Husk meg
Brukernavn
Passord

Stolper på den nye stadion!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 07 apr 06, 01:28
Endret: 07 apr 06, 01:32
Ser på animasjon videon på f-b.no at det er stolper rundt hele stadion. Tragisk spør du meg. Er bare så forferdelig stygt, samtidig som det ødelegger utsikten til folk. Hvordan er det virkelig mulig å bygge en stadion i 2006  med stolper?

Dette arkitekt kontoret har gjort en elendig jobb. Hvorfor ikke se til Viking stadion med sitt flotte tak og planløsning.
Men neida, er visst bedre at tribunene ser ut som de tilhører et Albansk 3 div lag. HUFF!






Hvem er med på å kappe stolpene av??





 

---------------------------

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 07 apr 06, 08:45
Det her har det vært en tråd om før også og jeg husker ikke om det var en feil ved animasjonen eller om det virkelig skulle være stolper.  Isåfall er det bare utrolig amatørmessig.  Det vil ødelegge hele opplevelsen for mange.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is:
Keep him or her as far away from a church as you can. (FZ)


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 07 apr 06, 09:31
Jeg har i hvertfall tatt opp dette i en tråd tidligere, men jeg kan godt gjenta at jeg har informasjon direkte fra prosjektgruppa hos Griff og de er altså litt "bekymra" for sin egen konstruksjon, med tanke på stolpene....

Dette er overhode ikke bra, men det er nok et kostnadsspøsrmål.
Siden stadion virker å være av den litt "billige" typen så har de nok spart inn på dette....

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 07 apr 06, 09:52
hvis det det stemmer at det skal være stolper, så er dette rett og slett helt tragisk, nærmest katastrofe!!

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 07 apr 06, 10:23
Endret: 07 apr 06, 10:23

Opprinnelig postet av BøgeJon
Jeg har i hvertfall tatt opp dette i en tråd tidligere, men jeg kan godt gjenta at jeg har informasjon direkte fra prosjektgruppa hos Griff og de er altså litt "bekymra" for sin egen konstruksjon, med tanke på stolpene....

Dette er overhode ikke bra, men det er nok et kostnadsspøsrmål.
Siden stadion virker å være av den litt "billige" typen så har de nok spart inn på dette....


Jeg fikk svar på dette av Odd Hasselgård etter forrige medlemsmøte på stadion.

Hans svar var, at det etter at det ble besluttet å bygge nye lette tak over hovedtribunene, så er det kun behov for to stolper, som blir plassert under midten av konstruksjonen, og litt skrått oppover tribunen.
Det vil si at det kun vil bli noen ganske få plasser på øvre del av tribunene, som vil bli berørt av dette.

Derfor er dette egentlig et svært lite problem, som det etter min mening ikke er nødvendig å bekymre seg over.

Dessuten så er det meningen at det skal være mulig å prøvesitte på den nye stadion før man bestiller seg et sesongkort.

Det har også vært snakket om at de få plassene som direkte blir berørt av disse stolpene, skal selges til redusert pris 

---------------------------

FFK på toppen i 2006


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 07 apr 06, 10:38
høres bra ut dette med kun to stolper, må si jeg var veldig bekymret for denne kostruksjonen ,med en haug stolper

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 apr 06, 12:15
Opprinnelig postet av FFK Forever
Hvem er med på å kappe stolpene av??




JEG ER MED, har hjelm og stiller opp jeg... synes forsåvidt at det er dumt at det blir stolper iveien for utsikten, og hvis det er slik som snæbbus skriver over her at det kun blir to så er jo det greit nok, men hva med de som blir sittende bak dem?? Bør ihvertfall få billigere sesong kort eller biletter!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 07 apr 06, 12:54

Uansett om de plassene som er bak stolpene blir billigere er det utrolig dumt.. Jeg personlig ville aldri betalt mindre for å få sitte bak de, da ville jeg heller betalt ekstra for å få sitte utenom..


kingleh

Juniorspiller

Ble medlem: 11 okt 03
Innlegg: 153

Lagt til: 07 apr 06, 12:59
Jeg spurte min far som for øyeblikket er igang med å lage stålkonstruksjonene til stadion. 
På tegningene de har er det 5 stolper... så om det bare skal være to stk så bør noen virkelig si ifra til de som lager de NÅ.
.......
Grunnen til at det skal være 5 er vist at tak-konstruksjonen i den ene hallen er ganske svak, så for å ikke få den i hodet må det vist 5 stk til?...

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 07 apr 06, 13:22
Og 5 stk stolper er rett og slett skandale. Man bygger bare ikke slik lenger uansett om noen skal betale mindre. Tipper de som skal sitte i skyggen av stolpene kommer til å få litt meldinger av omgivelsene også. Her har det sviktet stort i konstrueringen. Det burde da heller vært brukt penger på nytt tak. Jeg satt bak en slik på Marienlyst for ett par år siden da FFK møtte Godset og det var begredelig. Man må reise seg og bevege seg hele tiden for å se. Jeg så ikke deler av det ene målet.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is:
Keep him or her as far away from a church as you can. (FZ)


GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 07 apr 06, 13:45
Når man ser tegningen av stadion så må bæringen til tak konstruksjonen holdes oppe av stolper ned i tribuneseksjonen, men jeg har vel vanskelig for å tro at det kreves 5 stolper? Hver ende er jo "hel vegg" som taket ligger på, samtidig vil det sannsynligvis ligge kraftige bærebjælker oppe under taket, så jeg tror nok at det er mer sannsynlig at de benytter 2 stk stolper på skrå bakover slik en annen påpekte. Vi får håpe tegningene er gale og at Griff finner på noe lurt i en fei!

Selv hadde jeg ønsket en mer moderne stadion med bæringen over taket og lukkede hjørner, men alt er forsåvidt til det bedre enn den balja vi har idag. Der jeg sitter idag har jeg en høyttaler som dekker venstre hjørnet av målet i klokkesvingen. Håper ikke det blir stolper i veien på nye stadion!

3 dager igjen, huff, jeg kjenner nervene er i anmarsj!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 07 apr 06, 13:55
Endret: 07 apr 06, 13:56
Opprinnelig postet av kingleh
Jeg spurte min far som for øyeblikket er igang med å lage stålkonstruksjonene til stadion. 
På tegningene de har er det 5 stolper... så om det bare skal være to stk så bør noen virkelig si ifra til de som lager de NÅ.
.......
Grunnen til at det skal være 5 er vist at tak-konstruksjonen i den ene hallen er ganske svak, så for å ikke få den i hodet må det vist 5 stk til?...


Husk at først var det meningen å beholde de gamle takene, som var veldig tunge, så var det meningen å lage nytt lett tak på den ene siden, deretter ble begge takene revet, pluss også hele den ene hallen.

Nå blir det altså nye lette tak på begge sider, og da er altså planene laget om, slik at det kun blir to stolper.
Jeg var på omvisning der ute for en liten stund siden og da fikk jeg også bekreftet av en av byggelederne at det kun er snakk om to stolper.

Men selvfølgelig, man vet aldri, for planene blir jo justert hele tiden. 

---------------------------

FFK på toppen i 2006


kingleh

Juniorspiller

Ble medlem: 11 okt 03
Innlegg: 153

Lagt til: 07 apr 06, 15:39

Det skal vist være 1 støttebjelke på hver sin bredside av tribunen, og to sentrert mot midten. 
Alt i alt 4 stk.   Men antagelig kun to som vil være i veien for publikum.


DoC

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 sep 04
Innlegg: 8

Lagt til: 07 apr 06, 15:49
Det blir en lavbudsjett-stadion! Taket på langsidene skal bæres av 4 søyler (ref. Hasselgård på medlemsmøtet). Disse skal stå ca 60% opp på tribunen. Og det er jo ikke bare de som sitter rett bak en søyle som vil slite med sikten, det er mange, mange flere. Det ble spurt på medlemsmøtet om hvorfor man ikke med èn gang hevet kortsidene for å øke kapasiteten, hvorfor man ikke tettet hjørnene og dette med søylene. Argumentet er penger. Å gjøre noe med disse tingene er kostnadsberegnet til ca 10 mill - penger klubben ikke har. 

De klarer desverre ikke å se hvor mye ekstra inntekter man kan få ved å bygge større og gjøre det skikkelig når man først skal bygge.

12200 er for smått!!

Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 07 apr 06, 15:53
Opprinnelig postet av DoC

12200 er for smått!!


12200 er for lite de første kampene og kanskje hele første sesongen men tror ikke det er for lite om vi ser litt frem i tid. 12200 tilsvarer ca 17% av Fredrikstads befolkning og snittet i Norge ligger på 14%. Ingenting tilsier at flere går på kamp i Fredrikstad enn andre steder i landet.

---------------------------

Ære være Eggen jr.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 07 apr 06, 16:08
Opprinnelig postet av Culemart
Opprinnelig postet av DoC

12200 er for smått!!


12200 er for lite de første kampene og kanskje hele første sesongen men tror ikke det er for lite om vi ser litt frem i tid. 12200 tilsvarer ca 17% av Fredrikstads befolkning og snittet i Norge ligger på 14%. Ingenting tilsier at flere går på kamp i Fredrikstad enn andre steder i landet.


Husk at det ikke bare er folk her fra byen som går på kamp, men hele Nedre Glomma-regionen.

---------------------------

Interwoven our lives became, bonded by blood, no need to be repaid!


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 07 apr 06, 16:25
Stakkars dem som blir sittende bak stolpene. Fuss for velge plass på nye stadion!

---------------------------

Kan ikke nye FFK-stadion bli ferdig NÅ?!?!?!?! =)

Fortsatt god bedring Dagfinn!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 apr 06, 16:42
Angående tette hjørner, så har ikke dette så mye med økonomien å gjøre, men heller gressmatta. Med en lukket stadion vil det ikke bli særlig med lufting av gressmatta, noe som ikke gjør den like fin, og en flott gressmatte er vel viktigere enn tette hjørner, selv om det ser penere ut med tette hjørner selvsagt. Løsningen måtte jo være å ha moduler som man plasserte i hjørnerne ved stor publikumspågang og som kunne settes opp før kampen, men dette ville vel vært litt high-tec igjen...


---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 07 apr 06, 17:08
Endret: 07 apr 06, 17:08
det der kan de bare driiiiite langt i å gjøre!

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 07 apr 06, 17:53

Nyyydelig med svære hissige stolper foran seg da.
Det er jo ett must på en stadio bygget i 2006.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340