunne settes opp før kampen, men dette ville vel vært litt high-tec igjen...




Må være meget spesielle vekstforhold for gress her i byen da... Se på hva de andre tippeligaklubbene gjør med sine nye storstuer. Ingen er tegnet med åpne hjørner. At man MÅ ha åpne hjørner for at gresset skal få luft er bare tull. Lufting til gresset kan man besørge ved å sørge for tilførsel av luft i underkant av tribunene. Altså "luftekanaler" gjennom tribunene.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 08 apr 06, 17:01
Spesielle vekstforhold? Neppe, det er vel kanskje heller at de andre klubbene har samme løsning som du skisserte, for gresset trenger luftning. Men det er kanskje en dyr løsning eller noe, og det er grunnen til at FFK ikke har dette på den nye stadion? Molde har så vidt jeg vet tidligere hatt problemer nettopp på grunn av at gressmatta ikke får skikkelig luftning, eller så var det for å få litt oppmerksomhet fra media...

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 08 apr 06, 17:05
Er jeg en av de få som syntes at en fotballstadio skal ha 4 uavhengige tribunedeler? Akkurat sånn som FMV-stadion. Og.....det er vegger på langsidetribunene, som tar av for vind og vær. Perfekt!

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


JH382

Juniorspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 126

Lagt til: 08 apr 06, 18:22
Kan ikke si noe annet enn at jeg synes den nye stadioen ser ut til å bli veldig bra. Akkurat slik det bør være. Ser virkelig frem til å starte opp neste år med nok en serie i toppserien på en fantastisk nu stadioen !

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 08 apr 06, 22:15
Opprinnelig postet av polvott
Dette greine er helt idiotisk. Synes FFK styret skuffer om dagen.


Hva er det som er så idiotisk. polvott?

Skjerp dere alle sytere, for dette er syting og ikke konstruktiv kritikk.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 09 apr 06, 23:50
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av polvott
Dette greine er helt idiotisk. Synes FFK styret skuffer om dagen.


Hva er det som er så idiotisk. polvott?

Skjerp dere alle sytere, for dette er syting og ikke konstruktiv kritikk.


Nettopp. Syting. Det å bygge tak som skal holde inntil 1 meter snø med det spennet vi her snakker om (over hunder meter fra den ene til den andre siden) koster mye penger. Det er ikke noe problem å gjøre det, men det koster flesk, naturligvis gjør det det.

Den eneste måten å gjøre dette på er å bygge hengetak (vektstang med yttervegg som hengsle) hvor utsiden blir holdt nede med strekkstag ned i bakken.

Dette koster mange ganger så mye som det taket vi nå får. For at dette prosjektet skulle komme istand måtte man lage lite budsjett.

Trøsten få være at det er lett å lage nytt tak etter at man allerede har laget det taket vi nå får. Jeg regner med at det taket vi nå får vil kunne gjenbrukes for å gjøre et nytt tak billigere/enklere å lage.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 10 apr 06, 00:16
Jeg mener å huske at åråsen har stolper ned på tribunene, spesielt på kortsiden hvor de var plassert midt blant stolene, mens på langsidene så det ut som om de hadde plassert stolpene i gangveien opp mot tribunene, ikke såååå ille det da evt.

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340